چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۳۱ - Oct 20, 2004
در آستانه انتخابات كميته ملي المپيك
انتخابات كميته ملي المپيك سليقه فرد يا گروه خاصي نيست
004278.jpg
خبرنگار همشهري: يكي از عوامل تأمين و تربيت نيروي انساني پويا و كارآمد كه داراي جسم و روحي سالم و توانا باشد در هر جامعه اي توسعه تربيت بدني و ورزش است. در كشور ما به طور همه جانبه اي برنامه هاي متعدد و فراواني طراحي و اجرا شده است كه بتواند انرژي و توانايي چنين برنامه هايي را افزايش داده و از كارايي بيشتري برخوردار سازد. مطالعات عميق تر نشان مي دهد كه براي رسيدن به هدف نهايي بايستي سياست گذاري ها و تحقيقات و پژوهش هاي انجام شده تماما با رعايت كليه ضوابط و اصول علمي در يك مسير صحيح قرار گرفته و هماهنگي وسيعي بين ارگان هاي ذيربط به وجود آيد. در حوزه هاي مديريتي ورزش در كشور ما آنچه كه بيش از هر چيز ديگري خود را نشان مي دهد ضعف در ايجاد چنين همفكري ها و هماهنگي هايي است و اصرار بر ادامه چنين روشي مسلما نمي تواند به سود هيچكس باشد.
در روزهاي اخير آنچه كه در سرلوحه بسياري از برنامه هاي ورزشي ما قرار دارد انتخابات كميته ملي المپيك در تاريخ دوم آبان ماه سال جاري است. ارزيابي هاي مقدماتي نشان از آن دارد كه بنيه ورزش در ايران در حال حاضر از چنين ظرفيتي برخوردار نيست كه بتواند متحمل سليقه فرد يا گروهي خاص باشد و اگر كس يا كساني بخواهند اهداف شخصي خود را بر آن تحميل كرده و نگاه منفعت طلبانه اي به آن داشته باشند، ميزان آسيب پذيري ورزش بسيار بيشتر از آنچه كه مشهود است خواهد شد و اين گناهي بسيار بزرگ و نابخشودني است.
انتخابات كميته ملي المپيك هيچ تفاوتي با ديگر انتخابات رايج در ورزش ندارد و بايستي طبق قوانين موجود تمامي گروه هاي درگير با ورزش و تربيت بدني به نحوي يكسان از شركت در آن برخوردار باشند.
از نگاه ديگر آنچه كه بيش از هر چيزديگري رعايت آن لازم و واجب است اين است كه به دليل بازتاب بين المللي اين انتخابات، اجراي آن بايد كه تمام و كمال در محيطي سالم و به دور از هر تنش و جنجالي باشد و هيچكس به تنهايي به دنبال تأمين منافع شخصي خود در آن نباشد. يادمان باشد كه برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك به هر شكل ديگري به جز آنچه كه به آن اشاره شد باشد، مغاير با اصول اخلاقي و فرهنگ پهلواني و جوانمردي است.
يزداني خرم: كانديداهاي رياست به نفع يك نفر كنار مي روند
عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك در فاصله ۳ روز مانده تا آغاز انتخابات كميته المپيك گفت: تمامي كانديداهاي رياست كميته ملي المپيك به نفع يك نفر كنار مي روند.محمدرضا يزداني خرم، رييس فدراسيون واليبال اظهارداشت: باتوجه به سوءتفاهم هايي كه در روزهاي اخير در انتخابات كميته ملي المپيك به وجود آمده، كانديداهاي پست رياست براي انسجام و هماهنگي در ورزش كشور به نفع يك نفر كنار خواهد رفت.
در اين مورد كانديداها درحال رايزني هستند و جلساتي با حضور رمضانزاده، خسروي وفا، هاشمي طبا و قراخانلو انجام داده ايم كه اميدواريم به نتيجه مطلوبي دست پيدا كنيم.
علي مرادي: بايد نيروهاي قوي تري معرفي مي شدند
علي مرادي هم در رابطه با انتخابات كميته ملي المپيك گفت: جامعه ورزش كشور بايد با يك همدلي و اتحاد ، انتخاباتي سالم و عادلانه را برگزار كند .
رييس فدراسيون وزنه برداري ايران و دبيركل فدراسيون وزنه برداري آسيا همچنين اظهارداشت: هر انتخاباتي با تنش همراه است و باتوجه به حساسيت انتخابات كميته ملي المپيك، نمي توان اين تنش ها را از آن دور كرد. در حقيقت اين بار جامعه ورزش كشور با يك انتخابات تخصصي روبه رو است و در اين ميان برخي سوءتفاهم ها نيز بر تنش ها مي افزايد.
علي مرادي با بيان اين كه، نظام مي توانست نيروهاي قدرتمندتري براي احراز پست هاي درجه اول كميته ملي المپيك معرفي كند، يادآور شد: كميته ملي المپيك، پيشاني ورزش كشور است و در ابعاد بين المللي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
رييس فدراسيون وزنه برداري ادامه داد: به عنوان مثال كشور آلمان پس از انجام بازي هاي المپيك اكنون در حال بازنگري در كميته ملي المپيك و سيستم ورزشي كشورش است و بايد از تجربيات اين كشورها استفاده كرد.
محمود مشحون: براي برگزاري انتخابات مشكلي وجود ندارد
محمود مشحون هم گفت: مشكل خاصي براي برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك در دوم آبان وجود ندارد.
رييس فدراسيون بسكتبال اظهارداشت: مسايلي كه درمورد به تعويق افتادن انتخابات كميته المپيك مطرح شده است تازگي دارد و بايد توجه داشت كه براي تعويق انتخابات بايد شرايط لازم وجود داشته باشد.مشحون در ادامه خاطرنشان كرد: نمي دانم چه كسي مسئوليت كميته المپيك را برعهده مي گيرد و تنها اميدوارم افرادي انتخاب شوند كه واقعا براي خدمت به ورزش آمده اند، زيرا امور مربوط به ورزش با هر كار ديگري متفاوت است.

خبرهايي از كشتي
سرپرست تيم كشتي آزاد جوانان:
جوانان نيازمند برنامه هاي فرهنگي هستند
004275.jpg
گروه ورزشي: سرپرست تيم ملي كشتي آزاد جوانان پس از قهرماني اين تيم در جام جمهوريت تركيه مي گويد: با توجه به اين كه در برخي اوزان ضعف داريم و در ابتداي راه هستيم، اين مسابقات محل خوبي بود تا توانايي و جايگاه كشتي گيران را بشناسيم. تنها براي محك در اين تورنمنت شركت كرديم كه خوشبختانه به قهرماني رسيديم. البته در اوزاني نظير ،۵۵ ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم دچار مشكل هستيم و كشتي گيران بايد تلاش خود را بيشتر كنند.
محمد انصاري تصريح كرد: همين كشتي گيراني كه از ما شكست خوردند در آينده مدعي خواهند شد و ما نبايد به خواب خرگوشي فرو رويم. به تمامي ملي پوشان برنامه داده ايم و گوشزد كرده ايم كه اگر آمادگي خود را بالا نبرند، به اردو دعوت نخواهند شد، چرا كه ما به دنبال جوانان با انگيزه هستيم. يك بخشي از كار برعهده كادر فني است و بخش ديگر مربوط به خود كشتي گير مي شود كه براي رسيدن به موفقيت زحمت بكشد.
وي افزود : جوانان در كنار كشتي به كار فرهنگي نيز نياز دارند .
انصاري در پايان خاطرنشان كرد: هرقدر روي جوانان سرمايه گذاري كنيم نتيجه مي گيريم كه البته اين موضوع منوط به برخورداري از معلم خوب است كه خوشبختانه فلاح معلم خوبي براي جوانان است.
عبدالسلام اوف و باتيروف در راه آهن خراسان
سرمربي تيم كشتي راه آهن خراسان از پيوستن يوسف عبدالسلام اف نايب قهرمان بازي هاي آسيايي بوسان و آدام باتيروف قهرمان اروپا و جوانان جهان به اين تيم خبر داد.
يوسف عبدالسلام اف، قهرمان آسيا و نايب قهرمان بازي هاي آسيايي بوسان، روسي الاصل كه تابعه تاجيكستان است، روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه براي عقد قرارداد با تيم كشتي راه آهن خراسان جهت شركت در رقابت هاي ليگ برتر كشتي وارد ايران مي شود. وي ۲۱ آبان ماه براي تيم كشتي راه آهن خراسان در وزن ۷۴ كيلوگرم در برابر تيم نفت تهران كشتي خواهد گرفت.
همچنين آدام باتيروف،  قهرمان اروپا وجوانان جهان در وزن ۵۵ كيلوگرم ديگر كشتي گير خارجي اين تيم است كه به دليل مشكل رواديد هنوز زمان حضورش در ايران مشخص نيست.
آچيلف جانشين منصوراوف شد
تيم «سلام، جويبار» جهت حضور در ليگ برتر ابتدا قصد به خدمت گرفتن دلشاد منصوراف قهرمان سال ۲۰۰۳ جهان از ازبكستان را داشت اما تصميم به جذب آدخام آچيلف هموطن منصوراف در وزن ۵۵ كيلوگرم را گرفت.
آچيلف در رقابت هاي امسال قهرماني آسيا كه در تهران برگزار شد، به مقام قهرماني دست يافت و در سال ۱۹۹۹ نيز نايب قهرمان جهان شده است.
وي همچنين دارنده مدال طلاي آسيا در سال ۱۹۹۶ و عنوان چهارمي جهان در سال ۲۰۰۲ است.

كلينيك تخصصي فوتبال باشگاه استقلال افتتاح شد
004281.jpg
گروه ورزشي: كلينيك  تخصصي  فوتبال  باشگاه  استقلال  تهران  با حضوردكتر حسين  قريب  مديرعامل  اين  باشگاه  و تعدادي  ديگر از مسئولان  باشگاه  استقلال  تهران  افتتاح  شد.
در اين  مراسم  كه  با حضور مسئولان  فوتبال  باشگاه  استقلال  تهران  برگزار شدقريب  اظهار داشت : در فوتبال  مدرن  امروز، بحث  مسايل  پزشكي  و درماني بازيكنان  يكي  از مهمترين  دغدغه هاي  يك  مربي  است .
وي  گفت : بحث  آسيب  پذيري  مي تواند يكي  از موانع  تصميم گيري  يك  مربي براي  سود بردن  از بازيكنان  يك  تيم  باشد و ايجاد امكانات  و تجهيزاتي  كه بتواند باعث  كاهش  اين  آسيب  پذيري  باشد، كمك  شاياني  به  مربيان  خواهد كرد.
مديرعامل  باشگاه  استقلال  تهران  افزود: خوشبختانه  كمبودها و امكانات ما تقريبا در بهره  جستن  از مسايل  پزشكي  و درماني  نسبت  به  سالهاي  گذشته كمتر شده  است  و اميدوارم  با سرمايه گذاري  كه  در اين  زمينه  شده  است ، بتوانيم  امكانات  بيشتري  را در اختيار بازيكنان  قرار دهيم .
وي  با اظهار خوشبيني  نسبت  به  سرويس  دهي  بيشتر در كار درماني  بازيكنان استقلال  تهران  خاطرنشان  ساخت : اين  كلينيك  علاوه  بر سرويس  دهي  بازيكنان  تيم استقلال  براي  ديگر باشگاههاي  كشور نيز توانايي  انجام  سرويس  دهي  را خواهدداشت  و بازيكنان  ديگر تيم هاي  باشگاهي  كشور با پرداخت  ۵۰ درصد از هزينه خواهند توانست  از امكانات  اين  كلينيك  استفاده  نمايند.
كلينيك  تخصصي  باشگاه  استقلال  تهران  از دستگاه هاي  تقويتي  و درماني مدرن  و پيشرفته اي  برخوردار است  و از پزشكان  متخصص  ارتوپدي ، جراحي  عمومي ، روانشناسي  ورزشي ، ماساژور و فيزيوتراپ  برخوردار است .

سر مربي پرسپوليس:
ماير از داوران خوب آلمان است
گروه ورزشي: سرمربي  تيم  فوتبال  پرسپوليس  عصر ديروز پس  از پايان  تمرين  تيمش  در گفت  وگو با خبرنگاران  گفت : براي  آن كه  در ديدار مقابل  تيم  استقلال پيروز شويم ، بايد سبك  بازي  خود را عوض  كنيم .
ديدار تيم هاي  فوتبال  پرسپوليس  و استقلال  تهران  در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  روز جمعه  هفته  جاري  در ورزشگاه آزادي  تهران  برگزار خواهدشد.
زوبل  در خصوص  ديدار دو تيم  اظهارداشت  : چنين  بازي هايي  در تمامي  دنيا انجام  مي شود و نبايد آن را حساس  كرد، براي  پيروزي  در اين  ديدار بايد سبك و سياق  بازي  خود را تغيير دهيم .
سرمربي  آلماني  تيم  پرسپوليس  در خصوص  شناختش  نسبت  به  تيم  استقلال  گفت : شناخت  نسبي  از اين  تيم  دارم  و مي دانم  كه  از نظر آمادگي  بدني  بازيكنان  اين تيم  در شرايط مطلوبي  قرار دارند. وي  از هواداران  تيم  پرسپوليس  خواست  با حضور در ورزشگاه  آزادي  تنها به  تشويق  تيم  مورد علاقه شان  بپردازند. وي  درخصوص  قضاوت  داوران  آلماني  در روز جمعه  گفت : فلوريان  ماير از جمله  داوران  خوب  آلمان  به شمار مي رود و چيز ديگري  در خصوص  اين  داور نمي توان  گفت .

امير قلعه نويي: اگر داور آلماني نبود، بهتر بود
سرمربي  تيم  فوتبال  استقلال  تهران  پس  از تمرين  عصر ديروز تيمش  گفت : نمي خواهم  خداي  ناكرده  شبهه اي  به وجود بياورم  اما گفته  مي شود با توجه به  ارتباطاتي  كه  زوبل  و بكن  باوئر با يكديگر دارند، به  نظر من  اگر داور دو تيم  استقلال  و پرسپوليس  آلماني  نبود، بهتر بود. امير قلعه نويي  درخصوص  بازي  روز جمعه  دو تيم  گفت : من  در درجه  اول  اميدوارم  اين  بازي  يك  بازي  جوانمردانه  باشد و آنهايي  كه  از راه هاي  دور و نزديك  به  ورزشگاه  آزادي  مي آيند يك  بازي  زيبا را شاهد باشند. وي  افزود: اين  بازي ، يك  بازي  سنتي  است  كه  از حساسيت  خاصي  برخوردار است  اما ما درنظر داريم  در يكي دو  روز آينده  حساسيت  بازي  را بگيريم  و روي  مسايل  فني  تكيه  كنيم .

دوپينگ و داربي استقلال و پرسپوليس
گروه ورزشي: بعد از اظهارات محمد احمدزاده در پايان بازي پرسپوليس و برق شيراز در فصل گذشته و همچنين خبر سايت دانا مبني بر غيرعادي بودن بهروز رهبري فر در ديدار پرسپوليس و ملوان، مسئولان ضددوپينگ سازمان ورزشي و فوتبال در صددند كه پيش از بازي استقلال و پرسپوليس از هر دو تيم _ پنج بازيكن _ تست دوپينگ بگيرند. همچنين بعد از پايان بازي نيز هيچكدام از بازيكنان دو تيم حق خروج از رختكن را ندارد تا به صورت اتفاقي به قيد قرعه از بازيكنان آزمايش دوپينگ بعمل آيد.

پيروزي تيم شطرنج ايران بر مغولستان
گروه ورزشي: در دور چهارم المپياد جهاني شطرنج كه در شهر مايوركا اسپانيا و با حضور ۱۲۵ تيم در رده مردان و ۸۶ تيم در رده بانوان دنبال مي شود، تيم ملي شطرنج مردان ايران با نتيجه ۱-۳ بر مغولستان غلبه كرد.
در اين بازي احسان قائم مقامي در روي ميز يك، الشن مرادي ميز سه و شجاعت قانع روي ميز چهار بر حريفان مغولي خود پيروز شدند و مرتضي محجوب در ميز دو نتيجه را واگذار كرد.
تيم شطرنج بانوان ايران هم در اين دور ۱-۲ مغلوب تيم ليتواني شد. شادي پريدر بر حريف خود پيروز شد و آتوسا پوركاشيان و مونا ماهيني به رقباي خود باختند.

تقدير انجمن نويسندگان ورزشي از فدراسيون كشتي
گروه ورزشي: اقدام اخير فدراسيون كشتي وسازمان ليگ كشتي اين فدراسيون در تجليل از بيژن  روئين  پور روزنامه نگار ورزشي  و از پيشكسوتان  كشتي  نويس  در هفته  دوم ليگ  برتر كشتي  آزاد باشگاههاي  ايران  مورد تقدير و تشكر انجمن  نويسندگان ، خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  قرار گرفت .

يادواره شهداي شهرداري تيم منتخب همشهري در صدر گروه پنجم
گروه ورزشي: مسابقه هاي فوتسال جام رمضان _ يادواره شهرداري _ به مرحله حساس و ديدني خود رسيده است. در اين مسابقه ها تيم منتخب فوتسال همشهري در اولين گام توانست تيم شهرداري منطقه ۱۹ را با نتيجه سه بر يك مغلوب كند. گلهاي تيم همشهري را بهادر اسلامي (۲ گل) و محمد منصوري به ثمر رساندند. دومين بازي منتخب همشهري در مقابل تيم بازيافت يكي از مدعيان قهرماني اين مسابقات برگزار شد كه تيم همشهري با نتيجه (۳-۲) توانست تيم بازيافت را شكست دهد.
گلهاي تيم همشهري در دومين بازي توسط احمد برغمدي و رضا لطفعليان (۲ گل) به ثمر رسيد.تيم منتخب همشهري در اين رقابت ها در گروه پنجم قرار دارد و امشب در ادامه مسابقات در ساعت ۲۰/۱۸ به مصاف سازمان ميادين مي رود.
رئيس هيأت اجرايي اين مسابقه ها حسين جاور و ناصر كرمي و حاج اكبري در كميته فني عضويت دارند و حسين عرب براقي رئيس كميته داوران مسابقات است . از نكات گفتني اين مسابقات داوري بي نقص و منصفانه داوران است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |