پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۵۷
بازارچه آخر هفته
Front Page

بازارچه آخر هفته
004653.jpg
004662.jpg
004656.jpg

آخر هفته در پارك ارم
004674.jpg
وقتي از كرج وارد تهران مي شويد در ۴ كيلومتري تهران مجموعه تفريحي ارم كه تابلوي آن از دور براي هر بيننده اي خودنمايي مي كند، توجه شما را به خودجلب مي كند. امكانات مناسب اين پارك موجب شده بسياري از خانواده ها آخر هفته خود را در اين مكان بگذرانند. پارك ارم در سال ۱۳۵۳ با نام پارك خرم كه مسبب آن رحيم علي  خرم بود راه اندازي شد؛ اما در سال ۱۳۵۷ اين پارك تحت پوشش بنياد مستضعفان و جانبازان قرار گرفت. در حال حاضر پارك ارم با مساحت حدود ۸۰ هكتار وداراي دو در ورودي است. اگر پياده وارد شويد ۲۰۰ تومان و اگر با وسيله شخصي وارد شويد ۱۵۰۰ تومان بايد پرداخت كنيد.
افرادي كه با وسايل نقليه وارد پارك مي شوند مي توانند با خيالي آسوده خودرو خود را در پاركينگ پارك كنند؛ البته نگران نباشيد پاركينگ وسعتي حدود ۶ هكتار دارد و تقريباً جوابگوي تمام خودروها است.
باغ وحش 
اگر علاقه مند به حيوانات وحشي هستيد مي توانيد به باغ وحش پارك ارم سري بزنيد. ورودي پارك براي هر نفر ۶۰۰ تومان است و ساعت بازديد نيز از ۹ صبح تا ۲۱ شب است. در باغ وحش از خرس، انواع ميمون، ماهي، مار، گراز وحشي و... و درمجموع ۷۵ نوع حيوان مختلف در آن وجود دارد.
در ضلع شرقي پارك و كنار باغ وحش درياچه بزرگي با وسعت ۷ كيلومتر و ۲ تا ۱۴ كيلومتر عمق وجود دارد و درست در وسط درياچه رستوران پارك قرار دارد؛ البته در حال حاضر به دليل بازسازي امكان استفاده از آن وجود ندارد. اما مي توانيد در درياچه پارك قايق سواري كنيد آن هم از نوع قايق موتوري و قايق دوپا كه هزينه اش هم ۳۰۰ تومان مي شود.ارم شامل دو شهربازي است. شهربازي «۱» حدود ۳ هكتار زمين و شهربازي «۲» را به خود اختصاص داده اند. اين شهربازي مجهز به وسايل بازي گوناگون است؛ البته هر وسيله متناسب با زمان و نوع بازي هزينه و قيمت متفاوتي دارد. مسؤولين پارك ارم در نظر دارند در يكي از قسمتهاي پارك كه به صورت باير رها شده شهربازي «۳» را راه اندازي كنند كه تمام بازي هاي اين شهربازي آبي است؛ اما راه اندازي اين طرح نيازمند سرمايه گذاري فراواني است كه در حال حاضر امكان راه اندازي آن وجود ندارد.تمام امكانات و وسايل پارك ارم بيمه هستند و در صورت وقوع حادثه براي شخص، بيمه ايران هزينه درمان را پرداخت مي كند.
از نظر تجهيزات پزشكي نيز اورژانس تهران در پارك مستقر است. همچنين در صورت بروز آتش سوزي، اين پارك مجهز به كپسول هاي آتش نشاني است كه در تمام محوطه پارك وجود دارد.لازم به ذكر است؛ شهربازي پارك ارم به دليل استقبال زياد مردم تا ۳ بامداد وحتي ۴ صبح نيز باز است. به منظور آگاهي مردم ، قيمت وسايل شهربازي «۱» و «۲» در پايين درج شده است.

برگزاري مسابقات مختلف در فرهنگسراي خانواده
فرهنگسراي خانواده براي تابستان امسال مسابقات و جشنواره هاي مختلفي تدارك ديده كه به شرح زير است.
«جشنواره نقاشي عكس و تصويرسازي» با عنوان خانواده متعادل و پرتنش برگزار مي كند. علاقه مندان مي توانند آثار خود را در اندازه هاي ۷۰*۵۰ و ۴۰*۳۰ تا تاريخ ۲۹ شهريورماه به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
«خانواده در عشاير» دومين عنوان جشنواره تابستاني است. اين جشنواره ويژه دو گروه سني جوان و بزرگسال است. شركت كنندگان مي بايست عكس هاي ارسالي خود را در اندازه هاي ۴۰*۳۰ تا تاريخ ۲۹ شهريور ارسال كنند.
به مناسبت فرا رسيدن سالروز ولادت دخت گرامي نبي اكرم حضرت زهرا (س) اقدام به برگزاري «مسابقات روزنامه و ديواري» كرده است.
اين مسابقه ويژه دانشآموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي است علاقه مندان مي توانند روزنامه هاي ديواري خود را از تاريخ ۱ تا ۱۴ مرداد به كتابخانه فرهنگسراي خانواده ارسال كنند.
جشنواره سفال در دو گروه سني نوجوان و بزرگسال است. اين جشنواره كه با عنوان «ياهو» برگزار خواهد شد. شركت كنندگان مي توانند آثار خود را در طرحهاي متفاوت منقوش به كلمه «ياهو» تا اول شهريور به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
فرهنگسراي خانواده به منظور ارج نهادن به هنرهاي تجسمي مسابقه مجسمه سازي را برگزار مي كند. علاقه مندان به هنرهاي تجسمي آثار خود را در طرحهاي متفاوت تا ۱۱ مرداد براي ارسال آثار خود مهلت دارند. بهترين آثار در نمايشگاهي كه به مناسبت روز مادر با عنوان «سپاس مادر» برگزار مي گردد در معرض ديد عموم قرار گيرد.
علاقه مندان جهت شركت در اين مسابقات مي توانند با شماره تلفن ۷۸۱۹۴۶۸ تماس حاصل كنند.

برپايي دو جشنواره به مناسبت روز مادر در فرهنگسراي كودك
فرهنگسراي كودك به مناسبت ولادت بانوي دو عالم حضرت زهرا(س) و هفته زن اقدام به برگزاري اولين جشنواره دست بافته هاي مادرم و جشنواره لالا يي و بازي هاي فولكلور كرده است.
در اولين جشنواره دست بافته هاي مادرم، مادران عزيز دست بافته ها و لباسهايي را كه براي فرزندان خود بافته و يا دوخته اند به فرهنگسراي كودك ارسال مي كنند.
در اين روزها براي كودكان عزيز جشنواره لالايي ها برپا مي شود. در اين جشنواره كودكان لالايي هايي را كه از مادران و مادربزرگان خود آموخته اند، روي نواركاست ضبط مي كنند و براي فرهنگسراي كودك ارسال مي كنند.
همچنين در بخش جنبي اين جشنواره بازي هاي فولكلور توسط گروه هاي نمايشي اجرا و به كودكان آموزش داده خواهد شد و در پايان جوايز نفيسي به منتخبين اهدا خواهد شد.
علاقه مندان مي توانند آثار خود را تا ۲۰ مرداد سال جاري به نشاني خ.شريعتي، روبه روي سه راهي دولت، خيابان امامزاده ارسال و يا براي كسب اطلا عات بيشتر با شماره تلفن هاي ۲۰۰۹۰۰۰ - ۲۰۰۳۱۳۰ تماس حاصل كنند.

برنامه هاي ويژه سالمندان در فرهنگسراي ملل
واحد اجتماعي فرهنگسراي ملل (اميركبير) با همكاري كانون جهانديدگان (سالمندان) اين مجموعه فرهنگي اقدام به برگزاري تورهاي يك روزه و برنامه هاي هنري ورزشي ويژه سالمندان كرده است.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي ملل، اين برنامه ها كه با تورهاي بازديد از سد طالقان (۲۶ مرداد)، بازديد از كاخ بهارستان (۲ شهريور)، كاخ سعدآباد (۱۱ شهريور) و شهرك سينمايي غزالي و كاخ مرواريد (۱۶ شهريور) مي پردازد و وروديه اين تورها بين ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.از ديگر برنامه هاي ويژه سالمندان مسابقات پياده روي داخل پارك قيطريه در روزهاي جمعه و جشن پدربزرگ ها و مادربزرگ ها (۲۸ مرداد) است.
گفتني است؛ كانون جهانديدگان اين فرهنگسرا يك تشكل محلي(C.B.O) بوده كه حدود ۲ سال از تأسيس آن مي گذرد و شرط عضويت در آن دارا بودن حداقل ۵۰ سال سن است. اين تشكل برنامه هاي مختلفي را در طي سال براي اعضاي خود درنظر مي گيرد.
علاقه مندان جهت كسب اطلا عات بيشتر مي توانند با شماره تلفن هاي ۲۲۰۴۴۵۳ و ۲۲۱۲۳۹۲ تماس حاصل كنند.

فرهنگسراي طبيعت (اشراق) در اين هفته  در هشت پارك بزرگ منطقه ۴ برگزار مي كند
هشت خانه فرهنگ سيار با بيش از ۹۵ برنامه مختلف و متنوع فرهنگي هنري در هشت پارك بزرگ منطقه ۴ تشكيل مي گردد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي طبيعت (اشراق)، قصص قرآني، آموزش گلهاي آپارتماني، انجام مشاوره گروهي، اجراي تئاتر و نمايش فيلم برنامه هايي هستند كه از اين هفته در پاركهاي مجيديه (محله مجيديه)، نوفل لوشاتو، اركيده (خيابان بني هاشم)، پارك سپيد، احدزاده ( بزرگراه رسالت)، رسالت (سيدخندان)، گلبرگ (بين فلكه دوم و سوم تهرانپارس) و جعفرپناه (خيابان جعفرپناه) همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۳۰/۲۰ برگزار خواهند شد.
اين گزارش مي افزايد: اين برنامه ها به صورت هفتگي تا پايان فصل تابستان در پاركهاي ذكر شده برگزار مي شوند.

هر هفته اردوهاي زيارتي قم و جمكران  از فرهنگسراي انقلاب
فرهنگسراي انقلاب به منظور اعتلاي روح فرهنگي و معنوي اهالي منطقه اقدام به برپايي اردوهاي زيارتي قم و جمكران به صورت هفتگي كرده است.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي انقلا ب، همزمان با فصل تابستان و به منظور استفاده بهتر از اوقات فراغت و اعتلاي روحي اهالي منطقه، كانون مذهبي اين فرهنگسرا اقدام به برپايي اردوهاي زيارتي كرده است. به همين منظور هر هفته پنج شنبه ها اردوي يكروزه اي به قم و جمكران به طور رايگان برگزار مي شود. اين برنامه از ساعت ۷ شب پنج شنبه تا ۶ صبح روز جمعه به طول مي انجامد. علاقه مندان جهت كسب اطلا عات بيشتر علاوه بر مراجعه حضوري مي توانند با شماره تلفن هاي ۹-۵۴۳۰۵۷ تماس حاصل كنند.

پرواز بر فراز آسمان تهران
اگر سوار شدن بر بالن و پرواز در آسمان ها را هميشه در برنامه هاي تلويزيون مي ديديد، اكنون اين امكان وجود دارد كه پرواز را تجربه كنيد.
علا قه مندان به پرواز با گلايدر و بالن مي توانند با امكانات ايجاد شده در فرهنگسراها به سهولت بر فراز آسمان تهران به پرواز درآمده و اوقات لذت بخشي را براي خود فراهم سازند.به گزارش روابط عمومي منطقه جنوب سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، طبق هماهنگي هاي به عمل آمده با سازمان هواپيمايي كشور امكان پرواز با بالن، همچنين پرواز با گلايدر براي شهروندان محترم تهران فراهم آمده است.اين برنامه فرهنگي و ورزشي در فرهنگسراي جوان و فرهنگسراي بهمن به ترتيب در روزهاي شنبه و دوشنبه از ساعت ۳۰/۱۶ تا ۳۰/۲۰ برگزار مي شود.
اين پرواز هيجان انگيز هزينه زيادي ندارد و هزينه آن براي هر نفر ۲۰۰ ريال است.
شايان ذكر است؛ در مجموعه پروازي آسمان ري علاوه بر امكان پرواز با بالن و گلا يدر آموزش رخت هواپيمايي مدل تاريخچه اي از پرواز ارائه مي شود.
اين برنامه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ در مجموعه پروازي آسمان ري برگزار مي شود.علاقه مندان با مراجعه و يا تماس با فرهنگسرا مي توانند اطلا عات بيشتري را كسب كنند.

گردش با كالسكه
كالسكه اولين وسيله حمل ونقل در سطح شهر تهران بوده؛ اما اختراع اتومبيل كالسكه جاي خود را به ماشين داد و كالسكه جزو خاطرات پدربزرگ ها و مادربزرگ ها شد.اما امسال كانون ورزش فرهنگسراي بهمن اقدام به برگزاري برنامه شاد ويژه شهروندان تحت عنوان «كالسكه راني» كرده است.علاقه مندان مي توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۳۰/۱۷ تا ۲۰ و روزهاي جمعه از ساعت ۳۰/۱۷ تا ۲۰ در محوطه فرهنگسرا با پرداخت ۲۵۰۰ ريال كالسكه  سوار شوند.

|  بازارچه خودرو  |   بازارچه خوراك  |   بازارچه آخر هفته  |   بازارچه حمل و نقل  |   بازارچه مصالح ساختماني  |    گوناگون  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |