شنبه ۲ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۴ - Oct 23, 2004
تحليل دلايل ناكامي خصوصي سازي
چرا سهام دولتي فروش نرفت
004527.jpg
گروه بورس : ناكامي سازمان خصوصي سازي  در فروش سهام دولتي نظرات متفاوتي را بين صاحبنظران و فعالان بازار سرمايه برانگيخت.
به گزارش خبرنگار ما در روزهاي اخير دلايل بسياري براي اين موضوع بر شمرده شده كه از آن جمله مي توان به بالا بودن قيمت عرضه و انتخاب زمان نامناسب براي فروش اين سهام اشاره كرد.
اما در اين بين عبداله پوري حسيني رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي تأكيد دارد: تا چند ماه آينده قيمت پايه براي فروش سهام دولتي را تغيير نخواهيم داد ولي اگر پس از اين مدت به نتيجه رسيدم كه قيمت بالا بوده در صورت موافقت هيأت عالي واگذاري آن را تعديل مي  كنيم.
وي مي گويد: ما به عهدمان وفا كرديم، سهام ۱۲ شركت را به فروش گذاشته و ۱۰۰ شركت ديگر را براي انجام مزايده آماده ساختيم.
وي مي گويد: بعضي ها مي گويند قيمت ها بالا بود، من هم اين موضوع را رد نمي كنم اما مطمئناً قيمت همه سهام عرضه شده بالا نبوده، مثلاً كسي نمي گويد قيمت سيمان اردبيل بالا بود ولي با اين وجود هيچ مشتري براي خريد سهام اين شركت پيدا نشد.
به گفته پوري حسيني، سهام فروش نرفته تا شش ماه روي تابلو بورس مي ماند تا در صورت پيدا شدن مشتري آنها را بفروشيم.
دبيركل بورس اوراق بهادار نيز ابراز اميدواري مي كند در ماه هاي آينده سهام دولتي تك تك و به تدريج فروخته شود.
حسين عبده تبريزي مي گويد: از آن جا كه بورس در مهرماه تحت تأثير اخبار سياسي قرار گرفته بود عرضه سهام دولتي در اين مقطع چندان كار درستي نبود.
وي تأكيد مي كند: اين ميزان سهام را ظرف دو روز نمي توان فروخت بلكه به يك دوره حداقل ۶ ماهه براي اين كار نياز داريم. وي مي افزايد: به اعتقاد من قيمت سهام يك يا دو شركت عرضه شده بالا بوده اما به طور كل نمي توانم درباره در اين موضوع قضاوت كنم.
وي ادامه مي دهد: دولت در سال هاي گذشته سهام شركت هاي توليد كننده سيمان را با تعهد انجام طرح جامع سيمان مي فروخت، حالا همه خريداران و متقاضيان خريد خواهان اجراي اين طرح هستند.
اما وزير اقتصاد بر اين باور است كه كار خصوصي سازي تازه شروع شده و نمي توان از حالا درباره آن قضاوت كرد.
صفدر حسيني مي گويد: مهم اين است كه عرضه سهام آغاز شده؛ با توجه به مولفه هاي بازار اين كار ادامه خواهد يافت. بنابراين واكنش مثبت يا منفي بازار در درجه بعدي اهميت قرار دارد.
نصراله برزني كارگزار بورس تهران نظر تازه اي را مطرح مي كندو تصريح دارد: يكي از دلايل مهم در ناكامي خصوصي سازي تغيير شرايط بازار نسبت به دو هفته قبل است، بازار در حال حاضر ميل به كاهش قيمت ها دارد.
وي مي افزايد: تعداد خريداران بلوك سهام دولتي اندك هستند و سازمان خصوصي سازي به اين حال و هواي بازار توجهي نكرد و موجب شد نوعي انحصار در خريد ايجاد شود.
شهرام شهميري ديگر كار گزار بورس معتقد است: از نظر من قيمت گذاري سهام دولتي بسيار مناسب بوده اما شرايط موجود موجب شده بازيگران بزرگ به انتظار شفاف تر شدن فضا فعلاً دست نگه دارند.
محدرضا رهبر مدير عامل كارگزاري بانك كشاورزي برخلاف شهميري مي گويد: قيمت سهام و زمان عرضه آن مناسب نبود و سازمان خصوصي سازي بايد در اين خصوص دقت بيشتري به خرج دهد.
رئيس هيأت مديره سازمان بورس نيز با اين نظر موافق است و تأكيد دارد: زمان نامناسب و ناهماهنگي با شركت هاي بزرگ سرمايه گذاري از اصلي ترين دلايل فروش نرفتن سهام دولتي بوده است.
وي مي افزايد: معمولاً وقتي قرار است حجم زيادي از سهام در بورس عرضه شود بايد از قبل مذاكراتي با خريداران احتمالي صورت پذيرد كه به نظر مي رسد چنين كاري انجام نشده است.
به باور كارشناسان جدا از موضوع قيمت سهام عرضه شده به نظر مي رسد استراتژي سازمان خصوصي سازي در واگذاري سهام دولتي چندان مناسب نبوده،و همين موضوع موجب شده خريداران و متقاضيان احتمالي به اميد شكسته شدن قيمت خريد ارزان تر سهام دولتي به انتظار بنشينند. اين موضوع اگر چه تلخ به نظر مي رسد، اما تجربه اي گران بها براي مسئولان واگذارنده سهام دولتي خواهد بود.

نتايج آزمون كارگزاري بورس اعلام شد
گروه بورس: اسامي پذيرفته شدگان آزمون نمايندگي كارگزاران بورس اوراق بهادار و بورس فلزات اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما براساس نتايج اعلام شده از مجموع شركت كنندگان در آزمون بورس اوراق بهادار تعداد ۹۰ نفر در تهران ، تعداد ۷ نفر در اصفهان، تعداد ۲ نفر در شيراز، تعداد ۱۲ نفر در مشهد ، تعداد ۵ نفر در تبريز قبول شده اند . همچنين از مجموع ۱۵ نفر شركت كننده در آزمون بورس فلزات تعداد ۳ نفر موفق به دريافت گواهينامه نمايندگي شده اند. صرف نظر از شهرستان محل برگزاري آزمون كليه قبول شدگان در تمامي حوزه هاي امتحاني مي توانند به عنوان نماينده در شركتهاي كارگزاري كل كشور مشغول به كار شوند.

كارگزاري اقتصاد نوين در بورس فعال شد
گروه بورس: كارگزاري بانك اقتصاد نوين امروز فعاليت خود را در بورس اوراق بهادار آغاز مي كند.
نصرالله برزني با اعلام اين مطلب گفت: اين كارگزاري با مشاركت بانك اقتصاد نوين و ۳ كارگزار با تجربه بورس فعاليت خواهد كرد. وي افزود: ارائه تسهيلات براي خريد سهام و ايجاد شركت هاي كارگزاري توسط بانك ها از جمله راهكارهاي مناسب براي ساماندهي فعاليت  اين گونه مؤسسات مالي در بورس است. بر اساس اين گزارش طبق مجوز هيأت مديره سازمان بورس اوراق بهادار قرار است به تدريج ۱۰۰ كارگزار جديد در بازار سهام فعال شوند.

فقط ۴ ميليون سهم خصوصي شد
گروه بورس: در هفته گذشته از سوي سازمان خصوصي سازي تعداد ۴ ميليون و ۷۸ هزار و ۶۷۰ سهم از سهام دو شركت دولتي از طريق سازمان بورس اوراق بهادار به بخش خصوصي واگذار شد.
به گزارش خبرنگار ما ارزش سهام عرضه شده از سوي اين سازمان ۴۰ ميليارد و ۸۹/۷۷۶ ميليون ريال و متعلق به شركت هاي نساجي قائمشهر و آونگان بود.بنابراين گزارش سازمان خصوصي سازي در اين هفته تعداد ۴ ميليون و ۷۷ هزار و ۶۷۰ سهم آونگان به ارزش ۴۰ ميليارد و ۷/۷۷۶ ميليون ريال را به نمايندگي از شركت ساتكاب عرضه كرد.همچنين در همين هفته تعداد يك هزار سهم نساجي قائم شهر در مجموع به ارزش ۱۹۰ هزار ريال از طرف سازمان خصوصي سازي و از طريق بورس اوراق بهادار به بخش خصوصي واگذار شد.

واگذاري سهام، انحصار صنعت پتروشيمي را مي شكند
گروه بورس: پتروشيمي تنها صنعت كشور است كه انحصار آن در دست دولت باقي مانده است.معاون وزير صنايع و معادن با اعلام اين مطلب گفت: اميدواريم با واگذاري سهام شركت هاي دولتي پتروشيمي به بخش خصوصي به زودي انحصار دولتي در توليد محصولات پتروشيمي نيز شكسته شود.

نبض شاخص هاي بورس كند زد
گروه بورس: در پايان داد و ستدهاي هفته گذشته بورس اوراق بهادار شاخص كل قيمت سهام با كاهش ۹/۲۰۶ واحدي به رقم ۱۳ هزار و ۱۹۸ واحد رسيد.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته شاخص كل تالار اصلي و فرعي نيز روند نزولي داشتند و به ترتيب با ۲۲۶ و ۹۵ واحد افت نسبت به هفته گذشته ارقام ۱۳ هزار و ۴۴۲ و ۱۰هزار و ۷۳۷ واحد را براي خود ثبت كردند.
براساس اين گزارش عملكرد نامطلوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس اوراق بهادار باعث شاخص مالي در اين هفته ۹۵۶ واحد نسبت به هفته گذشته كاهش پيدا كند.
در نتيجه اين كاهش، شاخص مالي به رقم ۴۲ هزار و ۷۷۹ واحد بازگشت.
اين گزارش حاكي است: طي هفته گذشته روند حركت شاخص صنعت كه بيانگر عملكرد شركت هاي صنعتي بورس اوراق بهادار است نزولي بود.
براين اساس شاخص صنعت طي اين هفته ۲/۱۱۷ واحد نسبت به هفته گذشته افت كرد و در نتيجه روي رقم ۹ هزار ۷۰۱ واحد ايستاد.
همچنين در اين هفته شاخص قيمت و بازده نقدي در مقايسه با هفته قبل با ۳/۵۱۷ واحد افت رو به رو شد. اين افت شاخص يادشده را به رقم ۳۳ هزار و ۴/۲۲۹ واحد نزديك كرد.
بنابراين گزارش در هفته گذشته عملكرد ۵۰ شركت فعالتر بورس كاهش ۳/۲۴ واحدي ميانگين موزون و همچنين افت ۲/۶۸۶ واحدي ميانگين ساده اين شركت ها را در پي داشت.
در اين گزارش آمده است در هفته يادشده تنها بازده نقدي ۴۴ صدم واحد نسبت به هفته گذشته رشد كرد و به رقم ۴ هزار و ۱۶۲ واحد رسيد.

ارزش معاملات سهام ۴۸ درصد كاهش يافت
گروه بورس: طي هفته گذشته تعداد ۱۳۵ ميليون و ۱۹۰ هزار و ۵۹۷ سهم به ارزش ۵۵/۹۶۴ ميليارد ريال توسط ۲۱ هزار و ۴۹۵ نفر در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتيب ۶/۶۴ درصد و ۲۱/۴۸ درصد كاهش داشت و تعداد خريداران نيز ۸/۱۸ درصد افت كرد.
بنابراين گزارش هفته گذشته در تالار اصلي بورس تهران تعداد ۹۹ ميليون و ۷۸ هزار و ۷۶۸ سهم به ارزش ۸۲۴ ميليارد ريال توسط ۱۶ هزار و ۲۲۶ نفر مبادله شد كه اين تالار نسبت به هفته گذشته به ترتيب با كاهش ۸/۳۹و ۳/۴۱ درصدي حجم و ارزش معاملات و افت ۷/۱۸ درصدي تعداد خريداران مواجه شد.
همچنين در تالار فرعي نيز اين هفته تعداد ۳۶ ميليون و ۱۱۱ هزار و ۸۲۹ سهم در كل به ارزش ۶/۱۴۰ ميليارد ريال توسط ۵ هزار و ۲۶۴ نفر دادوستد شد كه نشان دهنده افت
۴/۸۳ و ۴/۶۹ درصدي حجم و ارزش معاملات و همچنين كاهش ۹/۱۸ درصدي تعداد خريداران است.

عملكرد تالارهاي منطقه اي در هفته گذشته
گروه بورس: همزمان با افزايش و توسعه تالارهاي منطقه اي نقش سرمايه گذاران شهرستاني در بازار سهام پررنگ تر مي شود.
به گزارش خبرنگار ما تازه ترين آمار دريافتي نشان مي دهد نيمي از خريداران سهام در سال جاري را سرمايه گذاران اصفهاني تشكيل مي دهند.
به نظر مي رسد توزيع مناسب عرضه هاي اوليه در تالارهاي منطقه اي و مكان يابي درست براي استقرار اين تالار مي تواند گام موثري در جذب
هر چه بيشتر سرمايه گذاران به بورس اوراق بهادار باشد.
در حال حاضر تالارهاي مشهد و تبريز به دليل قرار گرفتن در نقاط كور شهري _ با وجود عملكرد طولاني مدت خود _ چندان موفق نبوده اند.
در ادامه، عملكرد تالارهاي منطقه اي طي هفته گذشته ارائه مي شود:
۹۱۲ هزار سهم را اصفهاني ها مبادله كردند
در طول هفته جاري در تالار منطقه اي اصفهان ۱۰ ميليون و ۹۱۲ هزار و ۶۰۱ سهم به ارزش ۶۴ ميليارد و ۴۵ ميليون و ۷۵۹ هزار ريال دادوستد شد.
براساس اين گزارش در مدت ياد شده در مجموع ۸۱۰ خريدار سهام مورد نظر خود را در تالار اصفهان خريداري كردند.
تالار اصفهان در پايان هفته گذشته،  ۱۵۸ روز فعاليت را پشت سر گذاشت.
در اين مدت در مجموع ۳/۳۲۵۱ ميليارد ريال سهم در بورس منطقه اي اصفهان دادوستد شده است كه اين رقم، معادل ۷/۵۰ درصد سهم خريد از كل مبادلات بورس اوراق بهادار را به خود اختصاص داده است.
تاكنون ۲۴ كارگزار براي فعاليت در تالار اصفهان مجوز دريافت كرده اند كه از اين تعداد ۲۱ كارگزار فعاليت خود را آغاز كرده اند.
شيرازي ها غدير خريدند
مدير تالار منطقه اي شيراز گفت: سه ميليون و ۵۰۴هزار سهم به ارزش ۱/۲۱ ميليارد ريال طي هفته گذشته در تالار اوراق بهادار شيراز مبادله شد.
محمدنبي وفا گفت: ۴۸ درصد از اين مبادلات مربوط به خريد و ۵۲ درصد از آن مربوط به فروش سهام بوده است.
وي اظهار داشت: اين تعداد سهام متعلق به ۱۱۲ شركت بود كه ارزش سهام ۴۱ شركت افزايش و ارزش سهام ۶۹ شركت كاهش يافت و ارزش سهام دو شركت بدون تغيير ماند.
مدير تالار منطقه اي شيراز افزود: در اين هفته ۸۴۰ نفر در بورس شيراز اقدام به خريد سهام كردند كه سهام شركت هاي سرمايه گذاري غدير، كربن ايران و سيمان فارس به ترتيب با ۱۱۳ ۷۴، و ۶۸ نفر بيشترين تعداد خريدار را داشت.
وفا گفت: بيشترين ارزش ريالي معاملات روي سهام شركتهاي پتروشيمي اصفهان و سرمايه گذاري غدير و بانك ملي انجام شد.
تبريزي ها ۳۰ ميليارد ريال سهام خريدند
معاون تالار منطقه اي تبريز گفت: در هفته منتهي به پايان مهرماه سال جاري ۳۰ ميليارد و ۶۳۵ ميليون ريال سهام در تالار تبريز مورد دادوستد قرار گرفت.
روح الله ميرزانژاد، تعداد سهام مورد معامله در اين مدت را پنج ميليون و ۴۸۰ هزار و ۵۳۶ سهم از سهام ۱۳۲ شركت اعلام كرد.
اين معاملات توسط ۱۶ كارگزار انجام شده و ۵۹ درصد آن مربوط به خريد و ۴۱ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.
وي، تعداد خريداران سهام را يك هزار و ۷۶۶ نفر اعلام كرد و افزود: در اين معاملات قيمت سهام ۴۶ شركت افزايش و ۸۳ شركت كاهش يافت.
در مبادلات اين هفته بورس منطقه اي آذربايجان شرقي سهام سه شركت سرمايه گذاري غدير، تراكتورسازي و بانك ملي بيشترين خريدار و شركت هاي صنعتي دريايي ايران، غدير و بانك ملي بيشترين ارزش ريالي را داشتند.

تغييرات قيمت سهام
آمار معاملات سهام بازار فرعي
۲۵ تا ۲۹ مهرماه
تغيير قيمت
قيمت(ريال)
تعداد سهام معامله شده
نام شركت
۵۹-
۱۱۲۷۷
۷۱۳۸
زغال سنگ نگين طبس
۶۶۷-
۱۱۲۶۷
۴۰۸۲۵۲
سنگ آهن گل گهر
۲۲۳-
۲۶۹۵
۵۵۶۱۶
معادن بافق
۴۲۷
۳۶۵۲
۱۶۰۷۳
معدني دماوند
۳۲۵-
۶۷۵۰
۴۶۸۱۳
باما
۳۱
۶۱۱۰
۲۸۳۳۳
تأمين ماسه ريخته گري
۳۹
۳۱۴۷
۲۰۲۴۵
دشت مرغاب
۲۰
۱۶۰۲۷
۴۱۸۸
شير پاستوريزه پگاه آذربايجان
۰
۷۷۸۵
۵۰۰۰۱۰
لبنيات كالبر
۱۶-
۵۶۵۸
۱۷۱۰
قند نقش جهان
۲
۱۴۰۴
۴۵۲۵۱
شركت شكر شاهرود
۵۵-
۴۲۴۰
۲۷۶۰۸
پارس مينو
۷۸۴-
۱۹۰
۱۰۰۰
نساجي قائمشهر
۰
۱۰۰۰
۱۶۶۵
نساجي بروجرد
۴۷-
۳۶۹۸
۴۹۶۵۰۱
تجهيز نيروي زنگان
۳-
۳۵۱۳
۱۰۱۰
توليد مواد اوليه و الياف مصنوعي
۴۶۸
۲۲۰۴
۱۲۱۱۹۹۵
نيرو كلر
۱۲۱۵۰
۱۵۰۰۰
۱۶۵۴۱۹
داروسازي حكيم
۳-
۸۱۸۳
۳۱۳۰
البرز دارو
۱۲۰-
۵۰۴۸
۵۶۹۴
شركت ايران دارو
۰
۱۹۱۱۵
۳۲۰
توليد مواد اوليه داروپخش
۷۹
۲۸۷۰
۴۱۹۳۳
شيمي دارويي داروپخش
۶۴۰
۱۶۷۸۱
۸۴۶۳۲
داروسازي سبحان
۸۲-
۴۰۴۷
۱۵۷۵۰۲
پاكسان
۱۴۵-
۸۱۶۰
۳۰۰۱۰
تولي پرس
۴۰-
۱۹۳۱
۳۵۶۶۳
گلتاش
۲۱-
۲۷۲۱۲
۱۰۱۰
دوده صنعتي پارس
۲-
۱۸۳۱
۵۴۲۴۹
پلي اكريل
۱۴۵-
۲۷۲۴
۱۰۸۴۰
توليد الياف پلي پروپيلن
۸
۱۴۹۷
۶۴۷۷
لاستيك البرز
۲۳۸
۳۶۰۲
۴۵۹۸۵۲
لاستيك كرمان
۵۴
۱۸۶۲
۳۴۰۸۰
پلاستيران
۸۴
۵۵۳۰
۱۴۸۰۹۰۷
آبگينه
۱۰۰
۲۲۲۱
۸۶۰۰۲
سايپا شيشه
۱۶۷-
۴۱۲۲
۳۶۹۵۱
مقره سازي ايران
۱۲
۶۵۳۹
۷۶۰
فرآورده هاي نسوز پارس
۱-
۱۳۵۳۷
۸۳
كاشي الوند
۵۴-
۱۳۳۴
۴۶۶۵۸
توليدي گرانيت بهسرام
۲۲
۵۲۶۶۱
۱۶۴۳۹
سيمان اروميه
۲-
۶۵۵۲۴
۴۸
سيمان قائن
۱-
۲۳۴۸۷
۳۱۰
سيمان اصفهان
۹
۲۴۲۱۸
۷۰۱
سيمان اردبيل و آهك آذرشهر
۱۱۹-
۲۵۱۶۵
۲۴۵۸۲
سيمان هرمزگان
۲
۲۱۳۶۶
۴۱۸
سيمان فارس
۲۳
۶۱۹۷
۱۶۶۵۷
آذريت
۲۴۳
۲۱۴۹
۳۱۰۸۶۸۲
كارخانه فارسيت درود
۰
۶۹۰۰
۳۶۵
ورزيران
۱۳۴
۱۶۷۱
۲۷۸۰۵۸۱
نورد و لوله اهواز
۱۷۸-
۷۲۶۵
۶۱۳۱۷
فولاد كاويان
۷۷۵
۱۸۰۷۷
۳۰۵۳۶
لوله و تجهيزات سديد
۱۹۵
۵۲۳۲
۱۸۷۸۴
آلومينيوم پارس
۳۷۲-
۸۶۰۱
۱۶۴۴۷۵
كالسيمين
۳۲
۶۴۳۵
۲۶۷۹۵
ملي سرب و روي ايران
۳۸۶-
۱۰۷۲۶
۲۴۹۵۰
فرآوري مواد معدني ايران
۰
۶۰۰
۳۳۲۵۶
حق تقدم جوش و اكسيژن ايران
۶۹۵-
۴۰۱۸
۱۶۱۵۳۸
تكنوتار
۶۲۷-
۲۰۶۵
۳۸۲۱۲۷
حق تقدم تكنوتار
۳
۱۶۲۷
۱۳۳۰
بولبرينگ ايران
۲۹-
۳۱۸۲
۷۵۳۳
ليفت تراك سازي سهند
۲۳۵-
۴۳۶۵
۱۰۲۰۴۶
كمباين سازي ايران
۲۲۹
۳۲۵۳
۶۶۹۸۲
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي
۵۰۳-
۳۷۳۱
۲۰۴۳۴۴۱
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۸
۱۳۳۹
۷۰۸۹
ارج
۲
۱۰۸۸
۹۶۷۰
آزمايش
۴۲۹-
۴۷۱۰
۳۲۷۷۱۹
داده پردازي ايران
۱۴-
۸۲۶۱
۹۴۷۸۸
ايران ترانسفو
۸۱-
۵۶۲۸
۵۱۳۴۶
نيرو ترانس
۳۱۴
۲۵۷۳
۴۲۳۷۹
كابل سازي تك
۴-
۵۷۵۵
۲۷۳۰
صنايع جوشكاب يزد
۹۳۸-
۸۲۳۳
۱۸۷۰۹۶۶
كابل هاي مخابراتي شهيد قندي
۱۴
۱۴۱۴
۱۲۱۰
قوه پارس
۱۳-
۱۹۵۸
۵۰۲۰
لامپ پارس شهاب
۹-
۳۰۵۰
۱۲۷۴۶۰۴۱
شهاب
۱۴۴
۱۹۵۲
۲۹۱۵۸۳
آبفر
۴۶
۳۸۱۶
۱۴۳۱۹۶۳
ايران خودرو ديزل
۴۲-
۱۸۰۱
۳۳۳۶۶۲
پارس خودرو
۵۸-
۵۳۵
۱۸۲۶۱۵
حق تقدم پارس خودرو
۳۵۱-
۳۱۴۳
۲۷۹۴۴۳
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱۴۰۶
۹۸۰۹
۹۲۲۳۴
گروه صنعتي قطعات اتومبيل
۱۵۵۵
۱۳۳۹۸
۶۰۴۶۵
چرخشگر
۹
۱۸۴۷
۱۶۵۵۰
فنرسازي خاور
آمار معاملات سهام بازار اصلي
۲۵ تا ۲۹ مهرماه
تغيير قيمت
قيمت (ريال)
تعداد سهام معامله شده
نام شركت
۱۷۱-
۸۸۸۲
۷۲۵۴۰۹
معدني و صنعتي چادرملو
۲۵۳-
۶۱۴۱
۲۱۷۶۹۶۹
توسعه معادن روي ايران
۷-
۵۰۱۵
۲۲۹۲۶۷
حق تقدم توسعه معادن روي ايران
۲۴۲-
۷۰۶۷
۳۷۱۹۳
معادن منگنز ايران
۱۳۸-
۳۵۷۳
۱۳۸۳۰۴
شهد ايران
۱۰-
۳۰۴۶
۲۱۸۰
نوش مازندران
۴۰-
۲۴۹۴
۳۵۵۲۸
روغن نباتي پارس
۲-
۵۹۹۸
۶۸۲۷۶
صنعتي بهشهر
۱۷۱
۳۵۹۸
۲۹۰۴۲۵
بهپاك
۳-
۴۴۳۸
۵۱۰
روغن نباتي جهان
۴
۵۵۶۲
۱۳۳۲۲
لبنيات پاك
۴۸-
۶۹۲۳
۳۳۶۷۰
شير پاستوريزه پگاه اصفهان
۰
۶۱۵۲
۴۳۵
گلوكوزان
۱
۱۹۴۳
۱۹۱
بيسكويت گرجي
۱-
۲۱۹۱
۹۲۵
قند ثابت خراسان
۰
۲۰۱۰
۵۱۶۲
قند مرودشت
۴۰۷
۵۷۳۹
۱۰۶۰۴
فرآورده  هاي غذايي و قند پيرانشهر
۱۲۱-
۲۶۲۰
۲۲۶۸۸
توليدي مهرام
۷۵
۱۸۱۳
۹۲۵۲
فيبر ايران
۴۵
۴۰۰۳
۳۷۵۹
كارتن ايران
۴-
۱۰۳۵۰
۱۲۰۷
بسته بندي پارس
۱۴۷-
۲۰۷۹۷
۲۶۹۹
افست
۸۴۲
۲۱۹۵۴
۱۲۴۵۳۱
نفت پارس
۲۰۲۷-
۲۹۴۶۹
۱۷۹۳۲۳
نفت بهران
۱۰۰۳-
۱۹۵۶۸
۵۷۸۲۳
پتروشيمي فارابي
۶۱۹-
۱۲۶۱۴
۳۷۵۲۴۴
صنايع شيميايي ايران
۸۷
۲۴۹۱
۱۰۹۸۰
صنايع شيميايي سينا
۱۵۶-
۱۵۲۸۳
۶۰۳۶۲۳۳
پتروشيمي خارك
۲۳۶۵-
۱۹۱۱۳
۱۰۹۵۳۳۱
پتروشيمي اصفهان
۶۶۳-
۱۴۰۸۹
۵۶۳۱۳۲۹
پتروشيمي اراك
۱۰۷۵-
۱۵۵۱۷
۵۶۳۲۷
پتروشيمي آبادان
۱۶۹۱-
۱۲۸۷۸
۹۵۷۸۱
حق تقدم پتروشيمي آبادان
۹-
۵۵۹۶
۶۲۵
لعابيران
۱۵۳-
۹۰۳۲
۳۸۸۷۰
داروسازي جابرابن حيان
۵-
۱۷۹۵۷
۷۰۷
داروسازي ابوريحان
۲۲-
۶۲۰۸
۱۱۶۴۶
كيميدارو
۵۹۱-
۱۷۴۴۷
۱۴۸۲۳
دارويي رازك
۳۰
۵۰۵۱
۸۷۶۷۶
دارويي لقمان
۲۱۶-
۵۶۱۲
۲۹۲۰۳
داروسازي اسوه
۵۷
۴۱۴۲
۱۱۰۳۶
داروسازي كوثر
۵۳۷
۸۶۹۰
۱۰۶۷۷۴
پارس دارو
۱۳-
۹۲۷۶
۲۵۶۸۷۳۵
داروسازي فارابي
۱۰۰-
۴۸۷۴
۹۲۵۷۴
داروسازي امين
۲۱
۱۰۶۸۶
۳۳۲۱
داروسازي اكسير
۱۱۳
۶۹۸۹
۵۳۳۲
داروسازي زهراوي
۱۴۰-
۵۵۲۷
۶۰۳۱۴
كارخانجات داروپخش
۱۱۳-
۲۹۶۸
۸۵۶۴۶
كف
۶۵۱-
۸۴۱۱
۷۱۶۹۱۶
كربن ايران
۱۶-
۱۱۳۴
۴۷۶۱۳
درخشان تهران
۳۴۳۷-
۳۰۰۷۲
۳۲۱۵۸۲
گاز لوله
۷۰۱۲-
۲۹۰۰۰
۹۰۴۹۲
حق تقدم گاز لوله
۲۰
۳۸۷۰
۵۳۷۶۷
شيشه قزوين
۴۵-
۲۵۵۴
۷۹۴۴۴
شيشه و گاز
۶۹
۳۷۵۲
۴۱۶۷۸۴
فرآورده هاي نسوز آذر
۶۱-
۸۲۰۲
۷۶۵۸
كاشي اصفهان
۱۴۲-
۲۸۳۸
۷۷۷۶۲
چيني ايران
۱۱-
۱۷۸۵
۵۰۰۳
كاشي سعدي
۲۳-
۴۴۶۷
۴۶۷۹
كاشي و سراميك حافظ
۵۹۲۹-
۳۲۹۹
۴۴۳۹
صنايع كاشي و سراميك سينا
۲۰-
۲۱۶۱
۱۴۸۱۰
توليدي كاشي تك سرام
۱۰۶
۱۵۶۴۶
۲۰۰۲۵۱
سيمان تهران
۶
۲۷۱۴۴
۵۴۰۲
سيمان شمال
۲۰-
۶۰۹۴۴
۲۴۱۰۱
سيمان كرمان
۲۵-
۱۴۹۷۹
۹۷۳۶۴۸
سيمان فارس و خوزستان
۳۰۶
۳۱۶۵۹
۷۵۸۵۲
سيمان شرق
۷۱۱-
۳۳۷۳۶
۴۷۷۶۰
سيمان خزر
۶۷
۲۹۱۲۳
۱۳۵۳۴۱
سيمان غرب
۱-
۲۳۸۲۴
۴۲۸۷
سيمان مازندران
۲۱۲-
۱۸۱۴۷
۹۸۸۵۵
سيمان سپاهان
۹۹۳
۱۷۰۰۰
۷۷۰۳۲
حق تقدم سيمان سپاهان
۱۶۲
۳۱۳۲۱
۱۱۴۱۴۶
سيمان شاهرود
۱۰-
۴۲۴۸۳
۳۲۶
سيمان درود
۸۱-
۹۰۷۰
۷۰۷۳۲
سيمان هگمتان
۷-
۱۸۳۵۶
۲۲۹۰
سيمان خاش
۴۰-
۷۷۹۲
۱۵۹۸۷
سيمان كارون
۲۸۲
۴۱۰۴
۷۱۶۹۳۶
ايرانيت
۱۳۲
۲۳۰۸
۲۹۷۵۶
نورد و قطعات فولادي
۱۷۵
۴۱۳۲
۴۹۰۱۷
لوله و ماشين سازي ايران
۲
۱۴۹۳
۵۳۰
پارس متال
۳۱
۵۱۱۱
۴۹۲۰
فروسيليس ايران
۰
۶۰۰۱
۴۶۰۱۴
گروه صنعتي سپاهان
۱۶۷
۴۷۶۶
۱۰۵۵۱۳
نورد آلومينيوم
۲۰۹
۴۵۰۲
۱۷۲۴۰۶۱
مس شهيد باهنر
۲۴۹
۳۱۰۰
۱۱۴۰۳
حق تقدم مس شهيد باهنر
۰
۳۸۰۹
۱۱۰۱۱۰۱۱
آونگان
۱۲۱-
۱۹۵۵
۵۱۵۴۷۰
ماشين سازي اراك
۱۲۹-
۱۷۲۴
۴۳۷۵۴۱
صنايع آذرآب
۲۵-
۱۹۰۵
۱۶۵۴۵
لاميران
۶۴-
۱۷۳۱
۷۷۳۶۸
بسته بندي ايران
۲۵۱
۲۶۶۲
۱۳۱۰۳۳
صنعتي آما
۷۱۴
۳۳۰۷
۱۶۷۶۹۳
جام دارو
۱۵۴
۲۳۵۲
۴۴۸۱۲
پمپ سازي ايران
۹۸
۲۵۷۴
۱۶۵۸۶
ماشين سازي نيرو محركه
۲۱-
۲۱۲۴
۸۸۴۰۲
آبسال
۳۹-
۱۵۴۷
۶۰۴۱۸
سرما آفرين
۶۲-
۴۰۲۳
۷۰۳۲۱۳
تراكتورسازي ايران
۹۰-
۲۶۵۳
۱۰۷۶۴۷
حق تقدم تراكتورسازي ايران
۱۱۴-
۳۴۵۳
۹۵۵۴۸
موتوژن
۱۹
۵۵۸۵
۵۲۶۱۴۸۰
پارس سوئيچ
۳
۱۰۰۵
۱۱۷۳۶۸۶
پارس الكتريك
۳۲۸-
۸۰۸۵
۶۱۵۴۱
كنتورسازي ايران
۵۶-
۴۹۳۱
۱۷۸۸۶۹۳
ايران خودرو
۴۷۳-
۱۱۱۱۶
۱۹۷۲۲۱
سايپا ديزل
۹۳-
۵۹۱۵
۴۳۸۳۷۴
سايپا
۶۴-
۷۸۶۹
۱۳۳۳۵۶
زامياد
۱-
۶۲۲۲
۴۳۹۰
لنت ترمز ايران
۱۵۲
۲۱۱۵
۳۵۰۴۳۵
نيرو محركه
۶۶-
۲۹۹۵
۸۸۶۲۰۴
محورسازان ايران خودرو
۰
۷۲۰۰
۵۹۰
كاربراتور ايران
۱-
۵۲۸۲
۷۳۴۱
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱۸۱
۸۲۰۱
۵۹۵۴۱
سايپا آذين
۹۱
۱۵۵۳۵
۲۸۷۶۸۱۹
صنعتي دريايي ايران
۱۳۰-
۳۰۲۴
۱۷۵۶۹۹
شركت ساختمان اصفهان
۳۷۸-
۴۷۸۴
۲۸۳۹۰۹
سامان گستر اصفهان
۰
۳۷۰
۲۸۵۷۵
حق تقدم شركت سامان گستر اصفهان
۱۸-
۷۷۴۲
۲۵۴۶۱۷
سرمايه گذاري مسكن
۶۰-
۳۲۲۰۷
۱۰۶۲۸۶
خدمات انفورماتيك
۲۹-
۱۱۰۰۹
۴۵۰۰۳۹۴
بانك كارآفرين
۹۰۱
۹۷۰۰
۷۰۸
حق تقدم بانك كارآفرين
۵۰۶
۱۰۵۷۵
۹۱۲۹۸۵
بانك اقتصاد نوين
۲۶۲-
۶۲۲۹
۱۹۳۰۷۷۶
سرمايه گذاري البرز
۴۳۲۷-
۴۵۸۰
۳۶۹۸۹
توسعه صنايع بهشهر
۱۱۲-
۷۷۷۲
۲۳۳۳۰۱
سرمايه گذاري ملي ايران
۴۲
۳۰۸۸
۲۲۰۰۲۹۳
سرمايه گذاري سپه
۹۷-
۳۰۹۰
۱۶۶۲۷۲۱
سرمايه گذاري ملت
۴۳۱-
۱۸۰۰
۱۸۳۲۹۷۸
حق تقدم سرمايه گذاري بانك ملت
۳۱۵-
۸۰۳۵
۲۹۹۱۴۷۷
سرمايه گذاري بانك ملي
۵۴
۶۷۹۳
۱۷۲۱۳۹۶
حق تقدم سرمايه گذاري بانك ملي
۶۰-
۳۸۴۵
۲۶۹۵۰۷
سرمايه گذاري رنا
۲۰۷-
۲۴۷۴
۱۸۸۰۳۴
حق تقدم سرمايه گذاري رنا
۲۰۰-
۵۷۱۹
۷۰۴۸۲۴۶
سرمايه گذاري غدير
۷۷-
۳۴۱۷
۸۳۶۶۴
سرمايه گذاري پارس توشه
۲۶
۱۵۶۱۳
۲۲۱۳۳
گروه صنعتي سديد
۱۴۶۱-
۱۰۸۳۹
۲۹۵۵۶۰۰
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۵۳-
۴۸۵۵
۸۸۸۳۲۶
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۲۶۵-
۷۴۷۵
۸۳۸۱۹۶
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
۱۱۱
۲۷۰۷
۵۲۵۴۴۴۰
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱۰۴
۳۷۵۳
۱۰۲۹۶۶۵
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱۸-
۵۴۲۰
۵۶۸۸۴۴۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۴۰-
۸۲۸۳
۵۲۹۹۰
داروپخش
۲۱۱-
۶۰۳۰
۱۲۲۱۴۴۶
سرمايه گذاري صنعت نفت
۵۵
۸۸۲۸
۹۸۶۷۵۱
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر


بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |