شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۳ - Oct 2, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران ‎/ استقلال از رشت شادمان بازگشت
مدعيان واقعي در هفته چهارم چهره نشان دادند
002466.jpg
خبرنگار همشهري : ليگ برتر فوتبال ايران در هفته چهارم جاافتاد. ماهيت تيم ها، داشته هاي واقعي آنها و شخصيت ماندگار تيمي بيرون زده است.
تلاطمات درون تيمي، كمبودهاي قدرتي و ذخيره اي ، ضعف هاي تاكتيكي و كسالت هاي روحي و رواني خود را كاملا نشان داده است. در چهارمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران ديگر هيچ تيمي قدرت بلامنازع نيست، بازي در رشت به اندازه اهواز پرحرارت سخت است .در مشهد نيز بازي به اندازه شيراز دشوار است و در تهران كه ديگر جاي خود دارد. حالا مي توانيم دلايل شكست ها را ازنظر فني پيدا كنيم. به نقطه اي رسيده ايم كه در اصطلاح يك تورنمنت مي گويند، مبدا دوم و حركت واقعي تيم ها. حالا مي توان براساس منطق و اصول تيمي نتايج را تا حدودي حدس زد و پيش بيني كرد.
سايپا با طراوت باخت
در هفته چهارم ليگ برتر فوتبال ايران صدرنشين، تيم نو شكفته سايپا كه با طراوت فوتبال بازي مي كند و تمام بازيكنانش نود دقيقه بازي را به نسبت بين خود تقسيم مي كنند، در اهواز تن به شكست داد. سه هفته صدرنشيني با اين شكست تاثيري در آن نداشت آنها تا هفته پنجم نيز در خنكاي صدر خواهند نشست.
ذوب آهن پايه ها را محكم كرد
ذوب آهن اصفهان نيز پايه ها و خاكريزهاي خود را محكم كرد و اين بار قرعه شكست به نام برق شيراز افتاد كه در محكم كاري ذوب آهن مغلوب شد. سپهر حيدري براي ذوب آهن در دقيقه ۶۸ گل زد، اما انصافا ذوب آهن در طول بازي نسبت به ميهمان برتري داشت و سه امتياز را به حق گرفت، يك لحظه اشتباه كافي بود تا ذوب آهن به هدف خود برسد و چند پله اي خود را بالا بكشد. برق شيراز با اين شكست به ميانه هاي جدول سرازير شد.
صباباتري اسير بازي بسته اهوازي ها بود
در تهران صباباتري در نبود چند بازيكن كليدي خود و علي دايي تنها از استقلال اهواز يك امتياز گرفت و اهوازي ها نيز با يك بازي بسته و تاكتيكي حساب شده بازي را به روي صباباتري بستند و به هدف خود كه همانا نتيجه مساوي بود دست يافتند.
منطق حكم مي كرد كه استقلال اهواز با تاكتيكي كه اتخاذ كرده به يك امتياز دست پيدا كند و از ريسك پرهيز كند.
استقلال از ميدان سخت رشت
به سلامت گريخت!
استقلال تهران با شناخت كامل از پگاه به رشت رفت و با آرايش نسبتا دفاعي به هدف خود رسيد، تدبير قلعه نويي در اين بازي باوجود اينكه ازنظر ارايه فوتبال تيمش خوب بازي نكرد، اما سه امتياز بسيار مهم را گرفت. اشكالات آرايشي استقلال بيشتر به عملكرد فردي بازيكنان ارتباط پيدا مي كند. دو ضربه ايستگاهي و دو گل استقلال را به رده دوم جدول برد. ضربه زيباي گيلائوري در دقيقه (۲۵) و ضربه پنالتي عنايتي در دقيقه (۸۷) كافي بود تا استقلال با شادي از شمال بازگردد.
براي پگاه داريوش يزداني در يك رفت و برگشت موفق شد گل بزند.
پرسپوليس و دومين شكست
پاس در ورزشگاه اختصاصي خود سختي زيادي كشيد تا شموشك را شكست دهد و نفس راحتي بكشد. پاسي ها طي ۱۵ دقيقه با يورش هاي روي دروازه حريف به سه گل رسيدند و جواد نكونام جوان خوش فكر پاس عامل اصلي پيروزي پاس بود. در دقيقه ۱۰ بازي اين نكونام بود كه پاس را پيش انداخت، اما شموشك در دقايق ۲۵ و ۳۰ روي هنرنمايي اسفنديار محسني و محمد جبارپور به دو گل دست پيدا كرد. پاس تا دقيقه ۷۰ بازي را باخته بود كه جواد نكونام يك بار ديگر به نجات پاس آمد و با گل خود نتيجه را مساوي كرد. پنج دقيقه بعد ميثم منيعي پاس را پيش انداخت و ايمان رزاقي راد در دقيقه ۸۰ نتيجه را (۴-۲) كردتا با اين پيروزي پاس خود را به سطح و شرايط عادي برساند. تيم فجر سپاسي در شيراز در مقابل سپاهان متوقف شد. سپاهان سنجيده تر از فجر بازي را دنبال مي كرد و شيرازي ها چشم بسته به دروازه سپاهان يورش مي بردند كه در نهايت اين بازي پرافت وخيز به تساوي رسيد.
در مشهد ابومسلم با يك گل بر پيكان پيروز شد. تك گل فريدون فضلي سه امتياز حساس و عالي براي ابومسلم به ارمغان آورد .ابومسلم ۸ امتيازي شد و پس از استقلال در رده سوم ايستاد. مشهدي ها به اين بيشتر اميدوار شدند.
... اما پرسپوليس كه انتظار مي رفت در تهران بتواند با عبور از سد ملوان به موقعيت طبيعي خود دست پيدا كند، در ديداري كه نسبتا بر حريف برتري داشت روي اشتباه بزرگ رهبري فرد تن به شكست داد. گل چوجي در دقيقه ۲۳ نويد يك پيروزي پرگل را براي پرسپوليس مي داد، اما زماني كه رهبري فرد با سر دروازه خود را باز كرد، براي پرسپوليس همه چيز فروريخت و دست به تلاش مضاعف زد تا بتواند به گل دوم خود دست يابد، اما در يك ضدحمله و يورش همه جانبه ملوان و اشتباه رهبري فرد، ملوان توسط مجتبي قرباني گل دوم خود را زد و رهبري فرد تنها تماشا كرد. در دقيقه ۸۸ روي تلاش و بازي خوب پژمان جمشيدي پرسپوليس صاحب يك ضربه پنالتي شد كه رهبري فرد كم روحيه كه موقعيت روحي خوبي نداشت پشت توپ ايستاد و ضربه اش در دست هاي دروازه بان ملوان جاي گرفت و ملوان صاحب سه امتياز جالب شد و پرسپوليس با پروين و زوبل صاحب دومين شكست خود طي چهار بازي شد.

تابلوي نتايج هفته چهارم ليگ برتر
* ذوب آهن يك - برق صفر
گل: سپهر حيدري (۶۸)
* فولاد خوزستان ۲ - سايپا يك
گل ها: اميرحسين يوسفي (۳) براي سايپا و افشين حاجي پور (۶۱) و ايمان مبعلي (۸۵) براي فولاد
* پگاه يك - استقلال تهران ۲
گل ها: گيلائوري (۲۵) و رضا عنايتي (۸۷) از روي نقطه پنالتي براي استقلال و داريوش يزداني (۵۵) براي پگاه
* صبا باتري صفر - استقلال اهواز صفر
* ابومسلم خراسان يك - پيكان تهران صفر
گل: فريدون فضلي از نقطه پنالتي
* پاس تهران ۴- شموشك نوشهر۲
گل ها: جواد نكونام (۱۰ و ۷۰)، ميثم منيعي ۷۵ و رزاقي راد (۸۵) براي پاس و اسفنديار محسني (۲۵) و محمد جبارپور (۳۰) براي شموشك
*فجر سپاسي صفر - فولاد سپاهان اصفهان صفر
* پرسپوليس يك - ملوان ۲
گل ها: چوجي (۲۳) براي پرسپوليس و رهبري فرد دفاع پرسپوليس (۵۴) و مجتبي قرباني (۶۶) براي ملوان

اسامي بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران
براي ديدار برابر آلمان اعلام شد
گروه ورزشي: برانكو ايوانكوويچ  سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  از ۲۸ بازيكن  براي  حضور در اردوي  آمادگي  تيم  ملي  جهت  ديدار دوستانه  مقابل  تيم  ملي  آلمان  دعوت  به  عمل  آورد. دو تيم  ملي  فوتبال  ايران  و آلمان  روز شنبه  ۱۸ مهرماه  در ورزشگاه  آزادي  به  مصاف  هم  مي روند. اسامي  نفرات  دعوت  شده  به  شرح  زير است : ابراهيم  ميرزاپور، حسن  رودباريان ، جلال  كاملي  مفرد، رحمان  رضايي ، حسين  كعبي ، سيدمحمد علوي ، خداداد عزيزي ، ايمان  مبعلي ، مسعود شجاعي ، علي دايي ، غلامرضا عنايتي ، مهدي  اميرآبادي ، مهدي  مهدوي  كيا، وحيد هاشميان ، سيد مهدي  رحمتي ، يحيي  گل  محمدي، محمد نصرتي ، علي  بداوي ، ستار زارع ، جواد نكونام ، عليرضا نيكبخت  واحدي ، علي  كريمي ، جواد كاظميان ، آرش  برهاني ، فرزاد مجيدي ، مهرزاد معدنچي ، مرتضي  كاشي ، رسول  خطيبي .
گفتني  است  نفرات  دعوت  شده  مي بايست  رأس ساعت  ۳۰/ ۱۶ امروز شنبه  در محل  كمپ  تيم هاي  ملي  خود را به  مربيان  مربوطه  معرفي كنند.
اين  اردو به  مدت  ۱۰ روز و تا ۲۰ مهر ماه  جاري  در محل  فوق  برپاست .
تهران در صدر واليبال جوانان ايران ايستاد
خبرنگار همشهري: مرحله نهايي رقابت هاي واليبال جوانان كشور در اروميه با قهرماني تيم تهران به پايان رسيد. تهران در شرايطي با گيم شماري بهتر و در اختيارداشتن صادقياني و محمد محمدكاظم دو ملي پوش خود به عنوان قهرماني دست پيدا كرد كه يك روز پيش تر توابع تهران بخت نخست قهرماني در بازي با فارس شگفتي ساز اين دوره از بازيها تن به شكست داد. آذربايجان غربي با وجود فراخواني سعيد معروف در دو بازي پاياني با سه باخت در جاي چهارم ايستاد و مقام سوم نصيب فارس شد.
مازندران، اصفهان، آذربايجان شرقي و سيستان و بلوچستان به ترتيب عناوين پنجم تا هشتم را به خود اختصاص دادند.
محمودي پيكاني شد
با وجود متقاضيان بسياري كه بهنام محمودي ملي پوش واليبال ايران داشت وي پس از به توافق نرسيدن با تيم كريماي ايتاليا امروز پاي قرارداد با پيكان تيم اسبق خود را امضا مي كند.
محمودي در گفت و گو با همشهري گفت: با وجود داشتن پيشنهاد از سوي تيمهاي پيكان، پاس و پگاه اروميه ترجيح دادم با توجه به حضور پارك كي ون و گذشته درخشاني كه با پيكان داشتم به اين تيم بپيوندم.

بسكتبال اميدهاي آسيا
ايران با شكست كويت صدرنشين شد
خبرنگار همشهري: تيم بسكتبال اميد ايران با برتري ۸۷ بر ۵۵ مقابل كويت به عنوان صدرنشين گروه خود راهي مرحله دوم شد. تيم ايران در مصاف با كويت بر خلاف ديدار با قطر چندان مشكلي را حس نكرد و بوسنياك در غياب جابر روزبهاني به همه نفراتش در اين بازي ميدان داد.
كويتي ها در طول بازي هيچگاه نتوانستند دردسري براي بازيكنان بلندقامت و با تكنيك ايران بيافرينند و كاملا تسليم بودند.
تيم ايران در درگيري هاي فيزيكي و به خصوص شوتزني برتر از حريف بود.
كارشناسان حاضر در اين دوره از پيكارها از چهار تيم ايران، قطر، چين و كره به عنوان بخت هاي مسلم قهرماني ياد مي كنند.
چين و كره نيز همانند ايران تاكنون حريفان خود را با قدرت كامل برده اند. قزاقستان و كويت با كسب نتايج ضعيف از راهيابي به مرحله دوم اين بازيها بازمانده اند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |