سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۶ - Oct 5, 2004
بازي هاي بسكتبال غرب آسيا
ايران با پيروزي بر لبنان به نيمه نهايي مي رسد
002760.jpg
خبرنگار همشهري: نوار پيروزي هاي بسكتبال ايران كه از بازي هاي غرب آسيا آغاز و با قهرماني جوانان ما در بنگلور هندوستان استمرار يافته بود سرانجام با قبول شكست ديروز تيم اميد ايران برابر چين در بازي هاي اميدهاي آسيا در تهران پاره شد كه اين دقيقا مي تواند ناشي از فشردگي مسابقات پي درپي و تحليل قواي جسماني ملي پوشان بسكتبال ايران باشد. افت مشهود تيم بسكتبال ايران در بازي برابر چين حتي مربيان ايران را وادار كرد كه دست به تغييرات تاكتيكي مختلف بزنند كه همين مساله نيز مي تواند دليل واضحي بر اين اتفاق باشد. البته چيني ها هم در بازي ديروز به خوبي از تحليل رفتن قواي جسماني بازيكنان ما استفاده كردند و در اواخر مسابقه كاملا برتري خود را در ميدان به نمايش گذاشتند.
تيم ايران بعد از سه پيروزي خوب برابر تيم هاي قطر، كويت و عراق در بازي هاي اميدهاي آسيا در مسابقه ديروز خود طراوت بازي هاي گذشته را نداشت و به همين دليل اكثر پرتاب هاي تيم ما در مسابقه برابر چين به ثمر نمي رسيد. ولاديمير بوسنياك سرمربي تيم ما اگرچه در كوارتر اول جابر روزبهاني و حامد حدادي دو يار بلندقد كشورمان را در تركيب تيم قرارداد ولي در ادامه كار به دليل ناهماهنگي در بسياري از زمان اين مسابقه به صورت مجزا از آن ها استفاده كرد.
تيم ايران تا اواخر كوارتر سوم از تيم چين جلو بود كه به دليل ناتواني دفاعي بازيكنان كشورمان چيني ها ۴۵-۴۶ از ما جلو افتادند و در ادامه نيز برتري خود را تا پايان حفظ كردند. تيم ايران با قبول شكست (۷۱-۸۵) برابر چين خود را به مسابقه امروز با لبنان رساند.
باتوجه به اينكه از هر گروه دو تيم به مرحله نيمه نهايي راه مي يابد اگر امروز بازيكنان تيم ايران در مسابقه با لبنان بتوانند برابر حريف خود به پيروزي برسند مي توانند خود را به مرحله نيمه نهايي بازي هاي بسكتبال اميدهاي آسيا برسانند.
نكته ديگري كه در مسابقه ديروز تيم هاي ايران و چين بازيكنان ما را به شدت آزار داد ناهماهنگي شديد بين آن ها بود كه در ميان تمامي آن ها جابر روزبهاني آسيب پذيرتر از بقيه خود را نشان داد.
برنامه بازي هاي امروز
ژاپن با قزاقستان ساعت ۹
كويت با عربستان ساعت ۱۱
اردن با قطر ساعت ۱۵
ايران با لبنان ساعت ۱۷
كره جنوبي با چين تايپه ساعت ۱۹

وزنه برداران جوان ايران عازم تايلند شدند
گروه ورزشي: تيم وزنه برداري جوانان ايران بامداد امروز براي شركت در رقابت هاي قهرماني آسيا عازم شهر چيانگ ماي تايلند شد.
هشت وزنه بردار جوان ايران پس از رقابت هاي قهرماني جهان، براي شركت در مسابقات تايلند برگزيده شدند كه اكثر آنها در مسابقات جهاني شركت داشتند.
حسين آبرون، محمود اسمعيل زاده، جواد نادري، اميد نائيج كناري، علي دهقانيان، جواد گوهري، رشيد شريفي و سجاد انوشيروان اعضاي تيم در مسابقه هاي قهرماني آسيا هستند.

درخواست وحيد هاشميان از تماشاگران:
فرهنگ والاي ايرانيان را به آلماني ها نشان دهيد
گروه ورزشي: بازيكن تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: ديدار ايران با آلمان براي مردم و روساي فدراسيون فوتبال آلمان از اهميت ويژه اي برخوردار است و آنها براي نتيجه اين ديدار حساسيت زيادي قائل هستند.
هاشميان از تماشاگران و هواداران تيم ملي فوتبال كشورمان درخواست كرد در ديدار روز شنبه فرهنگ والاي ايرانيان را به مردم آلمان و بازيكنان اين كشور نشان دهند تا رابطه فوتبال دو كشور همچنان مثبت ادامه يابد.

جشنواره ورزشي روزنامه نگاران بيليارد باز هاي خبرنگار
گروه ورزشي: در ادامه اولين جشنواره ورزشي روزنامه نگاران، مسابقات بيليارد با حضور ۱۶ شركت كننده برگزار شد.
در پايان اين مسابقات كه از سوي كميته تربيت بدني انجمن صنفي روزنامه نگاران برگزار شد، نمايندگان نشريات ايران ورزشي، خبر ورزشي، چلچراغ و اطلاعات به ترتيب به رتبه هاي اول تا چهارم دست پيدا كردند.
اين مسابقات به صورت دو حذفي انجام شد و نمايندگاني از نشريات شرق، اطلاعات، ايران ورزشي، خبر ورزشي، خبرگزاري مهر، فيلم و چلچراغ در آن حضور داشتند.طبق اعلام كميته تربيت بدني انجمن صنفي روزنامه نگاران، اين جشنواره ورزشي با مسابقات تنيس، پينگ پنگ و فوتبال سالني ادامه پيدا مي كند كه متقاضيان حضور در مسابقات فوق مي توانند در دفتر انجمن صنفي روزنامه نگاران ثبت نام كنند.

تدياشويلي : ايران را مهد كشتي جهان مي دانم
002763.jpg
خبرنگار همشهري: لوان تدياشويلي يكي از نوابغ اسبق كشتي دنيا و گرجستان اين روزها در تهران است و ديروز هم در جمع مربيان كشتي در سالن مهندس توفيق جهانبخت حاضر شد و حرفهاي جالبي زد كه آگاهي از آنها براي هيچ كشتي گيري خالي از لطف نيست، به گزيده اي از حرفهاي ديروز وي اشاره مي كنيم:
*كشتي در ايران همچون گرجستان، پايه و اساس محكمي دارد و من ايران را مهد كشتي دنيا مي دانم.
*اطاعت از مربي و تمرين هدفمند، مهم ترين مسائلي بود كه در كشتي زمان قديم به آن توجه داشتيم، چرا كه تمام فكر ما تمرين و كشتي بود و خود به خود قهرماني به سوي ما مي آمد. حتي زماني كه قهرمان جهان و المپيك هم مي شديم باز هم در اختيار مربيان بوديم.
*شنيده ام در ايران اين كشتي گيران هستند كه به مربيان و فدراسيون مي گويند كه در كدام تورنمنت بين المللي شركت كنند و در كدام شركت نكنند. اين يعني زيرپاگذاشتن نظم و انضباط و طبيعي است كه چنين كشتي گيراني هرگز موفق نخواهند شد.
محمدي از پاس مي گويد
سرمربي تيم كشتي پاس با اعلام خبر ورود عيسي حاجي اف كشتي گير روس وزن ۷۴ كيلوگرم اين تيم به ايران گفت: حاجي اف امروز وارد تهران مي شود و در صورت نياز از وجود وي در برابر بافق يزد استفاده خواهيم كرد.
غلامرضا محمدي وضعيت تيم كشتي پاس را براي اولين مسابقه در ليگ برتر مقابل بافق يزد مثبت ارزيابي كرد و افزود: براي شركت در اين ديدار فردا راهي يزد خواهيم شد. وي در خصوص استفاده از كشتي گيران خارجي مقابل تيم كشتي بافق گفت: هنوز ارنج اصلي تيم مشخص نيست. ولي در وزن ۷۴ كيلوگرم اگر اين نياز احساس شود كه به جاي مجيد محمدي از عيسي  حاجي اف استفاده كنيم، اين كار را انجام خواهيم داد.
محمدي از محمد حسين خالقي فر و عليرضا رضايي به عنوان ۲ ملي پوش تيم پاس نام برد و تصريح كرد: طي صحبتي كه با عليرضا حيدري قبل از بازيهاي المپيك آتن كرديم، قصد داشتيم تا از وجود وي در وزن ۹۶ كيلوگرم بهره بگيريم، ولي به دليل عدم تمايل حيدري براي شركت در ليگ، چاكر اوغلو از تركيه و محمد حسين خالقي فر را جذب كرديم.

آخرين مرحله رقابتهاي دووميداني باشگاههاي ايران
خبرنگار همشهري: پنجمين و آخرين مرحله رقابتهاي دووميداني قهرماني بزرگسالان و جوانان باشگاه هاي ايران از روز گذشته با شركت ۴۳۷ ورزشكار (۲۳۵ دووميداني كار بزرگسال و ۲۰۲ دونده جوان) در قالب ۲۹ باشگاه و استان در پيست تارتان ورزشگاه شهيد شيرودي تهران آغاز شد.در پيكارهاي روز اول دوندگان در موارد نهايي ۵ هزار متر جوانان، ۱۰ هزار متر پياده روي بزرگسالان، ۱۰ هزار متر جوانان، ۵ هزار متر بزرگسالان، پرتاب وزنه، پرتاب نيزه ودوهاي سرعت انجام شد كه در رقابتهاي فوق حيدر سجادي، امير خيرگو، وحيد سپاهي، مهدي زارع نژاد به مقام قهرماني رسيدند.اين مسابقه ها در حضور علي كفاشيان معاون فني سازمان تربيت بدني، حسين جلالي رئيس فدراسيون دووميداني، ملكي نايب رئيس فدراسيون دووميداني و پيشكسوتان و قهرمانان اين رشته برگزار شد.

شبكه ماهواره اي استقلال راه اندازي شد
گروه ورزشي: شبكه  ماهواره اي استقلال اسپورت يا استقلال تي وي از طريق ماهواره هات برد ۲ و در آسياي ميانه، اروپا و آمريكاي شمالي برنامه پخش خواهد كرد.
باشگاه استقلال تهران در اين ارتباط جزئيات بيشتري از اين طرح را اعلام كرد.
هدف طرح شبكه تلويزيوني استقلال (Esteghlal-T.V)در مرحله اول سعي در تثبيت حضور هرچه پرقدرت تر باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال در عرصه ورزش كشور است و در مرحله بعد با كسب درآمدهاي ناشي از پيوند با رسانه  تلويزيون سبب ساز تقويت خود و برتري بر ساير رقبا مي شود.
توليدات اين شبكه عمدتا در داخل كشور انجام مي شود و پخش مسابقات ورزشي مهم در ساير كشورها نيز قسمتي از برنامه هاي تاميني آن را تشكيل خواهد داد.
روزانه ۱۲ ساعت برنامه به صورت توليدي، خبري و تاميني و۱۲ ساعت تكرار مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |