دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۲۹ - Oct 18, 2004
مهندس چمران اعلام كرد
موافقت شوراي شهر با استفاده
از فاينانس براي توسعه مترو
004077.jpg
گروه شهري: نوسازي بافت هاي فرسوده تنها با مشاركت گسترده مردم و اعمال سياست هاي تشويقي امكان پذير است.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان يكصد و دومين  جلسه شوراي اسلامي شهر تهران كه بدون حضور مستمع برگزار شد گفت: در حال حاضر بيش از ۶۰ درصد ساختمان هاي موجود در تهران فرسوده است و نوسازي آنها به تنهايي از عهده شهرداري و حتي دولت خارج است.
رئيس  شوراي شهر افزود:با آنكه از سال ۱۳۸۱ مجلس شوراي اسلامي دريافت ۳۰۰ ميليون دلار فاينانس را براي اصلاح بافت هاي فرسوده تصويب كرده است ولي پرداخت اين وام هنوز محقق نشده و علاوه بر آن ابتدا قرار بود كل اين مبلغ به تهران اختصاص يابد، ولي بعد مبلغ وام به ۲۰۰ ميليون دلار كاهش يافت و حالا هم شنيده مي شود
كه به ۱۶۰ ميليون دلار كاهش يافته است. وي افزود: با ساز و كارهاي موجود انتظار نمي رود پرداخت اين وام به اين زودي ها تحقق يابد.
چمران گفت: پيشنهاد شوراي شهر اين است كه با در نظر گرفتن تسهيلات تشويقي، مردم و انبوه سازان را تشويق كنيم كه مطابق آخرين اصول شهرسازي و معماري اقدام به نوسازي بافت هاي فرسوده كنند.
وي با اشاره به مصوبات شوراي شهر در رابطه با احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده گفت: اعطاي يك طبقه تراكم تشويقي و نصف شدن عوارض آن و تسهيلات در نظر گرفته شده براي تجميع املاك كوچك، از جمله سياست هاي تشويقي مديريت شهري براي نوسازي بافت هاي فرسوده بوده است.
انتقال و مقاوم سازي مخازن سوخت در تهران
به گفته چمران، در جلسه روز يكشنبه شوراي شهر همچنين موضوع انتقال برخي مخازن سوخت و مقاوم سازي آنها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
به گفته وي در اين جلسه مهندس آقايي معاون وزير نفت گزارشي از وضعيت مخازن سوخت در تهران ارائه داد و قرار شد وزارت نفت بحث انتقال برخي مخازن و لوله هاي سوخت رساني را كه قبلاً در شوراي عالي شهرسازي و معماري تصويب شده پيگيري و به سرانجام برساند.
رئيس شوراي شهر گفت: انتقال مخزن كن از محل فعلي در سال ۷۰ از سوي شوراي عالي شهرسازي تصويب شده است ولي اين مخزن به دليل پاره اي مشكلات هنوز در همان منطقه قرار دارد.
وي همچنين با اشاره به لزوم مقاوم سازي مخازن سوخت در تهران گفت: در اين جلسه قرار شد گزارشي از وضعيت مقاوم سازي مخازن و لوله هاي سوخت، توسط مشاورين اين طرح به شوراي شهر نيز ارائه شود تا شوراي شهر نسبت به مقاوم  بودن اين مخازن اطمينان حاصل كند.
رئيس شوراي شهر همچنين گفت: در اين جلسه راجع به استفاده مترو از فاينانس براي توسعه خطوط جديد بحث و گفت و گو شد و مقرر گرديد اين موضوع در جلسه اي با حضور مدير عامل شركت مترو، مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.
وي در عين حال گفت: شوراي شهر قبلاً اجازه استفاده از فاينانس براي گسترش خطوط مترو را به شهرداري داده بود ولي براساس مصوبه شوراي اقتصاد اين اجازه بايد به طور مستقيم به مترو داده شود تا مترو بتواند با استفاده از فاينانس شركت چيني در توسعه خطوط خود بهره مند شود.
چمران همچنين خاطرنشان كرد كه در اين جلسه راجع به مصرف بي رويه بنزين به ويژه توسط اتومبيل هاي فرسوده صحبت شد و پيشنهاد استفاده از پلاك جايگزين براي خودروهاي فرسوده مجدداً مورد بحث قرار گرفت.
رئيس شوراي شهر افزود: مصرف بنزين خودروهاي فرسوده بسيار بالاست و اين در حالي است كه بنزين به نرخ ۳۸۰ تا ۴۰۰ تومان خريداري و به نرخ ۸۰ تومان فروخته مي شود.
به گفته وي برخي خودروهاي ايراني در حال حاضر در هر ۱۰۰ كيلومتر ۱۷ ليتر بنزين مصرف مي كنند در حالي كه دولت هاي اروپايي مي كوشند مصرف بنزين را به ۸/۴ ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر كاهش دهند.

حريم تهران در معرض تهديد
جمع آوري ۱۰۴ تن كاغذ از زباله هاي روزانه
004089.jpg
مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران از جمع آوري روزانه ۱۰۴ تن كاغذ از ميان ۷ هزار تن زباله روزانه در شهر تهران خبر داد.
سليمي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي فارس ميزان زباله هاي كاغذ تفكيك شده را از ۱۳ ايستگاه مياني جمع آوري زباله در شهر تهران، از هر ايستگاه بطور ميانگين ۸ تن عنوان كرد و افزود: تفكيك زباله هاي كاغذ در مناطق، همچون ساير زباله ها از دو ماه گذشته موجب شده كه روزانه تقريبا به اندازه ۳ خودروي حمل زباله كاهش حمل زباله داشته باشيم.
وي افزود: اين امر موجب صرفه جويي ماهانه ۴ ميليون تومان در هر ايستگاه، مجموعا بيش از ۵۰ ميليون تومان صرفه جويي در حمل زباله ناشي از تفكيك كاغذ، شده است. سليمي با اشاره به اين كه دفن مواد آلي و معدني و قابل بازيافت جز ضرر و زيان عوايد ديگري ندارد، اظهار داشت: تفكيك كاغذ از زباله ها و بازگشت آنها به چرخه بازيافت براي توليد كارتن و مقوا جهت استفاده در بخشهاي مختلف صنعتي نه تنها باعث صرفه جويي و سود اقتصادي بلكه باعث اشتغال زايي مي شود.
وي با تأكيد بر اين كه هيچ يك از كاغذهاي بازيافتي براي كتابهاي درسي و دفتر استفاده نمي شود، خاطر نشان كرد: از كليه مواد بازيافتي به منظور رعايت اصول و استانداردهاي بهداشتي براي مواد خوراكي و ساير امور بهداشتي نيز استفاده نمي شود.

۹۵ جايگاه سوختگيري گاز طبيعي
004083.jpg
تعداد جايگاه هاي سوخت رساني گاز طبيعي در تهران به ۹۵ جايگاه مي رسد.به گزارش قلم سبز ايران، پيش از اين به موجب مصوبه هيأت وزيران مقرر شد در سراسر كشور ۱۸۰ جايگاه گاز طبيعي راه اندازي شود كه از اين تعداد حدود ۵۲ جايگاه متعلق به شهر تهران اعلام شد.به موجب موافقت مقامات شهرداري و سازمان بهينه سازي مصرف سوخت مقرر شد تعداد جايگاه هاي تهران به ۹۵ جايگاه افزايش يابد.
تاكنون شهرداري مجوز ساخت و زمين ۳۳ جايگاه سوخت رساني گاز طبيعي را تحويل سازمان بهينه سازي مصرف سوخت داده كه به طور متوسط عمليات ساختماني اين جايگاه ها ۷۹ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

پاركينگ طبقاتي بهجت آباد
004086.jpg
پاركينگ طبقاتي «بهجت آباد» با ظرفيت ۴۷۰ تا ۵۰۰ دستگاه خودرو در زميني به مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ متر و ۲۶ هزار متر زير بنا، ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد. معاون فني سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، محل اين پاركينگ را در تقاطع خيابان حافظ تا پل كريمخان اعلام كرد و افزود: اين پاركينگ علاوه بر پاركينگ عمومي، داراي واحدهاي تجاري و اداري در طبقات ديگر پاركينگ است . همچنين ۴ پروژه پاركينگ طبقاتي شامل پاركينگ لاله، وصال ۶۵۰ دستگاه، طالقاني ۳۰۰ دستگاه و صادقيه با ظرفيت ۴۵۰ دستگاه خودرو، از ديگر پروژه هاي پاركينگ طبقاتي در دست احداث است.

اختصاص تخفيف هاي ويژه براي واردات تاكسي
004080.jpg
واردات خودرو براي استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومي مشمول تخفيف هاي ويژه تعرفه اي مي شود.
به گزارش قلم سبز ايران، به موجب پيشنهاد ارايه شده از سوي وزارت نفت و درصورت تصويب هيات وزيران واردات خودروي عمومي نظير تاكسي توسط اشخاص حقيقي و حقوقي مشمول تخفيف تعرفه اي مي شود.اين پيشنهادات كه با موافقت تلويحي وزارت بازرگاني، سازمان مديريت و برنامه ريزي، وزارت كشور و... روبه رو شده است جهت بررسي نهايي به هيات وزيران ارجاع شد.اين اقدام در راستاي نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي و ايجاد مزيت براي واردات خودرو به عنوان تاكسي و... ارايه شده است.

شهردار تهران به ديدار شهروندان منطقه ۲۲ مي رود
شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، روز پنجشنبه ۳۰ مهرماه با حضور در منطقه ۲۲ شهرداري تهران از نزديك با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار كرده و پاسخگوي مشكلات آنها خواهند بود.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن منطقه ۲۲ تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با شهردار تهران، روزهاي دوشنبه و سه شنبه مورخ ۲۷ و ۲۸ مهرماه به روابط عمومي شهرداري اين منطقه واقع در ورودي شرقي استاديوم آزادي، بلوار دهكده المپيك، انتهاي اتوبان همت، جنب شهرك شهيد باقري، ساختمان شماره يك شهرداري منطقه ۲۲ مراجعه كنند.بنابراين گزارش، ملاقات عمومي شهردار تهران در روز پنجشنبه هفته جاري، مختص ساكنان منطقه ۲۲ خواهد بود و تنها شهرونداني مي توانند در اين برنامه حضور پيدا كنند كه طي روزهاي اعلام شده از طريق روابط عمومي منطقه ثبت نام كرده باشند.

نگاه
فريد مرتضوي
صندوق حمايت از كودكان تأسيس مي شود
004092.jpg

كشتار قاچاق دام، تهديدي عليه سلامتي مردم
كشتار قاچاق گاو و گوسفند در محلهاي غير مجاز به خصوص در اطراف شهرها عامل مهمي در انتقال و شيوع بيماري هاي مشترك انسان و دام است و شهرداري ها به عنوان متوليان امور شهري بايد از اين كار جلوگيري كنند.
بدخشان هوشمند رييس اداره بيماري هاي مشترك انسان و دام وزارت بهداشت افزود: استفاده از گوشت دام حتما بايد قبل و بعد از ذبح آن از سوي يك فرد متخصص كنترل شود در غير اين صورت امكان انتقال انواع بيماريها از آن وجود دارد و به خصوص بيماري تب كريمه كنگو و كيست هيداتيك به عنوان شايعترين بيماري هاي منتقل شده از اين طريق سلامت مردم را تهديد مي كند.
وي ادامه داد: اگر دام مورد نظر تحت نظر فرد متخصص يا دامپزشك ذبح شود در صورت مشاهده بيماري در گوشت يا كبد آن به سرعت از مصرف آن جلوگيري مي شود.
وي افزود: هنگامي كه كبد يك دام ذبح شده علايم كيست هيداتيك را داشته باشد در كشتارگاه به صورت كاملا بهداشتي دفع مي شود اما در مراكز غير مجاز فرد ذبح كننده اگر آن را مصرف هم نكند به گوشه اي مي اندازد كه خوراك سگ و گربه مي شود و به اين ترتيب انگل اين بيماري وارد چرخه حيات مي شود، اين انگل از ۸ تا ۱۵ سال زنده مي ماند و مي تواند موجب آلودگي هزاران دام و انسان شود.
وي گفت: در مراكز كشتار بهداشتي همه چيز در كنترل دامپزشك و كادر متخصص است و تمهيدات لازم در صورت بروز هر نوع بيماري انجام مي شود اما در مراكز غير مجاز كه متاسفانه به وفور در اطراف شهرها ديده مي شود خطرات زيادي سلامت مردم را تهديد مي كند.

جوابيه
سرپرست مجتمع قضايي شهيد صدر در پاسخ به مطلب درج شده در همشهري طي نامه اي اعلام كرد:
در رابطه با ساعت كاري مندرج در روزنامه همشهري مورخه ۲۲/۷/۸۳ به اطلاع مي رساند: (صرفنظر از اينكه آقاي جعفري در خصوص چه درخواست و تقاضايي به مجتمع مراجعه نموده باشد) كه ساعت كار مجتمع قضائي شهيد صدر (حقوقي) از ساعت ۳۰/۷ لغايت ۱۴ مي باشد و تمامي سرويس هاي اياب و ذهاب همكاران مجتمع قضائي و اداري تا حداكثر ۸ صبح به محل مجتمع ورود و در پايان وقت نيز خارج مي گردند حتي براي رفاه حال مردم و مراجعين به نيروي حفاظت مجتمع دستور داده شده تا به محض مراجعه مردم قبل از ساعت ۸ صبح نيز اجازه ورود داده شود كه در تمامي ماه ها و ايام گذشته بدين منوال عمل و نظارت و نظم دقيق نيز رعايت مي شود. خواهشمند است چنانچه شخص مذكور در دسترس باشد ابلاغ نمايند جهت پيگيري كار خود با اينجانب تماس يا به صورت حضوري در تمامي ايام هفته مراجعه فرمايند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |