يكشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۱ - Aug 29, 2004
تا پايان امسال در مراكز استان ها
هر ماه يك تالار منطقه اي بورس تأسيس مي شود
010419.jpg
طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در هر ماه يك تالار منطقه اي بورس در مراكز استان ها تأسيس مي شود.
عباسعلي حقاني نسب مدير هماهنگي تالارهاي منطقه اي بورس اوراق بهادار با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته پيش بيني مي شود به برنامه هاي اعلام شده از سوي آقاي دبير كل در زمينه تأسيس حداقل ۶ تالار منطقه اي جديد تا پايان امسال دست يابيم.
وي افزود: با توجه به تراكم جمعيت در استان تهران و به ويژه در كلان شهر تهران تا دو ماه ديگر يك تالار منطقه اي در كرج تأسيس خواهد شد. اين تالار در محدوده ميدان هفتم تير اين شهرستان قرار دارد.
حقاني نسب گفت: تا پايان شهريور ماه جاري نيز ۳ تالار خصوصي توسط كارگزاران بورس اوراق بهادار در مناطق مختلف تهران تأسيس خواهد شد.
وي افزود: بر اين اساس شركت كارگزاري بانك ملي تالار اختصاصي خود را در خيابان وزراء و شركت كارگزاري بانك سامان (كريشچي سابق) يك تالار اختصاصي را در خيابان آفريقا تجهيز خواهند كرد. ضمن اين كه تالار اختصاصي كارگزاران بانك كشاورزي در خيابان وصال تهران براي شهروندان و علاقه مندان به سرمايه گذاري در دسترس خواهد بود.
وي تأكيد كرد: پيش از اين كارگزاري سپه نخستين تالار اختصاصي بورس اوراق بهادار را در خيابان وزراء تأسيس كرده بود.
حقاني نسب گفت: با احتساب ۳ شركت كارگزاري ياد شده تعداد متقاضيان تأسيس تالار اختصاصي بالغ بر ۲۰ متقاضي است و تلاش مي شود تا پايان امسال به اين تقاضاها رسيدگي و تالارهاي محلي جديدي در مناطق مختلف تهران تأسيس شود.
مدير هماهنگي تالارهاي منطقه اي بورس اوراق بهادار با اشاره به ازدحام جمعيت از تالار اصلي واقع در خيابان حافظ تأكيد كرد: متقاضيان سرمايه گذاري در بورس تهران مي توانند علاوه بر مراجعه به تالارهاي اختصاصي به تالار سعدي كه در خيابان سعدي تهران واقع است، مراجعه كنند.
وي افزود: تا پيش از اين در تالار سعدي فقط سهام شركت هاي فعال در تابلوي فرعي معامله مي شد، به همين دليل بيشتر فعالان بازار ترجيح مي دادند به تالار حافظ مراجعه كنند.
حقاني نسب ادامه داد: با تغييراتي كه در ساختار تالار سعدي داده شده در حال حاضر در اين تالار سهام كليه شركت هاي فعال در تابلوهاي اصلي و فرعي عرضه و كليه خدمات سازمان بورس در آن ارائه مي شود.
وي به سرمايه گذاران پيشنهاد كرد: با توجه به شلوغي و ازدحام جمعيت در تالار حافظ براي استفاده از امكانات رفاهي مناسب تر به تالار سعدي بورس اوراق بهادار مراجعه كنند.
حقاني نسب گفت: تالار سعدي ضمن اين كه از نظر خدمات اطلاع رساني هيچ كم و كاستي از تالار حافظ ندارد، از ويژگي هايي چون نزديكي آن به ايستگاه مترو و دسترسي به پاركينگ هاي مناسب محلي برخوردار است.

شنيده هاي بازار
صدرا در پارس جنوبي
شنيده شده تا پايان شهريور ماه برنده نهايي براي اجراي فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبي مشخص خواهد شد. انتشار اخبار مربوط به اين موضوع تأثير بسزايي بر سهام صدرا و سرمايه گذاري بانك ملي بر جاي خواهد گذاشت.
در حال حاضر صدرا يكي از اصلي ترين مدعيان اجراي اين پروژه محسوب مي شود ضمن اين كه سرمايه گذاري بانك ملي نيز به عنوان سهامدار عمده صدرا به طور مستقيم، تحولات مربوط به اين اتفاق را احساس خواهد كرد. مديران صدرا ظرف هفته هاي گذشته به طور ضمني وعده برنده شدن در اين پروژه را داده اند.

سهام گل گه امروز در بورس عرضه مي شود
عرضه اولين سهام شركت گل گهر امروز انجام مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، مدير نظارت بر بازار اعلام كرد: امروز تعداد يك ميليون و۶۰۰ هزار سهم از سهام شركت سنگ آهن گل گهر، براي اولين بار پس از پذيرش و درج نام شركت در فهرست شركتهاي پذيرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران با نماد «كگل» عرضه خواهد شد.
قرار است اين شركت پس از پذيرش در بورس براي عرضه سهام ا ز سوي سازمان خصوصي سازي آماده شود.

از سوي دبيركل سازمان بورس اوراق بهادار
مجوز انتشار ۳/۳ ميليارد سهم جديد صادر شد
دبيركل سازمان بورس اوراق بهادار تهران در مرداد ماه امسال مجوز انتشار ۳/۳ ميليارد سهم جديد را صادر كرد.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس ۹ شركت پذيرفته شده در تالار مبادلات سهام مي توانند با عرضه سهام جايزه منابع مالي لازم براي اجراي طرح هاي توسعه و انجام سرمايه گذاري تازه را تأمين كنند.
طبق مجوزهاي صادر شده سرمايه گذاري صنعت بيمه با انتشار ۲۶۰ ميليون برگه سهم جايزه و افزايش ۱۰۸ درصدي سرمايه، به انجام سرمايه گذاري هاي جديد خواهد پرداخت.
سيمان سپاهان هم در نظر دارد ۲۰۰ ميليون سهم را به صورت سهام جايزه بين سهامداران خود توزيع كند. تا از محل منابع آن بخشي از وجوه مورد نياز طرح ايجاد كوره جديد ۳۳۰۰ تني كلينكر را فراهم آورد.
سيمان اصفهان ديگر شركت حاضر در گروه كاني غيرفلزي است كه در نظر دارد با استفاده از افزايش سرمايه ۳۸ ميليارد ريالي و عرضه ۳۸ ميليون سهم جديد ساختار مالي خود را اصلاح كند.
براساس اين گزارش اجراي طرح توسعه دليل افزايش سرمايه ۱۷ ميليارد ريالي شركت عمران و توسعه فارس اعلام شده، ايران ترانسفو نيز در نظر دارد به همين منظور سرمايه خود را ۱۰۰ ميليارد ريال افزايش دهد.
كربن ايران هم سرمايه خود را با انتشار ۲۰۰ ميليون برگه سهم جديد افزايش داد تا نقدينگي لازم براي خريد شركت دوده صنعتي پارس را به دست آورد.
سامان گستر اصفهان نيز از طريق انتشار ۲۰ ميليون و ۵۵۰ هزار سهم جايزه از امكان اجراي پروژه هاي ساختماني برخوردار خواهد شد.
سرمايه گذاري سپه هم دليل افزايش سرمايه ۶۷ درصدي خود را تقويت بنيه مالي و حضور فعال تر در بازار سرمايه اعلام كرده است.
اما بزرگترين حجم از سهام جايزه را در تابستان امسال سايپا در بازار منتشر خواهد كرد. اين شركت قصد دارد سرمايه خود را دو هزار و ۱۰۰ ميليارد ريال يعني معادل ۱۵۰ درصد افزايش دهد و از اين طريق سرمايه در گردش خود را تأمين و كمبود نقدينگي را جبران كند.

شاخص
رشد دوباره شاخص ها در آغاز هفته
شاخص هاي بورس اوراق بهادار تهران در آغاز هفته جاري روند افزايشي خود را حفظ كردند.
به گزارش خبرنگار ما شاخص هاي بورس اوراق بهادار پس از دو هفته افت مداوم، در پايان هفته گذشته خود را اندكي بالا كشيده و مثبت شدند.
براين اساس روز گذشته افزايش سبد دارايي شركت هاي سرمايه گذاري باعث شد شاخص واسطه گري هاي مالي ۵۷۸ واحد افزايش يابد و اين رشد شاخص مالي را از مرز ۴۰ هزار و ۴۰۰ واحد گذراند.
از سوي ديگر شاخص صنعتي كه نشان دهنده عملكرد شركت هاي صنعتي در بورس تهران است در نتيجه عملكرد خوب اين شركت ها به روند صعودي خود ادامه داد و ۲۸ واحد بالا رفت. اين افزايش، شاخص صنعت را به رقم ۹ هزار و ۶۳۵ واحد نزديك كرد.
اين گزارش حاكيست: در جريان خريد و فروش هاي روز گذشته سهامداران شاخص كل تالار فرعي و اصلي هر دو به ترتيب ۴/۶۸ واحد و ۹۰ واحد افزايش يافتند. در نتيجه اين افزايش ها شاخص كل بورس اوراق بهادار با رشد ۵/۸۷ واحدي روي عدد ۱۲ هزار و ۸۸۵ واحد ثابت شد.
اين گزارش مي افزايد: ديروز در حالي كه روند كل بازار رو به افزايش بود، شاخص گروه محصولات كاني غيرفلزي و ساختمان روند كاهشي را تجربه كرد.
بر اين اساس عملكرد نامطلوب شركت هاي ساختماني باعث شد شاخص گروه ساختمان ۵۲ واحد افت كند.
همچنين شاخص گروه كاني غيرفلزي نيز با ۶۱ واحد افت به رقم ۲۴ هزار و ۱۱۴ واحد نزديك شد.
از سوي ديگر روز گذشته شاخص گروه ساخت مواد شيميايي و لاستيك و پلاستيك نيز هر كدام به ترتيب ۱۱۱ واحد و ۱۲۸ واحد رشد كردند.

وزير امور اقتصادي و دارايي:
لايحه خصوصي سازي تا پايان سال آماده مي شود
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: لايحه خصوصي سازي تا پايان سال جاري تدوين و به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس سيد صفدر حسيني افزود: اين لايحه يكي از مواردي است كه كشور به شدت نيازمند آن است.
وي خاطرنشان  كرد: تا پيش از تدوين لايحه خصوصي سازي ،دولت با دو كار مهم ديگر مواجه است كه يكي از آنها تصويب قانون بازار سرمايه است كه اميدواريم هرچه سريعتر به تصويب برسد. وي تصويب قانون ماليات بر ارزش افزوده را نيز مقدم بر لايحه خصوصي سازي دانست. تدوين لايحه خصوصي سازي در زمان حضور مظاهري در وزارت امور اقتصادي و دارايي به پايان رسيد، اين لايحه با امضاي مظاهري در دولت است اما ظاهراً مسئولان فعلي وزارت امور اقتصادي و دارايي معتقدند لايحه خصوصي سازي نياز به بازنگري دارد. از سوي ديگر، مديرعامل سازمان خصوصي سازي در اين زمينه اعلام كرده است: هرچند كار خوبي در زمينه تهيه لايحه خصوصي سازي صورت گرفته اما اين لايحه نياز به چكش كاري دارد.
بنابراين گزارش، هر چند از سال ۶۸ تاكنون مباحث مربوط به خصوصي سازي در كشور مطرح شده؛ اما كشور هنوز فاقد قانون جامعي در زمينه خصوصي سازي است.

دبيركل بورس فلزات اعلام كرد:
انتقاد از عرضه آهن آلات در خارج از بورس فلزات
در چند هفته اخير مسئولان بورس فلزات بطور مكرر از احتمال عرضه محصولات فلزي خارج از بورس فلزات سخن مي گويند و اين اقدام را محكوم مي كنند.
برخي مسئولان و دست اندركاران ظاهراً براي تأمين نياز برخي گروه ها و مناطق كشور خواهان عرضه محصولات فلزي خارج از چهارچوب هاي جاري در بورس فلزات هستند.
ديروز و در تازه ترين موضع گيري احمد صادقي دبيركل بورس فلزات در اظهاراتي از اين رويكرد انتقاد كرده است.
وي گفت: دليل اصلي برخي افراد براي عرضه آهن خارج از ضوابط بورس فلزات در استانهاي محروم كسب رانت از طريق اين استانها است.
احمد صادقي در گفت وگو با خبرگزاري فارس، افزود: مشكل اصلي استانهاي محروم در تامين آهن مورد نياز خود يكي تمايل آنها به خريد در احجام كم و نيز عدم پرداخت كامل و نقد قيمت محصول بود كه اين دو مشكل مدتهاست كه برطرف شده است.
مشكل نخست از طريق تعريف سبدهاي مخلوط نظير در نظر گرفتن ۲۰۰ تن تيرآهن و آرماتور به صورت مخلوط و مشكل دوم از طريق راه اندازي سيستم LC حل شده كه خريدار مي تواند ظرف چند ساعت پول مورد نياز خود را از بانك گشايش اعتبار كند.
به گفته وي: هم اكنون تنها دليل اصرار برخي افراد براي عرضه آهن خارج از ضوابط بورس، رانتي است كه از اين طريق ايجاد مي شود، زيرا فلزاتي كه به اين طريق عرضه مي شوند، ديگر كارمزد بورس را نمي پردازند.
صادقي تأكيد كرد: بورس فلزات مخالف اعمال اين سياست است و مخالفت خود را با اين اقدام طي يك نامه به وزير صنايع و معادن اعلام كرده است.

نبض بازار
صف تقاضا براي هپكو جمع نشد
با وجود عرضه سريع سهام هپكو از سوي سازمان خصوصي سازي و اعلام اين سازمان مبني بر ادامه روند ياد شده صف تقاضا براي خريد سهام هپكو باز هم افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما، در نخستين روز هفته، يك هزار و ۳۷۲ نفر سهامدار با مراجعه به شركت هاي كارگزاري دستور خريد ۵/۱۳ ميليون سهم از سهام هپكو را صادر كردند.
ارزش كل دستور خريدهاي صادر شده براي خريد سهام هپكو ۳۶ ميليارد ريال برآورد شده است.
در اين روز ۹۹ نفر نيز ۷۶۷ هزار سهم داده پردازي ايران را در بازار عرضه كردند. ارزش كل سهام عرضه شده ۴۱۷ ميليارد ريال بوده است.
طي روز گذشته پس از هپكو پرطرفدارترين شركت، چادرملو گزارش شده است. ديروز ۲۸۶ نفر، دستور خريد براي ۶/۲ ميليون سهم شركت چادرملو، در كل به ارزش ۲۳ ميليارد ريال صادر كردند.
اين گزارش حاكي است روز گذشته همچنين ۲ ميليون سهم از سهام شركت توسعه صنايع بهشهر در مجموع به ارزش ۱۶ ميليارد ريال توسط ۱۴۰ نفر از فعالان بازار بورس اوراق بهادار خريداري شد.

۱۹ هزار ميليارد ريال سهام دولتي خصوصي شد
مديرعامل سازمان خصوصي سازي، ميزان واگذاري سهام شركتهاي دولتي بين سالهاي۷۴ تا۸۲ را۱۹ هزار و۶۱۶ ميليارد و شش ميليون ريال اعلام كرد.
« مير علي اشرف عبداله پوري حسيني» در گفت وگو با ايرنا،افزود : سازمان خصوصي سازي عمده سهام شركت هاي دولتي را با هماهنگي شركت هاي مادر تخصصي نظير سازمان هاي گسترش و نوسازي صنايع ايران ، توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران و ساتكاب با روش بورس ، مزايده و مذاكره به متقاضيان واگذار كرده است.
وي كه به مناسبت هفته دولت و در خصوص دستاوردهاي اقتصادي دولت سخن مي گفت ، اظهار داشت : دولت توانسته در سالهاي۷۰ تا۷۳ حدود يك تريليون و ۷۱۵ ميليارد و هفت ميليون ريال سهام را به بخش خصوصي واگذار كند.
وي اضافه كرد : درصد واگذاري سهام شركتهاي دولتي بين اين سالها از كل دوره هاي واگذاري حدود ۷ / ۱۴ درصد بوده كه ۸ / ۶ درصد مربوط به واگذاري از طريق بورس ، دو درصد با روش مزايده و شش درصد از طريق مذاكره بوده است . وي تصريح كرد : همچنين دولت بين سالهاي۷۴ تا۷۶ حدود يك تريليون و۷۸۰ ميليارد و هفت ميليون ريال سهام شركتهاي دولتي را به بخش خصوصي واگذار كرده است . پوري حسيني، درصد واگذاري سهام اين دوره از كل دوره ها را ۳/ ۱۵ درصد اعلام كرد و افزود : ۸/۱۱ درصد اين واگذاريها از طريق بورس ۲، / ۰ درصد به روش مزايده و۳ / ۳ درصد نيز با روش مذاكره صورت گرفته است . مديرعامل سازمان خصوصي سازي، تصريح كرد : دولت همچنين در سالهاي۷۷ تا۷۹ حدود چهار تريليون و۸۳۲ ميليارد و سه ميليون ريال را به بخش خصوصي واگذار كرده است .

سرپرست بورس منطقه اي آذربايجان شرقي:
۵ كارگزار جديد در بورس تبريز اجازه فعاليت مي گيرند
بلال خير آور، سرپرست بورس منطقه اي آذربايجان شرقي اعلام كرد:  «به زودي با صدور مجوز، واگذاري پنج كارگزاري ديگر در تبريز صادر مي شود كه شرايط واگذاري آن به اطلاع عموم خواهد رسيد».
به گزارش ايسنا، وي گفت: «در تالار بورس تبريز در حال حاضر ۱۴ كارگزار فعال هستند كه اميدواريم با واگذاري پنج كارگزار جديد شاهد رشد بازار سرمايه بيش از پيش باشيم.».
خيرآور هدف اساسي بورس را توزيع عادلانه دارايي ها و درآمدها در كشور اعلام كرد و افزود: « در راستاي برنامه خصوصي سازي، سهام ۲۰۰ شركت توسط دولت از طريق بازار بورس در اختيار مردم قرار خواهد گرفت كه در صورت تحقق اين موضوع بورس به عنوان مهمترين بازار تامين منابع مالي كشور و توزيع كننده عادلانه دارايي ها و درآمدها در كشور تبديل مي شود.»
مدير بورس منطقه اي آذربايجان شرقي همچنين به لزوم ايجاد سبد سهام در بازار سرمايه تاكيد كرد و گفت: «عمده افراد سرمايه گذار بورس را افرادي با توان مالي متوسط و متوسط به پايين تشكيل مي دهند كه سرمايه اندك آنها هميشه در معرض خطر قراردارد و تشكيل سبد سهام براي كاهش ريسك سرمايه گذاري اين افراد ضروري است.»
او در پايان ابراز اميدواري كرد: تا پايان نيمه اول سال ۸۳، سبد سهام در بازار بورس اوراق بهادار كشور تشكيل شود.

عضو شوراي عالي جامعه حسابداران رسمي:
برخي براي «حباب هاي سهام» بازارسازي مي كنند
از آنجا كه بخش زيادي از سهام موجود در بورس متعلق به دستگاهها و سازمانهاي دولتي است ، هر تصميم گيري درست و يا نادرست توسط آنها، سبب تغيير شاخصهاي آن خواهد شد.
به گزارش ايرنا، «غلامحسين دواني» ترويج نيافتن فرهنگ بورس در جامعه را يادآور شد و گفت: مسئولان بورس تاكنون طوري عمل كرده اند كه سهامداران به طور مرتب خواستار كسب سود۱۰۰ درصدي از اين بازار هستند، اما آنها بايد بدانند كه در معاملات بورس نوسانات مختلفي وجود دارد.
به اعتقاد وي، قيمت برخي از سهام موجود در بورس حالت «حبابي» دارد و توسط عده اي خاص و به نفع آنها، بازارسازي مي شود.
عضو شوراي عالي جامعه حسابداران رسمي ايران در خصوص نقش حسابرسان در بورس ، گفت: حسابرسان نقش مهمي در ايجاد شفافيت اطلاعات مالي شركت ها و انجام معاملات صحيح در بورس ايفا مي كنند.
وي، اساس فعاليت هاي بورس را اطلاع رساني به موقع و شفاف دانست و افزود : حسابرسان به دليل فعاليت در خصوص تأييد اطلاعات هيأت مديره شركت ها، مي توانند نقش مهمي در حوزه اطلاع رساني و هدايت سهامداران خرد و عمده ايفا كنند.
دواني، با اشاره به اين كه گزارش هاي حسابرسي در تمام دنيا بر مبناي خريدو فروش محاسبه مي شود، گفت : تمام اطلاعات حاصل از انجام داد و ستد در شركت ها بايد بدون هيچ نقصي در دفاتر مالي شركت ها ثبت شود.
به گفته وي، اگر حسابرسها از زاويه مسئوليت هاي اجتماعي خود اطلاع رساني مناسب انجام دهند، ديگر در بازار سرمايه معامله هاي پنهاني صورت نخواهد گرفت .
وي از سهامداران حاضر در بورس به ويژه سهامداران خردي كه از اطلاعات نهاني برخوردار نيستند، خواست : با جمع آوري اطلاعات صحيح نسبت به خريد سهام اقدام كرده و كمتر به شايعه هاي موجود در بازار توجه كنند.
دواني، صورت هاي مالي شركت ها را اولين منبع رسمي در اختيار معامله گران حاضر در بورس دانست و گفت : از آنجا كه صورت هاي مالي موجود در بورس براساس استانداردهاي حسابداري تهيه شده ، زيربناي اطلاعات مالي اين بازار بايد براساس اصول و استانداردهاي حسابداري تشكيل شود.

نوسانات قيمت ها در بورس فلزات
قيمت محصولات معامله شده در بورس فلزات تهران در هفته گذشته حاكي از كاهش نرخ ۸ قلم كالا، افزايش نرخ ۹ قلم كالا و ثبات قيمت يك قلم از محصولات است.
به گزارش خبرنگار ما، بررسي هاي انجام شده بر روي نرخ معامله محصولات در بورس فلزات تهران طي هفته گذشته نشان دهنده كاهش قيمت ورق گرم A و ورق گرم C، به ترتيب با ۱۹/۰ و ۰۷/۰ درصد در گروه محصولات فولادي و كاهش قيمت شمش آلياژ A-۴۱۳ و بيلت ۸-۶۰۶۳ به ترتيب با ۰۶/۰ و ۱۲/۰ درصد در گروه محصولات آلومينيومي است.
كليه اقلام معامله شده در گروه محصولات مسي در هفته اخير، كه شامل مس مفتول، اسلب و كاتد بوده است با كاهش قيمت از ۶۶/۰ تا ۰۹/۲ درصد مواجه شد.
همچنين محصولات روي نيز در كليه معاملات انجام گرفته با كاهش نرخ روبه رو بوده است.
در هفته گذشته ورق سرد B ، در گروه محصولات فولادي تنها محصولي بود كه هيچگونه تغييري نسبت به متوسط قيمت آخرين معامله نداشت.
اين در حالي است كه تيرآهن ۲۲ با
۴۱/۱۰ درصد افزايش نسبت به آخرين معامله، بيشترين درصد افزايش و ورق گالوانيزه G با ۳۸/۰ درصد رشد، كمترين درصد افزايش در گروه محصولات فولادي را به خود اختصاص دادند.
همچنين در گروه محصولات آلومينيومي نيز دو محصول بيلت ۶-۶۰۶۳ با ۳۰/۰ درصد و بيلت ۷-۶۰۶۳ يا ۰۶/۰ درصد تنها محصولاتي بوده اند كه با رشد قيمت مواجه شدند.

تغييرات قيمت سهام
EPS
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۸۶۶
۱۰۴۶
۶,۷۰۰
بهنوش
۱,۷۰۸
۳۰۹۰
۲۸,۹۹۰
دوده صنعتي
۹۲۵
۴۳۳
۹,۰۹۳
كالسيمين
۴۳۸
۱۷۲
۳,۶۱۲
ايران خودرو ديزل
۱,۱۱۹
۱۱۴۴
۲۴,۰۲۷
سيمان اردبيل
۲,۳۰۳
۱۹۳۹
۴۰,۷۳۳
گاز لوله
۶۹۰
۴۱۵
۸,۷۱۸
چادر ملو
۳۹۳
۲۷۵
۵,۷۷۷
معادن روي
۱,۲۰۵
۳۹۰
۸,۱۹۳
گروه بهمن
۱,۲۲۰
۱۸۸۶
۳۹,۶۲۴
تكين كو
۴۸۳
۳۶۹
۷,۷۵۳
سرمايه گذاري توس گستر
۱,۵۲۲
۵۴۴
۱۱,۴۳۰
فرآوري مواد معدني
۶۳۶
۲۶۳
۵,۵۲۶
توكا فولاد
۱,۱۴۴
۱۱۰۸
۲۳,۲۸۱
پتروشيمي فارابي
۶۸۵
۳۸۰
۷,۹۸۵
توسعه صنايع بهشهر
۵۸۴
۴۵۹
۹,۶۴۶
سرمايه گذاري پتروشيمي
۶۰۵
۲۰۴
۴,۲۸۸
سرمايه گذاري البرز
۶۲۴
۲۵۵
۵,۳۶۰
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۷۶۱
۴۹۲
۱۰,۳۴۲
كربن ايران
۲۲۲
۱۸۷
۳,۹۳۱
لاستيك دنا
۲۶۳
۳۶۱
۷,۵۸۹
سرمايه گذاري صنعت نفت
۱,۴۲۳
۷۴۲
۱۵,۵۹۹
پتروشيمي اصفهان
۷۲۵
۳۷۰
۷,۷۷۹
سرمايه گذاري غدير
۱,۰۴۶
۵۶۴
۱۱,۸۵۸
صنايع شيميايي
۱,۰۰۰
۲۷۶
۵,۸۰۷
سرمايه گذاري رنا
۵۰۰
۴۳۳
۹,۱۱۲
معادن و فلزات
۱,۳۴۶
۳۷۶
۷,۹۱۳
فولاد كاويان
۲۵۳
۱۲۷
۲,۶۷۳
هپكو
۴۴۹
۹۳
۱,۹۵۸
فارسيت دورود
۱,۲۰۰
۲۶۷
۵,۶۲۲
تولي پرس
۱,۰۰۴
۲۵۴
۵,۳۵۰
پارس سوئيچ
۱,۰۶۹
۲۴۷
۵,۲۰۶
ايران خودرو
۲۴۱
۸۸
۱,۸۵۵
صنعتي پيام
۳۵۰
۱۴۲
۲,۹۹۵
سرمايه گذاري سپه
۶۰۵
۱۸۳
۳,۸۶۰
تراكتورسازي
۸۱۴
۱۰۳
۲,۱۷۳
مهرام
۴۶۴
۱۵۹
۳,۳۵۶
مس شهيد باهنر
۳۲۰
۱۳۰
۲,۷۴۵
سرمايه گذاري بيمه
۵۹۲
۱۴۷
۳,۱۰۶
سرمايه گذاري بوعلي
۳۲۶
۱۲۰
۲,۵۳۸
توسعه صنعتي
۴۳۵
۱۶۰
۳,۳۸۹
بهپاك
۶۹۴
۴۰۰
۸,۵۴۰
باما
۳۳-
۳۰
۶۴۹
گروه صنعتي ملي
۲۴۱
۸۳
۱,۸۹۰
پلاستيران
۴,۱۸۸
۱۱۶۶
۲۶,۶۵۰
نفت بهران
۱,۰۵۰
۳۰۴
۷,۶۰۰
سرمايه گذاري بانك ملي
۱,۲۸۴
۵۶۵
۱۴,۵۰۰
پتروشيمي خارك
۱,۳۶۳
۶۵۶
۱۷,۲۰۰
سيمان تهران
۱,۱۷۹
۲۱۰
۵,۷۵۰
سايپا
۶۷۶
۱۳۸
۴,۰۳۶
لوله وماشين سازي
۸۴۹
۲۴۴
۷,۷۲۰
سرمايه گذاري ملي
۳۴۱
۲۷۵
۹,۳۲۶
سرمايه گذاري ساختمان
۹۷۸
۸۸
۳,۴۰۹
مهركام
۱,۳۹۳
۶۱۰
۲۴,۹۷۹
سيمان هرمزگان
۱,۷۵۰
۱۸۴
۷,۶۲۰
زامياد
۹۵۱
۱۳۶
۶,۳۰۰
كيميدارو
۶۷۳
۲۰۴
۹,۵۱۰
بانك كارآفرين
۲۰۲
۲۶
۱,۳۰۰
بسته بندي ايران
۱۶۸
۳۹
۲,۷۶۱
سرمايه گذاري آذربايجان
۸۲۳
۴۸
۳,۶۰۰
داروسازي كوثر
۴۰۰
۲۸
۲,۱۴۹
پلي اكريل
۵۹۸
۶۴
۵,۰۱۵
كارخانجات دارو پخش
۱۱۰
۱۴
۱,۲۵۰
درخشان تهران
۴۸۹
۳۵
۳,۵۰۰
نيروي زنگان
۳۶۸
۶۰
۶,۳۰۰
ملي سرب و روي
۴۰۰
۴۰
۴,۲۴۷
سامان گستراصفهان
۷۷۸
۲۱
۲,۲۷۹
محور سازان
۵۶۹
۲۰
۲,۵۲۰
كف
۱,۰۵۱
۹۰
۱۹,۵۹۵
سيمان بجنورد
۴۶۵
۷
۱,۸۶۷
آبسال
۸۳۰
۱۰
۲,۹۹۸
ايرانيت
۷۶۵
۱۸
۵,۵۳۰
لبنيات پاك
۴۸۳
۴
۱,۶۸۶
قند شيرين
۷۰۸
۷
۳,۱۰۲
فرآورده هاي نسوز آذر
۳۷۷
۲
۱,۹۱۹
قند مرودشت
۵۷۲
۷
۱۴,۹۶۷
گروه صنعتي سديد
۳,۱۰۳
۱
۷,۶۸۸
سايپا آذين
۲۷۷
۰
۱,۰۰۰
پارس الكتريك
۴۸۴
۰
۱,۵۶۸
جام دارو
۸۰۴
۰
۴,۲۹۳
كاغذ سازي كاوه
۶۲۰
۰
۳,۰۶۷
پاكسان
۸۷۳
۰
۶,۶۳۲
پارس دارو
۴۰۸
۰
۲,۴۷۰
فرآورده هاي تزريقي
۷۳۲
۰
۶,۲۰۰
داروسازي زهراوي
۳۱۸
۰
۱,۴۷۳
توليدي گرانيت بهسرام
۱,۰۹۴
۰
۵,۶۰۰
آذريت
۱,۴۷۷
۰
۱۸,۱۸۰
سيمان خاش
۴۶۴
۰
۳,۴۳۲
نورد آلومينيم
۱,۰۵۵
۱-
۶,۰۰۱
صنعتي بهشهر
۴۳۵
۱-
۱,۹۴۰
لاميران
۱,۲۰۰
۱۵-
۱۵,۶۶۰
سيمان فارس وخوزستان
۱,۴۰۳
۱۶-
۱۲,۰۳۵
داروسازي سبحان
۲,۷۰۸
۴۳-
۳۲,۰۱۰
سيمان شرق
۳۹۹
۱۵-
۹,۲۷۹
اقتصاد نوين
۱,۲۲۲
۱۹-
۹,۰۸۵
داروسازي فارابي
۶۴۰
۹-
۴,۲۸۷
مقره سازي
۸۰۰
۹-
۴,۱۹۳
آبگينه
۱۸۳
۴-
۱,۸۵۹
پارس خودرو
۸۷۴
۷-
۳,۱۰۷
موتوژن
۵۵۵
۲۰-
۷,۱۶۲
حمل و نقل توكا
۴۸۸
۱۵-
۱,۷۰۰
گلتاش
۹۸۵
۲۶-
۲,۶۰۹
چيني ايران
۱,۷۵۳
۱۷۶-
۱۷,۱۸۸
صنعتي دريايي(صدرا)
۶۵۹
۲۴-
۱,۸۵۱
تكسرام
۷,۳۵۲
۱۳۳۴-
۷۱,۰۰۰
سيمان صوفيان
۱,۹۱۲
۲۴۰-
۱۱,۵۷۶
آلومتك
۹۵۷
۲۲۴-
۷,۶۶۴
ايران ترانسفو
۶۰۱
۱۴۲-
۴,۸۰۰
صنعت و معدن
۱,۸۳۲
۳۲۲-
۹,۶۱۶
سايپا ديزل
۱,۰۳۴
۲۸۳-
۷,۹۰۰
جابربن حيان
۷۴۵
۱۳۸-
۳,۱۳۹
كمباين ايران
۳۸۸
۶۶-
۱,۳۳۰
سرما آفرين
۹۰۳
۲۵۹-
۵,۱۵۰
فروسيليس
۶۶۵
۵۲۶-
۱۰,۱۴۰
سيمان هگمتان
۴۶۹
۲۵۲-
۴,۸۴۰
صنعتي اردكان
۲۱۶
۱۱۴-
۲,۱۸۳
ماشين آلات تراكتورسازي
۲۸۰
۱۶۳-
۳,۱۱۶
ساختمان اصفهان
۳۰۲
۱۱۶-
۲,۲۱۷
شيمي دارويي داروپخش
۵۸۲
۱۵۷-
۳,۰۰۰
دشت مرغاب
۱۵۶
۱۲۳-
۲,۳۴۷
شيشه وگاز
۵۰۸
۲۱۶-
۴,۱۲۱
مخابراتي راه دور
۳۰۱
۶۴-
۱,۲۲۰
رينگ مشهد
۱۷۸
۱۴۹-
۲,۸۳۹
گالوانيزه سپاهان
۳۸۰
۲۸۶-
۵,۴۴۲
نيروترانس
۷۰۴
۳۹۳-
۷,۴۷۸
معادن منگنزايران
۱,۹۴۱
۱۶۰۵-
۳۰,۵۰۷
سيمان شمال
۶۰۷
۴۲۱-
۸,۰۰۲
سيمان كارون
۲۷۸
۳۲۴-
۶,۱۵۸
داده پردازي ايران
۲,۲۴۱
۱۷۹۱-
۳۴,۰۳۹
سيمان شاهرود
۵۰۶
۲۵۱-
۴,۷۷۰
شيشه همدان
۳,۲۲۲
۱۰۸۷-
۲۰,۶۵۶
نفت پارس
۳,۹۳۱
۲۱۸۸-
۴۱,۵۷۷
خدمات انفورماتيك
۶۸۸
۸۷۷-
۳,۱۲۰
ايران مرينوس

قيمت طلا و ارز
نوع فروش (ريال)
يك بهار آزادي(قديم) ۱۰۱۰۰۰۰
يك بهار آزادي(جديد)۸۷۸۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۵۶۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۹۵۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۸۶۸۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي)۸۷۸۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۷۳۶
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي) ۱۰۵۱۶

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |