شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۹ - May 15, 2004
شمار قربانيان حوادث جاده اي با تجهيز بيمارستان ها كاهش مي يابد
006420.jpg
گروه اجتماعي: مرگ بيش از ۷۰ درصد افرادي كه در تصادفات جاده اي آسيب  مي بينند، بر اثر ضربات مغزي و شدت جراحات است.
دبير نخستين كنگره بين المللي شنوايي شناسي صبح ديروز در مراسم گشايش اين كنگره ضمن اعلام اين مطالب همچنين خاطرنشان كرد: ضربات ناشي از تصادفات منجر به آسيب جمجمه و سيستم شنوايي شده كه اين امر در نهايت سبب نقص و يا افت شنوايي وفلج اعصاب مي گردد.
دكتر علي اصغر شيرازي همچنين گفت: با وجود آنكه بسياري از مراكز درماني سراسر كشور در مسيرهاي مسافرتي و جاده اي قرار دارند، اما از وجود متخصص طب اورژانس يا متخصصان مغز و اعصاب و همچنين متخصصان گوش و گلو و بيني، به صورت مستقل برخوردار نيستند، به همين خاطر تاخير در درمان مجروحان حوادث جاده اي منجر به بروز معلوليت هاي شنوايي، گفتاري و يا حركتي مي شود.
وي همچنين افزود: در صورتي كه مديريت طب اورژانس، به نحو مقتضي و در جهت دسترسي به موقع بيماران و مصدومان و نيز سرعت انتقال آسيب ديدگان جاده اي ساماندهي شود، از شمار قابل توجهي بروز ضايعات منجر به نقص شنوايي يا بينايي مي توان جلوگيري كرد.
به گزارش خبرنگار ما هر سال بر اثر حوادث جاده اي ۲۲ هزار نفر مي ميرند و ۱۴۷ هزار نفر مجروح مي شوند.
پيش بيني مي شود در سال جاري با تدابير ويژه اي كه از ابتداي سال جاري در جاده هاي كشور انديشيده شده است اين رقم كاهش يابد. نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي و شخصي كشور، بهسازي و مرمت جاده هاي بين شهري، شيوه هاي آموزشي و پيشگيرانه پليس راهنمايي و رانندگي از جمله تدابيري است كه در سال جاري براي كاهش دادن تلفات جاده اي پيش بيني شده است.
از سوي ديگر، تجهيز و ساماندهي مراكز درماني و بهداشتي در شهرهاي مسير جاده ها مي تواند به كاهش تلفات جاده اي در كشور منجر شود.آن هم در شرايطي كه اعلام شده است ۷۰ درصد افرادي كه در جاده ها آسيب  مي بينند، مرگ آن ها از طريق ضربات مغزي و تاخير در درمان رخ مي دهد.
لذا ضرورت راه اندازي مراكز درماني مجهز و وجود پزشكان اورژانسي در اين مراكز در شهرهاي مسير جاده ها از اهميت زيادي برخوردار است.
شايان ذكر است، نخستين كنگره بين المللي شنوايي شناسي و جراحي قاعده جمجمه از ۲۵ تا ۲۸ ارديبهشت در مركز همايش هاي رازي جريان دارد كه بيماري هاي اعصاب، گوش، كم شنوايي بر اثر كهولت، بيماري هاي مادرزادي  گوش، سرگيجه، مشكلات عصب صورت از ديگر مجوزهاي بحث و بررسي يك هزار پزشك متخصص از ۱۵ كشور جهان در كنگره شنوايي شناسي است.

هجرت شريعتي و دوخاطره
نان و فرهنگ
006438.jpg
۲۷ سال پيش در ۲۶ ارديبهشت ۱۳۵۶ زنده ياد دكتر علي شريعتي براي رهايي از فشار استبداد و شروع نوع ديگري از مبارزه باخودكامگي رژيم ستم شاهي جلاي وطن كرد.
در كوير مزينان برحسب تصادف با علي مزيناني، يكي از دوستداران دكتر شريعتي كه به هنگام حضور دكتر در مزينان اغلب او را همراهي مي كرد و شريعتي نيز برخي از آثارش را در فضاي مخوف و مستبدانه رژيم با همين نام چاپ مي كرد، باب گفت وگو را گشوديم. او دو خاطره از دكتر شريعتي گفت:
خاطره اول: در سال ۵۱-۱۳۵۰ ارتباط دكتر شريعتي با مزينان بيشتر بود، هر زمان كه به مزينان مي آمد، ارتباط ويژه اي با فقرا، ضعفا، مستمندان، و اهالي روستا برقرار و به طور مرتب به آن ها سركشي مي كرد. بنده به عنوان خدمتگزار و ارادتمند او، اغلب شب ها خدمت ايشان بودم. او نيز فاصله اي ميان خود و ديگر افراد روستا حس نمي كرد. با وجود آن كه عوامانه صحبت مي كرديم با اشتياق به حرف هاي ما گوش مي كرد و به ما ميدان مي داد تا حرف بزنيم و خود بر اين باور بود كه از حرف هاي ما مطالب زيادي مي گيرد.
يك روز تصميم گرفت به روستاي مجاور مزينان «كهك» برود. بنده با او همراه شدم و با اتومبيل او را به «كهك» بردم. به من گفت پس فردا بيا تا با هم برگرديم.
دكتر مدتي را كه در «كهك» بود با صحنه اي مواجه شد كه بچه هاي روستا با پاي برهنه مشغول كندن هيزم بودند -چون در آن زمان سوخت روستا و اهالي منطقه از هيزم تأمين مي شد- پس فردا كه رفتم تا دكتر را به مزينان برگردانم، تعدادي كارتن هاي برش خورده در دست داشت، از وي سئوال كردم «علي آقا» اينها چيست؟ گفت: اندازه پاي بچه هايي است كه در جاده روستا هيزم جمع مي كردند، مي خواهم براي آن ها از بنياد خيريه فاطمه زهرا(س) كفش كتاني بفرستم. يادم نرفته است دكتر آن سال به محض اينكه به تهران رسيد، دو كارتن بزرگ براي بچه ها كتاني فرستاد و روي هركدام اسم افراد را نوشته بود.
***
خاطره دوم: يك بار ديگر در همان سال هاي ۱۳۵۰ به دنبال دكتر شريعتي به روستاي «كهك» رفتم و دكتر سال پيش از آن مقداري كتاب براي روستا فرستاده بود تا كتابخانه داير شود و افرادي كه اهل مطالعه هستند كتاب بخوانند. اما سال بعد كه براي اطلاع از سرنوشت كتاب ها و كتابخانه به روستاي «كهك» رفت؛ گويا در كنار كتابخانه نيز يك واحد قصابي داير بود. من كه قرار بود دكتر را به مزينان برگردانم به يك باره متوجه شدم، دكتر به كار قصاب خيره شده و مي خندد. كنجكاو شدم ديدم، قصاب كتاب هاي ارسالي دكتر را ورق ورق مي كند و گوشت را داخل آن مي گذارد و به مشتريان مي دهد، دكتر هم با ديدن اين صحنه مي خندد، سپس دكتر به سراغ قصاب رفت و از او پرسيد چه كار مي كني؟ قصاب گفته بود، گوسفند كشته ام، گوشت مي فروشم. دكتر يك بار ديگر از او پرسيد الان چه كار داري مي كني؟ قصاب هم كه در اين وادي ها نبود و متوجه نكته سئوال دكتر نشده بود، جواب خود را دوباره تكرار كرد. دكتر گفت چرا با كتاب ها جدال مي كني؟ چرا با اين كتاب ها نزاع داري؟ «البته با خنده». قصاب هم كه در اين وادي ها سير نمي كرد و دغدغه اش با دكتر شريعتي فرق داشت، بي تفاوت از كنار گفته دكتر گذشت و همچنان به كار خود ادامه داد. به روستا كه برگشتيم در مسير جاده از سكوت شريعتي پيدا بود كه از نتيجه كار و اتفاقي كه افتاده راضي نيست.
عباس اسدي

سرپيچي از دستور رئيس قوه قضائيه در ملاقاتهاي مردمي تخلف محسوب مي شود
«هادي حسيني» رئيس مركز ملاقاتهاي مردمي رئيس قوه قضائيه گفت «سرپيچي از دستور رئيس قوه قضائيه براي تقاضاها و شكايتهاي مردمي كه در چارچوب مواد دو و ۱۴ باشد، تخلف محسوب مي شود.»براساس ماده دو قانون اختيارات رئيس قوه قضائيه، هاشمي شاهرودي مي تواند راي قطعي محاكم را در صورتي كه خلاف شرع باشد، بشكند و در ماده ۱۴ اين قانون آمده است كه «رئيس قوه قضائيه مي تواند ضمن انجام عفو و بخشودگي زندانيان، با تقاضاي مرخصي زنداني نيز موافقت كند.»رئيس مركز ملاقاتهاي مردمي رئيس قوه قضائيه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: دستورات رئيس قوه قضائيه براي مواد دو و ۱۴ قابل اجرا است و چنانچه محاكم قضايي از اين موضوع استنكاف كنند، مرتكب جرم شده اند.
«حسيني» گفت: مركز ملاقاتهاي مردمي رئيس قوه قضائيه، دستورات رئيس اين قوه را تا حصول نتيجه نهايي پيگيري مي كند.بنابراين گزارش سيد «محمود هاشمي شاهرودي» رئيس قوه قضائيه روز پنجشنبه در ملاقات هفتگي با مردم، دستور رسيدگي ويژه ۶۵ پرونده قضايي را صادر كرد.

تدوين نظام جامع مطبوعاتي ضروري است
نشست نظام جامع مطبوعات؛ ضرورتها، ويژگيها و قلمرو در حاشيه يازدهمين نمايشگاه مطبوعات برگزار شد.به گزارش ايرنا، در اين نشست كه به همت مركز مطالعات و تحقيقات رسانه ها برگزار شد، «كاظم معتمدنژاد»، «مهدي محسنيان راد»، «محمدمهدي فرقاني»، «كامبيز نوروزي»، «علي مزروعي» و «علي يوسف پور» حضور داشتند، ضرورت تدوين نظام جامع مطبوعات و رسانه ها، پيش نيازهاي تدوين نظام جامع مطبوعات و رسانه ها، قلمرو و عرصه نظام جامع مطبوعات و رسانه ها، جايگاه و نقش دولت در نظام جامع مطبوعات از موارد مورد بحث در اين نشست بود.
«كاظم معتمدنژاد استاد دانشگاه علامه طباطبايي در اين نشست گفت: استقلال حرفه اي مطبوعات ايجاب مي كند قانون ويژه اي تصويب شود و در آن تعريف واقعي از روزنامه نگار ارائه شود.وي افزود: با تعريفي جامع از روزنامه نگار در اين نظام جامع مي توان روزنامه نگاران را ساماندهي كرد.رئيس انجمن روزنامه نگاران مسلمان نيز در اين مراسم گفت: ديدگاه روزنامه نگاران در برخي موارد با خطوط سياسي و قدرت حاكم همخواني ندارد.
«علي يوسف پور» خاطرنشان كرد: بايد اشتراكات و تعاملات اين دو بخش بيشتر شود تا بتوان حرفه روزنامه نگاري را ارتقا داده و از حقوق اهالي مطبوعات دفاع كرد.وي افزود: در قانون اساسي به نهادهاي مردمي و تاسيس اتحاديه ها اشاره شده اما هنوز فرهنگ و روحيه دولتي بودن در ميان اقشار مختلف حاكم است.يوسف پور گفت: گسترده بودن دولت سبب شده تا در بسياري از زمينه ها دخيل باشد و همين امر از بزرگترين موانع براي دسترسي به نظام جامع رسانه اي است.
«مهدي محسنيان راد» نيز در اين نشست تصريح كرد: بايد به جاي تاسيس نظام جامع مطبوعات، نظام جامع رسانه هارا راه اندازي كرد و نمي تـوان ساير رسانه ها را از مطبوعات جدا كرد.
استاد دانشگاه امام صادق(ع)  اظهار داشت: طبق پژوهشهاي انجام شده در ۲۱ سال گذشته در مجموع در مقابل ۵/۱ برابري كه دولتمردان از مطبوعات اظهار رضايت كرده اند، ۳ برابر بايدها و نبايدها براي مطبوعات تعيين كرده اند.دبير كميته حقوقي انجمن روزنامه نگاران ايران، نيز گفت: دموكراسي و استبداد در دست حكومتها است و تاريخ نشان داده است كه با وجود قوانين مدون و مترقي در جامعه و به دليل ناهمخواني با جامعه به ضد قانون تبديل شده است.
«كامبيز نوروزي» خاطرنشان كرد: هيات منصفه مطبوعات در قانون مشروطه لحاظ شده بود اما هنوز ايجاد اين هيات در دادگاههاي مطبوعاتي ديده نمي شود.
«رجبعلي مزروعي» نيز گفت: اينكه نگاه دولت و حكومت به مقوله رسانه ابزار تبليغاتي براي تحكيم حكومت است و يا ابزار گردش اطلاعات، تاثير زيادي در تدوين اين نظام خواهد داشت.وي تصريح كرد: صدا و سيما انحصارا در اختيار حكومت است و انحصارطلبي سبب مي شود تا كالاي بي كيفيت و پرهزينه اي براي مصرف كننده توليد شود. وي افزود: البته همه كشورها رسانه هاي تصويري براي تبليغ خود دارند اما در كنار آن تلويزيونهاي خصوصي نيز فعاليت مي كنند.
فرقاني رئيس دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي نيز در اين نشست گفت: بايد محتويات نظام جامع قانون مطبوعات برگرفته از اصول حرفه اي بين المللي و مقتضيات روابط سياسي، اجتماعي و حرفه اي جامعه باشد.وي تصريح كرد: بايد با نظام بخشيدن به ۱۷۰ سال بي نظمي محتويات و فعاليت مطبوعاتي، به اين كار انسجام و هويت داد.

برگزاري همايش روز جهاني خانواده
چهارمين همايش روز جهاني خانواده تقدير از زنان سرپرست خانوار سازمان بهزيستي روز پنج شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم بهزيستي برگزار شد.
در اين مراسم «دكتر راه چمني» رئيس سازمان بهزيستي كشور اظهارداشت: همه قوانين و مقررات و سياستگذاري ها درجهت قداست و استواري خانواده است و نقش خانواده در تامين سلامت جسمي و رواني جامعه پوشيده نيست.

بازتاب
همشهري حركت بر مدار اعتدال
پنج شنبه بيست و چهارم ارديبهشت نمايشگاه مطبوعات به پايان رسيد، روزنامه همشهري در ميان معرفي برترين ها به عنوان برگزيده نمايشگاه دست  يافت. اين انتخاب چه براي دست اندركاران و چه براي مخاطبان همشهري مغتنم بود و چراغ راهي است براي آينده پرفروغ و پر مخاطب اين رسانه. پس از انتخابات شوراها و تغيير مديريت شهرداري تهران، مديريت موسسه همشهري نيز در چارچوب روند مردمسالاري و در احترام به راي مردم تغيير كرد.
در نخستين روزهاي اين تغييرات، بسياري از افراد سعي در القاي اين باور داشتند كه همشهري چه از نظر محتوا و چه از نظر شكل و تيراژ تفاوت خواهد كرد و به تبع آن مخاطبان نيز تغيير كمي و كيفي خواهند كرد. اما همشهري طي مدت تغيير مديريت موفق شد علاوه بر حفظ اكثريت مخاطبان قبلي، مخاطبان جديدي نيز بدست آورد. دلايل اين موفقيت در چند نكته نهفته است.
مهمترين نقطه قوت همشهري حفظ و بقاي مشي اعتدال و پرهيز از تندروي در همه زمينه هاست، اين شيوه دلسردي مخالفان همشهري را در پي داشت.
پرهيز از افراط و تفريط و سرگرم نشدن در درگيري هاي سياسي روزمره نيز به نقطه اميدي براي خوانندگان همشهري مبدل شد تا بيش از پيش به اين محصول فرهنگي اطمينان كرده و همچنان همشهري بتواند طلايه دار بي طرفي در مواضع و رعايت كننده امانت و صداقت در ذكر اخبار باشد.
نكته ديگر اينكه همكاري صميمانه اعضاي قبلي و پر تجربه تحريريه و پشتيباني روزنامه همشهري با مديران و همكاران جديد نقطه قوتي بود تا همه دست در دست هم با حداقل تغييرات و مناسب تر از گذشته پاسخگوي خواسته هاي مردم باشند.
انتشار ضميمه هاي متنوع و پر محتوا براي قشرهاي مختلف مردم موجب استقبال هر روز مردم از همشهري شد. ضميمه خردنامه ويژه بحث هاي نظري، ضميمه ديپلماتيك شامل مباحث سياسي خارجي، ايرانشهر ويژه مباحث شهري و اجتماعي و بازارچه، ضميمه اقتصاد خانواده در كنار ضمائم قبل دوچرخه و سه چرخه «خاص نوجوانان و كودكان» موجب فراگير شدن مخاطبان همشهري شد. ضمائم محلات نيز با هدف ارتباط نزديك تر و مستمر با شهروندان و درج مسائل خاص هر محله به عنوان يكي از بزرگترين طرح هاي مطبوعاتي نيز گام مهمي در دوره جديد بود كه اكنون دامنه مخاطبان همشهري را بيش از گذشته گسترش داده است.
در اين ميان، رضايت اغلب مردم تهران از عملكرد دوره جديد مديريت شهرداري تهران توانست راهنماي اين نشريه مردمي باشد. با دفاع منطقي و مستدل و حضوري مؤثر در عرصه رسانه ها، مانع از خدشه دار شدن اعتماد عمومي شود.
بي ترديد درپيش گرفتن مشي اعتدال در كشور ما بسيار سخت و دشوار است و شايد استمرار اين مشي موجب بروز برخي انتقادات از سوي موافقان و مخالفان شود. اما امروز به لطف تلاش همه همكاران، همشهري در نمايشگاه مطبوعات به  عنوان نشريه برتر برگزيده شد. همشهري در عين اينكه به عقايد همه دوستان منتقد احترام مي گذارد، مشي اعتدال را همچون گذشته دنبال مي كند و تلاش دارد متناسب با هويت شناسنامه اي خود «اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي» ادامه مسير دهد.
همشهري اطلاع رساني را نقطه قوت روزنامه مي داند و با اعتقاد و باور به همين اصل انتشار ضمائم را باكيفيت مطلوب تر از گذشته منتشر خواهد كرد.
نمايشگاه مطبوعات فرصت مغتنمي براي دست اندركاران همشهري است تا با مراجعه به اظهار نظر شهروندان با دغدغه، منصف و در عين حال منتقد، ضمن حفظ باورهاي ديرينه، متناسب با معدل نظرات شهروندان سراسر كشور حركت كند.
دست اندركاران همشهري بر اين باورند، همشهري و ساير رسانه ها، زماني ارزش و منزلت اجتماعي مي يابند كه بتوانند به عنوان تريبون افكار عمومي نقش آفريني كرده و به پرسش هاي منصفانه مخاطبان پاسخ دهند. همشهري در اين مسير راه مي پيمايد و بيش از همه به مخاطبان خود وابسته است.

۱۰۰۰ پزشك امسال به خارج اعزام مي شوند
معاون  اشتغال  وزارت  بهداشت ،درمان  وآموزش  پزشكي  اعلام  كرد:براساس  برنامه ريزي هاي  انجام  شده ، در سال  ۸۳ حدود يكهزار نفر از كادر گروه هاي  پزشكي  به خارج  اعزام  مي شوند.
محمد نوري  در حاشيه  يازدهمين  نمايشگاه  كتاب  تهران  گفت : امسال  برنامه  اعزام  فارغ التحصيلان گروه هاي  پزشكي  به  چهار كشور به  نتيجه  رسيده  است .وي  به  اعزام  ۱۲۰ پرستار در سال  گذشته  به  كشورهاي  متقاضي ، اشاره  كرد وگفت : در سال  ۸۲ زمينه  اعزام  ۲۵۰ نفر از فارغ التحصيلان  گروه هاي  پزشكي  فراهم شد كه  براساس  درخواست  ساير كشورها، حدود ۲۰۰ نفر اعزام  شدند.وي  شرط اعزام  فارغ التحصيلان  گروه هاي  پزشكي  به  خارج  را،داشتن  حداقل  چهارسال  سابقه  كار و آشنايي  كامل  به  زبان  انگليسي  عنوان  كرد.

همشهري مؤسسه برتر در نمايشگاه مطبوعات
نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد
گروه اجتماعي: يازدهمين نمايشگاه مطبوعات عصر پنج شنبه با حضور معاون اول رييس جمهوري و وزير ارشاد به كار خود پايان داد.
اين نمايشگاه در حالي به كار خود پايان داد كه گفته مي شود امسال آخرين سالي است كه اين نمايشگاه در محل دائمي نمايشگاه ها برگزار مي شود، ضمن آنكه همزماني آن با نمايشگاه كتاب نيز در پرده اي از ابهام قرار دارد.
در نمايشگاه يازدهم ۴۰۰ نشريه سراسري، ۵۰ روزنامه، ۴۰۰ نشريه محلي، ۵۰۰ نشريه درون سازماني و ۳ هزار و ۵۰۰ نشريه دانشجويي در ۲۹ گروه تخصصي، ۱۳ انجمن صنفي مطبوعاتي و هفت خبرگزاري شركت داشتند كه در مراسم پاياني موسسه همشهري، روزنامه ايران سپيد، روزنامه سياست روز ، موسسه فرهنگي قدس و موسسه خبر جنوب به ترتيب به عنوان موسسات برتر اين نمايشگاه در گروه موسسات مطبوعاتي انتخاب شدند و لوح تقدير موسسه همشهري خطاب به دكتر احمدي نژاد شهردار تهران اعطاء شد.
در گروه نشريات سياسي نشريه «چشم انداز ايران، در گروه نشريات ادبي، گوهران، درگروه نشريات كودك و نوجوان موسسه انتشاراتي رشد و در گروه نشريات اطلاع رساني و ارتباطات «پيك سنجش» و «راه دانشگاه» عنوان برتر گرفتند.
انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي در گروه انجمن ها و خانه مطبوعات استان هاي اردبيل و بوشهر در گروه استاني برگزيده شدند و در حوزه خبرگزاري ها نيز خبرگزاري قرآني و خبرگزاري مهر و در گروه پزشكي منشور پزشكي موفق به كسب عنوان برتر شدند.
نشريه موفقيت در حوزه نشريه هاي اجتماعي،«پگاه» در حوزه نشريات ديني، «اقتصاد و مردم» در گروه اقتصاد و بازرگاني و نشريه «امرداد» در ميان نشريات اقليت ديني به عنوان نشريات برتر معرفي شدند.
همچنين به ياد كيومرث صابري لوح تقدير و سپاس هيات داوران به پوپك صابري مدير غرفه گل آقا اهدا شد.

از فردا به مدت دو روز در تهران
انديشمندان ۳۵ كشور دستاوردهاي انقلاب اسلامي را بررسي مي كنند
گروه انديشه: كنفرانس بين المللي «انقلاب اسلامي و چشم انداز آينده» از فردا به مدت دو روز در تهران برگزار مي شود.
دكتر مهدي سنايي دبير اين كنفرانس علمي در گفت و گويي اختصاصي با همشهري ضمن اعلام مطلب بالا افزود: افتتاحيه كنفرانس، در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي واقع در مجتمع امام خميني  (ره) و ادامه آن در تالارهاي دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران برگزار مي شود.وي در ادامه با اشاره به تعداد مقالات ارسالي به دبيرخانه كنفرانس گفت: انديشمندان و استادان داخلي و خارجي با ارسال ۲۰۰ مقاله به دبير خانه كنفرانس آمادگي خود را جهت شركت اعلام كردند كه در نهايت ۴۰ مقاله خارجي و ۲۰ مقاله داخلي از ۳۵ كشور جهت ارائه در سه كميسيون برگزيده شد.

ارتش« صاعقه» را به پرواز در مي آورد
پرواز رسمي هواپيماهاي شكاري صاعقه ارتش به زودي انجام مي شود
در همايش ساليانه شوراي عالي فرماندهان نيروي هوايي با شركت معاونين فرماندهي فرماندهان مناطق هوايي، پايگاه هاي شكاري، روساي ادارات نيروي هوايي ارتش اعلام شد اولين پرواز رسمي هواپيماهاي شكاري صاعقه ارتش به زودي انجام مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي نهاجا، در اين همايش كه در روزهاي ۲۳ و ۲۴ ارديبهشت در ستاد نيروي هوايي برگزار شداميرسرتيپ خلبان سيدرضا پرديس، فرمانده نيروي هوايي ارتش در سخناني با اشاره به ماموريت هاي نيروي هوايي در ابعاد مختلف دفاعي و رزمي ازجمله به عنوان نيروي واكنش سريع در برابر تهاجمات هوايي دشمنان گفت: انجام منظم آزمايش هاي هوايي جهت ارتقاء توان عملياتي، تاكتيكي گردان هاي پروازي و قراردادن خلبانان جوان در دسته هاي پروازي همراه با خلبانان حماسه آفرين دوران دفاع مقدس براي بهره گيري از تجارب، پروازهاي عملياتي، تاكتيكي و روحيه نشاط و پويايي ضروري است.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |