يكشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۳۴ - Jul 11, 2004
معاون مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش:
شهريه مدارس غيرانتفاعي در استان ها تعيين مي شود
گروه علمي و فرهنگي: معاون  مشاركت هاي  مردمي  وزارت  آموزش  و پرورش  اعلام  كرد كه  امسال  شهريه  مدارس  غيرانتفاعي  در شوراهاي  نظارت  سازمان  آموزش  و پرورش  استان ها تعيين  مي شود.
محمود ابراهيمي روز شنبه  به  خبرنگاران  گفت : وزارت  آموزش  وپرورش  سقفي را براي  شهريه  مدارس  غيرانتفاعي  تعيين  نكرده  و شوراهاي  نظارت  براساس  گزارش  و ميزان  خدمات  موسسان  اين  مدارس ، ميزان  شهريه  را تعيين  خواهند كرد.
وي  افزود: نرخ  شهريه  مصوب  شوراهاي  نظارت  برمدارس  غيرانتفاعي  لازم  الاجراست  و اگر مدرسه اي  خارج  از اين  مصوبه  عمل  كند متخلف  محسوب  مي شود و باآن  برخورد خواهد شد.
ابراهيمي  بدون  ارايه  توضيح  بيشتر گفت : مدارس  غيرانتفاعي  براساس  خدماتي كه  ارايه  مي دهند، گروه بندي  مي شوند.
معاون  وزير آموزش  و پرورش  در پاسخ  به  پرسشي  درمورد اين كه  شهريه  برخي  از مدارس  غيرانتفاعي  از ۲۰ ميليون  ريال  نيز تجاوز كرده  است ، گفت : اين  مطلب  مورد تاييد ما نيست  و موسسان  مدارس  غيرانتفاعي  بايد برنامه ها و خدمات  خودرا مشخص  كنند تا شوراهاي  نظارت  براساس  گزارش  آنها به  تعيين  شهريه  بپردازند.
ابراهيمي افزود: هم اكنون  يك  ميليون  و ۱۰۰ هزار دانش آموز در ۵۶ هزار كلاس  درس  در قالب  ۱۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه  غيرانتفاعي  تحصيل  مي كنند كه  ۲۸ درصد آن  ها از فرزندان  كارمندان ، ۲۶ درصد كسبه ، ۱۸ درصد فرهنگيان  و بقيه  ساير اقشارهستند.
معاون  وزيرآموزش  و پرورش  گفت : براساس  برنامه  سوم  توسعه ، هفت  درصد دانش آموزان  كشور بايد تحت  پوشش  اين  مدارس  قرار گيرند كه  تاكنون  ۳/ ۶ درصد آنان  تحت  پوشش  اين  مدارس  قرار گرفتند و پيش  بيني  مي شود اين  رقم  در برنامه  چهارم  به  ۱۰ درصد برسد.
وي  درباره  مدارس  شاهد و ايثارگران  گفت : فرزندان  جانبازان  ۵۰ درصد به بالا امسال  مشمول  استفاده  از امكانات  اين  مدارس  شده اند و دانش آموزاني  كه امتيازهاي  لازم  را داشته  باشند در اين  مدارس  ثبت  نام  مي شوند.
ابراهيمي گفت  كه  شهريه  اين  مدارس  براي  هر دانش آموز ۸۰۰ هزار ريال  است  و در صورت  مشاهده  تخلف  با متخلفان  برخورد مي شود.
وي  درباره  ماده  ۸۸ قانون  تنظيم  بخشي  از مقررات  ملي  دولت  گفت : اجراي اين  ماده  به  هيچ  وجه  خصوصي سازي  مدارس  نيست .

معاون اشتغال وزارت بهداشت:
۲۸ هزار فرصت شغلي امسال براي گروه علوم پزشكي ايجاد شده است
پنجمين همايش رؤساي ستاد اشتغال دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور با تاكيد بر فرايند اعزام نيرو به خارج از كشور و جذب بيمار از منطقه، در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد.
به گزارش ايسنا، دكتر نوري، معاون اشتغال وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازي سايت اينترنتي ستاد اشتغال، اظهار كرد: اين سايت با هدف شناسايي و شناساندن افراد جوياي كار گروه علوم پزشكي كشور راه اندازي شده است و تا كنون ۷۵ درصد اطلاعات اين عرصه جمع آوري شده است تا فعاليتهاي مربوط به افراد جوياي كار ثبت و نهادينه شود.
وي با اشاره به بحث پذيرش بيمار از خارج كشور در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، گفت: اين موضوع از سال گذشته بدون مطرح شدن در جلسات ستادهاي اشتغال، در سطح وزارتي مطرح شد و طي آن دانشگاه هاي علوم پزشكي اروميه، شيراز، مشهد، تبريز و تهران براي اجراي مرحله اول انتخاب شدند.
وي افزود: دانشگاه هاي مذكور بايد مراكز درماني و بيمارستانهاي توانمند خود را انتخاب و معرفي مي كردند. بنابراين پس از بررسي، برخي از بيمارستانهاي دانشگاه علوم پزشكي تهران انتخاب و در مراحل بعد توسط سايت اينترنتي توانمنديهاي خود را اعلام كردند.
به گفته وي، جذب بيمار از خارج كشور يكي از راههاي گسترش اشتغال زايي گروه پزشكي است. اعزام نيرو به منطقه نيز يكي ديگر از اين راه هاست كه البته فرايند پيچيده و درازمدتي است. با اين حال تا كنون با حدود ۷ كشور قرارداد و تفاهمنامه امضا شده و يا بستر اقدام در اين جهت فراهم شده است.
دكتر نوري،  استفاده بهينه از بودجه هاي استاني و ساير بودجه هاي در نظر گرفته شده براي اشتغال زايي گروه پزشكي را مبحث بسيار ضروري و قابل توجهي عنوان و تصريح كرد: تا كنون ۹۰ درصد بودجه هاي اداره شده و ۲۰ درصد بودجه هاي استاني مربوط به اشتغال زايي گروه علوم پزشكي جذب شده است.
دكتر نوري با اشاره به هماهنگي ها و همكاريهاي صورت گرفته ستاد اشتغال دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور با وزارت كار، سازمان نظام پرستاري و نظام پزشكي كشور، تصريح كرد:  در سال جاري براي ۲۸ هزار نفر از گروه پزشكي اشتغال زايي شده است كه اين رقم نسبت به برآورد ما كه حدود ۲۰ هزار نفر بود، افزايش چشمگيري داشته است.
وي در رابطه با اهداف و اولويتهاي سال ۱۳۸۳ ستاد اشتغال، گفت: تكميل و توسعه سايت اشتغال و سازماندهي وام هاي ارايه شده به افراد ازجمله اولويتهاي ستاد اشتغال در سال جاري است كه در اين راستا پيشنهاد شده است اگر فردي در راستاي تكميل سيستم سلامت در بخش خصوصي سرمايه گذاري كند و با همكاري و هماهنگي با اين ستاد از بانكهاي كشور وام بگيرد، در صورت انجام كار در مناطق محروم به ازاي دريافت وام ۲۴ درصدي، ۲۱ درصد آن را ستاد پرداخت مي كند و در صورت انجام كار در مناطق غير محروم تا ۱۲ درصد وام را خود و مابقي را ما پرداخت خواهيم كرد.
معاون اشتغال وزارت بهداشت در خاتمه سايت اشتغال را www.employ.hbi.ir اعلام كرد.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |