شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۳ - - شماره ۳۴۴۵
نگاهي به فعاليت هاي آموزشگاههاي كنكور
گذشتن از ديوار بلند
000804.jpg
ترانه بني يعقوب
پارسال كه براي سومين بار متوالي رد شدم و باز هم پشت اين كنكور لعنتي ماندم همه دوستانم گفتند: كه تنها راهش شركت در كلاسهاي كنكور است و تنها با اين كلاس هاست كه مي تواني سد آهنين را بشكني و از پشت اين ديوار لعنتي و سترگ بگذري.
بالاخره رفتم و در يك آموزشگاه كنكور آن هم در يك آموزشگاه كنكور خيلي معتبر ثبت نام كردم، همه كلاس هاي آن آموزشگاه را هم رفتم اما باور مي كنيد كه رتبه ام سه برابر سال هاي قبل شد. مي داني همه اين كلاس ها دكانه، اصلاً پشت اين كنكور لعنتي هزار تا دكان هست كه از توي هر كدومش ميليون ها و شايد هم ميلياردها تومان پول پارو مي شود...
سارا ۲۳ ساله است و به قول خودش امسال چهارمين سالي است كه پشت درهاي كنكور خيمه زده ولي اين  طور كه معلوم است امسال هم چندان اميدي به قبول شدن ندارد. با او در يك آموزشگاه كنكور صحبت مي كنم جايي كه او از هم اكنون شركت در كلاس هايش را آغاز كرده است: «مي دانم، كه امسال هم قبول نمي شوم، پس چه بهتر كه از همين حالا براي سال بعد، برنامه ريزي كنم...»
مي پرسم: سارا اما خودت چند دقيقه قبل گفتي كه اين كلاس ها دكانند پس چرا دوباره...
هنوز سوالم به پايان نرسيده كه سارا مي گويد: همه اينها را مي دانم، مي دانم كه اين كلاس ها را براي اين باز كرده اند كه جيب ما را خالي كنند تا جيب هاي خودشان پر شود... حتي اين را مي دانم كه تمام شاگرد اول هاي كنكور خودشان درس خوانده اند، با بدبختي بدون حتي يك كلاس كنكور و يا كتاب تست و شايد هم زير نور چراغ برق خيابان و يا زير نور شمع... در خانه هايي بدون امكانات و شلوغ... سارا يكريز حرف مي زند، بغض گلويش را گرفته، چند لحظه مكث مي كند و دوباره ادامه مي دهد: «مي دانم كه چهار تا كتاب ادبيات و معارف خواندن احتياج به تست و نكته و كلاس ندارد، حتي اين را هم خوب مي دانم كه اين كتاب ها۱۰۰ هزار تومان خرج كردن نمي خواهد... از همه خانواده ام واقعاً خجالت مي كشم كه همه زندگي و پول و وقتشان را براي من گذاشته اند كه بالاخره قبول شوم. اما چه كنم يك نگاه هم به من بياندازيد ديگر دوره جواني ام به سر رسيده همه دوستانم در اين سالها از دانشگاه فارغ التحصيل مي شوند اما من هنوز توي اين باتلاق كتابها و دفترها و تست هايم دست و پا مي زنم بالاخره كلاس هاي كنكور يك سال سرم را گرم مي كنند، يك سال برايم برنامه ريزي مي كنند... يكي كمكم مي كند، راهنماييم مي كند... چهار نفر مثل خودم را مي بينم و اميدوار مي شوم كه در اين مصيبت تنها نيستم، خدا را چه ديدي شايد هم امسال و با استفاده از همين كلاس ها قبول شدم...» سارا اينها را مي گويد و بعد به كتاب تست اش خيره مي شود. كتاب تستي كه معلوم نيست تا به حال چند بار خوانده است...
به كلاس  هاي اين آموزشگاه كه نگاهي مي اندازم باورم نمي شود الان تيرماه است و تا برگزاري كنكور سال آينده يك سال زمان باقي است. كلاس ها پر از جمعيت است حتي در بعضي كلاس ها دانش آموزان سرپا ايستاده اند...
روي يكي از ديوارها پلاكارد بزرگي نصب شده كه اسامي رتبه هاي برتر سال هاي قبل را اعلام مي كند... به آن اسامي نگاهي مي اندازم. مسئول آموزشگاه مثل اينكه متوجه نگاهم مي شود و با غرور مي گويد: «اين اسامي را نگاه مي كنيد بايد بگويم كه تازه اينها نيمي از قبول شدگان آموزشگاه ما هستند. بيشتر كساني كه در اين مؤسسه ثبت نام مي كنند حتماً قبول مي شوند، اصلاً مي دانيد رتبه هاي برتر دانشگاه سراسري معمولاً از شاگردان ما هستند...»
آن خانم آن قدر از آموزشگاهشان تعريف مي كند كه من تقريباً باور مي كنم كه اگر كسي در اين كلاس ها شركت كند حتماً شاگرد اول كنكور خواهد شد. دختر جواني اما به سرعت به من نزديك مي شود و زير گوشم مي گويد: حرف هايش را باور نكن. اصلاً هم از اين خبرها نيست. با تعجب به او نگاهي مي اندازم: «ببين همه اين اسم ها را الكي نوشته اند، يكي از اينها را كه رتبه۲۰ پارسال بود مي شناسم فقط از آزمون هاي تست اينجا استفاده مي كرد و هرگز سر هيچ كلاسي حاضر نشد، اما حالا او را جزو شاگردان ثابت اين آموزشگاه در نظر گرفته اند، كسي كه ازشون بازخواست نمي كند دروغشون هم كه درنمي ياد... اين حرفها را باور نكن...»
مريم۲۰ ساله كه به قول خودش دومين سالي است كه پشت كنكور مانده اين را مي گويد و بعد ادامه مي دهد: «من همه كلاس هاي اين آموزشگاه را آمده ام هيچ كلاسش هم به جز فيزيكش به درد نمي خورد، مي گويند دبير فيزيكش از بهترين دبيرهاي تهران است. سر كلاسش كه باشي۹۰ به بالا را زدي». مريم بعد برايم تعريف مي كند كه بعد از تمام شدن كلاس فيزيكش به سرعت به آموزشگاهي ديگر مي رود كه فاصله زيادي هم از اين آموزشگاه دارد تا از كلاس شيمي بهترين دبير تهران هم استفاده كند.
كلاس هاي كنكور در اين چند ساله رشد قارچ گونه اي پيدا كرده اند، رشد بيش از اندازه اين كلاس ها ناگهان احساس ناخوشايندي را در انسان به وجود مي آورد و كاركرد آنها را زير سؤال مي برد.
كلاس هاي كنكور معمولاً بعد از كلاس هاي روتين مدارس و يا در تابستانها برگزار مي شوند و به گفته بسياري از كارشناسان به جز تحميل بار مالي مضاعف بر خانواده ها و خستگي روحي و فشار درسي زياد براي كسي كه قصد شركت در كنكور را دارد كاركرد ويژه اي ندارند.
مريم در اين باره مي گويد: تا دلت بخواهد معلم ها از ساعت كلاس ها مي زنند.
مثلاً اگر ساعت ۴ تا ۸ كلاس داريم معلم ۵/۴ مي آيد و ۵/۷ مي رود. نصف ساعت كلاس هم به شوخي و خنده مي گذرد و كلاس ها آن قدر شلوغ اند كه هيچ وقت نمي توان تمركز داشت. وقتي از اين كلاس ها به خانه برمي گردم آن قدر خسته ام كه فقط مي خوابم، خودم هم خيلي خوب مي دانم كه وقتم در اين آمد و شدها واقعاً تلف مي شود. اما چاره اي ندارم چون همه رقبايم در اين كلا س ها شركت مي كنند. من هم بايد اين كار را انجام دهم، بالاخره من كنكوري  هستم و كنكور هم هر سال تنها يك دهم از شركت كننده هايش را قبول مي كند، اگر كلاس نيايم حتماً از قافله عقب مي افتم...
به سراغ مسئول ثبت نام مي روم و در مورد كلاس ها از او مي پرسم: كه با اشتياق و حوصله برايم توضيح مي دهد: «ما ۳ نوع كلاس داريم عمومي و نيمه خصوصي و خصوصي كلاس هاي خصوصي كه مشخص اند و به صورت انفرادي تشكيل مي شوند اما كلاس هاي نيمه خصوصي خود دو نوع اند تضميني و عادي. وقتي از خانم مسئول ثبت نام تفاوت كلاس هاي عمومي و نيمه خصوصي را مي پرسم مي گويد: كلاس هاي عمومي شلوغ اند مثلاً ۵۰، ۶۰ نفر جمعيت دارند اما كلاس هاي نيمه خصوصي مان عالي اند و فقط ۱۰ شاگرد دارند و اگر بين كلاس هاي نيمه خصوصي، تضميني را انتخاب كنيد قبوليتان حتمي است. چون تعداد كمتر مي شود و طي يك سال مدام سر كلاس مي رويد و تست مي زنيد اما وقتي خانم مسئول ثبت نام برايم از قيمت نجومي اين كلاس ها مي گويد اول كمي جا مي خورم و بعد سعي مي كنم به حد نمايش با دقت گوش كنم: كلاس هاي عمومي شهريه شان از ۶۵ هزار تومان شروع مي شود و تا ۱۰۰ هزار تومان هم مي رسد (دروس تخصصي گران تر از عمومي اند) و كلاس هاي تضميني برايتان حدود ۸۰۰ تا ۱ ميليون درمي آيد ولي اگر مايل باشيد از كلاس هاي خصوصي  استفاده كنيد حدود ۶ ميليون تومان هزينه برمي دارد...
قرار مي شود كه من در مورد كلاس ها فكر كنم و تا چند روز ديگر براي ثبت نام مراجعه كنم...
حالا كلاس ها تعطيل شده اند و بچه ها كم كم از كلاس بيرون مي آيند.
مونا دانش آموز سال سوم دبيرستان است كه از حالا خودش را براي شركت در كنكور آماده مي كند و اين براي اولين باري است كه در كلاس هاي كنكور شركت مي كند مونا گلايه مند مي گويد: هر روز در اين گرما ۳ ساعت راه را طي مي كنم تا به اين آموزشگاه لعنتي برسم، اما جز جوك هاي مسخره و حرف هاي بي نمك چيز ديگري نمي شنوم، انگار بچه ها به اينجا مي آيند كه چند ساعتي خوش بگذرانند... اما باور كنيد من اين طور نيستم و در تصميمم راسخم و حتماً بايد امسال قبول شوم. معلم ها هم عين خيالشان نيست تازه خوششان هم مي آيد اصلاً تقصير خودم است كه حرف  همكلاس هايم را جدي گرفتم و به كلاس كنكور آمدم... اگر توي خونه نشسته بودم صد برابر بيشتر از اين درس خوانده بودم.»
بحث بر سر شيوه تدريس معلمان يكي از بحث هاي داغ آموزشگاه هاي كنكور است. بچه ها چنان با هيجان از نحوه تدريس برخي معلمان سخن مي گويند كه تو احساس مي كني نشستن بر سر كلاس درسشان معجزه مي كند.
مهسا مي گويد: «آقاي .... را چطور نمي شناسي او از معروف ترين دبيران رياضي تهران است. يك راههايي براي تست زدن به آدم ياد مي دهد كه هر تست را با يك دقيقه مي زني من فقط به خاطر او به اين آموزشگاه مي آيم.»
ظاهراً شيوه تدريس اين معلم باعث شده كه در كلاسش جايي براي نشستن نباشد و خيلي ها از دورترين نقاط شهر تهران فقط براي شركت در كلاس او به آموزشگاه مراجعه كنند. معمولاً همه آموزشگاه هاي كنكور دو تا سه دبير معروف و برجسته شهر تهران را در آموزشگاه شان به كار مي گمارند، آنچنان كه اسامي دبيران معروف تهران را مي توان در تعداد زيادي از اين آموزشگاه ها و به صورت مشترك ديد. وقتي از «مونا» درباره اين دبير معروف مي پرسم با مكثي طولاني مي گويد: البته نبايد بي انصاف بود او واقعاً دبير خوبي است اما معمولاً آن قدر خسته است كه گاهي دلم برايش مي سوزد او غالباً خميازه مي كشد. مونا ناگهان و با عصبانيت انگار حرفي كه زده پشيمان شده باشد مي گويد: «و تا دلتان بخواهد به خاطر خستگي اش از ساعت كلاس مان مي زند به پول كلاس ها هم كه فكر نكنيم، وقت و انرژي مان كه بيهوده هدر مي رود...
مونا اين را مي گويد و انگار تازه متوجه مي شود كه حرف زدن با من هم دارد وقتش را مي گيرد و با عجله از آموزشگاه خارج مي شود.
همان موقع يادم مي آيد كه نبايد وقت يك كنكوري را اين قدر گرفت چون براي او ثانيه ها هم ارزش دارند.
دختر خانم ديگري كه حاضر نمي شود خودش را معرفي كند رو به من مي گويد: «من تقريباً همه كلاس هاي كنكور تهران را تست كرده ام يعني الان دو سالي هست كه از اين آموزشگاه به آموزشگاه ديگر مي روم.» مي پرسم فكر نمي كني كه وقتت اين طوري خيلي تلف خواهد شد كه چند لحظه اي خيره نگاهم مي كند و بعد مي گويد: «چرا حتي اين را هم خوب مي دانم كه رقباي من الان سر اين كلاس  ها نيستند بلكه در مكان نامعلومي شايد در فلان ده يا شهرستان نشسته اند و بدون لحظه اي وقت تلف كردن فقط مي خوانند اما من با كلاس كنكور راحت تر كنار مي آيم، حداقل اين كلاس ها از استرس هايم مي كاهند و براي ساعاتي كه نمي دانم چه كنم برنامه ريزي مي كنند.»
بايد از اين ديوار لعنتي بگذرم. يكي بايد دستم را بگيرد، آموزشگاه كنكور، شايد هم آزمون هاي تست چند مرحله اي، شايد هم....

با دانشگاهها
در پي جان باختن دانشجوي دانشگاه صنعتي شريف
معاون دانشجويي دانشگاه: جزئيات حادثه را بعد از رأي دادگاه اعلام مي كنيم

معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف در مورد حادثه اي كه منجر به فوت يكي از دانشجويان اين دانشگاه شد، گفت: دانشگاه گزارشهاي كاملي را از حادثه جمع آوري كرده، اما با توجه به ضد و نقيض بودن بعضي گزارشها و پارامترهاي مختلف كه در مساله وجود دارد، اظهار نظر قطعي بعد از راي دادگاه صورت خواهد گرفت.
دكتر بيژن وثوقي وحدت، احتمال وقوع حادثه به صورت عمدي را ضعيف دانست و افزود: با توجه به اين كه هيچ يك از دانشجويان، اعتراف صريحي در مورد شوخي يا عمد بودن حادثه ندارند، نمي توان اظهار نظر قطعي كرد. اما شواهد حاكي از شوخي همراه با ارعاب؛ و يا شوخي هاي تند و خشن بود كه منجر به حادثه شد.
وي همچنين اعلام كرد: همه دانشجويان حاضر در حادثه، دانشجوي دانشگاه صنعتي شريف بودند، ولي يكي از دانشجويان، ساكن خوابگاه ديگري بوده است.
وي اعلام جزييات حادثه را به بعد از راي دادگاه موكول كرد.
با همكاري دانشكده هاي فني و داروسازي دانشگاه تهران
در مقطع كارشناسي ارشد «مهندسي شيمي با گرايش داروسازي» دانشجو مي پذيرد
000810.jpg

دانشكده فني دانشگاه تهران با همكاري دانشكده داروسازي در مقطع كارشناسي ارشد دانشجوي نوبت دوم و بورسيه مي پذيرد.
دانشكده فني دانشگاه تهران با همكاري دانشكده داروسازي با توجه به ضرورت ايجاد رشته مهندسي شيمي با گرايش داروسازي در كشور، پنج دانشجوي بورسيه و پنج دانشجوي نوبت دوم را در مقطع كارشناسي ارشد اين رشته مي پذيرد.
آزمون نوبت دوم رشته مهندسي شيمي دانشكده فني دانشگاه تهران روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه سال جاري برگزار مي شود و از پذيرفته شدگان در آزمون كتبي براي مصاحبه دعوت به عمل مي آيد و نمره نهايي هر داوطلب به نسبت ۷۰ و ۳۰ بين آزمون كتبي و مصاحبه توزيع مي شود.
همچنين كارت ورود به جلسه آزمون روز قبل از برگزاري آزمون از ساعت ۸ الي ۱۶ در محل دفتر تحصيلات تكميلي دانشكده فني واقع در خيابان كارگر شمالي - بالاتر از جلال آل احمد - دانشكده فني (پرديس ۲ ) دانشگاه تهران توزيع خواهد شد
مصاحبه توسط اعضاي هيات علمي دانشكده فني دانشكده داروسازي و شركت هاي داروسازي متقاضي اعطاي بورسيه تحصيلي به داوطلبان صورت مي گيرد.
برگ تقاضاي تكميل شده، سه قطعه عكس ۴*۳ داوطلب كه در سال جاري گرفته  شده، همانند و تمام رخ و پشت نويسي شده، تصوير تمام صفحات شناسنامه، تصوير آخرين مدرك تحصيلي، تصوير كارت پايان خدمت و اصل رسيد به مبلغ يك صد هزار ريال به شماره حساب ۹۰۰۷۳ بانك ملي شعبه ۱۶ آذر به نام دانشكده فني از جمله مدارك ثبت نام در اين آزمون است.داوطلبان بورسيه بايد از يكي از شركتهاي توليد كننده مواد اوليه دارويي و يا داروسازي و يا سازمانهاي دولتي گواهي دريافت بورس تحصيلي را همراه با مدارك ارسال دارند.داوطلبان واجد شرايط بايد تقاضانامه ثبت نام را تكميل كرده و به همراه مدارك خواسته شده حداكثر تا پايان وقت اداري روز پنجشنبه ۱۲ شهريور ماه سال جاري با پست سفارشي به نشاني تهران، دانشگاه تهران، پرديس شماره ۲ - دانكشده فني - معاونت تحصيلات تكميلي صندوق پستي صندوق پستي ۴۵۶۳-۱۱۳۶۵ بفرستند.
دانشگاه بين المللي شيراز از سال آينده دانشجو مي پذيرد
دانشگاه بين المللي شيراز با تدريس به زبان انگليسي از سال آينده دانشجو مي پذيرد.
احمد حسام محمود نژاد، مدير طرح و توسعه دانشگاه شيراز در اين باره گفت: اين دانشگاه در كنار دانشگاه شيراز راه اندازي و با چند دانشگاه خارجي به صورت مشترك اداره مي شود.
وي همچنين از تنظيم طرح جامع آموزشي و پژوهشي ده ساله اين دانشگاه خبر داد و گفت: اين طرح با برنامه ريزيهاي بلندمدت به كميت و كيفيت هاي آموزشي و پژوهشي و نهايتا برنامه هاي فيزيكي و عمراني دانشگاه بر اساس نيازهاي جامعه مي پردازد.
وي ادامه داد: در سال جاري شعبه اي از دانشگاه شيراز با همكاري منطقه ويژه اقتصادي در جزيره قشم احداث مي شود.
محمودنژاد خاطر نشان كرد: ساختار آموزشي اين شعبه تنظيم شده است و امكانات مالي و فضايي از سوي منطقه ويژه قشم تامين شده است و همچنمين حمايت هاي معنوي و علمي و نيروي متخصص از سوي دانشگاه شيراز صورت مي گيرد.
مدير طرح و توسعه دانشگاه شيراز در خصوص دانشگاه مجازي الكترونيكي شيراز، گفت: با توجه به راه اندازي اين دانشگاه و پذيرش دانشجو در يك رشته بررسي ها در خصوص نحوه فعاليت هاي آن ادامه دارد.
دختران شريف مقام اول شناي المپياد دانشجويان كشور را كسب كردند
تيم شناي دختران دانشجوي دانشگاه صنعتي شريف مقام اول هفتمين المپياد ورزشي دانشجويان كشور را به خود اختصاص داد.
غلامرضا جباري مديركل تربيت بدني دانشگاه صنعتي شريف در گفت و گويي با خبرنگار ما ضمن اعلام اين خبر گفت: هفتمين دوره المپياد ورزشي دانشجويان سراسر كشور كه در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شده، با شركت تيم هايي از تمامي دانشگاه هاي كشور بر پا گرديد كه طي آن تيم ۸ نفره دانشجويان دختر دانشگاه صنعتي شريف موفق شد با اختلاف چشمگيري نسبت به ساير تيمهاي شركت  كننده حتي از رشته هاي تربيت بدني كشور، آنها را شكست دهد و مقام اول اين دوره از مسابقات را به دست آورد.
وي با اشاره به اينكه مربي گري تيم شناي دختران دانشگاه شريف بر عهده خانم ليلا صباغيان از فارغ التحصيلان رشته مهندسي شيمي اين دانشگاه بوده است در خصوص برنامه هاي دانشگاه براي تشويق دانشجويان ورزشكار گفت: دانشگاه همواره در حد توان خود از قهرمانان ورزشي خود حمايت كرده و در همين راستا با حمايت هاي رئيس دانشگاه به زودي استخر سرپوشيده دانشگاه ويژه دختران دانشجو، راه اندازي و احداث مي شود.
سايت انجمن صنفي اعضاي هيأت علمي دانشگاه پيام نور راه اندازي شد
سايت انجمن صنفي اعضاي هيات علمي دانشگاه پيام نور به نشاني « www.saspnu.org» راه اندازي شد.
مهندس علي شال فروش، طراح سايت و دبير هيات موسس انجمن دانش آموختگان دانشگاه پيام نور از جمله نقاط قوت اين سايت را بخش مقالات به منظور دسترسي اعضاي هيات علمي دانشگاه پيام نور به مقالات و پژوهشها، بخش نور تصويري جهت ارائه تصاويري از نقاط ديدني استانهاي كشور و نيز قسمت لينكها جهت دسترسي مراجعه كنندگان به سايت دانشگاه هاي داخلي و خارجي عنوان كرد.
وي اضافه كرد:  در اين سايت قسمتهايي با عنوان صفحات شخصي اعضاي هيات علمي پيام نور با هدف آشنايي دانشجويان با اساتيدشان لحاظ شده است.طراح سايت اينترنتي انجمن صنفي اعضاي هيات علمي دانشگاه پيام نور، راه اندازي اين سايت را گامي در جهت اطلاع رساني به اعضاي هيات علمي پيام نور عنوان كرد و افزود: اعضاي هيات علمي اين دانشگاه از طريق اين سايت مي توانند با آيين نامه هاي وزارت علوم آشنا شوند.
با تصويب دانشگاه آزاد اسلامي
امكان انتخاب مجدد دروس براي افزايش معدل دانشجويان فراهم شد

اداره كل سنجش و نظارت دانشگاه آزاد اسلامي، استانداردهاي آموزش عالي كشور را بررسي مي كند.
در آخرين جلسه دفتر سنجش و نظارت، شرح وظايف جديد اين اداره تهيه و تدوين و مورد تأييد رئيس دانشگاه قرار گرفت و همچنين مقرر شد كه دانشگاه آزاد اسلامي استانداردهاي آموزش عالي را در كشور مورد بررسي قرار دهد.
تشكيل هسته هاي سنجش و نظارت در مناطق دهگانه و واحدهاي دانشگاهي، تهيه و تدوين طرح برگزاري آزمونهاي تخصصي در واحدهايي كه مجري آزمون دكتراي تخصصي هستند و بررسي آئين نامه امتحانات از ديگر برنامه ها و اولويت هاي دانشگاه آزاد اسلامي است.
آئين نامه آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي در جهت ارتقاي سطح علمي دانشجويان، ايجاد تسهيلات در انتخاب واحدهاي درسي و حذف دروس و ارايه اختياري مجدد دروس گذرانده شده به منظور بالا بردن ميانگين نمرات مورد تجديدنظر قرار گرفته است.همچنين دانشگاه آزاد اسلامي به منظور تشويق دانشجويان مستعد حذف كامل شهريه نفرات اول تا سوم آزمون دو گروه آموزشي، تخفيف شهريه نفرات اول تا سوم هر رشته تحصيلي در هر واحد دانشگاهي و در اولويت قرار دادن پذيرش بدون كنكور نفرات اول مقطع كارشناسي هر رشته واحدهاي دانشگاه در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته را تصويب كرده است.
شرايط استفاده از وام قرض الحسنه دانشگاه شهيد رجايي اعلام شد
صندوق قرض الحسنه وحدت با سرمايه گذاري استادان و كاركنان و صندوق قرض الحسنه اعضاي هيات علمي، مدرسين و كاركنان در حال حاضر در دانشگاه شهيد رجايي فعاليت مي كنند.
مهدوي، مدير امور جاري دانشگاه شهيد رجايي، با بيان اين مطلب، گفت: كساني كه از وام صندوق قرض الحسنه وحدت استفاده مي كنند حتما بايد عضو اين صندوق و در استخدام دانشگاه باشند. همچنين اين صندوق هيات مديره اي دارد كه طبق اساسنامه آن، وام را به اعضا پرداخت مي كنند.وي در ادامه گفت:  صندوق اعضاي هيات علمي و كاركنان و مدرسين نيز تنها از اعضاي رسمي و پيماني عضو مي گيرد و دانشجويان دانشگاه نيز تنها مي توانند از صندوق رفاه دانشجويي استفاده كنند كه اين وام شامل دانشجويان رشته دبيري نمي شود.

با ما تماس بگيريد
استادان و دانشجويان،مي توانند با مطالب، ديدگاه ها، گزارش ها و حتي مصاحبه هاي خود ياريگر همشهري دانشجو باشند.
با تماس خود ما را سرافراز كنيد.
تلفن: ۲۰۴۹۵۰۹-نمابر : ۲۰۵۸۸۱۱ - روابط عمومي:۲۰۴۵۳۲۰
نشاني اينترنتي:
Daneshjoo@Hamshahri.org
Daneshjoo@Hamshahri.net

دانشجو-۳
دانشجو-۲
دانشجو-۴
دانشجو-۵
|  دانشجو-۲  |  دانشجو-۳  |  دانشجو-۴  |  دانشجو-۵  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |