دوشنبه ۸ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۱ - Jun 28, 2004
جام حذفي فوتبال
استقلال و سپاهان به فينال رسيدند
008910.jpg
گروه ورزشي: فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران پس از هفته ها افتان و خيزان دو تيم فيناليست خود را شناخت. ديروز استقلال و سپاهان در «دربي» تهران و اصفهان با شكست دادن سايپا و ذوب آهن، حريف يكديگر در بازي نهايي شدند. استقلال كه پس از از دست دادن جام قهرماني ليگ برتر، دل به جام حذفي و حضور در باشگاه هاي آسيا بسته بود، در مصاف با سايپا همانند روز بازي با پيكان به سد دشوار حريف خورد. استقلال پس از يك نيمه بدون گل توأم با برتري محسوس در آغاز نيمه دوم و در دقيقه ۴۹ با پذيرش گل حريف از روي اشتباه عليرضا منصوريان بازيكن باتجربه اش سخت به شكست تهديد شد. جالب آن كه سايپا كه تا قبل از دستيابي به گل با قدرت جواني و آمادگي جسمي مطلوب نمايشي خوب از فوتبال در برابر نايب قهرمان ليگ برتر ارائه داده بود، بعد از گل كاملا عقب نشست تا جايي كه استقلال بارها صاحب موقعيت هاي گلزني شد، اما هر بار با شتاب بي مورد مهاجمان اين تيم فرصت ها از كف رفت. با بيرون رفتن منصوريان و ورود نيكبخت واحدي استقلال تمامي حملاتش را از سمت اين بازيكن و سيدعباسي از چپ طراحي كرد و سرانجام هم هر دو گل استقلال از اين نقطه به ثمر رسيد. ابتدا روي سانتر دقيق سيدعباسي، يدالله اكبري در ميان غافلگيري مدافعان حريف گل مساوي را به ثمر رساند و سپس در شرايطي كه سايپا چند موقعيت خوب را توسط فرهاد بوستاني در جلوي دروازه استقلال از دست داد، باز اين استقلال بود كه روي يك ضربه ايستگاهي نواخته شده از سوي سيدعباسي با ضربه سر ديدني نيكبخت واحدي روي تير دوم به گل پيروزي و تعيين كننده دست پيدا كرد. استقلال حالا تا رسيدن به خواسته اش كه همانا قهرماني در جام حذفي است تنها يك گام فاصله دارد.
در اصفهان سپاهان و ذوب آهن كارشان در پايان وقت قانوني گره خورد. سپاهان در نيمه اول روي پاس عمقي رمضاني و ضربه رسول خطيبي صاحب گل برتري شد. گلي كه مدافعان ذوب آهن روي در آفسايد بودن مهاجم حريف به داور معترض شده بودند. بازي متعادل دو تيم با وجود انگيزه بالاي ذوب آهن براي دستيابي به گل مساوي تا دقيقه ۹۱ نيز ادامه داشت اما در اين دقيقه روي اشتباه عجيب مدافعان سپاهان و سوسكو دروازه بان اين تيم «امانوئل» مهاجم نيجريه اي ذوب آهن با پروازي تماشايي دروازه سپاهان را گشود و بازي را به وقت اضافي برد.
هر دو تيم در وقت اضافه نيز نتوانستند به گل دست يابند و درنهايت بازي به ضربات پنالتي كشيده شد و سپاهان موفق شد با نتيجه ۶ بر ۴ روي ضربات پنالتي همشهري خود را مغلوب كند و حريف استقلال در ديدار نهايي جام حذفي شود.

ناكامي نامداران كشتي ايران در روسيه
گروه ورزشي: علي اصغر بذري موفق ترين كشتي گير ايران در رقابت هاي بين المللي روسيه بود. او با شايستگي توانست به فينال رقابت هاي كشتي آزاد جام اوماخانوف در وزن ۶۶ كيلوگرم راه پيدا كند.
بذري در فينال مقابل سرافيم بارزاكوف قهرمان نامدار بلغاري ضربه فني شد و مدال نقره گرفت.
در اين رقابت ها غلامرضا محمدي، بابك نورزاد، محمد رضايي در وزن ۵۵ كيلوگرم، اصغر بذري در وزن ۶۶ كيلوگرم، پژمان درستكار و فريدون قنبري در وزن ۸۴ كيلوگرم، عليرضا حيدري در وزن ۹۶ كيلوگرم و عليرضا رضايي در وزن ۱۲۰ كيلوگرم تيم ملي كشورمان را در جام اوماخانوف تشكيل مي دادند كه فريدون قنبري در وزن كشي شركت نكرد و ساير نمايندگان كشورمان غير از بذري با شكست مقابل حريفان خود از دور رقابت ها كنار رفتند.در جريان اين مسابقه ها غلامرضا محمدي مقابل آدخام آشيلوف از ازبكستان ضربه فني شد. عليرضا حيدري به محمد ابراهيم اوف قهرمان جوانان جهان از ازبكستان (۳-۲) باخت. عليرضا رضايي (۰-۵) مقابل آرتور تايمازوف از ازبكستان شكست خورد. بابك نورزاد و پژمان درستكار هم به حريفان روسي خود باختند.
جمشيدي در مجارستان برنز گرفت
بهروز جمشيدي به مقام سوم و مدال برنز رقابت هاي كشتي فرنگي مجارستان در وزن ۸۴ كيلوگرم دست يافت.در ادامه اين رقابت ها، بهروز جمشيدي در ديدار نيمه نهايي كشتي را با نتيجه ۳ بر ۲ به حريف مجارستاني واگذار كرد،  اما در ديدار رده بندي با پيروزي ۳ بر صفر مقابل حريفي ديگر از مجارستان به مقام سوم اين رقابت ها دست پيدا كرد.

نقل و انتقالات بسكتبال تمديد شد
گروه ورزشي: با درخواست هاي مكرر تعدادي از مديران باشگاه ها، فدراسيون بسكتبال فرصت فصل نقل و انتقالات بازيكنان را تا روز دهم تير تمديد كرد تا تمامي تيم هاي حاضر در سوپر ليگ بسكتبال بتوانند به راحتي بازيكنان مورد نظر خود را در اختيار بگيرند. اينك دو روز به پايان زمان تمديد شده باقي است و فدراسيون بسكتبال براي برگزاري رقابت هاي سوپر ليگ در زمان مقرر قصد ندارد اين تاريخ را مجددا تمديد كند.رييس فدراسيون بسكتبال، ضمن تاكيد بر مطلب فوق اظهار داشت: اصولا تمامي كارهاي فدراسيون قائل به نظم و زمان بندي مشخصي است، چرا كه فدراسيون معتقد است يكي از فاكتورهاي برگزاري مناسب رقابت هاي سوپر ليگ مساله نظم و ترتيب اين مسابقات است. به همين دليل به هيچ وجه زمان فصل نقل و انتقالات قابل تمديد نيست و من به تمامي تيم هاي سوپر ليگي توصيه مي كنم كه در مدت تعيين شده تمامي امور مربوط به نقل و انتقالات خود را انجام دهند.

سرپرست كاروان ورزشي ايران در المپيك آتن
از وزنه برداري انتظار مدال در المپيك داريم
گروه ورزشي: سرپرست كاروان ورزشي ايران به بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن،  ملي پوشان وزنه برداري را از اميدهاي كسب مدال در اين بازي ها عنوان كرد.
«نصرالله سجادي» گفت: از اينكه ملي پوشان وزنه برداري ايران به روزهاي آرماني خود نزديك مي شوند، خرسندم و اميد دارم همانطور كه پيش بيني مي شود، آنان بتوانند در آتن براي ميهن اسلامي مان افتخار كسب كنند.
وي كه به تازگي از تمرينات تيم ملي وزنه برداري ايران بازديد كرده است، اظهار داشت: به جز «كورش باقري» و «محمد علي فلاحتي نژاد» كه اندكي مصدوم هستند، ديگر وزنه برداران حاضر در اردو در شرايط نسبتا مناسبي قرار دارند.

دو خبر از واليبال
محمودي نمي تواند در تيم هاي خارجي بازي كند
گروه ورزشي: بهنام محمودي ملي پوش شاخص واليبال ايران نمي تواند به تيمي خارجي ملحق شود. اين مطلب را يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال به ايرنا گفت.
او مي افزايد: محمودي بازيكن فصل پيش پگاه اروميه است و با توجه به اينكه در فصل نقل و انتقالات مبادرت به انتخاب تيمي جديد نكرده است، طبق قانون عضو همان تيم پارسال محسوب مي شود. رئيس فدراسيون واليبال افزايش دستمزد بازيكنان را با توجه به راه حرفه اي كه اين ورزش در پيش گرفته متناسب خواند و اعلام داشت، اين افزايش در روند تيمداري مانعي ايجاد نخواهد كرد.
داوران بين المللي ساحلي
دو داور واليبال ساحلي ايران با موفقيت در كلاس تايلند داور بين المللي شدند. خليل يگانه مجد و اصغر حاج كاظمي در اين كلاس كه در يكي از شهرهاي تايلند برگزار شد با موفقيت از عهده امتحانات تئوري و عملي برآمدند. فدراسيون واليبال همچنين اعلام كرد: ابراهيم ابارشي يكي از اعضاي كميته آمار و اطلاعات اين فدراسيون ديروز براي شركت در كلاس (VIS) عازم شهر ناكن راچاسيماي تايلند شد.

دوي روز المپيك
گروه ورزشي: مسابقه دوي المپيك به مناسبت بزرگداشت تأسيس كميته بين المللي المپيك در تهران و ديگر شهرهاي كشورمان ازجمله مراكز استان ها جمعه گذشته همزمان برگزار گرديد. اين مراسم با حضور مسئولين كميته ملي المپيك، سازمان تربيت بدني، شهرداري تهران به ويژه منطقه ۳، رياست فدراسيون هندبال، رياست فدراسيون ورزش همگاني، سفير كره در تهران، مديرعامل شركت سامسونگ، تعدادي از پيش كسوتان ورزش، قهرمانان المپيك و جهان ازجمله هادي ساعي، آرش ميراسماعيلي، بهنام محمودي، سيد حميد سجادي، محسن رضواني، يافتيان و... برگزار شد.
در ادامه برنامه واعظي آشتياني رياست ستاد دوي المپيك و خزانه دار شوراي اسلامي شهر تهران گزارشي از چگونگي برگزاري اين مسابقه ارايه كرد. سپس بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك ضمن خوشامدگوئي به شركت كنندگان، پيش كسوتان ورزش وقهرمانان المپيك و جهان پيام ژاك رگ رياست كميته بين المللي المپيك را قرائت نمود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |