شنبه ۲ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۴ - Oct 23, 2004
شناسايي ۳۰۰ شركت غيرمجاز تلفني و اينترنتي
004506.jpg
گروه دانش: ۳۰۰ شركت در زمينه فعاليت هاي غيرمجاز تلفني و اينترنتي در شش ماهه نخست امسال شناسايي شده اند.
مديرعامل شركت ديتا با اعلام اين خبر به ايرنا گفت: اين شركتها اقدام به ورود و خروج داده ها و اطلاعات از طريق اينترنت و سرويسهاي آن به صورت غيرمجاز مي كردند.
رشيدي با اشاره به محدوديت تلفن اينترنتي كه از خارج به داخل كشور انجام مي شود، اظهار داشت: خزانه دولت در اين مدت پنج ميليون دلار با محدود شدن تلفن اينترنتي، سود كرده است.
وي در عين حال گفت كه تاكنون شركت مخابرات ۵۰ تا۶۰ ميليون دلار در زمينه ترافيك فعاليتهاي تلفني و اينترنتي زيان ديده است.وي، اضافه كرد: اين شركت ها بيش از ۱۵ هزار خط تلفن بين الملل را از طريق كانالهاي غيرمجاز وارد كشور مي كردند.
مديرعامل شركت ديتاي مخابرات گفت: در حال حاضر سعي داريم نرم افزارهايي براي شركتهاي توانمند ايراني وارد كشور كنيم تا۳۰ شركت به عنوان نقطه تماس بين الملل از طريق ماهواره ، نقطه تماس ما باشند.وي، دليل ايجاد محدوديت را در ارائه سرويس هاي تلفن اينترنتي، كه از خارج به داخل كشور انجام مي شود را حساسيتهاي اقتصادي و امنيتي ذكر كرد.
رشيدي با اشاره به اينكه «هدف ما توسعه ارائه خدمات تلفن اينترنتي (وي.آي.پي) به صورت قانونمند در جامعه است» ، افزود : تلاش مي كنيم از زيانهاي مادي و امنيتي ناشي از اين فعاليتها جلوگيري شود.
به گفته وي، روند فعلي فعاليتهاي شركتهاي متعددي كه به ارائه سرويسهاي تلفن اينترنتي مي پردازند، از يك سو از مسيرهاي گوناگون و بدون اطلاع وزارت ارتباطات انجام مي شود كه زيانهاي اقتصادي به دنبال دارد و از سوي ديگر از منظر امنيت ملي نيز نظارتي بر اين فعاليتها وجود ندارد.
وي تصريح كرد : هدف ما توسعه تلفن اينترنتي به صورت قانونمند و به دور از تخلف در جامعه است.وي همچنين از انجام مذاكراتي با قوه قضاييه براي رسيدگي به فعاليتهاي تلفني و اينترنتي شركتهاي غيرمجاز خبر داد.
مديرعامل شركت ديتاي شركت مخابرات ايران ، افزود: براي اين امر شعبه و قاضي ويژه در سطح كشور در نظر گرفته شده تا به تخلفات شركتهاي غيرمجاز به طور صحيح رسيدگي شود.

شكست اقتصاد الكترونيكي آمريكا
004512.jpg
گروه دانش-سهادادمند: براساس آمار ارائه شده توسط بخش مطالعه و تحقيقات صنعتي خبرگزاري رويترز بهاي انواع وسايل الكترونيكي در ماه آگوست ۲۰۰۴ در آمريكا كاهش چشمگيري يافته است و اين روند كاهش بها هنوز هم ادامه دارد. در اين بين بهاي ipod شركت Apple و DVDكاهش فراواني يافته است.
براساس آمار ارائه شده توسط NDP (مركز مطالعه قيمت و مصرف كننده) از ماه جولاي ۲۰۰۴ تاكنون بهاي اكثر وسايل الكترونيكي با كاهشي معادل ۱/۲ درصد مواجه بوده است. بر همين اساس بهاي ۲۷ وسيله الكترونيكي اصلي (راديو، ضبط صوت، تلويزيون و...) از ماه آگوست با كاهشي معادل ۹۷۹/۱۱ دلار روبه رو بوده است. (پيش از اين نيز در ژانويه ۲۰۰۳ بهاي ۲۷ نوع وسيله الكترونيكي اصلي با كاهشي معادل ۱۲۰۰ دلار روبه رو شده بود) اما نكته مهم افت بهاي اين نوع وسايل در ماه آگوست، زمان بازگشايي مدارس است و اين اتفاق غيرمنتظره زنگ خطري براي توليد كنندگان وسايل الكترونيكي است.
كاهش بها براي music player  كوچك با ظرفيت ۲۰ گيگابايت ۷ درصد گزارش شده است كه بهاي اين دستگاه ها به ۲۸۹ دلار به ۷۵ دلار كاهش يافته كه اين افت ناگهاني در سال جاري (۲۰۰۴) بي سابقه بوده است. مهم تر اين كه بهاي اين دستگاه ها ۲ ماه پيش به رقمي معادل ۳۰۰ دلار رسيده  بود!
Ipod شركت Apple و Mp3 player  نيز با افت شديد بهاي محصولات روبه رو بوده اند. به طوري كه بهاي هر دستگاه Ipod با ظرفيت ۲۰ گيگابايت ۱۰۰ دلار كاهش يافته و بهاي آن به ۲۹۹ دلار رسيده است.
استفان بيكر سخنگوي NDP مي گويد: اين كاهش شديد بهاي دستگاه هاي الكترونيكي شايد وسيله اي براي توليد دستگاه هاي الكترونيكي با ظرفيت بالا مثلاً ۴۰ تا ۳۰ گيگابايتي باشد!
بهاي دستگاه هاي DVD نيز كاهش شديدي يافته است به طوري كه بهاي هر دستگاه ۱۵ درصد كاهش يافته است . اكنون در بازار فروش بهاي هر دستگاه DVD به ۶۱/۴۶ دلار نزول كرده است. تلويزيون هاي ۴۲ اينچي پلاسما موسوم به TVS نيز با كاهش بهاي معادل ۷/۳ درصد روبه رو بوده و بهاي هر دستگاه TVS به ۷۱۸/۲ دلار رسيده است. نوت بوك هاي رايانه نيز از اين قضيه مستثني نبوده اند به طوري كه بهاي هر نوت بوك با صفحه ۱۵ اينچي ۴ درصد كاهش يافته و به بهاي معادل ۰۸۷/۱ دلار رسيده است.
در اين بين دو استثناء روزنه اميدي براي توليد كنندگان و فروشندگان دستگاههاي الكترونيكي بوده است. اين دو استثناء تلويزيون هاي ۲۷ اينچي قديمي (TVS) و دوربين هاي مگاپيكسل است. بهاي تلويزيون هاي قديمي ۲۷ اينچي يك درصد و بهاي دوربين هاي مگاپيكسل بين ۹/۳ تا ۳ درصد افزايش يافته است و اكنون در بازار فروش به ترتيب با بهايي معادل ۳۳۱ دلار و ۲۲۲ دلار به فروش مي رسند.
براساس اعلام NDP شايد يكي از دلايل اصلي كاهش بها در طي ۲ ماه گذشته (آگوست و سپتامبر) تغيير سليقه خريداران بوده است. از اين رو احتمالاً با ورود دستگاه هاي جديد وضعيت بازار تعديل خواهد شد.

انقلاب ربات ها
004509.jpg
گروه دانش- امير بهادر ي نژاد: نتايج تازه ترين آمارگيري انجام شده توسط سازمان ملل حاكي از آن است، استفاده از ربات هاي خانگي (آدم ماشيني) جهت انجام امور روزمره خانه تا سال ،۲۰۰۷ هفت برابر خواهد شد. اين خبر در حالي اعلام شده كه سفارشات ربات هاي صنعتي نيز افزايش يافته است.
تا پايان سال ۲۰۰۳ ، در حدود ۶۰۷ هزار ربات خانگي در جهان وجود داشت كه ۷۰ درصد اين ربات ها سال گذشته توسط شهروندان خريداري شد.
از ميان ربات ها خريداري شده، ۵۷۰ هزار ربات قابليت جارو كردن فرش ها و ۳۷ هزار ربات قابليت انجام باغباني (كوتاه كردن چمن باغچه) را داشتند.
پيش بيني مي شود كه تا پايان سال ،۲۰۰۷  بيش از ۱/۴ ميليون دستگاه ربات خانگي در جهان وجود داشته باشد كه از اغلب ربات ها به عنوان جاروبرقي استفاده بشود.
البته قرار است ربات هايي كه قابليت  شستشوي پنجره ها و يا تميز كردن استخر را داشته باشند به بازار بيايد.
كاهش قيمت ربات ها، افزايش دستمزد نيروي كار و همچنين پيشرفت تكنولوژي باعث افزايش سرمايه گذاري در زمينه ساخت ربات شده است.
در نيمه اول سال ۲۰۰۴ ميلادي، سفارش ربات در آسيا و آمريكاي شمالي نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن ۱۸ درصد افزايش يافت.
در حال حاضر اقتصاد كشور ژاين صاحب ۸۰۰ هزار ربات صنعتي است كه در جهان بدون رقيب مي باشد. در سال گذشته پس از چند سال ركورد، تقاضا براي ربات ۲۵ درصد در اين كشور افزايش يافت. البته به طور همزمان كشورهاي اروپايي و آمريكايي نيز ميزان تقاضا براي ربات را افزايش داده اند.
تا پايان سال گذشته ميلادي، كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از ۲۵۰هزار ربات بهره مند بودند كه اغلب اين ربات ها در سه كشور آلمان، ايتاليا و فرانسه به چشم مي خورد.
همچنين در آمريكاي شمالي نيز ۱۱۲ هزار دستگاه ربات در حال فعاليت بود و تقاضا براي اين آدم هاي مصنوعي ۲۸ درصد افزايش يافت.
با توجه به ارزان شدن قيمت ربات ها، در كشورهايي چون برزيل، چين و مكزيك هم، تقاضا براي ربات افزايش يافته است.
از لحاظ قيمتي  نيز بايد گفت كه قيمت ربات در چند سال اخير نزول شديدي را تجربه كرده است. به طور متوسط قيمت يك ربات در سال ۲۰۰۳ ، يك چهارم قيمت دستگاهي مشابه در سال ۱۹۹۰ مي باشد. به همين دليل پيش بيني مي شود كه تا سال ،۲۰۰۷ بيش از يك ميليون دستگاه ربات صنعتي در جهان وجود داشته باشد.
به هر دستگاهي كه به صورت خودكار، كارهاي يك انسان را انجام بدهد «ربات» گفته مي شود. در بسياري از موارد، اگر به يك ربات برنامه داده بشود، ديگر لازم نيست تحت كنترل انسان به فعاليت خود ادامه بدهد.
با آن كه هم اكنون از ربات ها بيشتر در كارخانه هاي مونتاژ خودرو استفاده مي شود، اما استفاده از اين دستگاهها در ساير بخش ها نيز در دستور كار صنعتگران قرار دارد.
در حال حاضر ۲۱ هزار دستگاه ربات خدماتي در جهان وجود دارد كه اين ربات ها وظيفه دوشيدن شير گاو، دفن زباله، كمك به جراحان و يا توزيع دارو در بيمارستان را بر عهده دارند كه گفته مي شود تعداد اين ربات ها خدماتي تا سال ۲۰۰۷ به ۷۵ هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.
اما اين پايان ماجرا نيست چون دانشمندان پيش بيني كرده اند تا پايان دهه جاري، ربات ها قادر به مراقبت از افراد معلول و سالمند، انجام عمل هاي جراحي، مراقبت  از لوله كشي ها و نيروگاههاي پرخطر خواهند بود. همچنين با استفاده از ربات ها مي توان به خاموش كردن آتش و خنثي كردن بمب پرداخت.

آثار باستاني چين ديجيتالي مي شود
ايرنا: چين قصددارد غارهاي «مو گائو كو» را به عنوان گنجينه فرهنگي و هنري اين كشور، ديجيتالي كند و با استفاده از علوم و فنون پيشرفته ، تناقض در زمينه حفاظت از ميراث فرهنگي و گردشگري را حل كند.
اين غارها كه سالانه پذيراي بسياري از گردشگران چيني و خارجي است ، خارج
از شهر «دون هوانگ» دراستان «گان سو» در شمال غرب چين واقع شده و بزرگترين گروه غارهاي سنگي چين است.دراين غارها معماري ها، مجسمه هاي رنگي و نقاشيهاي ديواري از قرن چهارم تا چهاردهم ميلادي و همچنين حدوديي هزار سند تاريخي حفظ شده و بزرگترين ميراث فرهنگي باستاني چين به شمار مي رود.
«فن جين شي» رييس پژوهشگاه «دون هوان» چين در اين خصوص به راديو بين المللي چين ، گفت : در آينده ، هر فرد فقط با زدن كليك رايانه خود درسايت اينترنت هنرهاي زيبا مي تواند اين غارها را مشاهده كند و «دون هوانگ» به اين روش جواني خود را حفظ خواهد كرد.
پژوهشگاه «دون هوانگ» كه از دهه ۴۰ قرن بيستم حفاظت از اين غارها را بر عهده داشته ، اعلام كرده است به شيوه هاي علمي براي حفظ و حراست از غارها دست يافته است.
«لي زوئه شون» معاون پژوهشگاه گفت : هدف ازديجيتالي شدن «موگائو كو» حفاظت از آن است و به دنبال توسعه فناوري رايانه اي، مي توان تصاوير را به ديجيتال تغيير داد و سپس آن را مجددا به تصاوير تبديل كرد.
اين پژوهشگاه ، يك مركز فرهنگي و يك دانشگاه آمريكا به طور مشترك در حال انجام طرح ديجيتالي كردن «موگائو كو» هستند كه مي توان براي آثار باستاني و در حال تخريب ايران نيز اقدام كرد.
اين مراكز انبارداده ها و آرشيوهاي الكترونيكي براي آثار باستاني غارهاي«مو گائو كو» ايجاد مي كنند تا براي هميشه و به طور دقيق ، مدارك هنري غارهاي سنگي حفظ شود.

تولد دو سايت دوستي
گروه دانش- مهتاب صفر زاده: با آغاز به كار دو سايت الكترونيكي جديد طي هفته گذشته افراد مي توانند از طريق اين دو سايت برنامه خود را با دوستان و آشنايان تنظيم كنند.
كاربران مي توانند از طريق اين دو سايت با يكديگر قرار ملاقات، خريد، تفريح و... بگذارند. علاوه بر آن مي توانند نشاني رستوران ها، مراكز تفريحي، فروشگاهها، مراكز خريد و غيره را به يكديگر معرفي كنند چرا كه به طور فعال هم اكنون نزديك به يك و نيم ميليون نشاني رستوران در اين سايت ها موجود است.
روز سه شنبه هفته گذشته سايت Evite )www.evite.com) با هدف برقراري ارتباط آسان بين دوستان و آشنايان و امكان ارتباط با افراد جديد افتتاح شد. با استفاده از اين سايت برقراري ارتباط آسان تر و بهتر انجام مي شود.
اين سايت با سايت اينترنتي City search قرارداد همكاري داشته و هر دو سايت زير نظر شركت Diller (Barry Diller,s InterActive corp) فعاليت مي كنند. شركت Diller نيز يكي از بخش هاي خبرگزاري واشنگتن پست است.
از سوي ديگر يك روز پيش از افتتاح سايت اينترنتي Evite سايت اينترنتي Yelp )www.yelp.com) راه اندازي شد. با استفاده از اين سايت اينترنتي كاربران مي توانند به اطلاعات مختلف از جمله نشاني اي ميل دوستان و آشنايان خود دست يابند.
كاربران پس از ورود به سايت Yelp به سرعت مي توانند با وارد كردن بعضي مشخصات به پاسخ سؤالات خود دست يابند. براي يافتن نشاني اي ميل افراد مي توانند مشخصاتي را وارد كرده و پس از موافقت كاربر دوم يا شخص مورد نظر نشاني اينترنتي كاربر دوم را روي صفحه نمايشگر ببينند.
رؤساي دو سايت Evite و Yelp هدف از راه اندازي اين دو سايت را امكان برقراري ارتباط بيشتر مردم سراسر جهان با يكديگر به خصوص ارتباط بيشتر و گاه مجدد دوستان و آشنايان اعلام كرده اند.

عرضه رايانه هاي تايواني در عراق
موج: طي قراردادي ميان شركت الماس عراق و Acer تايوان، اين شركت عرضه رايانه هاي شخصي خود را در عراق گسترش مي دهد.
شركت تايواني Acer سومين توليدكننده بزرگ رايانه در جهان اعلام كرد: در نظر دارد با همكاري شركت عراقي الماس، صادرات محصولات خود را به عراق افزايش دهد.
در همين رابطه مدير كل شركت Acer اميدوار است با بهره گيري از تجربيات شركت الماس در عراق بازار رايانه اين كشور را در اختيار بگيرد.
قرار است شركت الماس به عنوان نماينده Acer در عراق كار پشتيباني و ارائه خدمات پس از فروش به محصولات اين شركت را به عهده بگيرد.

سايتي براي دوستداران موسيقي
004518.jpg
گروه دانش: تولد سايت جديد موسيقي مژده اي به علاقه مندان موسيقي است.
سايت موسيقي جديدي به نام Digital Music Notebook از هفته گذشته كار خويش را آغاز كرد.
با مراجعه به اين سايت علاقه مندان موسيقي مي توانند به آلبوم ها و آهنگ هاي گروه هاي موسيقي قديمي و جديد، فيلم ها و آثار هنرمندان و بازيگران دست يابند.
اين سايت جديد توسط شركت ياماها، بخش موسيقي ديجيتالي ياماها و شركت توليد كننده نرم افزارهاي موسيقي به نام Sibelius Group راه اندازي شده و اداره مي شود.
بهاي هر آهنگ ۴ دلار و بهاي يك آلبوم كامل كمي بيش از اين مبلغ است. علاوه بر اين علاقه مندان مي توانند نحوه ساخت آهنگ ها، نماآهنگ ها، تصاوير گرافيكي همراه با موسيقي را كه به وسيله گيتار يا پيانو طراحي مي شوند مشاهده كنند. حتي مي توانند نحوه ساخت آهنگ با گيتار يا پيانو را مرحله به مرحله مشاهده كرده و بياموزند.
اين سايت موسيقي از هفته گذشته با نشاني اينترنتي www.digitalmusicanotebook.com فعاليت خود را آغاز كرده است و در همين مدت كم نيز طرفداران فراواني پيدا كرده است.

آن لاين
استفاده Aol از تكنولوژي گوگل
004521.jpg
موج :شركت اروپايي AOL، گوگل را جهت تبليغ تحت نتايج جستجو در شبكه، براي خدمات اينترنتي خود اجاره مي كند.
شركت اروپائي AOL بيش از ۳/۶ ميليون كاربر مشترك در آلمان، فرانسه و بريتانيا دارد، اين شركت اذعان داشت گوگل را براي مدت يك سال اجاره كرده است. موارد مالي اين قرارداد از سوي دو شركت آشكار نشده است.
ياهو و گوگل رقابت شديدي را در دو طرف آتلانتيك براي فروش تبليغاتي كه از طريق موتورهاي جستجو ضمانت شده اند، دارند.
تبليغات با توجه به عموميت بيشتر در كنار نتايج جستجو ظاهر مي شوند. تبليغاتي كه براي گردشگري و مسافرت همچنين فروش دوربين هاي ديجيتالي صورت مي گيرد از عموميت بيشتري برخوردارند. شركت AOL در اين راستا از تكنولوژي گوگل استفاده مي كند، شركت AOL و گوگل از اواسط سال ۲۰۰۲ تاكنون همكاري هايي را در زمينه جستجو و تبليغات داشته اند.
ابزار جديد گوگل امنيت اينترنتي را تضعيف مي كند
ايلنا: ابزار جديد گوگل امنيت اينترنتي را تضعيف مي كند.
به گزارش بي بي سي، افرادي كه از رايانه هاي عمومي يا محل كار خود براي جستجو شبكه يا اي ميل استفاده مي كنند، با خطرات امنيتي روبه رو خواهند شد.
طبق اين گزارش، ابزار جديد و رايگان گوگل كه محتويات PC را براي دستيابي سريع به داده ها فهرست بندي مي كنند، مي تواند حريم اينترنتي افراد را نقض كند.
اگر اين برنامه بر روي رايانه هاي موجود در كتابخانه ها يا كافي نت ها نصب شود، كاربران ممكن است به طور ناخواسته امكان دسترسي ديگران به محتويات سري اي ميل خود را فراهم كنند و اي ميل افراد ممكن است حاوي اسم رمزهاي فاش شده، مكالمات و يا صفحات وبي باشد كه كاربر مراجعه كرده است كه گاهي حتي زمينه اطلاع ديگران از معاملات اينترنتي افراد را نيز فراهم مي كنند.
اين گزارش حاكي است برنامه جستجوي ديسك تاپ Desktop گوگل كه هفته گذشته مراحل آزمايشي خود را آغاز كرد، ابزار بسيار قوي براي جستجوي اطلاعات است.اين برنامه كه بر روي آخرين سيستم هاي عملياتي ويندوز قابل اجرا است، به طور خودكار اي ميل هايي كه كاربر از طريق Outlook Exprees، Outlook يا Internet Explorer جستجو كرده را ذخيره مي كند.
افزايش ميزان فروش جهاني PC
004503.jpg
موج: بررسي هاي مؤسسه گاتنر نشان مي دهد فروش جهاني رايانه طي سه ماهه مالي گذشته ۹/۱۱ درصد افزايش يافته است.
طبق اعلام مؤسسه تحقيقاتي گارتنر طي سه ماهه مالي گذشته شركت هاي توليد كننده PC در مجموع ۴۴ ميليون و دويست هزار دستگاه رايانه به فروش رسانده اند.بنابراين گزارش در ميان شركت هاي توليد كننده رايانه شركت Dell با در اختيار داشتن ۱/۸ درصد از كل بازار PC جهان طي سه ماهه مالي گذشته همچنان در صدر پرفروش ترين شركت هاي توليد كننده رايانه هاي شخصي در جهان قرار دارد.شركت Dell طي اين مدت موفق به فروش ۱۸ ميليون و ۲۰۰ هزار رايانه در سراسر جهان شده است.مؤسسه گاتنر همچنين اعلام كرده است طي سه ماهه سوم امسال بازار PC شمال آمريكا با ۵ درصد رشد شاهد كمترين ميزان رشد در ميان ساير بازارهاي جهان بوده است.اين در حالي است كه بازار PC در اروپا، خاورميانه و شرق آسيا در اين مدت ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.
نخستين تلفن همراه ۵ مگاپيكسلي جهان معرفي مي شود
004515.jpg
موج: شركت الكترونيكي سامسونگ با هدف رشد بيشتر در بازار تلفن هاي همراه اولين تلفن همراه پنج مگاپيكسلي خود را معرفي مي كند.
شركت سامسونگ از عرضه محصول Sch-s250 تلفن همراه خود در هفته آينده خبر داد. قيمت اين محصول هنوز اعلام نشده است.
سامسونگ سال گذشته اولين تلفن همراه يك مگاپيكسلي خود را معرفي كرد و سپس آن را با امكانات بيشتري از جمله دسترسي به بازيها، موسيقي و تصاوير ويدئويي مجهز كرد.
سامسونگ در بيانيه اي از كيفيت برتر تصاوير در اين محصول و امكان نمايش ۱۶ ميليون رنگ و صفحه نمايشگر تخت آن نام برد. از ديگر مزاياي آن امكان گوش دادن به پيام هاي متني و ضبط متون و مكالمات عنوان شد.
مگاپيكسل واحدي براي اندازه گيري و مشخص كردن تعداد ميليون ها عضو تصويري در يك تصوير لحظه اي ديجيتالي است كه موجب تفاوت محصولات دوربين هاي ديجيتالي مي شود.
تلويزيون ها ديگر روشن نمي مانند
004524.jpg
ايسنا: يك آمريكايي موفق به اختراع دسته كليد كوچكي شده است كه به كاربران امكان مي دهد كه در هر كجا كه هستند از فرودگاه گرفته تا رستوران بتوانند دستگاه تلويزيون خود را در منزل خاموش كنند.
Mitch Altmanاز سانفرانسيسكو نام اختراع خود را T-V-Be-Gone گذاشته است. اين وسيله شبيه يك كنترل از راه دور جهاني است اما تنها قادر است كه تلويزيون را خاموش يا روشن كند.
اين وسيله مي تواند دكمه POWER نزديك به يك هزار مدل تلويزيون را كنترل كند. به علاوه در حدود ۱۷ ثانيه زمان لازم است كه پس از فشار دادن دكمه مربوطه تلويزيون خاموش يا روشن شود.
اين مخترع مي گويد: دوست ندارد تلويزيون ها در فرودگاه ها و يا هر جاي ديگري روشن بمانند و ترجيح مي دهد در حالي كه هيچ كس به اين مساله اهميت نمي دهد، آنها را خاموش كند.

جاروبرقي پرنده
ايسنا:يك مخترع انگليسي موفق به ساخت يك جاروبرقي شده است كه پرواز مي كند.
اين جاروبرقي كه Airider نام دارد مي تواند يك هشتم اينچ از زمين بلند شود و سرعت مكش آن بيش از ۲۰۰ مايل در ساعت است. جاروبرقي ابداعي فاقد چرخ است و تاكنون ۸۰ كشور داوطلب خريد آن شده اند. مايك روني مخترع ۴۴ ساله اين جاروبرقي مي گويد هميشه آرزو داشتم يك جاروي سبك طراحي كنم كه بتواند به آرامي در سرتاسر اتاق حركت كند. اين ماشين ماه آينده به مبلغ ۲۵۰ پوند وارد بازار خواهد شد.

ايمن سازي رايانه هاي جديد HP
موج: شركت ضد ويروس Symantec اعلام كرد: رايانه هاي جديد PC شركت هولت پكارد را ايمن سازي مي كند.
طبق اعلام شركت Symantec برنامه ضد ويروس Norton را بر روي مدل هاي جديد رايانه هاي شخصي HP پيش نصب مي كند. بنابراين گزارش، برنامه ضد ويروس Norton بر روي رايانه هايي مثل HP Pavilion و Presario كه به تازگي به بازار خاورميانه عرضه شده است، پيش نصب مي شود.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |