شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۰۵ - Jun 12, 2004
گزارش همشهري از طرح و برنامه هاي وزارت بهداشت جهت بكارگيري فناوري اطلاعات
طرح كارتهاي هوشمند سلامت اجرا مي شود
گروه اجتماعي: اجراي طرح كارت هوشمند سلامت، موجب كاهش هزينه ها و خطاهاي پزشكي و همچنين جلوگيري از اتلاف وقت در امر درمان مي شود.
به گزارش همشهري دكتر ميرشكار،مسئول فني معاونت سلامت وزارت بهداشت در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما در خصوص اجراي طرح كارت هوشمند سلامت گفت: اجراي طرح كارت هوشمند سلامت در جلسه ۵۹ شوراي عالي بيمه سال ۷۹ مورد بحث قرار گرفته ولي هنوز مراحل نهايي آن طي
نشده است.
وي افزود: كارهاي كارشناسي اين طرح شامل محاسبه بار مالي اجراي آن، تحقيق در خصوص موانع احتمالي كه ممكن است در ادامه اين روند پيش بيايد، بحث منابع مالي، مسايل امنيتي و سوءاستفاده احتمالي از اين كارت مي باشد كه مطالعات اوليه آن انجام شده است. دكتر ميرشكار افزود: اين طرح در بسياري از كشورها نظير فرانسه و آلمان اجرا شده و از مزاياي آن صدور كارت براي يكبار در طول عمر خود و عدم نياز به تعويض و هزينه تمديد اعتبار مي باشد.
دكتر ميرشكار گفت: علت اصلي مسكوت ماندن اين طرح، هزينه، بار مالي و مسايل اجرايي است، اجراي كارت هوشمند نياز به تهيه كارتها و دستگاه كارت خوان در تمامي مراكز درماني، بيمارستانها، مطبها، داروخانه ها، آزمايشگاهها، سازمانهاي بيمه و... مي باشد و اين كار نياز به منابع مالي قابل توجهي دارد كه مراجع عالي بايد تصميم بگيرند.
وي افزود: مسئله ديگر به عنوان پيش نياز اجراي اين طرح، اطلاع رساني به مردم است كه بدانند اين كارتها ضمن كارآيي بسيار بالايي كه دارند به عنوان يك سند تلقي شده و محتاج مراقبت است.
دكتر ميرشكار افزود: اجراي اين طرح به دليل بالا بودن كارآيي و سرعت آن بوروكراسي را در ادارات ذيربط كم كرده و ميزان خطاهاي احتمالي را نيز كاهش مي دهد. وي با اشاره به گسترش فن آوري اطلاعات، اجراي اين طرح را با هدف كاهش هزينه ها و جلوگيري از اتلاف وقت در امر درمان بسيار مفيد خواند.
به گزارش همشهري ويدا روزبهاني، كارشناس ارشد مدارك پزشكي در سازمان بيمه خدمات درماني در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: ايجاد يك نظام اطلاعاتي، يكي از مهمترين اولويتهاي نظام بهداشت و درمان و بيمه درماني كشور مي باشد.
وي افزود: اصولا هرگونه برنامه ريزي، اعم از خرد و كلان، معمولا بر پايه كسب اطلاعات و آمار استوار است و در جايي كه سخن از زندگي و حيات انسانهاست، اهميت اين برنامه ريزي و به تبع آن، اطلاعات مربوطه، صد چندان مي شود. از اين رو به كارگيري نظام كارت هوشمند و شبكه گسترده اطلاعاتي در زمينه بهداشت و درمان و بيمه هاي درماني، اين امكان را به مسئولان مي دهد تا در هر لحظه قادر باشند آخرين اطلاعات و آمار مورد نياز را به روز و با بيشترين دقت و كمترين خطا در اختيار داشته باشند.
روزبهاني گفت: بهبود كيفيت درمان و ارايه خدمات بهداشتي،  به دليل ثبت سوابق بيماري و خدمات ارايه شده از ديگر مزاياي استفاده از اين نظام است. وجود اطلاعات صحيح در ارتقاي كيفيت آموزش دانشجويان پزشكي، پيراپزشكي نيز نقش به سزايي خواهد داشت. به علاوه، با به كارگيري اين فناوري، روياي بيمه همگاني دور از دسترس نخواهد بود كه اين خودگامي اساسي در راه تحقق عدالت اجتماعي و رفاه عمومي است. همچنين اجراي اين طرح هموار كننده بستر به كارگيري نظام هاي درمان از راه دور خواهد بود كه از ارجاع غير ضروري بيماران به مراكز بهداشتي - درماني در سطوح بالاتر جلوگيري خواهد كرد و در مناطق محروم و دورافتاده ضامن ارايه خدمات بهداشتي، درماني به بيماران خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: ابعاد ملي اين طرح، دولت را قادر مي سازد تا به بسياري از اطلاعات مورد نياز در بخش هاي جمعيت شناسي، مهاجرت، اطلاعات، و امنيت و... دستيابي داشته باشد. وي گفت: كساني كه اين كارتها را به همراه خود دارند، در همه مواقع اطلاعات پزشكي و شخصي، تاريخچه و شرح حال مختصر نام و شماره تلفن هاي ضروري براي تصميم گيري در معالجات پزشكي و بيمه فرد را به راحتي در دسترس دارند.
ممكن است يادآوري نام دارويي كه ماهها پيش مصرف كرديم مشكل باشد، به خصوص اگر چند دارو را همزمان مصرف كرده باشيم. اما همراه داشتن كارت سلامت هوشمند اين اطلاعات را به راحتي در دسترس قرار مي دهد و از اتلاف وقت و تحميل هزينه هاي مضاعف جلوگيري مي شود.

رئيس سازمان حج و زيارت:
زائران حج تمتع ۳۰۰ هزار تومان كمتر از سال گذشته مي پردازند
گروه علمي فرهنگي: زائران حج تمتع امسال، به طور متوسط حدود ۳۰۰ هزار تومان كمتر از سال گذشته پرداخت مي كنند.
سيداحمد زرهاني رئيس سازمان حج و زيارت در اين مورد به ايسنا گفت: اين كاهش به دليل توافقات پيشين با بانك ملي ايران صورت گرفته است و بر مبناي آن به سپرده هاي زائران تمتع، سود بلندمدت و متناسب با مدت زمان سپرده گذاري پرداخت مي شود.
زرهاني افزود: برحسب رهنمودهاي رئيس جمهوري و سازمان مديريت و برنامه ريزي، قرار است مبلغ ۶ ميليارد تومان به زائراني كه در سال ۷۷ وجوه خود را با نظر دولت به خزانه واريز كرده اند، پرداخت شود تا ميان زائران سپرده گذار در بانك ملي و گروه اخير تفاوت قيمت زيادي نباشد.
وي با بيان اين مطلب كه نرخ اعزام به حج تمتع سال جاري همزمان با فراخوان زائران واجد شرايط اواخر مرداد يا اوايل شهريور اعلام مي شود گفت: امسال زائراني كه در سال ۷۹ و نيمه اول سال ۸۰ ثبت نام كرده اند در قالب بيش از ۵۰۰ كاروان از هفته اول دي ماه رهسپار حرمين شريفين خواهند شد.
زرهاني افزود: ثبت نام زائران براي حج تمتع و عمره از طريق شعب بانك ملي سراسر كشور و بدون محدوديت زماني امكان پذير است.

مديرعامل انجمن حمايت از كودكان كار در گفت و گو با همشهري اعلام كرد
ساماندهي مبارزه عليه كار كودكان از سوي تشكل هاي مردمي ايران
007857.jpg
گروه اجتماعي: عدم ساماندهي كودكان كار موجب افزايش آسيب هاي اجتماعي مي شود و پيامدهاي منفي جبران ناپذيري را به دنبال دارد.
به گزارش همشهري، زهرا بناساز مديرعامل انجمن حمايت از كودكان كار در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ما گفت: هر ساله درصدي از كودكان محيط هاي آموزشي و مدرسه را رها كرده و به كارهايي مثل واكسن زني، دست فروشي، و مشاغل سر چهارراهي مثل گل فروشي، پاك كردن شيشه ماشين ها، آدامس فروشي و ... مشغول مي شوند.
همچنين گروهي ديگر از اين كودكان به تفكيك زباله ها و جمع آوري نان خشك و پلاستيك مي پردازند و ساعتهاي طولاني در معرض آلودگي هاي مختلف قرار دارند.
وي افزود: در صورت عدم ساماندهي كودكان كار خطرات و آسيب هايي نظير گرايش به مواد مخدر، بهره كشي از آنها بصورت فروش يا اجاره، مشاركت در ارتكاب جرايم، قرارگرفتن در باندهاي فساد و قاچاق اين كودكان را تهديد مي كند.
مديرعامل انجمن حمايت از كودكان خاطرنشان كرد: بدون توزيع عادلانه درآمد و دستيابي افراد به كار و شغل مناسب، اين مشكل همچنان باقي خواهد ماند. وي علاوه بر فقر به عنوان دليل اصلي شكل گيري معضل كودكان كار فقدان آگاهي عمومي و نارسايي و ناكافي بودن قوانين و مقررات را از جمله مهمترين علل شيوع اين پديده ذكر كرد.
بناساز گفت: تصور عمومي از كودكان كار اساسا متفاوت با واقعيت زندگي اغلب آنهاست. آنها افرادي مطرود و غيرمسئول نيستند بلكه كساني هستند كه براي اداي مسئوليتهاي مالي و خانوادگي با منابع بسيار محدودي كه دارند در شرايطي بسيار مشكل تلاش مي كنند و اكثر آنها نه بي خانمان هستند و نه مجرم. بيشتر آنها به كار اشتغال دارند و بدون آنكه از حمايت لازم برخوردار باشند در معرض انواع مختلفي از خطرات و بهره كشي ها قرار دارند.
اين گزارش حاكي است براساس برآوردهاي سازمان بين المللي كار (ILO) حدود ۲۵۰ ميليون كودك در سراسر دنيا مشغول به كار هستند بدون آنكه بهره اي از تحصيلات مناسب يا سلامت و آزادي هاي ضروري ببرند. كار كودكان سلامتي آنها - تحصيلات و حتي زندگي را از آنها مي گيرد. تحقيقات ILO بيانگر اين امر است كه تقريبا ۱۲۰ ميليون نفر از ميان ۲۵۰ ميليون كودك كارگر دنيا بين پنج تا ۱۴ سال سن دارند و به صورت تمام وقت فعاليت مي كنند.
مديرعامل انجمن حمايت از كودكان كار، سوادآموزي، حرفه آموزي، آموزش بلوغ و قوانين مربوط به حقوق كودكان جهت توانمندكردن اين قشر از كودكان را از جمله فعاليت هاو برنامه هاي اين انجمن ذكر و گفت: بخش حمايتي و مددكاري انجمن با بازديد از منازل كودكان بد سرپرست يا بيمار را تحت حمايت قرار مي دهد و با برقراري ارتباط با كارفرمايان كودكان ، اجازه حضور آنان در سر كلاس هاي درس اخذ مي شود . اقداماتي نظير صدور شناسنامه و ... نيز براي كودكان از ديگر فعاليتهاي اين انجمن مي باشد.
وي گفت:  اساس كار اين انجمن فعاليت داوطلبانه است و منابع مالي آن از طريق مردم تامين مي شود و در حال حاضر بيش از ۴۰۰ كودك تحت حمايت اين انجمن هستند كه براي آنها پرونده آموزشي، بهداشتي و مددكاري تشكيل شده است.

بازتاب
برده داري نوين
ديروز روز جهاني كار كودكان اعلام شد.
كار و تلاش براي كودكان از منظر خوش بينانه تمرين رويارويي با مسائل و مشكلات و دست و پنجه نرم كردن با زندگي در دوران ميانسالي و كهنسالي است. اما از منظر واقع بينانه كار كودكان خارج از سن قانوني، بهره كشي از توان جسمي و عواطف پاك و نيالوده آنها به مختصات سنين ديرسالي، يك هشدار، نقمت، رنج مضاعف براي انسان دردمند امروزي و به عبارتي برده داري نوين نام مي گيرد.
روز جهاني كار كودكان در حالي سپري مي شود كه به استناد سازمان جهاني كار ۱۰ ميليون كودك كه بيشتر آنها دختران هستند با عنوان خدمتكار در معرض انواع سوء استفاده ها و بدرفتاري ها در جهان قرار دارند.
از جمع دوميليارد فقير در جهان يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون نفر كودك و نوجوانند. ۲۸ ميليون كودك و نوجوان در مناطق جنگي زندگي مي كنند.
چهار تا پنج ميليون كودك و نوجوان در جهان معلول و ۱۲ ميليون از آنها از كشورهاي خود رانده و آواره شده اند.
۲۰۰ ميليون كودك و نوجوان براي رفع گرسنگي و كمك به خانواده در كارگاهها مشغول كارند و پنج ميليون نوجوان آمريكايي معتاد به دخانيات، در آستانه مرگ زودرس قرار دارند، دو ميليون دختر پنج تا ۱۵ ساله در دنيا قرباني قاچاق جنسي هستند.
كودكاني كه در جوامع مختلف به عنوان خدمتكار روزگار مي گذرانند، چون به صورت قاچاق و غيرقانوني در كارگاه ها و در منازل به كار گرفته شده اند از ديد بنيادها و بيمه هاي اجتماعي و كارگري پنهانند و با دستمزد اندك و يا بدون دستمزد به سختي كار مي كنند و در مواردي مورد سوء استفاده قرار مي گيرند و اغلب امكان بازي يا رفتن به مدرسه را نمي يابند.
بيشترين رقم از اين گونه كودكان با ۷۰۰ هزار نفر در اندونزي ، ۵۵۹ هزار نفر در برزيل، ۲۶۴ هزار نفر در پاكستان و ۱۵۰ هزار نفر در بنگلادش به سر مي برند.
در اين ميان شمار اين گونه كودكان در ايران خوشبختانه در مقايسه با ساير كشورها پايين و نوع حضور آنها در كارگاه هاي روزمره، بخشي منبعث از تقسيم كار خانواده ها و بخش ديگر در راستاي تمرين پويايي در بزرگسالي است و جنبه هاي منفي آن كمتر زمينه بروز و ظهور دارد.
با اين وجود نهادهاي اجتماعي و ملي قدرتمند، مي توانند با ايجاد درآمد، اعطاي وام و اعتبار به مادران و پدران كودكان، بستر ورود كودكان كوچك تر از حداقل سن كار را به محيط هاي غير متداول دور كنند. عباس اسدي

اضافه خدمت مشمولان غايب در حال خدمت بخشيده مي شود
معاون نظام وظيفه عمومي نيروي انتظامي گفت: بر اساس عفو مقام معظم رهبري فقط اضافه خدمت مشمولان غايبي كه تا تاريخ سوم خرداد ماه امسال به خدمت اعزام شدند بخشيده شده، لذا اين قانون شامل ديگر مشمولان نمي شود.
سردار بهمن كارگر در گفتگو با خبرگزاري مهر با اعلام اين مطلب افزود: عفواخيرمقام معظم رهبري در مورد سه يا شش ماه اضافه خدمت مشمولان غايبي كه تا قبل از تاريخ اين مصوبه به خدمت اعزام نشده يا فقط دفترچه گرفته و براي اعزام اقدام كردند را شامل
نمي شود.
وي همچنين در خصوص تمديد يكساله اعزام به خدمت مشمولان پشت كنكور گفت: هنوز به دنبال اين هستيم كه در سال جاري نيزمانند سال گذشته زمان اعزام مشمولان ديپلمه يا پشت كنكور را تا يكسال تمديد كنيم.

طرح ارتقاي شغلي فرهنگيان، به استان ها ابلاغ شد
مدير كل  اداري  و مالي  وزارت  آموزش  و پرورش  گفت : طرح  ارتقاي  شغلي فرهنگيان  كشور به  استان ها ابلاغ  شد.
«محمد كليايي »روز پنجشنبه  در گردهمايي  فرمانداران  بخشداران  و روساي آموزش  و پرورش  استان  چهارمحال  و بختياري  در باشگاه  فرهنگيان  شهركرد افزود: تمامي  مقدمات  اجراي  اين  طرح  فراهم  شده  است .وي  تصريح  كرد: آيين  نامه  چگونگي  اجراي  اين  طرح  نيز در وزارت  آموزش و پرورش  مصوب  شده است.وي  اضافه  كرد: در اين  رتبه بندي  نظام  حقوق ، دستمزد و رسيدگي  به  امور معيشتي  فرهنگيان  مورد توجه  قرار گرفته  است .
وي  مرجع  تشخيص  رتبه بندي  در هر مركز آموزشي  را مدير مدرسه  و دو نماينده از سوي  هر فرهنگي  ذكر كرد و گفت : اين  اعضا، فرم هاي  رتبه بندي  معلمان  راامتياز بندي  مي كنند.
كليايي  گفت : پس  از ارجاع  فرم  رتبه  بندي  از مدرسه  به  اداره  آموزش  وپرورش  شهرستان ، مرحله  پاياني  رتبه بندي  اجرا مي شود.وي  پيش  بيني  كرد،تا نيمه  نخست  تيرماه  امسال  احكام  نهايي  ارتقاء شغلي فرهنگيان  در هر شهرستان  صادر شود.

وزير رفاه و تامين اجتماعي دو هفته ديگر معرفي مي شود
تشكيل وزارتخانه رفاه و تامين اجتماعي از سوي شوراي نگهبان تاييد شده و وزير اين وزارتخانه طي دو هفته آ ينده معرفي خواهد شد.
مخبر كميسيون بهداشت و درمان مجلس ششم در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: تشكيل وزارتخانه رفاه و تامين اجتماعي از سوي شوراي نگهبان تاييد شده است و ديگر مشكلي در خصوص ايرادات مطرح شده درباره شروع به كار اين وزارتخانه وجود ندارد.دكتر نورالدين پيرمؤذن افزود: در حال حاضر مجلس شوراي اسلامي منتظر معرفي وزير رفاه و تامين اجتماعي است تا تكليف اين وزارتخانه به صورت كلي معين شود و عملا اين وزارتخانه كار خود را در زمينه هاي مشخص شده آغاز نمايد.نماينده مردم اردبيل در مجلس هفتم همچنين در خصوص وضعيت كميته امداد با تشكيل وزارتخانه رفاه و تامين اجتماعي گفت: با تشكيل اين وزارتخانه كميته امداد حذف نخواهد شد و كميته امداد در اين مجموعه سازمان دهي خواهد شد و ديگر بحثي در خصوص حذف وجود ندارد.

هشدار دادسراي عمومي و انقلاب تهران به آموزشگاههاي كنكور
007860.jpg
دادسراي  عمومي و انقلاب  تهران  در اطلاعيه اي  در خصوص  آموزشگاههاي  كنكوربه  داوطلبان  آزمون  سراسري  دانشگاهها و خانواده هاي  آنان  هشدار داد.
در اين  اطلاعيه  آمده  است : در آستانه  برگزاري  آزمون  سراسري  دانشگاهها، برخي  آموزشگاهها وافراد فرصت  طلب  و سودجو از احساسات ، عواطف  و حساسيت  داوطلبان  وخانواده هاي  آنان  سوء استفاده  كرده  و با دادن  وعده هاي  واهي  و القا داشتن اختيارات  خاص  و ويژه  در خصوص  ورود تضميني  داوطلبان ، وجوه  كلاني  را از آنان دريافت  مي كنند.
دادسراي  عمومي و انقلاب  تهران  افزود : كه  براي  كشف ، تعقيب  و مبارزه  باافراد و موسسات  ياد شده  با بكارگيري  نيروهاي  پوششي  در قالب  داوطلب  ورودبه  دانشگاه  به  درون  تشكيلات  متخلف  نفوذ و چند باند فعال  در اين  زمينه  راكشف  و متلاشي  كرده  است .
بر پايه  اين  گزارش ، بزرگترين  باند اين  گروه ، در قالب  آموزشگاهي  درخيابان  خرمشهر تحت  عنوان  «موسسه  پيك  كنكور ايران » تا چند روز قبل  مشغول  فعاليت  بود كه  روز چهارشنبه  بيستم  خرداد ماه  جاري  پس  از شناسايي ، محل فعاليت  مورد بازرسي  قرار گرفت .دادسراي  عمومي و انقلاب  تهران  گزارش  داد، در اين  بازرسي  ضمن  كشف  مدارك  و مستندات  ارتكاب  جرم ، محل  آموزشگاه  پلمپ  و مديران  آن بازداشت  شدند.
بر پايه  اين  اطلاعيه ، اعضاي  اين  باند با دستيابي  به  تصوير فرمهاي  مشخصات  داوطلبان  در سازمان  سنجش  آموزش  كشور، پس  از اخذ اطلاعات  لازم  ازميان  آنان ، دانش  آموزان  داراي  معدل  بالا و ساكن  مناطق  شمالي  و مرفه  شهررا انتخاب  و با تماس  تلفني  با منزلشان ، ضمن  اعلام  اين  موضوع  كه  دانش  آموزمذكور طي 
قرعه  كشي  برنده  سهميه  ورود و ثبت  نام  در دانشگاه  شده  است ،داوطلب  و خانواده اش  را به  موسسه  كشانده  و چنين  وانمود مي كردند كه  قادرندبا بهره گيري  از امتياز سهميه  و يا فروش  سوالات  كنكور، داوطلب  را دردانشگاه  ثبت  نام  كنند و با اين  شگرد ضمن  انعقاد قراردادي  غيرقانوني مبالغ  هنگفتي  را اخذ مي كردند.
دادسراي  عمومي و انقلاب  تهران  در بخش  ديگري  از اين  اطلاعيه  آورده  است :با پيگيريهاي  قضايي  و حفاظتي  مشخص  شد، متهم  رديف  اول  موسوم  به  دكتر ح .ن  و باند مذكور با انگيزه  تحصيل  مال  و سودجويي  و با بهره گيري  از برخي  ارتباطات  غيرقانوني  به  منظور به  دست  آوردن  اطلاعات  داوطلبان  و تصوير برخي مدارك  اقدام  به  اين  عمل  زشت  نموده ، بگونه اي  كه  آنان  به  خاطر جبران  ديون ناشي  از ورشكستگي  قصد داشتند با دريافت  صدها ميليون  ريال  از وجوهات داوطلبان  و خانواده هاي  آنان  ضمن  جبران  آثار ناشي  از ورشكستگي ، مبالغ هنگفتي  را نيز نصيب  خود كنند.
اين  دادسرا ضمن  هشدار مجدد به  هموطنان ، از آنان  خواست  به  محض مشاهده  چنين  مواردي  مراتب  را از طريق  تلفن  ۳۹۰۰۶۰۶ به  اطلاع  دادستاني تهران  برسانند و يا اطلاعات  مكتوب  خود را مستقيما به  شعبه  اول  بازپرسي دادسراي  ناحيه  يك  شميران  كه  بعنوان  شعبه  اختصاصي  اين  امر انتخاب  شده است ، ارايه  كنند.

دولت وارد حوزه وبلاگ ها نشود
اولين جشنواره جوانان، وبلاگ ها و جامعه اطلاعاتي كه به مدت ۳ روز در مركز ايراني همايش هاي بين المللي برگزار شده بود، با معرفي برگزيدگان بخش هاي مختلف جشنواره به كارش پايان داد. به گزارش ايسنا، «مهندس نصرالله جهانگرد» دبير شوراي عالي اطلاع رساني در ابتداي اين مراسم با ايراد سخناني تأكيد كرد: آرزوي من اين است كه هر ايراني براي خود وبلاگي داشته باشد و با داشتن جوانان فعال و علاقه مند در اين عرصه مي توانيم آينده خوبي را در سپهر جديد كه متشكل از ستاره هايي به نام وبلاگ ها هستند رقم بزنيم.
جهانگرد، افزود: جامعه اطلاعاتي پديده اي است كه در آن ملت هاي جديدي در حال متولد شدن هستند كه بر مبناي تولدشان توليد اطلاعات مي كنند و مبناي بودن و ادامه بقا در دنياي جديد بر مبناي توليد دانش و اطلاعات است.
در ادامه مراسم، معاون آموزش وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: از لحاظ تكنولوژي و سخت افزاري متاسفانه كشور ما جايگاهي ندارد، ولي در مقوله نرم افزاري مي توانيم جايگاهي داشته باشيم، ولي باز مي بينيم كه كشورهايي مثل چين و هند در اين عرصه از ما جلوترند.در ادامه، مدير مركز مطالعات و آموزش سازمان هاي جامعه مدني ايران نيز به ايراد مطالبش پرداخت و گفت: توصيه مي كنم براي مخدوش نشدن عرصه وبلاگ ها دولت وارد اين حوزه نشود.
«دكتر سهراب رزاقي» افزود: مهم ترين خصوصيت جوان، نوآوري است و معمولا جوانان به خاطر همين نوآوري و خلاقيت در هيچ قالب و سنتي جاي نمي گيرند.وي، با بيان اين كه در جامعه ما رشد وبلاگ ها نسبت به ساير پديده هايي كه در حوزه جامعه اطلاعاتي وجود دارد، زياد بوده، اظهار داشت: شايد دومين كشوري باشيم كه تعداد وبلاگ هايش به ۶۰ هزار مي رسد و اين جاي اميدواري دارد. در پايان جوايز ويژه اي به وبلاگ نويسان برتر در حوزه هاي مختلف اهدا شد و از خبرنگاران برتر در حوزه فناوري اطلاعات تقدير به عمل آمد.

نتايج آزمون كارشناسي دانشگاه پيام نور اعلام شد
نتايج آزمون كارشناسي نوبت سيزدهم دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور اعلام شد.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي اين دانشگاه نتايج آزمون از ۲۱ خردادماه بر روي سايت دانشگاه پيام نور اعلام شده است.
ثبت نام از قبول شدگان و مشروطين نيز از دهم تا هفدهم تيرماه در مركز و واحدهاي انتخابي صورت مي گيرد.
همچنين نتايج دانش پذيراني كه در آزمون مردادماه ۸۲ در يك درس مشروط شده اند و آزمون درس مشروطي آنها در اسفندماه ۸۲ برگزار شده است متعاقباً اعلام خواهد شد.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |