سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۵ - Sep 14, 2004
برو و بيا
داد و ستد ۷ شركت متوقف شد
طي روز يكشنبه هفته جاري، يك نماد بورسي باز، و نماد ۷ شركت ديگر متوقف شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز كاري، نماد كاربراتور ايران پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه و تقسيم ۷۱۷ ريال سود براي هر سهم, مورد بازگشايي قرار گرفته و سهام آن با ۶۵۶ ريال افت به قيمت ۷ هزار و ۲۰۰ ريال رسيد.
همچنين نماد مبادلاتي شركتهاي توسعه صنايع بهشهر، سرمايه گذاري غدير و عمران و توسعه فارس به جهت افزايش سرمايه، حق تقدم بانك كارآفرين به لحاظ پايان مهلت پذيره نويسي، ايران گچ به دليل انتخاب اعضاي هيات مديره و سرمايه گذاري نيرو و سيمان صوفيان به منظور تعديل مثبت پيش بيني هاي خود متوقف شدند.

اخبار شركت ها
پارس الكتريك ۹۱درصد كارتن البرز را مي فروشد
پارس الكتريك دوشنبه آينده ۹۱درصد سهام شركت كارتن البرز را در بورس اوراق بهادار تهران عرضه مي كند.
به گزارش خبرنگار ما پارس الكتريك در نظر دارد تعداد دو ميليون و ۷۴۴ هزار و ۶۹۳ سهم ( معادل ۲۵/۹۱ درصد) از سهام شركت كارتن البرز را به طور يكجا و به صورت نقدي يا اقساط، از طريق سازمان بورس اوراق بهادار واگذار كند.
بنابر اين گزارش، تعداد كل سهام اين شركت سه ميليون سهم است كه در اين روز تعداد يك ميليون و ۵۴۲ هزار و ۳۸۲ سهم آن( معادل ۴/۵۱ درصد) توسط كارخانجات پارس الكتريك و يك ميليون و ۲۰۲ هزار و ۳۱۱ سهم( معادل ۱/۴۰ درصد) ديگر نيز توسط اين كارخانجات و به وكالت از سوي شركت سرمايه گذاري صنعت و معدن در تالار فرعي بورس، براي فروش عرضه خواهد شد.
بر اين اساس، قيمت پايه هر سهم ۲۰ هزار و ۶۶۷ ريال بوده ولي قيمت قطعي آن در روز عرضه در بورس و در جريان مبادله تعيين خواهد شد. در صورت معامله هر دو بلوك در تاريخ اعلام شده با خريدار يا خريداران قرارداد فروش اقساطي بسته خواهد شد.
در اين گزارش آمده است: در صورت فروش اقساطي حداقل ۲۵ درصد ثمن معامله به صورت نقد دريافت شده و مابقي آن با احتساب ۱۶ درصد سود ساليانه، حداكثر ظرف مدت سه سال(۳۶ ماه), در اقساط مساوي و سه ماهه دريافت خواهد شد.
كل سهام موضوع معامله تا تسويه كامل بدهي ناشي از خريد سهام در وثيقه فروشنده باقي خواهد ماند.

روغن نباتي پارس سود سهام مي پردازد
شركت روغن نباتي پارس از سهامداران و يا نمايندگان قانوني آنان كه در تاريخ ۳۱/۳/۱۳۸۳ مالك سهام شركت بوده اند دعوت كرد براي دريافت سود سهام بر حسب حرف اول نام خانوادگي خود طبق جدول زمان بندي به همراه شناسنامه و اصل برگ سهام در ساعت اداري به دفتر مركزي واقع در خيابان حافظ _ چهارراه نوفل لوشاتو _ شماره ۴۸۳ مراجعه كنند.
در اطلاعيه اين شركت تاكيد شده، سهامداراني كه سهم خود را بعد از تاريخ ۳۱/۳/۱۳۸۳ به فروش رسانيده اند با ارائه اعلاميه فروش سازمان بورس اوراق بهادار و اصل شناسنامه مي توانند سود دريافت كنند. علاوه بر اين سهامداران حقوقي شركت سهامي عام روغن نباتي پارس مي توانند سود سهام خود را از اول بهمن ماه به بعد دريافت كنند.

ارزش جاري بورس از ۳۸۰ هزار ميليارد ريال گذشت
ارزش جاري قيمت كل سهام پذيرفته شده در بورس تهران براي نخستين بار در تاريخ فعاليت اين بازار از مرز ۳۸۰ هزار ميليارد ريال گذشت.
به گزارش خبرنگار ما در حال حاضر ارزش جاري بازار به ۳۸۴ هزار ميليارد ريال رسيده كه براساس ميانگين ارزش برابري ريال در برابر دلار ارزش كل بورس تهران در حدود ۴۵ ميليارد ريال برآورد مي شود.
در حال حاضر ۵۵ هزار ميليارد ريال از ارزش كل بازار به شركت هاي حاضر در تالار فرعي و ۳۲۹ هزار ميليارد ريال آن به شركت فعال در تالار اصلي اختصاص يافته است.
رشد بازار در دو سال گذشته ارزش مبادلات روزانه بورس تهران را به طور متوسط از ۴۰۰ ميليارد ريال فراتر برده كه طبق آمار موجود بخش عمده عملكرد بازار مربوط به داد و ستد سهام حاضر در تالار اصلي است.

سهم تالارهاي منطقه اي در بازار سرمايه به ۱۲ درصد رسيده است
«توسعه و تقويت بورس مستلزم فعاليت بورس هاي منطقه اي است و در حال حاضر با فعال شدن بورس هاي خراسان، اصفهان، آذربايجان شرقي و شيراز، سهم قابل توجهي از بازار سرمايه ناشي از فعاليت بورس هاي منطقه اي است.»
عباس علي حقاني نسب مدير تا لارهاي منطقه اي بورس در گفتگو با ايسنا با تأكيد بر توسعه و تقويت نهادهاي مالي و سرمايه گذاري در بورس هاي منطقه اي افزود: «در حال حاضر اين تضاد در بعضي مناطق ايجاد شده و شركت هاي زيادي در حال شكل گرفتن هستند.» مدير تالارهاي منطقه اي بورس در ادامه با ذكر اين مطلب كه در سال ۸۳ كمتر از يك ميليارد تومان معامله در تالارهاي منطقه اي نداشته ايم، گفت: «در سال ،۸۳ پنج ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان روزانه معاملات انجام شده است يعني بورس هاي مناطق حدود ۱۲ درصد معاملات كل بازار سرمايه را به خود اختصاص داده اند.»
وي بخش عمده معاملات بازار سرمايه را مربوط به نهادهاي مالي و شركت هاي حقوقي دانست و گفت: پيش بيني مي شود در ۱۰ سال آينده توسعه معاملات الكترونيك در مناطق اتفاق بيافتد.

معاملات چرخشي روز يكشنبه
روز يكشنبه ۴۵۵ هزار سهم بانك اقتصاد نوين و ۴۵۸ هزار سهم سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات در بورس تهران به صورت چرخشي معامله شد.
در اطلاعيه هيات نظارت به بازار بورس تهران همچنين اعلام شده است كه ۹۷۲ هزار سهم سرمايه گذاري سپه و۲۳۸ هزار سهم سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر در اين روز به صورت چرخشي معامله شده است.

۱۷ محصول كشاورزي در بورس كشاورزي عرضه مي شود
ايجاد بورس محصولات كشاورزي به توسعه بخش كشاورزي كمك مي كند.
احمد كبيري دبيركل بورس كالاي كشاورزي با اعلام اين مطلب افزود: بورس محصولات  كشاورزي  با تأمين  سرمايه  و انتقال  نقدينگي  به  بخش  توليدمحصولات، سبب  رونق  كشاورزي  و پايداري  توليد در اين  بخش  مي شود.
وي كه با برنامه رويكرد گفتگو مي  كرد با اشاره  به  ضرورت  ايجاد بورس  محصولات  كشاورزي  خاطر نشان كرد: كشاورزاني  كه  به  سختي  و با تلاش  بسيار محصولات  كشاورزي  راتوليد مي كنند بايد كالاهاي  خود را در فضاي  مطمئن  و مقرون  به  صرفه عرضه  كنند.
به گفته وي هفده محصول از جمله برنج، نخود، عدس، جو، پسته، زعفران، ذرت و شكر در اين بازار معامله مي شود.
مديركل تعاونيهاي توليد وزارت جهاد كشاورزي نيز ايجاد بورس محصولات كشاورزي را زمينه سازي براي عرضه و فروش مطلوب محصولات كشاورزي اعلام كرد.

پذيرش سهام ۱۳ شركت جديد در بورس تهران
براساس آخرين اطلاعات منتشر شده از ابتداي امسال تاكنون سهام ۱۳ شركت جديد در بورس اوراق بهادار عرضه شده است.
به گزارش خبرنگا ما در حال حاضر و با پذيرش سهام شركت سيمان فارس تعداد شركت هاي پذيرفته شده در بورس تهران به ۳۹۹ شركت رسيده است.
هيات پذيرش اوراق بهادار ۲۱ شهريور ماه جاري سهام شركت سيمان فارس را مورد پذيرش قرار داد. كارگزاري دنياي خبره به عنوان كارگزار معرف اين شركت معرفي شده است.
براساس اين گزارش كارگزاري امين نوين طي ۶ ماه گذشته موفق ترين كارگزار بورس تهران در معرفي و پذيرش شركت ها بوده، به طوري كه از بين ۱۳ شركت ياد شده سهام ۴ شركت با كمك اين شركت كارگزاري در بازار سهام پذيرفته شده است.
اين گزارش حاكي است: پگاه آذربايجان، تكين كو، بهسرام، سراميك اردكان، حمل و نقل توكا، موسسه مالي و اعتباري بنياد، سايپا شيشه، گالوانيزه سپاهان، گل گهر، ليزينگ ايران، سرمايه گذاري نيرو و لبنيات كالبر در كنار سيمان فارس از جمله شركت هايي هستند كه امسال روي تابلوي بورس رفته اند.
در اين بين سهامداران برخي شركت ها امكان عرضه و داد و ستد سهام خود را يافته اند و تعدادي ديگر در انتظار نوبت نشسته اند كه از آن جمله مي توان به موسسه مالي و اعتباري بنياد اشاره كرد.

عضو هيأت مديره سرمايه گذاري سپه
ورود به جريان هاي سفته بازي
در شأن شركت هاي سرمايه گذاري نيست
افزايش گردش اطلاعات واقعي شركت ها در بورس اثر شايعات را كم مي كند. پيش بيني سود هر سهم سرمايه گذاري سپه با سرمايه جديد ۱۰۰ ميليارد توماني ۳۵ تومان اعلام شده است.
محبوب مالكي عضو هيأت مديره شركت سرمايه گذاري سپه با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: سعي داريم با انجام سريع مراحل افزايش سرمايه در مجمع عمومي عادي سالانه، سود نقدي به سهامداراني كه از حق تقدم ها استفاده مي كنند نيز تعلق گيرد.
وي با اشاره به تلاش سرمايه گذاري سپه براي اطلاع رساني مطلوب به سهامداران و سرمايه گذاران افزود: ۹۵ درصد پرتفوي شركت سرمايه گذاري سپه را سهام شركت هاي بورسي تشكيل مي دهد به همين دليل اين پرتفوي از شفافيت بالايي در بازار برخوردار است.
معاون سرمايه گذاري هاي شركت سرمايه گذاري سپه گفت: در حال حاضر ۱۸ درصد پرتفوي سپه به صنعت خودرو، ۱۷ درصد به كاني هاي فلزي و عمدتاً  سهام چادرملو، ۱۵ درصد صنعت توليد محصولات شيميايي، ۱۲ درصد كاني هاي غيرفلزي، ۱۱ درصد واسطه گري مالي، ۷ درصد صنايع غذايي و ۴ درصد به صنعت تجهيزات اختصاص يافته است.
وي افزود: در تركيب پرتفوي بورسي و در بخش صنايع غذايي سهام ساسان را واگذار كرده و صنعتي بهشهر را در پرتفوي جايگزين كرده ايم ضمن اين كه در پرتفوي غيربورسي نيز عمده  ترين سرمايه گذاري در حال اجرا به يك پروژه ساختماني در منطقه كامرانيه تهران مربوط مي شود.
وي ادامه داد: در اين پروژه، ساختماني به مساحت ۷هزار متر مربع در زميني ۳ هزار متر مربعي و در ۷۰ طبقه احداث خواهد شد.
مالكي گفت: در ابتداي سال مالي جاري با سرمايه ۴۵ ميليارد توماني بهاي تمام شده سرمايه گذاري هاي شركت سرمايه گذاري سپه ۵۴ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان و ارزش روز پرتفوي ۹۶ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان بود.
وي افزود: در ۱۰ ماه نخست سال مالي جاري سرمايه گذاري سپه معادل ۵۶ ميليارد تومان خريد سهام و ۴۱ ميليارد تومان فروش سهام داشته،  در حال حاضر ارزش جاري پرتفوي شركت به ۱۴۸ ميليارد تومان و ارزش تمام شده پرتفوي آن به ۸۹ ميليارد تومان رسيده است.
وي ادامه داد: با توجه به جابه جايي هاي صورت گرفته در پرتفوي در ۱۰ ماه نخست سال مالي جاري ۲۰ ميليارد تومان از پرتفوي موجود در اول دوره مالي جاري سود شناسايي كرده ايم، ضمن اين كه از پتانسيل شناسايي ۵۲ ميليارد تومان سود ديگر در پرتفوي خود برخورداريم.
عضو هيأت مديره سرمايه گذاري سپه گفت: شركت سرمايه گذاري سپه تاكنون اقدامي براي انتشار پرتفوي مشاع با شركت مديريت سرمايه گذاري اميد صورت نداده، البته تا آن جا كه اطلاع دارم در شركت مديريت سرمايه گذاري اميد تحقيقاتي در اين باره صورت گرفته ولي از نتايج نهايي و عملي آن اطلاع دقيقي نداريم.
وي افزود: سرمايه گذاري سپه با فروش ۵ درصد ديگر از سهام كارگزاري سپه، همه سهام خود را در اين شركت  كارگزاري واگذار كرد، علاقه منديم در آينده خود شركت سرمايه گذاري سپه يك شركت كارگزاري مستقل در بورس تأسيس كند و براي اين كار طي چند روز گذشته درخواستي را نيز براي سازمان بورس اوراق بهادار ارسال كرده ايم.
وي ادامه داد: اما در عين حال شركت سرمايه گذاري سپه اعتقاد دارد سازمان بورس اوراق بهادار بايد به شركت هاي سرمايه گذاري اجازه دهد به جاي تأسيس شركت كارگزاري با ايجاد واحدهاي كارگزاري داخلي به خريد و فروش سهام و تبديل و بهينه سازي پرتفوي خود بپردازند.
وي تأكيد كرد: چنين اقدامي مي تواند بستر تبديل شركت هاي سرمايه گذاري را به بازارساز يا بازارگردان در بورس فراهم آورد. مالكي در مورد دلايل فروش سهام كارگزاري سپه اعلام كرد: سرمايه گذاري سپه در نظر دارد به جاي مراجعه خاص به يك كارگزار فعلاً  از همه فرصت هاي موجود در بازار استفاده كند و از پيشنهادها و فرصت هاي بهتري كه احتمالاً  ساير كارگزاران مي توانند در اختيار قرار دهند نيز استفاده كند.
عضو هيأت مديره سرمايه گذاري سپه با تأكيد بر لزوم شفاف سازي بازار گفت: استفاده از شايعات به جاي واقعيت ها بزرگترين آسيب را به بورس و سرمايه گذاران وارد مي آورد. سازمان بورس اوراق بهادار بايد راههاي مقابله با اين موضوع را بيابد.
وي افزود: سازمان بورس مي تواند از طريق برقراري ارتباط بيشتر با شركت ها گردش اطلاعات واقعي شركت ها را در بورس افزايش دهد و اثر شايعات را بر بازار كم  كند.
مالكي گفت: متأسفانه برخي سرمايه گذاران نهادي به اين سمت روي آورد ه اند، به اعتقاد من ورود به جريان هاي سفته بازانه در شأن شركت هاي سرمايه گذاري نيست.
وي افزود: شركت هاي سرمايه گذاري و مديران آنها بايد به تداوم فعاليت ها بينديشند و با تمركز در بورس زمينه هاي سرمايه گذاري مطلوب و سهام مناسب را كشف كنند و در موقع مناسب با عرضه آن سود قابل قبولي را شناسايي كنند.
وي ادامه داد: حركت هاي اصولي در بهينه سازي پرتفوي بايد جايگزين افزايش تصنعي قيمت ها شود.

ادامه رشد شاخص ها در بورس تهران
000654.jpg
شاخص  كل  قيمت  سهام  در پايان  معاملات  روز يكشنبه ۲۸/ ۶۴ واحد افزايش  يافت  و به  رقم ۱۳هزارو۳۴۷ واحد رسيد.
شاخص  كل  در بازار اصلي  با
۹۵/ ۶۱واحد افزايش  به  ۱۳ هزار و ۵۶۵ واحد رسيد و در بازار فرعي  با ۴۵/ ۶۹ واحد افزايش   از مرز ۱۱ هزار واحد گذشت.
شاخص  مالي  به  ۳۱/ ۴۲۹۵۶ واحد رسيد كه  از ديروز ۶۴/ ۳۲۸ واحد بيشتر است  وشاخص  صنعت  با ۷/ ۳۳ واحد افزايش  به  ۵۵/ ۹۸۴۷ واحد رسيد.
شاخص  بازده  نقدي  ۹۹/ ۴۱۵۱ واحد بود و شاخص  قيمت  و بازده نقدي  با ۰۷/ ۱۶۲واحد افزايش  به 
۴۳/ ۳۳۵۲۴ واحد رسيد.
در اين روز ۵۲ ميليون  و ۵۵۷ هزار سهم  به  ارزش  بيش  از ۴۲۱ ميليارد و ۳۵۶ميليون  ريال  در بورس  اوراق  بهادار تهران  داد و ستد شد. اين ميزان سهام  را ۵۲۶۸ نفر در۸۹۵۰ نوبت  خريداري كردند.
در روز يكشنبه سهام ۱۱۱ شركت معامله شد كه ارزش سهام ۶۹ شركت رشد داشت و ۳۴ شركت با كاهش روبرو شدند، سهام ۸ شركت نيز بدون تغيير داد و ستد شد.
در اين روز شاخص مالي كه نشان  دهنده روند حركت شركت هاي سرمايه گذاري در بورس تهران است با ۳۲۸ واحد افزايش به مرز ۴۳ هزار واحد رسيد.
در ساير صنايع فعال در بازار سهام نيز به جزشاخص گروه هاي دستگاه هاي برقي، محصولات فلزي فابريكي، كاني غيرفلزي و نفت و پتروشيمي شاخص عملكرد بقيه صنايع پذيرفته شده در بورس با افزايش مواجه شد.

آمادگي براي ايجاد بورس مصالح ساختماني
دبير اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان محصولات معدني گفت: اين اتحاديه آمادگي دارد تا هر چه زودتر به ايجاد يك بورس مستقل مصالح ساختماني اقدام كند.
وي در گفت و گو با خبرگزاري فارس افزود: اين اتحاديه حاضر است تا بخش خصوصي بورس را فعال كرده و خود نيز بر آن نظارت كند.

بورس براي شفاف سازي «گزارش ويژه» منتشر مي كند
تحول در گزارش دهي به سهامداران شركت ها
000645.jpg
افزايش سريع قيمت سهام در دو سال گذشته موجبات نگراني بسياري از فعالان بازار را فراهم آورده است.به طوري كه هر از چندگاهي موضوع ايجاد حباب هاي قيمت در بازار سهام تهران اوج مي گيرد و همين موضوع موجبات تعديل قيمت سهام برخي شركت ها را فراهم مي آورد.
گزارش خبرنگار ما حاكي است: شاخص كل قيمت سهام كه نشان دهنده روند عمومي قيمت ها در بورس تهران است طي يكسال اخير از رقم ۵ هزار واحد به فراتر از ۱۳ هزار واحد صعود كرده اين در حالي است كه از مردادماه پارسال با اعلام سياست  حجم مبنا و تغيير در نحوه محاسبه قيمت پاياني از سوي دبيركل سازمان بورس اوراق بهادار از ضرباهنگ رشد شاخص به شدت كاسته شده است.
برخي كارشناسان معتقدند: اگر نحوه محاسبه شاخص تغيير نمي كرد در موقعيت فعلي سرمايه گذاران در بورس اوراق بهادار بايد در انتظار شكستن سقف ۲۰ هزار واحدي شاخص كل مي نشستند.
براساس روش جديد ديگر آخرين قيمت معاملاتي در هر روز مبناي محاسبه شاخص قرار نمي گيرد، بلكه طبق فرمولي ابتكاري ميانگين قيمت روز و همچنين، حجم مبناي سهام هر شركت در محاسبه قيمت پاياني دخالت داده مي شود و به اين ترتيب شاخص عملكرد بازار مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
اين گزارش حاكي است: افزايش سرعت رشد قيمت ها در نيمه نخست امسال به گونه اي بوده كه حتي نگراني مسئولان سازمان بورس اوراق بهادار را نيز برانگيخته است، گرچه،  دكتر حسين عبده تبريزي خود را «دبيركل شاخص» و مسئول نوسان بازار نمي داند اما نبايد فراموش كرد كه او تحت فشارهاي مديران بلندپايه اقتصادي دولت براي اعمال كنترل بر بازار است.به همين دليل هيات مديره سازمان بورس اوراق بهادار كه عمدتا متشكل از نمايندگان بانك هاي دولتي هستند سعي دارند، با دخالت نهاد ناظر، قيمت سهام را مهار سازند.
اين درحالي است كه به نظر مي رسد، نهاد ناظر از طريق انتشار هر چه بيشتر اطلاعات و شفاف سازي سريع در بازار بهتر مي تواند به واقعي تر شدن قيمت  ها ياري رساند.
اداره نظارت بر شركت هاي سازمان بورس اوراق بهادار براساس همين تئوري برنامه تازه خود را براي گزارشگري در بورس تهران اعلام كرد.
براين اساس قرار است، از اين پس سازمان بورس براي شركت هاي با دامنه تغييرات شديد، گزارش ويژه منتشر  كند.
سازمان بورس اوراق بهادار اعلام كرد: بر اساس مصوبه هيات مديره بورس، سازمان بورس موظف است در مورد شركت هايي كه دامنه تغييرات شديد دارند، «بررسي ويژه» به عمل آورده و بر اساس نتايج بررسي هاي انجام شده، «گزارش ويژه» منتشر كند.
بر اين اساس، سازمان بورس اعلام كرد از آن جايي كه اين بررسي ها در راستاي حفظ منافع سهامداران و براي اطمينان از فاصله نگرفتن قيمت سهام از ارزش ذاتي آن انجام مي شود، توجه ويژه سهامداران را مي طلبد و «مديريت نظارت بر شركت ها» از كليه سرمايه گذاران درخواست مي كند كه در مورد مفاد اين گزارش ها توجه لازم را مبذول دارند.
اين گزارش ها در هنگام بسته بودن نماد خاص منتشر مي شود و حداقل ۷۲ ساعت پس از انتشار آن ها، نماد شركت مورد بررسي باز خواهد شد.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۳۱,۸۸۵
۳۵
۸,۹۳۴
چادر ملو
۲۰,۶۰۶
۵۸-
۲,۸۲۷
معادن بافق
۲۵۶,۸۸۸
۹
۶,۰۹۵
معادن روي
۱۴,۸۴۷
۱۲-
۸,۲۶۷
معادن منگنزايران
۴۰۴
۱۳-
۸,۳۵۷
باما
۸,۵۸۶
۰
۶,۵۰۰
ت-باما
۱۴,۰۰۰
۳۳۳-
۶,۳۳۲
تامين ماسه
۲,۰۲۳
۶-
۴,۲۴۷
شهد ايران
۲۰,۰۱۰
۴۷-
۲,۸۷۹
روغن نباتي پارس
۱۷,۰۶۸
۳
۶,۰۱۱
صنعتي بهشهر
۳۱,۴۸۳
۳-
۳,۲۳۶
بهپاك
۲۳,۱۲۰
۱-
۵,۶۰۵
لبنيات پاك
۱,۴۸۰
۱-
۱,۶۸۲
قند شيرين
۱,۰۰۰
۰
۲,۱۲۶
قند ثابت
۳,۳۹۹
۱۴-
۴,۴۷۰
صنعتي پارس مينو
۲,۶۵۱
۱۱
۲,۳۸۱
مهرام
۷۷,۱۵۱
۳۰۲
۶,۳۴۸
كاغذ سازي كاوه
۳۲۲
۱-
۱۰,۴۹۷
بسته بندي پارس
۱۰,۷۳۵
۴۸-
۲۰,۵۹۱
نفت پارس
۶,۱۳۹
۲۱
۲۵,۹۲۱
نفت بهران
۸۶,۶۶۷
۲۰
۳,۴۴۵
نيروي زنگان
۲,۶۷۱
۷۴
۲۲,۹۷۸
پتروشيمي فارابي
۸۵۹
۰
۷,۵۷۷
معدني املاح
۸۳,۴۹۹
۲۵۰
۱۲,۶۳۸
صنايع شيميايي
۴۲,۲۳۹
۷-
۱۴,۲۴۹
پتروشيمي خارك
۱۳۶,۹۴۶
۲۳۷
۱۷,۳۶۱
پتروشيمي اصفهان
۴,۲۲۳
۲۷
۸,۲۳۶
جابربن حيان
۷,۴۷۴
۶-
۶,۱۳۹
كيميدارو
۲,۵۴۲
۵۴-
۱۵,۴۸۶
رازك
۱,۰۱۰
۱۲-
۴,۶۶۶
دارويي لقمان
۵۸۰
۰
۵,۰۹۸
داروسازي اسوه
۶,۴۰۶
۴-
۸,۱۵۰
دارو پخش
۱۲,۷۳۲
۱-
۳,۵۰۱
داروسازي كوثر
۳۵۸
۵
۶,۲۷۳
داروسازي زهراوي
۱۲,۲۲۲
۷-
۱۲,۰۰۲
داروسازي سبحان
۳۱,۰۲۶
۱-
۲,۶۹۰
كف
۴,۸۸۳
۷
۳,۲۶۹
پاكسان
۵۰,۰۹۶
۳۳۴
۷,۰۱۸
تولي پرس
۱,۷۳۲
۴
۱,۷۸۰
گلتاش
۳۳۲,۵۸۹
۱۳۷-
۱۰,۵۸۷
كربن ايران
۳۹۸,۴۲۲
۵۷
۸,۲۵۱
ت-كربن ايران
۱,۵۹۶
۱۵-
۲۸,۶۷۵
دوده صنعتي
۱,۸۲۳
۰
۲,۸۹۶
الياف بنياد
۱,۷۷۹
۰
۱,۴۸۷
لاستيك البرز
۱۰۷,۷۵۲
۴۶-
۳,۹۸۰
لاستيك دنا
۱۲,۰۹۹
۰
۲,۸۰۰
لاستيك كرمان
۳۵۲
۱-
۳,۹۹۶
شيشه قزوين
۵۷,۳۶۹
۸۶
۴,۱۶۵
شيشه همدان
۲,۷۴۴
۲۲-
۴,۱۴۵
آبگينه
۳۶۶,۷۱۹
۱۸۴
۴,۱۹۳
فرآورده هاي نسوز آذر
۲۰,۱۵۲
۳۷
۲,۵۴۹
چيني ايران
۴۱۰
۲-
۲,۳۸۳
كاشي پارس
۲,۲۵۳
۰
۱۳,۵۳۸
كاشي الوند
۲,۰۳۵
۲
۲,۰۹۸
تكسرام
۶,۴۵۴
۸-
۱,۴۴۹
توليدي گرانيت بهسرام
۳۹,۵۷۴
۱۱۳-
۱۶,۹۹۱
سيمان تهران
۸,۵۶۹
۱۷۳-
۱۵,۰۰۴
ت-سيمان تهران
۷,۰۲۴
۱۳۳
۲۹,۶۵۸
سيمان شمال
۱,۰۱۰
۸
۵۵,۲۴۵
سيمان كرمان
۲,۲۱۰
۱۱-
۷۱,۱۸۲
سيمان صوفيان
۶۸,۳۰۴
۲-
۱۵,۳۰۹
سيمان فارس وخوزستان
۱۵,۴۷۹
۲۳-
۲۹,۴۲۰
سيمان شرق
۴,۰۰۰
۲-
۴,۶۷۵
ايرا ن گچ
۲۳,۰۱۰
۲۵
۲۳,۹۱۲
سيمان مازندران
۱,۲۸۸
۴۰-
۵۷,۳۲۷
سيمان اروميه
۱۶,۸۵۳
۱۰۷-
۲۰,۲۳۳
سيمان سپاهان
۲۰,۳۶۸
۳۹۶-
۳۱,۸۲۶
سيمان شاهرود
۱,۲۲۹
۰
۱۰,۲۹۳
سيمان هگمتان
۲,۵۷۳
۰
۱۸,۲۰۰
سيمان خاش
۳,۶۵۹
۱۰-
۸,۳۶۰
سيمان كارون
۳۴۰
۷
۲۴,۱۶۶
سيمان اردبيل
۱۸,۸۴۹
۳
۲۴,۵۳۵
سيمان هرمزگان
۲۰,۶۰۷
۱۵-
۳,۶۰۴
ايرانيت
۸۱,۳۹۲
۲۰
۱,۸۹۳
فارسيت دورود
۷۲,۰۲۱
۱۰-
۳,۸۹۸
لوله وماشين سازي
۱۱,۰۱۰
۷-
۴,۸۳۱
فروسيليس
۵,۰۱۰
۲
۵,۷۸۸
صنعتي سپاهان
۲۵,۳۲۳
۳۷-
۷,۶۶۱
فولاد كاويان
۳,۰۱۰
۴۶-
۱۸,۰۴۶
لوله سديد
۲,۵۰۰
۰
۱۲,۲۴۶
آلومتك
۱۱۸,۲۱۳
۱۵-
۳,۴۸۶
نورد آلومينيم
۵۱۰
۱
۳,۴۸۹
مس شهيد باهنر
۴,۵۱۰
۰
۴,۵۳۴
آلومينيوم پارس
۶۹,۶۹۰
۶۵
۹,۱۲۶
كالسيمين
۱۶,۱۶۳
۱-
۶,۲۲۰
ملي سرب و روي
۱۱۰
۴
۱۲,۲۶۵
فرآوري مواد معدني
۱۴,۵۳۱
۷
۱,۹۳۴
لاميران
۱۰,۵۰۰
۱۰۵-
۱,۹۹۷
صنعتي آما
۲,۹۷۰
۱-
۲,۴۵۵
ماشين سازي نيرو محركه
۲,۸۲۲
۰
۱,۸۹۹
آبسال
۴۵,۲۶۰
۷۱
۱,۵۳۵
سرما آفرين
۲۵,۶۲۳
۶۵-
۳,۸۰۱
كمباين ايران
۱۳۲,۱۱۱
۱۰۶-
۴,۳۸۱
تراكتورسازي
۱۶۰
۰
۳,۰۹۸
هپكو
۱۰,۴۴۳
۶-
۲,۰۳۶
صنعتي بوتان
۴۲۷,۴۷۸
۱۱۱
۶,۵۳۲
داده پردازي ايران
۵۱,۹۸۴
۱۰۱
۳,۲۲۰
موتوژن
۶,۸۸۸
۸
۷,۸۳۱
ايران ترانسفو
۱,۱۳۶
۶-
۶,۴۸۸
نيروترانس
۲۵,۰۱۰
۱۸۴
۵,۴۹۸
پارس سوئيچ
۵۸,۳۷۰
۴۷
۴,۰۰۰
جوشكاب يزد
۲,۰۰۰
۱۶۶
۲,۰۰۰
پارس شهاب
۸۱,۷۶۷
۱۵۷-
۴,۰۱۶
مخابراتي راه دور
۴,۹۸۵
۰
۱,۰۰۰
پارس الكتريك
۳۰۵,۹۴۵
۱۱۴
۲,۳۹۶
صنعتي پيام
۲,۸۲۳
۰
۶,۲۵۲
كنتورسازي ايران
۱,۰۰۰
۲۶۹۶-
۱,۵۰۰
آبفر
۱۶۵,۱۸۵
۱۰
۳,۹۰۶
ايران خودرو ديزل
۳۴۸,۳۶۸
۱۸-
۵,۱۵۱
ايران خودرو
۱۵۱,۷۲۵
۰
۸,۸۲۹
گروه بهمن
۳۰,۹۶۷
۴۶
۱۰,۴۳۵
سايپا ديزل
۱۷۴,۳۷۸
۴۵
۵,۹۲۲
سايپا
۱,۶۴۱
۱۸۰
۴,۹۸۵
ت-سايپا
۵۸,۷۹۸
۷۵
۸,۰۵۸
زامياد
۱۰۱,۵۱۱
۳-
۱,۸۰۰
پارس خودرو
۱۸۰,۴۸۸
۴۳-
۵۵۶
ت-پارس خودرو
۱,۴۵۶
۴
۲,۹۲۵
موتورسازان تراكتور
۱۶,۳۴۲
۱۷۱-
۷,۵۹۸
توليدي قطعات اتومبيل
۵,۵۱۰
۳۶
۱۱,۶۷۱
چرخشگر
۲۴,۴۶۰
۳-
۲,۳۶۱
محور سازان
۱۶,۱۵۳
۱۰
۸,۸۰۴
سايپا آذين
۳۱,۸۳۱
۱۵۲
۴,۶۳۰
الكتريك شرق
۲۰,۱۵۴
۹
۱,۲۵۰
رينگ مشهد
۳,۵۷۴
۳
۳,۴۵۰
مهركام
۲۵۶,۰۱۴
۲۶۶-
۱۵,۳۹۶
صنعتي دريايي(صدرا)
۲,۵۰۹
۰
۳,۲۴۵
ساختمان اصفهان
۱۳۴,۱۲۸
۱۱۵
۴,۶۵۲
سامان گستراصفهان
۹۷,۹۴۱
۱۸-
۸,۱۲۴
سرمايه گذاري مسكن
۴۱۰
۹
۶,۶۷۵
توسعه فارس
۳۵۸,۲۷۰
۴۷۰
۱۰,۵۱۶
بانك كارآفرين
۸۸,۱۷۵
۲۱۰-
۸,۵۹۳
ت-بانك كارآفرين
۹۹,۷۲۸
۵۳-
۹,۵۱۱
اقتصاد نوين
۶۸۱,۸۲۵
۲۴۷
۵,۵۹۴
سرمايه گذاري البرز
۲,۱۱۵,۶۳۴
۱۵۳
۹,۰۳۲
توسعه صنايع بهشهر
۶۳۷,۵۳۵
۱۵۳-
۳,۳۳۷
سرمايه گذاري سپه
۹۵۱,۹۶۱
۲۱۳-
۱,۹۷۳
ت-سرمايه گذاري سپه
۴۴۵,۵۴۰
۴۶
۹,۳۸۵
سرمايه گذاري پتروشيمي
۸۷۹,۹۴۹
۲۰
۳,۳۲۳
سرمايه گذاري ملت
۳۲۶,۸۴۶
۳۵-
۷,۲۴۲
سرمايه گذاري بانك ملي
۲۱۵,۱۷۸
۱۰-
۵,۷۹۵
ت-سرمايه گذاري بانك ملي
۲,۹۰۹,۹۹۳
۱۵۱
۷,۹۱۷
سرمايه گذاري غدير
۱۰۰,۹۴۰
۰
۳,۳۶۹
پارس توشه
۴,۵۱۰
۱۷
۱۵,۱۰۴
گروه صنعتي سديد
۱۸۷,۰۸۴
۱۱-
۴,۸۴۰
صنعت و معدن
۱۹۷,۰۸۸
۴۰-
۹,۱۶۱
معادن و فلزات
۶,۲۱۲
۳۶۳-
۷,۸۰۰
ت-معادن و فلزات
۴۰۲,۶۶۲
۱۲
۲,۷۵۲
توسعه صنعتي
۳۱۳,۴۴۴
۱۲-
۳,۰۶۰
سرمايه گذاري بيمه
۴۵۰,۸۳۸
۱۲۵
۵,۷۳۱
سرمايه گذاري بازنشستگي
۲۵,۰۸۹
۷۸
۶,۱۱۷
توكا فولاد
۹۹,۶۱۳
۷-
۷,۳۰۲
سرمايه گذاري صنعت نفت
۳۷۷,۴۳۹
۷۴
۳,۳۲۸
سرمايه گذاري بوعلي
۱۹۲,۴۱۱
۱۴
۳,۰۴۷
سرمايه گذاري آذربايجان
۴۵۸,۱۶۰
۲۴-
۵,۷۳۱
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۲۹,۷۲۴
۵۴
۴,۲۶۶
ت-سرمايه گذاري صنايع بهشهر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |