سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۴۴
راه اندازي تلفن گوياي مركز همگاني خريد و فروش خودرو
قيمت هاي اوليه اشكال دارد!
بعد از خواندن خبر اوليه ساعتي سرگرم امتحان سيستم جديد راه اندازي شده بوديم. به نظر مي رسد قيمت ها از دقت كافي برخوردار نيستند
مركز تلفن گويا قيمت روز پيكان آر.دي را 000/250/7 تومان اعلام مي كند. در حالي كه كافي است به يك بنگاه معاملات اتومبيل زنگ بزنيد تا دستگيرتان شود قيمت اين خودرو پايين تر از اين حرف هاست 
021996.jpg
عكس : هادي مختاريان 
مزدك علي نظري 
عصر بخير. با سلام، تلفن گوياي مركز همگاني خريد و فروش خودرو وابسته به ميادين شهرداري تهران در خدمت شماست.
اين جمله اي است كه با شماره گيري تلفن 5858958 خواهيد شنيد. البته اين يك صداي ضبط شده است كه توسط مركز كامپيوتري مربوطه، خوشامدگويي تلفن گوياي مراكز همگاني خريد و فروش خودرو شهرداري تهران را برعهده دارد.
اين شماره كه با امكان بهره گيري از 60 خط فعلا روزهاي بدون اشغالي را سپري مي كند، داراي قابليت اعلام قيمت روز انواع خودروهاي ايراني و خارجي به تفكيك شركت هاي توليدكننده است. در صورت ارتباط با اين مركز، پس از جمله اوليه با 5 گزينه روبه رو خواهيد شد: جهت اطلاع از قيمت روز خودرو عدد يك، ليست موجودي هاي خودرو عدد 2، ورود به سيستم ارتباطات مردمي عدد 3، اطلاع رساني عدد 4 و پست صوتي عدد 5 را شماره گيري نماييد.
حتما به نظر شما هم جالب توجه ترين گزينه ها همان دوتاي اول يعني قيمت روز خودرو و ليست موجودي هاست. در مورد گزينه اول احتمالا مي توانيد با تكيه بر بخت و اقبال و كمي صرف حوصله به نتيجه برسيد. بخت و اقبال به اين دليل كه ممكن است بعد از كلي شماره گيري و اجرا كردن دستورات خانم راهنما همان سيستم صوتي كامپيوتري نهايتا با اين جمله مواجه شويد: اطلاعاتي در اين زمينه موجود نمي باشد ! مثلا مورد پژو 405 مشكي صفر يا دوو اسپرو 2000 اتوماتيك سفيد، اوضاع به اين قرار بود.
اينكه نوشتيم  صرف حوصله  هم به اين خاطر بود كه مثلا براي اطلاع از قيمت پيكان آر.دي سفيد صفر بايد 6 خان مختلف را پشت سر بگذاريد: بعد از ورود به سيستم قيمت ها، گزينه خودروهاي داخلي را انتخاب كنيد، بعد به ترتيب گزينه هاي ايران خودرو، پيكان آر.دي، رنگ سفيد و كار نكرده صفر بودن را شماره گيري كنيد.
مركز تلفن گويا قيمت روز اين خودرو را 000/250/7 تومان اعلام مي كند. در حالي كه كافي است به يك بنگاه معاملات اتومبيل زنگ بزنيد تا دستگيرتان شود قيمت آر.دي پايين تر از اين حرف هاست. محض اطمينان مي توانيد با يكي، دو دلال تماس بگيريد تا متوجه شويد با 7 ميليون هم مي شود اين مدل ماشين را خريداري كرد!
البته عكس اين قضيه هم ممكن است، مثلا قيمت روز پرايد هاچ بك مشكي صفر 000/500/6 تومان اعلام مي شود، اما به شهادت دوستان اين مدل اتومبيل با قيمت بالاتري خريد و فروش مي شود.
حالا بد نيست سري هم به ديگر گزينه هاي منوي اوليه سيستم صوتي اين تلفن گويا بزنيم؛ ليست موجودي هاي خودرو وسوسه انگيزترين گزينه به نظر مي رسد، اما براي ورود به اين بخش بايد شماره اشتراك داشته باشيد.
چگونگي دريافت شماره اشتراك در گزينه اطلاع رساني شماره 4 پيش بيني شده. اين گزينه به دو بخش اطلاع از آشنايي با سازمان و نحوه اشتراك تقسيم شده است كه البته به گفته همان صداي ضبط شده در آينده تكميل مي شود و علاقه مندان فعلا بايد منتظر بمانند!
با شماره گيري عدد 3 هم مي توانيد به سيستم ارتباطات مردمي وارد شويد. اين سيستم همان طور كه از اسمش پيداست ارتباطي يك سويه از مخاطبان به مركز را برقرار مي كند و شما مي توانيد پيام هاي خود را روي پيغام گير آن ضبط كنيد.
گزينه بعدي هم پست صوتي است كه درباره آن هيچ توضيحي داده نشده و شايد براي استفاده از آن هم بايدكمي دندان روي جگر گذاشت.
در ضمن طبق اعلام روابط عمومي سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران به زودي سايت اينترنتي مراكز همگاني خريد و فروش خودرو با آدرس WWW.ACTM.COM راه اندازي خواهد شد.

عايقكاري ابتكار شما در كم كردن هزينه ها
به كمك عايقكاري مي توانيد يك خانه را در زمستان  5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنك تر نگه داريد كه البته نفع اصلي آن به جيبتان برمي گردد
بهروز عيدي 
يكي از دوستان كه مهندس آرشيتكت است گفت چند وقت پيشتر با عكسبرداري هوايي از تهران در فصل زمستان، مشخص شد لايه حرارتي بسيار ضخيم و قرمزي آسمان شهر را پوشانده كه نشان مي دهد حرارت و گرماي زيادي از خانه ها و ساختمان هاي تهران به هوا مي رود و تلف مي شود. پس لازم است كه ساختمان هاي جديد را با توجه بيشتري بسازيم و در صورت اتمام آن به توصيه هاي عايقكاري توجه كنيم و به كار ببنديم.
عايقكاري نقش بسيار مهمي در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنك نگه  داشتن آن در فصل تابستان دارد. به كمك عايقكاري مي توانيد يك خانه را در زمستان  5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنك تر نگه داريد كه البته نفع اصلي آن به جيبتان برمي گردد. به اين ترتيب علاوه بر كم شدن مصرف انرژي، از آلودگي محيط زيست نيز كم كرده و منابع انرژي را براي آيندگان حفظ مي كنيد.
انواع عايقكاري
عايق ها دو گروه اصلي دارند كه روش كار آنها كاملا متفاوت است:
-عايق هايي كه در ساختار آنها حباب هاي هوا وجود دارد و باعث كاهش هدايت حرارت مي شوند.
-عايق هايي كه حرارت را باز مي تابانند. پشت اين عايق  ها بايد حدود 20 ميليمتر فاصله هوايي ايجاد شود.
عايق ها چگونه ارزيابي مي شوند؟
فاكتور مهم در انتخاب عايق ها، ميزان مقاومت حرارتي آنهاست. هر قدر اين مقاومت بالاتر باشد، حرارت را كمتر از خود عبور مي  دهد و صرفه جويي كه به همراه دارد افزايش مي  يابد. پس به جاي ضخامت عايق ها، بايد مقاومت حرارتي آنها با هم مقايسه شود. عايق هاي گوناگون با مقاومت هاي حرارتي برابر، از نظر ميزان صرفه جويي در انرژي همانند هستند و تنها اختلاف آنها در قيمت و محل كاربرد است.
چه جاهايي بايد عايقكاري شوند؟
جاهايي كه بايد عايقكاري شوند عبارتند از:
- سقف ها: با عايقكاري سقف مصرف انرژي براي گرم يا سرد كردن ساختمان بين 35 تا 40 درصد كاهش پيدا مي كند.
- ديوارهاي خارجي: با عايقكاري اين سطوح مصرف انرژي حدود 15 درصد كم مي شود.
- كف: در اين حالت مصرف انرژي  5 درصد كاهش مي يابد.
لوله هاي آب گرم: براي عايقكاري لوله هاي آبگرم مي توانيد از عايق هاي پتويي يا عايق هايي كه به طور ويژه براي لوله ها ساخته شده و به راحتي قابل نصب هستند استفاده كنيد.
سقف و كف ساختمان هاي موجود را مي توانيد به راحتي عايقكاري كنيد. در صورت وجود فضاي كافي، ديوارهاي خارجي را نيز مي توانيد عايق كنيد.
چند راهنمايي كلي براي نصب عايق ها
عايق ها در صورتي خوب كار خود را انجام مي دهند كه به طور صحيح نصب شده باشند. موارد زير به شما كمك مي كند تا بهترين كارآيي را از عايق هايي كه نصب مي كنيد به دست آوريد:
- هرگز عايق را فشرده نكنيد. عايق بايد پس از نصب همان ضخامت اوليه خود را داشته باشد، در غير اين صورت مقدار مقاومت حرارتي آن كاهش مي يابد و نمي تواند آن طور كه انتظار مي رود جلوي انتقال حرارت را بگيرد.
- عايقكاري را به طور كامل روي تمام سطح انجام دهيد چرا كه اگر فقط 5 درصد از سطح خالي بماند و پوشانده نشود، ممكن است تا 50 درصد از كارآيي عايقكاري كاسته شود.
- مواد عايق را بايد هميشه خشك نگه داريد زيرا به استثناي پلي استايرن كه نسبت به آب مقاوم است، بقيه عايق ها بر اثر رطوبت كارآيي شان پايين مي آيد. در برخي عايق هاي آزاد مقدار مقاومت حرارتي متناسب با تراكم عايق است نه ضخامت آن. در اين عايق ها، مقدار مقاومت ممكن است بعد از مدتي تا 20 درصد كاهش يابد. از اين رو بايد از نصب كننده عايق تضمين بگيريد.
- از عايق هاي آزاد در سقف هايي كه شيب زيادي دارند استفاده نكنيد.
- در صورت استفاده از عايق هاي بازتابنده بايد حتما پشت آنها يك لايه هواي ساكن به ضخامت 20 ميليمتر وجود داشته باشد. تمام سوراخ ها و پارگي ها و درزها بايد با نوار چسب پوشيده شود.
- اطراف كابل هاي برق و لوازم الكتريكي را هرگز عايقكاري نكنيد. ايمن بودن عايقكاري را بايد يك فرد متخصص بررسي كند.
- در فاصله كمتر از 90 ميليمتري فن هاي خروجي، عايق نصب كنيد.
- در فاصله كمتر از 25 ميليمتري حباب هاي لامپ و سرپيچ آنها، عايقكاري كنيد.
رعايت اصول ايمني 
پشم هاي معدني پشم شيشه و پشم سنگ مي توانند روي پوست، چشم، بيني و گلو حساسيت ايجاد كنند. بنابراين هنگام كار با آنها بايد لباس ويژه اي پوشيد.
فيبر سلولز مي تواند در چشم و دستگاه تنفسي حساسيت ايجاد كند. در صورت استفاده از فيبرسلولز بايد از مواد محدود كننده آتش استفاده كنيد تا در صورت رسيدن شعله به آن، آتش گسترش پيدا نكند.
ورقه هاي بازتابنده مي توانند بازتاب هاي خطرناكي داشته باشند، از اين رو بايد از چشم ها با وسايل حفاظت كننده و خاص محافظت كرد.
پلي استايرن ماده قابل اشتعالي است، از اين رو بايد از هر دو طرف توسط مواد مقاوم به آتش، حفظ شود.
عايقكاري صوتي 
براي جلوگيري از ورود سروصدا به داخل ساختمان مي توان از عايق هاي متراكم تر استفاده كرد.
انواع عايق ها را مي توان از فروشگاه هاي مصالح ساختماني تهيه كنيد. ممكن است بعضي از عايق هاي نام برده شده در بازار يافت نشوند يا عايق هاي ديگري وجود داشته باشد كه نامي از آنها برده نشده است. بنابراين بهتر است اطلاعات تكميلي را از فروشندگان عايق ها تهيه كنيد. در مورد نحوه كاربرد عايق ها نيز معتبرترين مرجع، خود كارخانه سازنده و كاتالوگي است كه همراه محصول ارايه مي شود.
هزينه عايقكاري 
قيمت مواد عايق كاري در بيشتر موارد ثابت است و نسبت به ميزان هزينه تراشي ها و به خاطر نبود يك نرخ رسمي تمام شده در بين شركت هاي نصب كننده، متفاوت است.
در جدول زير قيمت متوسط تمام شده بعد از پايان كار در بين چند شركت به طور متوسط آورده شده است:
نوع جنس قيمت به تومان براي هر مترمربع 
پشم شيشه ايران............................2200
پشم شيشه صادراتي.......................1700
دليجان......................................1750
معمولي.....................................1600
بام گستر شرق.............................1900

بازار مسكن
ركود بازار مسكن ادامه دارد
022002.jpg
مهر- تا زمان ارايه سياستي از سوي متوليان بخش مسكن، ركودبازار مسكن همچنان ادامه خواهد داشت.
رئيس اتحاديه مشاوران املاك استان تهران با اشاره به ركود موجود در بازار مسكن افزود: در حال حاضر بازار مسكن در حالت ركود قرار دارد و تا زماني كه سياستي جديد از سوي متوليان بخش مسكن يا ساخت و سازي اجرا نشود ركود موجود ادامه خواهد داشت.
مصطفي قلي خسروي تصريح كرد: هر ساله در ماه هاي اسفند و بهمن بازار مسكن با تغيير و تحول مواجه است كه اين تغييرات مقطعي است و نمي تواند بازار مسكن را از ركود خارج كند.
وي، تورم، ورشكستگي 200 شغل وابسته به صنعت ساخت وساز وبيكاري شاغلان اين بخش را از پيامدهاي اساسي ادامه ركود بازار مسكن دانست.
خسروي، عدم فروش تراكم را يكي از دلايل اصلي كاهش ساخت و ساز و در نتيجه ركود بازار مسكن دانست وتاكيد كرد: عدم فروش تراكم در بخش مسكن در سال هاي گذشته موجب صرفه نداشتن سرمايه گذاري در اين بخش و در نتيجه هجوم سرمايه ها به ساير بخش هاي ديگر شده است.
وي، اتخاذ سياست كارآمد از سوي متوليان بخش مسكن را راهكاري براي افزايش سرمايه گذاري و در نتيجه پايان ركود مسكن در بازار مسكن عنوان كرد.

انرژي
لامپ اضافي خاموش!
021999.jpg
هزينه روشنايي هر واحد مسكوني در ايران طي يك سال حدود 395 هزار ريال برآورد شده است كه شايد تاثير زيادي بردرآمد ساليانه نان آور خانه ها نداشته باشد اما فكرش را بكنيد اين مبلغ به تعداد خانوارهاي ميليوني ايران چقدر مي شود.
بيشترين هزينه صرف شده براي روشن كردن فضاي خانه ها در استان هرمزگان اعلام شده كه به طور متوسط 667 هزار ريال در سال بوده است.
كمترين هزينه ها هم به استان قم تعلق گرفته است يعني چيزي حدود 184 هزار ريال براي هر خانه.
يكي از مسايلي كه مسوولان بايد به آن توجه و در موردآن برنامه ريزي كنند اطلاع رساني در خصوص فرهنگ  مصرف برق و ايجاد روشنايي در خانه و ديگر اينكه تدوين قوانين معماري و طراحي ساختمان است تا به بهترين و با كمترين هزينه، خانه ها روشن شوند. بررسي ها نشان مي دهد كه خاموش كردن تنها يك چراغ اضافي كمك بسيار زيادي به اقتصاد كشور مي كند.
پس بايد تاحد امكان چراغ اتاق هايي را كه با آنها سروكار نداريم و كارمان با آنها تمام شده و از آن خارج مي شويم خاموش كنيم و در اتاق هاي ديگر به نحوي نورپردازي كنيم كه هم اتاق روشنايي مطلوب پيدا كند و هم برق اضافي مصرف نكنيم.

درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
تقاضا از راهنمايي و رانندگي
از معاونت راهنمايي رانندگي منطقه 16، تقاضاي رسيدگي به موارد زير را داريم:
۱- برخورد با متخلفان ورود ممنوع به كوچه شهيد محمديان خزانه بخارايي بالاتر از فلكه اول كه باعث سلب آسايش ساكنان شده است.
۲- ساماندهي سواري ها و اتوبوس هاي مسافركش واقع در خروجي ايستگاه مترو ترمينال جنوب.
۳- نصب پل عابر پياده در جنوب غربي ترمينال جنوب.
پل عابر را چرا انتقال داديد؟
پل عابر پياده روي بزرگراه اتوبان بسيج واقع در انتهاي 20 متري افسريه و بلوار ابوذر از كارآيي بالايي برخوردار بود، چرا اين پل را به پايين تر انتقال داده اند؟
روشنايي ندارد
بلوار فرحزاد ميدان بوستان، خيابان كوهستان، فاقد روشنايي است.
وزارت رفاه
خدمات وزارت رفاه آنطور كه لازم است براي مردم جا نيفتاده است. انتظار داريم كه در اين رابطه اقدام شود، چرا كه بيشتر مردم بيمه نيستند و مشكل بيمه دارند.
خط تلفن كودك  آزاري را راه نيندازيد!
بايد بگويم كه لزومي به راه اندازي خط تلفن كودك  آزاري نيست، چون سازمان بهزيستي، متولي اين كار، در حال حاضر خط تلفن صداي مشاور را براي ارايه خدمات در اختيار دارد و راه اندازي خط تلفن كودك آزاري باعث از رده خارج شدن صداي مشاور مي شود چرا كه حوزه كاري آن بسيار گسترده  تر از خط كودك آزاري است.
تقاضا از آيت الله شاهرودي 
پيرمردي به سن 70 سال به جرم فروش مال غير، شاكيان زيادي دارد، ولي بعد از 6-5 سال، با نفوذي كه دارد 3دفعه از كلانتري فرار كرده و 3 دفعه هم پرونده اش به دادگاه رفته، ولي رسيدگي نشده. شاكيانش هم آدم هاي رزمنده، بسيجي و افراد زحمتكش هستند، ولي معلوم نيست چه پشتوانه اي دارد كه اين كارها را مي كند. از آيت الله شاهرودي تقاضاي رسيدگي داريم.
ترياك قسطي 
دوستي دارم كه چند وقت پيش ترياك را ترك كرد، ولي مكاني در بازار هست كه ترياك را قسطي مي فروشند. نيروي انتظامي هم يك بار آنها را دستگير كرد، ولي دوباره آزاد شده اند و كار خودشان را مي كنند. همين قسطي فروختن ترياك باعث شد دوست من دوباره معتاد شود. دوست من چه گناهي كرده؟
سند نمي زند
۶-5 ماه پيش ماشيني را از كسي خريدم. بعد فهميدم به نام آن آقا نيست و سند را هم به نام من نزد. به شعبه 8 بازپرسي تهران شكايت كرديم و آقاي بازپرس قولنامه را نگاه كرد و الزام كرد سند را به نام من بزند. بعد از دو هفته هنوز سند به نام نشده و مي گويد هر جا مي خواهي برو شكايت كن.
يك پيشنهاد براي شهرداري 
يك پيشنهاد داشتم. شهرداري يا يكي از بنيادها در مناطق فقيرنشين شهرها، مراكزي درست كنند كه غذا بين فقيرها توزيع كنند. بين كساني كه چند وقت است گوشت نخورده اند. كساني هم كه نذري دارند ببرند آنجا. با هر كسي هم صحبت مي كنم مي گويند اگر باشد ما هم كمك مي كنيم.
اطلاع رساني كنيد
از يك هفته پيش كه روزنامه ها خبر دادند شركت گلدكوئست 550 كيلو سكه وارد كرده، ديگر هيچ خبري از اين قضيه در مطبوعات چاپ نشده. لطفا بگوييد اطلاع رساني كنند كه تكليف مردم چه شد و مردم چه بايد بكنند.

بازتاب
پست برق را برداريد
احتراما ، خواهشمند است دستور فرماييد در پاسخ به شكوائيه مندرج در روزنامه همشهري مورخ 20/7/83 تحت عنوان پست برق را برداريد مطلب ذيل چاپ گردد.
به آگاهي اهالي محترم خيابان خواجه عبدالله انصاري شرقي بعد از تقاطع بني هاشم مي رساند، هماهنگي لازم در خصوص جابه جايي پست مورد نظر با شهرداري منطقه 4 انجام شده كه در آينده نزديك مشكل برطرف و پست تخريب مي گردد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال شرق تهران 
وضعيت حقوقي كاركنان شركت پست 
احتراما ، در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه همشهري مورخ 21/5/83 در خصوص وضعيت حقوقي كاركنان شركت پست جمهوري اسلامي ايران جوابيه زير تقديم مي گردد:
به آگاهي مي رساند مجوز استخدام در شركت پست همانند ساير سازمان ها و شركت هاي دولتي منوط به اخذ مجوز از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور است. ضمنا در برخي از مواقع با توجه به حجم بالاي ترافيك شركت متبوع در توزيع مرسولات تعدادي نيروي موقت در چارچوب قرارداد منعقده به صورت انجام خدمت مشخص با مدت معين جذب شده اند. ضمنا يادآور مي شود حقوق ومزاياي پرداختي به تمامي كاركنان برابر با حقوق تعيين شده از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي است.
مدير كل روابط عمومي 

فروشگاه
021888.jpg
021915.jpg
021939.jpg

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
طهرانشهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |