چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۳
... در انتظار
003138.jpg
مريم دري منش- كارلو آنجلوتي در پاييز سال ۲۰۰۱ عهده دار مربيگري تيم آ.ث.ميلان شد، تيمي كه خود در آن بين سالهاي ۱۹۸۷ و ۱۹۹۲ (۱۱۲ بازي در سري A) فعاليت مي كرد. او در سال ۲۰۰۳ به همراه ميلان قهرمان جام باشگاههاي اروپا شد و سال گذشته با لمباردي ها، قهرمان «اسكودتو» شد.
وي در گفت وگويي با مجله آلماني كيكر، در مورد تيمش و اهداف خود براي فصل تازه آغاز شده سري A گفت وگو كرده است.
* حامي شما، سيلويو برلوسكوني گفته است كه مي خواهد در اين فصل هر چهار عنوان قهرماني را كسب كند، سينيور آنجلوتي.
- و در عوض تيم فوق العاده اي را در اختيار گذاشته كه تا پايان براي همه قهرماني ها بازي خواهد كرد.
* آيا وجود شوچنكو، توماسون، اينزاگي و كرسپو در خط حمله مشكلي ايجاد نمي كند؟
- وجود چهار مهاجم از اين دست، هيچ گاه مشكلي نخواهد بود.
*  پائولومالديني هم كه بالاخره دوباره در سمت چپ بازي كرد و كارايي بسيار بالايي از خود نشان داد.
- داشتن يك نفر مثل مالديني در زمين، هميشه يك امتياز است. او مدت ۲۰ سال در جناح چپ بازي كرده و در آن منطقه هنوز هم جزو بهترين هاي جهان است. وي ديگر مجبور نيست كه چيزي را به كسي ثابت كند. اگر تمام فصل در سمت چپ بازي كند اين را نشان خواهد داد.
* چه خصوصيتي در مالديني، بيشتر از همه شما را تحت تأثير قرار مي دهد؟
- استعداد ذاتي او. اخلاق حرفه اي وي غيرقابل تصور است، پس از ۲۰ سال، هنوز هم همان علاقه به تمرين و بازي را مثل شروع فعاليتش دارد.
* كافو، نستا، استام و مالديني، قدرتمندترين خط دفاعي دنيا هستند؟
- روي كاغذ، مطمئناً  بهترين خط دفاعي هستند كه در حال حاضر در دنيا وجود دارد. اما بعداً ، پس از گذشت مدتي از فصل بازي ها، خواهيم ديد كه آيا واقعاً  آنها قويترين مدافعان دنيا هستند.
* از كاكا كه در اولين سال حضورش در ميلان، فصلي باشكوه و بي نظير را پشت سر گذاشت، چه انتظاري داريد؟
- اگر بتواند بازي هاي فصل قبل خود را تكرار كند، موفقيت بزرگي خواهد بود. البته ثابت ماندن در اين سطح كار ساده اي نمي باشد.
* اگر خودتان مي خواستيد به دنبال يك بازيكن باشيد، ديگر چه كسي را به ميلان مي آورديد؟
- هيچ كس را. ما در تمام مناطق تكميل هستيم و نياز به بازيكن ديگري نداريم.
* آيا تنزل سطح توانايي تيم هاي سري A ، پس از ميلان، يوونتوس و اينتر خيلي زياد است؟
- مسلماً  از نظر من تيم رم با رودي فولر هم در زمره تيم هاي بزرگ ايتاليا است. اما با اين وجود كيفيت كار تيم هاي بعدي هم بسيار بالا است. به علاوه سري A هميشه صحنه خوبي براي ظهور تيم هاي شگفتي ساز است.
* خودتان را به عنوان يك مربي چگونه توصيف مي كنيد؟
- روابط من با بازيكنان بر پايه احترام و اعتماد متقابل است، من ديكتاتور نيستم. به علاوه در اتاق من هميشه به روي بازيكنان باز است.
* شما را هميشه به عنوان نايب قهرمان جاوداني مي شناختند، حالا پس از دو سال موفقيت آميز در ميلان، آيا احساس رضايت مي كنيد؟
- نه، من هميشه آرامش داشتم، زيرا پس از سالها حضور در دنياي فوتبال مي دانم كه چگونه بعضي چيزها پيش مي آيد. هيچ گاه نمي خواستم چيزي را ثابت كنم يا از كسي انتقام بگيرم. از وقتي كه اينجا هستم، دو سال باشكوه و پر از رضايت را تجربه كرده ام، به همين خاطر هم قراردادم را تا سال ۲۰۰۷ تمديد كرده ام.
* آيا از گروهي كه در ليگ قهرمانان اروپا در آن قرار داريد، به همراه بارسلونا، سلتيك و شاختياردونتسك راضي هستيد؟
- ديگر در ليگ قهرمانان بازي راحت وجود ندارد، اما اين گروه ما را به وحشت نمي اندازد.
* چه تيمي مي تواند در ليگ قهرماني امسال ايتاليا شگفتي ساز شود؟
- فلورانس و پالرمو كه امسال به سري A صعود كرده اند، خريدهاي خوبي كرده اند و مي  توانند با هواداران زياد خود به جام يوفا راه پيدا كنند. سامپدوريا هم در يك سوم بالاي جدول خواهد بود.

دو مشخصه مهم كارنامه كشتي ايران در المپيك آتن
003135.jpg
بهرام مسعودي: ميدان هاي بزرگ ورزشي هميشه شاهد پيروزي ها و شكست هاي بزرگ بوده و خواهند بود و المپيك آتن نيز از اين قاعده مستثني نيست. به نوعي المپيك ها را مي توان ميدان پيروزي و شكست بهترين هاي هر كشوري معني كرد و دو روي سكه المپيك را با شادي و غم به تصوير كشيد.
تجارب تاريخي نشان مي دهند كه تعداد انگشت شماري از انسانهاي نابغه و فوق العاده توانسته اند چند دوره محدود در اين ميدان بزرگ ورزشي قهرماني شان را تداوم بخشند كه اين موارد جزو استثنائات مي باشند. ضمن آنكه شانس و قرعه نيز در بسياري از رويدادهاي ورزشي دخيل و تأثير گذار مي باشند.
نگاهي به كارنامه ورزشي كشتي گيران ما در المپيك آتن كه با دو نقره و يك برنز به كار خود پايان دادند در مجموع حاكي از رضايت نسبي مي باشد.
مدال نقره عليرضا رضايي در فوق سنگين كه براي اولين بار در اين وزن در المپيك حاصل شد، جنگندني خيره كننده مسعود مصطفي جوكار در ۶۰ كيلوگرم مقابل اصلان از يونان كه با هجوم مداوم و پي درپي سيستم عصبي و فكري حريف را در خانه حريف و با وجود حمايت داوران از كار انداخت و پيروزي عليرضا حيدري در مقابل حريف ديرينه اش الدار كورتانيدزه گرجي حوادث مهمي بودند كه براي كشتي ما اتفاق افتاد و نياز به تأمل دارد عليرضا حيدري گرچه به مدال برنز در اين پيكارها قناعت كرد ولي بسيار قدرتمند ظاهر شد و اگر اشتباه داوران دخيل نمي شد، در جايگاه بالاتري او را مي ديديم.
مسعود مصطفي جوكار نيز گرچه در مقابل حريف كوبايي متوقف شد ولي مدال نقره او حاصل جنگندني و يك نفس حمله كردن او بود. اينها پيروزي هاي ارزشمندي بود كه حاصل شد ولي ما شكست هاي تلخي نيز داشتيم، از جمله شكست عليرضا دبير تنها مرد طلايي مان در المپيك سيدني (در كشتي) كه به علت آسيب ديدگي و دلايل ديگر نتوانست از آمادگي لازم و آنچه مردم ما از او انتظار داشتند ظاهر شود. شكستي كه بسيار برايمان سنگين بود، ولي نبايد فراموش كنيم كه او جزو ۵ مرد طلايي كشتي ايران در تاريخ حضور كشورمان در المپيك هاست و كسب مدال طلاي المپيك كاري است كارستان، پس نبايد ارزشهاي او را فراموش كنيم، كاري است كه اتفاق افتاد.
به هرحال عملكردهاي كشتي گيران ما در اين دوره نشان مي دهند كه آقاي منصور برزگر و همكاران ايشان در رفع دو نقص عمده كشتي ايران در اين المپيك بسيار موفق بوده اند:
۱- رفع ضعف در كمرگيري ۲- رفع ضعف استقامتي و كم نفسي كشتي گيران ما.
از زماني كه مقررات كمرگيري در كشتي مرسوم شد، بسياري از قهرمانان ما عليرغم توانايي هايشان از كسب مدال بازماندند، اما در اين دوره همه كشتي گيران ما در حالت كمر به كمر توانستند امتياز كسب كنند.
عليرضا حيدري كه هميشه حضور كورتانيدزه در مسابقات به عنوان سد محكمي در مقابل اش قلمداد مي شد و تا حد زيادي قدرت بدني اين كشتي گير، اعتماد به نفس او را گرفته بود و در وضعيت كمر به كمر اين ترس مضاعف مي شد اين بار پس از كمرگيري و با باز شدن دستان كورتانيدزه توانست اعتماد به نفس خود را بازيابد و از اين لحظه به بعد بود كه با يورش برق آساي خود و با زيرگيري بي نقص خود توانست او را در هم بشكند.
در مسابقات جهاني تهران عليرضا حيدري در مقابل اين حريف قدرتمند هنگامي كه كشتي به كمرگيري انجاميد با ميل خود به يك خاك و امتياز تن داد تا امتياز بيشتري در مقابل او از دست ندهد. اما در مسابقه اخير با اينكه دو امتياز از حريف عقب بود، پس از برتري در حالت كمر به كمر و با باز شدن دستان حريف توانست قدرت جسمي و روحي خود را هماهنگ نموده و
اعتماد به نفس خود را بازيابد و با پيروزي بر اين حريف ديرينه فرياد شادي سر دهد.
تجزيه و تحليل كشتي عليرضا حيدري و كسب امتياز و برتري او پس از موفقيت در حالت كمر به كمر نشان مي دهد كه او و مربيان او در ارتباط با اين فن به اندازه كافي كار كرده اند وگرنه امكان داشت رويداد تهران دوباره تكرار شود.
عليرضا رضايي نيز مدال نقره خود را مديون پرنفسي اش مي باشد. او با وجود كمبود حريف تمريني قدر و سنگين تر در داخل كشور توانست همانند يك كشتي گير سبك وزن سرحال و چابك، پرنفس كشتي بگيرد و تا پايان مسابقه از نفس كم نياورد و رمز موفقيت او بر حريفان نيز كم نياوردن از نفس و مهارت در كمرگيري و سرعت عمل بود.
هجوم بي امان جوكار در مقابل كشتي گيري از يونان و تا پايان مسابقه حمله جانانه كردن كار سخت و مهمي بود كه او انجام داد.
ظاهر شدن كشتي گيران ما به اين شيوه تصادفي نبود. اكثر كشتي گيران ما در اين دوره هم از نظر نفس و هم از نظر كمرگيري موفق بوده اند.
هر چند كه مقررات كمرگيري در آستانه حذف شدن است. ولي عملكرد كشتي گيران ما نشان داد كه آقاي منصور برزگر و همكاران ايشان به خوبي توانستند در اين زمينه كار كنند و با برنامه ريزي و تمرين مداوم اين نواقص ديرينه كشتي ما را رفع كنند. اميدواريم اين روند تبديل نقاط ضعف به قوت همچنان در كشتي ما ادامه يابد و شاهد پيروزيهاي بيشتري در اين رشته در المپيك ها و مسابقات جهاني باشيم.

سايه روشن ورزش
برزيل ،ديدار افتتاحيه  مسابقات جام  جهاني  ۲۰۰۶ را برگزار مي كند
گروه ورزشي: برزيل  صاحب  عنوان  قهرماني  جهان ، ديدار افتتاحيه  مسابقات  فوتبال  جام جهاني  ۲۰۰۶ را كه  ۹ ژوئن  آن سال  در ورزشگاه  المپيك  مونيخ  برگزار مي شود، انجام  خواهد داد.
اوليور بيرهوف  مدير تيم  ملي فوتبال  آلمان    اين  خبر را در گفت  و گو با خبرنگاران  اعلام  كرد وگفت  كه  كميته  برگزاري  مسابقات  چنين  برنامه اي  را براي  مسابقات  تدوين كرده  است .
از آنجايي  كه  طبق  مقررات ، تيم  قهرمان  جهان  هم  مي بايست  بعد از عبوراز مسابقات  مقدماتي  راهي  جام  جهاني  شود، هنوز صعود قطعي  برزيل  به  مسابقات جام  جهاني  ۲۰۰۶ كاملا مسجل  نيست  اما بيرهوف  در اين  خصوص  به  خبرنگاران توضيح  داده  است  كه  برزيل  هم  اكنون  صدرنشين  تك  گروه  ده  تيمي مسابقات  منطقه آمريكاي  جنوبي  است  و به  نظر نمي رسد مشكل  چنداني  براي  صعود پيش  رو داشته باشد.
تيم هاي  برزيل  و آلمان  ديدار فينال  مسابقات  جام  جهاني  ۲۰۰۲ را برگزار كردند و برزيل  براي  پنجمين  بار به  مقام  قهرماني  جهان  دست  يافت .
(۲۰۰۲ - ۱۹۹۴ - ۱۹۷۰ - ۱۹۶۲ - ۱۹۵۸).
از جام  جهاني  ۱۹۷۴ آلمان  رسم  بر اين  شد كه  تيم  قهرمان  جهان  ديدارافتتاحيه  مسابقات  جام  جهاني  را برگزار كند.
آلمانها اين  بار هم  در سال ۲۰۰۶ قصد دارند بر اين  سنت  وفادار بمانند.
بنابراين  اگر بنا شود، برزيل  ديدار افتتاحيه  را برگزار كند، آلمان اولين  ديدار خود را در اين  مسابقات  سه  روز بعد در ورزشگاه  المپيك  برلين انجام  خواهد داد.اين  بدان  معناست  كه  تيم  ملي  آلمان  تمريناتش  را در برلين پي  خواهد گرفت .
اما در زمينه  استفاده  از ورزشگاه  محل  تمرين  تيم  ملي  آلمان  در مسابقات جام  جهاني  ۲۰۰۶ ميان  فدراسيون  و باشگاه  بايرلوركوزن  اختلاف  نظر وجود دارد.
قبلا در زماني  كه  رودي  فولر مربي  تيم  ملي  آلمان  بود طبق  تعهد طرفين ، قرارشد تيم  ملي  در مدت  برگزاري  مسابقات  جام  جهاني  ۲۰۰۶ در ورزشگاه  تيم بايرلوركوزن  تمرين  كند.رودي  فولر هم  مربي  تيم  ملي  و هم  عضوي  از هيئت مديره  باشگاه  بايرلوركوزن  بود.
اما امروز كه  رودي  فولر از تيم  ملي  رفته  و پستش  را به يورگن  كلينزمن سپرده  است ، كلينزمن  به  فدراسيون  پيشنهاد كرده  است  كه  ورزشگاه  ديگري براي  تمرينات  تيم  ملي  در مسابقات  جام  جهاني  ۲۰۰۶ تعيين  شود.
باشگاه  بايرلوركوزن  كه  در تملك  شركت  معظم  داروسازي  باير است  مي گويدكه  براي  مسابقات  جام  جهاني  هم  در صرف  وقت  و هم  در هزينه  كردن  پول  سرمايه گذاري  كرده  و دوست  ندارد آن را هدر دهد.
يورگن  كلينزمن  عضو تيم  آلمان  در جام  جهاني  ۱۹۹۰ كه  به  مقام  قهرماني جهان  دست  يافت  و عضو همين  تيم  در كسب  مقام  قهرماني  اروپا در سال  ۱۹۹۶بود.

خبرها و نگاها
رودهن فاتح واليبال دانشگاه آزاد
گروه ورزشي: اولين دوره مسابقات واليبال اساتيد و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي در منطقه ۸ كرج برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي اولين دوره مسابقات واليبال اساتيد و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي در سالن مجموعه ورزشي انقلاب كرج برگزار شد.در بين تيمهاي شركت كننده در اين مسابقات دوره اي كه در سطح بالائي انجام شد، واحد رودهن توانست در يك ديدار نزديك و تماشايي بر تيم قدر تهران مركز غلبه كند و به مقام قهرماني دست پيدا كند و تيم تهران مركز به مقام نايب قهرماني رسد. همچنين تيمهاي واحد كرج و ورامين در يك رقابت جذاب و سخت تيم واحد ورامين را شكست دهد و به مقام سومي بسنده كند. واحدهاي دانشگاهي شركت كننده در اين مسابقات، واحد دماوند، تاكستان، شهر قدس، شهريار، قيام دشت، كرج، رودهن، ورامين و تهران مركز كه به صورت دوره اي و برگزاري ۲۰ مسابقه انجاميد. لازم به ذكر است كه در اين مسابقات بعضي از استادان و مسئولين دانشگاه شركت داشتند.

ملاير قهرمان مسابقات فوتسال
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي: در هفتمين دوره مسابقات كاركنان و اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي كه به ميزباني واحد ملاير و با حضور ۱۰ تيم از واحدهاي آشتيان، اراك، ايلام، بروجرد، تويسركان، خرم آباد، ساوه، محلات، ملاير و همدان و حدود ۱۰۰ ورزشكار برگزار گرديد تيم ميزبان توانست در يك ديدارجذاب تيم خرم آباد را شكست دهد و قهرماني هفتمين دوره اين مسابقات را بدست آورد و تيم خرم آباد به مقام نايب قهرماني دست پيدا كند و در ادامه اين رقابتها تيم اراك توانست در اين مسابقات كه در سطح خوبي برگزار شد به مقام سومي رسد.

اسپانيايي ها  مدعي قهرماني در باشگاه هاي  اروپا
چهار تيم  اسپانيايي  حاضر در رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  جام  باشگاه هاي اروپا از مدعيان  اصلي  كسب  عنوان  قهرماني  اين  مسابقات  هستند.
  روزنامه  ال موندو چاپ  اسپانيا، تيم هاي  رئال  مادريد، بارسلونا، والنسيا و ديپورتيوو لاكرونا اميدوارند بتوانند جام  قهرماني  رابه  خانه  ببرند.
باشگاه  رئال  مادريد عليرغم شكست مقابل لوركوزن با خوزه  آنتونيو كاماچو سرمربي  جديد و بازيكنان سرشناس  خود همچنان در جست  وجوي  دهمين  جام  خود در اين  مسابقات  است  و تيم  بارسلونا نيز با تركيب  سال  گذشته  خود به  دنبال  كسب  دومين  جام  قهرماني  خود مي گردد.
اين  درحالي  است  كه  دو تيم  آث  ميلان  ايتاليا و آرسنال  انگليس  نيز از ديگرتيم هاي  مدعي  اين  رقابتها هستند كه  احتمال  حضور آنان  در ديدار پاياني  اين مسابقات  در استانبول  تركيه  وجود دارد.

ورزش
اقتصاد
انديشه
زندگي
سياست
سينما
علم
|  اقتصاد  |  انديشه  |  زندگي  |  سياست  |  سينما  |  علم  |  ورزش  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |