دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۴ - May 10, 2004
... دست كم قطعه اي در بهشت زهرا
ديروز در حاشيه نشست مديران روابط عمومي مناطق و سازمان هاي وابسته به شهرداري تهران، از مهدي تبريزي و كاظم جيرودي دو همكار قديمي شهرداري تهران كه به تازگي بازنشسته شده  اند، تقدير به عمل آمد. آنچه كه انگيزه نوشتن اين يادداشت شد، بخشي از صحبت هاي تبريزي در اين مراسم است.
وي خطاب به مديركل روابط عمومي شهرداري گفت: «در همه ۳۳ سال گذشته ما درخواست داشته ايم شهرداري براي تأمين مسكن كارمندان روابط عمومي كاري بكند، كه متأسفانه هيچ كاري نشد و بسياري از همدوره اي هاي من با اينهمه سابقه خدمت همچنان مستأجر هستند. اكنون تقاضا دارم كه شهرداري دست كم براي تخصيص قطعه اي از بهشت زهرا به كارشناسان روابط عمومي اقدام كند.»
جالب است كه اين پيشنهاد آقاي تبريزي با استقبال فوق العاده همكاران (اكنون بايد گفت سابق) او روبه رو شد. بسياري از شهروندان شايد با شرايط معيشتي كاركنان شهرداري تهران آشنايي نداشته و يا بعضا درباره آن پيشداوري هاي خاص داشته باشند. آنچه كه گفته شد شايد، در اين باره قدري روشنگر باشد. به هر رو براي آقايان تبريزي و جيرودي آرزوي سلامت داريم و اميدواريم حالا حالاها گذرشان به بهشت زهرا نيفتد.
گروه شهري

دفن بهداشتي زباله
۵۰ ميليارد ريال براي ساماندهي و دفن بهداشتي زباله هاي شهري اختصاص يافت. معاون عمراني وزير كشور با اعلام اين خبر افزود در نظر است براي استانهايي مانند مازندران كه براي جمع آوري و دفن بهداشتي زباله مشكل دارند با تأمين اعتبار طرح ساماندهي زباله هاي شهري را اجرا كنيم.
مقيمي با اشاره به اختصاص پنج هزار ميليارد ريال اعتبار از محل واردات كالا افزايش قيمت سوخت و شماره گذاري خودرو به شهرداري ها و دهداري ها گفت: ۷۵ درصد اين درآمد امسال در شهرداريها و ۲۵ درصد در دهداري هاي سراسر كشور هزينه خواهد شد.
مقيمي گفت: با توجه به افزايش ۴۰ درصدي عوارض واردات كالا و ۱۰ درصدي قيمت سوخت امسال ۹۰۰ ميليارد ريال براي كمك به سازمان اتوبوسراني سراسر كشور و ۱۰۰ ميليارد ريال نيز براي راه اندازي خطوط شبانه اتوبوسراني در شهر تهران اختصاص يافته است.
معاون عمراني وزير كشور افزود: ۳۵ ميليارد ريال پارسال براي خريد تجهيزات آتش نشاني هزينه شد و ۶۰۰ دستگاه ماشين آتش نشاني نيز در اختيار مراكز آتش نشاني سراسر كشور قرار گرفت.

شوراي شهر تصويب كرد
پاركبانها پاركينگ هاي حاشيه اي تهران را كنترل مي كنند
006168.jpg
گروه شهري: اعضاء شوراي شهر تهران ديروز، در شصت و سومين جلسه علني خود، لايحه مجوز استفاده از بخش خصوصي جهت كنترل پاركينگ  هاي حاشيه اي تهران را تصويب كردند.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران، براساس اين مصوبه به شهرداري اجازه داده مي شود نسبت به استفاده از بخش خصوصي جهت اجراي مقررات پاركينگ حاشيه اي (طرح پاركبان) با همكاري و مشاركت راهنمايي و رانندگي تهران اقدام كند.
براساس بند يك اين مصوبه، ، كليه هزينه هاي اوليه اجراي طرح در بخش سرمايه گذاري از رديف هاي هزينه هاي جاري بودجه سازمان حمل و نقل ترافيك را با رعايت كليه ضوابط مالي و اموال، شهرداري تهران خواهد پرداخت.
شهرداري تهران هزينه هاي جاري را هر سه ماه يكبار به مجري طرح خواهد پرداخت.
همچنين تمامي درآمدهاي حاصل از اجراي طرح،  صرف بهبود ترافيك شهر تهران مي شود. همچنين براساس لايحه تامين، احداث و نگهداري سرويس هاي بهداشتي در سطح شهر تهران كه در جلسه ديروز به تصويب رسيد به شهرداري تهران اجازه داده شد تا نسبت به تامين سرويس هاي بهداشتي و بهره برداري از آنها مطابق برنامه سالانه و از محل اعتبارات موجود در بودجه مصوب شهرداري و همچنين استفاده از منابع بخش خصوصي اقدام كند. برنامه ريزي براي تامين سرويس هاي بهداشتي مورد نياز شهر را، كميته اي زير نظر معاونت خدمات شهري و با تركيب معاونت هاي فني و عمراني ، معماري و شهرسازي،  امور مناطق و فرهنگي اجتماعي، انجام خواهد داد.
در ضمن اين كميته موظف شد تا يك برنامه جامع بلند مدت را در ۶ ماه آينده و يك برنامه اجرايي كوتاه مدت را در ۲ ماه آينده در مقياس منطقه براي تامين نيازهاي سطح شهر تهران تهيه كند. براساس اين مصوبه شهرداري تهران به منظور كاهش هزينه هاي احداث و نگهداري سرويس هاي بهداشتي مي تواند با همكاري اداره اوقاف و يا هيأت امناي مساجد نسبت به بازسازي سرويس هاي بهداشتي و وضوخانه ها و براساس اطلاعات مناطق سرويس هاي بهداشتي پاركها و فضاهاي سبز اقدام كند.
همچنين براساس تبصره چهار، شهرداري تهران با اصلاح و اعمال دقيق ضوابط شهرسازي مربوط به تامين سرويس هاي بهداشتي در اماكن عمومي از قبيل پاساژها، رستوران ها، هتل ها، پاركينگ ها، مجتمع تجاري و اداري به هنگام صدور پروانه و پايان كار مراقبت لازم معمول داشته و تمهيدات قانوني به عمل آورد.
شهرداري براساس تبصره ۱۲ اين مصوبه مكلف شد به منظور استفاده از مشاركت مردمي و بخش خصوصي در اجراي مفاد اين مصوبه تمهيدات قانوني و مناسب را فراهم كند.

هشدار استاندار مازندران به شهروندان
تغيير كاربري اراضي كشاورزي در مازندران ممنوع است
006174.jpg

آگهي هاي فريبنده فروش زمين در مازندران دوباره روزنامه ها را پر كرده است. اراضي مورد فروش، اغلب كاربري كشاورزي دارند، كه اگرچه ممكن است خريد و فروش آنها غيرقانوني نباشد، اما قطعاً هرگونه تغيير كاربري آنها، به ويژه استفاده از آنها براي ويلاسازي و ايجاد مجتمع هاي مسكوني قطعاً ممنوع بوده و قاعدتاً بايد با واكنش مقام هاي مسئول روبه رو شود. روزنامه همشهري چندي پيش در اين باره گزارش مبسوطي چاپ كرد كه واكنشي را از سوي مسئولان محلي در پي نداشت و در آن زمان استاندار حاضر نشده بود در اين باره توضيحي به خبرنگار ما بدهد.
اما ديروز استاندار مازندران به صراحت گفت كه هرگز مجوز تغيير كاربري براي اراضي كشاورزي اين استان صادر نخواهد شد.
مشروح خبر را در صفحه ۳ بخوانيد.
استاندار مازندران گفت: اين استان يك قطب كشاورزي است و اجازه تغيير كاربري اراضي كشاورزي را نمي دهيم.

006165.jpg

محمدعلي پنجه فولادگران عصر شنبه در شوراي اداري اين استان افزود: قانون در اين زمينه صريح تر و روشن تر است، به هيچ زمين كشاورزي و باغي تغيير كاربري داده نمي شود و با متخلفان، با قدرت برخورد مي كنيم.
وي با اشاره به اخبار منتشره در مورد افزايش معامله اراضي كشاورزي در شمال گفت: آنچه صورت مي گيرد خريد و فروش بدون تغيير كاربري است.
وي تصريح كرد: متخلفان و سودجويان با اين اعمال نمي توانند ما را مجبور به تغيير كاربري اراضي كنند.
وي اضافه كرد: نمي توانيم جلو خريد و فروش را بگيريم زيرا مالكيت اراضي متعلق به مردم است، اما اجازه تغيير كاربري نمي دهيم.
پنجه فولادگران گفت: تغيير كاربري اراضي در محدوده روستا و شهرها، ضوابط خاصي دارد و در موارد خاص براساس قانون در اين مورد عمل مي شود كه قوانين در اين مورد هم آسان نيست.
وي از دستگاه هاي خدمات رساني نظير آب، برق، گاز و ... خواست براساس قانون نبايد به كساني كه بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز مي كنند خدمات ارائه دهند.

شهردار تهران: با تخلف هاي ساختماني بشدت برخورد مي شود
شهردار تهران گفت: عوامل شهرداري با مشاهده هرگونه تخلف ساختماني در هر نقطه از شهر تهران، موظف به جلوگيري از كار و برخورد شديد با آن هستند.
محمود احمدي نژاد، ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: با قوانين موجود و جريمه هاي سنگين، تا حدود زيادي تخلفات ساختماني كاهش يافته و اين معضل كنترل شده است.
وي خاطر نشان كرد: هم اكنون عمده ترين تخلفات ساخت و ساز، «درون ساختماني و جزيي» است.
شهردار تهران گفت: افراد متخلف سعي در تثبيت تخلف خود توسط شهرداري دارند، اما غافل از اين امر هستند كه با اين كار جان شهروندان را به خطر مي اندازند.

طرح ساماندهي اوقات فراغت شهروندان امسال اجرا مي شود
گروه شهري : طرح ساماندهي اوقات فراغت شهروندان از امسال در تهران اجرا مي شود.
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران به خبرنگار ما گفت: طرح ساماندهي اوقات فراغت شهروندان پس از مدتها بحث و گفت و گو در جلسات مشترك شوراي شهر و هماهنگي با دستگاه هاي اجرايي ذيربط مراحل نهايي خود را طي كرده و طرحي جامع براي اجرا در تهران تهيه و تدوين شده است كه از امسال به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
رسول خادم افزود: براساس اين طرح سهم هر يك از دستگاه هايي كه به نحوي خدمات عمومي را در زمينه اوقات فراغت شهروندان ارائه مي دهند مشخص و كميته هاي چهارگانه اي شامل كميته تربيت بدني، كميته فرهنگي هنري و تربيتي، كميته علمي و فني حرفه اي و كميته تفريحي گردشگري تشكيل شده است.
وي گفت: در حال حاضر در زمينه اوقات فراغت، فعاليت هاي موازي از سوي برخي دستگاه هاي اجرايي انجام مي شود، از اين رو در جلسات مشترك مقرر شد دستگاه هاي اجرايي هر سال برنامه هاي خود را در قالب كميته هاي چهارگانه ارائه كنند تا پس از بررسي در «شوراي نظارت و ارزشيابي طرح اوقات فراغت» براي تخصيص بودجه به سازمان مديريت و برنامه ريزي ارائه شود. به گفته رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر، طرح ساماندهي اوقات فراغت براي اولين بار است كه در اجلاس كلان شهرها به تصويب رسيده و هم اكنون آماده ارائه به مجلس شوراي اسلامي است.

ملاقات شهردار تهران با شهروندان منطقه ۳
گروه شهري: شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران پنج شنبه اين هفته ضمن بازديد از شهرداري منطقه ۳، مسايل و مشكلات شهروندان ساكن در اين منطقه را حضوري بررسي مي كنند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن در منطقه ۳ مي توانند جهت دريافت و تكميل فرم ثبت نام ملاقات روزهاي دوشنبه و سه شنبه به محل روابط عمومي شهرداري منطقه واقع در خيابان شريعتي، روبروي حسينيه ارشاد، شهرداري منطقه ۳ مراجعه كنند.

شهردار تهران:
برج ميلاد سال آينده تكميل مي شود
احداث پارك فن آوري اطلاعات امسال آغاز مي شود
006171.jpg
گروه شهري: ديروز با حضور حجت الاسلام موسوي لاري وزير كشور و دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران عمليات بالابري قسمت سوم سازه فلزي راس برج ميلاد آغاز شد.
كار طراحي، ساخت و نصب بسيار پيچيده و حساس اين سازه با هزينه اي معادل يك ميليارد تومان به وزن حدود ۷۰۰ تن و قطر ۶۰ متر تماما توسط مهندسان و متخصصان داخلي صورت گرفته است.خبرنگار ما مي نويسد: حدود ۱۰ روز طول مي كشد كه اين بخش از سازه برج ميلاد به ارتفاع ۲۷۵ متري برج منتقل و نصب شود.
بنابراين گزارش، اسكلت ساختمان فلزي راس برج برخوردار از ۱۲ طبقه و ۱۲ هزار مترمربع زيربنا و ۲ هزار تن وزن است كه فضاهاي اداري، تجاري، پشتيباني موزه،  گردشگري، رستوران گردان و تجهيزات مخابراتي، تلويزيوني و كنترل ترافيك را در خود جاي مي دهد.حجت الاسلام موسوي لاري وزير كشور با حضور در مراسم بالابري قسمت سوم سازه فلزي راس برج ميلاد طي سخناني حجم زياد و گستردگي و اهميت اين پروژه را مايه شگفتي خواند و از آن به عنوان يك حركت بديع نام برد.وزير كشور ادامه داد: توجه به ريزكاري ها و دقتهاي صورت گرفته در اين پروژه حتي تحسين ناظرين خارجي را در سطح جهان برانگيخته است.وي امكاناتي كه اين مجموعه در بخشهاي مخابراتي و تجاري و بازرگاني فراهم كرد را قابل رقابت با دنياي خارج دانست كه با به بارنشستن كامل آن تحولي چشمگير در تهران و نقطه اتكاي خوبي براي كساني كه درصدد استفاده از علوم و تكنولوژي و دانش روز در پيشبرد امور مستند ميسر خواهد شد. موسوي لاري گفت: امروز ايران اسلامي به صورت يك كارگاه بزرگ درآمده و علي رغم همه كاستي ها و تنگناها هر روز شاهد توسعه و تعالي در بخشهاي مختلف هستيم.
دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران نيز طي سخناني با تشكر از كليه دست اندركاران، طراحان، مجريان، پيمانكاران و مشاوران مجموعه يادمان سازه از ابتدا تاكنون گفت: اين برج و مجموعه آن نماد جرات، جسارت و توانمندي متخصصين داخلي است. شهردار تهران افزود: وقت آن است بخشهاي جانبي اين پروژه عظيم نيز هرچه زودتر فعال شود. وي در اين باره بر روي راه اندازي پارك فناوري اطلاعات در سال جاري تاكيد داشت و از آن به عنوان نياز جدي كشور و كانون تعامل مثبت انديشمندان و فعالان عرصه فناوري اطلاعات نام برد.وي در اين باره بر عزم مشترك وزارتخانه هاي علوم وفناوري و ارتباطات و فناوري اطلاعات و شهرداري تهران تاكيد كرد.
احمدي نژاد تكميل و راه اندازي مركز همايش هاي بين المللي، هتل و مركز تجاري برج ميلاد را در اولويت هاي بعدي قرار داد.وي مجموع هزينه هاي احداث برج ميلاد را ۷۵ ميليارد تومان اعلام كرد كه از اين رقم حدود ۲۵ ميليارد تومان باقي مانده است.
وي ادامه داد: هزينه تاسيسات جانبي برج را به محض پايان طراحي ها و اصلاحات در نظر گرفته شده اعلام خواهيم كرد.
به گفته مهندس محمد علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران نصب قسمت سوم سازه فلزي راس برج ميلاد نيازمند تنظيم دقيق و حساس ۱۲ هزار پيچ و مهره است كه همين مسئله گوياي توان بالا و تخصص و دانش متخصصان داخلي است. وي مجموعه برج ميلاد را برخوردار از ۴۰۰ هزار مترمربع بنا شامل هتل ۵ ستاره بين المللي، مركز بين المللي جشنواره ها و همايشها، مركز تجارت بين المللي و پارك IT دانست و خبر داد: در يك طراحي صورت گرفته در نظر داريم بوستانهاي واقع شده در ضلع شرقي، غربي و شمالي برج ميلاد نظير بوستان هاي گفتگو، پرديسان و نصر را با احداث يك خط مونوريل به يكديگر متصل كنيم تا امكان دسترسي شهروندان به اين مجموعه ها با سهولت امكان پذير باشد.وي ادامه داد: با برگزاري دو مناقصه بين المللي، پيمانكاران خارجي راه اندازي آسانسورهاي اين مجموعه با سرعت ۷ متر در ثانيه انتخاب شدند ضمن اينكه نصاب نماي شيشه اي برج ميلاد كه بايد قاعدتا از استحكام و مقاومت بالايي برخوردار باشد نيز طي يك مناقصه بين المللي تعيين و قرارداد آن تا دو ماه آينده بسته مي شود.علي آبادي قول داد شهرداري تهران بتواند تا پايان سال ۸۴ برج ميلاد را مورد افتتاح و بهره برداري قرار دهد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |