شنبه ۴ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۶ - Sep 25, 2004
ديدار سردبيران مطبوعات روسيه از همشهري
001773.jpg
عكس از مسعود خامسي پور
گروه اجتماعي: گروهي از روزنامه نگاران و سردبيران مطبوعات سراسر روسيه چهارشنبه شب از روزنامه همشهري بازديد كرده و با عليرضا شيخ عطار مديرعامل موسسه همشهري ديدار و گفت وگو كردند.
در اين ديدار روزنامه نگاران روس ضمن بازديد از قسمت هاي مختلف همشهري با نحوه كار اين روزنامه آشنا شدند سپس در ديدار با سردبير روزنامه سئوالات خود را مطرح كردند.
در ديدار شيخ عطار با سردبيران مطبوعات روسيه وي ضمن اشاره به روند تاريخي روابط ايران و روسيه گفت: قبل از فروپاشي شوروي نگرش امنيتي در روابط دوجانبه حاكم بود در سال هاي نخست فروپاشي به علت خوش بيني هاي افراطي مسكو به آمريكا در روابط دو كشور تحول بنياديني پيش نيامد اما با روي كارآمدن دولت آقاي پوتين و واقعگرايي هاي دولت او روابط ايران و روسيه به تدريج گرمتر شده، اما مسايلي چون درياي خزر و مساله هسته اي ايران از موضوعات پرنوسان روابط دو كشور است . با اين حال، تصور مي كنم در تهران نسبت به مسكو خوشبيني نسبي وجود دارد.
وي نحوه همكاري ايران در مسايلي چون تاجيكستان و افغانستان را نمونه هاي از روابط مثبت دو كشور ارزيابي كرد و گفت: البته هردوطرف نسبت به هم گله هايي دارند اما اين گله ها مانند گله هاي دو دوست است.
شيخ عطار سپس در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران درمورد مراودات مطبوعاتي دو كشور گفت: عوامل تاريخي و سياسي همچنين وسعت كشور روسيه از عواملي است كه باعث شد، اطلاع رساني مطبوعات ايران به كشور روسيه محدود شود اما اين مشكلات قابل رفع اند و نمونه آن حضور شما در تهران است.
سردبير همشهري سپس به توضيح نوع ارتباط همشهري با مخاطبان پرداخت و روال كار در روزنامه را توضيح داد.
در پايان روزنامه نگاران روسي در ضيافت شام روزنامه همشهري شركت كردند.

فرمانده نيروي  دريايي  ارتش :
در مقابل  هرگونه  تعدي  عليه  كشور مي ايستيم
ايرنا:  فرمانده  نيروي  دريايي  ارتش  جمهوري  اسلامي ايران  در سخنان  پيش  از خطبه هاي  نماز جمعه  تهران  گفت : هر كس  كه  بخواهد به  كشور و انقلاب  به  چشم تعدي  نگاه  كند ارتش  ايران  قاطعانه  در برابر او خواهد ايستاد.
دريادار عباس  محتاج  روز جمعه  در جمع  نمازگزاران  تهراني  افزود: امروز ارتش  ايران  با بهره گيري  از دانش ، آموزشهاي  به روز، تجهيزات  مدرن  و با تكيه  به  خود و ايمان  به  خدا در كنار سپاه  پاسداران  و نيروهاي  مقتدر كشور براي  دفاع  از دستاوردهاي  انقلاب  آماده  است .
دريادار محتاج  در تشريح  عملكرد ارتش  ايران  توضيح  داد: نيروي  زميني ارتش  امروز علاوه  بر بازسازي ، بهينه سازي  و به  روز كردن  امكانات  توانست تانك ، نيروبر و انواع  و اقسام  سلاح  و تجهيزات  توليد كند و هم اكنون  با شايستگي  كامل  از مرزهاي  كشور حفاظت  مي كند.
وي  گفت : نيروي  هوايي  ارتش  ايران  نيز با استفاده  از دانش  روز علاوه  بر بازسازي  و بهينه سازي ، كار نوسازي  را با همكاري  متخصصان  داخلي  آغاز كرده است  و نيروي  دريايي  ارتش  نيز اقداماتي  در بازسازي  انجام  داده  و مي دهد.

مصباحي  مقدم :
طرح دوفوريتي مجلس به دولت خاتمي مربوط نمي شود
ايرنا: سخنران  پيش  از خطبه هاي  امروز نماز جمعه  تهران  در مورد طرح  دوفوريتي مجلس  شوراي  اسلامي در خصوص  قراردادهاي   خارجي  دولت  گفت : اين  طرح  به  دوران  رياست  جمهوري  آقاي  خاتمي هيچ  ارتباطي  ندارد.
حجت الاسلام  غلامرضا مصباحي  مقدم  افزود: اين  طرح  به  معناي  عدم  تعامل  ياناسازگاري  مجلس  با دولت  نيست  و به  سالهاي  بعد مربوط مي شود.
وي  در عين  حال  انعقاد دو قرارداد با نام  ترك  سل  (مخابراتي ) و تاو- فرودگاه  امام  خميني (ره ) - با كشور تركيه  توسط دولت  را از مهمترين  دلايل تصويب  طرح  دوفوريتي  نمايندگان  مجلس  شوراي  اسلامي دانست .
حجت الاسلام  مصباحي  گفت : اگر اين  طرح  بدون  هياهو و كارشناسي  مطرح  شود مردم مي فهمند كه  مجلس  چه  خدمت  بزرگي  به  آنها كرده  و دولت  هم  مي فهمد كه  هيچ خسارتي  به  او نمي رسد.
وي ، واگذاري  ۷۰ درصد يك  قرارداد مخابراتي  به  يك  كشور خارجي  را به معناي  ناديده  گرفتن  امنيت  مخابراتي  و بي توجهي  به  نيروي  انساني  داخلي دانست .
مصباحي  مقدم  افزود: پذيرش  بيش  از ۴۹ درصد سرمايه گذاري  خارجي  توسط يك طرف  خارجي  توسط دولت  بر خلاف  برنامه  سوم  و منافع  ملي  كشور است . وي  نهايي  شدن  اين  قرارداد در ۲۲ شهريورماه  توسط دولت  را بي توجهي  دولت به  مخالفت هاي  مجلس  دانست . مصباحي  مقدم  گفت : دولت  بايد اين  قرارداد را تعديل  كند.
نماينده  مردم  تهران  در مجلس  شوراي  اسلامي همچنين  واگذاري  اداره  فرودگاه امام  خميني  (ره ) به  كشور تركيه  را علت  ديگر تصويب  اين  طرح  دانست  و گفت : دراين  طرح  نيروي  انساني  داخلي  و امنيت  فرودگاه  مورد توجه  قرار نگرفته  وبايد در آن تجديد نظر شود.

سردار افشار: آينده  انقلاب و عزت ملت در پرتو ترويج فرهنگ بسيجي است
فارس- معاون امور فرهنگي و تبليغاتي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: آينده  انقلاب اسلامي، نظام جمهوري اسلامي و عزت اين ملت در پرتو ترويج فرهنگ بسيجي، ايثار و شهادت است.
سردار عليرضا افشار به مناسبت سومين روز از هفته  دفاع مقدس طي سخناني در جمع مسئولان و كاركنان ستاد كل نيروهاي مسلح يادآور شد: نقش آمريكا و هم پيمانانش در غرب و شرق در جنگ به صورت گسترده ادامه داشت، در اريكه سياسي نيز آمريكا در مجامع بين المللي از نفوذ خويش به نفع عراق استفاده كرد.
شش روز بعد از آغاز جنگ تحميلي شوراي امنيت سازمان ملل يك قطعنامه  ضعيف مبني بر آن كه ايران بايد خويشتن داري كند صادر كرد، اين در حالي بود كه دشمن در خاك كشورمان رسوخ و نفوذ كرده بود.

صادق طباطبايي:
اشغالگران در پي تنزل جايگاه مرجعيت و شيعيان  هستند
دكتر صادق طباطبايي در گفت وگو با خبرنگار ايسنا به تشريح اوضاع جاري عراق و تحليل شرايط در آن كشور پرداخت.
وي در بخشي از اين گفت وگو به معرفي پيشينه سه خانواده بزرگ حكيم، خويي و صدر در اين كشور پرداخت.
اين نويسنده معتقد است: پس از سقوط صدام، مردم عراق به خانواده هاي حكيم، خويي و صدر نگاه مي كنند و عنايت دارند؛ به خصوص نيروهاي جوان و تند مذهبي به مقتدي صدر علاقه بيشتري نشان مي دهند.
اين كارشناس مسايل سياسي با اعتقاد بر اين كه اشغالگران از اقتدار شيعيان و نفوذ مرجعيت در آن كشور هراس دارند، گفت: به همين دليل آنها تلاش خواهند كرد در كوتاه  مدت به نفاق افكني ميان شيعه و تنزل جايگاه پيروان اين مذهب ميان مردم عراق بپردازند.
طباطبايي وجود عوامل منحرف، افراطي و نفوذي در ميان اطرافيان مقتدي صدر را انكار نمي كند و مي افزايد: مقتدي خروج اشغالگران از عراق را خواستار بود و دست نشاندگان آنها در كشورش را داراي مشروعيت نمي دانست. ولي زماني كه او در نماز جمعه كوفه به مباحث سياست خارجي پرداخت و با انتفاضه و جهاد اسلامي و نيز حزب الله لبنان اعلام همبستگي كرد، از همين جا بود كه تاكتيك مقابله و مخالفت نيروهاي اشغالگر و تني چند از شخصيت هاي وابسته، با مقتدي تغيير كرد.

كروبي: رئيس جمهوري قدرتمند مديريت اجرايي را برعهده مي گيرد
ايسنا:مهدي كروبي رئيس مجلس ششم روز جمعه مصاحبه مفصلي با خبرگزاري دانشجويان كرده است كه در پي قسمتهايي از آن مي آيد.
كروبي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: به بعضي دوستان مي گويم خيلي دچار غرور نشوند. چند ماه ديگر انتخابات رياست جمهوري برگزار مي شود. ان شاءالله با ايجاد بستر مناسب، كانديداهاي گوناگون كه قانون اساسي را قبول دارند و شرايط لازم براي تصدي مسئوليت رياست جمهوري در آنها وجود دارد در عرصه حاضر مي شوند. كساني هم كه حرفي براي گفتن و برنامه   اي براي حل مشكلات مردم دارند، بهتر است به جاي برخي حركات كه مي تواند اثرات منفي داشته باشد، خود را كانديداي رياست جمهوري كنند و ببينند كه اكثريت مردم آرا و نظرات آنها را مي پسندند يا نه؟ به نظر من كساني هم كه قبلا كانديدا بوده اند هم خودشان كانديدا شوند و هم ساير افراد را براي كانديداتوري تشويق كنند. ما هم به تلاش و رايزني هاي خود ادامه مي دهيم تا ان  شاءالله گزينه اول مورد نظر خود را براي حضور در اين عرصه قانع كنيم.
كروبي اظهار داشت: ان  شاءالله با ايجاد چنين زمينه اي يك انتخابات رقابتي به معناي واقعي و پرشكوه برگزار و از آن طريق رئيس  جمهوري قدرتمند سكان مديريت اجرايي كشور را بر عهده خواهد گرفت. به مردم هم اطمينان مي دهم كه اين مسائل گذراست به كساني هم كه در آن طرف مرزها به اميد كاهش اقتدار دولـت، مجلس و ساير اركان نظام هستند، مي گويم كه قطعا اصلاح طلبان با قدرت در عرصه حاضر مي مانند و اركان نظام هم با راي مردم شكل مي گيرد و وظايف خود را با قدرت انجام خواهند داد.
كروبي در پايان گفت: مطمئن هستم كه امروز بسياري از دوستان ما در جناح هاي مختلف به اين نتيجه رسيده اند كه ضعيف كردن دولت باعث اقتدار ساير نهادها نخواهد شد.
همان طور كه تضعيف مجلس هم چه از طرف افراد در خارج از مجلس انجام شود و چه ناشي از برخي اقدامات و اظهارات توسط تعدادي از نمايندگان مجلس باشد، باعث اقتدار ساير قوا نمي شود و نهايتا تضعيف هر يك تضعيف جايگاه كشور در عرصه بين المللي را به دنبال دارد.

اخبار كوتاه پيرامون برنامه هسته اي ايران
شين هوا: استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حق ايران است
ايرنا: خبرگزاري  چين ديروز با انتشار تحليلي ، خاطرنشان  كرد كه  استفاده صلح  آميز از انرژي  هسته اي  حق  انكارناپذير ايران  است .
شين  هوا در گزارش  خود بااشاره  به  صدور قطعنامه  آژانس  بين المللي  انرژي اتمي درباره  مساله  هسته اي  ايران ، نوشت  كه  بن بست  در مساله  اتمي ايران هنوز شكسته  نشده  است . اين  تحليل  مي افزايد كه  باوجود درخواست  آژانس  از ايران  براي  توقف فعاليت هاي  هسته اي  خود و همكاري  با بازرسان ، واشنگتن  موفق  به  جلب  آراي اعضاي  آژانس  براي  طرح  مساله  هسته اي  ايران  در شوراي  امنيت  نشد. شين  هوا مي نويسد كه  آمريكا گرچه  از اين  قطعنامه  تا اندازه اي  خشنود شده ، اما موفق  به  اعمال  فشارهاي  سخت  خود بر ايران  و همراه كردن  جامعه بين المللي  با خود نشده  است .
دراين  تحليل  آمده  است : اقناع  جامعه  بين المللي  ازسوي  آمريكا براي  اتخاذ تدابير سخت  عليه  ايران  كار بسيار دشواري  است ، چراكه  ايران  حق  دارد ازانرژي  هسته اي  به  طور صلح  آميز استفاده  كند.
شين  هوا مي افزايد كه  ايران  خود را ملزم  به  دكترين  اسلامي و قوانين بين المللي  مي داند و رهبران  اين  كشور تاكيد كرده اند كه  به  دنبال  توليد سلاح هاي  هسته اي  نخواهند بود. شين  هوا نوشت : اگر اعمال  فشارها بر ايران  باعث  قطع  همكاري  اين  كشور باآژانس  شود، آن زمان  واشنگتن  راه  موثري  براي  توقف  فعاليت هاي  ايران نخواهد داشت .
خبرگزاري  چين  در پايان  آورده  است : مساله  هسته اي  ايران  براي  همه  طرف هاي  ذي  ربط حايز اهميت  است ، اما متاسفانه  تاكنون  هيچ  راه  و پيشنهاد موثر و قابل  قبولي  براي  همه  طرف ها از جمله  ايران  و آمريكا پيدا نشده  است .
برلينر سايتونگ : فعاليتهاي هسته اي ايران
به منظور دستيابي به تكنولوژي روز است

مهر: روزنامه برلينر سايتونگ چاپ آلمان نوشت: چنانچه ادعاهاي «جرج بوش » رئيس جمهوري آمريكا مبني بر فعاليت غير متعارف هسته اي ايران صحت داشته باشد اين كشور بايد بنا به تهديدات گذشته خود نظاميانش را در مرزهاي ايران مستقر كند .
برلينر سايتونگ در ادامه افزود : اين در حالي است كه جامعه بين الملل در خصوص فعاليتهاي هسته اي ايران معتقد است كه اين كشور از برنامه هاي هسته اي خود به منظور دستيابي به فناوري و تكنولوژي روز استفاده كرده و خواهان پيشرفت در مورد تمامي فعاليتهاي تحقيقاتي است .
اين روزنامه آلماني در بخش ديگري افزود : دولت بوش در شرايط كنوني به دو دليل حمله نظامي به ايران را در اولويتهاي كاري خود قرار نمي دهد. يكي ازدلايل اين مسئله عراق است. آمريكا با اين بهانه كه عراق حاوي مقاديرعظيمي تسليحات كشتارجمعي است حمله نظامي به اين كشور را ترتيب داد اين در حالي است كه تاكنون هيچ ردپايي از اينگونه تسليحات درعراق يافت نشده است . يكي ديگر ازدلايل مذكور به انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا بازمي گردد. بوش براي دستيابي به پيروزي در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا در تلاش بوده و در اين راستا تمام توان خود را به كار گرفته است .
البلد: جامعه جهاني
خواهان آگاهي از برنامه هسته اي ايران است

ايرنا: روزنامه  ليبرال  مسيحي  البلد چاپ  بيروت  پايتخت  لبنان  نوشت : جامعه  جهاني خواهان  آگاهي  از اين  موضوع  است  كه  ايران  در برنامه هاي  هسته اي  خود تا كجا پيش  رفته  است .
البلد ديروز جمعه  با چاپ  مقاله اي  در زمينه  برنامه ي  صلح آميز هسته اي  ايران افزود: واكنش  خشمگينانه  ايران  به  درخواست  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي وقطعنامه  تازه  اين  آژانس  براي  متوقف  كردن  برنامه  غني سازي  اورانيوم ، گوياي اين  واقعيت  است  كه  تهران  از برخورد ناعادلانه  با برنامه ي  هسته اي  ايران ناراضي  است . اين  روزنامه  اضافه  كرد: مقام هاي  ايراني  تاكيد دارند كه  تاسيسات  اتمي اين كشور به  روي  بازرسان  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي باز است  كه  اين  موضوع  ازسياست  شفاف  ايران  در برنامه هاي  هسته اي  حكايت  دارد.
البلد اضافه  كرد: برغم  صدور قطعنامه  اخير شوراي  حكام  آژانس  مقام هاي  ايران  حاضر به  دادن  امتياز خارج  از چارچوب  پيمان  منع  توليد و گسترش  سلاح كشتار جمعي  «ان پي  تي » نيستند.
انتقاد شديد ستاد انتخاباتي كري از سياست بوش در قبال ايران
مهر: سخنگوي ستاد مبارزات انتخاباتي جان كري نامزد دمكرات انتخابات رياست جمهوري از مواضع جرج بوش در قبال برنامه هسته اي ايران انتقاد كرد و آنرا يك «شكست امنيت ملي ديگر» توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مارك كيچنز گفت : يكجانبه گرايي متكبرانه كاخ سفيد به دست آوردن همكاريهاي لازم را از جانب همپيمانان اروپايي و ديده بان هسته اي سازمان ملل جهت متوقف كردن مقاصد هسته اي ايران سختتر كرده است . به گزارش فرانس پرس توضيحات وي يك روز پس از هشدار سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد برنامه غني سازي اورانيوم ايران و تلاش اين كشور براي دستيابي به توانايي تسليحات هسته اي صورت مي گيرد .
كيچنز گفت : تحولات اخير يك شكست امنيت ملي ديگر را در دولت بوش نشان مي دهد . وي ادامه داد : تلاش دولت بوش براي تصويب يك قطعنامه سختتر در آژانس بين المللي انرژي اتمي كه ايران را به شوراي امنيت ارجاع مي داد ، با شكست مواجه شد .
تعويق امضاي توافقنامه بازگرداندن پسماند سوخت هسته اي ميان ايران و روسيه
مهر: روزنامه البيان ادعا كرد كه منابع آگاه از تعويق امضاي توافقنامه بازگرداندن پسماند سوخت هسته اي ميان ايران و روسيه خبر داده اند.
به نوشته البيان، الكساندر رميانتسف رئيس آژانس انرژي اتمي روسيه اعلام كرد امضاي توافقنامه ويژه مربوط به بازگرداندن پسماند سوخت هسته اي نيروگاه بوشهر به روسيه به علت نبود توافقنامه تجاري در اين زمينه به تعويق مي افتد.
به گزارش خبرگزاري نووستي روسيه، رميانتسف به اين نكته اشاره كرد كه ساخت و راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر تنها طرح همكاري ميان ايران و روسيه در زمينه هسته اي است و اجراي اين طرح بر اساس پايبندي آشكار و قاطع به قوانين بين الملل و مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي اجرا خواهد شد.
الكساندر رميانتسف معتقد است كه قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران كه خواستار توقف عمليات غني سازي اورانيوم و پاسخگويي به تمام سوالات آژانس تا پيش از ۲۵ ماه نوامبر (۵ آذر) هيچ خدشه اي به روابط ميان ايران و روسيه در زمينه ساخت و تكميل نيروگاه هسته اي بوشهر وارد نمي كند.
آمريكا ۵۰۰ بمب به رژيم صهيونيستي مي فروشد
ايرنا: روزنامه اينديپندنت چاپ لندن در گزارشي از فروش ۵۰۰ بمب توسط آ مريكا به رژيم صهيونيستي خبرداد.
اين گزارش افزود: اسرائيل از اين بمب ها براي نابودكردن تاسيسات زيرزميني اتمي و آزمايشگاه هاي هسته اي ايران استفاده خواهد كرد.
نويسنده اين گزارش اضافه كرد: اين خبر زماني منتشر شد كه ايران تاكيد كرده است به برنامه غني سازي اورانيوم با وجود قطعنامه  آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه خواهد داد.

اخبار سياسي
نماينده تبريز:
از زمان آغاز مجلس هفتم هفت هزار نامه مردمي دريافت كرده ام

فارس:نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر گفت: پس از تشكيل ۳۰ كارگروه جهت خدمت به مردم، هفت هزار نامه مردمي از مشكلات مردم شهرستان دريافت كرده ام.
عشرت شايق با بيان اين كه پس از شروع به كار مجلس هفتم جهت خدمت صادقانه و بهتر به مردم ۳۰ كارگروه تشكيل دادم، اظهارداشت: پس از دريافت هفت هزار نامه آنها را جمع بندي كرده و حدود پنج هزار نامه بررسي و جواب داده شد.
عضو كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه بيشترين حجم نامه هاي مربوط به مشكلات اجرايي و در رابطه با دولت بود، افزود: ۴۸ درصد نامه ها مربوط به مشكلات اجرايي، ۱۷ درصد مربوط به معضلات در قوه قضائيه، پنج  درصد مربوط به رسانه ملي صدا و سيما و ۳۰ درصد بقيه به امور مختلف و متفرقه اختصاص داشت. وي افزود: در مشكلات اجرايي ۸۰ درصد مردم از گراني ناراضي بودند كه به مشكل ازدواج، مسكن، اشتغال نيز اشاره مي كردند.
محمد هاشمي:
گزينه اول كارگزاران در انتخابات رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني است

محمد هاشمي عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي در گفت و گو با خبرنگار سياسي مهر اعلام كرد: ما پيش از اين نيز اعلام كرده بوديم كه اولويت حزب كارگزاران سازندگي آقاي هاشمي رفسنجاني است.
هاشمي خاطرنشان كرد: حزب كارگزاران هنوز در سياست خود هيچ تغييري نداده است و معتقد است گزينه اصلح براي رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني است.
وزير خارجه آلمان:
بايد در ايران اصلاحات صورت گيرد

ايسنا: وزير امور خارجه آلمان در سخنراني اش در نشست مجمع عمومي سازمان ملل در اظهاراتي مداخله جويانه خواستار ايجاد اصلاحات در ايران شد.
به گزارش بخش آلماني زبان خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از يوشكا فيشر، وزير امور خارجه آلمان در سخنراني خود در نشست مجمع عمومي سازمان ملل افزود: از مشكلاتي كه بر سر راه توسعه و پيشرفت در جهان ايجاد مي شود، نگرانم.
وي در ادامه اظهارات مداخله جويانه اش افزود: بايد در كشورهايي چون ايران، عراق، منطقه بالكان، سودان و فلسطين اصلاحاتي صورت گيرد كه اين اصلاحات براي پيشرفت و توسعه در كل جهان لازم و ضروري است.
الحيات: دو مقام ليبيايي و ايراني براي حل مساله امام موسي صدر ديدار كردند
روزنامه  عرب  زبان  الحيات  ديروز به  نقل  از يك  منبع  آگاه  در پاريس  نوشت : محمدعلي  ابطحي  معاون  رئيس  جمهوري  ايران  با سيف الاسلام  قذافي فرزند رهبر ليبي  براي  حل  قضيه  امام  موسي  صدر رهبر شيعيان  لبنان  در پاريس و دبي  ديدارهايي  داشته اند.
اين  منبع  بدون  اشاره  به  زمان  ديدارها افزود: در اين  ديدارها درباره ربوده  شدن  امام  موسي  صدر رئيس  پيشين  مجلس  اعلاي  اسلامي شيعه  لبنان  و راه هاي روشن  شدن  سرنوشت  وي  بحث  و تبادل  نظر شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |