دوشنبه ۸ تير ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۲۰
نقش ميگو در سبد غذايي خانواده
حتي قشر متوسط جامعه  امكان خوردن ميگو را ندارد
خبر روز
ميگو غذايي لذيذ، مقوي و در عين حال گران است كه با صراحت مي توان ادعا كرد بسياري از مردم هنوز قيافه آن را از نزديك نديده اند، اگر هم ديده اند نمي دانند نوع طبخ آن چگونه است.
اين در حالي است كه ايران به عنوان يكي از توليدكنندگان بزرگ ميگو به شمار مي رود و ارزش افزوده اين محصول در كشور ما در حد مطلوبي قرار دارد ولي به دليل اينكه توليدكنندگان تمايل ويژه اي به صادرات اين ماده غذايي دارند عرضه ميگو در سطح كشور كم است به همين دليل قيمت آن گران است.البته فقط عرضه كم علت اصلي پايين بودن مصرف ميگو نيست. علت اصلي نخريدن ميگو توسط مردم بيشتر گراني آن است.
يك كارمند در ميدان ميوه و تره بار درباره قيمت ميگو به خبرنگار ما گفت: تا به حال ميگو نخريده ام كه بدانم قيمت آن چقدر است.
رضا كريم خاني افزود: ميگو از آن دسته غذاهايي است كه مخصوص ثروتمندان و پولداران است و به مزاج كارمندان چندان سازگار نيست.
وي ادامه داد: علا قه اي به خريدن و خوردن ميگو ندارم چون ممكن است با انجام اين كار فرزندانم از ميگو خوششان بيايد و در درازمدت نمي توانم نظر آنها را تأمين كنم.
يك فروشنده نيز در بازار تجريش درباره تركيب خريداران ميگو گفت: ميگو مشتريان ثابت دارد و كمتر مشتري گذري ميگو مي خرد.
رجبي افزود: بيشتر خريداران ميگو از نظر درآمدي در سطح مطلوبي قرار دارند و هر كدام ماهانه ۲ تا ۵ كيلو ميگو مي خرند.
وي قيمت هر كيلو را بين ۵ تا ۱۵ هزار تومان اعلا م كرد و گفت: به دليل اينكه مشتريان ما به كيفيت اهميت مي دهند تمام ميگوهايي كه ما عرضه مي كنيم درجه يك است و حداقل قيمت هر كيلوي آن ۱۲ هزار تومان است.
در همين ارتباط يك عضو هيات مديره صادركنندگان آبزيان معتقد است پايين بودن مصرف ميگو به دليل عدم شناخت مردم و گراني اين ماده غذايي است.
غلا مرضا منصوري دارا به مهر گفت: تنها مردم استان هاي جنوبي كشور ميگو را مي شناسند.
وي كيفيت ميگو توليد داخل را در حد مطلوب توصيف كرد و گفت: كارخانجات توليدكنندگان ميگو اكثراً استاندارد اروپا اخذ كرده اند و ماشينآلا ت بسته بندي اين كارخانه ها براساس همين استانداردها است.
وي درباره بالا  بودن قيمت ميگو گفت: بالا  بودن هزينه هاي توليد ميگو باعث شده قيمت ميگوي توليد داخل بالا  باشد.
منصوري دارا گفت: قيمت بالا  نه تنها در داخل كشور بلكه در بازارهاي جهاني نيز توليدكنندگان را با مشكل مواجه كرده است.

بازارچه خوراك
بازارچه رايانه
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه رايانه  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |