دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۸ - May 24, 2004
آيت الله هاشمي رفسنجاني:
ضرورت حكومت، رابطه خوب با مردم است
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  گفت : بر پايه  ديدگاه اسلامي ما به  اين  خاطربراي  حكومت  آمده ايم  كه  عزت  اسلام  را در جامعه  افزايش  دهيم  اما اگر حكومت  بدون  اسلام  باشد، موفق  نبوده ايم .
به گزارش ايرنا، آيت الله   هاشمي  رفسنجاني  روز يكشنبه  در جريان  بازديد از دانشگاه  امام حسين  در جمع  مسئولان  و استادان اين  دانشگاه  افزود: دراين  صورت  ممكن  است  حكومت  را داشته  باشيم  اما حاكم  اسلامي  نيستيم  زيرا حكومت  اسلامي  بايد بتواند اسلام  را قدرتمند كند.
هاشمي  رفسنجاني  با تاكيد بر اينكه  بايد روابط صميمي  خود با مردم  را تقويت  كنيم، تأكيد كرد: مردم  بايد احساس  كنند حكومت  براي  خودشان  است  كه  اكنون  نيروهاي  مسلح  ما شرايط خوبي  در اين  خصوص  دارند.
نيروهاي  مسلح هيچگاه  در تاريخ  ايران  رابطه اي  اين  گونه  صميمي  با مردم  نداشته اند.وي  تاكيد كرد كه  نبايد به  دانش ، سلاح  و ايمان  خود مغرور شويم  بايدبر همان  موضع  مردمي بودن  باقي  بمانيم .
هاشمي  رفسنجاني  اضافه  كرد: حكومتي  مي تواند به  خوبي  كشور را مديريت  كند كه  رابطه  خوبي  با مردم  داشته  باشد.وي  افزود: به  همين  خاطر است  كه  امروز مي بينيم  آمريكا نمي تواند همراه  با مردم  عراق  باشد و ناگزير است  در پادگان ها محصور بماند.

طرح هاي جرائم سياسي و الحاق به كنوانسيون منع شكنجه به مجمع تشخيص رفت
طرح جرايم سياسي و همچنين طرح الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون منع شكنجه با اصرار نمايندگان به نظر قبلي آنان به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري، نمايندگان در بررسي طرح الحاق ايران به كنوانسيون منع شكنجه كه براي بار دوم از سوي شوراي نگهبان عودت داده شده بود،با تاكيد بر نظر پيشين خود مبني بر اينكه اين طرح بار مالي براي دولت ايجاد نمي كند، به ارجاع آن به مجمع تشخيص مصلحت نظام رأي مثبت دادند.
همچنين نمايندگان تصميم گرفتند طرح جرايم سياسي را كه در اوايل كار مجلس ششم مطرح شده بود پس از چندين بار رفت و آمد بين مجلس و شوراي نگهبان به مجمع تشخيص بفرستند.
ميثم سعيدي در دفاع از اين طرح گفت: شوراي نگهبان اولين بار ۱۸ مورد ايراد به اين طرح وارد كرد ولي پس از اصلاحاتي كه كميسيون اعمال كرد، اين ايرادات به ۴ مورد تقليل يافت.
وي با استناد به اصل ۱۶۸ قانون اساسي كه بين متهمان سياسي و مادي تفاوت قائل شده، تصريح كرد: براي اين مساله، مجلس بايد بر نظر خود پافشاري كند و مصوبه را به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع دهد. سپس نمايندگان نيز به ارجاع اين مصوبه به مجمع تشخيص راي مثبت دادند.
در پايان جلسه روز گذشته علي شكوري راد كه رياست جلسه را به عهده داشت، اعلام كرد: چون لايحه برنامه چهارم روز دوشنبه از شوراي نگهبان به مجلس ارجاع مي شود تمام مرخصي ها از فردا تا آخر هفته كنسل شده و براي رفع ۳۰ مورد از ايرادات شوراي نگهبان فردا هم جلسه خواهيم داشت.
درخواست كروبي
مهدي كروبي سالروز آزادي خرمشهر را تبريك گفت و افزود: اميدوارم ملت شريف ايران هيچگاه اين حماسه را كه نقش اساسي داشت، فراموش نكنند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري، رئيس مجلس در سخنان پيش از دستور خود به وضعيت خرمشهر پس از دوران دفاع مقدس اشاره كرد و از مسئولان خواست براي حل مشكلات مردم اين شهرها بيشتر تلاش كنند.وي همچنين با اشاره به مساله تعطيلي فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) گفت: عدم هماهنگي بين مسئولان مختلف در اين زمينه و عدم قاطعيت براي خاتمه دادن به اختلافات، موجب بروز اين حادثه تلخ شد. وي ضمن قدرداني از تلاشهاي دو تن از نمايندگان براي تهيه گزارش در اين زمينه اظهار داشت: متاسفم و واقعا احساس شرمندگي مي كنم كه اينگونه حوادث براي كشور به وجود مي آيد.

تجليل ارتش و بسيج از سوم خرداد
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر روز وحدت ملت ايران و روزي است كه دنيا ايمان ايران را باور كرد.
دكتر سيدحسن فيروز آبادي ديروز در گفتگو با خبرنگار ايرنا، افزود: سوم خرداد نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي محسوب مي شود و روزي است كه آمريكا از دست نشانده هاي خودش در عراق نااميد شد.
وي يادآور شد: در سوم خرداد، آمريكا و دشمنان ايران، قدرت و اقتدار بسيج را شناخته و ملت ايران را باور كردند.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج كشور نيز در باره سوم خرداد گفت: فتح خرمشهر، اوج قدرت نيروهاي مسلح را به نمايش گذاشت و نشان داد كه ايران اسلامي توان دفاع از منافع، خاك و ميهن خود را دارد.
سردار سيدمحمد حجازي يكشنبه در حاشيه آيين گراميداشت سوم خرداد در حرم امام راحل در گفتگو با ايرنا افزود: پيروزي خرمشهر، سرآغاز شكست هاي بعدي رژيم صدام و نوميدي شماري از كشورهاي منطقه خاورميانه از اين رژيم شد.

در راهروهاي مجلس
* كروبي عنوان كرد از رد صلاحيت شدگاني كه به شوراي نگهبان مراجعه كرده ولي اين شورا جواب آنها را مستدل يا غيرمستدل نداده، خواهش مي كنم نامه اي در اين زمينه مرقوم كنند تا از طريق رهبري مسأله را پيگيري كنيم.
* فراكسيون اقليت مجلس هفتم (اصلاح طلبان) با رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار كردند. دومين جلسه اصلاح طلبان نيز براي ترسيم خط مشي هاي جديد آنان در مجلس هفتم روز سه شنبه برگزار خواهد شد.
* علي قنبري نماينده چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به اينكه هفته آخر مجلس است و مقام معظم رهبري هم فرمودند بعد از انتخابات در فرصت مناسب موضوع پيگيري مي شود، تقاضاي ما از هيأت رئيسه و رئيس مجلس اين است كه براي آخرين بار موضوع علل رد صلاحيت نمايندگان فعلي در انتخابات مجلس هفتم را مطرح و حقوق نمايندگان را پيگيري كند.
* حاجي بابايي عضو كميته تحقيق و تفحص از حادثه نيشابور اعلام كرد، با توجه به اينكه گزارش مربوطه در اين زمينه هنوز در كميسيون عمران تصويب نشده، پس اين گزارش در مجلس ششم قرائت نمي شود.

با تصويب هيأت وزيران
دستيابي شهروندان به اسناد و اطلاعات دولتي آ زاد مي شود
دولت درحال بررسي لايحه اي است كه درصورت تصويب دستيابي قانوني مردم به اسناد و اطلاعات دولتي ميسر مي شود.
به گزارش سايت خبري دولت، كميسيون لوايح دولت در جلسات فرعي خود اين موضوع را كه در ذيل لايحه اسرار دولتي قرار دارد بررسي مي كند.
براساس متن اين لايحه، براساس آزادي اطلاعات به عنوان لازمه تحقق دمكراسي مشاركتي، مردم حق دارند تا اطلاعات موردنياز خود را از منابع موردنظر تهيه كنند و از سوي ديگر حفظ اطلاعات به عنوان اسرارگرايي حكومتي ازجمله آفت هايي است كه فساد اداري و عدم پاسخگويي را به وجود مي آورد.

برگزاري جلسه هماهنگي ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره)
جلسه هماهنگي ستاد بزرگداشت پانزدهمين سالگرد ارتحال امام راحل ديروز با حضور مسئولان و دست اندركاران برگزاري اين مراسم در مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) برگزار شد.
به گزارش ايرنا، رئيس ستاد اجرايي پانزدهمين سالگرد ارتحال امام راحل (ره) در اين نشست گفت: حضور چشمگير و گسترده مردم همچون سال هاي گذشته در آيين گراميداشت ارتحال امام  (ره) خنثي كننده توطئه دشمنان خواهد بود.مجيد خطيبي افزود: ضروري است مردم،  نهادها و ارگان ها با حضور گسترده خود در اين آيين، ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي والاي آن امام، توطئه دشمنان را خنثي كنند.

رد شايعه تغييرات در صدا و سيما
يك منبع مطلع در صدا وسيما گفت: ظاهراً ضرغامي قصد هيچگونه تغييري در كادر مديران صدا و سيما را ندارد و فقط در صورت وجود عذري براي همكاري، برخي مديران جايگزين خواهند شد.
وي تأكيد كرد ضرغامي تحت هيچ فشاري براي تغييرات مديران فعلي صداوسيما نمي باشد و با توجه به رابطه خوب ضرغامي با ساير مديران صداوسيما كه در طول سالها همكاري در اين سازمان ايجاد شده احتمال هرگونه تغييرات عمده در كادر مديريت اين مجموعه بعيد به نظر مي رسد. وي افزود: ضرغامي ارتباط خوبي با خاتمي و كروبي داشته و در مسائل مختلف مورد مشورت آنان قرار گرفته است.شايان ذكر است، سايت رويداد وابسته به جبهه مشاركت از خداحافظي علي آقامحمدي قائم مقام كنوني صدا و سيما خبر داده و اعلام كرده كه قرار است آقامحمدي به شوراي عالي امنيت برود و جايگزين علي ربيعي شود.

سخنگوي وزارت خارجه:
سفير انگليس اخراج نمي شود
مسأله اخراج سفير انگليس در تهران فعلاً در دستور كار وزارت خارجه نيست. سخنگوي وزارت خارجه ايران روز گذشته در جلسه هفتگي اش با خبرنگاران گفت: «اينجا كشوري است كه افراد نظرات خود را آزادانه اعلام مي كنند، اين حق شهروندان ايراني است اما در عين حال بايد از آنان خواست كه حرمت اماكن ديپلماتيك را رعايت كنند.»
به گزارش خبرنگار همشهري، حميدرضا آصفي در ارتباط با آخرين تحولات پيرامون روابط ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار داشت كه تهران با صداقت و شفافيت كامل همكاري خود را با آژانس ادامه داده و اميدوار است در جلسه آتي آژانس نيز بدون پيش داوري به اين مسأله بنگرد تا پرونده ايران هرچه زودتر بسته شود.
سخنگوي وزارت خارجه اتهامات آمريكا به احمد چلبي عضو شوراي حكومتي عراق مبني بر دادن اطلاعات محرمانه به ايران را بي پايه و اساس دانست و گفت كه خود آقاي چلبي توضيحاتي دادند كه قابل توجه و تأمل است. جمهوري اسلامي با همه اعضاي شوراي حكومتي عراق روابط سازنده و خوبي داشته و اين امر بر پايه عدم دخالت در اوضاع عراق دنبال شده است.
آصفي در ارتباط با موضع گيري اتحاديه اروپا و شوراي همكاري خليج فارس در مورد جزاير سه گانه ايراني اظهار داشت: اين بار اول نبود كه اتحاديه اروپا و شوراي همكاري در كنار مسايل ديگر موضوع سه جزيره ايران را هم مطرح كردند. ما به روال گذشته به طرف اروپايي تذكر داديم كه اين موضوع ربطي به آنان ندارد و سوء تفاهم ايران و امارات از طريق گفت و گو قابل حل است.

براي سومين بار طي يك هفته اخير برگزار شد
تظاهرات ضد انگليسي در تهران
006951.jpg
سومين تجمع و تظاهرات ضد انگليسي ظرف روزهاي اخير، ديروز در برابر سفارتخانه  اين كشور در تهران برگزار شد.
به گزارش ايسنا در تجمع ديروز كه با قرائت قرآن آغاز شد، سخنگوي تجمع ضمن تشكر از دانشجوياني كه از تمام كشور آمده اند، تقاضا كرد كه همصدايي خود را حفظ كنند و از تفرق و دادن شعارهاي پراكنده بپرهيزند.
تعداد تجمع كنندگان ابتدا حدود ۲۰۰ نفر بود اما رفته رفته بر تعداد آنها افزوده شد. افراد نيروي انتظامي نيز حضور داشتند و انتظامات برنامه كه بازوبند به بازو داشتند از خود دانشجويان بوده و اوضاع را كنترل مي كردند.سردار طلايي نيز از نزديك بر اوضاع نظارت داشت.
شعارهايي كه از سوي تجمع كنندگان سر داده مي شد عبارت بود از «حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست» و «سفارت انگليس تعطيل بايد گردد، سفير مزدور آن اخراج بايد گردد»، تجمع كنندگان همچنين پلاكاردهايي با اين مضمون ها در دست داشتند «رهسپاريم با ولايت تا شهادت»، «سيزدهم آبان ماه تكرار بايد گردد»، «آمريكا، انگليس جنايت تا به كي؟»، «ما آماده جنگ هستيم، اي رهبر آزاده آماده ايم آماده» و «اي لشكر صاحب زمان آماده باش آماده باش، بهر نبردي بي امان آماده باش آماده باش.»
در همين حال راديو دويچه وله آلمان در گزارشي با اشاره به تظاهرات ضد انگليسي هفته گذشته در تهران اعلام كرد: هر روز وضعيت جمهوري اسلامي ايران به ويژه در زمينه مناسبات بين المللي پيچيده تر مي شود.
اين راديو افزود: اخراج خبرنگار گاردين، همزمان با پرتاب بمب آتش زا به سفارت انگلستان، مناسبات ميان تهران و لندن را به زير سئوال مي برد. اما در شرايطي كه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي خبر از كشف مراكز تازه توليد سلاح هاي هسته اي در ايران مي دهند و روزنامه هاي ايتاليايي اين حكومت را متهم به دخالت فعال در امور عراق مي كنند، فاصله ميان تهران و واشنگتن دائما كوتاه تر مي شود.
دويچه وله تصريح كرد: در حاليكه قرائن از وجود مناسبات صميمانه ميان لندن و تهران حكايت دارند گروهي ضمن تظاهرات در برابر سفارت انگلستان يك بمب آتش زا به ساختمان سفارت پرتاب كردند و همزمان با اين واقعه، شاهد اخراج «دن دلوس» خبرنگار آمريكايي تبار روزنامه انگليسي گاردين از تهران بوديم.
006954.jpg

وزارت ارشاد اسلامي، اين خبرنگار را متهم كرده است كه بدون مجوز، در پوشش امدادگر، به بم سفر كرده و گزارشي درباره وضعيت زلزله زدگان منتشر ساخته است.
براساس اين گزارش يك هفته پيش از اين رويداد، نويد كرماني روزنامه نگار ايراني مقيم آلمان، در گزارشي براي هفته نامه «دي تسايت» به نقل از گاردين نوشته بود «در پي شور شهاي اول مارس مردم بم، دولت ايران ديگر به روزنامه نگاران خارجي اجازه سفر به بم را نمي دهد».
اين راديو افزود: اما گمان نمي رود كه اخراج خبرنگار گاردين و پرتاب بمب به ساختمان سفارت بريتانيا در تهران سبب تيره شدن مناسبات دو كشور شود كه سياست هايشان، هريك به گونه اي با آمريكا در ارتباط است.

با حكم مقام معظم رهبري
عزت الله ضرغامي رئيس صدا و سيما شد
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، طي حكمي آقاي مهندس سيد عزت الله ضرغامي را به عنوان رئيس سازمان صداوسيما براي مدت پنج سال منصوب كردند. متن حكم مقام معظم رهبري به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي مهندس سيد عزت الله ضرغامي
اكنون كه مأموريت جناب آقاي دكتر علي لاريجاني در صدا و سيما پايان پذيرفته است، جنابعالي را با توجه به صلاحيت ها و تجربه ها و آشنايي هاي گسترده اي كه با اين مجموعه بزرگ و مؤثر داريد به رياست سازمان مذكور منصوب مي كنم.
اين رسانه ملي در دوره ده ساله مسئوليت جناب آقاي لاريجاني به ارتقاء و پيشرفت چشم گيري نايل گشت و نقش آفرين عرصه هاي گوناگون فرهنگي، اجتماعي و سياسي شد. مديريت هوشمند و پرتلاش توانست در اين سازمان بزرگ تحول بيافريند و آن را براي رسيدن به نقطه مطلوب آماده سازد. وظيفه خود مي دانم از جناب آقاي لاريجاني و همكاراني كه ايشان را در اين كار بزرگ ياري داده اند، صميمانه تشكر كنم.
دوران مسئوليت جنابعالي پنج سال است. انتظار مي رود در همه اين مدت با تلاش مدبرانه و دلسوزانه و با بهره گيري از آنچه تاكنون شده است، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را از همه جهت به آن نقطه اي برسانيد كه شايسته جمهوري اسلامي است. آنچه در احكام انتصابات قبلي به تفصيل گفته شده معيارها و شاخص هاي اين مسير است و ايمان راسخ و همت عالي و بكارگيري دانش و تجربه و تدبير و استفاده از همكاران مؤمن و لايق كه بحمدالله تعداد آنان در صدا و سيما كم نيست، خواهد توانست مجاهدت در اين راه دشوار را آسان كند.
توفيق جنابعالي و ديگر مديران ارجمند و همه كاركنان صداوسيما را از خداوند متعال مسألت مي كنم و الطاف الهي و توجهات حضرت بقيه الله ارواحناه فداه و بركات روح مطهر امام و ارواح طيبه شهيدان عالي مقام به ويژه شهيدان خرمشهر سرافراز را كه امروز به نام مبارك آنان مفتخر است براي شما و همه دست اندركاران رسانه ملي خواهانم.
سيدعلي خامنه اي؛ سوم خرداد ۱۳۸۳

رئيس قوه قضائيه از مديريت شهر تهران تقدير كرد
رئيس قوه قضائيه گفت: حل مشكلات كلانشهر تهران، نياز به نگاه جامع و كلان دارد و اين مهم تنها با همكاري دستگاه هاي مرتبط با امر شهرداري و شهري امكان پذير است.
به گزارش ايرنا،آيت الله محمود هاشمي شاهرودي روز يكشنبه در ديدار شهردار و اعضاي شوراي شهر تهران، بر تشكيل يك هيأت عالي متشكل از دستگاه ها و سازمان هاي مرتبط شهري براي حل معضل پايتخت تأكيد كرد و گفت: مسائل تهران بايد از طريق اين هيأت، سياستگذاري و طراحي شود.وي با اشاره به آسيب هاي وارده به منافع ملي در اثر ناهماهنگي دستگاه ها در حل امور با استناد به يك گزارش سازمان بازرسي كل كشور، اعلام كرد: ۴۰۰ هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي در سال هاي اخير توسط دلالان و بسازوبفروش ها تغيير كاربري يافته كه اين از نتايج نبود سيستم است.
هاشمي شاهرودي، در ادامه ،ضرورت حل مشكلات قانوني مربوط به شهر و شهرداري را خاطرنشان ساخت و گفت:  براي جلوگيري از تخلفات و مبارزه با متخلفان، لازم است قوانين مصوبه تفسير و قوانين مورد نياز هم تصويب شود.رئيس قوه قضائيه همچنين بر برخورد قاطع قوه قضائيه در رسيدگي به پرونده هاي مربوط به تخلفات شهري و ساخت و سازهاي غيرمجاز تأكيد كرد.
آيت الله هاشمي شاهرودي، از تهران به عنوان پايتخت ام القراي جهان اسلام ياد و بر انجام برنامه هاي پيگيرانه براي مقابله با فساد و بزه در اين شهر تأكيد كرد.وي از اقدام هاي صورت گرفته از سوي شهرداري و شوراي شهر براي رسيدگي به معضلات و مشكلات اين شهر در مدت كم قدرداني كرد و افزود: همگان در مديريت شهري تهران كه روش مديريت اسلامي است، اخلاص و تلاش را احساس مي كنند.رئيس قوه قضائيه در عين حال خاطرنشان كرد كه هنوز براي رسيدن به شهر ايده آل و مطلوب اسلامي فاصله زيادي داريم.
در ابتداي اين مراسم، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در سخناني با بيان اين كه اين شورا كار خود را در شرايطي آغاز كرد كه اعتماد مردم نسبت به اين نهاداز بين رفته بود، گفت: هم اكنون شهر تهران با شرايط بهتر و مخارج كمتر اداره مي شود.وي برخي معضلات مبتلا به شهر تهران را برشمرد و خواستار همكاري دستگاه قضائي براي رفع اين معضلات از جمله ساخت و سازهاي غيرمجاز و تخريب اراضي حفاظت شده و باغات شد.شهردار تهران هم در سخناني مسائل پايتخت را در حد ملي قابل ارزيابي دانست و اظهار داشت: تفسير قوانين مربوط به مديريت شهري و شهرداري تهران بايد براساس نگاه ملي باشد.محمود احمدي نژاد گفت: متأسفانه اقداماتي در ارتباط با مسائل شهري در حال انجام است كه اگر تحقق يابد به شهر و مديريت شهري آسيب وارد خواهد كرد و اين امر نياز به توجه قوه قضائيه دارد.

خاتمي در جمع مردم خرمشهر و آبادان :
خرمشهر مرز عزت عظمت و سرافرازي ايران اسلامي است
رئيس جمهور كه براي شركت در مراسم گراميداشت سالگرد آزادي خرمشهر و افتتاح چند طرح عمراني به اين شهر رفته است در جمع مردم خرمشهر گفت: خرمشهر قلب  خونين  و تپنده   ايران  سرافراز و شهر مقاومت  و مظلوميت  شهر حماسه  جاودان  است .
به گزارش ايرنا سيد محمد خاتمي  در جمع  هزاران  نفر از مردم خرمشهر در مسجد جامع   اين  شهر افزود: خرمشهر نه  مرز جغرافياي   ايران  با خارج  بلكه  مرز عزت  و عظمت  و سرافرازي   ايران  عزيز اسلامي است .
وي  خاطر نشان  كرد: امروز سوم  خرداد است ، روز آزادي  خرمشهر روزي  كه به  رغم  خواست  دشمن ، خونين  شهر دوباره  خرمشهر شد.
خاتمي اظهار داشت : روزگاري  خرمشهر عزيز به  دست  دشمن  سقوط كرد، اما دردست  دشمن  شكست  نخورد و مقاوم  بود تا به  همت  فرزندان  رشيد  اين  مرز و بوم ، دوباره  خرمشهر به  دامن  ميهن  بزرگ   ايران  بازگشت .وي  تصريح  كرد: خرمشهر در چهره  درخشان  فرزندان  قهرمان  خويش ، همچون  شهيد دكتر سيد عبدالرضا موسوي  و شهيد محمد جهان  آرا درخشيد.
رئيس جمهور پيش از سفر به خرمشهر در فرودگاه آبادان با واحد مركزي خبر مصاحبه كرد.
وي در اين مصاحبه  ابراز اميدواري  كرد با تلاش  بيشتر محروميتهاي  شهرستانهاي  آبادان  و خرمشهر برطرف  شود.
رئيس  جمهور در بخشي  ديگري  از سخنان  خود از سوم  خرداد به  عنوان  روز بزرگداشت  تاريخ  انقلاب  ياد كرد و گفت : هميشه  به  سوم  خرداد ارادت داشتم  و امسال  با توجه  به   اينكه  سالهاي  پايان  خدمتم  است  خواستم  درميان  مردم  خرمشهر و آبادان  حضور پيدا كنم .
آقاي  خاتمي با اشاره  به  اجراي  طرحهاي  مختلف  عمراني  در آبادان  و خرمشهر ابراز اميدواري  كرد با اجراي   اين  طرحها محروميتهاي   اين  دو شهرستان  برطرف  شود و گامهايي  نيز براي  ساخت  و ساز، بازسازي  و توسعه شهرهاي  آبادان  و خرمشهر برداشته  شود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |