سه شنبه ۲ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۱۵ - Jun 22, 2004
همايش تشكل هاي مردمي در غرب تهران
پنجمين همايش تشكل هاي مردمي مناطق ۲۲گانه شهرداري تهران با تأكيد بر ضرورت برنامه ريزي و حمايت از NGO در منطقه ۵ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۵ در اين جلسه حسيني، معاون اداره كل هماهنگي امور اجتماعي و فرهنگي و مسئول تشكل هاي مردمي شهرداري تهران گفت: تشكل هاي مردمي مي توانند در تقويت فعاليتها و برنامه ها به شهرداري كمك كنند و ابزاري در جهت فرهنگسازي و برنامه ريزي شهري باشند.

عضو شوراي شهر تهران:
منتخبان، از شعار شوراي شهر تهران استفاده كردند و پيروز شدند
يك  عضو شوراي  اسلامي شهر تهران  گفت : نمايندگان  مجلس  هفتم ، از شعار شوراي  شهر تهران  استفاده  كرده  و در انتخابات  پيروز شدند.
«اميررضا واعظي آشتياني» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: افراد ديگري  نيز مي توانستند با شعار ما واردانتخابات  شوند و مردم  انتخاب  اصلح  را انجام  دهند.وي  تصريح  كرد: مردم  وقتي  عملكرد ما را ديدند، يك  اعتمادسازي  درميان  آنها شد و هدف  ما اين  است  كه  اين  اعتمادسازي  را نگاه  داشته  و دركنار آن فعاليت هاي  شوراي  شهر را ادامه  دهيم .چندي  پيش ، يك  عضو مجلس  خبرگان  رهبري ، عملكرد شوراي  شهرتهران  را پوسترتبليغي  نمايندگان  مجلس  هفتم  عنوان  كرد.سيد احمد خاتمي افزود: نمايندگان  مجلس  بايد همانطور كه  شوراي  شهر و شهردار تهران  با عملكرد خوب  خود باعث  پيروزي  آنها شدند، بار ديگر مردم تشويق  شده  و فردي  خدمتگزار را براي  رئيس جمهوري  كشور انتخاب  كنند.عضو مجلس  خبرگان  در ادامه ، نمايندگان  مجلس  هفتم  را مخاطب  قرار داد و متذكر شد عملكرد آنان  پوستر تبليغاتي  انتخابات  رياست  جمهوري  آينده  است .
آشتياني  در ادامه  اظهار داشت : مردم  وقتي  شعار و عمل  شوراي  شهر تهران را ديدند، نمايندگاني  را انتخاب  كردند كه  شعار شوراي  شهر را داشته  و به آنها اعتماد كردند.عضو شوراي  شهر تهران ، در مورد تلاش  اعضاي  شوراي  شهر و نمايندگان  مجلس براي  پيروزي  در انتخابات  رياست  جمهوري  گفت : مجلس  يك  جايگاه  ملي  دارد و وظيفه  همه  نمايندگان  است  كه  هدف  و نيت  خود را به  كار گيرند، شوراي  شهر نيز با همين  شعار براي  رسيدن  به  اهدافش  بايد كار كند.

آمادگي فرانسه براي مشاركت در توسعه متروي تهران
وزير حمل و نقل فرانسه در بازديد از متروي تهران ضمن ابراز خرسندي از روند توسعه مترو در تهران، متروي تهران را زيبا، تميز و كيفيت ايستگاهها را بسيار بالا ارزيابي كرد و گفت: كشور فرانسه آماده همكاري دو جانبه در زمينه توسعه خطوط متروي تهران است.
به گزارش خبرگزاري مهر در اين بازديد كه ۱ ساعت به طول انجاميد، وزير حمل و نقل فرانسه، سفير و هيأت همراه به همراه مدير عامل متروي تهران ضمن بازديد از ايستگاههاي دروازه دولت، طالقاني، هفت تير و شهيد بهشتي از تأسيسات، بخش فني، ايستگاهها و تونل هاي مترو ديدن كردند.همچنين مدير عامل متروي تهران گفت: اين بازديد به منظور تبادل اطلاعات و توسعه همكاري هاي بيشتر ميان متروي تهران و فرانسوي ها صورت گرفته كه اميدواريم اين بازديد زمينه همكاري هاي بيشتري را براي هر دو كشور در رابطه با توسعه خطوط مترو به همراه داشته باشد.

توصيه ها شهرداري تهران به مسافران تابستاني
008565.jpg
همزمان با تعطيلي مراكز آموزشي و آغاز فصل تابستان، معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي از مسافران تابستان به ويژه شهروندان تهراني كه قصد مسافرت به ساير نقاط كشور را دارند درخواست كرد توصيه هاي اين معاونت را پيش از سفر مورد توجه قرار دهند.
در بخش نخست اين اطلاعيه، ضرورت تنظيم موتور و بازديد سطح روغن موتور، روغن ترمز و واسكازين گيربكس و اطمينان از ميزان آب باطري، مخزن آب و منبع آب شيشه شوي مورد تاكيد قرار گرفته است.
بازديد باطري، عملكرد چراغ ها و تجهيزات هشدار دهنده و كاركرد تيغه هاي برف پاك كن به همراه اطمينان از عملكرد سيستم ترمز اعم از لنت ها، بوستر و شيلنگ ترمز از ديگر مواردي است كه به آن اشاره شده است.علاوه بر اين بازديد چهارچرخ و وضعيت استحكام تايرها و باد لاستيك ها در كنار اطمينان از كاركرد فيلتر، لوله ها و شيلنگ هاي بنزين از جمله اقدامات ضروري مي باشد كه مورد توصيه قرار گرفته است.
تنظيم تسمه ها و شمع ها و بازديد از نشتي لوله هاي سوخت و ترمز همراه با اطمينان از عمكرد ترمز دستي، سيستم فرمان و كمربند ايمني موارد ديگري است كه به آن اشاره شده است.

امكان تبديل خودروي فرسوده به سمند براي مسافربران شخصي
مديرعامل سازمان تاكسيراني با اشاره به تسهيلات ويژه اي كه سازمان تاكسيراني به منظور ترغيب مسافربرهاي شخصي براي پيوستن به تاكسيراني در نظر گرفته است، گفت: مسافربرهاي شخصي مي توانند در صورت پيوستن به تاكسيراني ضمن قانوني كردن كار خود مانند ساير رانندگان تاكسي خودروي فرسوده خود را با شرايط و تسهيلات ويژه به سمند نو تبديل كنند.
سيد جمال هاشمي عرب در گفت وگو با خبرگزاري مهر با اشاره به موافقت شوراي عالي ترافيك مبني بر تمديد مهلت اخذ مجوز توسط مسافربرهاي شخصي تا پايان شهريور ماه سال جاري، اظهار داشت: از ابتداي بحث ساماندهي مسافربرهاي شخصي در سال ۷۶ تاكنون ۴۷ هزار مسافربر شخصي براي اخذ مجوز به سازمان تاكسيراني مراجعه كرده اند كه حدود ۱۰ هزار مسافربر مجوز لازم را دريافت و بقيه براي تاييد صلاحيت در نوبت هستند و اين در حالي است كه ۱۶ هزار مسافربر شخصي مراجعه كننده طي ۳ ماه پاياني مهلت تعيين شده در سال جديد براي كسب مجوز اقدام كرده اند.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران فردا (چهارشنبه) از ساعت ۹ تا ۳۰/۱۲ با شهروندان مناطق ۳، ۴ و ۱۰ ديدار خواهند داشت.به گزارش روابط عمومي شوراي شهر دكتر نادر شريعتمداري در منطقه ۳ و دكتر حسن زياري، دكتر مهنوش معتمدي و دكتر عباس شيباني در منطقه ۴ و حبيب كاشاني در منطقه ۱۰ براي ديدار با شهروندان در شهرداري هاي مناطق پيش گفته حضور مي يابند.
ساكنان اين مناطق مي توانند براي ثبت نام و تعيين وقت قبلي به روابط عمومي شهرداري ها مراجعه كنند.

اعتراض به احداث ميان گذر درياچه اروميه
008559.jpg
مديركل دفتر ارزيابي زيست محيطي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: سازمان محيط زيست به صورت مشروط با احداث ميان گذر، درياچه اروميه در گذشته موافقت كرده بود.دكتر داود رهبر در گفت و گو با قلم سبز ايران، احداث ميان گذر درياچه اروميه بدون تهيه گزارش ارزيابي زيست محيطي را خلاف قانون عنوان كرد و افزود: وزارت راه در سال ۷۸ يك گزارش ارزيابي زيست محيطي از اين پروژه ارايه داد كه سازمان محيط زيست به صورت مشروط با آن موافقت كرد اما بعد مجري طرح تصميم به تغيير ساختار پل ميان گذر درياچه گرفت.وي افزود: مجري طرح براي تغييرات بعدي متعهد شد گزارش ارزيابي زيست محيطي مجددي تهيه و ارايه كند كه دانشگاه تهران به عنوان مشاور بي طرف در اين امر دخالت داده شد ولي تاكنون گزارشي به سازمان ارايه نشده است.

۷۰۰ هزار خودرو ۲۵ ساله
008574.jpg
حدود ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو با عمر بيش از ۲۵ سال در ايران تردد مي كند.به گزارش  آسمان آبي ايران، بررسي هاي صورت گرفته نشان مي دهد در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو با عمر بيش از ۲۵ سال در كشور تردد مي كند كه اين تعداد خودرو آلايندگي قابل توجهي توليد نموده و سوخت قابل ملاحظه اي مصرف مي كنند.براساس آمار هاي ارائه شده مصرف سوخت خودروهاي فرسوده در هر صد كيلومتر حتي به حدود ۱۴ ليتر مي رسد اين در حالي است كه خودروهاي استاندارد خارجي بين ۴ تا ۶ ليتر بنزين در هر صد كيلومتر مصرف مي كنند.تردد اين خودروها آثار مهلكي بر اقتصاد كشور داراست. مقرر است عمليات جا يگزيني خودروهاي فرسوده طي سال جاري آغاز شود. جايگزين خودروهاي فرسوده از خودروهايي با عمر ۳۰ سال
آغاز خواهد شد.

آلودگي هوا و مرگ و مير سالمندان
008562.jpg
افزايش ذرات معلق در هوا عامل ۵ درصد مرگ و مير ناشي از حملات قلبي و عروقي در سالمندان است.به گزارش آسمان آبي ايران، براساس تحقيقات انجام شده افزايش ۱۰ ميكروگرم در متر مكعب ذرات معلق با قطر كمتر از ۱۰ ميكرون در هوا تقريباً عامل ۵ درصد ميزان مرگ و مير ناشي از افزايش گرانولاي پلاسماي خون در سالمندان و بروز حمله هاي قلبي و عروقي عنوان شده است.براساس اين گزارش، آلودگي هوا عامل بروز بسياري از بيماري هاي مزمن ريه از جمله سرطان ريه و تشديدكننده برخي بيماري ها همچون آسم و مسبب بروز بيماري قلبي و عروقي به ويژه در سالمندان است.

رئيس كميسيون شهرسازي، فني و معماري شوراي شهر تهران:
حضور مهندسان ناظر در مراحل اجرايي پروژه هاي آسفالت اجباري است
مهندس زياري: آسفالت استاندارد از توليدكنندگاني كه صلاحيت توليد دارند خريداري شود
008571.jpg

گروه شهري: از اين پس در ترميم و بازسازي آسفالت سطح معابر تهران، از آسفالت مرغوب و پيمانكاران متخصص استفاده مي شود.
مهندس زياري رئيس كميسيون شهرسازي، فني ومعماري شوراي شهر تهران، ضمن بيان مطلب فوق به خبرنگار ما گفت: در صورت اجراي درست آسفالت و نگهداري مطلوب آن، ديگر شاهد تخريب زودرس آسفالت هاي سطح معابر شهري نخواهيم بود. وي افزود: براي بالابردن كيفيت و طول عمر آسفالت، از چندي پيش جلساتي متشكل از صاحبنظران و استادان دانشگاه برگزار شده كه طي آن راهكارها و طرحهاي متعددي براي اجراي مطلوب آسفالت عرضه شده و در حال حاضر اين طرحها در دست بررسي است.
اين عضو شوراي شهر تصريح كرد: كيفيت فقط يكي از مواردي است كه بايد در اجراي آسفالت در نظر گرفته شود اما چگونگي اجرا، نظارت صحيح جدي و نگهداري پس از اجرا از ديگر مواردي است كه مديران شهرداري و مجريان پروژه هاي آسفالت بايد به دقت آن را در نظر بگيرند. همچنين كنترل وسايط نقليه بويژه كنترل بار كاميون هايي كه از سطح معابر شهري عبور مي كنند، هماهنگي واحدهايي كه اقدام به حفاري مي كنند، طراحي مناسب زهكش هاي اطراف معابر از عوامل ديگري است كه به طول عمر آسفالت كمك مي كند.
زياري خاطرنشان كرد: برخي از موارد يادشده در قالب دستورالعمل هايي از سوي شوراي شهر به شهرداري ابلاغ شده كه از آن جمله شيوه اجراي لكه گيري است.
008568.jpg
   

ضمن آن كه در اين دستورالعمل تاكيد شده آسفالت استاندارد از توليدكنندگاني كه صلاحيت توليد دارند خريداري شود.
وي با اشاره به اين كه از اين پس هنگام اجراي پروژه هاي آسفالت حضور مهندسان ناظر الزامي است افزود: آسفالت شهر تهران يكي از دغدغه هاي هميشگي شوراي شهر بوده كه به طور جدي آن را دنبال مي كند.

نايب رئيس شوراي شهر تهران :
شوراي شهر از تغيير كاربري اراضي فضاي سبز جلوگيري مي كند
نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: با هرگونه تغيير كاربري اراضي كه براي فضاي سبز درنظر گرفته شده است به شدت برخورد مي كنيم.
حسن بيادي با اعلام اين مطلب در گفت وگو با خبرگزاري «مهر» افزود: شوراي شهر تهران با اين قبيل تغييرات كه در سطح شهر تهران اتفاق بيفتد، مخالف است.وي درعين حال تاكيد كرد: البته مصوبه اي در اين خصوص در شوراي شهر تهران در رابطه با حفظ باغ ها داشته ايم و اصرار بر اجراي آن داريم به طوري كه براي تصويب نهايي، آن را به مجلس شوراي اسلامي فرستاده ايم.
عضو كميسيون اقتصادي و برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در ارتباط با مرجع رسيدگي كننده به اين قبيل اختلافات گفت: تغيير كاربري برعهده كميسيون ماده پنج بوده و شهرداري تهران نيز به عنوان يك عضو در اين كميسيون حق اظهارنظر دارد و نمي تواند به تنهايي به اين قبيل اختلافات رسيدگي كند.
از سوي ديگر معاون عمراني استانداري تهران در همايش ساماندهي ساخت و ساز در استان تهران خاطرنشان كرد با شهرداري به تنهايي به حل و فصل اختلافات غيرقانوني مبادرت مي ورزد، درحالي كه اين موضوع برعهده كميسيون ماده پنج است. وي معتقد است برخي هماهنگي هاي غيرقانوني توسط شهرداري تهران صورت گرفته كه به تخلفات جنبه قانوني مي بخشد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |