چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۱ - Oct 20, 2004
رقابت بزرگ گوگل
004227.jpg
گروه دانش- سها دادمند: گوگل مسابقه رمزگذاري به نام Google Code Jam برگزار مي كند. در اين مسابقه افرادي كه در زمينه رمزگذاري مهارت ويژه اي دارند در رقابت شركت مي كنند.
اين رقابت از ماه سپتامبر ۲۰۰۴ با حضور ۵ هزار شركت كننده آغاز شد و اكنون با حذف عده اي ۵۰ نفر به مرحله نهايي راه يافته اند و در واقع از اين مرحله مسابقه وارد مرحله اي جديد و خاص مي شود. در اين رقابت، رقبا از ۱۷ كشور جهان، تعدادي از دانشجويان برتر دانشگاه هايي چون MIT و مؤسسه تكنولوژي كاليفرنيا حضور خواهند داشت. گوگل كامپيوترهاي شركت Dell را در اختيار شركت كنندگان قرار مي دهد.
در اين رقابت شركت كنندگان بايد در مدتي كمتر از يك ساعت سه مرحله را پشت سر بگذارند. در مرحله اول شركت كنندگان بايد بتوانند اطلاعات را طبقه بندي كرده و مراحل كار را مرحله به مرحله ساده كنند. در مرحله دوم بايد قالبي خاص براي رمزگذاري طراحي كنند و در مرحله سوم يا آخر بايد برنامه اي طراحي كنند كه براساس آن بتوان عمل رمزگذاري را بدون مشكل و در كوتاه ترين راه انجام دهند.
هوبرت هوانگ دانشجوي ۱۹ ساله از بروكلين مي گويد: مرحله اول و دوم رقابت آسان است، اما مرحله سوم كمي مشكل به نظر مي رسد و اين مرحله سرنوشت ساز خواهد بود.
در اين رقابت داوران علاوه بر بررسي مراحل كار و عملكرد شركت كنندگان در مراحل مختلف سرعت و دقت آنها را نيز در حين كار در نظر مي گيرند و اين نكته خود يكي از موارد مهم كسب امتياز محسوب مي شود.
براساس بررسي هاي انجام شده و نتايج مراحل قبل رقابت بسياري از داوران يكي از دانشجويان ۲۳ ساله دانشگاه وارساوا را شانس اول كسب رتبه اول مي دانند. نكته قابل توجه عدم حضور دختران در اين مسابقه است و همه شركت كنندگان پسر هستند.
اين رقابت با مشاركت گوگل و شركت كامپيوتري Top Coder طراحي شده است. Top Coder پيش از اين نيز رقابت هاي مشابهي در سراسر جهان به منظور انتخاب برترين هاي علم كامپيوتر برگزار كرده بود. رؤساي شركت دليل برگزاري اين قبيل رقابت ها را شناسايي و استخدام آنها در شركت خود اعلام كرده اند.
ابتكار جالب گوگل تبديل طرح برتر به بازي كامپيوتر و ارائه آن به برگزيدگان رقابت است. اين بازي پس از اين وارد بازار جهاني خواهد شد.
برنده سال گذشته اين رقابت Sergio Sancho از آرژانتين بوده است. او موفق به كسب ۱۰ هزار دلار جايزه نقدي شده و در شركت گوگل به عنوان يكي از مهندسان اين شركت مشغول به كار شده است.
برنده نهايي رقابت سال (۲۰۰۴) نيز موفق به كسب همين جايزه و موقعيت شغلي ويژه در گوگل خواهد شد و نفرات بعدي نيز در شركت هاي كامپيوتري ديگر به كار مشغول مي شوند. گوگل دليل اصلي برگزاري اين رقابت را انتخاب و شناسايي برترين هاي علم انفورماتيك و استفاده از اين مغزهاي متفكر در پست هاي مختلف اعلام كرده است.

بهاي دسترسي به اينترنت در كشور كاهش مي يابد
ايسنا: نرخ رشد متوسط مصرف اينترنت با حدود ۲۶ كيلو بيت بر ثانيه تا انتهاي سال به ۵۱۲ كيلوبيت افزايش مي يابد.
معاون گسترش فناوري اطلاعات شركت ارتباطات داده ها با اعلام اين خبر در مورد اقداماتي كه از سوي شركت ديتا در جهت بالا بردن سرعت اينترنت در كشور انجام شده است، اظهار داشت: بايد ۱۰۰درصد برنامه  پيش بيني شده در جهت توسعه  اينترنت كشور تا آخر برنامه ي ۵ ساله  سوم تحقق يابد، در اين راستا تمام تلاش ما اين است كه ظرفيت پورت هاي داخلي را به ۵۸ هزار پورت و ظرفيت بين المللي را تا STM1 افزايش دهيم كه در اين حالت براي لينك هاي داخل كشور استفاده  وسيعي از شبكه  فيبرنوري كشور خواهد شد، همچنين تأمين پورت هاي مورد نياز، خصوصاً براي شبكه  بانكي كشور تا حدود زيادي تأمين شده و بايد تجهيزات لازم توسط خود بانك ها نصب شود.
وي تصريح كرد: اقدام براي خريد سفارشات فني در سال گذشته انجام گرفته و ورود تجهيزات از ابتداي سال در حال انجام شدن است و چنانچه لينك هاي لازم توسط شركت زيرساخت در اختيار گذاشته شود، مشكل خاصي نخواهيم داشت، همچنين ارائه مجوز PAP به شركت ها براي ارائه اينترنت پرسرعت نيز از جمله اقدامات در راستاي افزايش سرعت و سهولت دسترسي كاربران به اينترنت است.
معاون گسترش فناوري اطلاعات شركت ارتباطات داده ها، به استناد آمار امور مشتركان ديتا بر اين نكته كه نرخ رشد متوسط مصرف اينترنت با حدود ۲۶ كيلو بيت بر ثانيه تا انتهاي سال به ۵۱۲ كيلوبيت افزايش مي يابد تأكيد بيشتري داشت.
مهديون، در مورد وضعيت طرح ايجاد IDC در كشور گفت: ايجاد اين مجتمع ها، كمك بزرگي براي كاهش قيمت تمام شده  اطلاعات و مصرف كم پهناي باند بين المللي است، اين پروژه از سال ها ي قبل در مخابرات آغاز شده و نهايتاً پروژه  شارع ۲ به عنوان پايلوت از سوي شركت ديتا تقريباً به بهره برداري رسيده و دو مشتري براي «هاست» كردن اطلاعات شان به ما مراجعه كرده اند.
وي تصريح كرد: پيش نويس آيين نامه براي حمايت و در نظر گرفتن تخفيف هاي ويژه براي شركت هاي ارائه كننده  خدمات اينترنت در جهت ايجاد IDC تكميل و براي كميسيون ماده  ۲ وزارتخانه فرستاده شده كه در صورت تصويب احتمالاً براي اجرا به سازمان تنظيم مقررات فرستاده خواهد شد.

سايت معرفي رشته هاي مهندسي به دختران
موج: در آمريكا و بسياري ديگر از كشورهاي دنيا رشته هاي مهندسي به طور سنتي در اختيار و انحصار مردان بوده اند و هم اكنون هم نيز فقط تعداد اندكي از زن ها در رشته هاي مهندسي، عمران و شيمي مشغول به فعاليت هستند ولي به تازگي در اينترنت وب سايتي به وجود آمده است كه در آن دختران به آموزش اين رشته ها ترغيب مي شوند.
مري ماتيس رئيس آكادمي ملي مهندسي آمريكا معتقد است زنان در آموختن و به كار گرفتن دروس مهندسي بسيار از مردان كارآمد تر و دقيق ترند و همين امر باعث مي شود در صورتي كه در اين رشته ها ادامه تحصيل بدهند به موفقيت بيشتري دست پيدا كنند.
با اين وجود هم اكنون فقط ۲۰ درصد مهندسان و فارغ التحصيلان رشته هاي مهندسي زن هستند.وي گفت: سايت www.engineergirl.com قصد دارد با مخاطب قرار دادن دخترهاي ۱۱ تا ۱۵ساله آنها را براي انتخاب رشته هاي مهندسي ترغيب و هدايت كند و ما سعي مي كنيم به آنها بفهمانيم كه در صورت انتخاب رشته هاي مهندسي چه آينده درخشاني خواهند داشت.
با و جود اين كه هنوز هم بسياري از مهندسان ،رشته هاي قديمي مانند مكانيك و برق را انتخاب مي كنند، اين سايت قصد دارد مهندسي هاي جديدي را به دختران معرفي كند، رشته هايي مانند مهندسي ورزش و حتي مهندسي آشپزي. گفتني است در اين سايت شما حتي اگر دختر نباشيد مي توانيد اطلاعات جالب بسياري در مورد مهندسي و دنياي آن بيابيد.

WiMAX جايگزين Wi-Fi
004242.jpg
موج: شركت اينتل از تكنولوژي جديدي به نام WiMAX خبر داد كه قابليت دسترسي بالا به شبكه جهاني را در تمامي شهر فراهم مي كند.
شركت اينتل بعد از معرفي تكنولوژي Wi-Fi كه هم اكنون به طور گسترده در فرودگاه ها و كافي شاپ ها مورد استفاده قرار مي گيرد تكنولوژي برتري را با نام WiMAX معرفي مي كند كه جايگزين كابل ها و DSL شبكه و قطعاتي از بازار تلفن مي شود.
محققان بازار اعلام كردند در حال حاضر لزومي به جايگزيني تكنولوژي ديگري براي انتقال اطلاعات و داده ها با سرعت بالاتر وجود ندارد و پيش بيني مي كنند ميزان تقاضا براي اين تكنولوژي تا سال ۲۰۰۷ به يك ميليارد دلار نرسد و شركت اينتل به زحمت به درآمد ۳۰ ميليارد دلاري سال گذشته خود دست يابد و درآمد اين شركت را تا سال ۲۰۰۹ تنها به ميزان ۵/۲ ميليارد دلار برآورد مي كنند.
تحليلگران بازار معتقدند WiMAX به اندازه كافي براي جايگزيني در صنايع سيليكوني، بزرگ نيست. فراهم كنندگان امكان دسترسي به اينترنت، سرمايه گذاري هاي زيادي را براي دسترسي به شبكه از طريق تلفن و كابل هاي سيم صورت داده اند و ديگر حاضر به صرف هزينه بيشتر براي اين تكنولوژي كه امكان دسترسي به شبكه را به صورت بي سيم فراهم مي كند، نيستند.
تحليلگران تنها مزيت اين تكنولوژي را معرفي آن از سوي اينتل مي دانند كه محصولات اين شركت در تركيب صدا، ويدئو و اطلاعات شبكه سالهاست كه احتياجي به توسعه ندارند.
سازندگان تلفن بيش از ۱۰۰ ميليارد دلار براي سومين نسل شبكه كه اطلاعات و داده ها را با سرعت بالا براي بازي ها و تصاوير ويدئويي انتقال مي دهند، سرمايه گذاري كرده اند و اين در حالي است كه نسل چهارم شبكه مي تواند با معرفي WiMAX عرضه شود.
WiMAX  عاملي بالقوه براي معرفي نسل چهارم(G4) شبكه در انتقال داده ها معرفي مي شود.

پروژه فارسي سازي پايگاه داده  MYSQL 
به مراحل پاياني نزديك شد
004236.jpg
ايسنا: پروژه لينوكس ملي از دو سال پيش به منظور محلي سازي اين سيستم عامل متن باز براي كشور شروع شده است و هم اكنون مرحله دوم اين پروژه ها در حال انجام است كه در اين مرحله افزودن و يا رفع اشكالات قابليت پشتيباني از زبان فارسي در برنامه هاي كاربردي لازم و ضروري است.
مدير آزمايشگاه فناوري اطلاعات مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك با اعلام اين مطلب گفت: در همين راستا پروژه افزودن امكانات فارسي به پايگاه  داده MYSQL به مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك محول شد. همچنين پروژه صفحه كليد فارسي نيز قبلاً در اين مركز با موفقيت انجام شده است.
وي، ادامه داد: پايگاه داده MYSQL معروف ترين و امن ترين پايگاه داده  متن باز در جهان است كه به همين دليل بسياري از شركت هاي بزرگ مانند NASA، Cisco،Google، Yahoo و HP  از اين پايگاه داده ها استفاده مي كنند.
مدير آزمايشگاه فناوري اطلاعات مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك با بيان اين كه اين پروژه وارد مرحله دوم شده است، تصريح كرد: تقريباً مراحل فني آن به اتمام رسيده است، در مرحله اول با تحقيقات و بررسي هايي كه بر روي سورس كد اين پايگاه داده انجام شد، مشكلات مربوط به زبان فارسي تشخيص داده شد.
وي از جمله اين مشكلات را ذخيره و نمايش نادرست اطلاعات فارسي و نيز مرتب سازي نادرست حروف فارسي دانست و گفت: اين مشكلات در قالب افزودن يك Patch نرم افزاري به سورس كد MYSQL مرتفع شد و لازم به توضيح است كه اين Patch نرم افزاري مورد تأييد توسعه دهندگان اصلي MYSQL قرار گرفته و در شاخه اصلي اين نرم افزار Bit Keeper ثبت شده است.وي با اشاره به اين كه نسخه MYSQL 4.1.5 و نسخه هاي بعد از آن شامل امكانات فارسي به طور كامل خواهند بود، ابراز داشت: امكانات ذخيره و نمايش اطلاعات فارسي و تابع جستجو و مرمت سازي فارسي افزوده شده است كه كاملاً منطبق بر استاندارد يوني كد است و هم اكنون كه مرحله دوم از سري پروژه هاي لينوكس ملي رو به پايان است، لينوكس سمت سرور بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد، چرا كه بيشترين محبوبيت لينوكس به خاطر امنيت و كارايي بالاي آن در سمت سرور است.
به عقيده وي، مصالح امنيت ملي اقتضا مي كند كه براي پروژه هاي ملي ارگان ها و وزارتخانه هايي كه در زمان كنوني در قالب طرح تكفا هدايت مي شوند از بستري استفاده شود كه از جهت مالكيت و استفاده از آن در هر شرايط سياسي و اقتصادي مشكلي ايجاد نشود، سيستم عامل هاي مبتني بر UNIX به خاطر ماهيت متن باز بودن و مشكلات امنيتي كمتر براي اين مهم از هر جهت مناسب به نظر مي رسند.
منافي در پايان با بيان اين كه اين مسأله قبلاً توسط اين مركز به شوراي عالي انفورماتيك اعلام شد ولي متأسفانه توجه چنداني بدان نشد، تصريح كرد: در بسياري از كشورهاي ديگر كه چنين طرح هايي را پشت سر گذاشته اند و يا در حال اجراي طرح هاي سيستم عامل ملي هستند، ابتدا توجه خود را به سمت سرور معطوف مي كنند و بعد از انجام اين مرحله محلي سازي را در رايانه هاي سمت كاربر نهايي انجام مي دهند.

همكاري آفريقاي جنوبي و استراليا در
زمينه فناوري الكترونيك و ICT
004245.jpg
ايسنا: انجمن كارخانه داران الكتريكي و الكترونيكي استراليا (AEEMA) و فدراسيون صنايع الكترونيك آفريقاي جنوبي (EIF) يادداشت تفاهمي را با هدف تقويت همكاري ميان دو انجمن در راستاي بهبود و توسعه  فناوري الكترونيك و فناوري اطلاعات و ارتباطات امضا كردند.
به گزارش منابع اينترنتي، اين دو انجمن همچنين بر اساس اين يادداشت تفاهم در بخش توسعه  صنعتي نيز با يكديگر همكاري خواهند داشت.
اين يادداشت تفاهم مي تواند فرصت هاي گسترده اي را براي همكاري بين المللي و رشد دوجانبه ايجاد كند كه انتظار مي رود دستيابي به بازارهاي جديد صادراتي را علاوه بر بازارهاي استراليايي و آفريقاي جنوبي بهبود بخشد.
AEEMA و كمپاني هاي عضو آن در نظر دارند كه با صنعت آفريقاي جنوبي از طريق مركز جديد تاسيس شده  فناوري آفريقاي جنوبي در دانشگاه موناش ملبورن تعامل داشته باشند.
اين مركز كه ظهور دايمي فناوري آفريقاي جنوبي است در مارس سال جاري افتتاح شد، همچنين EIF اعلام كرد كه اين فدراسيون نزديك به تصويب يك منشور ICT است كه به لحاظ اقتصادي، سياه پوستان را در صنعت ICT تقويت مي كند.
استراليا سومين بازار بزرگ ICT در منطقه آسيا - اقيانوسيه پس از ژاپن و چين و يازدهمين بازار در سطح جهان است، اين كشور هر ساله در حدود ۱۰ ميليارد دلار در زمينه  محصولات و خدمات ICT واردات داشته است.

آن لاين
مؤسسه تجارت بين الملل
رهبري شركت هاي اروپايي را در سبيت برعهده مي گيرد

004224.jpg
ايسنا: مؤسسه  تجارت و داد و ستد بين المللي اروپا (IE) رهبري شركت هايي كه قصد شركت در نمايشگاه سبيت ۲۰۰۵ را دارند را برعهده مي گيرد.
در نمايشگاه سبيت سال گذشته ۲۹ شركت اروپايي در اين نمايشگاه شركت كرده بودند در مجموع شش روز شركت در سبيت توانستند ۱۲۰ ميليون دلار در آن، فروش داشته باشند، همچنين ۱۳۴ پروژه  فناوري هاي ارتباطي و اطلاعاتي توسط اين ۲۹ شركت در سبيت ۲۰۰۴ اجرايي شد.
براساس اظهارات دبير كل اجرايي IE، سبيت سال گذشته باعث شد كه شركت هاي اروپايي، شركا و مشتريان زيادي از كشورهاي آسيايي، آفريقايي و آمريكايي پيدا كنند كه همين بازاريابي در توسعه فعاليت هاي ICT اين شركت ها بسيار مؤثر بود.
«كورين اونگ» گفت: انتظار مي رود ۶۲۰۰ بازارياب از ۶۹ كشور جهان در سبيت ۲۰۰۵ كه از ۱۰ تا ۱۶ مارس در هانوور آلمان برگزار مي شود شركت كنند.
براساس گفته هاي وي براي بار اول شركت ها و بازارياب هاي آذربايجان، شيلي، قزاقستان و پاكستان نيز در سبيت ۲۰۰۵ شركت مي كنند.
اونگ افزود: حضور شركت هاي آسيا و اقيانوسيه در نمايشگاه هاي سبيت بسيار قابل توجه است به نحوي كه سال گذشته ۱۵۰۰ بازارياب از اين منطقه در سبيت شركت كرده بودند.
همكاري مايكروسافت و سيسكو براي افزايش امنيت در شبكه
004239.jpg
موج: با همكاري شركت مايكروسافت و شركت امنيتي سيسكو سيستم براي مبارزه با ويروس هاي رايانه اي امنيت شبكه جهاني افزايش مي يابد.
همكاري اين دو شركت در راستاي حمايت بيشتر از سيستم هاي رايانه اي كاربران شبكه صورت مي گيرد.
مايكروسافت با معرفي نسخه جديد سرور نرم افزار ويندوز امكانات امنيتي بيشتري را فراهم مي كند و سيسكو زيرساختارهاي شبكه را در راستاي صرفه جويي در هزينه و زمان حمايت مي كند. هدف اين كار جلوگيري از آلودگي ساير رايانه ها توسط يك سيستم آلوده شده و انتشار ويروس از طريق شبكه است و اين شركت ها در نظر دارند استاندارد صنعتي آي تي را براي اين نوع حمايت ها ايجاد كنند.
سيستم ويندوز مايكروسافت و سرور نرم افزاري آن به شدت از سوي نويسندگان كرم ها و ويروس ها مورد حمله قرار مي گيرد. از اين جهت مايكروسافت اقدامات امنيتي خود را با توسعه نرم افزارهاي امنيتي و بسته هاي امنيتي جهت سيستم  عمل گر ويندوز ايكس پي گسترش مي دهد.
سيسكو نيز در سال ۲۰۰۳ توسط هكرها مورد حمله قرار گرفت، هكرها قصد داشتند به تجهيزات اين شركت  كه ترافيك شبكه جهاني را كاهش مي دهد، صدمه بزنند و اين سبب شد بسياري از شركت ها سريعاً اقدام به نصب بسته هاي نرم افزاري ديگر كنند يا به دنبال راه حل هاي ديگر باشند.
افزايش بازار راه كارهاي امنيت اينترنتي در منطقه آسيا- اقيانوسيه
004233.jpg
ايسنا: بر اساس آمار ارائه شده از سوي شركت تحقيقات صنعتي ديتا اينترنشنال، با افزايش تهديدات جدي بازار راه كارهاي امنيت اينترنتي در منطقه آسيا - اقيانوسيه بيش از ۱۵۰ درصد تا سال ۲۰۰۸ رشد خواهد كرد و سرمايه گذاري بر روي آن به ۹/۴ ميليارد دلار آمريكا خواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ارزش بازار منطقه اي به استثناي ژاپن در سال ۲۰۰۳ معادل ۹/۱ ميليارد دلار آمريكا بوده است. همزمان با بلوغ اينترنت و همگام با رشد پذيرش بازرگاني الكترونيك در منطقه آسيا/ اقيانوسيه، امنيت اينترنت و شبكه  افزايش يافته و جزو اولويت هاي اول هم در بخش نوآوري استراتژيك و هم در بخش سرمايه گذاري به حساب مي آيد.
اين شركت تحقيقات صنعتي در گزارش خود همچنين آورده است: بدون در نظر گرفتن بخش هاي بازاري، سازمان ها به طور فزاينده اي خط مشي ها و راه كارهاي امنيتي مناسبي را به كار مي گيرند و از بهترين اقدامات عملي براي تداوم تجارت و حفاظت از دارايي هاي مشترك ارزشمند استفاده مي كنند. برخلاف گذشته راهكارهاي امنيت اينترنتي در بازار فعلي لايه هاي حفاظتي براي مقابله با ظهور تهديدات خطرناك، چند جانبه و شديد شبكه اخير به وجود مي آورد.
بررسي نقش ICT در تجارت
004230.jpg
ايسنا: طي نشستي كه شركت هاي مختلف كاريابي و تجاري در نيوزيلند تشكيل دادند چگونگي افزايش يا كاهش سرمايه گذاري شركت هاي تجاري در فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي بررسي شد.
اين سمينار كه توسط مؤسسه تحقيقات علمي و پژوهشي نيوزيلند در شهر ويلينگتون اين كشور برگزار شد نقش مفهومي ICT را در پژوهش ها و تحقيقات علمي بررسي مي كند.
اين سمينار بزرگترين و موفق ترين شركت هاي نيوزيلند را گردهم جمع كرده است تا از صحبت ها و تجربيات اين شركت هاي موفق در زمينه تلفيق ICT و تجارت و استفاده از جديدترين شيوه هاي فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات در بازاريابي استفاده كند.
در اين جلسه سخنرانان برجسته اي مانند رؤساي دپارتمان هاي ارتباطي و دپارتمان هاي كامپيوتري استراليا و نيوزيلند در خصوص كاركردهاي شبكه اي و استفاده از اينترنت در بازاريابي و تجارت جهاني سخنراني مي كنند.
دبير اين سمينار اظهار داشت: بازتاب هاي اين سمينار در تعيين سياست هاي سرمايه گذاري در زمينه فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ خود را نشان خواهد داد.

محافظت ريزتراشه ها از سلامت كودكان
ايلنا: آيا يك ريزتراشه مي تواند از كودك شما محافظت كند.
به گزارش بي بي سي، پروفسور كوين وارويك، شخصي است كه براي نخستين بار طرح كاشت ريزتراشه ها را در بدن كودكان مطرح كرده است.
وي معتقد است: اين ريزتراشه ها مي تواند امكان كنترل كودكان و مواظبت از آنها را تا حد زيادي براي والدين آنها فراهم كند.
كوين براي نخستين بار يك تراشه را در بدن يك دختر ۱۱ ساله كار گذاشته است و به والدين اين دختر قول داده است كه از اين پس دخترشان در امان خواهد بود.
به گفته وي اگر روزي اين دختر گم شود، تراشه موجود در بدن او با فرستادن سيگنال هايي از طريق شبكه تلفن همراه موقعيت او را بر روي صفحه الكترونيكي مشخص خواهد كرد.كوين مي گويد: بعضي ها معتقد هستند من از كودكان يك موش آزمايشي ساخته ام و به خاطر همين بهانه هاي اخلاقي احساس مي كنم اين طرح عملي نخواهد شد.
سابقاً روش هاي ديگري نيز براي رديابي كودكان به كار گرفته شده است از جمله: دست بندهايي كه در صورت خروج كودك از حريمي كه توسط والدين، معلمان و يا محافظ ها تعيين شده بود، امواج راديويي خاصي را توليد مي كرد كه باعث به صدا در آمدن يك آژير مي شد.

نخستين مركز BCRS خاورميانه
موج: شركت IBM اولين مركز BCRS خود را در پاكستان راه اندازي مي كند.
اين مركز يكصدوچهل و نهمين مركز در جهان و اولين مركز BCRS اين شركت در مصر، خاورميانه و پاكستان است.
برپايه اين گزارش مراكز BCRS يا به عبارتي Business Continuity Recovery Services فراهم كننده اعتماد شغلي و ارائه دهنده راه حل هايي براي مواجه شدن با مشكلات شغلي است.اين شركت در اين زمينه بيش از ۳۵ سال سابقه فعاليت دارد و متخصصان BCRS از انگلستان برنامه هاي مدت داري را با نگرشي جهاني دنبال مي كند.
جيب بانك (HBL) اولين بانك در اين كشور است كه قراردادي را به مدت پنج سال با IBM BCRS به امضا مي رساند تا از برنامه هاي مدت دار اين سازمان بهره مند شود.
رئيس اين بانك ضمن اشاره به افزايش اطمينان به واسطه زير ساختارهاي IT و لرزم برنامه هاي طولاني مدت همچنين با يادآوري مشكلات و ريسك هايي كه سازمان ها امروزه به واسطه رقابت و گسترش روزافزون شبكه جهاني با آن روبه رو هستند، علت همكاري خود را با اين سازمان تلاش IBM در ايجاد تخصص جهاني و انتقال تكنولوژي و فناوري اطلاعات (IT) به سازمان هاي طرف قرارداد عنوان كرد.

ايران، سي ويكم در نانوتكنولوژي
پيش بيني مي شود در ۱۰ سال آينده با استفاده از پتانسيل هاي بالقوه و سرمايه گذاري در كشور، ايران بتواند به رتبه ۱۵ برسد.
حجت احمدي، استاد دانشگاه تهران با بيان اين مطلب گفت : ايران در فناوري «نانوتكنولوژي» در بين كشورهاي دنيا رتبه سي ويكم را  دارد.
به گفته وي ، نانوتكنولوژي عبارتي «فناوري مادون ريز» پيشرفت هايي را در تكنولوژي وسايل و مواد با ابعاد بسيار كوچك به دست آورده و به سوي تحولي فوق العاده كه تمدن بشري را تا پايان قرن دگرگون خواهد كرد، پيش ميرود.
وي، كشور ژاپن را از جمله كشورهاي موفق در علم نانوتكنولوژي ذكر كرد و افزود : ژاپن در سال۱۹۷۰ توانست انقلاب صنعتي نوين را پياده كند.وي تصريح كرد : نانوتكنولوژي زماني به ثمر مي نشيند كه از آن به عنوان پايه هايي براي سرمايه گذاري در طرح هاي توسعه ، تحقيق، طراحي سرويس هاي جديد ، توليد و تجارت استفاده شود.وي ، به كارگيري خيل عظيم افكار نو، سرمايه نهفته و صنايع خلاق را از جمله راهكارهايي براي تداوم حيات نانوتكنولوژي ذكر كرد.

توافق نامه امنيتي اردن بامايكروسافت
ايسنا: دولت اردن توافقنامه  برنامه  امنيتي دولتي را با شركت مايكروسافت به منظور افزايش امنيت الكترونيكي امضا كرد.
به گزارش روزنامه اردن تايمز، «فاواز زوبي» وزير ارتباطات و همكاري بين المللي اردن كه اين قرارداد را به امضا رساند اظهار داشت كه اين برنامه  امنيت دولتي نه تنها احتياجات امنيتي منحصر به فرد اردن را پاسخگو است بلكه اجازه مي دهد كه كشور در بخش سرمايه گذاري ها در زمينه  قطعات و كاربردهاي نرم افزاري اضافه شده محافظت شود.

استفاده از بيوتكنولوژي براي ايمن سازي مواد غذايي
ايتكا: يكي از پژوهشگران هندي معتقد است كه دست اندركاران در دولت هند بايد با استفاده از تكنولوژي زيستي از سلامت مواد غذايي اطمينان حاصل كنند.
اين پژوهشگر با ارائه اطلاعاتي درباره آلودگي كودها و سم هاي گياهي و آشكارسازي خطرات ناشي از آنها، استفاده از بيوتكنولوژي براي ايمن سازي مواد غذايي را امري ضروري دانست. دولت هند به زودي لايحه اي مبني بر ايجاد و گسترش مناطق خاص و پارك هاي زيستي را با كمك سرمايه گذاران خارجي تصويب خواهند كرد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |