يكشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۳۴ - Jul 11, 2004
پيشنهاد اختصاص يك درصد از صادرات نفت به ورزش در مجلس
دستور رسمي رئيس جمهور براي حمايت از ورزش
009930.jpg
گروه ورزشي:دبير شوراي هماهنگي ورزش در بند چ تبصره ۷ از پيشنهاد لايحه اختصاص يك درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت به مجلس شوراي اسلامي، خبر داد.
محمدرضا يزداني خرم در گفت وگو با ايسنا، افزود: از آنجا كه بودجه هاي دولتي نمي توانند ميزان نياز فعاليت هاي ورزشي كشور را در شرايط فعلي برآورده كنند، براين اساس در حال انجام رايزني هاي لازم هستيم تا پيشنهادي را مبني بر اختصاص درصدي از درآمد صادرات نفت را؛ به مجلس هفتم ارائه دهيم. وي تأكيد كرد: با انجام اين كار، ديگر گرفتار نهادها و وزارتخانه هاي مختلف نمي شويم.
دبير بند چ تبصره ۷ در ادامه افزود: اختصاص اين رقم به ورزش كشور بسيار بالاست و مي تواند ورزش ايران را متحول كند.
اگرچه قبولش براي دولت سخت است؛ اما من به عنوان يك مدير ورزشي مي گويم كه تنها راهي كه بتواند ورزش كشور را مطابق با استانداردهاي جهاني پيش ببرد؛ اختصاص بودجه كلان به ورزش است.
وي همچنين با اعلام اين خبر كه حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رئيس جمهور مجوز حمايت مالي هر يك از دستگاه هاي دولتي را براي رشته هاي ورزشي صادر كرده است، توضيح داد: رئيس سازمان تربيت بدني در حال رايزني با وزيران كشور است، تا هر كدام از آنها به حمايتگري براي ورزش تبديل شوند.اين در حالي است كه رئيس جمهور نيز دستور كتبي آن را صادر كرده اند و به سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز ابلاغ شده است. با صدور اين مجوز هر كارخانه بزرگ و وزارتخانه يي مي تواند حمايتگر يك رشته ورزشي شود. اين در حالي است كه در ساير استان ها نيز اسپانسرهاي دولتي مي توانند به حمايت از تيم ها و هيات هاي ورزشي بپردازند.
يزداني خرم با اشاره به تصويب برنامه هاي ورزشي وزارت راه و ترابري و شركت مخابرات، توضيح داد: هر يك از نهادهاي فوق با تصويب و اجراي كل برنامه هاي ورزشي در سال ۸۲، مصوب كرده اند از ميزان اعتبارات باقي مانده اي كه سازمان مديريت و برنامه و بودجه به آنها اختصاص مي دهد، هر كدام رقمي بالغ بر ۲۰ ميليارد تومان را در امور ورزش صرف كنند.
وي در بخش ديگري از گفت وگوي خود با خبرنگار ايسنا از جذب احتمالي رقمي بالغ بر هزار ميليارد تومان در قالب بند چ تبصره ۷ به ورزش كل كشور، تا پايان سال ۸۳ خبر داد.
دبير بند چ تبصره ۷ در رابطه با آخرين اقدامات انجام شده در اين كميته، تشريح كرد: تا كنون به ۱۲ استان به صورت حضوري رفته ام و با استاندار و مديران كل تربيت بدني استان ها به تشريح چگونگي جذب اعتبارات اين بند پرداخته ام.اكثر استان ها، استقبال و همكاري خوبي در اين زمينه داشته اند كه اميدواريم بتوانيم به ۱۶ استان باقيمانده نيز سركشي كنيم.
وي با توصيه به استان هاي كشور براي جذب اعتبارات بند چ، گفت: بايد تا آنجا كه مي توانيد از اعتبارات عمراني سال ۸۲، تا پايان تيرماه جاري بهره برداري كنيد، تا نهادهاي دولتي پولي كه در اختيار دارند را هزينه ورزش كنند.

سازمان هواشناسي و پست به حمايت دو و ميداني آمدند
گروه ورزشي: نشست مشترك مسئولان فدراسيون دو و ميداني و علي محمد نوريان رئيس اسبق فدراسيون دو و ميداني و رياست سازمان هواشناسي با حضور علي كفاشيان معاون ورزشي سازمان تربيت بدني در محل اين فدراسيون برگزار شد و مقرر گرديد طرح توسعه و گسترش دو و ميداني در سراسر كشور با حمايتهاي همه جانبه سازمان هواشناسي انجام پذيرد، همچنين طي جلسه اي كه هفته گذشته بين سعيد فائقي مدير عامل شركت پست و همچنين حسين جلالي رئيس فدراسيون دو و ميداني انجام پذيرفت مقرر شد به دستور مهندس فائقي تيم هاي دو و ميداني استانهاي شرقي كشور با نام پيام ارتباطات را در اسرع وقت به استانها اعلام تا استانهاي مستعد بتوانند در مسابقات باشگاهي شركت كنند.

قاسمي و آزاد پهلوان عضو كنفدراسيون اسكواش آسيا
خبرنگار همشهري: رييس و عضو كميته مسابقات فدراسيون اسكواش ايران به عضويت كنفدراسيون آسيا درآمدند.
در انتخابات اخير كنفدراسيون آسيا حميدرضا قاسمي و احمد آزاد پهلوان به ترتيب به عضويت كميته توسعه و مسابقات اين رشته پذيرفته شدند.ديگر خبر از ورزش اسكواش كه اين روزها يك مربي صاحب نام مصري را به استخدام درآورده است، اعزام شاهپور خاكبيز عضو كميته بين الملل آن به منظور بهره برداري از طرح هاي فدراسيون اسكواش به قطر بود.

امروز آغاز واليبال جوانان ايران
خبرنگار همشهري: رقابت هاي واليبال جوانان ايران از امروز با حضور ۲۷ استان در چهار شهر تبريز، آق قلا، شهركرد و زابل آغاز مي شود. در پايان دور مقدماتي از هر گروه دو تيم جواز صعود به مرحله نهايي را خواهند گرفت.
پيكان و صنام
در تورنمنت چهارجانبه گنبد
هيات واليبال استان گلستان قبل از شروع رقابت هاي ليگ برتر ايران قصد برگزاري يك تورنمنت چهارجانبه را دارد.
صنام و پيكان قهرمان و نايب قهرمان باشگاههاي آسيا از جمله تيم هاي دعوت شده به اين تورنمنت هستند كه همراه با نئوپان و يكي از دو تيم تركمنستان و نوجوانان ايران در سالن جديد شهر گنبد به ميدان خواهند رفت.

تيم بدمينتون جوانان امشب عازم سئول مي شود
گروه ورزشي: تيم  ملي  بدمينتون  جوانان  كشورمان  براي  شركت  در پنجمين  دوره  مسابقات  قهرماني  آسيا ساعت ۳۰/۱۹ امروز تهران  را به  مقصد سئول  پايتخت  كره جنوبي  ترك  مي كند.اين  رقابت ها از دوشنبه  ۲۲ تير در شهر هوچن  كره  جنوبي  آغاز مي  شود و تيم  جوانان  كشورمان  با پنج  بازيكن  شامل  مهدي  رئوفي ، سامان  محمودزاده ، اشكان  فصاحتي ، حسن  متقي  و محمد بهشتيان  در آن شركت  خواهد كرد. اين  تيم  را سيد بهادر زكي زاده  به  عنوان  سرمربي ، غلامحسين  مينايي  به  عنوان  مربي ، محمد حسن  حسين زاده  داور و محمد حسن  عالمي  دبير فدراسيون  بدمينتون  به  عنوان  سرپرست  همراهي  خواهند كرد. آخرين  تمرين  آماده  سازي  تيم  ملي  بدمينتون  جوانان  كشورمان  ديروز در سالن  اختصاصي  بدمينتون    انجام  شد.

موافقت ضمني هاشميان براي حضور در تيم ملي
گروه ورزشي:دكتر محمد دادكان، رئيس فدراسيون فوتبال كه براي نظارت بر كار ملي پوشان عازم شهر فريدريش شافن آلمان شده بود، با وحيد هاشميان گفتگو كرد.آخرين اخبار دريافتي حاكي از گفتگوي تلفني دكتر دادكان و هاشميان است كه در پايان، اين بازيكن تمايل ضمني خود را براي حضور در تيم ملي عنوان كرد و حتي قرار شد تا در جلسه تمرين روز گذشته در اردوي تيم ملي حاضر شود و مستقيما به گفتگو بپردازد.

حميد سيفي كشتي گير آمريكايي را ضربه فني كرد
خبرنگار ورزشي: خبرهاي رسيده از محل برگزاري مسابقه هاي بين المللي كشتي  آزاد جام گلف در كشور كانادا حاكي از آن است كه حميد سيفي كشتي گير اعزامي كشورمان در وزن ۹۶ كيلوگرم موفق شده است در دور اول اين مسابقه حريف آمريكايي خود را ضربه فني كند. اين در حالي است كه بهنام طيبي، علي اصغر بذري و پژمان درستكار هم موفق شده اند حريفان كانادايي خود را با شكست روبرو سازند. از وضعيت مجيد رودباري، هادي حبيبي و محمدهادي پور عليجان ديگر نفرات تيم دانشگاه آزاد در اين مسابقه ها خبري را دريافت نكرده ايم.

هفت هزار دانشجو در المپياد دانشجويان
هفتمين  المپياد ورزشي  دانشجويان  دانشگاه ها و موسسات  عالي  كشور با حضورافزون  بر هفت  هزار دانشجوي  ورزشكار دختر و پسراز ۷۰ دانشگاه و موسسه  آموزش عالي  در دانشگاه  صنعتي  اصفهان  برگزار مي شود.
رئيس  دانشگاه  صنعتي  اصفهان  و سرپرست  المپياد ورزشي  دانشجويان  هدف  ازبرگزاري  اين  رويداد ورزشي  را توسعه وهمگاني  كردن  ورزش ، ايجاد روحيه  اشتراك جمعي  و ارتقاي  سطح  شادابي  و تندرستي  در بين  دانشجويان  عنوان  كرد و گفت : المپياد در بخش  دختران  دانشجو از ۲۵ تيرماه  تا سوم  مرداد و در بخش  پسران از ۱۰ تا ۱۹ مرداد به  ميزباني  دانشگاه  صنعتي  اصفهان  برگزار مي شود.

درخشش كميلي زاده در تيم هندبال جوانان جهان
خبرنگار همشهري: تيم هندبال منتخب جوانان جهان با درخشش احسان كميلي زاده بازيكن جوان ايراني خود ۲۴ بر ۲۱ از سد تيم اسپانيا گذشت. در اين بازي كميلي زاده كه از چندي پيش تمرينات خود را در شهر رم با تيم منتخب جهان آغاز كرده بود، در پايان اين ديدار به عنوان ستاره بازي شناخته شد. اين بازيكن جوان ايراني پس از بازي با تيم هاي كرواسي و آلمان موردتوجه تيم هاي باشگاهي از كشورهاي مختلف قرار گرفت.كميلي زاده تنها نماينده قاره پهناور آسيا در تيم منتخب هندبال جوانان جهان است.

امروز انتخابات هيات اسكي تهران
گروه ورزشي: انتخابات هيات اسكي استان تهران براي تعيين رئيس اين هيات عصر امروز يكشنبه در محل اداره كل تربيت بدني استان تهران برگزار مي شود.
براي كسب رياست اين هيات برخلاف دوره هاي گذشته، اين بار رقابت شديدي بين نامزدها وجود دارد.مهدي كيا دربندسري رئيس فعلي اين هيات، مرتضي شمشكي، اسماعيل طبري، رستم كلهر، علي بلوكات و حسين چراغي نفراتي هستند كه براي كسب رياست اين هيات نامزد شده اند.

مشاور ورزشي مجلس انتخاب شد
009927.jpg
گروه ورزشي: طي حكمي از سوي ابوالفتح نيكنام رئيس سازمان اداري مجلس شوراي اسلامي، رحيم جدي به سمت مشاور ورزشي مجلس منصوب شد.در حكم رئيس سازمان اداري مجلس شوراي اسلامي آمده است، «بنا به تجربيات ارزنده جنابعالي در ميادين داخلي و بين المللي و در راستاي هماهنگي و توسعه امر ورزش در مجلس، اميد است با استفاده از كارشناسان مجرب بتوانيد در اعتلاي ورزش در مجلس نيز موفق باشيد.»كليه امور ورزشي مجلس با مسئوليت مشاور ورزشي انجام مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |