شنبه ۲ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۴ - Oct 23, 2004
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران
سايپا همچنان صدرنشين خوشحال است
بازي پرهياهو گلي در بر نداشت
عكسها: مجتبي جانبخش
004578.jpg
خبرنگاران همشهري - هفته ششم مسابقات ليگ برتر مصادف شد با ديگر دو تيم سرشناس قديمي تهران و توفان و رگباري كه در ساعت قبل از بازي نيمي از تماشاگران را خانه نشين كرد تا از پاي تلويزيون هاي خود بازي را تماشا كنند. هفته ششم يكي از پرگل ترين هفته ها براي ليگ برتر بود. ۱۷ گل زده در ۸ بازي يعني ميانگين بالاي دو گل براي هر بازي.
نتايج به دست آمده نيز قابل پيش بيني نبود. سايپا صدرنشين در خانه خود به تساوي يك بر يك رسيد. برقي ها بهتر از ميزبان و صدرنشين بازي كردند و هرگز از حريف جوان خود چيزي كم نداشتند. يك نيمه مساوي و دو گل در نيمه دوم و سهم هر تيم يك گل. سايپا با اين تساوي در صدر باقي ماند تا زندگي خوش خود را ادامه دهد. اين هم هنري است كه يك تيم جوان شش هفته در صدر تركتازي كند.
در مشهد ابومسلم بار خود را بست و سه امتياز با تك گل شاه حسيني گرفت تا خود را در مربع تيم هاي بالاي جدول حفظ كند. مشهدي ها حالا با استقلال و ذوب آهن هم امتياز شده اند و هرگز دوست ندارند اين موقعيت را آسان از دست بدهند. شموشك با فرشاد پيوس خوب بازي كرد، اما با همان سرنوشتي روبه رو شد كه با ابراهيمي.
ابومسلم (۱۲) امتياز دارد و تفاضل گلش نيز با ذوب آهن و استقلال برابر است، اما تعداد گل هاي زده اش كمتر است. پس در جاي چهارم قرار مي گيرد.
ذوب آهن در شهر خود دست به كار بزرگي زد. آنها به روزهاي شادابي باز مي گردند. دو گل در فاصله ۴۰ دقيقه نيمه اول كافي بود تا ملوان جوان را درهم بشكنند و سه امتياز مهم را به دست آورند. ذوب آهن در نيمه دوم نيز دو موقعيت گل را از دست داد.
پگاه گيلان نيز در رشت استقلال اهواز را در گل فرو برد و با گل اميرحسين سلامي بخش سه امتياز گرفت. پگاه از ابتداي بازي حريف تكنيكي خود را كه در زمين لغزنده رشت عاجز شده بود تحت فشار قرار داد. يك نيمه استقامت از استقلال عالي بود،  اما در نيمه دوم و در دقيقه ۱۳ اين نيمه يك لحظه دفاع استقلال غافل شد و سلامي بخش دروازه را گشود تا رشتي ها هفت امتيازي شوند و بالاتر از پاس، صباباتري، پيكان و شموشك قرار گيرند.
در اهواز پيكان تيره بخت چهارمين شكست خود را با يك گل پذيرفت. اين بار ايمان مبعلي بود تا براي فولاد گل سه امتيازي را بزند. طبق برنامه هاي هفته هاي قبل پيكان هرچه كوبيد به در بسته خورد، اما فولاد نيز سه موقعيت گل را از دست داد، تلاش هاي شاهرخي براي جبران گل دقيقه ۳۳ مبعلي به جايي نرسيد و پيكان اين شكست را نيز پذيرفت. فولاد با اين پيروزي يك پله خود را بالا كشيد و در رده پنجم با (۱۱) امتياز ايستاد.
در شيراز و در يك بازي زيبا و پر گل فجر سپاسي به دومين پيروزي خود دست يافت. دو تيم تا دقيقه ۴۰ مساوي پيش مي رفتند ابتدا دقيقي براي صباباتري گل زد و يك دقيقه بعد فجر توسط محمود محمدي گل تساوي را زد و نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد.
004584.jpg
در دقيقه ۶۷ و ۶۸ صمد زارع و علي عليزاده دو گل براي فجر زدند و صبا باتري تنها در دقيقه ۸۰ يكي از آنها را پاسخ داد و صباباتري سومين شكست را در كارنامه خود ثبت كرد و فجر يك پله خود را بالا كشيد.
اما قهرمان دوره قبل ليگ در خانه خود باز هم شكست خورد. پاس و سه شكست و دو مساوي، آنهم طي شش هفته؟ هيچكس باور ندارد. در پاس چه خبر است؟ تيم پرستاره تهران كه يك مربي بادانش دارد چرا اينگونه شده است؟ سپاهان در اين ديدار جنجالي كه سه اخراجي داشت به سه امتياز خود رسيد.
عباس آقايي دو گل زد كه يكي از آنها پنالتي بود و يك پنالتي هم خطيبي زد و پاس با جانملكي و دفاع سپاهان دو گل خود را زد. مجيد جلالي، (مربي) محمد نصرتي (بازيكن) و اسماعيل اردلان (مربي دروازه بانان) توسط داور اخراج شدند. اين ديدار را مسعود مرادي با قاطعيت سوت زد.
اما در ورزشگاه آزادي دو تيم پرسپوليس و استقلال طي يك بازي اميدواركننده به تساوي رسيدند. چرا اميدواركننده؟ شايد پيش بيني ها اينگونه بود كه استقلال در اين بازي به راحتي به پيروزي مي رسد اما روز پنج شنبه نوشته بوديم كه اگر زوبل فرصت داشته باشد و به او اعتماد هم بدهند، خواهد توانست از پرسپوليس حتي يك تيم قهرمان بسازد. استقلال همان بود كه بايد باشد، مطمئن، بانقشه و خوب در كار دفاع و حمله. استقلال بازي خود را انجام داد، اما اين پرسپوليس بود كه در كار دفاعي عالي كار كرد. زوبل با شناخت از بازي توانسته بود يك سوم خط دفاعي خود را به خوبي آرايش بدهد. چيدن مهره هاي دفاعي پرسپوليس اجازه نداد استقلال به گل دست پيدا كند. زوبل براي اين بازي ابتدا مهدوي را به جنگ هاي تن به تن مي فرستاد و در پشت او انصاريان و گل محمدي بقاياي درگيري را جمع مي كردند. از كار انداختن سامره، عنايتي و نيك بخت كار آساني نبود، اما زوبل با آرايش دفاعي خود به خوبي اين مهم را انجام داد. كريم باقري در مركز زمين به روزهاي اوج خود نزديك مي شود، او اگر در اين نقطه جا بيفتد تيم ملي نيز مهره گمشده خود را پيدا خواهد كرد. او در نيمه اول با ارائه يك بازي كامل و حركت به موقع در عرض خط مياني، استقلال را از كار انداخت. استقلال در نيمه دوم شكل بازي خود را تغيير داد، قلعه نويي با هوشمندي نقشه بازي را عوض كرد، اما باز هم آرايش دفاعي پرسپوليس اجازه نداد كه استقلال چه از درون درهاي دفاعي و چه از روي سانترهاي چپ و راست به گل دست پيدا كند.
و سرانجام اين بازي حساس بدون گل مساوي شد تا «ماير» داور آلماني نيز از اين تساوي بهره ببرد. او با سياست سوت زد و حساسيت بازي و شايد زيبايي فوتبال را با سوت هاي پي درپي خود گرفت. شايد گزافه نباشد اگر بگوييم، او زيبايي بازي را فداي خواسته ها و اقتدار خود كرد. ما در فوتبال اين تعريف را داريم كه همه چيز بايد در اختيار زيبايي بازي و لذت تماشاگر باشد.

مديركل حراست تربيت بدني:
هيچ مشكلي براي برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك نيست
صلاحيت كليه كانديداهاي انتخابات كميته ملي المپيك كه امروز برگزار مي شود از سوي سازمان تربيت بدني تاييد شده است.محمد محمدپور مديركل حراست سازمان تربيت بدني در اين زمينه گفت: با بررسي صلاحيت افرادي كه براي اين انتخابات كانديدا شده بودند، نظر خود را به كميته ملي المپيك ارايه داديم كه در اين جريان يك سري از افراد انصراف خود را اعلام كردند. يزداني خرم، خسروي وفا، رمضان زاده و مرادي ازجمله اين افراد بودند.وي افزود: ازنظر حراست صلاحيت كانديداها با مشكل خاصي روبه رو نيست اما به لحاظ قانوني كانديداتوري دو نفر از كانديداها با قوانين انتخابات كميته ملي المپيك مغايرت دارد كه در اين رابطه خود كميته المپيك امروز بايد تصميم بگيرد.وي افزود: ما مذاكراتي را با هاشمي طبا و افشارزاده انجام داده ايم كه اتخاذ تمهيدات خاص، وقوع هيچگونه مشكلي منجر به منحل شدن انتخابات نشود.وي گفت: انتخابات امروز آبروي نظام است و با حضور چهره هاي برجسته ورزش كشور بي ترديد نتيجه كار بازتاب داخلي و خارجي گسترده اي درپي دارد كه به مصلحت نيست بخواهيم به سوتفاهم هاي جزيي بپردازيم و وجهه ورزش را در افكار عمومي خدشه دار كنيم.

عمل جراحي ۳ ملي پوش وزنه برداري ايران
گروه ورزشي: ۳ تن از ملي پوشان مصدوم وزنه برداري ايران كه به بلغارستان اعزام شده اند، توسط پزشكان مورد عمل جراحي قرار گرفتند.سيد مهدي پانزوان، كورش باقري و محمدعلي فلاحتي نژاد توسط كتر گورگي اف در كلينيك تخصصي شهر صوفيه مورد عمل جراحي قرار گرفتند.پزشكان اين كلينيك پس از معاينه حسين توكلي ديگر ملي پوش وزنه برداري ايران نسبت به انجام عمل جراحي بر روي زانوي وي تصميم خواهند گرفت.

سوپر ليگ واليبال
پگاه صدرنشين شد
گروه ورزشي: رقابت هاي سوپر ليگ واليبال كشور با برگزاري هشت ديدار پي گيري شد.
روز پنجشنبه گذشته و در هفته سوم اين رقابت ها تيم ذوب آهن اصفهان توانست با نتيجه ۳ بر ۲ تيم بحران زده دانشگاه آزاد تبريز را مغلوب سازد، پاس تهران نيز برابر ميزبان خود پاديسان گنبد به برتري سه بر يك رسيد، پگاه با نتيجه سه بر صفر و با امتيازهاي ۲۵ بر ،۲۳ ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۲ تيم برق تهران را مغلوب ساخت تا در صدر جدول جاي گيرد، صنام نيز سه گيم پياپي و با امتيازهاي ۲۵ بر ،۱۸ ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۷ علمي  كاربردي شهركرد را شكست داد و تيم پيكان نيز موفق شد تا سايپا را در نخستين ديدار اين تيم در رقابت هاي سوپر ليگ با نتيجه ۳ بر يك و با امتيازهاي (۲۵ بر ،۱۲ ۲۳ بر ،۲۵ ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۱) متوقف سازد. در ساير ديدارها نيز راه آهن مشهد با نتيجه سه بر يك و با امتيازهاي (۲۵ بر ،۱۹ ۲۱ بر ،۲۵ ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۸) نئوپان ۲۲ بهمن ساري را برد، پتروشيمي بندر امام با نتيجه سه بر صفر پالايش نفت كرمانشاه را مغلوب ساخت و آذرپيام اروميه نيز با نتيجه سه بر دو برابر دخانيات شكست را پذيرا شد.

ليگ برتر كشتي آزاد
شكست قهرمان دور قبل و دومين پيروزي پرسپوليس
خبرنگار همشهري: تيم هاي كشتي آزاد پخش و پالايش نفت كرمانشاه، پيام ارتباطات ساري، سلام جويبار، آدنيس خراسان و پرسپوليس تهران پنج تيم پيروز در هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور بودند.پخش و پالايش نفت كرمانشاه در اين شهر قهرمان دور قبل پاس تهران را با نتيجه (۱۵-۱۸) شكست داد. پيام ارتباطات ساري در تهران با نتيجه (۶-۲۷) بر نيروي زميني ارتش چيره شد.سلام جويبار در اين شهرستان با نتيجه (۴-۲۶) مقابل نفت تهران به برتري رسيد.آدنيس خراسان در مشهد توانست با نتيجه (۱۲-۱۸) تيم جوانان سلام را مغلوب كند و پرسپوليس تهران هم با برتري (۳۰-۳۴ امتياز فني) مقابل سنگ آهن بافق دومين پيروزي خود را در يزد جشن گرفت.در ميان كشتي هاي انجام شده هفته سوم شكست (۰-۲) محمد اصلاني برابر محمدعلي گنجابي در وزن ۶۰ كيلوگرم، برتري ضربه فني جعفر دليري مقابل محمد حسين خالقي فر در وزن ۹۶ كيلوگرم، شكست ضربه فني حسين رنگرز برابر آدخام آشيلوف در وزن ۵۵ كيلوگرم، برتري (۰-۲) مراد محمدي بر بهنام طيبي در وزن ۶۰ كيلوگرم و پيروزي (۳-۴) هادي حبيبي در جدال با جلال لطيفي در وزن ۷۴ كيلوگرم ازجمله نتايج قابل توجه در پيكارهاي ليگ برتر كشتي بود.

تابلوي نتايج ليگ برتر
*ابومسلم يك _ شموشك صفر
گل: عبدالله شاه حسيني (۳۹)
*سايپا يك _ برق يك
گل ها: حسين كريمي (۴۹) براي سايپا و بهروز پاك نيت (۵۴) براي برق
*ذوب آهن ۲ _ ملوان صفر
گل ها: فرشاد بهادراني (۷) و مهدي رجب زاده (۳۹)
*پگاه يك _ استقلال اهواز صفر
گل: اميرحسين سلامي بخش (۵۸)
*فولاد يك _ پيكان صفر
گل: ايمان مبعلي (۳۳) براي فولاد
*پاس ۲- سپاهان ۳
گل ها: عباس آقايي (۲ گل ) و رسول خطيبي براي سپاهان- علي جانملكي و هادي عقيلي مدافع سپاهان براي پاس
*فجر سپاسي ۳- صباباتري ۲
گل ها: محمود محمدي (۴۲)، محمد زارع (۶۷) و علي عليزاده (۶۸) براي فجر و سعيد دقيقي (۸۰-۴۱) براي صبا
*پرسپوليس صفر _ استقلال صفر

در حاشيه بازي استقلال و پرسپوليس
* برانكو ايوانكوويچ  سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  به همراه  دستيارانش ، قريب  مديرعامل  استقلال  و مهدي  دادرس  مديرعامل  سابق  باشگاه پيكان  با حضور در ورزشگاه  از نزديك  اين  ديدار را مشاهده  كردند.
* هنگام  شروع  نيمه  دوم  هنوز نصف  بيشتر طبقه  دوم  ورزشگاه  خالي  بود.
* تابلوي  ورزشگاه  بين  دو نيمه  اخبار ورزشي  را پخش  كرد.
* دراين  ديدار رضا عنايتي  از استقلال  و پژمان  جمشيدي  از پرسپوليس  درنيمه  اول  و در نيمه  دوم  عليرضا منصوريان  از استقلال  و يحيي  گل  محمدي  ازپرسپوليس  كارت  زرد دريافت  كردند.
* در نيمه  دوم  اكثر عكاسان  پشت  دروازه  پرسپوليس  حضور پيدا كردند.
* علي  سامره  به  هنگام  تعويض  بسيار ناراحت  نشان  مي داد.
* بعد از گل  جباري  كه  مردود اعلام  شد درون  جايگاه  خبرنگاران  غوغايي برپا شد، به  طوري  كه  اكثر خبرنگاران  تيم  محبوبشان  مشخص  شد.
* كمبود خط تلفن  و صندلي هاي  شكسته  مشكل  اصلي  خبرنگاران  در جايگاه ويژه  بود.
004581.jpg
* با هر سوت  داور بازيكنان  دو تيم  به  كمك  داور اعتراض  مي كردند.
* زماني  كه  داور گل  جباري  را مردود اعلام  كرد، هواداران  تيم  پرسپوليس اعتراض  خود را با فريادهايشان  اعلام  كردند.
* از دقيقه  ۸۰ تماشاگران  اقدام  به  ترك  ورزشگاه  كردند.
* به  تماشاگران  در هنگام  ورود به  داخل  ورزشگاه  بسته اي  به  عنوان افطاري  داده  شد.
* قبل  از شروع  افطار، دعا و نيايش  ويژه  آن در فضاي  ورزشگاه  طنين اندازشد.
* جايگاه  خبرنگاران  نيز همچون  بازيهاي  گذشته  دو تيم  استقلال  و پرسپوليس مملو از خبرنگاران  بود.
* بازيكنان  تيم  پرسپوليس  براي  گرم  كردن  ۱۰ دقيقه  پس  از استقلال  وارد زمين  شدند.
* تماشاگران  يكپارچه  تيم هاي  خود را تشويق  مي كردند، تا جايي  كه  صداهااجازه  پخش  موزيك  از بلندگوها را نمي داد.
* مسئولان  ورزشگاه  آزادي  در نمازخانه  اين  مكان  را باز گذاشتند تاروزه داران  پس  از صرف  افطار مشغول  دعا و نيايش  شوند.
* حضور افراد غيرخبرنگار در جايگاه  خبرنگاران  به  چشم  مي خورد.
* تماشاگران  استقلالي  با چسبانيدن  پرچم هاي  استقلال  و آبي  به  شيشه روبروي  جايگاه  خبرنگاران  براي  آنان  دست  تكان  مي دادند.
* وجود بلندگوها و اكوهاي  جديد دور زمين  قابل  توجه  بود. * اسامي دو تيم  را تا لحظه  شروع  بازي  به  خبرنگاران  نداده بودند.
* تمامي عكاسان  جلوي  نيمكت  ذخيره اي  كه  بازيكنان  پرسپوليس  تجمع  كرده بودند، اقدام  به  عكس  گرفتن  نمودند.
* مه ير داور آلماني  اين  ديدار يك  بار به  دليل  اعتراض  قلعه نوعي سرمربي  تيم  فوتبال  استقلال  وي  را تهديد به  اخراج  از زمين  كرد.
* يك  خبرنگار زن  نيز در جايگاه  حضور داشت .

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |