شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۹ - Sep 18, 2004
ورزش
Front Page

جوانان جودو در قطر مغلوب كره  و قزاق شدند
خبرنگار همشهري: ناكاميهاي جودوي ايران همچنان ادامه دارد. پس از شكست هاي پياپي جودوكاران بزرگسال در بازيهاي المپيك آتن، تيم جوانان ايران نيز كه در مسابقات آسيايي قطر حاضر شده در مبارزات چهار وزن اول با شكست هاي سختي روبرو شده است. در نخستين روز اين پيكارها كه در اوزان منهاي ،۵۵ ،۶۰ ۶۶ و ۷۳ كيلو برگزار شد جودوكاران جوان ايران در سد حريفاني از كره جنوبي و قزاقستان متوقف شده و به گروه بازنده ها رفتند.علي چالاك پس از غلبه بر حريف از ماكائو مغلوب حريف كره اي خود شد. صادق بقايي در وزن منهاي ۶۰ كيلوگرم در دور اول مقابل حريفي از قزاقستان شكست خورد. در وزن منهاي ۶۶ كيلوگرم امير شيخ حسني بر نماينده مالزي چيره شد، اما در مصاف با قهرمان كره اي باخت. علي فاخته در همان دور اول در وزن منهاي ۷۳ كيلوگرم در مقابله با نماينده كره چاره اي جز شكست نيافت. پيكارهاي چهار وزن دوم از امروز آغاز مي شود.

تيم هندبال جوانان ايران بر سكوي سوم آسيا
خبرنگار همشهري: نخستين عنوان و مقام آسيايي هندبال در رده جوانان ديروز در شهر حيدرآباد هندوستان براي ايران بدست آمد. تيم جوانان ايران ديروز بر سر كسب مقام سومي در ديدار رده بندي دهمين دوره مسابقات جوانان آسيا ژاپن را با نتيجه ۲۴ بر ۱۹ شكست داد. بازيكنان ايران در طول بازي كاملاً بر حريف خود تسلط داشتند و به خوبي توانستند سرعت ژاپني ها را مهار كنند و با شوت هاي از راه دور دروازه حريف را به مخاطره اندازند. تيم ايران كه با حمايت باشگاه فولاد مباركه در اين دوره از بازيها حاضر شده بود با وجود درخشش بسيار در بازي سرگروهي مغلوب كره جنوبي شد و در مرحله نيمه پاياني هم به كويت باخت و شانس راهيابي به جام جهاني را از دست داد كويت و كره جنوبي به عنوان فيناليست هاي جام دهم جواز صعود به جام جهاني را دريافت كردند. تيم ايران در دور مقدماتي تيم هاي چين، امارات و قطر را شكست داده بود.

ليگ برتر واليبال ايران ۱۸ تيمي شد
خبرنگار همشهري: مسابقات ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران در اين فصل با حضور ۱۸ تيم انجام خواهد شد.
پيش تر صحبت بر سر حضور۱۴ الي ۱۶ تيم در اين رقابت ها بود، اما با افزايش تيم هاي متقاضي اعضاي كميته فني رأي به شركت ۱۸ تيم در اين بازيها را در دو گروه داده اند. مراسم گروه بندي و قرعه كشي تيم ها بنا به گفته رئيس كميته مسابقات فدراسيون واليبال روز سه شنبه هفته جاري خواهد بود.پيكان، صنام، برق، پاس، سايپا، دخانيات از تهران، راه آهن مشهد، نئوپان گنبد، پاديسان گنبد، نئوپان ۲۲ بهمن ساري، اتكاء قم، ذوب آهن اصفهان، دانشگاه آزاد تبريز، آذر پيام و پگاه اروميه، علوم فناوري پيام شهركرد، خوشه سبز فارس و پتروشيمي ماهشهر ۱۸ تيم برگزيده از سوي كميته فني فدراسيون واليبال هستند.

تابلوي نتايج هفته دوم
* پاس تهران صفر- پيكان تهران صفر
* فجر سپاسي شيراز ۲- شموشك نوشهر يك
گل ها: غلامرضا رضايي (۵۵) و فرشيد طالبي (۹۳) براي فجر و محمد جبارپور (۵۶) براي شموشك
* پگاه گيلان ۲- ملوان انزلي ۲
گل ها:  اميرحسين سلامي بخش (۲۳) و جوركوويچ (۷۸) براي پگاه و حسن اشجاري (۱۹) و سيدجلال حسيني (۲۸) از روي نقطه پنالتي براي ملوان
* استقلال تهران ۱_ صبا باتري ۱
گل ها:  رضا عنايتي براي استقلال و بابك ذوالرحمي براي صبا

بسكتبال جوانان آسيا
جوانان ايران با شكست تايوان صدرنشين شدند
خبرنگار همشهري: تيم بسكتبال جوانان ايران با برتري مقابل تايوان با سه پيروزي پياپي صدرنشين گروه خود شد. تيم ايران پس از غلبه بر ژاپن و قرقيزستان شب گذشته تيم تايوان را با حساب ۷۶ بر ۵۶ شكست داد و خود را به عنوان يك مدعي بزرگ در اين دوره از بازيها معرفي كرد. در اين بازي نيز ساهاكيان و جابر روزبهاني برترين هاي تيم ايران بودند.تيم جوانان ايران كه نايب قهرماني دوره پيش اين مسابقات را در اختيار دارند، در اين دوره هم همانند دوره گذشته به همراه چين از بخت هاي مسلم قهرماني به شمار مي روند.

ابهام در اعزام وزنه برداران جوان به تايلند
گروه ورزشي: درحالي كه از روز ۱۴ مهرماه مسابقات وزنه برداري نوجوانان و جوانان آسيا در شهر چيانگ ماي تايلند آغاز مي شود اما هنوز تيم ملي نوجوانان كشور تشكيل نشده و اعزام اين تيم به مسابقات در هاله اي از ابهام فرورفته است. اين درحالي است كه ايران قهرمان دور گذشته مسابقات است.
اكبر خورشيدي فر، سرمربي تيم ملي وزنه برداري نوجوانان در اين زمينه مي گويد: باتوجه به استعفاي علي مرادي، رئيس فدراسيون وزنه برداري، فعاليت هاي نوجوانان به تعويق افتاد و هنوز هم معلوم نيست كه آيا اين تيم به مسابقات آسيايي اعزام مي شود يا خير!

ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال و پاس در مقابل صباباتري و پيكان متوقف شدند
001113.jpg
خبرنگار همشهري: هفته دوم ليگ برتر فوتبال ايران با نمايش سنجيده و بهتر تيم هاي شركت كننده آغاز شد. هرچند در چهار بازي ديروز شروع هفته دوم بيشترين نگاه و حساسيت متوجه بازي دو تيم استقلال و صباباتري بود. البته اين حساسيت و نوع نگاه به دليل حضور تني چند از بازيكنان و سرمربي سابق استقلال در تيم تازه وارد به ليگ برتر طبيعي مي نمود كه باعث حضور نزديك به پنجاه هزار تماشاگر به ورزشگاه بزرگ آزادي بود. اين بازي يك نيمه اش تحت تأثير حساسيت ها فاقد جذابيت و زيبايي هاي فوتبال بود، اما در نيمه دوم با فروكش كردن التهاب، دو تيم بازي منطقي و قابل قبول را از خود به نمايش گذاشتند. فرصت هاي گلزني براي دو تيم در نيمه پاياني چندين برابر نيمه اول بود هرچند كه با همه اين فرصت ها تنها صباباتري توانست با ذوالرحمي صاحب گل مساوي شود. بهترين بخت استقلال را در اين نيمه علي سامره در ميان ناباوري از دست داد.
امتياز باارزش پيكان از پاس
ديدار پيكان و پاس هم در نوع خود با درصد كمتري شباهت زيادي با بازي استقلال و صباباتري داشت. همايون شاهرخي و دينورزاده پس از سال ها اين بار با پيكان در مقابل تيمي به ميدان مي رفتند كه دوران عمر قهرماني خود را با آن سركرده بودند. باتوجه به شكست هفته اول پاس تيم مدافع عنوان قهرماني در شيراز انتظار مي رفت كه پاسي ها در اين بازي با تمام وجود به دنبال پيروزي باشند. نه پاس چنين اشتهايي داشت و نه پيكان اين اجازه را به حريف در ورزشگاه اختصاصي اش داد.
در يك بازي كم حادثه درنهايت امتيازات اين بازي تقسيم شد تا پاس هفته دوم را تنها با اندوختن يك امتياز سپري كند. پيكان با دو تساوي هنوز عادات سال هاي قبل را از خود دور نكرده است.
تساوي همسايه ها در يك بازي پرگل
ديدار دو نماينده رشت و انزلي دو همسايه ديوار به ديوار با همه حاشيه هايش با تساوي به پايان رسيد تا هر دو تيم راضي از اين مصاف به بازي هاي بعدي خود فكر كنند.
ملوان در ورزشگاه مملو از تماشاگر شهيد عضدي دو بار زودتر از ميزبان محتاط خود به گل رسيد، اما درنهايت با پذيرش دو گل بازي برده را مساوي كرد.
ابتدا اشجاري بود كه ملوان را پيش  انداخت، هنوز ملوانان در شادي گل زودهنگام خود مسرور بودند كه سلامي بخش با حركتي سريع زننده گل تساوي پگاه شد.ملوان بعد از گل دست از حمله نكشيد و روي يك ضربه پنالتي توسط جلال حسيني نيمه اول را با برتري راهي رختكن شد. ملوان در نيمه دوم با شيوه ضدحمله بيشتر در حفظ اندوخته يك گل برتري بود تا اين كه سرانجام حملات بي وقفه ميزبان در دقيقه ۷۸ ثمر داد و «جوركوويچ» بازيكن صربستاني پگاه براي بار دوم بازي را به تساوي كشاند.
برتري فجر در وقت اضافي
فجر سپاسي در نخستين بازي فصل خود برابر شموشك برتري محسوسي نداشت، اما بسيار خوش اقبال بود كه توانست در ورزشگاه حافظيه شيراز در وقت اضافي سه امتياز بازي را از آن خود سازد. دو تيم كه در فاصله يك دقيقه
(۵۵ تا ۵۶) دو بار به گل رسيده بودند در لحظاتي كه بازي با نتيجه مساوي پايان يافته تلقي مي شد ميزبان با ضربه فرشيد طالبي دروازه شموشك را گشود و توانست پيروز اين ميدان شود.

نوجوانان ايران - نوجوانان قطر
يك تيم براي جام جهاني
تيم فوتبال نوجوانان ايران پس از ناكامي در مقابل نوجوانان چيني امروز در صورت پيروزي در مقابل نوجوانان قطر مدال برنز قهرماني آسيا را از آن خود مي كند و جواز ورود به جام جهاني را به عنوان تيم سوم آسيا به دست مي آورد. تيم نوجوانان ايران اين توانمندي را دارد كه از سد قطر كه اتفاقاً يكي از بهترين  تيم هاي آسياست عبور كند.
دو تيم نوجوانان چين وكره شمالي نيز در ديدار امروز قهرمان آسيا را معرفي خواهند كرد. هر دو تيم سهميه جام  جهاني نوجوانان را به دست آورده بودند.

|   اقتصادي    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |    رسانه    |    سياسي    |
|   شهري    |    علمي    |    ورزش    |    ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |