دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۵ - May 31, 2004
آسيا براي نخستين بار در المپيك بي نماينده ماند
ايران تنها آسيايي پيروز مقابل استراليا
پارك كي ون سرمربي كره اي تيم ملي واليبال ايران پس از پيروزي بر استراليا در خاتمه پيكارهاي انتخابي المپيك آتن اينچنين در سالن متروپوليتان شهر توكيو با پرتاب شدن به هوا از سوي شاگردانش مورد تقدير و تشويق قرار گرفت.
007353.jpg
گروه ورزشي: پيروزي تيم ملي واليبال ايران در بازي آخرش مقابل استراليا (تيم صعود كرده به المپيك به همراه فرانسه )حسرت و افسوس دوستداران اين ورزش و علاقه مندان تازه پيوسته به قافله اين رشته را دو چندان ساخت. پذيرش و هضم ناكامي قطب هاي سنتي واليبال آسيا (كره، ژاپن و چين) و ايران قدرت جديد قاره كهن و راهيابي استراليا (تيم چهارم رقابت هاي قهرماني آسيا و اقيانوسيه و شكست خورده برابر ايران) به المپيك بسيار سخت و دشوار است. معلوم نيست مسئولان بي كفايت كنفدراسيون واليبال آسيا در قبال اين شكست تاريخي و زير بار رفتن پذيرش تحميلي استراليا نماينده اقيانوسيه در جمع تيم هاي آسيايي چه جوابي براي مردم پهناورترين قاره جهان دارند؟
چگونه مي توان پذيرفت كه آسيا با آن پيشينه درخشان در واليبال جهان در المپيك آتن بدون نماينده باشد و آنوقت قاره آفريقا سهمي مستقل به نام تونس در جمع تيم هاي برتر ببيند! بي ترديد اين اتفاق تاريخي مي تواند با اعتراض تيم هاي آسيايي به محوريت ايران سرمنشأ تحولات جديدي در واليبال اين قاره باشد، وگرنه بايد فاتحه واليبال پر جمعيت ترين قاره جهان را خواند و اميدي به بهبودي آن نداشت.
ايران انتقام آسيايي ها را يكجا گرفت
ايران ۳- استراليا صفر
گيم ها (۱۹-۲۵ ، ۲۴-۲۶ ، ۲۳-۲۵)
داور اول: گويلارادي (مجارستان)
داور دوم: دي سوزا (برزيل)
ايران با نمايش عالي در برابر استراليا شهد شيريني صعود به المپيك را در كام مردان سرزمين كانگوروها تلخ كرد. «جان يوراتي» آرژانتيني و شاگردانش كه براي گرفتن انتقام شكست بازي رده بندي قهرماني آسيا و اقيانوسيه پا به ميدان گذاشته بودند، در برابر اراده مصمم پارك كي ون و شاگردانش تسليم شدند تا ايران انتقام تمام آسيايي ها را يكجا در اين بازي بگيرد.
استراليا در اين دوره هر سه كشور آسيايي كره ، چين و ژاپن را مغلوب كرده بوده و در انديشه كامل كردن پيروزيهايش در برابر سد بلند ايران متوقف شد.
بازيكنان ايران به پشتوانه روحي پيروزي قبلي بر استراليا و آشنايي با نوع و سبك بازي آنان به خوبي همه روزنه ها را در دفاع روي تور بر آنان بستند و از آنها يك مغلوب بزرگ ساختند.
امير حسيني با پاس هاي متنوع خود هرگز اجازه شكل گيري دفاع روي تور به بازيكنان بلند قامت حريف نداد. دفاع داخل ميدان و درخشش عالي منصوري و به خصوص عليرضا نادي روي توپهاي سرعتي و دفاع وسط هاي هوشيارانه آنان باعث شد تا «دانيل هاروارد» و «وان بست» بدل به بازيكناني هيچكاره شوند. بهنام محمودي مثل هميشه بهترين بود و تركاشوند هم بيشترين آزار را بر دفاع حريف وارد كرد. پيمان اكبري كاپيتان ايران در بهترين روزش يكي از بهترين ها بود و ظريف ،ليبروي ايران نقشي مهم در احياي توپهاي انتهاي ميدان داشت.
محمودي، نادي و ظريف در جمع برترين ها
در پايان بازيهاي انتخابي المپيك در جمع بازيكنان ايران بهنام محمودي موفق ترين بود كه ضمن كسب عنوان بهترين زننده سرويس، رده دوم امتياز آورترين بازيكن مسابقات را هم به خود اختصاص داد. عليرضا نادي نفر سوم بهترين مدافع روي تور شناخته شد و فرهاد ظريف در دو پست توپگيري و دريافت كننده در جاي پنجم ايستاد. تسوماگاري، اوسامي و ياماموتو از ژاپن، هوبرت هنو از فرانسه و دانيل هاوارد از استراليا بهترين هاي اين دوره از بازيها بودند.
نتايج بازهاي روز آخر
* ايران ۳- استراليا صفر
* چين ۳- كانادا صفر
*فرانسه ۳- الجزاير صفر
* ژاپن ۳- كره جنوبي صفر

اختلاف در هيأت مديره پرسپوليس
بازگشت پروين و استعفاي دكتر زادمهر
گروه ورزشي: درحالي كه روز گذشته گفته مي شد جعفر كاشاني يكي از اعضاي هيأت مديره پرسپوليس با علي پروين گفت وگو داشته تا به پرسپوليس بازگردد، دكتر محمد زادمهر يكي ديگر از اعضاي اين هيأت مديره در گفت وگو با ايسنا ضمن انتقاد از اين گفت وگو آن را ملاقات شخصي دانسته مي گويد: من خبر بازگشت علي پروين به پرسپوليس را رد مي كنم چراكه در جلسه هيأت مديره پرسپوليس هيچ صحبتي از فرد خاصي نشده است و بايد در اين خصوص - بازگشت پروين و يا هر پيشكسوتي - رأي گيري انجام گيرد.
وي در ادامه گفت:از هنگام حضور در هيأت مديره پرسپوليس وارد مسائلي شده كه برخلاف ميلش بوده و درصورتي كه اين روند ادامه پيدا كند از هيأت مديره پرسپوليس كناره گيري خواهد كرد.

غياث الدين صحنه هم رفت
007359.jpg
گروه ورزشي: غياث الدين صحنه بازيكن سابق تيم ملي واليبال ايران و باشگاههاي بانك ملي، برق و نئوپان گنبد هم رفت.
او تنها بازمانده  حادثه ناگوار اتومبيل حامل مسئولان واليبال اميد استان گلستان بود كه ديروز به دليل صدمات سوختگي در بيمارستان مهر درگذشت. صحنه جدا از همراهي تيم ملي واليبال ايران در مسابقات مختلف آسيايي، يكبار نيز همراه با تيم بنياد شهيد عنوان بهترين مدافع روي تور باشگاههاي آسيارا در دوره پنجم به خود اختصاص داد. غياث الدين صحنه صاحب سه فرزند بود و در آخرين مسئوليت ورزشي خود با عنوان سرمربي تيم اميد گلستان به مقام نايب قهرماني ايران رسيد.

رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان
داودي مدال طلا را به لوكانين روس داد
گروه ورزشي: زماني كه ايگور لوكانين وزنه بردار دسته ۱۰۵ كيلوگرم تيم روسيه در پيكارهاي جهاني وزنه برداري جوانان در شهر مينسك بيلوروس با حد نصاب مجموع ۳۸۵ كيلوگرم (۲۱۰+۱۷۵) سه مدال طلا را به گردن آويخت آه از نهاد علاقه مندان به اين رشته درآمد، چرا كه نماينده اول ما در اين وزن محسن داودي در حالي كه صاحب اين ركورد بود به دور از شرايط مناسب با زدن وزنه هاي ۵/۱۷۲ در يكضرب و ۲۰۰ كيلوگرم در دو ضرب به مدال نقره اين وزن قناعت كرد. داودي در تمرينات ماههاي اخير خود به راحتي وزنه هاي ۱۷۵ و ۲۱۰ كيلوگرم را بالاي سربرده بود.
دهقانيان ششم شد
علي دهقانيان وزنه بردار ۹۴ كيلويي تيم ايران هم نتوانست تيم وزنه برداري جوانان ايران را در پيكارهاي قهرماني جوانان جهان در كشور بيلوروس صاحب مدال طلا سازد. دهقانيان حتي روي سكو هم قرار نگرفت و در نهايت هم در رده ششم ايستاد!
ركوردهاي ثبت شده براي اين وزنه بردار جوان ۱۵۰ كيلوگرم يكضرب و ۱۹۵ كيلوگرم دوضرب بود. اين در حالي است كه وي در تمرينات اردويي در داخل كشور ۵/۱۶۲ كيلوگرم يكضرب و ۲۰۵ كيلوگرم دو ضرب را بالاي سر برده بود.
در رقابت هاي اين وزن «حاجي مراد اكاو» از روسيه با حدنصاب مجموع ۴۰۰ كيلوگرم به مدال طلا دست يافت. اكاو در حركت يكضرب اين دسته با مهار وزنه ۱۸۵ كيلوگرم ۳ كيلوگرم ركورد جهان را ترقي داد.

تيم ملي تيراندازي با كمان در راه مالزي
گروه ورزشي: تيم  ملي  تيراندازي  با كمان  ايران  براي  شركت  در رقابتهاي  جايزه  بزرگ آسيا، عازم  مالزي  مي شود.
اين  رقابت ها از روز ۲۷ خرداد ماه  جاري  به  مدت  ۵ روز در مالزي  برگزار مي شود و تيم  ملي  تيراندازي  با كمان  كشورمان  ۳ تيرانداز در رشته  ريكرو و۳ تيرانداز در رشته  كامپوند شركت  خواهد داد.
حضور در رقابت هاي  جايزه  بزرگ  آسيا، اولين  سفر برون  مرزي  تيم  ملـــي  تيراندازي  با كمان  ايران  محسوب  مي شود.
در حال  حاضر دومين  مرحله  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  تيراندازي  با كمـــــان  ايران  زير نظر رضا كيارستمي سرپرست  و مربي  تيم ، در مجموعه  ورزشي  سازمان صنايع  دفاع  داير شده است .
محمدعلي  كريمي ، مهدي  ابرازه ، ميلاد وزيري ، مهدي  فدايي  و حميدرضــــــا پورميرزا نفرات  حاضر در اين  اردو هستند.

دو و ميداني و ركورد آسيايي
007356.jpg
گروه ورزشي: دو و ميداني ايران در هفته آينده شاهد دو رويداد بين المللي است. حسين جلالي رييس فدراسيون دو و ميداني ضمن اعلام اين مطلب افرود: جمعه اين هفته تيم متخب دو و ميداني ايران در قالب تيم دانشگاه آزاد اسلامي راهي آلماتي قزاقستان مي شود كه اميدواريم در اين رقابتها ركوردهاي بسياري جابه جا شود. همچنين هفته آينده نيز تيم ملي دو و ميداني جوانان ايران در رقابتهاي قهرماني آسيا در كوالالامپور شركت مي كند كه من قول خواهم داد، جوانان در اين رقابتها ضمن كسب مدال و جواز حضور در رقابتهاي قهرماني جهان در ايتاليا، ركورد آسيا را نيز ترقي خواهند داد تا بعد از ۲۵ سال در دو ميداني ايران شاهد خلق ركورد قاره اي -آسيا- توسط قهرمانان ايراني باشيم.

دانشگاه آزاد قهرمان جام ساساري ايتاليا
خادم ،حريف روس را برد و مدال طلا گرفت
گروه ورزشي: تيم كشتي دانشگاه آزاد به مقام قهرماني تورنمنت ساساري ايتاليا دست يافت. اين تيم كه به نمايندگي از كشورمان در اين رقابت ها شركت كرده بود، توسط حسين رنگرز، بهنام طيبي، اصغر بذري و اميررضا خادم به ۴ مدال طلا دست يافت و بها بسته، رباط مرادي و پورعليجان به مدال نقره دست يافتند تا تيم اعزامي ايران با ۶۷ امتياز قهرمان شود و كشورهاي روماني و روسيه در مكان هاي بعدي قرار گيرند. از نكات مهم اين مسابقات ،قهرماني ماخاچ مرتضي علي اف، قهرمان وزن ۶۶ كيلوگرم اروپا در وزن ۷۴ كيلوگرم بود. اميرضا خادم هم در فينال وزن ۸۴ كيلوگرم دستش مقابل چتسوف از روسيه بالا رفت و صاحب گردن آويز طلا شد.
فرح وشي: خادم، قنبري و درستكار بايد در جام اوماخانوف
كشتي بگيرند
محسن فرح وشي يكي از مربيان تيم ملي كشتي آزاد ايران در رابطه با عملكرد اميررضا خادم در مسابقات ساساري ايتاليا گفت: بايد منتظر باشيم جام اوماخانف برگزار شود و همچنين عملكرد درستكار و خدايي را در مسابقات دانشجويان جهان و لايپزيك ببينيم تا در كميته فني يك تصميم نهايي و منطقي اتخاذ شود.
فرح وشي اضافه كرد: خادم، درستكار و قنبري بايد در جام اوماخانف كشتي بگيرند چرا كه اين مسابقا ت نظير مسابقات دانشجويان و لايپزيك ملاكي براي گزينش كشتي گير وزن ۸۴ كيلوگرم است كه بايد حتما عملكرد كشتي گيران را در مسابقات اوماخانف بررسي كرد و سپس يك انتخاب اصلح را انجام داد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |