دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۱ - Aug 9, 2004
شهرداري وضعيت احمدآباد مستوفي را از طريق مراجع قضايي پيگيري مي كند
شهردار تهران گفت: مديريت شهري، جرياني كه قصد دارد با روش هايي دائما فضاي جامعه را ملتهب و تنش آلود كند را قبول نداشته و آنها را سم مهلكي براي منافع مردم و اداره جامعه مي داند.
دكتر محمود احمدي نژاد اين مطلب را در پاسخ به خبرنگار «مهر» در خصوص وضعيت احمدآباد مستوفي و انتزاع اين محدوده از حريم منطقه ۱۸ شهرداري تهران، عنوان و اظهار داشت: متأسفانه بعضي تصميمات متناقض و اصرار و پافشاري بر انجام كارهاي خلاف قانون مردم را دچار مشكل كرده است.
وي افزود: پيگيري هاي شهرداري صرفا در چارچوب قانون خواهد بود و در حال حاضر نيز اين موضوع را از طريق مراجع ذي ربط دنبال مي  كنيم.
شهردار تهران در ارتباط با اظهارنظرهايي مبني بر اين كه محدوده احمد آباد مستوفي در دوره مديريت شهري گذشته از منطقه ۱۸ جدا شده و به حريم اسلامشهر واگذار گرديده است، گفت: اولا دولت موظف شده بود در سال ۷۲ در يك مقطع زماني سه ماهه نسبت به تعيين حريم شهرهاي تهران و ساير شهرهاي همجوار پايتخت اقدام كند كه بعد از گذشت ۱۰ سال به يكباره در پاييز سال ۸۲ تصميم گرفته شد اين كار آن هم بدون اطلاع مديريت جديد شهري صورت بگيرد.
احمدي نژاد افزود: يك وزارتخانه خود را جايگزين دولت قلمداد نموده و مديران پايين دست خود را ملزم كرده كاري را به صورت غلط انجام دهند.
وي در خصوص وضعيتي كه در حال حاضر بر منطقه احمدآباد حاكم است و تصميمي كه شهرداري تهران اتخاذ خواهد كرد، اظهار داشت: موضوع از نظر ما تمام شده تلقي نمي شود و شهرداري اين وضع را از طريق مراجع قضايي تا حصول يك نتيجه معقول دنبال خواهد كرد.
احمدي نژاد در عين حال تصريح كرد: توصيه ما به ساير مديران اطاعت و تبعيت از قانون است تا بتوان شهر را درست اداره كرد.

احمدي نژاد :
راه رهايي از بن بست هاي دنياي امروز تمسك به فرهنگ فاطمي است
شهردار تهران مردم را سهامدار نظام خواند و گفت: دلسوزي كردن براي نظام و فرياد برآوردن عليه بي عرضگي ها و ناتواني ها، حق مردم است.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد شب گذشته با بيان اين مطلب در جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد جامع امام سجاد(ع) افزود: حضرت زهرا(س) در تمام زمينه ها اعم از سياست، علوم تربيتي، امور فرهنگي و... الگوي تمام سياستمداران، علماي تربيتي، زنان جامعه و ديگر اقشار است.
وي راه رهايي از بن بست هاي دنياي امروز را تمسك به فرهنگ فاطمي دانست و افزود: اگر امروز ردپايي از عشق، محبت، انسانيت، ايثار و معنويت در دنيا وجود دارد به خاطر وجود اين حضرت است.شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود اركان سازماندهي مكتب اسلامي و به ويژه عامل اصلي تحقق انقلاب اسلامي را مساجد خواند و گفت: متأسفانه عده اي بعد از پيروزي انقلاب به طور سهوي و يا عمدا در جامعه و بين مسئولان اين مطلب را جاري كردند كه دولت با خزانه عمومي نبايد براي ساخت مساجد كمك كند؛ زيرا مساجد پايگاههاي مردمي است.

ساماندهي مكانيزاسيون نظافت شهري با همكاري بخش خصوصي
شهرداري تهران در نظر دارد براي ساماندهي و مكانيزاسيون جمع آوري زباله با پيمانكاران بخش خصوصي همكاري كند.
مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران با اعلام اين مطلب گفت: شهرداري با پيمانكاراني كه توانايي انجام پروژه هاي بزرگ شهري را داشته باشند وارد مذاكره شده است و طي يك ماه آينده شهروندان تهراني خبرهاي خوشايندي را در خصوص ساماندهي جمع آوري زباله توسط شهرداري خواهند شنيد.
مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به بهره داري از ماشين آلات جمع آوري زباله طي چند روز گذشته گفت: ۴۰ دستگاه ماشين جدول شور به همراه ۴۰ دستگاه ماشين جارو به همراه سيستم هاي حمل زباله از ايستگاهها به مراكز دفع وارد ناوگان جمع آوري زباله گرديد كه تا پايان سال تعداد آنها به ۱۰۰ دستگاه افزايش خواهد يافت.

تردد زوج و فرد خودروها
008577.jpg
شهردار تهران گفت: تردد زوج و فرد، شامل تمام خودروها در تهران نمي شود و براي خودروهايي كه تردد آنها در روز ضروري است، تسهيلاتي فراهم شده است.محمود احمدي نژاد ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: براي بخش هاي گوناگون همچون «پزشكان، آموزشگاه ها، كارمندان، خبرنگاران» و همه كساني كه ضرورت دارد بدون محدوديت حركت كنند، برچسب طراحي شده كه به مرور به آنها ارايه خواهد شد.
طرح تردد نوبتي خودروها از بيست و پنجم مردادماه به طور آزمايشي در محدوده ۱۵۰ كيلومتري منطقه اضطراري آلودگي هوا در تهران اجرا مي شود.

خودروهاي شخصي و آلودگي هوا
008571.jpg
سهم وسايل حمل و نقل عمومي از كل سفرهاي درون شهري به حدود ۵۶ درصد رسيد.
به گزارش قلم سبز ايران، در حال حاضر بيش از ۵۶ درصد سفرهاي درون شهري شهروندان با استفاده از اتوبوس، تاكسي و ميني بوس صورت مي گيرد.
هنوز سهم وسايل حمل و نقل عمومي از كل سفرهاي درون شهري قانع كننده نيست و اكثر كساني كه وسايل نقليه شخصي دارند از وسايل حمل و نقل عمومي براي تردد استفاده نمي نمايند.استفاده بيش از حد از وسايل شخصي موجب مصرف بالاي سوخت و همچنين افزايش قابل توجه آلودگي هوا مي شود. ناكافي بودن تعداد وسايل حمل و نقل عمومي خود عاملي براي استفاده از وسايل نقليه شخصي است.

آزبست در هواي تهران
008580.jpg
در هر شبانه روز معادل ۷ تن آزبست يا لنت ترمزدر هواي تهران توليد مي شود.به گزارش آسمان آبي ايران، تحقيقات انجام شده نشان مي دهد كه استنشاق آزبست يا لنت ترمز كه به صورت تماس هاي شغلي يا محيطي اتفاق مي افتد ممكن است باعث بيماري هايي همچون، آزبستوزيس، سرطان ريه و مزوتليوما شود. ميانگين تعداد الياف آزبست در تهران در سال ۸۱ در مقايسه با سال ۷۵ افزايش چشمگيري داشته است به طوري كه اين ميزان در سال ۷۵ ، از ۱/۱ فيبر بر ليتر در شهرك غرب تا ۹۵/۹ فيبر بر ليتر در ساير ميادين تهران متغير بود و در سال ۸۱، اين ميزان به حداقل ۸/۳ فيبر بر ليتر در ميدان پونك و حداكثر ۵/۱۷ فيبر بر ليتر در ساير ميادين افزايش يافته است.

در جلسه ديروز شوراي شهر
كليات منشور حريم شهر تهران تصويب شد
008568.jpg
گروه شهري: كليات منشور حريم شهر تهران ديروز از سوي شوراي شهر تصويب شد.
به گزارش خبرنگار ما، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در پايان هشتاد و نهمين جلسه علني شورا كه بدون حضور مستمع برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: براساس اين منشور، حريم شهر تهران به عنوان فضاي تنفسي و زيست محيطي شهر تهران و زندگي مطلوب ساكنان آن بايد به هر قيمتي حفظ شود.
مهندس مهدي چمران افزود: اگر حريم شهر تهران حفظ نشود شهر نابود مي گردد. به گفته وي منشور حريم شهر تهران شامل طرح كالبدي براي ۲۱ نقطه جمعيتي شهر تهران است.
وي همچنين در مورد طرح زوج و فرد شدن تردد خودروها در محدوده طرح ترافيك كه قرار بود به مدت ۱۵ روز از ۲۵ مرداد ماه اجرا شود گفت: فكر نمي كنم با توجه به شرايط موجود مقدمات اجراي طرح تا ۲۵ مردادماه فراهم شود.
وي خروج پادگان ها از داخل شهر تهران را نيز از وظايف دولت دانست و با اشاره به مصوبه دولت در اين رابطه گفت: اجراي اين مصوبه بر عهده دولت است و دولت خود بايد هزينه و اعتبارات مورد نياز براي خريد پادگان ها را تأمين كند.
وي در عين حال گفت: شهرداري تاكنون براي اجراي طرح هاي عمراني و بزرگراهي كه در مسير پادگان ها قرار گرفته است اقدام به خريد بخش هاي مورد نياز كرده است. چمران در پاسخ به سئوالي درباره جلوگيري از تخلفات ساختماني نيز گفت: به تخلفات در هر جا و توسط هر كس و هر دستگاهي صورت بگيرد رسيدگي مي شود.
وي افزود: تاكنون جلوي تخلفات زيادي گرفته شده و همين كه ميزان تخلفات نسبت به گذشته كاهش يافته كار بسيار بزرگي است. در جلسه ديروز همچنين جزئيات بودجه سال جاري شورا تصويب و براساس آن معادل ۳ ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان پيش بيني شد.

مكان جديد براي نمايشگاههاي عمومي و تخصصي آماده بهره برداري شد
اجراي آزمايشي طرح تردد نوبتي خودروها يكشنبه آينده آغاز مي  شود
008586.jpg

نمايشگاه فرش توسط شهرداري تهران در زميني به وسعت ۲۵ هزار مترمربع متشكل از چهار سالن مسقف در ۱۵ كيلومتري جاده مخصوص كرج آماده بهره برداري شد. مهندس محمد جواد محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اعلام مطلب فوق به خبرنگار ما گفت: غرفه هاي اين نمايشگاه با ۵۰درصد تخفيف نسبت به نمايشگاه بين المللي تهران در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد و تسهيلات لازم و ضروري از جمله وسايل نقليه عمومي در سطح وسيعي براي غرفه داران و بازديدكنندگان اين نمايشگاه تدارك ديده شده است.وي تصريح كرد: اين نمايشگاه از ۲۵ مردادماه جاري آماده بهره برداري است و خدمات ارائه شده به لحاظ كمي و كيفي از وضعيت
مطلوبي برخوردار است و مراجع ذيصلاح از جمله دست اندركاران برگزاري نمايشگاه فرش بر اين مهم صحه مي  گذارند.
مهندس محمدجواد محمدي زاده افزود: اين محل از ۲۵ مرداد ماه جاري براي عقد قرارداد غرفه داران نمايشگاه فرش آماده است و آنها مي توانند براي استفاده از اين غرفه ها به وزارت بازرگاني و شركت نمايشگاه ها مراجعه كنند.
وي تأكيد كرد: تجهيزات و امكانات رفاهي و خدماتي اين محل به طور صددرصد تأمين شده، به طوري كه اين محل پاسخگوي برگزاري نمايشگاه هاي پرازدحام نيز مي باشد.
محمدي زاده با اشاره به اين موضوع كه فضاي مسقف اين محل ۲۵ هزار متر مربع مي باشد، اظهار داشت: علاوه بر سالني كه براي برگزاري نمايشگاه فرش آماده شده و ۱۴ هزار متر مربع مساحت دارد، ۱۰ سالن ديگر نيز با مساحت هاي مختلف براي برگزاري نمايشگاه در اين محل پيش بيني شده است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران به ۲۰ هزار متر مربع فضاي باز اين محل اشاره كرد و افزود:  با اطمينان مي توانم بگويم كه بين ۴۰ تا ۵۰ هزار متر مربع فضاي مطلوب براي برگزاري نمايشگاه در اين محل وجود دارد.
وي درخصوص تعدد نمايشگاه هايي كه قرار است در اين محل برگزار شود، گفت: تاكنون وزارت بازرگاني ۱۲ نمايشگاه را به شهرداري تهران اعلام كرده كه مي بايست در يك برنامه زمانبندي شده نسبت به برگزاري آنها اقدام شود.
محمدي زاده به تمهيدات شهرداري تهران به هنگام برگزاري نمايشگاه در محل جديد اشاره كرد و افزود: شهرداري تهران قرار است از ميادين اصلي شهر و ايستگاه هاي مترو، اتوبوس هايي را براي رفت و آمد بازديدكنندگان پيش بيني كند تا شهروندان با مشكلي مواجه نباشند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران تأكيد كرد: اين محل به جهت پارك خودرو به تعداد زياد، هيچ مشكلي ندارد و ظرفيت پارك چند ده هزار خودرو را دارا مي باشد.
اطلاعيه شهرداري خطاب به صنوف
از سوي ديگر شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي از تمامي صنوف و برگزاركنندگان نمايشگاه هاي تخصصي و عمومي دعوت كرد تا از ۲۵/۵/۱۳۸۳ به مكان جديدي كه براي برگزاري اين نمايشگاه ها تجهيز و آماده سازي شده، مراجعه و ثبت نام كنند.
در اين اطلاعيه آمده است كه: به اطلاع تمامي صنوف برگزاركنندگان نمايشگاه هاي تخصصي و عمومي مي رساند كه شهرداري تهران در چارچوب حمايت از توليدات داخلي و صادرات كالاهاي ايراني، براي برپايي نمايشگاه هايي كه از قبل برنامه ريزي شده اند در كيلومتر ۱۵ جاده مخصوص كرج مكان جديدي با تمام امكانات تجهيز كرده است.
آماده سازي مكان جديد برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي و عمومي در اجراي بند سوم توافقنامه مورخ ۳۰/۴/۸۳ كه در حضور شهردار محترم تهران، وزير محترم بازرگاني، مجمع محترم نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي و همچنين اعضاي محترم شوراي شهر تهران به امضاي حضار رسيده صورت گرفته است.
008583.jpg

شايان ذكر است شهرداري تهران تمامي مساعي خود را به كار برده است تا مكان جديد برگزاري نمايشگاه ها علاوه بر برخورداري از سالن هاي بزرگ مسقف و سيستم هاي مجهز تامين گرما و سرما دستگاه هاي استاندارد اطفاء حريق و نظاير آن از امكان دسترسي به بزرگراه هاي تهران، كرج، جاده مخصوص، مترو، پاركينگ هاي متعدد، فضاي سبز، ساختمانهاي اداري و خدماتي و سالنهاي پذيرايي نيز برخوردار باشد.مراجعه  كنندگان مي توانند ضمن بازديد از غرفه هاي مختلف نمايشگاه جديد، از مجموعه تاريخي تفريحي شهرك غزالي نيز ديدن كنند.
شهرداري تهران، بدينوسيله از تمامي صنوف و برگزاركنندگان نمايشگاه تخصصي و عمومي دعوت مي نمايد از روز يكشنبه ۲۵/۵/۸۳ با مراجعه به مديريت اين نمايشگاه واقع در كيلومتر ۱۵ جاده مخصوص كرج (جنب شركت سايپا) نسبت به عقد قرارداد با نصف قيمت واگذاري غرفه در نمايشگاه سابق اقدام نمايند.
گفته هاي رئيس شوراي شهر
در اين باره همچنين رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: نبايد نمايشگاه در يك مكان برگزار شود، بايد بررسي كنيم و در شرق، جنوب و شمال پايتخت نقاطي را براي برگزاري نمايشگاه هاي ديگر پيدا كنيم.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس مهدي چمران در جريان بازديد خود از مكان جديد نمايشگاه هاي عمومي و تخصصي در جاده مخصوص كرج افزود: مجموعه شوراي شهر و شهرداري تهران براي همكاري خوب و صميمانه با سازمان نمايشگاه ها آماده است و مي خواهيم آستينها را بالا بزنيم تا بتوانيم جاي خوبي را براي برگزاري نمايشگاه پيدا كنيم.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران مكان جديد نمايشگاه را بسيار مناسب اعلام و تاكيد كرد :اين محل بدون شك تا ۲۵ مرداد ماه به صورت كامل آماده برگزاري نمايشگاه ها خواهد بود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |