جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۲
index
استاندارد WiBro متولد شد
اينترنت از نوع كره اي
احسان زندي
005847.jpg
005844.jpg

اين روزها رجز خواندن كر ه اي ها گوش فلك را كر كرده زيرا در ميان تمام انواع استانداردهاي اينترنت، تكنيك ها و پروتكل هاي انتقال اطلاعات آنها دم از استانداردي مي زنند كه به WiBro موسوم شده است و ادعا مي كنند كه با اين روش كاربران كره اي تا چند سال ديگر با سرعتي ۱۰ برابر سرعت فعلي به اينترنت دسترسي خواهند داشت. WiBro مخفف Wireless BroadBand است و به نوعي مي توان آن را اينترنت پهن باند بي سيم ناميد.
وزارت اطلاعات و ارتباطات كره  جنوبي به عنوان مسئول ترين سازمان اين كشور در زمينه اينترنت هم اكنون طرح كامل WiBro را آماده كرده است. به نظر مي رسد كه سرويس WiBro پروتكل جديدي براي اينترنت بي سيم (بدون ارتباط فيزيكي) است، يعني در اين روش مانند روش هاي مشابه ديگر نيازي به خط تلفن يا كابل نيست و ارتباط در فضا مقدور است، البته فضايي كه از نظر امواج مجهز باشد. اين استاندارد به تازگي از سوي كره  در موسسه مهندسي برق و الكترونيك (IEEE) با نام IEEE802.16 ثبت شده است.
كارشناسان كره اي ادعا مي كنند كه اين استاندارد سرعت اينترنت بي سيم را نسبت به استاندارد كنوني آن يعني CDMA1 ۴ EV-DO كه از تلفن هاي سلوليب استفاده مي كند تا ۱۰ برابر افزايش مي دهد ضمن اين كه اين استاندارد قابليت ارتباط متحرك را تا فاصله يك كيلومتر تضمين مي كند.
سرعت دريافت (receive) اطلاعات حدود يك مگابيت در هر ثانيه سرعتي است كه براي WiBro پيش بيني مي شود.
WiBro مدتي در كره  سر و صدا ايجاد كرده تا جايي كه مردم اين كشور آن را با نام اينترنت ۳/۲ گيگاهرتز مي شناسند. آنها خرسندند كه تا ۳ـ۲ سال ديگر با همان سرعت اينترنت هاي پهن باند و ثابت امروزي اينترنت بي سيم خواهند داشت و اين قضيه در بين تمام كره اي هايي كه با اينترنت سر و كار دارند شور و هيجان خاصي ايجاد كرده است. نيمي از مردم كره از تلفن هاي سلولي براي دسترسي اينترنت بي سيم استفاده مي كنند و ۳۰ درصد آنها نيز فقط از يك لپ تاپ براي اين كار استفاده مي كنند و سايران هم ترجيح مي دهند كه به يك PDA بسنده كنند.
WiBro چيز جالبي به نظر مي رسد چرا كه شركت هاي كره اي نيز به آن تمايل زيادي نشان مي دهند، وزارت اطلاعات و ارتباط كره قصد دارد فقط به سه شركت مجوز ارايه خدمات WiBro را اعطا كند و اين موضوع شركت هاي زيادي مانند KT، SK Telecom، Hanro Telecom و LG Group TeLecom
را به چالش واداشته است تا آن جا كه آنها پس از
مذاكره با يكديگر تصميم گرفته اند از ميان خود سه كنسرسيوم تعيين كنند و سه مجوز را به دست آورند.
البته دست و پازدن كره اي ها بي دليل هم نيست چون WiBro از لحاظ اقتصادي نيز مقرون به صرفه تر از استانداردهاي مشابه مي نمايد. مثلاً طبق تخمين كارشناسان آنها هزينه فراهم كردن زيرساخت هاي WiBro يك تريليون (هزار ميليارد) وون (واحد پول كره) است، در حالي كه اين رقم براي استاندارد CDMA)W-CDMA پهن باند) معادل دو تريليون وون يعني دوبرابر است، به همين دليل احتمال حاشيه نشين شدن
W-CDMA كه يكي از استانداردهاي آتي انتقال بي سيم است با ورود WiBro بسيار زياد است.
ماليات خدمات WiBro از سوي مقامات كره اي معادل سه درصد درآمد سالانه شركت تعيين شده است ولي قوانين و سياست هاي كامل آن طي چند ماه آينده و پس از برگزاري چند همايش از سوي وزارت اطلاعات و ارتباطات اعلام خواهد شد.
اين وزارتخانه قيمت بيش از ۳۰ تا ۳۵ هزار وون را براي خدمات WiBro منطقي مي داند زيرا معتقد است كاربران بابت قيمت بيشتر به WiBro پشت مي كنند و ممكن است طرح شكست بخورد. در غير اين صورت آنها پيش بيني مي كنند كه طي شش سال آينده ۳/۹ ميليون مشترك از WiBro استفاده كنند.

بازي
Doom III؛ اكشن اما كلاسيك
005850.jpg
ناشر:
Activision
طراح:
id Software
سبك: اكشن
تاريخ انتشار: آگوست ۲۰۰۴

بازي Doom III كه بارها و بارها تاريخ انتشار آن به تعويق افتاد سرانجام دو هفته پيش روانه بازار شد.
بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاري ها، پيش از آغاز انتشار و فروش رسمي بازي، توسط افراد ناشناسي در اينترنت به صورت كاملاً شگفت انگيز منتشر شده و بدين ترتيب ميليون ها دلار ضرر به كمپاني Id Software وارد كرده است به طوري كه در عرض تنها يك روز، حدود ۵۰ هزار نسخه از فايل ۵/۱ گيگابايتي اين بازي توسط كاربران مختلف در اينترنت دريافت شده كه هفت ميليون دلار به توزيع كننده آن ضرر زده است.
بازي Doom III براي اولين بار در سال ۱۹۹۳ و با ابتكار فردي به نام جان كارماك روانه بازار و با استقبال زيادي از سوي طرفداران روبه رو شد. يك سال بعد از انتشار Doom I، يعني در سال ۱۹۹۴ نسخه دوم آن در دسترس علاقه مندان قرار گرفت و استقبال از Doom II دليل آن شد كه ۱۰ سال بعد نسخه سوم اين بازي با مبلغ ۵۵ دلار وارد بازار شود.
داستان بازي Doom3 در سال۲۱۴۵ و در سياره مريخ مي گذرد. در اين سال ها كره زمين جايي براي پذيرش ساير انسان ها ندارد و گروهي به نام UAC با تحقيقات علمي خود در صدد فراهم كردن زمينه زندگي براي انسان ها در اين سياره هستند و ما به عنوان يك سرباز جهت حفظ امنيت پا به سياره مريخ مي گذاريم. ولي اتفاقاتي عجيب و ناگهاني رخ مي دهد و موجوداتي اهريمني در جهت نابود كردن افراد حاضر در قرارگاه UAC در سياره مريخ پديد مي آيند كه تك تك آنها از قدرت هاي جهنمي برخوردارند.
در Doom3 با جانوراني كه يكي از يكي ترسناك تر و رعب آورتر است، مواجه خواهيد شد. تمامي اين دشمنان از جزييات گرافيكي بسيار بالايي بهره مند بوده و از طراحي بسيار هوشمندانه برخوردار هستند.از جمله اين موجودات
مي توان به Walking Dead، Zombies، Commando/Chain gunner Zombie و... اشاره كرد كه در طول چند بخش از بازي روبات هايي كه جهت دفاع ساخته شده اند شما را در جهت نابود كردن دشمنان كمك خواهند كرد. اين روبات ها كه به سادگي نابود نمي شود از توانايي هاي بالايي برخوردار بوده و دشمنان را به سادگي از پاي درمي آورند.
موزيك ها و صداهاي حاكم بر بازي بي نظير است. موزيك هاي بازي نقش بسيار عمده اي را در بالابردن هيجان بازي ايفا كرده اند و شما را غرق در بازي مي كنند. علاوه بر موارد فوق افكت هاي صوتي به كار رفته در بازي در طول بسياري از مراحل شما را پشت كامپيوتر و بازي Doom3 ميخكوب كرده و به اندازه كافي شما را به وحشت خواهد انداخت. صداي كاراكترها و شخصيت ها نيز با بهترين كيفيت ممكن صداگذاري شده و كوچكترين نقصي در آن ديده نمي شود.
طراحي شخصيت هاي بازي به ويژه دشمنان شما به شكل بي نظيري انجام گرفته است. به قدري طراحي شخصيت ها طبيعي است كه بارها و بارها در طول بازي از جاي خود پريده و به صورت وحشت زده به انجام بازي ادامه خواهيد داد. طراحي اسلحه هاي بازي به شكل بي نظيري صورت گرفته و همه چيز در گرافيك بازي بيانگر قدرت طبيعي گرايي Doom3 است. از جعبه هاي موجود در بازي گرفته تا موجودات و دشمناني كه در طول بازي با آنها مواجه مي شويد، همه و همه صاحب بالاترين جزييات و بهترين گرافيك ممكن هستند.
Doom3 در كنار تمامي ويژگي هاي جالبي كه در خود گنجانده است داراي ضعف هايي نيز هست. يكي از اين ضعف ها در كنترل بازي و چرخش دوربين است كه كمي مشكل ساز مي شود ولي به هيچ وجه آزاردهنده نيست. يكي ديگر از ضعف هاي بازي را مي توان در داستان نه چندان جذاب آن دانست. البته هوش مصنوعي بازي در سطح بسيار خوبي قرار دارد و دشمنان شما با توجه به هر عملي كه از خود نشان دهيد واكنشي سنجيده و حساب شده به خرج مي دهند. چه بسا طي بازي به دفعات دشمنان شما را غافلگير كرده و هيجان بي نظيري ايجاد مي كنند كه باعث ترس و دلهره مي شود. در ضمن بازي Doom3 از چهار درجه سختي برخوردار است كه در هر كدام از اين درجات هوش مصنوعي از توانايي هاي ويژه برخوردار است.
در مجموع بازي Doom3 همان طور كه انتظار مي رفت يك بازي بي نظير و يادآور خاطرات گذشته نسخه هاي قبل خود بوده و به عقيده بسياري از كارشناسان يكي از بهترين بازي هاي اكشن روانه شده به بازار در طول امسال بود. از سوي ديگر نبايد انتظار تحول و نوآوري خاصي را در روند اين بازي داشت چرا كه Doom3 ارايه اي مدرن از همان بازي كلاسيك ساليان گذشته است.

گزارش
چرا براي ارايه خدمات موبايل هزينه دريافت مي شود
در جريان خريداري سيستم تلفن همراه، بايد كليه سرويس ها و قابليت هاي همراه آن ، يك بار خريداري شوند؛ اما به نظر مي رسد در ايران در اثر عدم دقت، با وجودي كه سخت افزار سيستم خريداري و درصد زيادي از هزينه ها به شركت فروشنده پرداخت شده، تعدادي از نرم افزارها خريداري نشده و در نتيجه نمي توان از كارآيي آنها استفاده كرد.
بنا بر گزارش ايتنا،تعدادي از خدمات و قابليت هاي تلفن همراه، با وجود پرداخت هزينه  براي خريد سخت افزار از جانب شركت مخابرات ايران به شركت هاي خارجي، هنوز در كشور قابل استفاده نيست، همچنين شركت مخابرات براي ارايه خدماتي از جمله SMS و نمايشگر تلفن همراه از كاربران هزينه دريافت مي كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، اكثر كشورهاي دنيا به موازات ارايه تلفن همراه، سرويس ها و خدمات مختلفي همراه با آن در اختيار مشتركان قرار مي دهند كه در ايران تاكنون تنها نمونه هايي از آنها مانند SMS با دريافت هزينه هايي راه اندازي شده است.
محمدرضا مولوي مدير گروه مخابرات دانشكده مخابرات با بيان اين كه در همه جاي دنيا يكسري از خدمات نسل دوم تلفن همراه به عنوان قابليت ها و مشخصات فني، همراه با سيستم ارايه مي شوند، به خبرنگار ايسنا توضيح مي دهد: راه اندازي برخي از اين موارد در كشور به جهت سياست هاي شركت مخابرات با تاخير همراه است و چون انحصار در ارايه يا عدم ارايه سرويس هاي مخابراتي در دست اپراتور اول قرار داشته و رقيبي براي آن وجود ندارد، اين خدمات نسل دوم تلفن همراه به تدريج راه اندازي مي شوند.
وي مي افزايد: در جريان خريداري سيستم تلفن همراه، بايد كليه سرويس ها و قابليت هاي همراه آن ، يك بار خريداري شوند اما به نظر مي رسد در ايران در اثر عدم دقت، با وجودي كه سخت افزار سيستم خريداري و درصد زيادي از هزينه ها به شركت فروشنده پرداخت شده، تعدادي از نرم افزارها خريداري نشده و در نتيجه نمي توان از كارآيي آنها استفاده كرد.
وي با اشاره به اين كه پهناي باند سيستم تلفن همراه و طراحي آن در ايران به گونه اي است كه قاعدتاً بايد بتوان از تمام خدمات نرم افزاري در سيستم استفاده كرد، گفت: تعدادي از خدمات از جمله ديتا، صوت و تصوير از جمله مواردي است كه به پهناي باند بالا نياز داشته و با توجه به مشكل افزايش تعداد مشتركان قابليت ارايه ندارند.وي يادآور شد: براي راه اندازي هيچ يك از خدمات مذكور، به عنوان يك سرويس ويژه نبايد هزينه هاي اضافي از مشتركان دريافت  شود، لذا چنانچه نرم افزارهاي هر يك از اين سرويس ها خريداري و سياست مخابرات نيز به ارايه آنها استوار شود، دريافت هزينه هاي اضافي در اين رابطه مطرح نشده و تنها بر اساس تعرفه عمل خواهد شد.
دكتر جمالي استاد مخابرات دانشگاه تهران به خبرنگار ايسنا توضيح مي دهد كه اكثر خدمات همراه با تلفن همراه كمي پيش در كشور ارايه شده و يا در حال راه اندازي شدن به سر مي برد.
وي درباره هزينه هاي دريافتي از مشترك  براي راه اندازي نرم افزارهاي مورد استفاده در خدمات مذكور يادآوري كرد كه تلفن همراه شبكه پردرآمد و سوددهي دارد كه هزينه نصب تجهيزات در قبال هزينه هايي كه در راستاي استفاده مشترك از خدمات اخذ مي شود تامين و بازگردانده مي شود و اين روشي است كه در ساير كشورها به آن عمل مي شود.
وي ادامه داد: اما در ايران سرمايه و هزينه اوليه جهت نصب و راه اندازي خدمات مذكور در ابتدا، علاوه بر هزينه استفاده از خدمات، از مشترك دريافت و به عنوان سود نسبتاً خوبي در دست اپراتور اول قرار مي گيرد.
اين اظهارات در حالي است كه دكتر داوود زارعيان مديركل روابط عمومي شركت مخابرات در اين زمينه به خبرنگار ايسنا مي گويد: عمدتاً سرويس ها در كشور در حال ارايه هستند و با توجه به وضعيت فرهنگي كشور و كاربرد فناوري هاي جديد مي توان گفت تقريباً با ساير كشورها فاصله اي نداريم.
وي در مورد امكانات جديد از جمله Voice Mail افزود: در حال تدارك براي راه اندازي ساير خدمات هستيم و در اين راستا امكانات و ظرفيت مورد نياز فراهم شده است و تجهيزات اضافي نيز بايد خريداري شود تا بتوان آن را در اختيار همه قرار داد.
وي معتقد است: توسعه تلفن همراه در تمام دنيا مرحله اي بوده و يكباره تمام خدمات ارايه نمي شود. در اكثر كشورها از نسل  ۵/۱ و  ۲ تلفن همراه استفاده مي شود و استفاده از خدماتي مانند GPRS كه نسل  ۵/۲ تلفن همراه به شمار مي رود در توان شبكه فعلي ما نبوده و هنوز به آن نسل نرسيديم، اما قدم به قدم تمام مقولات مدرن را در كشور خواهيم داشت.
وي يادآور شد كه برخي از امكانات مانند SMS، انتقال و انتظار مكالمه، فكس و محدوديت مكالمه در شبكه وجود دارد.
زارعيان در مورد هزينه هايي كه جهت راه اندازي خدمات مذكور از مشترك اخذ مي شود معتقد است كه اين شيوه در كشورهاي مختلف با توجه به سياست هاي تعرفه گذاري متفاوت است. به طوري كه در برخي از كشورها تعرفه  مكالمه بالا بوده و تمام هزينه ها با تعرفه مكالمه در نظر گرفته مي شود، در حالي كه اين هزينه چند برابر نرخ آن در ايران است. شركت مخابرات به اين دليل براي راه اندازي خدمات، از مصرف كننده هزينه دريافت مي كند تا تعرفه  خيلي گران نشده و برخي از هزينه ها نيز جبران شوند.
زارعيان در پايان افزود: علاوه بر آن، همه مشتركان مايل به استفاده از همه امكانات نيستند، لذا بهتر است تا سرويس ها با دريافت هزينه براي هر فرد كه تمايل به استفاده از آن را دارد راه اندازي شود.

ورزش ايران در اينترنت جان گرفت
شليك مجازي به سوي AFC
سامان سيف اللهي
005856.jpg

به عقيده بسياري از
كارشناسان ورزش ايران با توجه به نفوذ كمرنگ فدراسيون فوتبال ايران در AFCنامه اينترنتي منتشر شده مهم ترين و بزرگترين واكنشي است كه در چند وقت اخير به رفتار كنفدراسيون
فوتبال آسيا نشان داده
شده است
الكس از آمريكا پيشنهاد
داده است كه ايران نيز
مانند تركيه و قزاقستان از
AFC جدا شده و به يوفا
بپيوندد و ديويد كلاي از ولز مي گويد  شرم بر اين AFC
خدا را شكر يوفا حتي به
اندازه نيمي از AFC هم
فاسد نيست
انتشار طومار بلندبالاي اعتراض به عملكرد كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) و جمع آوري امضاي موافقان در چند روز اخير، مجدداً يك موضوع ورزشي را به يكي از مهم ترين موضوعات محيط وب ايراني تبديل كرد.
نامه اي كه تحت عنوان «بي عدالتي هاي AFC» در آدرس http://www.petitiononline.com/iran2004 منتشر شد، در بندهاي مختلف به اتفاقاتي كه در سال هاي اخير براي تيم ملي فوتبال ايران افتاده است اشاره كرده و با نگاهي دقيق تر حوادث جام ملت هاي آسيا ۲۰۰۴ را به قضاوت گذاشته است.
به عقيده بسياري از كارشناسان ورزش ايران، با توجه به نفوذ كمرنگ فدراسيون فوتبال ايران در AFC، اين نامه مهم ترين و بزرگترين واكنشي است كه در چند وقت اخير به رفتار كنفدراسيون فوتبال آسيا نشان داده شده است و از سوي ديگر استقبال طرفداران فوتبال ايران و معترضان بي عدالتي هاي AFC اين نظريه را تاييد مي كند. به طوري كه تعداد امضاكنندگان اين نامه تاكنون از مرز پنج هزار و سيصد نفر گذشته و در اين بين علاوه بر نامه هاي متعدد ايراني، اسامي مختلفي نيز از نقاط مختلف جهان به چشم مي خورد.
براي مثال احمدجابر از بحرين AFC و اعمالش را مايه ننگ اعراب و آسيا دانسته و احد عبدالرحمانوف از ازبكستان دليل پيوستن قزاقستان به يوفا را بي عدالتي هاي AFC در مورد ايران و كشورهاي آسياي ميانه ذكر كرده است.
شون توستنسن از نروژ ايران را مستحق قهرماني دانسته و مي گويد: «بازي ها [جام ملت هاي ۲۰۰۴] را از شبكه دبي تي وي نگاه كردم. از نحوه قضاوت داور در بازي ايران و چين بسيار متحير و ناراحت شدم. هرگز قبل از اين چنين قضاوتي نديده بودم. الكس از آمريكا نيز پيشنهاد داده است كه ايران نيز مانند تركيه و قزاقستان از AFC جدا شده و به يوفا بپيوندد» و يا در جايي ديگر ديويد كلاي از ولز مي گويد:  «شرم بر اين AFC! خدا را شكر، يوفا حتي به اندازه نيمي از AFC هم فاسد نيست!»
در كنار اظهارنظرهاي مخالفان AFC ازسراسر دنيا در اين نامه كه شايد چندان جنبه قانوني و رسمي نداشته باشد و تنها به يك حركت مجازي تعبير شود، بيش از هركس، فعالان ورزش ايران و مخصوصاً ورزشي نويسان وب فارسي را خوشحال كرده است.
پس از اين كه در چند ماه اخير وقوع سه رويداد مهم ورزشي با فاصله  زماني كم، دنيا را تحت تاثير خود قرار داد، به عقيده كارشناسان، محيط اينترنت فارسي به مراتب كمتر از نمونه هاي مشابه تاثير پذيرفت و البته اين نكته را به سطح آسيا نيز مي توان تعميم بخشيد. برگزاري مسابقات يورو ۲۰۰۴ در كشور پرتغال و استقبال خارج از وصف كاربران اينترنت از سايت رسمي اين تورنمنت مي توانست نويدبخش روزهاي خوبي براي نمونه آسيايي آن باشد.
اما همان طوري كه انتظار مي رفت استقبال مردم وسيع ترين قاره جهان از سايت رسمي جام ملت هاي آسيا ۲۰۰۴ در حد و اندازه هاي جمعيت آن نبود. كيارش راد، كارشناس IT در اين باره مي گويد: اين مسئله كاملاً طبيعي است. چون به هر حال ضريب نفوذ استفاده از اينترنت در اروپا با آسيا اختلاف فاحشي دارد و در آسيا به استثناي چند كشور كه در رده بندي ITU نيز جايگاه مناسبي دارند، بقيه از نظر سطح دسترسي و استفاده از اطلاعات اينترنت با مشكلات عديده اي دست وپنجه نرم مي كنند.
از سوي ديگر كارشناسان ورزشي در كنار مسايل فني و زيرساخت مخابراتي، تفاوت ميزان اهميت و تفاوت كلاس فوتبال اروپا با آسيا را نيز از دلايل مهم ميزان استقبال و پيگيري اخبار و نتايج جام هاي مشابه در دو قاره مي دانند.
از طرفي بسياري از كارشناسان ورزشي ايران معتقدند كه مقوله «ورزش» در محيط وب فارسي نسبت به ساير نقاط جهان و حتي نسبت به آسيا مهجور مانده است و آن طور كه بايد و شايد به آن پرداخته نمي شود.
005853.jpg

هم اكنون پس از گذشت چند سال از فراگير شدن تب و تاب استفاده از محيط اينترنت در ايران، هنوز به جز تعداد انگشت شماري باشگاه هاي معتبر ورزشي كشورمان از داشتن سايت اطلاع رساني محروم اند و تعداد وب  سايت هاي تخصصي ورزش نيز از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمي كند، حتي در زمينه وبلاگ هاي فارسي كه پس از زبان هاي انگليسي، پرتغالي و فرانسه در رتبه چهارم قرار دارد نيز اين مسئله به چشم مي خورد.
امير ناصري، روزنامه نگار حوزه ورزش و برنده جايزه بهترين خبرنگار ورزشي از دهمين جشنواره مطبوعات در اين باره مي گويد: پرطرفدار بودن موضوعات ورزشي مسئله اي است كه تقريباً براي همه واضح است، نيم نگاهي به تعداد روزنامه ها و نشريات هفتگي ورزشي هم اين مسئله را تاييد مي كند اما در محيط مجازي به نوعي مي توانيم بگوييم كه ورزش مهجور مانده است. در حال حاضر شايد ازنگاه آماري پنج درصد وبلاگ هاي فارسي به ورزش اختصاص يافته اند اما با كمي دقت مي بينيم كه به جز تعداد اندكي، هيچ كدام به معناي واقعي در اين زمينه فعاليت نمي كنند. در صورتي كه ورزش به اندازه اي حاشيه دارد كه به راحتي بتواند خوراك ۱۰ وبلاگ را تامين كند.
به عقيده او نبودن دغدغه ميان ورزشي نويسان و روزنامه نگاران حوزه ورزش دليل اصلي اين موضوع است، در اين ميان برخي از روزنامه نگاران مطرح عرصه ورزش وبلاگ نويسي را آغاز كردند اما درباره همه چيز مي نوشتند به جز ورزش! چون مسايلي را كه مي توانستند به آن بپردازند در مطبوعات مي نويسند و اگر هم نتوانند ترجيح مي دهند فراموشش كنند تا اين كه در يك رسانه ديگر به سراغ آن بروند.
ناصري مي افزايد: در حال حاضر چند سايت ورزشي وجود دارند كه سعي مي كنند اخبار و حواشي اين حوزه را پوشش دهند و بعضاً موفق هم هستند؛ اما اين تعداد به هيچ وجه نمي تواند پاسخگوي نياز كاربران ايراني باشد و اگر سايت و يا حتي وبلاگي وجود داشته باشد كه بتواند مطالب قابل بحث و با ارزش محتوايي توليد كند قطعاً خوانندگان و مخاطبان خودش را هم پيدا خواهد كرد.

پنجره
هفته
جهان
داستان
چهره ها
پرونده
سينما
ديدار
حوادث
ماشين
ورزش
هنر
|  هفته   |  جهان  |  پنجره  |  داستان  |  چهره ها  |  پرونده  |  سينما  |  ديدار  |
|  حوادث   |  ماشين   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |