دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۵ - Oct 4, 2004
ارتباط با خدا ، تعامل با انسانها
عن النبي (ص) قال:
ثلاث من لم تكن فيه فليس مني و لا من الله عزوجل قيل: يا رسول الله و ما هن؟ قال: حلم يرد به جهل الجاهل و حسن خلق يعيش به في الناس و ورع يحجزه عن معاصي الله عزوجل (خصال، باب الثلاثه، ح ۱۷۲)
رسول اكرم (ص) فرمودند:
سه صفت است كه اگر در فردي نباشد با خداي عزوجل و پيامبر اكرم (ص) نسبتي ندارد و نمي توان او را از بندگان برجسته خدا يا از منسوبين به پيامبر دانست.
۱ - حلم و بردباري كه اعمال سفيهانه افراد نادان و بي خرد را دفع كند.
حلم به معناي ظرفيت داشتن است و جهل در اين جا مقابل علم نيست بلكه در مقابل اعم از علم و عقل است، بنابراين انسان بايد در مقابل فردي كه از روي ناداني يا نداشتن خردمندي لازم، برخورد ناشايسته اي دارد با حوصله و بردباري برخورد نمايد و اگر بنا باشد كه تعرض نابخردانه او را با عملي مثل آن جبران نمايد نزاع و درگيري ايجاد مي شود و وضع نابساماني پيش مي آيد.
۲ - حسن معاشرت با مردم
۳ - ورع و پرهيزگاري كه او را از گناهان باز مي دارد.
از صفات فوق دو صفت مربوط به تعامل با انسان ها در زندگي اجتماعي و يكي مربوط به ارتباط بين انسان و خداست بنابراين اگر شخصي نه ارتباط پسنديده اي با خدا داشته و نه روابط خوبي با افراد جامعه داشته باشد منسوب به خدا و پيامبر نيست.
امروز با حافظ
حريف خانه و گرمابه و گلستان باش
اگر رفيق شفيقي درست پيمان باش
مگو كه خاطر عشاق گو پريشان باش
شكنج زلف پريشان به دست باد مده
برگي از تاريخ
آغاز قيام شيعيان بر ضد عباسيان
چهارم اكتبر در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است:در سال ۱۴۶۷ ميلادي،
زين العابدين شاهزاده تبعيدي كشمير با كمك مردان طايفه خود «خوكار» بر برادرش عليشاه كه شاه كشمير بود مسلط و سلطان اين سرزمين شد و بلافاصله فارسي را زبان رسمي دربار و سازمان هاي دولتي كشمير اعلام كرد. درسال ۱۶۷۵ نخستين ساعت مچي توسط «كريستين هويجنز» ساخته شد. در سال ۱۸۰۰ پروفسور جورج بانكرافت تاريخدان بزرگ قرن ۱۹ به دنيا آمد و ۹۱ سال عمر كرد. در سال ۱۹۱۰ پرتغال جمهوري شد و پادشاه سابق اين كشور «مانوئل دوم» به انگلستان گريخت. در سال ۱۳۱۳ هجري خورشيدي جشن هاي هزاره فردوسي با شركت اديبان، دانشمندان، سياستمداران و دولتمردان كشور و بيش از چهل مستشرق از ساير كشورها در تهران آغاز به كار كرد و ۱۵ روز طول كشيد و ضمن آن به فردوسي لقب «ميهندوست ترين ايرانيان» داده شد كه عمر خود را بدون چشمداشت و داوطلبانه صرف خدمت به ايران و زبان پارسي كرد و تاريخ ايران (شاهنامه) را به شعر در آورد. در سال ۱۹۵۷ دانشمندان شوروي نخستين ماهواره ساخت بشر، سپوتنيك - ۱را در مدار زمين قرار دادند و دولت اين كشور عكس آن را به مطبوعات داد و جهان را به حيرت واداشت. در سال ۱۹۹۳ متعاقب كشته شدن ۱۲ سرباز آمريكايي در سومالي و كشانيدن اجساد آنان در خيابان هاي موگاديشو دولت آمريكا تصميم به باز گرداندن نيروهاي خود از سومالي گرفت.
اينك برگ امروز:در سال ۷۶۲ ميلادي (۱۴۱ هجري شمسي ) قيام شيعيان بر ضد سلسله عباسي كه در شهر مدينه آغاز شده بود به بغداد و سپس به ساير بلاد اسلامي گسترش يافت. بغداد اندكي پيش از اين تاريخ به عنوان پايتخت عباسيان كه شيوه سلطنتي در پيش گرفته بودند، انتخاب شده بود.
www.iranianshistoryonthisday.com

نقد هنر ديني در حوزه هنري
نقد هنر ديني عنوان برنامه اي است كه پنجشنبه هر هفته با حضور گروهي از صاحب نظران در تالار مهر حوزه هنري برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار همشهري در اين همايش كه به همت پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي برگزار خواهد شد دكتر بلخاري، دكتر مددپور، دكتر گودرزي (ديباج) دكتر آيت اللهي و دكتر محمدعلي رجبي به نقد هنر ديني مي پردازند.
اين برنامه پنجشنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ در تقاطع خيابان حافظ و سميه، حوزه هنري، تالار مهر برگزار مي شود و ورود براي عموم علاقه مندان آزاد است.

پاسخ به پرسش پزشكي
هشدار به زخم معده اي ها و فرق سرماخوردگي با دفاع بدن
دكتر روزنفلد در پاسخ به يك سئوال به كساني كه درمان زخم معده كرده اند و يا در معرض آن هستند توصيه كرده است كه سيگار دود نكنند، قهوه و مشتقات آن را نخورند و از نوشيدن نوشابه هاي گازدار و مصرف ادويه، چاشني ها و آسپرين خودداري ورزند. وي در پاسخ به سئوالي ديگر گفته است كه عطسه، اشك ريختن و روان شدن آب از بيني هميشه علائم سرماخوردگي نيست، اينها ممكن است عكس العمل بدن در برابر آلودگي محيط زيست باشند كه يك عمل دفاعي بدن است. اگر با سردرد و تب و خلط كدر همراه باشند از علائم سرماخوردگي هستند.

تازه هاي دنياي رسانه ها
درگذشت پدر ادبيات معاصر هند
نخست وزير هند درگذشت «ملك راج اناند» نويسنده بزرگ اين كشور در ۲۸ سپتامبر را در ۹۹ سالگي اعلام داشت. وي كه درسال ۱۹۰۵ در پيشاور به دنيا آمده و از دانشگاه لندن دكترا گرفته بود، ۱۰۱ كتاب منتشر ساخته است. ملك (به ضم «م») كه هفته گذشته از بيماري ذات الريه درگذشت كار تأليف را در سال ۱۹۳۰ با نوشتن «هنر نقاشي ايرانيان» به زبان انگليسي آغاز كرده بود. وي يك نويسنده چپگرا بود و نوشته هايش در ترسيم فقر و علل آن، اختلاف طبقاتي، جدايي انسان ها و تفاوت ها بود. ملك در تلاش براي استقلال هند به گاندي كمك بسيار كرد و در جريان مبارزه، رابط او و روشنفكران انگليسي بود. وي در جريان جنگ داخلي اسپانيا به اين كشور رفت و دركنار جمهوريخواهان با نيروهاي فرانكو جنگيد. با اين كه كتاب هاي ملك عمدتاً به زبان انگليسي است، در آنها عبارات و ضرب المثل هاي فراوان از هندي و پنجابي ديده مي شود. خودكشي عمه ملك كه پس از صرف ناهار با يك مسلمان مورد انتقاد هندوها قرار گرفته بود او را ترغيب به نوشتن قصه و داستان كوتاه كرد. معروف ترين داستان هاي ملك عبارتند از: نجس ها (آن تچش ابل)، كولي (داستان يك كارگر ۱۵ ساله كه از بيماري سل درگذشت و ترسيم واقعي فقر)، ميان اشك و لبخند، ريشه و گل، داستان يك مرد، دو برگ و يك غنچه، دهكده، در امتداد آب هاي تيره، زندگي خصوصي شاهزاده، شمشير و داس، و آخرين افسانه ها. وي در اين داستان ها كوشيده است كه چهره زشت استعمار انگلستان، بي عدالتي، فقر و غير انساني بودن طبقه بندي مردم در هند (نظام كاستي) را منعكس سازد. از ميان تأليفات غيرداستاني ملك، كتاب هاي «ماركس و انگلس»، تاريخ هند، كتاب هفت جلدي «هفت عمر يك انسان» و «نامه به باپو (گاندي)» معروف ترند. وي كه با نويسندگان و متفكران جهان روابط دوستانه داشت عنوان يكي از سه پدر داستان نويسي و ادبيات معاصر هند را به دست آورده است. ملك به موازات كار نويسندگي، به تدريس در دانشگاه اشتغال داشت و براي روزنامه ها نقد كتاب مي نوشت.
اتحاديه اروپا تركيه را عصبي كرده است
عصبي شدن تركيه از اتحاديه اروپا از خبرهاي مهم ديروز رسانه ها بود كه نوشته بودند: تركيه به خاطر پذيرفته شدن به عنوان عضو كامل در اتحاديه اروپا، اخيراً به هر پيشنهاد اين اتحاديه تن داد از جمله شناختن «زنا» به عنوان يك جرم را از طرح اصلاحيه قانون مجازات عمومي خود حذف كرد، ولي كميسيون ويژه مي خواهد پيشنهاد كند كه تركيه به عنوان عضو وابسته اتحاديه تعيين شود نه عضو پيوسته. دولت تركيه در عكس العمل خود به اتحاديه اروپا تأكيد كرده است كه كمتر از عضويت كامل را نمي پذيرد و عضو ويژه و از اين قبيل عناوين، مقوله ديگري است و چنين رفتاري را نسبت به خود عملي ناپسند مي داند. عضويت مشروط چرا؟ و اين چه عنواني است كه براي تركيه اختراع شده است. اتحاديه اروپا نبايد محل برخورد تمدن ها باشد. رسانه ها نوشته اند كه مقامات دولت تركيه علناً گفته اند كه اتحاديه اروپا با اين پيشنهاد مي خواهد شايعه جنگ غرب با اسلام را به عمل درآورد. به نوشته برخي مفسران، شايد اروپايي ها هنوز شعري را كه چند سال پيش رجب طيب اردوغان خواند كه مسجد سربازخانه ما و گنبد آن كلاه خودمان است فراموش نكرده اند. در آن زمان اردوغان شهردار اسلامبول بود و به خاطر خواندن همين شعر هم به زندان افتاد. تركيه براي عضويت در اتحاديه اروپا تاكنون انتظار بسيار كشيده و بهاي گزاف پرداخت كرده است. برخي ديگر از مفسران نوشته اند كه مسئله، اسلام نيست، تركيه جمعيت زياد و اقتصاد ضعيف دارد كه اين جمعيت با آهنگي سريع افزايش مي يابد و اگر به عضويت كامل پذيرفته شود، روي دست اتحاديه اروپا ۵۵ ميليارد دلار هزينه سوبسيد خواهد گذارد.

اشك سرما درپوسان
فيلم سينمايي اشك سرما به كارگرداني عزيز الله حميدنژاد در نهمين دوره جشنواره فيلم پوسان كه از ۱۶ تا ۲۶ مهرماه در كره جنوبي برگزارمي شود به نمايش درخواهد آمد.
به گزارش خبرگزاري فارس اين فيلم توليد مشترك آفاق فيلم و سيمافيلم است.

گروه فاخته در جشنواره سروانتين
گروه موسيقي «فاخته»، كه ازجمله گروه هاي فعال موسيقي سنتي است، از ۱۵ تا ۲۸ اكتبر آينده در جشنواره سروانتين به اجراي برنامه خواهد پرداخت.
رضا موسوي زاده، آهنگساز و نوازنده تار و سه تار و سرپرست گروه در گفت وگويي با همشهري، ضمن اعلام اين خبر گفت: در اين جشنواره كه سي و دومين سال خود را برگزار مي كند، ۲۵۰۰ نوازنده و خواننده از ۳۸ كشور با يكديگر به رقابت مي پردازند.
در گروه فاخته نيوشا بريماني (كمانچه)، ماهگل اماميان (تار و تارباس)، مهدي تيموري (ني)، مرتضي خدابخش (سازهاي كوبه اي) و نويد وزيري (تمبك و دف) مي نوازند.

معرفي برگزيدگان جايزه عكس گلستان
برگزيدگان نخستين جايزه عكس خبري گلستان با حضور جمعي از هنرمندان و عكاسان در رشته هاي مختلف خبري و مستند معرفي شدند .
به گزارش خبرگزاري مهر، در اين مراسم كه در خانه هنرمندان ايران برگزار شد، احمد عالي، بهمن جلالي، محمود كلاري، رعنا جوادي، جعفر پناهي، سيف الله صمديان و ابراهيم حقيقي، به عنوان داوران اين مسابقه، از ميان ۵۹ تك عكس و ۵۴ مجموعه گزارش تصويري با ۲۱۴ عكس، نفرات برتر مورد نظر خود را برگزيده و قابل تقدير معرفي كردند.
در اين مراسم ضمن اعطاي جوايزي به عباس كوثري، جواد منتظري، جاويد تفضلي، نيوشا توكليان، مهدي قاسمي و رضا معطريان، نشان گلستان و جايزه ويژه بخش گزارش تصويري به مجيد سعيدي، جايزه ويژه استعداد درخشان و نشان گلستان به اميد صالحي و نيز جايزه بخش تك عكس خبري به حسن سربخشيان تعلق گرفت.

كنسرت عليزاده و هم آوايان در ايلام
002685.jpg
حسين عليزاده آهنگساز و نوازنده صاحب نام تار و سه تار به همراه گروه هم آوايان در روزهاي ،۱۵ ۱۶ و ۱۷ مهر در آمفي تئاتر دانشگاه ايلام به اجراي برنامه مي پردازد.
به گزارش همشهري در اين كنسرت كه در دو بخش نغمه اصفهان و نغمه كر و بيات اجرا مي شود، قطعاتي از آثار گذشته و جديد عليزاده، ازجمله آواز شوشتري و بزن آن زخمه (روي اشعاري از شفيعي كدكني) نواخته خواهد شد.
حسين عليزاده در اين اجرا با ساز شورانگيز خواهد نواخت و ديگر نوازندگان گروه نيز عبارتند از علي بوستان (شورانگيز)، محمدرضا ابراهيمي (عود)، بهزاد ميرزايي (تمبك)، علي صمدپور (امام و كوزه) نيما عليزاده (رباب) و صبا عليزاده (كمانچه).
همين گزارش حاكيست كه تمامي عوايد حاصل از اين كنسرت براي امور خيريه و انساني استان ايلام صرف خواهد شد.

نگارستان
پيت موندريان
002688.jpg
تركيب بندي قرمز، زرد و آبي - ۱۹۲۲ / رنگ روغن روي بوم، ۴۹*۴۱ سانتي متر ‎/موزه برلين / گالري ملي
پيت موندريان نقاش هلندي، مي خواست تصاوير خود را از ساده ترين عناصر بسازد: خطوط مستقيم و رنگهاي خاص.
او به دنبال گونه اي نقاشي مبتني بر وضوح و انضباط بود كه به نحوي قوانين علمي يا رياضي جهان هستي را انعكاس دهد. زيرا موندريان مانند كاندينسكي وكله از خيل عارفان بود و دلش مي خواست كه نقاشي اش واقعيت هاي ثابت وراي صور دائم التغيير نمود ذهني را متجلي سازد.
موندريان ترجيح مي داد در آثارش از رنگهاي اصلي قرمز، زرد و آبي و نه از رنگهاي سياه، سفيد و خاكستري استفاده كند.او همچنين عقيده داشت كه واژگان تصويري و هندسي آثارش به عنوان واقعيتي خالص ، ثابت و مستقل عرضه شوند .

اولين نمايشگاه ويديو آرت ايران در هند
اولين نمايشگاه ويديوآرت ايران با شركت آثار هنرمندان ايراني از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه در گالري ا.پي.جي در شهر دهلي هند برگزار مي شود.
اين نمايشگاه به ديدگاه هنرمندان معاصر ايران درباره موضوع فرهنگ و سنت با استفاده از نرم افزارها و ابزار جديد هنر ويدئو به خلق و ضبط بيان هاي گوناگون هنري مي پردازد. نمايشگاه حاضر سبكها و رويكردهاي متفاوتي از هنرمندان هنرهاي گوناگون و رده هاي سني مختلف است كه همگي مفهوم زندگي، انتخاب و امور اجتماعي را موضوع و مضمون آثار خود قرار داده اند.هنرمندان شركت كننده در اين نمايشگاه عبارتند از: زهره اسكندري، مانيا اكبري، فريد جعفري، ابراهيم حقيقي، خسرو خسروي، مرتضي دره باغي، ندا رضوي پور، رزيتا
شرف جهان، سيف الله صمديان، سيمين كرامتي، باربد گلشيري، داريوش مهرجويي و مريم نياززاده.
نمايشگاه پرتوهاي آبي هنر ويديويي ايران با همكاري موزه هنرهاي معاصر تهران، موسسه توسعه هنرهاي تجسمي و گالري ا.پي.جي هند برگزار مي شود، كه حميد سوري و خسرو خسروي آن را همراهي مي كنند.

فيلم هاي پليسي جهان در جشنواره پليس
آثار منتخب  فيلم هاي  كوتاه  پليسي  كشورهاي  مختلف  در نخستين  جشنواره  فيلم  پليس  به  نمايش  در مي آيد.
جشنواره  فيلم  كوتاه  پليس  از نهم  تا سيزدهم  آذر ماه  سال  جاري  همزمان  در چند استان  كشور برگزار مي شود.
مسئول  بخش  بين الملل  جشنواره  فيلم  پليس  گفت : هم  اكنون  كميته اي  در حال  رايزني  و بررسي  منتخب فيلم هاي  كوتاه  پليسي  كشورهاي  صاحب  سينما از جمله  فرانسه ، آلمان ، ايتاليا و ژاپن  است .
شفيع  آقا محمديان  افزود: فيلم هاي  كوتاه  پليسي  اين  كشورها در كنار بخش هاي  اصلي  و جنبي  مسابقه  به  نمايش  در مي آيد.
وي  هدف  از نمايش  فيلم هاي  كوتاه  پليسي  جهان  را آشنا شدن  هنرمندان ، فيلم  سازان  و سينماگران  جوان  كشور با تجارب  و افكار كوتاه  سازان  كشورهاي  ديگر عنوان  كرد.
به  گفته  وي ، برگزاري  نشست  تخصصي  با حضور فيلم  سازان  ايراني  و خارجي  از ديگر برنامه هاي  اين  جشنواره  است .
اين  جشنواره  در استان هاي  تهران ، خوزستان ، خراسان ، گيلان ، آذربايجان  شرقي و جزيره  كيش  برگزار مي شود.
جشنواره  فيلم  پليس  امسال  در بخش هاي  فيلم  سينمايي ، سريال ، نماهنگ ، پويانمايي ، آثار ۳۰ تا ۹۰ دقيقه اي ، مستند، فيلم هاي  زير ۳۰ دقيقه اي ، مواد و اقلام  تبليغي ، فيلم هاي  ۱۱۰ ثانيه اي  و شبكه  برتر صدا و سيما برگزار مي شود.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


گشتي در دنياي خبرها
۵/۳ ساعت در انتظار آمبولانس
لندن: يك خانم ۴۳ ساله در انگليس به دليل اين كه ۵/۳ ساعت در انتظار آمبولانس ماند، از دنيا رفت. اين خانم كه نياز به آنتي بيوتيك تزريقي داشت با اورژانس تماس گرفت و از اين مركز خواست تا با آمبولانس او را به بيمارستان انتقال بدهند.
اپراتور اعلام كرد كه آمبولانس حداكثر تا يك ساعت ديگر به خانه وي خواهد رسيد اما آمبولانس سه ساعت بعد در مقابل خانه وي حاضر شد. اما جالب اين كه چون بيمار سنگين وزن بود، تكنيسين هاي زن آمبولانس نمي توانستند او را از روي تخت بلند كنند.
به همين دليل از آتش نشان ها كمك گرفتند كه درنهايت بيمار پس از ۵/۳ ساعت انتظار سوار بر آمبولانس شد كه متأسفانه به دليل همين تأخير در راه جان باخت.
عاقبت تظاهر به مرگ
كارديف: يك مرد در ولز كه براي دريافت پول از بيمه، تظاهر به مرگ كرده بود به ۱۵ ماه حبس محكوم شد.وي كه ورشكسته شده بود از همسرش جدا شد و به هند سفر كرد. سپس يك روز از هند خبر رسيد كه او بر اثر حمله قلبي از دنيا رفته است.
به همين دليل همسرش از شركت بيمه ۳۰۰ هزار پوند دريافت كرد. اما چندي پيش شركت بيمه نسبت به اين خانواده مشكوك شد و پس از پيگيري هاي گسترده به اين نتيجه رسيد كه وي در آمريكا مشغول به كار در يك مغازه ميوه فروشي است.
او علاوه بر بازپرداخت مبلغ فوق بايد ۱۵ ماه را پشت ميله هاي زندان سپري كند.
سرقت با ماسك صدام
لندن: سه جوان در انگليس درحالي كه ماسك صدام حسين به صورت داشتند به سرقت از فروشگاه ها مي پرداختند. اين افراد درحالي كه ماسك به صورت و چاقو در دست داشتند وارد مغازه ها مي شدند و اجناس و كالاها را سرقت مي كردند. روز گذشته پليس موفق شد اين سه سارق را دستگير كند.
سرقت دوچرخه
ورونا: اعضاي تيم ملي دوچرخه سواري استراليا مجبور شدند با دوچرخه هاي اجاره اي در رقابت هاي قهرماني جهان شركت كنند.شنبه صبح هنگامي كه اعضاي اين تيم از خواب برخاستند متوجه شدند كه سارقان، دوچرخه ها و زمان سنج هاي آنان را به سرقت برده اند. البته حامي مالي تيم بزرگسالان بلافاصله دوچرخه هاي سرقتي را جايگزين كرد اما چون تيم هاي جوانان و نوجوانان فاقد حامي مالي بودند، مجبور شدند، دوچرخه اجاره كنند.
كشف طلا در كانال
مانيل: مردم پايتخت كشور فيليپين براي يافتن طلا به يك كانال فاضلاب در حومه اين شهر هجوم آورده اند.ديروز يك پسربچه ۱۵ ساله در حين بازي در اين كانال آلوده، مقداري طلا از داخل آب پيدا كرد كه پدرش با فروش آن صاحب ۵۳۵ دلار شد و يك دستگاه تلويزيون و دوچرخه خريد.در پي انتشار اين خبر، صدها نفر از شهروندان مانيل با تور وارد اين كانال شده اند تا طلا بيابند.
جشنواره دوقلوها
پكن: اولين جشنواره دوقلوها در شهر پكن چين برگزار شد. در اين جشنواره دوقلوهاي ۴ ماهه تا ۶۹ ساله حضور داشتند.در مجموع ۵۰۰ دوقلو در اين جشنواره شركت كرده و يك جشن بزرگ برگزار كردند.
در دهه پيش، كشور چين براي كنترل رشد جمعيت، تعداد فرزندان مجاز خانواده هاي شهري را يك كودك و خانواده هاي روستايي را دو كودك اعلام كرده بود، اما درصورتي كه خانواده ها صاحب دوقلو مي شدند، جريمه نقدي برايشان در نظر گرفته مي شد.
اعتصاب غذا
كاليفرنيا: يك فعال صلح طلب در آمريكا كه سابقه طولاني در اعتصاب غذا دارد اين بار قصد دارد با نخوردن غذا، «رالف نادر» را از شركت در انتخابات رياست جمهوري آمريكا منصرف كند.
اين پيرمرد ۶۰ ساله قصد دارد تا يك ماه ديگر تنها به مصرف مايعات بپردازد تا شايد نادر از شركت در انتخابات منصرف شود.۴ سال پيش، نادر با شركت در انتخابات رياست جمهوري آمريكا باعث شكست ال گور شد چون بخشي از آراي وي را در ايالت فلوريدا به خود اختصاص داد.وي پيش از اين براي متوقف شدن نمايش فيلم هاي خشن و اسباب بازي هاي خطرناك، ۶۳ روز اعتصاب غذا كرده بود.
عاقبت بازي حرفه اي هنرپيشه ها
بلگراد: تعدادي از هنرپيشه هاي سينماي صربستان و مونته نگرو كه نقش سارقان بانك را در جريان يك فيلم سينمايي ايفا مي كردند، توسط پليس دستگير شدند.
هنگامي كه گروه فيلمبرداري مشغول گرفتن صحنه سرقت از يك بانك بودند، ناگهان ۳۰ مامور پليس به محاصره گروه پرداختند و بازيگران را دستگير كردند.
اين هنرپيشه ها به حدي واقعي نقش سارقان را بازي مي كردند كه پليس تصور كرده بود، آنها واقعا سارق حرفه اي هستند.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۱ و ۵۳ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۸ و ۳ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۳۸ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۳ دقيقه

گل و گياه
002682.jpg
داوودي
نام علمي: Chrysanthemum Mary Stoker
خانواده: compositae
گياه دائمي به بلندي ۷۵ و گستردگي ۶۰ سانتي متر است داراي برگهاي پرمانند نقره اي رنگ بوده و گلهاي زردرنگ آن در اواخر تابستان و اوايل پاييز ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي، خاك غني و مرطوب با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد. جهت افزايش گلدهي، در فصل رشد دو بار شاخه ها را از ده سانتي متري سطح زمين قطع كنيد.
ازدياد: از طريق تقسيم گياه در پاييز يا اوايل بهار و تهيه قلمه در اوايل يا اواسط زمستان امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |