دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۵ - May 31, 2004
شهري
Front Page

در همايش شهرداران مراكز استانها اعلام شد
پيشنهاد شهردار تهران براي تشكيل «شوراي هماهنگي شهرداري ها»
گروه شهري: در همايش شهرداران مراكز استان ها در شيراز، دكتر محمود احمدي نژاد، خدمتگزاري، پاسخ گويي و تشكيل «شوراي هماهنگي شهرداري ها» را ملاك عمل و منشور فعاليت مديريت شهري كشور اعلام كرد.
به گزارش دبيرخانه شهرداران مراكز استان ها، شهردار تهران با محكوميت جنايات آمريكا در عتبات عاليات، خاطرنشان كرد: خدمتگزاري از اصول اوليه انقلاب و از محورهاي مديريت در نظام اسلامي است و در اين ميان مديران شهري به جهت آن كه گسترده ترين شبكه ارتباطي با مردم را دارا هستند، بيش از همه بايد در خدمت شهروندان بوده و خدمات آن ها بر متن زندگي شهري ساري وجاري باشد.
وي با اشاره به اين كه اولين و مهم ترين وظيفه خدمتگزاران در عرصه مديريت شهري نهادينه كردن تواضع و خضوع نسبت به شهروندان است، گفت: متأسفانه طي سال هاي اخير مديريت شهري از اين اصل فاصله گرفته و اين در حالي است كه پايه اصلي فعاليت ها در حوزه هاي حمل و نقل، مسكن، خدمات شهري و برنامه ريزي شهري، شكل گيري پيوند عاطفي و اعتماد ميان مردم و مديران است، چه اگر غير از اين باشد به هر ميزان هم كه فعاليت صورت بگيرد اما رضايت و اعتماد مردم جلب نشود، شهر از پويايي فاصله خواهد گرفت و روابط انساني در حاشيه فعاليت ها عرض اندام خواهد كرد.
احمدي نژاد محور دوم فعاليت مديريت شهري را پاسخ گويي دانست و افزود: ما معتقديم به پاسخ گويي در سراي ديگري هستيم و پاسخ گويي در مديريت شهري در واقع مقدمه و تمرين پاسخ گويي در آن سراست. وي پاسخ گويي را مقدمه نظارت عمومي اعلام كرد و گفت: براي آن كه كارها اصلاح شده و به موقع، مفيد و با كاركرد ثمربخش به انجام رسد، بايد بستر نظارت عمومي را تقويت كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام اين كه تجربه نشان داده سازمان هاي كاملاً متكي به دولت فاقد انعطاف لازم بوده و پشتيبان خوبي براي مديريت شهري نيستند، اظهار داشت: ساز و كار، شكل فعاليت و حوزه عمل مديريت شهري با ساير مديريت ها كاملاً متفاوت است، چرا كه مديريت شهري، مديريت پويا و مبتني بر تصميم گيري و اقدام لحظه اي و در عين حال كارشناسي است. شهردار تهران با استناد برنظر اخير شوراي محترم نگهبان در رابطه با سازمان شهرداري ها، تصريح كرد: سازمان شهرداري ها بايد مشكل خود را از لحاظ قانوني حل كند كه البته بعيد است اين مشكل حل شود.
دكتر احمدي نژاد در پايان سخنان خود با تأكيد بر ضرورت تشكيل «شوراي هماهنگي شهرداري ها» به منظور تشكل و تقويت مديريت شهري كشور، خاطرنشان ساخت: استمرار مديريت بر مبناي علوم و فنون روز و با تأكيد بر توان و نظارت همگاني مي تواند در كوتاه مدت الگوي مديريت شهر اسلامي را اجرايي و عملياتي كند.

نگاه ‎/ جمال رحمتي
007365.jpg

مصوبه اعطاي تراكم تشويقي به بافت هاي فرسوده اجرايي شد
گروه شهري: مصوبه شوراي شهر در خصوص اعطاي يك طبقه تراكم تشويقي به بافت هاي فرسوده، با تعريف ارائه شده براي اين گونه بافت ها، در مناطق مختلف شهرداري تهران اجرايي شد.
به گزارش خبرنگار ما، مخبر كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در حاشيه شصت و نهمين جلسه علني و بدون حضور مستمع شوراي شهر با اشاره به بررسي و تعريف بافت فرسوده در جلسه شورا به خبرنگاران گفت: براساس تعريف ارائه شده از سوي كميسيون توسعه و عمران، واحد فرسوده و غيرمقاوم به واحدي اطلاق مي شود كه فاقد سيستم سازه اي باشد و يا ساخت آن مربوط به قبل از آيين نامه ۲۸۰۰ بوده و آيين نامه مذكور در ساخت آن رعايت نشده و از لحاظ زيستي و سكونتي نيز استحكام لازم را نداشته باشد. از اين رو املاكي مشمول اين تعريف مي شوند كه حداقل يكي از سه شرط فوق را داشته باشند.
دكتر خسرو دانشجو همچنين با اشاره به تعريف بافت فرسوده گفت: بافت فرسوده نيز بر پايه بلوك تعريف شده است و بر اين اساس، بلوك فرسوده بايد داراي حداقل يكي از سه شرط زير باشد. يعني ۵۰درصد واحدهاي آن فرسوده بوده، ۵۰درصد املاك در مساحتي كمتر از ۱۰۰ متر بنا شده و نيز عرض معابر آن كمتر از ۶ متر و حد استانداردهاي شهرسازي باشند.
به گفته وي بلوك هاي فرسوده مناطق يك، دو، سه، پنج و ۶ براي استفاده از مزاياي يك طبقه تراكم تشويقي مربوط به اين مصوبه دست كم بايد دو شرط از شرايط سه گانه فوق را داشته باشند.دانشجو افزود: اعطاي تراكم تشويقي به بافت هاي فرسوده به اين شرط انجام خواهد شد كه مالك با تخريب ساختمان قديمي خود و رعايت اصلاحات شهرسازي اقدام به نوسازي كند.وي گفت: بانكها بايد با اعطاي وام كم بهره شرايط را براي نوسازي بافت هاي فرسوده فراهم كنند.وي از دولت، وزارت مسكن و وزارت كشور خواست با اتخاذ سياست هاي تشويقي و فراهم كردن تسهيلات شورا و شهرداري را در اصلاح و نوسازي بافت هاي فرسوده ياري رسانند.

ساخت ۳ بوستان ويژه بانوان
عضو كميسيون  فرهنگي  و اجتماعي  و زيست  شهري  شوراي  اسلامي شهر تهران  از احداث  سه  بوستان  ويژه  بانوان  در سه  نقطه  مختلف  شهر خبر داد.«مهنوش  معتمدي  آذري» ديروز در گفتگو با ايرنا گفت : طراحي  اين  سه  بوستان  انجام  شده  و در شمال  غربي ، جنوب  غربي  و جنوب  شرقي  تهران  احداث  خواهد شد.
وي  اظهار داشت : محلي  نيز در شمال  شرق  تهران  نزديك  «پارك  پليس» در نظر گرفته  شده  است  اما آنجا را نمي توان  به  طور كامل  استتار كرد زيرا شهرك اميد و بلند مرتبه سازي  ها به  آن اشراف  كامل  دارد، به  همين  دليل  شايد سالن هايي  به  جاي  پارك  در اين  مكان  احداث  شود.وي  با اشاره  به  اينكه  در سال  جاري  مدارس  دخترانه براي  ورزش  مناسب سازي خواهد شد افزود: شوراي  شهر در سال  گذشته  چندين  مدرسه  را به  كمك  شهرداري براي  فعاليت هاي  ورزشي  مناسب سازي  كرد.

تهران در تدارك پانزدهمين سالگشت ارتحال امام خميني
برنامه هاي شهرداري تهران براي مراسم سالگرد رحلت امام(ره)
007371.jpg

گروه شهري: برنامه ها و اقدامات شهرداري تهران به مناسبت پانزدهمين سالگرد رحلت حضرت امام خميني(ره) اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما مهندس محمدجواد محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: به منظور استقبال از حضور پرشور ميهمانان داخلي و خارجي شركت كننده در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خميني(ره) شهرداري تهران ضمن تدارك و اعزام ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز از قبيل تانكرهاي آبرساني، لودر، نيسان ها و كاميون هاي حمل زباله، خودروهاي امدادرسان سازمان آتش نشاني، عمليات پاكسازي كامل اطراف حرم مطهر معابر و بزرگراه هاي منتهي به آن را با اعزام نيروهاي خدماتي مجرب آغاز كرده است.
وي افزود: سازمان زيباسازي هماهنگي ها و اقدامات لازم را براي تبليغات مناسب و نصب پلاكاردها و بيلبوردها به انجام رسانده است.
محمدي زاده ادامه داد: همچنين به منظور هرچه باشكوه تر برگزارشدن مراسم و فراهم كردن رفاه حال زائران حضرت امام  خميني(ره) معاونت خدمات شهري شهرداري تهران ضمن برپايي ايستگاه هاي صلواتي بيش از ۱۵۰ تن ميوه تهيه وتدارك ديده است.
وي كاشت صدها هزار گل فصلي در رفيوژها و باغچه هاي حرم مطهر و تهيه و ارسال گل براي اين مراسم را از ديگر اقدامات شهرداري تهران نام برد.
از طرف ديگر سازمان بهشت زهرا نيز همكاري با مركز مقاومت بسيج شهرداري تهران به منظور برگزاري همايش بزرگ بسيجيان شهرداري و راهپيمايي بسوي حرم مطهر و پذيرايي از تعدد سه هزار نفر از بسيجيان در دوازدهم خرداد را برعهده دارد. علاوه بر آن اين سازمان تنظيف فوق العاده صحن هاي چهارگانه حرم، قطعات شهدا، بلوار شهدا وشستشو و مرمت آب نماها، شستشوي انهار وتابلوهاي راهنمايي، شستشوي سرويس هاي بهداشتي و رفع نقص آنها به انجام رسانده است.
007368.jpg

سازمان بهشت زهرا همچنين كار تهيه و نصب جايگاه مراسم اصلي ۱۴ خرداد، تعمير كليه روشنايي ها و آب نماها و تامين برق مورد نياز كليه نهادها و سازمانهاي شركت كننده در اين مراسم را در دست اجرا دارد.خبرنگار ما از شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه گزارش مي دهد: حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از ۵۰ نقطه شهر تهران نسبت به انتقال زايرين و شركت كنندگان در مراسم اقدام خواهند كرد. كليه اتوبوس ها مستقيما در اختيار بسيج نيروي مقاومت سپاه قرار دارد. اين نيرو آماده انتقال زائران از مبادي و ميادين ۵۰ گانه در شب ۱۴ خرداد از ساعت ۱۹ الي ۲۱، روز چهاردهم خرداد ساعت ۷ صبح و روز جمعه پانزدهم خرداد از ساعت ۶ صبح (ويژه مراسم دعاي ندبه) به حرم امام خميني(ره) و برگرداندن مسافران به دانشگاه تهران جهت برگزاري نمازجمعه است. بنابراين گزارش، سازمان ميني بوسراني شهر تهران نيز با حدود سه هزار دستگاه ميني بوس در كنار اتوبوس هاي شركت واحد از تمام ظرفيت خود جهت فراهم كردن تسهيلات لازم براي جابجايي هرچه بهتر زائران و ميهمانان مراسم ارتحال استفاده خواهد كرد.
از طرف ديگر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران طي اطلاعيه اي برنامه هاي خود را به مناسبت پانزدهمين سالگرد رحلت امام خميني(ره) اعلام كرد.
براساس اين اطلاعيه بيش از ۵۰ برنامه در فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ شهر تهران برگزار مي شود.
اين برنامه ها شامل فعاليتهاي تبليغي و اطلاع رساني، همايش ها، مراسم سوگواري و شب شعر، اردوهاي زيارتي، برگزاري نمايشگاه هاي عكس و كتاب، برپايي مسابقات نقاشي، عكس، خاطره و ايستگاه هاي فرهنگي و هنري است كه در روزهاي ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد.

ارتباط كاربران اينترنت با كلينيك گل و گياه منطقه ۱۵
نخستين كلينيك گل وگياه در منطقه ۱۵ به شبكه اينترنت اتصال يافت.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۵، به دنبال آغاز به كار نخستين كلينيك گل و گياه در فروردين ماه سال جاري در پارك پامچال منطقه ۱۵و ارايه خدمات مرتبط با گل و گياه به شهروندان، پست الكترونيكي به نشاني yahoo.com @ clinec flower اعلام گرديد تا علاقه مندان بتوانند مطالعات مورد نياز خود را در زمينه گل وگياه از اين طريق دريافت نمايند.
براساس اين گزارش، اين مركز اعلام آمادگي نمود تا چنانچه شهروندان مشكل و سئوالي در زمينه گل و گياه دارند، سئوال را با ذكر نشاني پست الكترونيكي خود در شبكه مطرح نمايند تا كارشناسان مربوطه پاسخ لازم را در اسرع وقت به نشاني آنها ارسال نمايند.
اين گزارش حاكي است كلينيك گل و گياه همچنين از ابتداي خردادماه سال جاري اقدام به برپايي كلاسهاي آموزشي با عناوين پرورش قارچ هاي خوراكي در منزل، آموزش نحوه كاشت و نگهداري گل هاي آپارتماني، آشنايي با گياهان دارويي و آموزش نحوه تهيه و نگهداري باغهاي شيشه اي نموده و با بهره گيري از كارشناسان فضاي سبز و گياه پزشك آموزش هاي مربوطه را جهت فراگيرهاي خود در مقاطع مختلف تحصيلي ارايه مي نمايد.

دهقان فداكار صاحبخانه شد
وزارت  مسكن  و شهرسازي  يك  واحد مسكوني  به  ريزعلي  خواجوي  دهقان  فداكار هديه  داد.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر وزارت  مسكن  و شهرسازي  ديروز با اعلام  اين  خبر افزود: مسئولان  سازمان  مسكن  و شهرسازي  استان آذربايجان  شرقي  در ديدار با ريزعلي  خواجوي  و با هماهنگي  وي  اين  واحدمسكوني  را در اختيار دهقان  فداكار قرار دادند.
وزارت  مسكن  و شهرسازي  اضافه  كرد در پي  پخش  خبر سيماي  جمهوري  اسلامي ايران  در باره  دهقان  فداكار و اعلام  مشكل  مسكن  وي ، اين  واحد مسكوني به  پاس  قدرداني  از ايثار و از خودگذشتگي  دهقان  فداكار در شهرك انديشه  ميانه  اهدا شد.
ريزعلي  خواجوي  در سال  ۱۳۴۱ در اقدامي  ايثارگرانه  و انساندوستانه  وبا اطلاع  دادن  خرابي  ريل  قطار به  لوكوموتيوران  از كشته  شدن  تعدادي از هموطنانمان  جلوگيري  كرد.اين  اقدام  وي  سالهاست  كه  در كتاب  درسي  مقطع  ابتدايي  فرزندان  اين  خاك و بوم  به  عنوان  الگويي  به  ياد ماندني  ثبت  شده  است .

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    ورزش    |
|   ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |