سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۶ - Oct 5, 2004
شهردار تهران در مراسم صبحگاه پليس انتظامي
002829.jpg
عكس:محمد كربلايي احمد
گروه شهري: شهردار تهران كه به مناسبت هفته نيروي انتظامي در برنامه صبحگاهي اداره كل پليس انتظامي و در جمع نيروهاي اجرائيات شهرداري تهران حضور يافته بود، طي سخناني، خاطرنشان كرد: بهترين شهر آن است كه شهروندانش در امنيت و شور و نشاط زندگي كنند.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين مراسم همچنين وظايف و حوزه مسئوليت اين نيروها را بسيار گسترده و متنوع و پيچيده اعلام كرد و يادآور شد كه اين وظايف كنترل مرزها تا ضابطين قضايي و كنترل عبور و مرور در شهرها و اجرائيات شهرداري را در بر مي گيرد.شهردار تهران حضور مقتدرانه نيروي انتظامي را عامل جلوگيري از اجحاف و تعدي به عرصه هاي عمومي دانست و گفت: مصالحه در مقابل متخلف و متجاوز به حقوق مردم، درواقع تضييع حقوق مردم است.
وي افزود: گرچه، خواهان قاطعيت در اجراي قانون هستيم اما اين قاطعيت بايد همراه با عطوفت و آموزندگي باشد چرا كه بخش مهمي از نقش نيروي انتظامي فرهنگ سازي و فراهم كرده فضاي تفاهم، همدلي و اعتماد در شهر است.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: كنترل شهر بزرگي چون تهران ضروري است و متناسب با تحولات، مشكلات و پيچيدگيها و تغييرات هر روزه آن بايد پيش رفت كه در اين راستا نيازمند آموزش مستمر نيروهاي انتظامي در جهت كالبد شكافي مسايل و معضلات چه از نظر اجتماعي چه روانشناسي به منظور دستيابي به علل و ريشه هاي واقعي يك معضل و راه حلهاي اجتماعي مناسب آن هستيم.
وي تأكيد كرد: تدبير، برنامه ريزيها و سياستگذاريها در اين حوزه بايد به سمت برجسته سازي و فعال سازي هر چه بيشتر نقش و حضور مردم در اداره شهر باشد.
در حاشيه اين مراسم مهندس محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به قدرداني شهرداري تهران به كاركنان اداره كل اجرائيات و پرداخت پاداش نقدي به اين پرسنل زحمتكش اظهار داشت: شهردار تهران پس از بازديد از اداره كل اجرائيات، قدرداني از كاركنان و همچنين بازسازي ساختمان اين اداره كل را مورد تأكيد قرار داد.
به گزارش خبرنگار ما، اجرائيات شهرداري تهران با قدمتي ۵۰ ساله بازوي اجرايي شهرداري تهران محسوب مي شود و نقش مأموران آن در اجراي بهينه قوانين شهري، بخصوص اجراي كميسيون ماده صد چشمگير مي باشد.
در پايان اين مراسم دو نفر از كاركنان نيروي انتظامي به نامهاي غلامرضا پور قاسمي و ستوان دوم صفر فرخ پور به پاس حضور مستمر در پارك جنگلي سرخه حصار و تأمين امنيت شهروندان و رد رشوه در حين انجام وظيفه مورد تقدير در قالب ترفيع و پاداش قرار گرفتند.

بهره برداري از ۷۵ پروژه شهري در منطقه يك تهران
پايه هاي قطار هوايي صادقيه - مهر آباد
هفته آينده به صورت آزمايشي نصب مي شود
002811.jpg
معاون فني و عمراني شهرداري تهران اعلام كرد: به منظور بهسازي معابر و ساماندهي شبكه راههاي ارتباطي درون شهري ۲۳۷ پروژه، در سطح شهر تهران طراحي و آماده اجرا است.
مهندس محمد علي آبادي در مراسم بهره برداري از ۷۵ پروژه شهري شمال تهران همچنين افزود: در حال حاضر ۶۰ طرح شهري كه براساس بهسازي ترافيك تهران و با هدف كاهش زمان  بهره برداري در سطح شهر طراحي شده در دست اجرا است و با تامين منابع مالي مي توانيم ظرفيت اجرا را تا دو برابر افزايش دهيم.
وي سياستگذاري شهرداري تهران را بر ساماندهي حمل و نقل شهري متمركز دانست و افزود: در حوزه عمراني ۳۵۰ ميليارد تومان براي احداث بزرگراهها و پلها تخصيص داده شده و هر منطقه شهرداري تهران در حدود ۱۰۰ ميليارد ريال از بودجه خود را براي ساماندهي ترافيك اختصاص داده است.
وي بودجه عمراني را در سال جاري بيش از ۷۰۰ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت:  با حذف هزينه هاي نگهداري، كمك هزينه ها بر بهسازي حمل و نقل و ترافيك شهري استوار شده است.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران بر تكميل دو خط متروي ميرداماد- تجريش و بهارستان - شرق تهران تا اواسط سال آ ينده خبر داد و گفت: تهران نيازمند احداث تونل هاي شرق به غرب است و تا ۵ سال آينده دو خط ديگر به خطوط متروي تهران افزوده خواهد شد.
002814.jpg
وي همچنين احداث تونل رسالت جهت اتصال بزرگراه رسالت غرب و شرق به يكديگر و انتقال ترافيك بزرگراه همت به رسالت، اتصال بزرگراه صدر- بابايي با تونل به نيايش را از ديگر اقدامات اساسي شهرداري تهران دانست.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك تهران در اين گردهمايي دكتر حميد بهبهاني معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز به آغاز اجراي طرح مونوريل اشاره كرد و گفت: پايه هاي اين طرح به طول ۶ تا ۷ كيلومتر از ميدان صادقيه تا فرودگاه مهرآباد از هفته آينده به صورت آ زمايشي نصب مي شود و تا دو ماه آينده نيز به قطار مجهز خواهد شد.وي احداث راههاي هوايي را از طرحهاي با صرفه در جهت كاهش ترافيك شهري دانست و تصريح كرد: در حال حاضر ۴۵ تقاطع غيرهمسطح با هزينه اي بين ۴ تا ۱۰ ميليارد تومان براي هر تقاطع در تهران در دست اجرا است كه با توجه به مشكلاتي كه در حفر تونل و راههاي زيرزميني در ايران وجود دارد فعاليت در ارتفاع با توجه به هزينه و زمان اجراي كمتر با صرفه است.دكتر محمدرضا بمانيان شهردار منطقه يك نيز گفت: تعريض ۷ خيابان و افزوده شدن بيش از ۲ هكتار به معابر عمومي منطقه، اصلاح هندسي ۶ تقاطع، احداث، بازسازي و مرمت اماكن مذهبي، آموزشي، احداث پل سواره رو، احداث پهلوگاه نوبنياد، احداث پل عابر پياده در بزرگراه صدر،  نصب و اجراي سرپناه ايستگاههاي اتوبوس، احداث و بازسازي سرويس هاي بهداشتي و ساختمان هاي اداري و تجاري از جمله طرحهاي اجرا شده به شمار مي آيند.

وام ازدواج به زوج هاي جوان
002820.jpg
دبير ستاد پيوندهاي آسماني شهرداري تهران گفت : تمامي زوج هاي جواني كه براي دريافت وام ازدواج يك ميليون توماني شهرداري تهران ثبت نام كرده اند ، تا پايان ماه رمضان براي اخذ وام دعوت مي شوند.
دكتر مجيد جمشيديان افزود: تا ۱۵ مهرماه ۳۵ هزار نفر (۵۰ درصد زوج هاي ثبت نام شده) از زوج هاي جوان تهراني وام ازدواج خود را دريافت خواهند كرد و مابقي زوج ها نيز تا پايان ماه رمضان دعوت مي شوند تا به نوبت براي اخذ وام مراجعه كنند.
وي افزود: علاوه بر دو مركز موجود، مركز ديگري نيز براي سرعت بخشي به عمليات پرداخت وام به زوج هاي جوان تهراني بزودي راه اندازي مي شود.

مراكز خريد و فروش مواد پروتئيني
002817.jpg
سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران با هدف تامين گوشت سالم و بهداشتي، مراكز بورس خريد و فروش انواع مواد پروتئيني ايجاد مي كند.
حسن طاهري مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه هاي شهرداري تهران، تهيه و اجراي طرح جامع نظام تامين و توزيع دام و مواد پروتئيني خام دامي در شهر تهران و ساخت ايستگاههاي عرضه بهداشتي دام زنده در مناطق حاشيه اي شهر به همراه قربانگاههاي بهداشتي بدون ايجاد آلودگي جهت رفع نياز شهروندان براي انجام نذورات به مناسبت هاي مختلف چون بازگشت مسافرين ، ازدواج ها ، صدقات ، عقيقه و... را از جمله برنامه هاي آتي اين سازمان بر شمرد .

امنيت پاركها
002823.jpg
رئيس مركز اجرائيات اداره كل پليس انتظامي و اجرائيات شهرداري تهران از برقراري امنيت در اكثر پاركهاي شهر تهران با همت نيروهاي اين مركز خبر داد.غلامرضا سبحاني تصريح كرد: حضور پليس در پاركها موجب از بين رفتن محيط ناامني كه در گذشته در فضاي پاركهاي شهر وجود داشت، شده است.
وي جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز و تخريب اين قبيل واحدها را از جمله وظايف اين مركز اعلام كرد.در پي تلاش شهرداري و عوامل اجرايي آن در زمينه افزايش ضريب ايمني پاركها و پاكسازي اين فضاها از لوث عناصر ناهنجار ، ميزان ساعات گذران اوقات فراغت شهروندان در بوستانها افزايش يافته است .

طرح بيمه رانندگان تاكسي به هيأت دولت ارائه شده است
002826.jpg
گروه شهري: ۱۸ هزار اتوبوس متعلق به ناوگان اتوبوسراني، ۲۴ درصد از كل سفرهاي درون شهري را در سطح كشور پوشش مي دهند.به گزارش خبرنگار ما، مدير كل حمل و نقل و ترافيك سازمان شهرداري هاي كشور در جمع خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: از ۸ سال قبل تاكنون تعداد اتوبوس هاي ناوگان اتوبوسراني درون شهري از ۸ هزار دستگاه به ۱۸ هزار دستگاه افزايش يافته و تا پايان امسال اين ميزان به ۲۱ هزار دستگاه خواهد رسيد.مهندس عبادالله فتح اللهي گفت: سهم مترو در جابه جايي مسافران، تنها ۴ درصد از كل سفرهاي درون شهري است كه تا پايان برنامه چهارم توسعه اين رقم به ۱۰ درصد افزايش خواهد يافت.وي با اشاره به توسعه و احداث خطوط مترو و قطارهاي شهري در هفت كلان شهر كشور تصريح كرد: تاكنون ۷۷۰ ميليارد تومان اعتبار براي احداث و توسعه خطوط مترو و قطارهاي شهري هزينه شده كه سهم تهران از اين ميزان ۵۵۱ ميليارد و مابقي سهم شهرهاي تبريز،  اصفهان، شيراز، كرج، مشهد و اهواز بوده است.
فتح اللهي تعداد تاكسي هاي پلاك قرمز را ۱۵۰ هزار دستگاه در كل كشور عنوان كرد و افزود: ۳۰ هزار دستگاه تاكسي فرسوده در ناوگان تاكسيراني كشور وجود دارد كه تا پايان برنامه چهارم توسعه نوسازي خواهند شد و بر همين اساس تاكنون ۴ هزار تاكسي سمند گازسوز در تهران و ۸ شهر آلوده كشور جايگزين تاكسي هاي فرسوده شده اند.وي همچنين در اين نشست از بيمه رانندگان تاكسي خبر داد و گفت: بحث بيمه رانندگان تاكسي طي لايحه اي به دولت پيشنهاد شده كه براساس  آن سهم كارفرما به عهده دولت مي باشد و در صورت تصويب ، اين بزرگترين كمك و تسهيلاتي است كه رانندگان تاكسي از آن برخوردار خواهند شد.

عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران:
دريافت عوارض از تالارهاي پذيرايي براساس مصوبه شوراي شهر است
گروه شهري: مشكلات جوانان نبايد مستمسك و بهانه اي براي عدم پرداخت عوارض شهرداري از سوي برخي صنوف قرار گيرد.
مهندس اميررضا واعظي آشتياني عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار ما راجع به اظهارات اخير رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و ظروف كرايه مبني بر اينكه شهرداري براساس مصوبه شوراي شهر از ارديبهشت امسال از زوج هاي تهراني كه مراسم خود را در تالارهاي پذيرايي برگزار كنند ۱۲درصد عوارض از كل هزينه مراسم مي گيرد گفت: اصلا مصوبه مورد نظر ربطي به جوانان نداشته بلكه مربوط به دريافت بهاي خدمات از تالارها و باشگاه هاي پذيرايي و رستورانها به ماخذ ۱۰درصد از قرارداد منعقده به منظور تامين هزينه هاي خدمات شهري و ترافيكي ناشي از مراسم تالارها بوده است. از اين رو دليلي ندارد كه اين مسئله مستمسك قرار گيرد و تحت عنوان فشار بر جوانان تلقي شود.
خزانه دار شوراي شهر افزود: اگر اين گونه رستوران ها و تالارها دلشان براي جوانان مي سوزد و نگران مسائل ازدواج جوانان هستند، بهتر است، تخفيف هايي را براي آنان در نظر بگيرند.
وي يكي از رويكردهاي مديريت شهري را توجه به مسائل و مشكلات جوانان دانست و گفت: شوراي شهر و شهرداري تاكنون در حد توان و بضاعت خود تخفيف ها و تسهيلاتي مانند وام ازدواج قائل شده اند و اميدواريم از اين پس نيز گام هاي بيشتري براي جوانان برداشته شود.
آشتياني گفت: در شهر هرگونه بهره برداري خدماتي به طور يقين نيازمند پرداخت عوارض است و تالارداران نيز مانند ساير صنوف و همه كساني كه به نوعي از خدمات و نظافت شهر استفاده مي كنند و در مشكلات ترافيك تهران نقش دارند بايد به سهم خود هزينه اداره شهر را پرداخت كنند.

ديدار عضو شوراي شهر با شهروندان منطقه ۱۹
گروه شهري: مهندس اميررضا واعظي آشتياني عضو هيات رئيسه و خزانه دار شوراي شهر، روز چهارشنبه با حضور در شهرداري منطقه ۱۹ با شهروندان اين منطقه ديدار مي كند.
شهروندان منطقه ۱۹ مي توانند براي ثبت نام و تعيين وقت به روابط عمومي شهرداري اين منطقه مراجعه كنند.

بررسي نحوه ورود تشكل هاي غيردولتي به بحث آسيب هاي اجتماعي
كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، هفته جاري، بحث نحوه ورود تشكل هاي غيردولتي به موضوع آسيب هاي اجتماعي را بررسي مي كند.
به گزارش ايلنا، اين كميسيون همچنين در هفته جاري، جلسه اي نيز در خصوص زيباسازي و تبليغات محيطي خواهد داشت.
طبق اين گزارش، بررسي موضوع اوقات فراغت شهروندان تهراني از ديگر موضوعاتي است كه در هفته جاري، كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با حضور دستگاههاي مسئول در دستور كار خود دارد.
همچنين، موضوعات فوريت هاي پزشكي تاكسي راني، وضعيت كودكان و دختران آسيب ديده و در معرض آسيب و زباله هاي بيمارستاني از ديگر موضوعاتي است كه كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در مورد آنها تشكيل جلسه خواهد داد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |