دوشنبه ۸ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۱ - Jun 28, 2004
داوطلبان نگران نباشند
كنكور در سلامت و امنيت كامل برگزار مي شود
008946.jpg
گروه علمي فرهنگي: تمامي مراحل طراحي سئوال، چاپ، توزيع و ارسال آنها به ۳۵۹ حوزه امتحاني آزمون ورودي سال ۸۳ دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي با اتخاذ تدابير امنيتي دقيق و با استفاده از تكنولوژي هاي مدرن انجام شده و آزمون سراسري امسال در صحت و سلامت كامل برگزار مي شود.محمود بسطامي سرپرست دفتر رياست و مديركل روابط عمومي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگويي با خبرنگار همشهري با اعلام اين مطلب كه حداقل هيچ يك از آزمون هاي سراسري ۱۵ سال اخير كه توسط سازمان برگزار شده موردي از افشاي سئوالات كنكور ديده نشده و كليه آزمون ها در صحت و سلامت كامل بوده است، گفت: طراحي سئوالات آزمون سراسري، يكي از امنيتي ترين بخش هاي اجرايي و عملياتي آزمون ها تلقي مي شود و همواره موردتوجه و تاكيد مسئولان سازمان سنجش و دست اندركاران برگزاري آزمون سراسري بوده و مي باشد و در همين راستا سازمان همواره با روش ها و شيوه هاي حفاظتي گوناگون و ابتكاري در روند طراحي سئوال و حفاظت از سئوالات طراحي شده كوشا و به فضل خدا توانسته راه نفوذ در سيستم طراحي سئوالات را مسدود كند.
وي با اشاره به همكاري هاي گسترده نيروي انتظامي و سازمان سنجش در حفاظت سئوالات كنكور سراسري درخصوص تدابير امنيتي در بخش چاپ سئوالات گفت: كليه كاركنان و نيروهاي درگير در چاپ و آماده سازي سئوالات كنكور جمعا در حدود يك ماه در قرنطينه كامل به سر مي برند و هيچ گونه ارتباطي، حتي از طريق تلفن با بيرون ازمحيط كاري خود ندارند و تمامي نيازهاي آنها از بيرون به داخل چاپخانه مي رود و اين قرنطينه تا زمان برگزاري آخرين آزمون در روز شنبه ادامه خواهد داشت.
بسطامي افزود: مهم ترين عامل در حفظ سئوالات آزمون سراسري، طراحان و استادان هستند كه از هر نظر مورد اعتماد،  اطمينان و امين مي باشند و پس از اين عامل، ايجاد سازوكارهاي اجرايي براي جلوگيري از هرگونه نفوذ به سيستم حفاظتي سئوالات از اهميت زيادي برخوردار است.
وي گفت: هيچيك از طراحان سئوالات آزمون سراسري در هيچيك از مجامع و محافل، تحت عنوان طراح سئوال كنكور مطرح و شناخته شده نيستند و اين امر كاملا محرمانه است.ضمن آنكه طراحان سئوال با هيچيك از موسسات آموزشي و كنكوري همكاري ندارند.
مديركل روابط عمومي سازمان سنجش همچنين گفت: علاوه بر سازوكارهاي يادشده، نكته مهم درمورد طراحي سئوالات كنكور اين است كه طراحي سئوالات در طول سال جريان دارد و اصولا تا لحظه انتخاب نهايي سئوالات براي جلسات آزمون كه آنهم به صورت تصادفي از بين تعدادي سئوالات هم سطح انتخاب مي شود، براي خود طراحان سئوال هم نوع سئوالات انتخاب شده قابل تشخيص نيست.
وي در ادامه افزود: سازمان سنجش براي سال جاري نيز همانند سال هاي گذشته تمهيدات و اقدامات تأمين موردنياز براي انجام آزمون سراسري در كليه مراحل را تدارك ديده و با همكاري وسيع ساير نهادهاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي تلاش كرده تا از تجهيزات فني در كليه مراحل آزمون، به ويژه در مرحله چاپ و تكثير سئوالات استفاده كند.
بسطامي در پايان درخصوص تخلفات احتمالي داوطلبان گفت: هرگونه تخلفي نظير داشتن وسايل غيرمجاز، صحبت كردن با داوطلبان ديگر و عدم رعايت نظم جلسه آزمون كه همه ساله در سطح بسيار محدودي شاهد آن هستيم، پس از تنظيم صورتجلسه و تاييد كتبي مراقبان و مسئولان حوزه به سازمان ارسال مي شود و در كميته رسيدگي به تخلفات براساس ضوابط مصوب قانوني، بررسي و با متخلفين برخورد قانوني مي شود.
رقابت يك ميليون و ۴۳۰ هزار نفر
در كنكور ۸۳
آزمون ورودي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي در سال ۱۳۸۳ در گروه هاي آزمايشي علوم انساني، هنر، تجربي، رياضي و زبان با شركت يك ميليون و ۴۳۰ هزار داوطلب دختر و پسر طي روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه، يازدهم، دوازدهم و سيزدهم تيرماه جاري برگزار مي شود.
دكتر حسين پوركاظمي معاون فني آماري سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگويي با خبرنگار ما، ضمن اعلام اين مطلب گفت: از مجموع داوطلبان شركت كننده در آزمون امسال برخي به طور تكراري در چند گروه آزمايشي شركت مي كنند كه با احتساب اين عدد، تعداد شركت كنندگان در كنكور، به يك ميليون و ۹۲۷ هزار و ۷۹۷ نفر مي رسد، كه از اين تعداد ۳۹۸ هزار و ۹۴۵ نفر در آزمون علوم رياضي، ۴۲۹ هزار و ۵۷۰ نفر در گروه علوم تجربي، ۵۳۹ هزار و ۷۲ نفر در گروه علوم انساني، ۱۷۷ هزار و ۲۵ نفر در گروه هنر و ۳۸۳ هزار و ۱۸۵ نفر در گروه آزمايشي هنر شركت مي كنند.

كنفرانس ملي «كسب و كار الكترونيك» در تهران برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: كنفرانس  ملي  كسب  و كار الكترونيك  نوزدهم  مهر ماه  سال  جاري  در دانشگاه  علم  و صنعت  ايران  برگزار مي شود.
به  گزارش   روابط عمومي دانشگاه  علم  و صنعت  ايران ، هدف  از برگزاري  اين  كنفرانس  دو روزه  بررسي  چالش  ها، فرصت هاي  توسعه  كسب  و كار الكترونيك  در جهت  جهاني  شدن  و راهبردهاي  بسترسازي  و گسترش  كاربرد اين  علم  در ايران  است .
همچنين  در اين  كنفرانس  شناخت  و بومي سازي  لوازم  و ابزارهاي  توسعه  كسب  وكار الكترونيك ، ايجاد فضاي  هم  انديشي  و تعامل  متخصصان  و دست  اندركاران ، زمينه سازي  ايجاد تشكل هاي  علمي  و تخصصي  و ارائه  آخرين  تجربه ها و دستاوردها در زمينه  كسب  و كار الكترونيك  دنبال  مي شود.
سخنراني  استادان  و مديران  برجسته  داخلي  و خارجي ، ارائه  برترين  مقاله هاي  رسيده ، ميزگرد بررسي  بسترها ونحوه  پياده سازي  كسب  و كارالكترونيك  در ايران ، كارگاه  آموزشي ، انتشار كتاب  و لوح  فشرده  (سي  دي ) مجموعه  مقاله ها و برگزاري  نمايشگاه  از برنامه هاي  جنبي  اين  كنفرانس  است .
براساس  اين  گزارش ، مهلت  ارسال  مقاله ها و درخواست  برگزاري  كارگاه  آموزشي  به  دبيرخانه  كنفرانس  ملي  كسب  و كار الكترونيك  تا پانزدهم  تيرماه  و مهلت  نام  نويسي  در اين  كنفرانس  بيست  و پنجم  شهريور ماه  سال  جاري  است .
دبيرخانه  اين  كنفرانس  فهرست  مقاله هاي  پذيرفته  شده  را پانزدهم  شهريورماه  اعلام  خواهد كرد.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |