شنبه ۹ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۱ - Oct 30, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
سايپا در صدر باقي ماند
پرسپوليس و استقلال متوقف شدند
005136.jpg
همشهري: هفته هفتم ليگ برتر باشگاه هاي ايران هم با صدرنشيني سايپا پيش رفت . تعقيب كنندگان اين تيم ذوب آهن در نوشهر مغلوب شد، استقلال هم كه مي توانست پس از شش هفته انتظار راهي صدر جدول شود، بازي با دو گل برده را مقابل ابومسلم با تساوي ۲ بر ۲ عوض كرد. فولاد اگرچه در صدر جدول به سايپا رسيد، اما هنوز صدرنشين هفته هاي پيش به لطف تفاضل گل بهتر در صدر ماندگار شد.
استقلال در واقع اسير تاكتيك تمرين نشده خود شده بود وگرنه در روزي كه ابومسلم چون هفته هاي گذشته نبود عبور از اين تيم آسان مي نمو د .
علي سامره هم به با زي نيامد تا خط حمله استقلال توانايي مضاعف خود را نداشته باشد. اين ماجرا بايد به سود استقلال، قلعه نويي و سامره به پايان برسد وگرنه اين مساله مي تواند آغاز يك موج نه چندان خوش براي استقلال باشد كه تا هفته هفتم بدون حاشيه پيش مي رفت.
توقف سايپا در آخرين ثانيه ها
سايپا صدرنشين در شيراز تا ثانيه هاي وقت تلف شده پيروزي را در مشت خود داشت، اما فجري ها درست در ۱+۹۰ گل مساوي را به صدرنشين تحميل كردند. از هفته ها پيش تيم هاي تعقيب كننده چون استقلال، فولاد و ذوب آهن حلقه محاصره را به سايپا تنگ كرده بودند تا بتوانند صدرنشيني را از چنگ آنان خارج سازند.
پيروزي ناباورانه فولاد در انزلي
ملوان ها در زمين خود به كمتر تيمي باج مي دهند. فولاد نيز در غياب تني چند از مهره هاي كليدي خود چنين وضعيتي داشت. ملوان حتي با گل شيرزاد بيشتر زمان بازي را با رؤياي پيروزي پشت سر گذاشته بود، اما شاگردان فرانيچ در ده دقيقه پاياني با دو گل غافلگيرانه ميزبان را با شكست تلخ روبرو ساختند. فولاد با اين پيروزي به سايپا چسبيد.
اولين برد شموشك
تغيير و تحولات در شموشك ثمر داد و بالاخره با گذشت شش هفته با فرشاد پيوس طعم اولين برد را چشيد. شموشك در مصاف با ذوب آهن يك نيمه را بدون گل پشت سر گذاشت، اما در نيمه دوم با محسن يوسفي تيرخلاص را زد تا ذوب آهن از جمع بالانشينان جدول فاصله بگيرد.
چهارمين شكست قهرمان فصل پيش
تيره روزيهاي قهرمان فصل پيش پاياني ندارد. پاس در اهواز تن به چهارمين شكست خود داد. پاس با اين باخت همچنان در بحران باقي ماند. استقلال اهواز با وجود دريافت گل زودهنگام روي ضربه رزاقي جا نخورد و خيلي زود عرصه را بر تيم مدافع عنوان قهرماني تنگ ساخت. گلهاي خليفه اصل و حجت الله زادمحمود به فاصله كمتر از ده دقيقه باعث شد تا استقلالي ها انتقام آن باخت سنگين هفته پايان ليگ برتر فصل پيش را از تيم سبزپوش بگيرند.
زور سپاهان به پرسپوليس نرسيد
پرسپوليس در ادامه روند رو به رشد خود اين بار در نقش جهان سپاهان را به تساوي راضي كرد. پرسپوليس با توان بدني بالاي بازيكنانش هرگز در مقابل سپاهان قهرمان ليگ برتر دوم كم نياورد و هر حمله حريف را با حمله اي خطرناكتر پاسخ داد. نبود رسول خطيبي در اين بازي كاملاً محسوس بود.
صبا در آرزوي پيروزي
صباباتري باز هم در زمين خانگي خود از دستيابي به پيروزي محروم ماند. اين تيم در هفته ششم هم همچنان در آرزوي برد ماند و مقابل پگاه گيلان متوقف شد. صبا با ۴- امتياز در مكان پانزدهم جدول است.
پيكان در انتهاي جدول
حتي تغيير زمين بازي و ورود سرمربي جديد هم مشكل پيكان را حل نكرد. اين تيم در ورزشگاه آزادي در مقابل برق تن به سومين تساوي داد و به انتهاي جدول چسبيد. در اين تساوي «نود» هيچ نقشي نداشت.

تابلوي نتايج هفته هفتم
* صباباتري صفر - پگاه گيلان صفر
* شموشك نوشهر يك - ذوب آهن صفر
گل: محسن يوسف زاده (۶۵) براي شموشك
* پيكان صفر - برق شيراز صفر
* ملوان انزلي يك - فولاد خوزستان ۲
گل ها: شيرزاد (۴۳) براي ملوان و باقري پور (۸۶) و حميدي (۸۸) براي فولاد
* فجر سپاسي شيراز يك - سايپا يك
گل ها: پژمان رفيعي ۲۷ براي سايپا و فرشيد طالبي ۹۱ براي فجر
* سپاهان صفر - پرسپوليس صفر
* استقلال اهواز ۲ - پاس يك
گل ها: ايمان رزاقي راد (۲) براي پاس و امير خليفه اصل (۱۵) و حجت الله زادمحمود (۲۵) براي استقلال
* استقلال تهران ۲ - ابومسلم خراسان ۲
گل ها: مجيدي ،۴۳ اكبرپور ۵۶ براي استقلال و فضلي ۵۹ و گيلائوري ۶۳ مدافع استقلال براي ابومسلم

ليگ برتر كشتي آزاد
درخشش جوانان و شكست نامداران در هفته چهارم
همشهري: يكي از بزرگ ترين خاصيت هاي برگزاري مسابقات دوره اي يا اصطلاحا همان ليگ اين است كه مي توان از درون آن مهره هايي را شناخت و پيدا كرد كه در ديگر ميادين شانس كمتري براي مطرح شدن دارند.
ليگ كشتي ايران امروز همين ويژگي را دارد كه بايد آن را به فال نيك گرفت و به متوليان آن دست مريزاد گفت.
در هفته چهارم رقابتهاي ليگ برتر كشتي در ميان تمامي حوادث ريز و درشتي كه به وقوع پيوست يك كشتي  در كرمانشاه ديدني تر از همه بود. عليرضا قرائي كشتي گير ۱۲۰ كيلوگرمي تيم جوانان سلام، جوان آيند ه داري است كه خيلي ها نام او را در گوشه  دفترچه هاي خود يادداشت كرده اند. اين جوان دلاور در كرمانشاه با پيروزي (۰-۲) مقابل اشكان ازلي فر نشان داد كه اعتماد مسئولين تيم كشتي سلام به او بي مورد نبوده و آينده كشتي ما بايد كه حساب ويژه اي براي اين جوان شايسته باز كند. تيم كشتي جوانان سلام اگرچه مسابقه تيمي را در كرمانشاه (۱۲-۱۸) به تيم پالايش و پخش اين شهر باخت، اما تولد اين نورسيده سنگين وزن در كشتي تلخي اين شكست را بسيار كاهش داد.
در هفته چهارم جدال ديدني و نزديك تيمهاي مازندراني پيام ارتباطات ساري و سلام جويبار (۱۵-۱۶) به سود پيام ارتباطات به پايان رسيد. در اين ديدار مهدي حاجي زاده در وزن ۸۴ كيلوگرم با نتيجه (۲-۳) مغلوب ميندوراشويلي شد و نشان داد كه در ميان مدعيان اين وزن نمي تواند حرفي براي گفتن داشته باشد. در همين مسابقه پيكار الدار كورتانيدزه و گئورگي گوتشليدزه در وزن ۹۶ كيلوگرم هم (۰-۳) به سود كورتانيدزه تمام شد. شكست (۱-۳) علي اصغر بذري كشتي گيري كه مي گفتند استحقاق حضور در المپيك (به جاي عليرضا دبير) را داشته است برابر محسن بابايي هم از حوادث اين مسابقه بود.
در اين هفته ديدار تيمهاي آهن بافق و آدونيس خراسان با برتري (۱۴-۱۸) آهن بافق به پايان رسيد و راه آهن خراسان هم با نتيجه (۹-۲۲) از سد تيم نيروي زميني ارتش گذشت.

۳ پيروزي براي نمايندگان ايران در جام آسيا
با آغاز دومين دوره مسابقات كشتي جام آسيا (يادواره برادران محبي)، تيم كشتي آزاد پاس تهران نماينده ايران در اين رقابتها به دو پيروزي رسيد.
در نخستين ديدار كه در سالن امام(ره) كرمانشاه برگزار شد، تيم پاس توانست با نتيجه ۱۹ بر ۵ بر حريف خود تيم مغولستان غلبه كند و در دومين ديدار نيز با همين نتيجه از سد كره جنوبي گذشت.
در كشتي فرنگي هم تيم كردستان در اولين مسابقه خود برابر كره جنوبي قرار گرفت كه با نتيجه (۸-۱۹) اين تيم را شكست داد.

ليگ برتر بسكتبال ايران
شكست سنگين براي پرعنوان ترين تيم ليگ
همشهري: هفته سوم ليگ برتر بسكتبال ايران با انجام ۶ بازي در تهران و شهرستان هاي كشور دنبال شد. در اين هفته صباباتري، شهرداري گرگان، پيكان تهران، شهيد قندي گنبد، فرش مشهد و مهرام تهران حريفان خود را شكست دادند. در حساس ترين بازي هفته كه از آن به عنوان فينال زودهنگام ياد شده بود، ذوب آهن با ارائه يك بازي ضعيف در مقابل صنام شكست سنگيني را پذيرا شد. ذوب آهن پرافتخار و پرعنوان ترين تيم ليگ كشور را چه مي شود؟
تيمي كه با وجود در اختيار داشتن جواناني با استعداد و جابر روزبهاني حريف چندان جدي براي نايب قهرمان دوره قبل نبود.
نتايج بازي هاي هفته سوم
* گلين ماكارون بابل ۷۰ - مهران تهران ۷۵
*پگاه فارس ۶۷ - صبا باتري ۷۵ * شهرداري گرگان ۹۷ - پيام اصفهان ۸۴
* پتروشيمي ماهشهر ۵۴ - پيكان تهران ۹۲
* شهيد قندي گنبد ۶۰ - نگارسنگ شهركرد ۵۷
*فرش مشهد ۹۶ - پگاه همدان ۸۰

ليگ برتر واليبال ايران
پاس ، صنام و پگاه فاتحين بازي هاي بزرگ هفته
همشهري: پاس، صنام و پگاه اروميه فاتحين سه بازي مهم هفته چهارم ليگ برتر واليبال ايران بودند. در جمع تيم هاي شادمان هفته بي ترديد كار بزرگ را پگاه انجام داد كه توانست در فينال زودهنگام قهرماني نيم فصل در اروميه، پيكان تهران را با «پارك كي ون» سرمربي تيم ملي شكست دهد. مهم ترين نكته اين ديدار قطع پخش مستقيم تلويزيوني بازي بود كه معلوم نيست چرا شبكه سوم سيما پس از هفته ها كه روي خوش به واليبال نشان داد در نيمه راه از ادامه پخش بازي منصرف شد!؟اين نوع پخش مستقيم تا كنون نديده بوديم ؟ پگاه با اين پيروزي جاي پيكان را در صدر جدول گرفت. در اصفهان نيز صنام تيم مدافع عنوان قهرماني با وجود از دست دادن يك «ست» موفق شد ذوب آهن را مغلوب كند تا همچنان صدرنشين گروه يك باقي بماند.
در تهران چهارشنبه شب دو بازي انجام شد. دخانيات پرسابقه با وجود باخت در «گيم» اول مقابل پالايش كرمانشاه خود را نباخت و با سازماندهي سريع سه «ست» بعدي را برد و خود را تا مقام چهارم بالا كشيد.
در يكي از بازي هاي حساس هفته پاس در بازي مرگ و زندگي در برابر آذرپيام اروميه كم اشتباه ظاهر شد و با شكست دادن تيم قدرتمند ميهمان از بحران گرفتار آمده خارج شد. مرد اول اين ميدان مهدي بازارگرد بود كه خوش درخشيد. در نزد تيم ميهمان «جورج جويج» بهترين بود. پاس با اين برد به مكان دوم جدول رفت.
نتايج بازي هاي هفته چهارم
*دخانيات ۳ - پالايش كرمانشاه يك * پاس تهران ۳ - آذرپيام اروميه صفر * ذوب آهن يك - صنام ۳ * پتروشيمي بندر امام ۳ - علمي كاربردي شهركرد صفر * نئوپان پاديسان گنبد يك * پگاه اروميه ۳ - پيكان تهران ۲ * نئوپان گنبد ۳ - اتكا قم ۲

۳ نفر نامزد تصدي پست رياست فدراسيون بوكس شدند
با پايان گرفتن زمان ثبت نام از نامزدهاي تصدي پست رياست فدراسيون بوكس، تنها ۳ نفر خود را كانديداي تصدي اين پست كردند.
مجمع عمومي فدراسيون بوكس براي برگزاري انتخابات رييس جديد اين فدراسيون روز ۲۸ آذرماه سال جاري در دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي برگزار مي شود.
«احمد ناطق نوري» رييس فدراسيون بوكس، غلامرضا حق گذار شهيدي از پيشكسوتان اين رشته ورزشي و شهرام همتي رييس سابق هيات بوكس گيلان نامزدهاي تصدي اين پست هستند.

يوونتوس با دل پيرو در صدر جدول باقي ماند
005133.jpg
گروه ورزشي :تيم يوونتوس در آخرين ديدار از هفته هشتم مسابقات فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي ايتاليا مقابل تيم آ اس رم به برتري دست يافت و همچنان در صدر جدول باقي ماند. در اين ديدار كه در ورزشگاه دل آلپي شهر تورين برگزار شد، تيم يوونتوس با نتيجه ۲ بر صفر ميهمان خود را شكست داد. «دل پيه رو و زالايتا» در دقايق ۳۱ و ۷۳ دو بار دروازه تيم آ اس رم را باز كردند. امرسون بازيكن برزيلي تيم يوونتوس در دقيقه ۸۹ از زمين اخراج شد. تيم يوونتوس با اين پيروزي با ۲۲ امتياز در صدر جدول باقي ماند و همچنان تيم هاي آث ميلان و لچه در پي اين تيم هستند.
جيان فرانكو زولا نشان افتخار بريتانيا را دريافت مي كند
«جيان فرانكو زولا» بازيكن تيم كالياري نشان افتخاري امپراطوري بريتانيا را دريافت مي كند. اين نشان به پاس خدماتي كه زولا به فوتبال انگليس كرده است، به بازيكن تعلق مي گيرد.
سر «ايوورابترز» سفير انگليس در ايتاليا دوشنبه هفته جاري اين نشان را تقديم زولا خواهد كرد. زولا ۳۸ سال دارد و از او به عنوان يكي از بهترين بازيكنان ايتاليائي ده سال گذشته فوتبال انگليس نام برده مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |