پنجشنبه ۴ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۱۷ - Jun 24, 2004
جمع آوري ۶۰۰ كودك خياباني
۵۰ درصد كودكان خياباني تهران، افغاني و پاكستاني اند
مخبر كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران:
از كل تعداد كودكان جمع  آوري شده ۳۰ نفر دختر و بقيه پسر هستند،همچنين ۱۳ نفر از كودكان
خياباني خارجي جمع  آوري شده دختر بوده اند
008748.jpg
مخبر كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران، گفت: در خردادماه بيش از ۶۰۰ كودك خياباني از سطح شهر تهران جمع آوري شده كه حدود ۳۴۰ نفر از اين كودكان، خارجي و اكثرا افغاني يا پاكستاني بوده اند.
دكتر مهنوش معتمدي  آذري، مخبر كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در گفت و گو با ايلنا، با اشاره به اينكه ۵۵ درصد از كودكان جمع  آوري شده، خارجي بوده  اند، گفت: از كل تعداد كودكان جمع  آوري شده، ۳۰ نفر دختر و بقيه پسر بوده  اند. به گفته وي، همچنين ۱۳ نفر از كودكان خياباني خارجي جمع  آوري شده، دختر بوده اند.
معتمدي گفت: هم اكنون فقط ۲۸ نفر از كودكان جمع  آوري شده در مركز بهزيستي ياسر هستند و بقيه يا به والدين خود بازگردانده شده اند يا اينكه به مراكز ديگر بهزيستي رفته  اند.عضو شوراي شهر تهران، يادآور شد: همچنين كودكان غيرتهراني جمع  آوري شده، نيز به مبدأ بازگردانده شده اند.
وي با اشاره به اينكه در ماه خرداد، مركز ياسر كه براي جمع  آوري كودكان در نظر گرفته شده، چندين بار اشباع شده است، گفت: چون هنوز خروجي بحث ساماندهي كودكان خياباني مشخص نشده، بنابراين اضافه كردن مراكز ديگر براي اين كار، فايده  اي ندارد.
به گفته دكتر معتمدي، همچنين برخي از كودكان خياباني خارجي كه در اين طرح جمع  آوري شده  اند، دو بار در اين سيكل قرار گرفته  اند.
معتمدي در خصوص موضوع ساماندهي وضعيت اعتياد در شهر تهران، گفت: اولين جلسه در خصوص اين موضوع امروز برگزار مي  شود و اين موضوع هنوز در مرحله بحث هاي نظري و بررسي كارشناسان قرار داد.
همچنين يك عضو ديگر شوراي شهر تهران گفت: شهرداري تهران اقدامات خوبي را براي گسترش فرهنگ خدمت رساني انجام داده است.عباس شيباني كه با خبرگزاري فارس گفت وگو مي كرد بودجه شهرداري تهران را حدود ۷۰۰ ميليارد تومان ذكر كرد و اظهار داشت: تلاش در جهت خدمت به مردم و رفع مشكلات آنان، قسط بندي كردن بدهي افراد بدون گرفتن سود، رسيدگي به مشكلات مردم در نقاط محروم و تصويب وام ازدواج براي جوان ها از جمله اقدامات شهرداري بوده است.شيباني گفت: مردم در انتخابات شوراي شهر و انتخابات اول اسفند سعي كردند براساس شناخت خود به افراد ساده زيست و خدمتگزار رأي دهند.

۵ ايستگاه آتش نشاني در منطقه ۲۲ ساخته مي شود
008745.jpg
به منظور آمادگي هر چه بيشتر مناطق در برابر حوادث غيرمترقبه شهرداري منطقه ۲۲ تهران، طرح احداث ۵ ايستگاه آتش نشاني را در نقاط مختلف اين منطقه اجرا مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲۲ تهران با توجه به هماهنگي هاي به عمل آمده با سازمان آتش نشاني در ۵ نقطه مشرف به مناطق مسكوني، پارك ها و جنگل چيتگر ايستگاههاي آتش نشاني ساخته مي شود.
در اين طرح قرار است شهركهاي موجود منطقه راسا نسبت به نصب شيرهاي آتش نشاني در اين محل ها اقدام كنند.
سال هاي آتي موجب اتمام خطوط ۳ و ۴ مترو ظرف چهار سال آينده خواهد شد.

مبارزه با موش در شهر ري
008742.jpg
همزمان  با اجراي  طرح  ضربتي  مبارزه  با موش  در تهران  عمليات  اجرايي اين  طرح  از اول  تير در منطقه ۲۰ آغاز شد.معاون  خدمات  شهري  و فضاي  سبز شهرداري  منطقه ۲۰ با بيان  اين كه  اين طرح  به  مدت  ۳ ماه  اجرا مي شود گفت  طرح  ياد شده  كه  بصورت  شيميايي  و مكانيكي  اجرا مي شود با استفاده  از سمهاي  كشنده  موش  و در مرحله  دوم با استفاده  از تله هاي  مخصوص  به  وسيله  اكيپهاي  ويژه  انجام  مي شود.وي  افزود :به  منظور استفاده  از مشاركت  شهروندان  در شناسايي  محل زندگي  اين  جانور موذي  تعداد۱۰ عدد چادر در مناطق  پرتردد منطقه  مستقر شده است  و همچنين  با توزيع  سموم  و نصب  پلاكارد اهميت  و روش  هاي مبارزه  با موش  و ديگر جانوران  موذي  به  شهروندان  آموزش  داده  مي شود.

خودروهاي فاقد برگ معاينه فني
008754.jpg
نرخ جريمه نداشتن برگ معاينه فني خودرو از ۵۰ هزار ريال به ۷۰ هزار ريال افزايش يافت. با توجه به مصوبه هيات وزيران مبني بر افزايش جريمه ۹۰ درصد تخلفات رانندگي در شهرهاي بزرگ از اول تيرماه، جريمه نداشتن برگ معاينه فني از ۵۰ هزار ريال به ۷۰ هزار ريال افزايش است. به دنبال كاهش چشمگير مراجعات شهروندان به مراكز معاينه فني از ۳۰ تيرماه با خودروهاي فاقد برگ معاينه فني به شدت برخورد مي شود.يك مقام آگاه در اداره راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، ضمن اشاره به اين موضوع كه مبلغ جريمه نداشتن برگ معاينه فني بيش از هزينه انجام معاينه فني است افزود: از شهروندان انتظار مي رود در طول سال بدون انتظار اعمال جرائم به قوانين راهنمايي و رانندگي احترام بگذارند.

نايب رئيس شوراي شهر در مراسم بهره برداري از مجموعه فرهنگي ورزشي شهداي دارآباد:
اختصاص ۳ ميليارد تومان براي توسعه ورزش هاي همگاني در تهران
008739.jpg
گروه شهري: با حضور جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران مجموعه فرهنگي ورزشي شهداي دارآباد در زميني به مساحت ۸ هزار متر مربع و هزينه اي بالغ بر سه ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما اين مجموعه فرهنگي ورزشي با مشاركت شهرداري منطقه يك و اداره كل تربيت بدني و شوراي ورزش محله دارآباد طي ۶ ماه طراحي و احداث شد.
در مراسم بهره برداري اين مجموعه ورزشي روساي فدراسيونهاي ورزشي، جمعي از قهرمانان و پيشكسوتان ورزشكار و اهالي و ريش سفيدان محله دارآباد نيز حضور داشتند.
حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در اين مراسم طي سخناني با اشاره به اينكه فرهنگ ورزش در كشور ما با ساير ممالك تفاوت اساسي دارد گفت: قله رفيع ورزش كشور، نه قهرماني كه پهلواني و اخلاق و وسيله اي است براي نزديكي به خدا.
وي راه پيشرفت و تسريع در خدمات رساني به شهروندان را هماهنگي بين سازمانها و ارگانهاي تصميم گيرنده و موازي دانست و افزود: شوراي اسلامي شهر تهران براي توسعه ورزش همگاني ۳ ميليارد تومان بودجه اختصاص داد كه امسال با توجه به برنامه ريزيها و طراحيهاي انجام شده دركميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر در نظر داريم كليه سازمانهاي دخيل در حوزه ورزش را به صورت منسجم با يكديگر مرتبط كرده و اميدواريم تا دو ماه آينده به تفاهم نامه و اساسنامه اي در اين باره دست يابيم.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران بر توسعه ورزش محلات تاكيد كرد و ضمن انتقاد از توزيع نامناسب امكانات فرهنگي و ورزشي در سطح محله هاي تهران گفت: براي برطرف كردن اين مشكلات به ويژه تامين سرانه هاي ورزشي و فرهنگي جوانان، شوراي اسلامي شهر تهران در پي انجام اقدامات اساسي است.
دكتر بمانيان شهردار منطقه يك نيز در اين مراسم طي سخناني گفت: تا پايان امسال با هزينه اي حدود ۳۰ ميليارد ريال ۶ ورزشگاه بزرگ در منطقه يك احداث خواهد شد. به گفته وي احداث ورزشگاه بزرگ سردار شهيد در بلوار اوشان برخوردار از چمن مصنوعي و جايگاه ۱۵ هزار نفري ويژه تماشاگران، احداث سالن ورزشي پارك ساحلي دارآباد، استخر و سوناي بوستان نياوران از جمله اين طرحها مي باشد.وي همچنين خاطرنشان كرد: تا قبل از پايان سال جاري ۱۲۰ پروژه عمران شهري با هزينه اي بالغ بر ۴۰۰ ميليارد ريال در شمال تهران مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

مجوز ۵۰ تاكسيران متخلف در خط تجريش - پونك باطل شد
مسئول امور اداري اتحاديه تاكسي رانان گفت: پرونده ۵۰ نفر از تاكسي رانان متخلف در خط تجريش - پونك توسط هيأت رسيدگي به تخلفات تاكسي رانان، باطل شد.
رحيم سپهي راد، در گفت وگو با ايلنا، خاطرنشان كرد: با توجه به دستورالعمل شوراي اسلامي شهر تهران، در كليه خطوط قيمت مسيرها بر روي تابلوهايي نصب شده و از رؤساي خطوط نيز براي اجراي قيمت هاي مصوب امضاء گرفته ايم.
وي تصريح كرد: همچنين هيأت رسيدگي به تخلفات تاكسي رانان، رانندگان را موظف به نصب اتيكت قيمت در جلوي خودروها به همراه ۲ شماره تلفن براي تماس مردم جهت گزارش تخلفات كرده است.
وي افزود: رانندگان تاكسي موظف به سوار كردن يك مسافر در جلو و ۳ مسافر در عقب  خودرو هستند و هيچ راننده اي حق ندارد كه نرخ يك نفري كه سوار نمي كند را به ديگر مسافران تحميل كند.
وي با اشاره به اينكه تنظيم تاكسي مترها براي تاكسي هاي نارنجي نيز آغاز شده است، گفت: مردم مي توانند تخلفات را از طريق شماره تلفن روابط عمومي سازمان تاكسي رانان، دو شماره تلفن نصب شده در جلوي شيشه خودرو كه متعلق به قسمت بازرسي سازمان تاكسي راني است، به اين سازمان اطلاع دهند.

عضو شوراي شهر تهران:
شورا از طرحهاي راهبردي خود عقب نشيني نمي كند
رئيس كميسيون شهرسازي، فني و معماري شوراي اسلامي شهر تهران طرح هاي بازسازي بافتهاي فرسوده و مقاوم سازي ساختمانهاي تهران را از طرحهاي راهبردي شوراي شهر دانست و گفت: شورا از اجراي اين گونه طرحها عقب نشيني نخواهد كرد.
حسن زياري در مصاحبه با واحد مركزي خبر افزود: دولت به ويژه وزارت مسكن و شهرسازي بايد با شورا و شهرداري تهران همكاري كند تا طرحهاي بازسازي بافتهاي فرسوده و مقاوم سازي در تهران اجرا شود. وي نيمي از بافتهاي مسكوني و ساختماني تهران را فرسوده خواند و تصريح كرد :وزارت مسكن اين طرحها را براي تهران ضروري مي داند اما در عمل تاكنون از آنها حمايت نكرده است.
زياري بر نظارت فعال و جدي شهرداريها و مهندسان ناظر بر احداث واحدهاي مسكوني مقاوم  تأكيد كرد و افزود: هم اكنون به علت ضعف نظارت، ساخت اسكلت و بتون ريزي ساختمانها با مشكل جدي روبروست. اين عضو شوراي شهر همكاري شهروندان تهران را در ساخت واحدهاي مسكوني مقاوم و استفاده از تسهيلات تشويقي شهرداري به اين منظور خواستار شد و افزود: شهروندان نبايد از هزينه هاي مقاوم سازي بهراسند زيرا اين مسئله براي آنان حياتي است.

فعاليت ۱۰۰ هزار واحد صنفي فاقد مجوز در تهران
گروه شهري: معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: از ۴۰۰ هزار واحد صنفي و خدماتي فعال در سطح تهران حدود ۱۰۰ هزار واحد بدون پروانه كسب و مجوز مشغول فعاليت هستند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، محمد جواد محمدي زاده افزود: اصناف و بازاريان در طول تاريخ حامي اصلي رهبران ديني و مراجع تقليد بوده و در دوران قبل و بعد از آن نيز از بنيانگذار انقلاب اسلامي،  روحانيت و مردم حمايت هاي زيادي كرده اند.
وي ضمن محكوم كردن تلاش آگاهانه برخي از گروه ها براي خدشه داركردن روابط و حمايت صميمانه بازاريان با روحانيت و مردم، خاطرنشان كرد: مديريت فعلي شهر تهران براي آباداني اين كلانشهر، دست استمداد و ياري به سوي اصناف و بازاريان تهران دراز مي كند.معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري تهران با اشاره به فعاليت ۱۰۰ هزار واحد صنفي فاقد مجوز در تهران كه ۸۳ درصد تخلفات بين واحدهاي صنفي را به خود اختصاص داده اند، تصريح كرد: در سطح بين المللي براي هر ۲۳۰ نفر يك واحد صنفي پيش بيني شده است، ولي باتوجه به اينكه اين ميزان در تهران به ازاي هر ۳۳ نفر يك واحد مي باشد، اخذ تصميم جدي براي برخورد با واحدهاي فاقد مجوز يك ضرورت است.

پساب هاي بيمارستاني خطري جدي براي آبهاي زيرزميني تهران
رييس  اداره  حفاظت  محيط  زيست  شهر تهران  از بررسي  چگونگي  دفع  فاضلاب هاي  بيمارستاني  در اين  شهر خبر داد.
وي گفت : اين  اقدام  به منظورحفاظت  از محيط  زيست  و جلوگيري  از آلودگي  آب هاي  زيرزميني  در برنامه  پايش  وكنترل  زيست  محيطي  تهران  صورت  گرفته  است .
بنا بر همين گزارش متاسفانه  هم اينك  بيمارستانها و ديگر مراكز درماني  به  بهانه كمبود منابع  مالي ، ضوابط  و معيارهاي  محيط  زيست را   دراين  زمينه  رعايت نمي كنند و اين  امر مشكلات  متعدد زيست  محيطي  براي  شهر تهران  ايجاد كرده است وشمار ديگري  از بيمارستانها نيز فاقد سيستم  تصفيه  فاضلاب ،سردخانه  و محلهاي  خاص  جمع آوري  زباله هاي  خطرناك  هستند.از سوي ديگر برخي  از اين  مراكز داراي « مخزن  » ساده  و بقيه  فاقدهرگونه  تدبير كنترلي  جهت  كاهش  آلودگي  بوده ، به  طوري  كه  فاضلاب  خام  آنهامستقيما به  چاههاي  جاذب ، رودخانه  و يا كانالها ريخته  مي شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |