دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۲۹ - Oct 18, 2004
ورزش
Front Page

در ميان مدعيان بزرگ كشتي
تيم كشتي آزاد جوانان ايران
با ۴ مدال طلا قهرمان جام
جمهوريت تركيه شد
گروه ورزشي: تيم كشتي آزاد جوانان ايران به عنوان قهرماني جام جمهوريت تركيه دست يافت.
تيم كشتي آزاد جوانان ايران كه در مسابقات جام جمهوريت تركيه شركت كرده بود،توانست در ميان كشورهاي قدرتمندي نظير تركيه، روسيه، بلغارستان و بلاروس با كسب چهار مدال طلا، دو نقره و دو برنز به عنوان قهرماني اين مسابقات دست يابد.
مصطفي آقاجاني،  ميثم مصطفي جوكار، رسول توكلي و اباذر اسلامي با شكست حريفان خود صاحب چهار مدال طلا شدند، سعيد اميري و عسگري حاجي نيا نيز بر سكوي دوم ايستادند و مرتضي پاشا اميري به همراه محسن جهان بخشيان صاحب مدال برنز شدند.
در پايان اين رقابت ها تيم ايران با برتري كامل و كسب ۶۶ امتياز بر سكوي قهرماني ايستاد، تيم استانبول با ۵۴ امتياز دوم شد و تيم ملي تركيه با ۵۲ امتياز در رده سوم قرار گرفت.

ليگ برتر فوتبال
برنامه دوم براي روز جمعه در بازي بزرگ
پرسپوليس و استقلال در برنامه اول پيروز شدند
004074.jpg
عكس:مجتبي جانبخش
خبرنگار همشهري:پرسپوليس و استقلال در دو بازي حساس و سنگين پيروز شدند تا براي بازي بزرگ روز جمعه توان روحي لازم را بدست آورند. پرسپوليس در نوشهر سه امتياز اساسي و پشتوانه ساز بدست آ ورد. اين اتفاق با گل دقيقه ۸۹ مهرداد اولادي بازيكن جوان و آينده دار پرسپوليس شكل گرفت تا اين تيم سابقه دار و مردمي بتواند پايه هاي صعود از خلاء روحي و رواني را بريزد. پرسپوليس در اين بازي نشان داد كه تيم از نظر بدنسازي شرايط آرماني و خوبي ندارد و در كوران بازيها نياز به بازسازي مجدد دارد. ارزشهاي زوبل كم كم نمايان مي شود. اگر اين مربي فوتبالدان را آسوده بگذارند و يك مترجم امين و مطمئن  نيز به وي بدهند، او قادر است از اين پرسپوليس يك قهرمان بسازد اين ادعا را باور كنيد، زوبل آن اندازه دانش و آگاهي دارد كه بتواند از پرسپوليس تيمي كامل بسازد. پرسپوليس در مقابل شموشك در خط حمله مستحكم، در خط مياني خوش فكر و در خط حمله هنوز كار دارد. حركت هاي پرسپوليس از خط دفاع و انتقال در چپ از اين نقطه به خط مياني و حمله بسيار خوب صورت گرفت.
تمرينات پيوسته و توأم با آرامش و طراوت پرسپوليس را به نقطه اي مي رساند كه راينر زوبل دوست دارد. پرسپوليس با اين پيروزي خود را  تا رده هفتم بالا كشيد و با روحيه عالي خود را آماده مصاف با استقلال كرد.
در شيراز فولاد در تلاشي نود دقيقه به تساوي يك بر يك رسيد.
برق در اين ديدار بسيار محتاط و فشرده بازي كرد تا جلوي برنامه تهاجمي فولاد را بگيرد. اما در ضدحملات و بازي سريع از جناح راست و چپ خوب نشان داد و نهايتا در دقيقه ۴۱ بهروز پاك نيت برق را جلو انداخت و يك نيمه را با سه امتياز به رختكن رفت. در آغاز نيمه دوم فولاد برنامه خود را تغيير داد و با پاسهاي كوتاه و يك و دو سريع سعي كرد تا عمق دفاع برق را باز كند. محمد علوي بالاخره در دقيقه ۶۵ گل فولاد را روي اشتباه خط دفاعي برق زد و نتيجه را يك بر يك كرد و در نهايت نيز اين بازي با همين نتيجه به پايان رسيد تا فولاد با هشت امتياز در همان رده ششم باقي بماند و برق نيز خود را يك پله بالا بكشد.
استقلال پيروز در برنامه اول
... اما استقلال دريك بازي سخت و پربرخورد در مقابل پاس به پيروزي رسيد. يك بازي پر تحرك كه نشان از آمادگي و روند تكاملي دو تيم مي داد. دو مربي جوان و خوش فكر استقلال و پاس با برنامه هاي حساب شده كه نشان از شناخت كامل از يكديگر بود، نقشه هاي خود را به خوبي پياده كردند، اما در اين نبرد فكري اين امير قلعه نوعي بود كه بر جلالي غلبه كرد و سه امتياز لازم را گرفت و از روي سكوي اين بازي خود را تا نزديكي هاي سايپا بالا كشيد تا با روحيه اي مضاعف به جنگ پرسپوليس برود. بازي كه آغاز شد به نظر مي رسيد پاس با مجموعه اي كه به ميدان فرستاد پيروز از ميدان خارج شود، اما هرچه بازي جلوتر رفت اين استقلال بود كه بر زمين و بازي حاكم شد. شيوه استفاده از دو مهاجم (سامره و عنايتي) بالاخره مورد قبول قلعه نوعي قرار گرفت و شيوه استفاده از يك مهاجم را فراموش كرد. بديهي است زماني كه يك مربي و تيم دو مهاجم باارزش چون عنايتي و سامره دارد، شيوه بازي خود را براساس آن تغيير بدهد، اين طبيعت فوتبال است كه هميشه تاكتيكي انعطاف پذير و قابل تغيير داشته باشي و استقلال در اين بازي اين فرضيه را به خوبي به اثبات رساند. خط دفاعي استقلال كم كم قالب اصلي خود را پيدا كرده است. داود حقدوست نيز در اين تركيب خوب جا افتاده است و خريد خوبي براي اين تيم بوده است. نكته برتر اين ديدار بازي بدون ايراد منصوريان بود كه نقش مهمي در پيروزي تيمش داشت. فكري نيز نقش مثبت و ارزنده اي در خط مياني و رهبري تيمش داشت، سامره ، عنايتي و نيك بخت نيز به روزهاي آمادگي نزديك مي شوند و گيلا وري نيز براي قلعه نوعي به مهره اي كارساز و اصلي تبديل شده است. استقلال اين بازي را برد تا برنامه اول خود را با موفقيت پشت سر بگذارد و برنامه دوم خود را براي روز جمعه پنهان نگه دارد.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* شموشك نوشهر صفر _ پرسپوليس يك
گل: مهرداد اولادي در دقيقه ۸۷
* برق شيراز يك _ فولاد خوزستان يك
گلها: بهروز پاك نيت دقيقه ۴۱ براي برق و محمد علوي ۶۵براي فولاد
* استقلال ۲ _ پاس يك
گلها: علي سامره در دقايق ۵۲ و ۲۷ براي استقلال و آرش برهاني دقيقه ۸۰ براي پاس

خبرهايي از كشتي
عليرضا حيدري: فعلا نمي توانم در ليگ كشتي بگيرم
004062.jpg
عليرضا حيدري دارنده مدال برنز المپيك آتن مي گويد: با توجه به ارتباط كاري كه با شركت نفت دارم، در حال حاضر كارمند رسمي اين شركت هستم. اگر زماني بخواهم كشتي بگيرم، در پايان دور رفت و يا در دور برگشت براي اين تيم در ليگ كشتي به ميدان خواهم رفت.
وي با تكذيب عقد قرارداد خود با تيم كشتي پيام ارتباطات مازندران اظهار داشت: مذاكراتي با اين تيم براي حضور در ليگ انجام داده بودم كه به دليل بالا بودن مبلغ پيشنهادي من، در ابتدا مسئولين اين تيم با آن موافقت نكردند، ولي طي تماسي كه با من داشتند، آمادگي خود را با مبلغ پيشنهادي اعلام كردند كه اين بار من از عقد قرارداد امتناع كردم.
حيدري تصريح كرد: به دليل مشغله زياد نمي توانم در ليگ كشتي بگيرم. چرا كه فرصت كافي براي تمرين ندارم و نمي خواهم مانند سال گذشته به دليل نداشتن برنامه تمريني از لحاظ وضعيت جسماني دچار آسيب ديدگي شوم.
وي در پايان گفت: دوست دارم هر چه سريع تر مشكلاتم حل شود تا دوباره به عرصه كشتي باز گردم. ولي در شرايطي كه با حضور در اردو،  از لحاظ مالي ضرر زيادي مي كنم و از همه مهم تر پس از بازي هاي المپيك، هيچ فرصتي براي تمرين نداشتم و بيشتر وقتم را صرف انجام كارهاي عقب افتاده كرده ام، بنابراين شرايط خود را براي كشتي گرفتن مناسب نمي بينم.
اسامي تيم كشتي پاس در جام باشگاههاي آسيا
اسامي تيم كشتي پاس براي شركت در مسابقات جام باشگاههاي آسيا اعلام شد.
مجيد رودباري (۵۵ كيلوگرم)، محمد طلايي و محمد اصلاني (۶۰ كيلوگرم)، اسلام مرداني (۶۶ كيلوگرم)، مجيد محمدي (۷۴ كيلوگرم)، پژمان درستكار (۸۴ كيلوگرم)، محمدحسين خالقي فر و جعفر دليري (۹۶ كيلوگرم) و ياسر نورزايي و اشكان ازلي فر (۱۲۰ كيلوگرم) نفراتي هستند كه از سوي سرمربي تيم كشتي پاس براي شركت در مسابقات جام باشگاههاي آسيا به فدراسيون معرفي شده اند.
جعفر دليري در وزن ۹۶ كيلوگرم و اشكان ازلي فر در وزن ۱۲۰ كيلوگرم، به عنوان ياران كمكي از تيم كرمانشاه هستند كه در مسابقات جام باشگاههاي آسيا، تيم پاس را همراهي خواهند كرد.اين مسابقات با شركت تيم هاي پاس ايران، كره جنوبي، مغولستان و قزاقستان در رشته  آزاد از ۷ آبان ماه به مدت ۲ روز در كرمانشاه برگزار خواهد شد.

رئيس فدراسيون وزنه برداري:
وزنه برداران نوجوان و جوان نياز به حمايت دارند
004065.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون وزنه برداري خواستار حمايت دست اندركاران ورزش از وزنه برداران نوجوان و جوان ايران كه به تازگي عنوان قهرماني آسيا را كسب كرده اند، شد.
«علي مرادي» ديروز پس از بازگشت از تايلند گفت: پشتوانه هاي وزنه برداري ايران كه در رقابت هاي آسيايي چيانگ ماي تايلند چهره بسيار خوبي از خود به نمايش گذاشتند، اكنون نياز به توجه دست اندركاران ورزش كشورمان دارند.
مرادي سطح پيكارهاي وزنه برداري قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا را با حضور تيم هاي كشورهاي چين، تايوان، ازبكستان و قزاقستان بسيار مطلوب توصيف كرد و اظهار داشت: حد نصاب هاي كسب شده از سوي وزنه برداران در اوزان مختلف بيانگر سطح مطلوب اين پيكارهاست.
رئيس فدراسيون وزنه برداري در ادامه گفت: برخي از كشورها سرمايه گذاري لازم را در اين رشته ورزشي انجام داده اند و به زودي نتيجه سرمايه گذاري خود را در پيكارهاي قاره اي و جهاني خواهند ديد.
مرادي كه سمت دبير كلي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا را نيز داراست، در خصوص ديدارهايش با مسئولان فدراسيون هاي وزنه برداري كشورهاي گوناگون در تايلند اظهار داشت:  در طول مدت حضورم در تايلند با مسئولان فدراسيون هاي وزنه برداري كشورهاي ازبكستان، قرقيزستان، تركمنستان، چين تايپه، كره جنوبي و ژاپن ديدار كردم و در خصوص مسايل گوناگون با آنان به گفت وگو پرداختم.دبير كل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا با اشاره به برگزاري مسابقات وزنه برداري انتخابي بازي هاي المپيك آينده در سال ۲۰۰۷ در شهر چيانگ ماي تايلند گفت: همچنين در مدت حضورم در اين شهر از امكانات و تاسيساتي كه تايلندي ها براي برگزاري اين مسابقات آماده كرده اند، ديدار كردم.

رحيم جدي از مهرعليزاده حكم گرفت
004068.jpg
گروه ورزشي: «محسن  مهر عليزاده» معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  طي حكمي «رحيم  جدي» را به عنوان  مشاور رئيس  سازمان  در امور پيشكسوتان  ورزشي  منصوب  كرد.
به گزارش  سايت  اطلاع  رساني  سازمان  تربيت  بدني ، در متن  حكم صادر شده  بر لزوم  برنامه ريزي  در جهت  تعامل  دو سويه  پيشكسوتان  با فدراسيون ها و اهتمام  در جهت  تأسيس  كميته  پيشكسوتان  و برگزاري  جلسات  منظم  تأكيد شده است .
همچنين  در اين  حكم  مشاوره  با فدراسيون ها جهت  برگزاري  مسابقات  ويژه پيشكسوتان  و ارائه  راهكارها و نقطه  نظرات  به  سازمان  تربيت  بدني  مورد تأكيد قرار گرفته  است .

جابه جايي سه ركورد در ليگ شناي ايران
گروه ورزشي: اولين مرحله از دومين ليگ شناي باشگاه هاي كشور در شيراز برگزار شد.
در اين رقابت ها شناگران هشت باشگاه با يكديگر به رقابت پرداختند كه سرانجام باشگاه پيام ارتباطات تهران، موفق شد با كسب ۲۳۵ امتياز در صدر جدول قرار بگيرد، كارتن مشهد با ۱۵۷ امتياز دوم و پتروشيمي تهران در رقابتي نزديك و كسب ۱۴۸ امتياز، در رده سوم جدول جاي گرفت.
در اين رقابت ها حضور آندري سردينوف شناگري كه در المپيك آتن مدال برنز ۱۰۰ متر پروانه را كسب كرده بود، جلب توجه مي كرد و شناگران جوان با علاقه خاصي به رقابت با وي مي پرداختند.
در اين مسابقات ۳ ركورد جديد كشوري نيز در مرحله اول ليگ شناي سال ۸۳ به ثبت رسيد. در ۴۰۰ متر مختلط انفرادي، محمد ناظري يك ثانيه و ۱۸ صدم ثانيه، ركورد قبلي را كه در اختيار خودش بود، بهبود بخشيد. در ۸۰۰ متر آزاد، امين نوشادي يك ثانيه و ۲۷ صدم ثانيه ركورد قبلي خودش را ارتقا داد و در ۲۰۰ متر آزاد رده سني ۱۷-۱۵ سال، سهيل آشتياني ۱۶ صدم ثانيه ركورد بابك فرهودي را ارتقا داد.

«راينر سوبل» به خواسته خود رسيديم
گروه ورزشي:سرمربي  تيم  فوتبال  پرسپوليس  تهران  پس  از پيروزي  تيمش  مقابل  تيم  شموشك  نوشهر گفت : از پيش  مي دانستيم  كه  بازي  سختي  را مقابل  تيم  شموشك  نوشهر داريم  ولي  از اين كه  حريف  را شكست  داديم  و به  خواسته  خود رسيديم ، خرسندم .
تيم  فوتبال  پرسپوليس  تهران  در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  عصر ديروز   مقابل  تيم  شموشك  نوشهر در ورزشگاه شهداي  اين  شهر به  برتري  يك  بر صفر دست  يافت .
«راينر سوبل» افزود: بازيكنان  جوان  ما در اين ديدار خوب  بازي  كردند و جواب  اعتماد كادر فني  را دادند.
وي  زمين  بازي  را براي  انجام  رقابت هاي  فوتبال  نامناسب  دانست  و اظهار داشت:  متأسفانه  در رقابت هاي  ليگ  برتر زمين  فوتبال  شموشك ، براي  بازي  زمين مناسبي  نيست .
وي  خاطر نشان  كرد: در بيشتر استان هايي  كه  تيم هايشان  در ليگ  برتر حضوردارند، زمين هاي  مناسبي  وجود ندارد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    ورزش جهان    |    يادداشت    |
|   صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |