دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۰۷
سرانجام يك پرونده
اعدام قاتل باغ هاي زيتون
متهم به اتهام چهار فقره قتل عمدي با اسلحه كلاشينكف و ايراد صدمه  بدني به دو نفر، هشت فقره سرقت مسلحانه و اخلال در نظم عمومي محاكمه و به چهار بار قصاص نفس (اعدام) در ملاء عام محكوم شد
009786.jpg
قاتل باغ هاي زيتون هيچ مدركي براي اثبات جنون آني ندارد. «جنون آني» ادعاي وكيل بود
پرونده عامل جنايت باغ هاي زيتون منجيل با اعدام اين قاتل در محل انجام قتل هايش ظرف يك هفته آينده بسته خواهد شد. متهم كه ۳۷ سال سن دارد در مردادماه سال گذشته پس از آخرين جنايت خود، از سوي ماموران انتظامي شهرستان رودبار شناسايي و طي يك عمليات ويژه پليسي دستگير شد.
او پس از دستگيري به قتل دو دختر و دو مرد اعتراف و ادعا كرد هنگام قتل ها دچار جنون شده است، اما كارشناسان پزشكي قانوني پس از بررسي هاي علمي اعلام كردند، وي از سلامت كامل رواني برخوردار است.
رديابي هاي ماموران براي دستگيري متهم از ظهر روز ۲۷ مردادماه سال ۸۲ و در پي كشف اجساد زوج جواني در باغ هاي زيتون شهر منجيل آغاز شد. بلافاصله موضوع به نوروزيان قاضي كشيك قتل دادگستري رودبار اطلاع داده شد و او پس از حضور در محل كشف جسد، تحقيقات خود را آغاز كرد.
در بررسي هاي اوليه مشخص شد، مقتول (كه مرد جوان مجهول الهويه اي بود) بر اثر شليك گلوله از فاصله نزديك به سرش به قتل رسيده است.
با انتقال اين جسد به پزشكي قانوني و در تحقيقات ماموران اداره تشخيص هويت، پليس آگاهي، مشخص شد، مقتول «غلامرضا كشاورز»نام داشته كه از عصر روز ۲۶ مردادماه همراه نامزد جوانش به نام «مريم» براي گردش به پارك ساحلي كنار سفيدرود رفته بود و پس از آن، آنها به طور مرموزي ناپديد شده بودند. ماموران در فرضيات خود احتمال دادند كه نامزد جوان اين مرد هم قرباني يك توطئه شوم شده باشد.
به دستور سردار زارعي فرمانده انتظامي وقت استان گيلان چند گروه از كارآگاهان زبده پليس آگاهي زير نظر سرهنگ كارگرنيا، فرمانده انتظامي شهرستان رودبار تحقيقات خود را در اين باره آغاز كردند و تمام راه هاي ورودي و خروجي شهرستان را تحت كنترل درآوردند.
ماموران در حال تحقيق براي روشن كردن سرنوشت دختر جوان بودند كه صبح روز سه شنبه ۲۸ مردادماه كشاورزان روستاي جوبين با آنها تماس گرفته و اعلام كردند مرد جواني در حالي كه يك ساك دستي مشكوك همراه دارد و مسلح بوده در باغ هاي اطراف روستا ديده شده است.
پس از اعلام اين گزارش، اكيپي از ماموران كلانتري ۱۶ رشوآباد به محل فرستاده شدند و با كمك اهالي روستا، اين مرد را در شاليزارها رديابي و او را در حالي كه قصد داشت به ماموران تيراندازي كند با شليك گلوله مجروح و دستگير كردند.
پس از انتقال متهم به اداره آگاهي رودبار و تطبيق مشخصات ظاهري وي با متهمان تحت تعقيب، مشخص شد وي همان قاتل فراري است كه در ۲۱ دي ماه سال ۸۱ پس از به گروگان گرفتن مردي به نام «سيروس» و مجروح كردن وي، دختر ۱۲ ساله او را به نام «الهام» در برابر ديدگان مادرش به گلوله بست.
متهم پس از آنكه متوجه شد پليس به راز قتل دختر نوجوان پي برده است لب به اعتراف گشود و به قتل «الهام» اقرار كرد. با اعترافات متهم و از آنجايي كه بررسي ها نشان مي داد جوان ۲۷ ساله اي كه دو روز قبل جسدش در باغ هاي زيتون پيدا شده بود با اسلحه اي با كاليبر اسلحه اين قاتل به قتل رسيده، كارآگاهان بار ديگر متهم را تحت بازجويي هاي فني و پليسي قرار دادند. متهم زماني كه متوجه شد كارآگاهان وي را عامل قتل «غلامرضا» شناخته اند لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف به قتل «غلامرضا» اعلام كرد نامزد جوان او را هم با شليك گلوله از پاي درآورده و جسدش را در باغ هاي كنار قبرستان انداخته است.
متهم درباره نحوه قتل زوج جوان گفت مي خواستم به رشت بروم، ولي در بين راه در شهر منجيل پياده شدم. غروب روز حادثه در حالي كه اسلحه ام را درون پارچه اي مخفي كرده بودم در باغ هاي زيتون كنار رودخانه مشغول استراحت بودم تا اينكه متوجه صداي اين زوج جوان شدم. از آنجايي كه كسي در اطراف نبود تصميم گرفتم تا از آنها سرقت كنم، به همين خاطر به طرف مرد جوان رفتم و با تهديد از او خواستم تا پول و جواهراتش را بدهد ولي او مقاومت كرد و من هم به ناچار در مقابل چشمان همسرش با شليك گلوله به سرش او را به قتل رساندم. پس از آن نامزد وي را به قبرستان بردم و تصميم داشتم تا او را به درخت بسته و همانجا رهايش كنم ولي، او مرا شناخته و گفت من همان قاتل «الهام» هستم. زيرا پدر الهام زنده مانده و مشخصات مرا به پليس گفته بود. از آنجايي كه نمي خواستم شناسايي شوم با شليك گلوله اي دختر جوان را هم به قتل رساندم.
پس از اعترافات اين قاتل و بازسازي صحنه هاي جنايت از آنجايي كه احتمال داده مي شد وي مرتكب قتل هاي زيادي شده باشد به دستور قاضي نوروزيان، رئيس شعبه سوم دادگاه عمومي رودبار، متهم تحت بازجويي هاي تخصصي قرار گرفت و او ضمن اعتراف به قتل مرد جواني به نام «مجيد ملكي» اعلام كرد كه در هشت فقره سرقت مسلحانه شركت داشته است. همچنين مشخص شد متهم ۳۷ ساله كه «عباسعلي» نام دارد ساكن يكي از روستاهاي شهرستان رباط كريم بوده است.
با تكميل تحقيقات ماموران، دادگاه متهم به صورت علني و با حضور اولياي دم برگزار شد و متهم به اتهام چهار فقره قتل عمدي با اسلحه كلاشينكف و ايراد صدمه  بدني به دو نفر، هشت فقره سرقت مسلحانه و اخلال در نظم عمومي محاكمه و به چهار بار قصاص نفس (اعدام) در ملاء عام محكوم شد.
حكم متهم براي تاييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد و قضات اين ديوان پس از بررسي آن حكم، را تاييد و براي اجرا به شعبه اجراي احكام دادگستري رودبار فرستادند.

دزدي توالت
چند دزد در بلاروس باپوشيدن لباس كارگران شهرداري دست به يك دزدي عجيب زدند. اين افراد توالت عمومي قابل حملي را درشهر كومل دزديدند، در حالي كه يكي از شهروندان در حال استفاده از آن بود. اين دزدان به قدري در نقش كارگران شهرداري خوب ايفاي نقش كردند كه عابران نيز متوجه دزدي نشدند. آنها با طنابي تمام اطراف اين سرويس را بسته و سوار بر كاميوني كردند و پا به فرار گذاشتند. مرد از همه جا بي خبر هم زماني متوجه مي شود كه دزدان با سرعت بسيار در حال فرار بودند. طناب هاي اطراف اين توالت متحرك بر اثر افتادن در دست اندازهاي مكرر باز مي شود و مرد خود را از بالاي كاميون به پايين مي اندازد. مرد نگون بخت اكنون در بيمارستان است و پليس نيز سارقان را دستگير كرده است.

مكافات نيش زدن
زني در فلوريداي آمريكا به علت گاز گرفتن و كندن سر مار خانگي دوستش بازداشت شد. اين زن به همراه دوستانش در منزل صاحب مار بودند. زن صاحبخانه از دوستش درخواست مي كند كه چند دقيقه اي مار را نگه دارد. او نيز به دوستان ديگر گفت كه در اولين فرصت كله ما را با دهان خواهد كند. چند دقيقه بعد هنگامي كه صاحبخانه براي كاري به قسمت ديگري از خانه رفته بود، زن كله مار را با دهانش كند. در اين هنگام همسر زن صاحب مار از اتاق ديگر اين حادثه را مي بيند و با پليس تماس مي گيرد. زن در بازجويي هاي اوليه گفته بود كه مار او را نيش زده است و همين امر باعث چنين عكس العملي از وي شده است، ولي در مراحل بعدي بازجويي او ادعا كرده كه سگ صاحبخانه به مار حمله كرده است.

به همين سادگي
در ژاپن اتفاق جالبي افتاده. فردي با تماس به منزلي، خود را پسر آن خانواده معرفي مي كند و به مادر خانواده مي گويد كه مهلت باز پرداخت وام او به پايان رسيده و بايد هرچه سريعتر مبلغ ۲/۱ ميليون ين به حساب شركت مربوطه واريز كند و در غير اين صورت او را براي ماموريت به شهر يوكوهاما مي فرستند. نكته جالب خبر اين است كه پسر واقعي اين زن در طبقه بالاي خانه خواب بوده و هنگامي كه از خواب بيدار مي شود مادر براي واريز پول از منزل خارج شده بود. پسر با تلفن همراه مادرش تماس گرفت، ولي كار از كار گذشته بود و پول به حساب اين شركت واريز شده بود. اين خانم به پليس شكايت كرده، ولي هنوز سرنخي از اين پسرقلابي و اين شركت دروغين به دست نيامده است.

يك خبر عجيب!
يك خبري بخوانيد از آستانه اشرفيه استان گيلان. مردي كه در يكي از روستاهاي اين شهر گوشت سگ كباب مي كرد و مي خورد توسط نيروي انتظامي دستگير شد.
اين آقا با ذبح يك قلاده سگ و پختن گوشت آن، فرزندان خود را نيز وادار به مصرف گوشت سگ  كرد. البته فرزندان اين مرد با امتناع از خوردن گوشت سگ و فرار از خانه و با مراجعه به خانه بهداشت محل سكونت خود، پليس ۱۱۰ را در جريان اين كار قرار دادند و همين ماجرا باعث دستگيري وي شد. ظاهرا علت سگ خوري اين آقا مشكلات روحي و رواني بوده است و هنوز معلوم نيست كه اين فرد تاكنون چند بار اقدام به ذبح و مصرف گوشت سگ كرده است.

نزاع ، ساچمه و قرباني
بنا به گزارشي كه مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي سمنان ارايه كرده است، بر اثر نزاع دسته جمعي در يكي از مناطق روستايي اين استان يك نفر به قتل رسيد. اين ماجرا در منطقه سرتنگه ييلاق خرند شهميرزاد رخ داد و بر اثر آن يكي از افراد درگير در اين نزاع دسته جمعي، جان خود را از دست داد. در اين نزاع ۷ نفر از اهالي محل با فردي درگير مي شوند كه بر اثر اصابت گلوله ساچمه اي، يكي از طرفين مجروح و پس از انتقال به بيمارستان ۱۵ خرداد مهدي شهر استان سمنان بر اثر شدت جراحات وارده فوت مي شود. تمامي افرادي كه در اين نزاع شركت داشته اند توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير شده اند و پرونده آنها در دست پيگيري است تا عامل اصلي قتل شناسايي و محكوم شود.

فايده مرخصي
اين هم براي خود خبري است. آقاي زنداني در حين مرخصي در كرج مرتكب سرقت، جعل اسناد و كلاهبرداري شد و به دام افتاد. اين آقا كه «شهرام.ق» نام دارد و ۳۵ سال سن دارد، اخيرا از زندان اوين تهران به مرخصي در كرج آمده بود، در حين ارتكاب جرم دستگير شد. جالب اينجاست كه او تحت عنوان بازرس وزارت كار و امور اجتماعي مبادرت به كلاهبرداري از واحدهاي تجاري و صنفي مي كرد و توسط ماموران پاسگاه انتظامي جهانشهر كرج به فرماندهي سرهنگ ايوب احمدي شناسايي شد. بد نيست بدانيد كه يك دستگاه پرايد مسروقه، يك دستگاه تلفن همراه، تعداد زيادي اسناد جعلي از جمله كارت شناسايي بازرس وزارت كار و امور اجتماعي، مقداري شيره ترياك و مبلغ ۳ ميليون و ۱۳۰ هزار ريال وجه نقد از اين آقاي زنداني كشف و ضبط شده است.

حوادث
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |