شنبه ۲ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۴ - Oct 23, 2004
دعاي روز هشتم ماه مبارك رمضان
اَلّلهُمَّ ارزُقني فيهِ رَحمَهَ الاَيتامِ وَ اِطعامَ الطَّعامِ وَ اِفشاءَ السَّلامِ وَ صُحبَهَ الّكِرامِ بِطَولِكَ يا مَلجَاَ الامِلينَ
اي خدا در اين روز مرا ترّحم به يتيمان و اطعام به گرسنگان
و افشاء و انتشار سلام در مسلمانان و مصاحبت نيكان
نصيب فرما به حقّ انعامت اي پناه آرزومندان عالم.
امروز با حافظ
كه من دلشده اين ره نه به خود مي پويم
بارها گفته ام و بار دگر مي گويم
آنچه استاد ازل گفت بگو، مي گويم
در پس آينه طوطي صفتم داشته اند
از كارگردانان سينماي دفاع مقدس حمايت مي شود
بايد از كارگردانان جوان و آماتور فيلمساز دفاع مقدس براي ايجاد زير ساختهاي سينماي دفاع مقدس حمايت شود.
به گزارش روابط عمومي سينماي دفاع مقدس، سيد محمد علوي معاونت هنري بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، با اشاره به ديدارش با سردار باقرزاده رياست بنياد و مهندس فلاح مديريت فيلم و سريال بنياد و تعدادي از مشاورين معاون هنري با بيان مطلب فوق افزود: بايد اعضاي ستاد دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس از ميان عاشقان گمنامي كه دغدغه ارزشهاي دفاع مقدس را دارند، انتخاب شوند، كساني كه دلشان براي ارتقاي كمي و كيفي سينماي دفاع مقدس مي تپد و به اين ارزشها پايبند هستند.
همچنين سردار باقرزاده در اين جلسه از چگونگي برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس و بايدها و نبايدهاي اين سينما و برنامه هاي كوتاه مدت و دراز مدت پنج ساله رهنمودهايي ارائه نمود.
وي با اشاره به اين كه بايد چشم انداز سينماي دفاع مقدس به روشني در بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس ترسيم شود، از ايجاد بانك اطلاعاتي سينماي دفاع مقدس و راه اندازي اتاق فكر براي برنامه ريزيهاي دراز مدت در زمينه اين سينما سخن گفت.

نمايش جديد صابري بر صحنه
پري صابري، كارگردان تئاتر كه اواسط آبان ماه نمايش ديگري با عنوان «من از كجا عشق از كجا» را بر مبناي زندگي فروغ فرخزاد به روي صحنه خواهد برد، بر كار روي مضامين فرهنگي به ارث رسيده از گذشتگان تأكيد كرد و گفت: همچنان از متون ايراني، موسيقي ايراني و بزرگان ايراني الهام مي گيرم و راهي جدا از اندوخته هاي تئاتري خود و برگرفته از بزرگان تئاتر جهان را در پيش مي گيرم.وي در گفت و گو با ايسنا افزود: اگر اين بزرگان پرچمهاي ممالك خويش را برافراشته اند بر مبناي فرهنگ خود بوده و جا دارد ما نيز براي برافراشتن پرچم ايران از تئاتر بهره بگيريم.
به همين دليل است كه از چندين سال پيش تنها بر روي متون ايراني گذشته و معاصر كار مي كنم.
صابري كه نمايشهايش همگي بر مبناي انديشه بزرگان گذشته همچون فردوسي، مولوي و عطار بوده است گفت: شايد گذشت اين سالها باعث شود تا بتوانم پيوند ملموس تري را با تماشاگر ايراني تجربه كنم.
پري صابري تأكيد كرد: شعر امروز را جدا از شعر كلاسيك نمي بينم ضمن اينكه بيان امروزي،ساده و قوي آنها را نيز نمي توان ناديده گرفت.

پسر مريم در دبيرستان هاي آمريكا
به پيشنهاد و همت يك موسسه فرهنگي در واشنگتن، فيلم سينمايي «پسر مريم» به كارگرداني حميد جبلي و تهيه كنندگي «فرشته طائر پور» در چند صد دبيرستان در سطح آمريكا، براي دانش آموزان به نمايش در مي آيد و دبيران مربوطه كه از طريق سمينارهايي در جريان نقد و بررسي اين فيلم قرار گرفته اند، جلسات گفتگويي را پيرامون آن برگزار مي كنند.
در اكتبر امسال، (۲۰۰۴) چندين جلسه بمنظور معرفي و نقد اين فيلم، براي استادان دانشگاه و آموزگاران دبيرستان برگزار شد، كه از آن جمله مي توان به سميناري براي آموزگاران با موضوع فيلم «پسر مريم» ، در مركز مطالعات يونان در واشنگتن، جلسه نقد و بررسي فيلم در دانشگاه مريلند و كنفرانس مطالعات آسيايي در انجمن منطقه آتلانتيك اشاره كرد.
به گزارش ايسنا ، پروفسور «ديويدسن» كه فيلم را براي استادان دانشگاه معرفي نموده است درباره آن مي گويد: «پسر مريم» حاصل عشق است. هدف كارگردان و تهيه كننده آن، برجسته نمايي تنوعي است كه در فرهنگ معاصر ايران وجود دارد. پيام سازندگان فيلم اين است، كه همگي ما بعنوان شهروندان جهان، از اصول ايماني مشترك برخورداريم ولي در آداب با هم تفاوت داريم. لذا تفكر «يك خدا و دو خانه» به دقت در تار و پود داستان تنيده شده است.
در اين جلسات يكي از نكاتي كه با تيتر «قابل توجه دبيران» مطرح شد اين بود كه: «پسر مريم» يك فيلم ايرانيست كه توسط مسلمانان شيعه تهيه و كارگرداني شده است. داستان در يك جامعه روستايي ايران امروز روي مي دهد كه داراي ابنيه و يادگارهايي از دوران امپراتوري ايران باستان است، بيشتر ديالوگ هاي فيلم به زبان فارسي، زبان امروزي مردم ايران است. براساس همين گزارش ، «پسرمريم» ،درباره «رحمان» پسرك روستايي است ،كه عاشقانه به انجام سنتها و واجبات شرعي مي پردازد. وي هنگام بردن شير براي كشيش كليسا ، علاقه وافري به تصوير حضرت مريم پيدا مي كند، او در ذهن خود تصوير را شبيه مادرش مي بيند، و...
نمايش اين فيلم در دبيرستان هاي آمريكا در حالي انجام مي شود، كه بسياري از سينماگران ايراني علاقه مند، انجام اين اتفاق در آموزش  و پرورش ايران هستند، از جمله «بهمن قبادي» كه طي چند روز گذشته نامه اي را براي وزير آموزش وپرورش نوشت و خواستار اختصاص واحد  درسي در زمينه سينما و نمايش فيلم در مدارس ايران شد.

رعنا در تئاتر شهر
نمايش «رعنا» جديدترين تجربه «سپيده نظري پور» در مقام كارگرداني، از دوشنبه همين هفته در تالار سايه تئاتر شهر به روي صحنه مي رود.
به گزارش ايسنا، «رعنا» كه برشي از زندگي مردم مناطق مرزي در روزهاي آغازين جنگ تحميلي است، مربوط است به داستان «تميم» كه به سختي موفق به ازدواج با «رعنا» شده و در اين شرايط قصد ماندن و ادامه زندگي را دارد.چرا كه جنگ را مخل زندگي نمي داند.
او پس از حضور عراقي ها در مي يابد كه تصورش اشتباه بوده است.
يك سرباز عراقي مزاحم همسرش مي شود و تميم كه نمي تواند با عراقي ها بجنگد، مجبور به كشتن همسرش مي شود و...
اين نمايش، توسط حميدرضا آذرنگ به رشته تحرير درآمده و در بيست و دومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر در بخش مسابقه حضور داشت و موفق شد جايزه سوم بهترين بازيگر مرد را دريافت كند. اين نمايش همچنين كانديداي دريافت جايزه بهترين متن از جشنواره فجر نيز بود.
سيروس كهوري نژاد، مالك حدپور سراج، حميدرضا آذرنگ و مريم معيني بازيگران نمايش رعنا هستند. ضمن اين كه سپيده نظري پور (كارگردان و طراح)، مهرداد راياني مخصوص (مشاور كارگردان)، فؤاد احمدي صابر (انتخاب موسيقي و عكس) ساير عوامل اين نمايش مي باشند.

بهمن قبادي:
استقبال مردم شيرين تر از جوايز بود
بهمن قبادي كارگردان سينماي ايران گفت: كسب جوايز داخلي و خارجي به اندازه بازتاب مردم برايم جذابيت نداشته ست. وي همچنين خواستار نمايش فيلمهاي مستند و غير متعارف كشورهاي مختلف دنيا در ايران شد و گفت: ناآشنايي سينماگران ما با سينماي مستند دنيا، لطمات جبران ناپذيري را نصيب ما خواهد كرد.
قبادي در گفت و گو با ايسنا با اشاره به برگزاري چشم انداز سينماي مستند سوئيس در چند هفته پيش گفت: برگزاري اين چشم انداز بسيار فوق العاده بود و بده، بستان خوبي بين ما و سينماي سوئيس برقرار شد. وي افزود: كارگاه آموزشي كه در حاشيه اين چشم انداز برگزار شد بار مثبتي به همراه داشت و مستند سازان از اين كارگاه به خوبي استفاده كردند.
وي تاكيد كرد: اميدوارم با پايان چشم انداز سينماي مستند سوئيس، اين حركت مختومه اعلام نشود و ما در طول سال، شاهد برگزاري چشم اندازهاي مختلف از سينماي مستند و متفاوت از كشورهاي صاحب نام در اين زمينه باشيم.
كارگردان فيلم «لاك پشتها هم پرواز مي كنند» افزود: هم اكنون سينماگران ما براي آموزش، با منابع بسيار كمي مواجه هستند و برگزاري چنين چشم اندازهايي، در تغذيه فكري سينما گران ما بسيار موثر است.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
طراح نقشه  فروپاشي شوروي از درون درگذشت
درگذشت «پال ني چي (نيچه)» يكي از معماران سياست سختگيرانه آمريكا نسبت به شوروي در ۹۷ سالگي، خبر مهم ديروز رسانه هاي آمريكا بود. وي بدون اين كه سمت رسمي داشته باشد در حد يك وزير و مشاور ارشد به هشت رئيس جمهوري آمريكا در تنظيم و اداره سياست خارجي اين كشور كمك كرد و در حقيقت گرداننده امور در پشت صحنه و مردي بسيار متنفذ و مؤثر بود كه مي كوشيد كمتر در انظار ديده و در مصاحبه ها شنيده شود. «ني چي» انستيتوهاي مطالعات استراتژيك و تحقيقات سياسي، اجتماعي و اقتصادي پيشرفته متعدد از جمله مدرسه مطالعات بين المللي پيشرفته جانز هاپكينز را تأسيس كرده است كه براي آمريكا مطالعه و تفكر كنند و پيشنهاد دهند. وي سپس انستيتوي فارين پاليسي (سياست خارجي) را به وجود آورد. او بود كه كارتر را تشويق به خروج از قرارداد سالت ۲ كرد. ني چي از ورود نيروهاي شوروي به افغانستان استفاده كرد و به كارتر توصيه كرد آن را بهانه قرار دهد و از سالت ۲ خارج شود. ني چي عقيده داشت كه قراردادهاي سالت باعث خواهند شد كه سران كرملين به مسائل داخلي و رفاه توجه كنند و نظام سوسياليستي شوروي تثبيت شود و در جهان الگو قرار گيرد. ريگان بيش از ساير سران آمريكا از ني چي حرف شنوي داشت. وي به ريگان توصيه كرد كه قرارداد خارج ساختن موشك هاي برد متوسط دو كشور از اروپاي مركزي به سود آمريكاست و او را وادار به امضاي چنين موافقتنامه  اي با شوروي كرد. ني چي از سال ۱۹۵۰ برنامه ريزي براي محاصره شوروي را آغاز كرده بود. توصيه او اين بود كه شوروي از درون بايد فرو بپاشد زيرا در صورت وقوع جنگ، جهان از ميان خواهد رفت و در يك جنگ اتمي چيزي باقي نخواهد ماند و سياست فروپاشي شوروي از درون كه طراح آن «ني چي» بود در اواخر دهه ۱۹۸۰ به همان نتيجه  اي رسيد كه او مراحل آن را در نظر گرفته بود. ني چي پيش بيني كرده بود كه به مرور زمان از ميزان تعصب رهبران شوروي به كمونيسم كاسته خواسته خواهد شد. بايد كاري كرد كه از پرداختن به تأمين رفاه مردم باز مانند و متوجه اموري ديگر شوند.

نگارستان
جكسون پولاك
004536.jpg
«شماره ۳۲» - ۱۹۵۰ / لعاب روي بوم _ ۵/۴۵۷*۲۶۹ سانتي متر‎/ دوسلدورف
جكسون پولاك در يك عمل كنترل شده اتوماتيك و ظاهرا تصادفي، تمامي سطح بوم خود را با الگوهاي رنگي مي پوشاند.در اين نقاشي، شبكه سياه تصوير، نه از هرج و مرج كامل برخوردار است و نه در يك الگوي تكراري عرضه مي شود. بلكه بيننده قادر است فرم ها را در فواصل ايجاد شده بيابد.پولاك توانسته است تصاوير منحصربه فردي را كه به جلو مي آيند و يا به عقب مي روند، بسازد.

پاسخ به پرسش پزشكي
درباره كمردرد
مردي ۳۵ ساله از دكتر روزنفلد درباره كمر درد ناگهاني اش سئوال كرده و او گفته است كه در اين سنين (۲۰ تا ۴۰ سالگي) به احتمال زياد از اسپاسم ماهيچه است. اين درد در قسمت پايين كمر احساس مي شود و به طرف پايين تر امتداد مي يابد. درد در صورت سرفه و عطسه و چرخيدن به پهلو شدت مي يابد. برآمده بودن شكم، تنگ بستن كمربند و نرمي ماهيچه (به علت ورزش نكردن و نداشتن تحرك كافي) از عوامل مشدده آن هستند. علل اين درد از اين قرارند: بلند كردن بار سنگين، حركت پيچشي ناگهاني، بر زمين افتادن، مشكلات ستون فقرات، وجود برخي اشكالات در وظايف اعصاب، بيماري استخوان و تومور. درمان اين درد با استراحت است. ماساژ هم ممكن است مؤثر باشد. براي تسكين درد، استفاده از مسكن ها نيز توصيه مي شود.

بهارستان
عشق، آتش است
همه كس را مي سوزاند
هر چهره اي را ديگرگون مي كند
دليل، اين است
زشتي جهان را
لئونارد كوهن _ ترجمه پيام بهتاش

برگي از تاريخ
فصل هفتم قرارداد ۱۸۵۷ انگلستان و ايران بر سر هرات
۲۱ اكتبر در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۳۹۹ ميلادي يزدگرد اول از دودمان ساساني و باني شهر يزد در نخستين ديدار عام خود در تيسفون (مدائن) گفت كه در مناسبات ايران و روم روش مذاكره و صلح را بر جنگ و ستيز ترجيح مي دهد، زيرا كه جنگ منابع هر دو كشور را هدر مي دهد. در سال ۱۵۸۰ حكمران گرجستان كه دو سال بود از پرداخت ماليات اين سرزمين به خزانه ايران تعلل كرده بود پس اين كه شنيد شاه وقت صفوي سپاهي از اصفهان روانه گرجستان كرده است تا وي را تنبيه كند در نامه  اي كه به «ميرزا سلمان» وزير مربوط دولت صفوي نوشت آمادگي خود را براي تأديه ماليات معوقه اعلام داشت و از تأخيري كه حاصل شده بود پوزش خواست. درسال ۱۹۶۲ بحران موشكي كوبا جهان را در آستانه يك جنگ اتمي قرار داد. در ۱۳۵۷ هجري خورشيدي علي اميني سفير، وزير و نخست وزير پيشين كه در جريان انقلاب بار ديگر دست به فعاليت سياسي زده بود ضمن برشمردن ريشه بيماري هاي ايران گفت: يك ريشه بيماري ايران در سازمان هاي قضايي ناسالم ايران نهفته است و اين دستگاه از آغاز كار ناسالم بوده و تا اصلاح نشود نمي توان انتظار برقراري عدالت اجتماعي در ايران را داشت. از يك قانون خوب، اگر دستگاه سالمي نباشد كه ناقض و فرد بي اعتنا به آن را كيفر دهد و سركوب كند كاري ساخته نخواهد بود و همانا سطوري خواهد بود در يك كتاب در قفسه اي دربسته.
اينك برگ امروز: سي ام مهرماه ۱۳۳۱ هجري خورشيدي روزنامه هاي تهران به مناسبت قطع مناسبات ايران با انگلستان و بسته شدن ساختمان سفارت در خيابان فردوسي براي دومين بار پس از ۹۳ سال، به ماجراي نخستين قطع رابطه كه مربوط به لشكركشي انگلستان به ايران و جدا كردن هرات و مناطق اطراف آن از پيكر ايران بود مشروحاً اشاره كرده و متن قرارداد مورخ چهارم مارس ۱۸۵۷ دو كشور را به چاپ رسانده و از باب تهديد، يادآور شده بودند كه فصل هفتم اين قرارداد كه منجر به جدايي هرات شد به دولت ايران اين حق را داده است كه اگر از ناحيت افغانستان احساس خطر كند بتواند لشكر به افغانستان بكشد و منطقه خطر را متصرف و اصحاب خطر را تنبيه و مجازات كند.
www.iranianshistoryonthisday.com

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


گشتي در دنياي خبرها
ميزهاي متحرك
نيويورك: استفاده از ميزهاي كامپيوتر متحرك، كارايي كارمندان را افزايش مي دهد. درصورتي كه براي اپراتورهاي كامپيوتر از ميزهايي كه ارتفاع آن تغيير مي كند، استفاده بشود، راندمان كاري آنها افزايش خواهد يافت.درصورت استفاده از اين نوع ميزها، بايد آن را به گونه اي تنظيم كرد كه كارمندان چند دقيقه اي در روز مجبور شوند به صورت ايستاده كار كنند.
ترافيك و سكته قلبي
برلين: دانشمندان آلماني مي گويند، افرادي كه در ترافيك خيابان گير مي كنند سه برابر بيشتر از افرادي كه در ترافيك نيستند در معرض سكته قلبي قرار مي گيرند. البته اين وضعيت تنها به مدت يك ساعت ادامه مي يابد. به عبارت ديگر احتمال بروز سكته قلبي افرادي كه در ترافيك گير افتاده اند تنها تا يك ساعت سه برابر بيش از افرادي است كه در ترافيك گرفتار نشده اند.آمار نشان مي دهد از هر ۱۲ مورد سكته قلبي يك مورد مرتبط با ترافيك است.
رژيم غذايي گربه
منچستر: رژيم غذايي اتكينزيك رژيم جنجال ساز است كه برخي از كارشناسان از آن انتقاد كرده و برخي ديگر آن را تاييد مي كنند.اما يك گربه چاق در انگليس با اين رژيم غذايي توانست وزن خود را به نصف كاهش دهد.پيش از آغاز اين رژيم، گربه موردنظر ۱۰ كيلوگرم وزن داشت اما هم اكنون تنها ۵ كيلوگرم وزن دارد.
عاقبت موش كشي
فيلادلفيا: يك مرد كه قصد داشت با اسلحه موشي را در خانه اش هدف بگيرد، به اشتباه باعث مجروح شدن همسر خود شد.هنگامي كه مرد تير را به سوي موش شليك كرد، همسر از همه جا بي خبر وي ناگهان در مسير گلوله ظاهر شد و از ناحيه دست به شدت مجروح گرديد.درحال حاضر وي در بيمارستان بستري است.
شير مادر فقط ۴۸ ساعت
پاريس: مادراني كه شير خود را در يخچال نگهداري كرده و يا آنرا فريز مي كنند بايد توجه داشته باشند كه پس از ۴۸ ساعت اين شير خاصيت هاي ضدبيماري خود را از دست مي دهد.
به همين دليل پزشكان توصيه مي كنند، مادران شير دوشيده شده از سينه خود را حداكثر به مدت ۴۸ ساعت در يخچال و يا فريزر نگهداري نمايند.ازبين رفتن خاصيت ضدبيماري شير مادر باعث آسيب واردشدن به سلول هاي بدن كودك و پيري زودرس وي خواهد شد.
مبارزه با سيگار
لندن: مقامات شهر ليورپول به عنوان اولين شهر كشور انگليس، طرح ممنوعيت سيگاركشيدن در اماكن عمومي را تصويب كردند. براساس اين طرح سيگاركشيدن در رستورانها، اداره هاي دولتي و مغازه ها ممنوع خواهد شد البته مجلس انگليس بايد اين طرح را پس از تصويب به قانون تبديل كند.در كشور انگليس، بيشتر مرگ هاي سرطاني در شهر ليورپول رخ مي دهد و هر سال بيش از هزار نفر در اين شهر بر اثر سيگار كشيدن جان خود را ازدست مي دهند.درهمين حال خبر رسيد كه مقامات كشور هنگ كنگ نيز ممنوع كردن سيگاركشيدن در رستوران ها، قهوه خانه ها، ادارات دولتي و كارخانه ها را دارند.
در كشور هنگ كنگ هر روز ۱۶ نفر به دليل سيگاركشيدن جان خود را از دست مي دهند.
راهنمايي بدون مجوز
رم: يك خانم در ايتاليا به اتهام توضيح دادن براي چند جهانگرد به پرداخت ۱۷۲ يورو جريمه محكوم شد. وي كه در كنار فواره كروي شهر رم ايستاده بود، براي گروهي از جهانگردان، تاريخچه اين فواره زيبا را توضيح داد كه فورا ماموران مخفي پليس او را شناسايي و جريمه اش كردند.براساس قوانين كشور ايتاليا، راهنمايي كردن جهانگردان بدون مجوز ممنوع است و تنها افرادي مي توانند به عنوان راهنما انجام وظيفه نمايند كه قبلا در امتحان مربوط به آن شركت كرده و مجوز دريافت كرده باشند.به همين دليل ماموران مخفي پليس در اماكن تاريخي كشور ايتاليا در كمين راهنماهاي بدون مجوز مي نشينند.
فرياد مشتري و فرار سارق
برلين: ديروز دو سارق بانك در آلمان به دليل فريادزدن يك مشتري پا به فرار گذاشته اند. هنگامي كه اين دو سارق با اسلحه مشغول تهديد كارمندان بانك بودند ناگهان اسلحه يكي از آنان روي زمين افتاد و به چند تكه تقسيم شد.درهمين حال يكي از مشتريان فرياد زد:« اسلحه آنها قلابي است، بگيريدشان .»درپي فرياد اين مشتري، دو سارق پا به فرار گذاشتند اما هنگامي كه پليس در محل حاضر شد اعلام كرد، اسلحه موردنظر واقعي بوده است.
مزايده كارت دعوت عروسي
لندن: يك مرد در انگليس كه به مراسم عروسي يكي از دوستانش دعوت شده، كارت ورود به اين مراسم را در اينترنت به مزايده گذاشته است.باتوجه به اينكه وي از همسر آينده دوست خود متنفر است، قصد ندارد در مراسم عروسي آنان شركت كند.از آنجا كه اين مراسم عروسي شامل صرف شام در يكي از بهترين رستوران هاي شهر لندن است، تاكنون ۸۰ نفر براي خريد كارت ورودي مراسم عروسي ابراز تمايل كرده اند كه بالاترين پيشنهاد ارايه شده در حدود ۳۶۰ دلار است.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۱ و ۴۹ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۱۷ و۳۷ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۵۵ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۱۹ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه ثروت: نمايشگاه ماسك هاي آفريقايي ابراهيم نعيمايي / ۳ تا ۹ آبان / خيابان آفريقا، بابك مركزي، اولين بن بست سمت چپ، پلاك ۳۵ / تلفن: ۸۷۹۸۷۰۷
* گالري ضرابي: نمايشگاه نقاشي افسر عباسي / ۳۰ مهر تا ۵ آبان / شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ،۳ كوچه كاميار، پلاك ،۱۹ تلفن: ۲۲۲۶۲۱۳
* گالري هفت ثمر: نمايشگاه عكس نيلوفر معترف / اول تا ۶ آبان / خيابان مطهري، كوه نور، كوچه پنجم، شماره ،۲۵ تلفن: ۸۷۳۱۴۰۳
* گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي هومن نصيري / ۲ تا ۷ آبان / خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، پلاك ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵

گل و گياه
004533.jpg
داوودي
نام علمي: Chrysanthemum Satin Pink Gin
خانواده: COMPOSITAE
واريته دائمي به بلندي ۲/۱ متر و گستردگي ۷۵ تا ۱۰۰ سانتي متر است گل هاي صورتي رنگ آن اوايل پائيز ظاهر مي شوند و به عنوان گل بريده مورد استفاده قرار مي گيرند.
نيازها: به مكان آفتابي، خاك غني و مرطوب با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن صفردرجه سانتي گراد مي باشد. جهت گلدهي بيشتر، شاخه  را از ده سانتي متري سطح خاك دوبار در فصل رشد قطع كنيد.
ازدياد: از طريق تقسيم گياه در پاييز يا اوايل بهار و تهيه قلمه در اوايل يا اواسط زمستان امكان پذير است. سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |