سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۶ - Oct 5, 2004
خاتمي وارد خارطوم شد
002757.jpg
ايرنا: رئيس مجلس سناي الجزاير سفر آقاي «سيد محمد خاتمي» به الجزاير را پراهميت خواند و آن را نقطه عطفي در گسترش مناسبات دو كشور دانست.
«عبدالقادر بن صالح» يكشنبه شب در ديدار با سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: اميدوارم دو ملت ايران و الجزاير شاهد گسترش مناسبات دو كشور در عرصه هاي مختلف باشند.
رئيس مجلس سناي الجزاير همچنين از شخصيت و منزلت آقاي خاتمي در دنياي اسلام تجليل كرد و نقش وي را در بهبود و گسترش روابط الجزيره - تهران ستود.
در اين ديدار كه در محل اقامت رئيس جمهوري اسلامي ايران برگزار شد خاتمي با اشاره به جايگاه الجزاير در منطقه شمال آفريقا گفت: الجزاير مي تواند نقش موثري در اين منطقه و همچنين خاورميانه ايفا نمايد.
براساس اين گزارش رئيس جمهوري اسلامي ايران همچنين يكشنبه شب در ضيافت شامي كه از سوي رئيس مجلس سناي الجزاير به افتخار ايشان ترتيب داده شده بود شركت كرد.
امضاي دو يادداشت تفاهم بانكي
همزمان با سفر رسمي سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران به الجزاير، مقام هاي بانكي دو كشور دو يادداشت تفاهم همكاري بانكي امضا كردند.
يادداشت تفاهم همكاريهاي بانكي بين ايران و الجزاير و يادداشت تفاهم همكاري صندوق ضمانت صادرات ايران و الجزاير با هدف ضمانت بيمه كالاهاي دو كشور، دو سندي بود كه بين مقام هاي تهران و الجزيره امضا و مبادله شد.
اين اسناد به امضاي كهزادي رئيس بانك توسعه صادرات و انصاري مدير بخش قراردادهاي بين المللي بانك مركزي ايران و دو تن از مقام هاي بانكي الجزاير رسيد.
خاتمي رسما بدرقه شد
سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران كه در صدر يك هيأت بلندپايه به الجزاير سفر كرده است، صبح روز گذشته از سوي عبدالعزيز بوتفليقه همتاي الجزايري خود بدرقه شد.
خاتمي در مراسم بدرقه و قبل از ترك الجزاير از ميهمان نوازي دولت و ملت الجزاير قدرداني كرد.
در مراسم بدرقه رئيس جمهوري شمار زيادي از مسئولان و مقامات بلندپايه الجزاير و سفراي خارجي مقيم الجزاير و اعضاي نمايندگي سياسي ايران در الجزاير حضور داشتند.
پيام خاتمي به رئيسان جمهوري مصر و مالت
سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري روز گذشته در ادامه سفر به سه كشور عربي هنگام عزيمت به سمت سودان و عبور از آسمان كشورهاي مصر و مالت پيام هاي دوستانه اي براي رؤساي جمهوري اين كشورها ارسال كرد.
خاتمي در اين پيام ها اظهار اميدواري كرد همكاريهاي ميان جمهوري اسلامي ايران و اين كشورها در پرتو تلاشها و كوشش هاي مستمر طرفين در تمام زمينه ها بيش از گذشته گسترش يابد.
همچنين منابع خبري گزارش دادند در ساعت پاياني شب گذشته سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران وارد خارطوم پايتخت سودان شد.
مذاكرات سياسي رئيس جمهور صبح امروز آغاز مي شود.

حداد عادل:
ما ملزم هستيم نظارت را سازمان دهيم
002754.jpg
ايرنا: غلامعلي  حدادعادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي ، نظارت  را امري  عقلي  دانست  و گفت : نظارت  را نبايد با مچ گيري  و غافلگيري  يكي  دانست .
حداد عادل  روز گذشته در اولين  نشست  مشترك  نمايندگان  ناظر در مجامع  و شوراهاي  مختلف  افزود: قوانين  كهنه  و قوانيني  كه  متناسب  با تحولات  زمان  نيستند، بستر خطا و انحراف  را فراهم  مي آورند پس بايد به  دنبال  اصلاح  قوانين  باشيم . حدادعادل  اظهار داشت : متاسفانه  امر نظارت  اگر نگوييم  امري  فراموش شده  است ، مي توان  گفت  كه  هميشه  امري  دست  دوم  تلقي  شده  است .
وي  نظارت  را يكي  از مهمترين  وظايف  مجلس  و ناظران  را بازوهاي  نظارتي مجلس  دانست  و گفت : ناظر بايد پاك  و آگاه  باشد تا بتوان  به  گزارش  اواعتماد كرد همچنان كه  نمي شود با دستمال  كثيف  شيشه  را پاك  كرد.
حدادعادل  گفت : در كنار پاكي ، وقوف  ناظر به  موضوع  نظارت  ضروري  است .
رئيس  مجلس  تأكيد كرد: نظارت  هم  بايد افراد، مجريان  و مديران  را دربر بگيرد و هم  ساختارها قوانين  و راهها را.
وي  افزود: به  عبارت  ديگر ناظر بايد هم  به  رهرو نظارت  كند و هم  به راه  و روش .
وي  تصريح  كرد: بر اساس  گزارشهاي  سازمان  بازرسي  كل  كشور ۹۰ درصداشكالات  ناشي  از اشكالات  ساختاري  است  يعني  فقدان  يا ضعف  قوانين  سبب  پديدآمدن  مشكلات  يا شكل  گرفتن  انحرافات  شده  است .
حدادعادل  تأكيد كرد: ما ملزم  هستيم  كه  نظارت  را سازمان  بدهيم  و به عنوان  وظيفه  حقوقي  در مجلس  نهادينه  كنيم .

رئيس سازمان بازرسي:
با دستگاه هاي اجرايي تعامل مي كنيم
ايرنا - رئيس  سازمان  بازرسي  كل  كشور گفت : به دليل  نبود اعتبار كافي  اين  سازمان  تابه  حال  قادر به  انجام  وظايف  كامل  نظارتي  خود نبوده  است .
نيازي  كه   در جلسه  شوراي  اداري  استان  كرمان  سخن مي گفت  افزود: لذا مسئولان  بايد بودجه  اين  سازمان  را تأمين  كنند تا بتواند امرنظارت  و بازرسي  را بر دستگاههاي  اجرايي  اعمال  كند. وي  در زمينه  تشريح  كارهاي  نظارتي  بر دستگاههاي  اجرائي  گفت : اين  سازمان نمي تواند بدون  تعامل  با اين  دستگاهها كار بازرسي  را انجام  دهد، لذا اهل تعامل  با دستگاههاي  اجرايي  مي باشد ولي  اهل  معامله  نمي باشد. وي  ادامه  داد: در حال  حاضر مجموعه هاي  نظارتي  زيادي  در دستگاههاي  اجرايي كشور وجود دارد واين  سازمان  بايستي  از وجود آنها دركارهاي  نظارتي  استفاده كند.
وي  اظهار داشت : اولويت  اول  برنامه هاي  نظارتي  اين  سازمان  مبارزه  با مفاسداقتصادي  در كشور مي باشد كه  يكي  از دغدغه هاي  مردم  و مسئولان  مي باشد و اين كاري  نيست  كه  ما بتوانيم  به  تنهايي  انجام  دهيم  بلكه  وظيفه  سه  قوه  است  كه ما را ياري  دهند. وي  در بخشي  ديگر از سخنان  خود بيان  داشت : بازرسي  از يك  دستگاه  به  اين معنا نمي باشد كه  آن دستگاه  مرتكب  تخلف  شده  چرا كه  ممكن  است  يك  مدير به دليل  درگيريهاي  كاري  توجه  كافي  به  مسائل  اطراف  خود ننموده  باشد، لذا بايديك  نظارت  بيروني  به  آن دستگاه  حاكم  گردد تا از مدار قانون  خارج  نشود.

شوراي عالي اطلاع رساني در قوه قضائيه تشكيل مي شود
فارس: با هدف رفع مشكلات ساختاري قوه قضائيه در امر اطلاع رساني، طرح تشكيل شوراي عالي اطلاع رساني تدوين و جهت تصويب نهايي تقديم رئيس قوه قضائيه شد.
شوراي عالي اطلاع رساني يكي از مجموعه هاي جديدي است كه ساختار آن در دوره پنجساله دوم رياست سيد محمود هاشمي شاهرودي تدوين و طراحي شده است.
ساختار اين شورا تركيبي از برخي معاونين و مديران كل قوه قضائيه است كه احتمالاً با رياست معاون اول قوه قضائيه و دبير سخنگوي اين قوه تشكيل شده و به صورت يكپارچه خدمات و كارهاي انجام شده در قوه قضائيه را به طور صحيح اطلاع رساني خواهد كرد.
مسئولان عالي قضايي درصدد هستند با تشكيل اين شورا از پراكندگي در صحبتها و تعارضات جلوگيري كرده و امر اطلاع رساني را به صورت ضابطه مند و با حفظ حدود و حريم مشخص انجام دهند.

مجلس مخالف افزايش قيمت ها در بودجه ۸۴ است
مهر - رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: اعضاي اين كميسيون آسيب شناسي جدي را براي لايحه بودجه سال آينده انجام داده اند و خلاصه اين آسيب ها را در ۲۰ بند براي دولت فرستاده اند تا در صورتيكه مصلحت بدانند تمام يا بخشي از آن را در بخشنامه بودجه سال ۸۴ و نهايتا لايحه بودجه لحاظ كنند.
حسن سبحاني رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس دركنفرانس خبري با اشاره به فعاليتهاي كميسيون برنامه و بودجه در خصوص ملاكها و ضوابط بودجه ۸۴ ، به اين ضوابط اشاره كرد و گفت: يكي از مسائلي كه ما در بودجه هر سال كشور با آن مواجه هستيم ، تخصيص حدود دو سوم بودجه هاي عمراني است و اين به خاطر اين است كه درآمدهاي صحيح پيش بيني نمي شود و ديگر اينكه در پيش بيني درآمدها تخمين حدبالا زده مي شود و در نتيجه آنچه كه حاصل مي شود معمولاكمتر از ميزان پيش بيني شده است و ما دركشور با چانه زني براي تخصيص بيشتر از طرف دستگاهها مواجه هستيم.
حسن سبحاني در ادامه تصريح كرد: اولين ملاكي كه بايد دنبال كنيم اين است كه درآمدهاي واقعي ديده شود تا تخصيص ها ۱۰۰ درصد شود.
وي در ادامه به تبصره هاي ماده واحده بودجه هاي سالانه كشور اشاره كرد و گفت: تقريبا هر دستگاهي در دولت يك تبصره در بودجه دارد و ما فكر مي كنيم كه بودجه محل قانونگذاري براي دستگاهها نيست و تبصره هاكه ماهيت بودجه اي ندارند بايد از لايحه بودجه حذف شوند.
وي خاطرنشان ساخت: ما معتقديم كه هر دستگاهي بايد به طور شفاف درآمد و هزينه اش معلوم باشد و درآمد متفرقه نداشته باشد اين در حاليست كه نسبت به سال ۸۲ ، در سال ۸۳ ، ۲۴۶ درصد اين درآمدها رشد داشته است.
دكتر سبحاني اضافه كرد: نكته ديگري كه كميسيون در تدوين بودجه ۸۴ به آن تاكيد فراوان دارد اين است كه دلايل منطقي و عقلاني براي افزايش قيمتهاي كالاها و خدمات دولتي در گذشته وجود نداشته است و دركنار اين اتفاقات هم اتفاقي تحت عنوان افزايش قيمتها افتاده است كه هر سال به جامعه شوك واردكرده در حالي كه دستگاههاي دولتي بايد تلاش كنندكه از طريق كاهش هزينه و افزايش كارايي خودشان را اداره كنند نه اين كه سود مديريتهاي احتمالي و يا هزينه هاي غير ضروري خودشان را با افزايش قيمت جبران كنند و لذا روي كرد كلي اين است كه در سال ۸۴ تلاش كنيم حتي المقدور هيچ قيمتي ازكالاها و خدمات دولت و شركتهاي دولتي را تحت هر عنواني افزايش ندهيم .وي همچنين به شركتهاي دولتي كه اساسنامه قانوني ندارند اشاره كرد و گفت: براي برخي از دستگاهها در لايحه بودجه پيش بيني اعتبار مي شود در حاليكه فقط دستگاههايي بايد از بودجه استفاده كنندكه اساسنامه و تشكيلات قانوني داشته باشند.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه همچنين از نحوه استفاده از اوراق مشاركت دركشور انتقادكرد و افزود: اوراق مشاركت بايد به طور مشخص در طرحهاي عمراني تعريف شده به كار گرفته شود و صاحبان اين اوراق مشاركت هم بايد صبركنند تا از سود ناشي از به ثمر نشستن آن طرحهاي عمراني بهره مند شوند درحاليكه الان اين طور نيست و در فاصله سال ۷۶ تا پايان ۸۱ توسط شركتهاي دولتي و دولت ۲۰۹۸ ميليارد تومان اوراق مشاركت فروخته شده و مورد استقبال بوده به خاطر اينكه نرخ سود بالا يي دارد و حتي بالاتر از سپرده هاي بلندمدت و از ماليات معاف هستند و درجه نقدينگي اش بالاست و ريسكش هم پايين تر است و با فروش اوراق مشاركت و واريز پول آن در بودجه عمومي به نحوي كه مشخص نباشد صرف چه طرحهايي مي شود موافق نيستيم.

بيانيه آيت الله مكارم شيرازي:
سكوت  مجامع  بين المللي 
در برابر قتل عام  مسلمانان حيرت  انگيز  است
حضـرت  آيت ا...  ناصر مكارم شيرازي  با صدور اطلاعيه اي  قتل عام هاي  اخير در سرزمين هاي  اسلامي را محكوم  كرد. در بخشي  از اين  اطلاعيه  آمده است : اين  روزها قتل عام هايي  در فلسطين اشغالي ، عراق  و پاكستان  روي  مي دهدكه  هر انسان  آزاده اي  را تكان  مي دهد.
آيت ا...  مكارم  شيرازي  در اين  اطلاعيه  تصريح  كرده  است : بخشي  از آن (جنايتها) بطور مستقيم  به  دست  اسرائيل  و آمريكا در سرزمين  مظلوم  فلسطين و شهرهاي  سامرا و شهرك  صدر در عراق  و بخشي  ديگر به  وسيله  عمال  آنها درپاكستان  در مساجدي  كه  گروهي  از مسلمانان  شيعه  مشغول  راز و نياز به  درگاه  پروردگارند، انجام  مي شود. وي  در اين  اطلاعيه  سكوت  مجامع  بين المللي  و دبيركل  سازمان  ملل  به ويژه  دولتهاي  اسلامي  در برابر اين  قتل عام ها را حيرت  انگيز دانسته  است . او در اين  اطلاعيه  تأكيد كرده  است : متاسفانه  از رسانه هاي  داخلي  كشور ما و دولت  جمهوري  اسلامي  محكوم  كردن  ساده  پذيرفته  نيست ، چرا فرياد بلند نمي كنند. وي  در بخش  ديگري  از اين  اطلاعيه  گفته  است : علماي  تمام  جهان  اسلام  بايد بر سر دولتهاي  خود خصوصا آنها كه  رابطه  با اسرائيل  و آمريكا دارند فرياد بكشند و افكار عمومي دنيا رابا اعتراض  شديد خود بر ضد اين  جنايتكاران  بشورانند.
آيت ا...  مكارم شيرازي  در اين  اطلاعيه ، سكوت  غربي ها در قبال  قتل  عام مسلمانان  را ناشي  از ناخشنودي  آنان  از قوت  گرفتن  جهان  اسلام  دانسته  است . اين  مرجع  تقليد در اين  اطلاعيه  تأكيد كرده  است ، آمريكاييها با جنايات خود در عراق  و با حمايت  از جنايات  اسرائيل  بيشترين  نفرت  را در جهان  اسلام براي  خود خريدند و مسلمانان  دشمنان  اصلي  خود را بيشتر شناختند. وي  در اين  اطلاعيه  ابراز اميدواري  كرده  كه  نفرت  عمومي تبديل  به  يك  حركت اعتراض  آميز سراسري  گشته  و نقطه  ختمي  بر اين  جنايات  شود.

همايش «اقتدار ملي» و «امنيت ملي» برگزار مي شود
فارس: همايش «اقتدار ملي، امنيت ملي» به مناسبت بيستمين سالگرد تاسيس وزارت اطلاعات سه شنبه برگزار مي شود.
در اين همايش كه با پيام رئيس جمهوري و سخنراني معاون اول رئيس جمهوري آغاز به كار خواهد كرد راههاي افزايش سطح اقتدار ملي و كارآمدتر شدن دستگاه امنيتي كشور مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
در همايش «اقتدار ملي، امنيت ملي» حدود دوهزار نفر از نخبگان حضور خواهند داشت.
در جلسه عصر سه شنبه اين همايش نيز رئيس مجلس شوراي اسلامي سخنراني خواهد كرد.

اخبار كوتاه سياسي
رئيس مجلس خبرگان: اگر حقوق ملت بخواهد ضايع شود نبايد به هيج عنوان گذشت
مهر- آيت ا... مشكيني امام جمعه قم در ديدار با گروهي از فرماندهان، مديران و فرمانده تيپ دوم اباعبدا... الحسين(ع) لشگر ۱۷ علي بن ابيطالب (ع) با بيان اين مطلب تأكيد كرد: اميرالمؤمنين علي( ع ) به ما آموخته است كه اگر حقي از ما ضايع كردند به بزرگواري بگذريم ولي اگر حقوق ملت ضايع شد نبايد به هيچ عنوان گذشت و بايد با متخلف برخورد كنيم.
به گزارش رسا، وي افزود: در جامعه اسلامي برخي فقط حرف مي زنند اما شما سربازان دين سعي كنيد هميشه بر مدار حق حركت كنيد و عدالت هم يعني همين طرف داري از حق. وي اضافه كرد: شما بايد به اين لباس و موقعيت خودتان افتخار كنيد، چرا كه تمام سربازان و نظاميان دنيا طرف دار باطل و پاسبان حرام هستند ولي شما تنها گروهي هستيد كه مسئوليت حراست از حلال و دين خدا را بر عهده داريد.رئيس مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: امروز جهان در وضعيتي قرار دارد كه همه به ما حمله كرده اند اما ما هم بنابر وظيفه مانند امام راحل (ره) با دست خالي در مقابلشان مي ايستيم و وعده خداوند كه همان نصر به رِعب است در ما محقق شده است. الآن ترسي كه جهان كفر از ما دارد همان نَصر به رعب خداوند متعال است و اين همان عزت ايران، اسلام و رهبري است كه پرچم اسلام را حفظ كرده اند.
آيت الله موسوي اردبيلي: امنيت ايران در سطح كشورهاي مترقي است
قم - خبرگزاري جمهوري اسلامي: حضرت آيت ا... عبدالكريم موسوي اردبيليگفت:  امروز امنيت در كشور اگر بالاتر از كشورهاي مترقي نباشد كمتر از آن نيست.وي در ديدار رئيس سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي كشور و فرماند هان انتظامي قم افزود: من در جريان مشكلات گوناگون در اوايل انقلاب بودم و مي دانم كه نيروي انتظامي با تلاش دلسوزانه خود بسياري از آنها را حل كرده است.
وي با اشاره به گسترش امنيت در مناطق مختلف كشور گفت: اين امنيت مديون حضور فعال نيروهاي انتظامي است و بايد از آن تقدير شود.
الوطن: الجزاير از برنامه هسته اي ايران حمايت كرد
ايرنا - روزنامه «الوطن» چاپ عربستان روز گذشته به نقل از وزير امورخارجه ايران نوشت: دولت الجزاير از برنامه هسته اي ايران حمايت مي كند.به نوشته الوطن، كمال خرازي اظهارداشت: موضوع فعاليت هاي هسته اي ايران كه مورد مناقشه تهران و آژانس بين المللي انرژي اتمي است، در گفت وگوهاي خاتمي و بوتفليقه بررسي شد و الجزاير از موضع ايران در اين خصوص حمايت كرد.اين روزنامه با بيان اين مطلب كه مهمترين نتيجه ديدار خاتمي از الجزاير كسب حمايت اين كشور از برنامه اتمي ايران بود، افزود: سخنگوي وزارت امورخارجه ايران نيز از طرح مجلس شوراي اسلامي براي الزام دولت به ادامه برنامه غني سازي اورانيوم خبر داد.الوطن همچنين با اشاره به سخنراني ديروز آقاي خاتمي در پارلمان الجزاير نوشت: خاتمي از مسلمانان جهان خواست چهره مهربان تري از دين اسلام ارايه كنند.
تحقيق و تفحص از سازمان مديريت و صنعت خودرو در جلسه امروز مجلس
فارس: تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و اعضاي شوراي عالي اداري، امروز در جلسه علني مجلس مطرح و مورد رسيدگي قرار مي گيرد.اين تحقيق و تفحص از دستگاه هاي مرتبط با امور استخدامي و معيشتي كاركنان دولت و نهادها، موسسات و شركت هاي تحت پوشش و وابسته را نيز شامل مي شود كه در صورت تصويب مجلس، صورت خواهد گرفت. همچنين تحقيق و تفحص مذكور، مسائل اداري و مديريتي مجموعه تشكيلات و ساختار دولت كه با امور استخدامي و معيشتي و بهره وري كاركنان ارتباط دارد را شامل مي گردد. بررسي تقاضاي تحقيق و تفحص از صنايع خودروسازي كشور نيز از ديگر دستورات مهم جلسه علني امروز در مجلس شوراي اسلامي خواهد بود.
بي بي سي : موضع آمريكا در برابر ايران نرم تر شده است
ايرنا - راديو بي بي سي  يكشنبه  شب  در گزارشي  درباره  رقابت هاي  انتخاباتي  در آمريكا ابراز عقيده  كرد كه  موضع  آن كشور در برابر ايران  نرم  تر شده  است . اين  راديو در ادامه  اين  خبر خود گفت:  جان  بولتون  معاون  وزير خارجه آمريكا در امور كنترل  تسليحات ، در سفر به  آلمان  روابط تجاري  آلمان  با ايران را مورد انتقاد قرار داده است . به  گزارش  بي بي سي  بولتون  در مورد نحوه  مقابله  با ايران  و تهديد هسته اي  احتمالي  ايران  گفت : آمريكا مداخله  نظامي را در نظر ندارد، اما مداخله  نظامي از ميان  راههاي  پيش  روي  آمريكا حذف  نشده است . بي بي سي  گفت : با اين  وجود به نظر مي رسد اظهارات  جان  بولتون  و موضع  ابرازشده  از سوي  او نسبت  به  مواضع  قبلي  آمريكا در قبال  ايران  نرم تر شده  باشد.
نماينده مردم مشهد: همزماني انتخابات رياست جمهوري و مجلس موجب كاهش سليقه است
ايرنا: نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي، گفت: برگزاري انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي در يك زمان، حركت خوبي براي كاهش سليقه ها است.
«جواد آرين منش» روز گذشته افزود: اين مسئله، عامل مهمي در يك دست شدن دولت و مجلس است.وي بيان داشت: در حال حاضر بين انتخابات رياست جمهوري و مجلس يك سال و نيم فاصله است كه همين مسئله زمينه ساز ناهماهنگي بين ديدگاه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي بين اين دو مي باشد.وي ذائقه ها و مطالبات مردم را در هر مقطعي متفاوت توصيف كرد و افزود: در چنين شرايطي، اين دولت ها هستند كه بايد خودشان را با پيام انتخابات هماهنگ كنند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |