چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۱ - Oct 20, 2004
حداد عادل:
استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي يك خواست ملي است
004272.jpg
فارس: رئيس مجلس در ديدار وزير كار و سياستهاي اجتماعي ايتاليا استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را فراتر از اختلاف نظر جناحهاي سياسي در كشور دانست و آنرا يك خواست ملي توصيف كرد.
در اين ديدار حدادعادل ايران و ايتاليا را داراي فرهنگ و تمدني ديرينه و كهن دانست و بااشاره به روابط مطلوب و دوستانه دو كشور طي سالهاي گذشته و نيز گستره همكاريهاي دو جانبه در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي و پارلماني اظهار اميدواري كرد كه در پرتو اشتراكات ديرينه شاهد رشد و گسترش چشمگيرتري باشيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش مساله عراق را آزموني براي قدرتهاي جهاني دانست و با اشاره به تاثير تعيين كننده موضع مستقل كشورهاي اروپايي در آينده مناسبات آنان با كشورهاي منطقه خواستار نقش فعالتر اين كشورها در اين زمينه شد.
حدادعادل در پايان سخنانش فعاليتها و عملكرد جمهوري اسلامي در زمينه هسته اي را كاملا شفاف و همكاري با آژانس بين المللي انرژي هسته اي را بسيار نزديك خواند و ضمن انتقاد از تلاش برخي قدرتها براي محروم ساختن جمهوري اسلامي از حق قانوني خود استفاده صلح آميز از اين منبع انرژي را فراتر از اختلاف نظر جناحهاي سياسي در كشور دانست و آنرا يك خواست ملي توصيف كرد.
در ادامه اين ديدار روبرتو ماروني وزير كار و سياستهاي اجتماعي ايتاليا نيز با ابراز خرسندي از حضور در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به روابط نزديك و پرسابقه دو كشور در سالهاي اخير نتايج اين ديدار را از هر جهت مثبت و براي آينده مناسبات في مابين درعرصه اقتصادي مهم ارزيابي كرد.

فردا آخرين دور مذاكرات روحاني و اتحاديه اروپا
004269.jpg
گروه سياسي: بلوك كشورهاي غربي حاضر در مباحث پرونده هسته اي ايران شش روز پيش فعاليت جدي خود را براي دستيابي به نتيجه جديد در مورد اين پرونده آغاز كردند.
وزراي امور خارجه ۷ كشور صنعتي و وزير خارجه روسيه در نشست خود در سي آيلند آمريكا به صورت جدي در مورد اين موضوع بحث كردند و به صورت ضمني و بدون هيچ بيانيه اي طرح ارائه پيشنهاداتي به ايران در ازاي تعليق دائم چرخه سوخت را مورد توافق قرار دادند.
روز گذشته منابع خبري به نقل از خبرگزاري انگليسي رويترز خبر مذاكره حسن روحاني مسئول پرونده هسته اي ايران با مقامات سه كشور اروپايي را منتشر كردند.
رويترز به نقل از ديپلماتهاي غربي زمان اين نشست را فردا (پنج شنبه) و مكان آن را وين پايتخت اتريش و شهر مقر سازمان بين المللي انرژي هسته اي اعلام كرد.
ديپلماتهاي طرف گفتگو با رويترز پيشنهادات اروپايي در جلسه فردا را يك شانس نهايي براي ايران دانستند و همچنين تأكيد كردند در صورت رد اين پيشنهادات پرونده ايران به شوراي امنيت ارجاع خواهد شد.
درباره پيشنهادات انگلستان، آلمان و فرانسه خبر رسمي وجود ندارد،اما بر پايه اخبار رسانه هاي غربي، اين پيشنهادات مجموعه اي شامل فروش سوخت هسته اي ايران، ارتقاي روابط تجاري جمهوري اسلامي و اروپا، تقليل تحريمهاي اقتصادي ايران از سوي آمريكا به ويژه در زمينه صنايع هواپيمايي مي باشد اما منبع ناشناخته رويترز برخلاف اين اخبار گفت: ايران احتمالا از اين پيشنهادات نااميد مي شود.
004263.jpg
كارشناسان داخلي اقدامات جديد كشورهاي غربي را استفاده از آخرين فرصتها پيش از اجلاس آذرماه (۲۵ نوامبر) شوراي حكام مي دانند. براساس آخرين قطعنامه شوراي حكام كه در اجلاس شهريورماه به تصويب رسيد. اجلاس نوامبر فرصت نهايي بررسي پرونده ايران در شوراي حكام است و تصميم مقتضي جهت عادي شدن پرونده هسته اي ايران يا ارجاع آن به شوراي امنيت گرفته مي شود.
همانطور كه در گزارش روز گذشته همشهري هم آمده بود رايزني ها و فعاليتهاي بين المللي در مورد پرونده ايران افزايش يافته است. روز گذشته يوشكا فيشر وزير امورخارجه آلمان كه به لندن سفر كرده است در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با جك استراو وزير امورخارجه انگليس ضمن تأييد خبر مذاكرات روز پنجشنبه در وين به ايران هشدار داد كه از محاسبه اشتباه كه مي تواند ما را به يك وضعيت جدي هدايت كند اجتناب ورزد.
روز گذشته سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه هم با وزراي خارجه كشورهاي انگلستان، فرانسه و آمريكا در لاهه ديدار كرد و در مورد موضوع ايران با آنها به مذاكره پرداخت. به گزارش ايسنا از خبرگزاري نووستي در اين جلسه وزراي خارجه هلند، لوكزامبورگ و كريس باتن كميسر روابط خارجي اتحاديه اروپا و خاوير سولانا رئيس كميته روابط خارجي اتحاديه اروپا نيز حضور داشتند همزمان با سفر لاوروف به هلند وزارت امورخارجه روسيه در بيانيه اي مذاكرات گروه ۸ در مورد پرونده هسته اي ايران را سودمند اعلام كرد و افزود: روسيه به ترغيب همكاري سازنده ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه خواهد داد.
دنيس مك شين وزير امنيت بين المللي انگليس هم روز گذشته به ايران هشدار داد كه به طور مصمم براي توقف برنامه هسته اي خود اقدام كند در غير اين صورت پرونده به شوراي امنيت ارجاع داده خواهد شد. مك شين اعتمادسازي از سوي ايران بدون تعليق فعاليت چرخه سوخت هسته اي و سانتريفيوژها را ناممكن دانست و تأكيد كرد ايران در حال حاضر با يك انتخاب روشن روبرو است.
اما كالين پاول وزير امور خارجه ايالات متحده، كشوري كه نقش تهديدگر را در سياست تهديد و تشويق ايران بازي مي كند موضع گيري متفاوتي نسبت به اروپايي ها داشت. پاول در گفتگوي ديروزش با روزنامه يوس اي تودي هر چند از مذاكرات سه كشور اروپايي حمايت كرد ولي نسبت به موفقيت آن ابراز ترديد كرد.
004266.jpg
پاول هرگونه پيشنهاد از سوي آمريكا به ايران را رد كرد كه شامل تضمينهاي امنيتي نيز بود و به اين ترتيب خبر ديگر رويترز كه پيشتر پيشنهاد ايران را به طرفهاي مذاكره هسته اي تضمين امنيتي دانسته بود بي نتيجه ماند.
وزير امور خارجه آمريكا از اروپايي ها خواست به محض پايان مذاكرات با جمهوري اسلامي نتيجه را به آمريكا اطلاع دهند زيرا براساس گفته پاول، او هيچ پيش بيني از نتايج اجلاس فردا ندارد.
ريچارد پرل از سران محافظه كاران حاكم در كاخ سفيد نيز در آلمان حمله همه جانبه و نيز بمباران هدفدار تأسيسات هسته اي اتمي ايران را منتفي دانست و براي آنچه وي برنامه هاي اتمي مشكل ساز جهاني ايران مي خواند راه حل ساقط كردن حكومت ايران در درازمدت و برپايه حمايت از مخالفان نظام را پيشنهاد كرد.
او ديپلماسي اتمي اروپا را تمسخرآميز خواند و آن را نحوه برخورد نرم و بي قدرت معرفي كرد.
اما پيش از مذاكرات پنجشنبه دكتر روحاني در مصاحبه تلويزيوني در شبكه خبر اعلام كرد: هر كسي پيشنهادي در زمينه مسائل اقتصادي و فناوري به ايران بدهد قابل بررسي است. وي همچنين تأكيد كرد: اگر كسي بخواهد ايران را از فناوري هسته اي محروم كند از نظر ما مردود است و اين سخن غيرمنطقي و خلاف مقررات بين المللي است.
روحاني در مورد پيشنهاد فروش سوخت هسته اي به ايران گفت: دموكراتهاي آمريكا مي گويند ما حاضريم سوخت و نيروگاه به ايران بدهيم ولي بايد بدانند كشورهاي ديگري هم هستند كه در دادن سوخت و ساخت نيروگاه با ايران همكاري كنند و در هر صورت اين مسئله اي نيست كه ما رد كنيم.
اما منوچهر متكي نماينده مردم تهران موضع گيري قاطع تر و شفاف تري دارد. او كه با روزنامه اماراتي الخليج گفتگو كرده تصريح نموده است: ايران با هر پيشنهادي از جانب اروپا كه كشورمان را از حق طبيعي خود در دستيابي به فناوري هسته اي محروم كند مخالفت مي كند.
وي افزود: پيشنهاد اخير اروپا فاقد اصول حقوقي و قانوني است و تيم ايراني كه رهبري مذاكرات آينده را بر عهده خواهد داشت بايد بر حق ايران در دستيابي به فناوري هسته اي تأكيد كند.
با اين همه پيش بيني نتيجه مذاكرات وين كمي مبهم است. تحليلگران بايد تا شنبه منتظر بمانند كه اگر نتايج اين مذاكرات محرمانه اعلام نشد آن را بررسي نمايند.

حسن روحاني:
ايران درمورد حق خود حاضر به گفت وگو نيست
حسن روحاني روز گذشته در گفت وگو با تلويزيون ايران ضمن تاكيد بر آمادگي ايران براي مذاكره درخصوص طول مدت تعليق غني سازي اورانيوم گفت: «ايران هرگز از حق خود براي اجراي فرآيند غني سازي نخواهد گذاشت.»
وي افزود: «اگر سه كشور اروپايي بخواهند با ايران درباره مسايلي مانند مدت تعليق غني سازي اورانيوم مذاكره كنند در آن صورت مي توان درباره آنها مذاكره كرد اما اگر بخواهند ايران را از حق خود براي غني سازي اورانيوم بازدارند در آن صورت ما به هيچ يك از نمايندگان خود اجازه مذاكره با هيچ كس را در اين زمينه نخواهيم داد.»
روحاني با تاكيد بر اينكه تعليق غني سازي اورانيوم از سوي ايران «موقتي و داوطلبانه» بوده است، افزود: تعليق اورانيوم «طولاني» نخواهد بود.
وي افزود: «براي ما قابل پذيرش نيست كه كسي به ما بگويد آمريكا و اتحاديه اروپا مي توانند چرخه سوخت و نيروگاه اتمي داشته باشند، اما ايران نمي تواند.»

اخبار مجلس
نماينده اردبيل از خرازي سئوال كرد
ايرنا: «نورالدين پيرموذن» نماينده مردم اردبيل در مجلس درباره آنچه كه رفتار و گفتار سياسي دوپهلو و متناقض روس ها در زمينه نيروگاه اتمي بوشهر خواند، از وزير امور خارجه سئوال كرد.وي پرسيد نيروگاه اتمي بوشهر طي چه قراردادي و از چه تاريخي شروع و زمان بهره برداري آن چه زماني بوده است؟
نماينده اهواز خواستار احضار سفير استراليا به وزارت خارجه شد
ايرنا:«ناصر سوداني » نماينده اهواز در تذكري به «كمال خرازي » وزير امور خارجه ، خواستار احضار سفير استراليا در تهران  به  وزارت  امورخارجه  شد.
سوداني  در نشست  علني  روز گذشته مجلس ، دليل  اين  احضار را انجام  عمليات  جاسوسي  ناوهاي  استراليايي  درخليج فارس  و اروند رود به  نفع  اشغالگران  عراق  بيان  كرد.
عضو فراكسيون اقليت مجلس:
بعيد است همه گروه هاي دوم خرداد روي معين به اجماع برسند

مهر: محسني گفت: بعيد است كه همه گروه هاي دوم خرداد روي معين به اجماع برسند و اين بستگي به آن دارد كه وي چقدر بخواهد خود را كانديدا كند ولي چون احتمال دارد كه آقاي كروبي نيز كانديدا شود، بر همين اساس اجماع گروه هاي دوم خرداد روي كانديداتوري معين را منتفي مي دانم. وي افزود: با مطرح شدن احتمال كانديداتوري كروبي بعيد مي دانم كه بر سر معرفي معين به عنوان كانديداي واحد جبهه دوم خرداد همه گروه هاي دوم خردادي به اجماع برسند.وي با اشاره به احتمال كانديدا شدن هاشمي رفسنجاني گفت : هاشمي اگر بيايد، خارج از طيف اصولگراهاست و كانديداتوري او شايد قسمتي از جبهه دوم خرداد را با خود همراه كند .
انتقاد نماينده تهران از اقدام سازمان ميراث فرهنگي
مهر: سعيد ابوطالب نماينده مردم تهران در نطق پيش از دستور جلسه علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي از اقدام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در دعوت از ۸۰ تن از نمايندگان مجلس به جلسه اي در مشهد مقدس بدون هماهنگي هيات رييسه انتقاد كرد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه به كميسيون امنيت ملي گزارش داد
مهر: سردار صفاري فرمانده نيروي دريايي سپاه درجلسه عصر ديروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گزارشي از عملكرد و توانمنديهاي اين نيرو ارائه كرد. كاظم جلالي مخبركميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به خبرنگاران گفت: نيروي دريايي توانست با تجارب دفاع مقدس و جمع آوري امكانات و تجهيزات و تربيت نيروهاي متخصص امروز به يك نيروي مقتدر جهت صيانت از مرز هاي آبي كشور تبديل شود.
برخي نشست كارشناسي مشهد را سياسي مي كنند
«سيد مرتضي  موسوي» عضو كميسيون  قضايي  و حقوقي  مجلس  از حضور خود درنشست  سازمان  گردشگري  در مشهد دفاع  كرد وگفت : متاسفانه  عده اي  مي خواهنداين  نشست  كارشناسي  را سياسي  كنند.عضوفراكسيون  اصولگرايان  و نماينده  اليگودرز ديروز در حاشيه  نشست مجلس ، درجمع  خبرنگاران  پارلماني  گفت : تعدادي  ازنمايندگان  به  دعوت  سازمان ميراث  فرهنگي  و گردشگري  كه  در راس  آن معاون  رئيس  جمهوري  است ، در نشستي شركت  كردند كه  عمده  بحث  آن ارتقاي  گردشگري  در ايران  بود.موسوي  حضور نمايندگان  را باهدف  تقويت  گردشگري  دانست  و گفت : گردشگري مي تواند نقش  موثري  در افزايش  درآمد كشور داشته  باشد، اما متاسفانه  اين نشست  را دارند سياسي  مي كنند.
پروتكل الحاقي به عنوان اهرم فشار عليه ايران به كار گرفته شده است
فارس: قدرت الله ايماني نماينده مردم خرم آباد چهارمين ناطق جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پروتكل الحاقي همانندT. P.N هيچ دستاوردي براي كشور ما نداشته و نخواهد داشت، گفت: پروتكل الحاقي تنها به عنوان اهرم فشار عليه ما و ساير كشورهاي در حال توسعه به كار گرفته شده است.وي افزود: ايران يك سال به صورت داوطلبانه غني سازي اورانيوم را به حالت تعليق درآورد و اين مدت براي نشان دادن حسن نيت ما كافي بود لذا اين تعليق بيش از اين نبايد ادامه داشته باشد.
قوه قضائيه در مبارزه با مفاسد اقتصادي موفق نبوده است
فارس: نماينده مردم نهاوند گفت: قوه قضاييه در مبارزه با مفاسد اقتصادي موفق نبوده و بايد با ثروت هاي بادآورده مبارزه جدي كند.محمدتقي كاوياني با بيان اينكه قوه قضاييه بايد با ارايه لايحه «از كجا آورده اي» درجهت مبارزه با ثروت هاي بادآورده فعاليت و تلاش جدي كند، اظهارداشت: قوه قضاييه با ارايه اين لايحه به مجلس شوراي اسلامي و با تصويب آن در مجلس، مي تواند گام هاي اساسي در مبارزه با ثروت هاي كلان بادآورده بردارد.عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر تامين امنيت مردم خاطرنشان كرد: قوه قضاييه بايد به صورتي با افراد سودجو و ظالم برخورد كند كه احساس ناامني كنند و درپي آن امنيت و آسايش مردم مظلوم و مستضعف تامين شود.

بازرسين انجمن صنفي روزنامه نگاران انتخاب شدند
گروه اجتماعي: انتخابات بازرسين انجمن صنفي روزنامه نگاران عصر ديروز در محل اين انجمن برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه كه با حضور بيش از دويست  نفر از اعضاي انجمن برگزار شد پس از رأي گيري عذرا فراهاني، ابوالحسن مختاباد و رامين رادنيا به عنوان بازرسين اصلي و شهريار شمس مستوفي و ايرج شرف زاده به عنوان بازرسين علي البدل انتخاب شدند.
در اين جلسه همچنين مقرر شد حق عضويت اعضا به ماهانه ده هزار ريال افزايش يابد.
در ابتداي اين جلسه رئيس  انجمن به ارائه گزارشي از فعاليت هاي انجمن طي سال گذشته پرداخت.
مزروعي در مورد اهداء كمك مالي رئيس جمهور به منظور خريد رايانه قابل حمل گفت: رايانه هاي اهدايي (لب تاپ) تا پايان آبان ماه وارد كشور مي شود و در اختيار روزنامه نگاران قرار خواهد گرفت . وي تعداد رايانه ها را دو هزار دستگاه اعلام كرد.

معاونان و مديران وزارت امور خارجه توديع و معارفه شدند
مهر: روز گذشته مراسم توديع معاون امور اقتصادي و معارفه معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه برگزار شد . كمال خرازي وزير امور خارجه در اين مراسم از تلاشهاي عادلي معاون امور اقتصادي وزارت امور خارجه تقدير و براي سرمدي در مسئوليت جديد معاون اروپا و آمريكاي وزارت خارجه آرزوي موفقيت كرد. در اين مراسم از تلاشهاي طلايي دستيار ويژه وزير در امور راهبردي و نيز رييسي مدير كل تشريفات نيز قدرداني شد. همچنين در اين مراسم خاجي به عنوان نماينده ويژه وزير در امور عراق و حسين پور به عنوان مدير كل جديد تشريفات وزارت امور خارجه معرفي شدند .
عادلي ، طلايي و رييسي به ترتيب به عنوان سفراي جمهوري اسلامي ايران در لندن ، توكيو و نايروبي تعيين شدند .

مسابقات حفظ و قرائت قرآن كريم ويژه نابينايان و كم بينايان برگزار شد
گروه اجتماعي: به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان، اولين دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن مجيد ويژه نابينايان و كم بينايان در دو بخش ويژه خواهران و برادران در دو گروه قرائت و حفظ ۵ ، ۱۰ ، ۱۵ ، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن كريم در سطح استان تهران برگزار شد.بنا بر اين گزارش در اين دور مسابقات كه در مجتمع توانبخشي كم بينايان و نابينايان خزانه برگزار شد حدود ۵۰ تن از قاريان و حافظان نابينا و كم بينا با هم به رقابت پرداختند كه اسامي برگزيدگان اين مسابقات بدين شرح مي باشد:
در رشته قرائت ويژه برادران آقايان محمد كريمي، ابوالفضل قاسمي و سامي ملك محمدي به مقامهاي اول تا سوم رسيدند و در بخش خواهران نيز خانمها فهيمه شجاعي، زهرا قارداش خاني و آرزو اسلامي به كسب رتبه اول تا سوم نايل شدند.
در رشته حفظ ۵ جزء ويژه نوآموزان آقايان روح الله دلاوري ، سامي ملك محمدي وعلي صابريان حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند . در رشته حفظ ۱۰ جزء برادران آقايان محمدكريمي و علي صابريان به رتبه هاي اول و دوم دست يافتند. در رشته حفظ ۱۵ جزء در گروه خواهران خانم آرزو اسلامي و در گروه برادران آقاي محمدعلي نجفي با رأي هيأت داوران حائز رتبه اول شدند و در رشته حفظ ۲۰ جزء گروه خواهران خانم سماء بابايي به مقام اول دست يافت.

اخبار انتخابات رياست جمهوري
عضو مجمع روحانيون: كانديدا بايد از حمايت گروه هاي سياسي برخوردار باشد
ذاكري عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: بعد از آنچه به عنوان اعلام عدم موافقت مهندس موسوي درباره  شركت در انتخابات مطرح شد، اين مجمع بحث درباره  فرد ديگري را آغاز نكرد.وي تصريح كرد: فردي كه به عنوان كانديدا در انتخابات رياست جمهوري آينده معرفي مي شود، بايد از حمايت جمعي از گروه ها و جريان هاي سياسي بهره مند باشد. وي همچنين گفت: در صورت تداوم اين جلسات گروههاي دوم خردادي، كانديداي اين گروه ها معرفي مي شود.
به يك كانديداي واحد مي رسيم
ايسنا _ دبيركل جامعه زينب(س) گفت: ما از كانديداهاي مطرح مي خواهيم كه هريك برنامه هاي خود را ارايه دهند و درصدديم كه از فردي كه بهترين برنامه را ارايه دهد، حمايت كنيم. بهروزي افرادي از جمله ولايتي، احمدي نژاد، توكلي، علي لاريجاني و روحاني را از جمله كانديداهاي مطرح در جناح متبوعش عنوان كرد و گفت: پيش بيني ما بر آن است كه در نهايت به يك كانديداي واحد در جبهه ي پيروان خط امام (ره) و رهبري برسيم.
ديدارهاي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي
ايسنا: دبيركل جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: اين هفته جلسه اي با حضور اعضايي از حزب اعتدال و توسعه، احزاب اسلامي كار و . . . تشكيل شد و بنا شد جلسه  مستقل جمعيت وفاداران با حجت الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني، هفته  آينده برگزار شود. حسن غفوري فرد هم چنين از احتمال انجام ديدارهاي حزب متبوعش با علي اكبر ولايتي، علي لاريجاني، احمد توكلي و محمود احمدي نژاد براي مذاكره جهت قبول كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري در هفته جاري خبر داد.

تمام مزاياي نقدي و غيرنقدي مستمر، مشمول كسر حق بيمه است
گروه اجتماعي: بر اساس  قانون  نظام  تأمين  اجتماعي  تمام  مزاياي  نقدي  و غيرنقدي  مستمر مشمول  كسر حق  بيمه  است . به  گزارش  ايرنا، بر اساس  قانون  سازمان  تأمين  اجتماعي  درباره  بيمه شدگان  و كارفرمايان ، تمام  مزاياي نقدي  و غير نقدي  مستمر كه  بصورت  مزد، حقوق ، كارمزد و يا كارآموزي  به  بيمه  شده  داده  مي شود، مشمول  كسر حق  بيمه  است . بر همين  اساس ، مزاياي  بازخريد، ايام  مرخصي ، كمك  هزينه  اولاد، هزينه سفر و فوق العاده  ماموريت  و عيدي  مشمول  حق  بيمه  نمي باشد. مابه التفاوت  كمك  هزينه  مسكن  و خواربار در ايام  بيماري ، حق  شير، پاداش نهضت  سوادآموزي ، حق التضمين «كسر صندوق» ، خسارت  اخراج  و مزاياي  پايان  كار، پاداش  افزايش  توليد و حق  همسر نيز از ديگر مزايايي  هستند كه  مشمول  كسر حق بيمه  در قانون  تأمين  اجتماعي  نمي شوند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |