دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۸ - May 24, 2004
فوتبال جام حذفي ايران
پرسپوليس در تهران به استقلال اهواز باخت
006927.jpg
گروه ورزشي: تيم فوتبال پرسپوليس در بازي رفت خود مقابل استقلال اهواز در ورزشگاه آزادي با يك گل مغلوب شد. پرسپوليس كه در اين روز افشين پيرواني كاپيتان خود را پس از فراغت از بيماري درخط دفاعي به كار گرفته بود، در مقابله با حريف هرگز نتوانست راهي براي گريز از شكست بجويد و درنهايت با يك گل تن به باخت داد.
استقلال اهواز با وجود ارائه يك بازي روان بارها روي ضعف دفاعي پرسپوليس صاحب موقعيت شد ولي مهاجمان عجول اين تيم اين فرصت ها را به راحتي از دست دادند. استقلال يك گل زد و ده فرصت گل را خراب كرد. تنها گل اين ديدار در دقيقه ۴۱ از سوي باقر احمدي وارد دروازه ساشا ايليچ شد. بازي برگشت دو تيم در اهواز و در ورزشگاه تختي اين شهر انجام خواهد شد.
پاس فاتح ليگ برتر كه با تلفيقي از نفرات باتجربه و اميد در جام حذفي حاضر شده است، در شيراز به مصاف برق اين شهر رفت. در اين ديدار پاس موفق شد با گل هاي ميثم منيعي و آرش برهاني در برابر تنها گل محمد اميري برق را مغلوب كند.
سايپا تهران در بازي برگشت مقابل ذوب آهن اردبيل با برتري سه بر صفر به مرحله بالاتر گام گذاشت. صادقي، خانگلي و اميرآبادي زنندگان گل هاي سايپا بودند.
تيم كشت و صنعت شوشتر نيز در ديدار با عقاب گنبد توانست سه بر يك پيروز شود.
در مشهد، سپاهان در مصاف با شهرداري اين شهر با تك گل محمود كريمي توانست حريف خود را شكست دهد. محمود كريمي در دقيقه چهارم نيمه اول از روي ضربه آزاد توانست توپ را وارد دروازه شهرداري مشهد كند.
عكس : مجتبي جانبخش

واليبال انتخابي المپيك
قهرمان بازيهاي آسيايي و جام ملت هاي آسيا را برديم
006921.jpg
يك پيروزي تاريخي براي ايران
گروه ورزشي: شكست دادن كره جنوبي نماينده آسيا در ۸ دوره المپيك با مجموعه اي از مدال هاي متعدد قاره اي كه آخرين آنها مدال هاي طلاي بازيهاي آسيايي ۲۰۰۲ بوسان و ۲۰۰۳ جام ملت هاي آسيا بود به باور كمتر كارشناسي مي گنجيد.
تيم واليبال ايران در يكي از فرازهاي تاريخي خود پس از شكست دادن ژاپن در جام ملت هاي آسيا در تيان جين اين بار در تالار متروپوليتان شهر توكيو به پيروزي تاريخي ديگري رسيد و نشان داد كه چگونه مي توان در سايه يك برنامه ريزي مدون و استفاده از امكانات محدود بدل به تيمي مطرح در يك رشته ورزشي شد.
واليبال آسيا سالها در سيطره نژاد زرد و چشم بادامي ها بود، اما ايران تنها كشوري است كه معادلات سنتي در اين رشته را طي سه سال گذشته به هم ريخته و واهمه و ترس را به اردوي خاوردوري ها برده است. براي ما چندان توفيري نمي كند كه به المپيك آتن راه پيدا كنيم يا خير، ولي همين كه توانسته ايم ابهت چشم بادامي ها را بشكنيم، خود يك پيروزي بزرگ براي ورزش ما است.
البته تيم ايران با اين برد روحيه مضاعفي براي پرواز به المپيك گرفته و اگر مربيان ما بتوانند زنگار غرور را از چهره بازيكنان دور كنند چه بسا نتايج شيرين تري هم انتظار بهترين تيم طول تاريخ واليبال ما را در توكيو مي كشد.
بازي بي نقص
ايران ۳ - كره جنوبي صفر
گيم ها: (۱۸-۲۵ ، ۲۱-۲۵ ، ۱۶-۲۵)
داور اول: دي سوزا (برزيل) داور دوم: آزي ويدو (پرتغال)
هميشه تاريخ ما بدليل ضعف دفاعي و سرويس مغلوب كره اي ها مي شديم و در برابر سرعت ذاتي آنها چاره اي جز شكست نداشتيم، اما اين بار همه چيز با گذشته فرق داشت. تيم فاتح ايران چه در كار گروهي و هماهنگي تيمي و چه به لحاظ رعايت فاكتورهاي لازم براي مهار سرعت كره اي ها بدون نقص ظاهر شد. بازيكنان ايران با سرويس هاي زهردار و تخريبي هيچ بختي به كار تيمي حريف ندادند و با بستن دفاع نفوذ ناپذير در روي تور و شناسايي مهاجمان كره، آنها را خلع سلاح كردند.
با چنين روندي تيم ايران كمر تيم صاحب نام كره را شكست و به نخستين برد تاريخي اش در برابر قهرمان آسيا رسيد. در كسب اين برتري بار اصلي تيم بر دوش امير حسيني بازيساز خوشفكر تيم ايران بود كه با استفاده از تمام فضاي تور و تدارك ديدن پاس هاي متنوع غافلگيري دفاع حريف را موجب شد. محمد تركاشوند و بهنام محمودي بهترين هاي ايران در حمله روي تور بودند و عباس قاسميان و عليرضا نادي با جابجايي مناسب در دفاع وسط تور و بريده هاي غافلگيرانه موجبات پيروزي تيم ايران را فراهم آوردند.
نتايج بازيهاي روز دوم
ايران ۳ - كره جنوبي صفر
فرانسه ۳ - كانادا صفر
استراليا ۳- الجزاير صفر
ژاپن ۲- چين۳
بازيهاي روز سوم فردا برگزار مي شود و تيم ها امروز را استراحت مي كنند.

منصور برزگر در نشست با خبرنگاران:
باور قهرماني در المپيك بايد در كشتي گيران ايجاد شود
006930.jpg
گروه ورزشي: نشست مسئولان فدراسيون كشتي با خبرنگاران كشتي نويس روز گذشته در محل هتل انقلاب تهران برگزار شد.
در اين نشست سيد محمد خادم، پروفسور امير حميدي، محمدرضا طالقاني، منصور برزگر، حسن بابك، مهدي خالدي، جواد رفوگر، حميد گرشاسبي، اسدالله رضايي، عزيز اطاعتي و خبرنگاران كشتي نويس رسانه هاي گروهي حضور داشتند كه بيشتر مباحث مطرح شده در رابطه با ايجاد روحيه در نزد كشتي گيران جهت حضور پرقدرت در المپيك آتن بود.
منصور برزگر، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در اين نشست اظهار داشت: ۵ نفر از اعضاي تيم ملي انتخاب شده اند و دو نفر ديگر را پس از تجزيه و تحليل انتخاب مي كنيم. در فاصله باقيمانده تا شروع المپيك بايد به طريقي به كشتي گيران روحيه دهيم كه نه آنقدر بزرگ شوند كه قبل از پيروزي شادي كنند و مغرور شوند و نه آنقدر آزارشان دهيم كه روحيه كشتي گرفتن نداشته باشند. طوري با ملي پوشان رفتار كنيم كه اين باور در آنها ايجاد شود كه توانايي رسيدن به مدال را دارند.
همچنين حسن بابك، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نيز در اين نشست اظهار داشت: كشتي فرنگي به اندازه كشتي آزاد در رسانه ها مطرح نيست. شايد چون توقعي از ما ندارند، اين امر صورت نمي گيرد.بابك در پايان خاطرنشان كرد: اميدوارم همه ما منصفانه و صادقانه عمل كنيم و از همه آنهايي كه چه خوب يا بد نوشته اند تشكر مي كنم چرا كه بسياري از انتقادات، ما را در جهت اعتلاي كارمان كمك مي كند.

پيشكسوتان اسكي موردتقدير قرار مي گيرند
006924.jpg
گروه ورزشي: هــيات  اسكي  استان  تهران  روز پنجشنبه  هفته  جاري  با برگزاري  مراسمي ازپيشكسوتان  اسكي  اين  استان  تجليل  به  عمل  خواهد آورد.
به گفته مهدي كيادربندسري رئيس هيأت اسكي استان تهران، در اين  مراسم كه  در محل  هتــل  ورزش  برگزار مي شود، حدود ۴۲ پيشكسوت  اسكي  ايــن  استان  كه حدود ۹۰ درصد پيشكسوتان  اسكي  كشور را تشكيل  مي دهند، مــورد تجليل  و تقدير قرار خواهند گرفت .متاسفانه  پيشكسوتان  اسكي  كشور از مظلومترين  ورزشكاران  پيشكسوت ايران  هستند كه  هيچوقت  مورد تقدير قـرار نگرفته  و توجهي  به  آنان  نشده  است و تقريبا هيچيك  از ورزشكاران  كنوني  اسكي  كشور آنان  را نمي شناسند.هدف  هيأت اسكي تجليل ، گراميداشت  و قدرداني  از كساني  است  كه  در دوران  جواني  با كمترين  امكانات  به  اين  رشته  پرداخته  و آن را در كشور راه اندازي كرده  و زنده  نگهداشته اند.

كشتي گيران دانشگاه آزاد در راه ايتاليا
تيم كشتي آزاد دانشگاه آزاد اسلامي به نمايندگي از كشورمان در رقابتهاي بين المللي ۲۰۰۴ ساساري ايتاليا شركت مي كند.
حسين رنگرز، محمد طلايي و علي  اصغر بذري در وزنهاي۵۵ ۶۰،و۶۶ كيلوگرم، سعيد واگذاري وسيد علي رفوگردر وزن ۷۴ كيلوگرم، عليرضا بهابسته، عليرضا رباط مرادي و محمدهادي پورعليجان در وزنهاي ۸۴، ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم به همراه شهريار صالحي و كورش عليزاده به عنوان مربي، اعضاي تيم كشتي آزاد دانشگاه آزاد اسلامي را تشكيل مي دهند.

پايان پيكارهاي تكواندو آسيا و اقيانوسيه
ايران بر سكوي نايب قهرماني ايستاد
گروه ورزشي: تيم ملي تكواندوي ايران در شانزدهمين دوره پيكارهاي آسيا و اقيانوسيه به مقام نيابت قهرماني رسيد.
تيم ايران در شرايطي موفق به تكرار عنوان دومي دوره پيش خود در اردن شد كه اين بار تنها به يك مدال طلا و دو مدال نقره بسنده كرد. اميد غلامزاده در وزن چهارم صاحب مدال طلا شد و محمد باقري معتمد در وزن دوم و وحيد عبداللهي در وزن پنجم موفق به تصاحب مدال نقره شدند.

بازيكن تيم واليبال جوانان ايران درگذشت
گروه ورزشي: در پي تصادف خودروي حامل كادر فني تيم واليبال اميد استان گلستان در حين بازگشت از رشت محل برگزاري مسابقات واليبال اميدهاي ايران «ميكائيل يولمه» ملي پوش اين رشته جان به جان آفرين تسليم كرد. همچنين «غياث الدين صحنه» بازيكن سابق تيم ملي به همراه خوشگلدي صحنه يكي از مربيان نام آشناي استان گلستان در اين تصادف دچار سوختگي شديد شده اند كه به بيمارستان شهيد زارعي شهر ساري انتقال يافتند.پيكر شادروان ميكائيل يولمه امروز ساعت ۱۰ صبح در زادگاهش آق قلا تشييع مي شود. يولمه دوبار با تيم نوجوانان ايران به مقام نايب قهرماني و سومي جهان رسيد و چند سالي است كه در عضويت باشگاه پيكان بود و با اين تيم به مقام قهرماني باشگاه هاي آسيا هم دست پيدا كرد.

مستمري قهرمانان پرداخت مي شود
گروه ورزشي: معاون  رئيس  جمهور و رئيس  سازمان  تربيت  بدني ، گفت : با آغاز فعاليت  صندوق اعتــباري  حمايت  از قهرمانان  و پيشكســوتان  ورزش  كشور، مستمري  قهــرمانان  شناسايي  شده ، از خرداد ماه  جاري  پرداخت  خواهد شد. وي  ادامه  داد: اين  صندوق  در حال  حاضر ۹۱ نفر از قهرمانان  مدال  آور در المپيك  و جهان  و همچنين  ۲۷ نفر از قهرمانان  پارالمپيك  را از سال  ۱۹۴۸ تابه  حال  شناسايــي  و ثبت  كرده  كه  از خرداد ماه  جاري  مستمري  آنان  پــرداخت  خواهد شد و در مرحله  بعد نسبت  به  شناسايي  افراد واجد شرايط و ثبت  نام  از آنها اقدام  خواهد شد. رئيس  ورزش  كشور گفت : كساني  كه  امتياز پنج  هزار و بالاتر از آن را كسب كنند مستمري  ماهانه  به  ميزان  حداكثر هفت  ميليون  ريال  دريافت  خواهند كرد و قهرمانان  جهاني  و المپيك  كه  در قيد حيات  نباشند، خانواده  آنان  مستمري  مي گيرند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |