سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۴۴
نمايشگاهي كه هرگز خلوت نمي شود
شور حجاب، معجزه قرآن 
022029.jpg
ظاهرا اثر هنري مورد نظر آنقدر زيباست كه حتي چشم رئيس جمهوري راگرد مي كند. البته دوستان مي گويند خطاي ديد است!
عكس : فارس 

رضا محدث
به نظر مي رسد شب هاي ماه رمضان با وجود سريال ها و برنامه هاي گوناگون تلويزيوني به كمتر كسي اين اجازه را بدهد كه از خانه خارج شود، چه رسد به اينكه به نمايشگاه برود. ولي انگار اين هنر و معجزه  قرآن است كه در اولين دقايق بعد از افطار، جاي پارك هم براي ماشين در خيابان حجاب پيدا نمي شود.
رايانه و نرم افزار
سالن شماره يك ميزبان بخش رايانه و نرم افزارهاي قرآني است. شايد بهتر است بگوييم در محلي براي رقابت بين شركت هاي مختلف توليدكننده اينگونه تجهيزات، انواع واقسام لوح هاي فشرده صوتي و تصويري، ادعيه ها، نوحه خواني، ترتيل كامل قرآن و .... هيچ صدايي را به وضوح نخواهيد شنيد، مگر اينكه نزديك يكي از بلندگوهاي كامپيوترهايي برويد كه يكي از اين سي دي ها درون آن قرار داده شده است.
نسخ خطي و تابلوي قرآني
وارد سالن شماره چهار كه مي شويد غرفه هاي ديگر كشورهاي جهان خودنمايي مي كنند. روبه رويتان غرفه كوزوو و بلغارستان قرارگرفته. يك نسخه خطي ارزشمند از قرآن كريم در اين غرفه جاي داده شده. اين نسخه ارزشمند خطي كه كار مسلمانان كوزوو است مربوط به قرن 17 ميلادي است. تابلوي قرآني ديگري نيز در كنار اين غرفه نصب شده و در توضيح آن نوشته شده:اين اثر توسط شيعيان كوزو و از طلا و نقره تهيه و به جمهوري اسلامي هديه شده.
تونس و قرآن كامل
يك صفحه روزنامه را درنظر بگيريد، شايد هم كمي كوچكتر، تصور كنيد در اين ابعاد يك قرآن كامل مقابل ديدگانتان قرار بگيرد. اين اثر كار هنرمندي اهل كشور تونس است كه اصل آن نيز در همان جا نگهداري مي شود و چند نسخه كپي از آن گرفته شده به كشورهاي اسلامي فرستاده شده كه ايران يكي از اين كشورهاست.
نخ طلا و آب طلا
چسبيده به غرفه تونس، هندي ها غرفه دارند. وجود تابلوهايي كه روي آنها اسماء جلاله و همچنين نام پيامبر اسلام ص با نخ طلا و گلابتون طراحي شده است. بشقاب هايي از مرمر كه آنها نيز مملو از آيات قرآني هستند كه با آب طلا مزين شده اند. آخرين اثري كه اينجا خودنمايي مي كند نسخ خطي مربوط به 600 سال قبل است. مسوول غرفه مي گويد: اصل اين اثر از بين رفته و مسلمانان هندي، مشابه آن را در سال هاي اخير به شكل زيبايي ساخته اند.
پوست آهو
گويا چيزي را از قلم انداخته ايم. بركه مي گرديم متوجه اثر زيبايي مي شويم. شجره آدم تا خاتم كه بر پوست آهو نگاشته شده است. اين اثر روي 27 قطعه پوست آهو نوشته شده است. طول اين اثر زيبا و كم نظير 14 متر و وزن آن هم 390 گرم است. اثر مربوط به هند است كه براي عرضه در نمايشگاه قرآن به يكي از غرفه ها داده شده است.
از ديگر شاهكارهاي اين غرفه آيه شريفه رمضان، آيه الكرسي و... كه روي پوست آهو نوشته شده است، اما اين آثار با سبك هاي مختلفي خوشنويسي شده. ثلث، نستعليق، تعليق ، رقاع و...
آثار هنري
تابلوهاي خطاطي ايرج يغمايي به همراه آثار تجسمي ديگر هنرمندان از جذابيت هاي ديگر نمايشگاه است. استاداني چون بهزاد، عبادي، بذرافشان، بهداد و...
آثار خلق شده، خود شامل حجم چوبي با نام الله، تابلو تذهيبقل هوالله، رحل قرآن مشبك، قلم زني حمد و سوره، معرق خطي و... است. همچنين تابلوهاي ديگري از هنرمندان و استادان شهرستاني همچون نازك كاري، و ان يكاد روي چوب سنندج، جعبه لاكي قرآن اصفهان، جعبه قرآن خاتم شيراز تابلوي مينياتور اصفهان، گلدان سراميك نطنز و... در نمايشگاه در معرض تماشا قرار داده شده است.
تابلوي عاشورا
تابلويي بزرگ با نام عاشورا. صحنه اي زيبا و آشنا، اين بار روي چوب. اين تابلو نيز كار هنرمندان خوب كشورمان است؛ يك تابلوي بزرگ و نفيس.
مساحت تابلو 24 متر مربع است و طولي معادل 6 متر و ارتفاعي 4 متري دارد. براي ساخت اين اثر زيبا و خارق العاده 30 مدل چوب به كار رفته است و هنرمندان ايراني ظرف مدت 2 سال اين اثر را خلق كرده اند.
كارگاه آموزشي
سالن شماره سه و بخش جوان اقدام به برپايي كارگاه هاي آموزشي كرده است. كارگاه حجاري، سفالگري و... جمعيت زيادي را به خود جذب كرده است.
نوجوانان و جوانان سعي مي كنند با هيجان و علاقه زياد در اين كارگاه ها حضور پيدا  كنند و كارهايي را كه ظرف مدت حضور خود در آنجا تهيه كرده اند با خود به عنوان يادگار مي برند. حضور همه نوجوانان و جوانان در اين كارگاه ها بلامانع است و هر فردي مي تواند يك بار هم كه شده حجاري، سفالگري و كارهاي ديگر را با ابزاري كه آنجا فراهم شده امتحان كند.
ريزترين قرآن
صف طولاني مقابل چشممان نمايان مي شود. چند دستگاه ميكروسكوپ وجود دارد و مردم يكي پس از ديگري داخل اين ميكروسكوپ ها را نگاه مي كنند و حيرت زده سر بر مي دارند. ريزترين نام خدا روي دانه برنج، بسم الله الرحمن الرحيم روي يك تار مو و... واقعا باور نكردني است. براي نوشتن چنين عباراتي به اين ريزي نويسنده يك دقيقه وقت مي گذارد. يك سال و نيم است كه اين كار را آغاز كرده، خودش مي گويد:چشم من سه برابر انسان عادي توانايي دارد. و در نهايت بوفه اي كه در خارج از نمايشگاه، هست و پس از يك گشت چند ساعته داخل نمايشگاه چند دقيقه اي را مي توانيد بنشينيد و استراحت كنيد. در طول روز و در نوبت كاري صبح نمايشگاه، بيشتر دانش آموزان از مدارس براي تماشا به نمايشگاه مي آيند كه رقمي نزديك به 2 هزار نفر را شامل مي شود. بعدازظهرها و بعد از افطار هم خانواده ها با سروصدا و حرارت نمايشگاه را اشغال مي كنند. تعدادشان را نپرسيد بايد برويد و ببينيد. ما فقط از جاي پارك خودروها به شما گفتيم، بقيه را خودتان بايد ببينيد.
022026.jpg
غرفه هنر جزو جذابترين غرفه هاي نمايشگاهي تهران است؛ ظرفي منقوش با خطوط اسلامي، ساخته شده توسط هنرمندان مسلمان هند.
022020.jpg
۲۷ قطعه پوست آهو ودستان هنرمندان هندي. در اين اثر شجره نامه حضرت آدم تا پيامبر اسلام و ائمه اطهار و سيره زندگي آنها ثبت شده.
022023.jpg
الهام از قرآن، طلا، نقره و خلق يك اثر. در غرفه كوزوو حتما سراغ اين اثر را بگيريد.
عكس ها : ايلنا

وقتي عكس از گوشي بيرون مي آيد
022014.jpg
تلفن همراه دوربين دار. بله اخيرا در ايران هم اين پديده بيشتر به چشم مي آيد و در ميان كساني كه از تلفن همراه استفاده مي كنند، تعداد زيادي دوربين دار آن را ترجيح مي دهند. بر اساس بررسي هاي انجام شده، تا پايان سال 2004 فروش موبايل هاي دوربين دار چهار برابر بيشتر از فروش آنها در پايان سال 2003 خواهد بود و تعداد موبايل هاي فروخته شده در اين سال به 159 ميليون خواهد رسيد كه رشدي معادل 140 درصد را داشته است. بر اساس اين گزارش، همچنين پيش بيني شده است كه تا پايان سال 2008، 70 درصد از تلفن هاي همراهي كه ساخته مي شود دوربين دار باشند.
افزايش تكنولوژي در موبايل ها در اروپا مردم را مجبور به خريد اين گوشي ها مي كند.در حال حاضر در اروپا گوشي هاي دوربين دار توانايي عكاسي با كيفيت 3/1 مگاپيكسل را دارند. اما در ژاپن و كشورهاي آسيايي همجوار آن، تكنولوژي تلفن هاي دوربين دار بسيار پيشرفته تر است و درحال حاضر تلفن هايي وجود دارند كه دوربين هاي آنها با كيفيت 2/3 مگاپيكسل عكس مي گيرند.
به خاطر علاقه بيش از حدي كه مردم كشورهاي اروپايي براي خريد و استفاده از اين گوشي ها پيدا كرده اند، شركت هاي توليدكننده اين تلفن ها بر آن شده اند تا امكانات گوناگوني را فراهم كنند تا آنها بتوانند عكس هايي را كه گرفته اند براي هم ارسال كنند؛ امكاني كه ما هنوز در كشورمان نداريم و به نظر هم نمي آيد كه به اين زودي ها خبري از آن باشد.
در ادامه اين گزارش به نكته جالبي اشاره شده. تا زماني كه كيفيت تصاوير بالاتر نرفته و بهتر نشده است، مردم علاقه اي به چاپ عكس هايي كه با موبايل گرفته اند، ندارند.
آنها همچنان درصدد افزايش كيفيت دوربين ها هستند. تا اواسط سال 2005 اكثر تلفن هايي كه دوربين دارند، حداقل 2 مگاپيكسل كيفيت خواهند داشت.
حالا با وجود گسترش اين تلفن ها و رشد قابل توجه آن، در بسياري از نقاط مخالفت با آن آغاز شده. در حال حاضر ورود به بعضي اماكن با اين تلفن ها ممنوع اعلام شده. شركت هاي اينتل، سامسونگ، ساختمان وزارت خارجه انگلستان و ساختمان دادگستري در ايالات متحده آمريكا به خاطر مسايل ايمني از ورود چنين تلفن هايي جلوگيري مي كنند.
بسياري از مدارس و سالن هاي ورزشي و بدنسازي نيز وضع مشابهي دارند، طبيعتا با افزايش فروش اين گونه گوشي ها و با افزايش تعداد آنها در ميان مردم قوانين و حساسيت هاي بيشتري نيز براي آن به وجود مي آيد.
اين در شرايطي است كه اين اواخر گوشي هاي دوربين دار معمولي هم در ايران دردسرساز شده اند. جست وجوي مختصر در اينترنت، خيلي راحت به ما ثابت مي كند كه سوء استفاده از تكنولوژي براي ما چه زود تبديل به بحران اجتماعي مي شود. گذشته از اين، عكس هاي ديگري در دست مردم ديده مي شوند كه در محافل خصوصي از اشخاص سرشناس گرفته شده اند. حالا ما مانده ايم كه براي وارد شدن گوشي هاي جديد به ايران لحظه شماري كنيم يا ...

شب هاي احياء
نگاه كردم و نگاشتم:گريه هاي كساني كه با نداي مداح همراند، بعضي ها هم يه كتاب قرآن يا مفاتيح در دست گرفتند و مشغول غوص شنا در اين دو دريايند. بعضي ها مي آيند و مي گذرند و گاه مي انديشند در اين عبارت : ضيافت عشق ! ... بعضي در خواب فرو رفته اند و من با خود مي انديشم كه چقدر بهتر است بودنشان از نبودنشان ! سراغ يكي از بچه ها رفتم گفتم فلاني ! همه مثل محرما سپيد پوشيدن تو چرا امشب سياه پوشي ؟؟ يه نگاهي به بالا انداخت و گفت : اوني كه بايد بدونه مي دونه ولي من واسه دل خودم سياه پوشيدم تا مثلا يه كار كنم خدا فكر كنه اگه رو سياهم به خاطر اينه كه رنگ سياه لباسام رو صورتم سايه انداخته نه سياهي گناهام. ولي چه فايده ؟... ! رفتم سراغ يكي از بچه ها ديدم يه گوشه واسه خودش پيدا كرده و دستاشو دور زانواش حلقه كرده ، نگاهشو دوخته به آسمون و زير لب يه چيزايي مي گه و اشك هاش طوري از چشماش جاري مي شه كه حرارتش از دور هم احساس مي شه؛ به چشماي پر از اشكش حسوديم شد و ديگه به خودم اجازه ندادم بپرم وسط حرفاي يه بنده با خداي خودش ! اللهم الرزقنا قلبا خاشعا و عينا باكئا از كي بنويسم ديگه ؟ از بچه هاي كادر كه در حال انجام كار اشكاشونو از جلو چشماشون پاك مي كنن تا با دقت بيشتري كارو انجام بدن ؟ از اونايي كه با حيرت و بهت تمام گوشه به گوشه مراسمو برانداز مي كنن و از ضجه هاي بچه ها انگشت به دهان مي مونن ؟ از دعاهاي تلخ و شيريني كه بين گريه هاي بچه ها مهمون دلا مي شن؟ از الهي العفو گفتناي يه نوجوون 14 ساله؟ يا از اللهم اشف مرضانا گفتن مادر يه بچه 7 ساله؟ يا از اين كه اون مادر مي دونه شفاي بچه اش فقط دست خداست ؟ يا از هزار تا دعاي رنگارنگ ديگه ؟ نمي دونم از چي بنويسم ... فقط اينو مي دونم كه يه جمله واسه خدا دارم . مي خوام بهش بگم : خدايا! از همه رقم بنده هات اين جا اومدن، مي دونم كه تو هنوز هم سر حرفت ايستادي! والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا . بيش از تو چه كسي به عهدش وفاداره ؟ و من اوفي بعهده من الله . خدايا! تو گويي چه خواهي ؟ مو گويم كه هيچ ، اسيري را نگاهي!
همين و بس !

بيت
من ملك بودم و فردوس برين جايم بود
آدم آورد در اين دير خراب آبادم 

همه ما متعلق به دنياي ديگري هستيم. قصه به همين سادگي است. ساده تر اينكه اين دنيا نه فرضي است و نه متافيزيك بلكه در رئاليسم زندگي هر يك از ما قابل وجود است.
اگر در زندگي احساس پيشرفتي دلخواه نداريد، اگر در كار چنانكه بايد و شايد موفقيتي كسب نمي  كنيد و اگر روابطي مطلوب ودوست داشتني را خلا‡ زندگي خود مي  بينيد همه به اين نكته برمي گردد كه شما عاشق موقعيتي كه در آن هستيد، نيستيد يا به عبارتي بهتر در فضاي دوست داشتني خود قرار نداريد. فضاي مطلوب هر كسي كه بهترين ها را براي او در بردارد تنها در سايه علاقه به ثانيه ثانيه آن، به دست آمدني است.
اغلب ما بنا به شرايطي كه حال يا مربوط به خودمان است و معذوريت ها يا جبري كه محيط بر ما تحميل مي  كند، در فضايي تصميم به بالندگي مي  گيريم كه افقي روشن و ايده آل بعيد مي  نمايد. اما همين فطرت كمال طلبي ما را ناخود آگاه و چه بهتر كه خود آگاه، به سمتي مي  برد؛ سمتي كه همان دنياي واقعي و آسماني ماست. اوج اين گفتارها و انديشه ها درني نامه مثنوي مولانا متبلور مي     شود؛ انالله و انااليه راجعون. همه به سمتي مي                    رويم كه مقصود اصلي ذهن ما در آنجا رخت اقامت مي         افكند يا بهتر اينكه دوست دارد بيفكند.
در اين دستيابي به آن دنياي آرماني، نوشدن و عطش نسبت به تحول يا همان آسمان شكافتن و طرحي نو در انداختن از بناهاي اصلي است. اينكه هر روز و هر لحظه به فكر خلقي تازه و آفرينشي نو باشيم. همه اين تحول ها همان دنياي مطلوب هر كسي را رقم خواهد زد. كافي است به اين آفريدن بيشتر و عميق تر بنگريم.
هر كسي كاو دور ماند از اصل خويش 
بازجويد روزگار وصل خويش 


فرهنگ
مسابقه كاريكاتور دست انداز
اگر به طنز نويسي و كشيدن طرح هاي مختلف كاريكاتور علاقه داريد، مي توانيد در جشنواره طنزنويسي و كاريكاتور دست انداز كه در فرهنگسراي دانشجو برگزار شده، شركت كنيد. اين جشنواره در تاريخ 15 آذر ماه برگزار مي شود و شامل دو بخش كاريكاتور و طنزنويسي با موضوعات: بي فرهنگي شهري، وعده هاي اصحاب بلديه، فرهنگ شهري، شهر فرهنگي، عدالت شهري، دردسرهاي يك شهر و ... است. اگر مي خواهيد در اين جشنواره شركت كنيد فقط تا پايان آبان ماه فرصت داريد تا آثار تان را به نشاني: خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي، خيابان 21، پارك شفق ، فرهنگسراي دانشجو، دبيرخانه جشنواره طنز و كاريكاتور بفرستيد. اگر هم براي كنكور درس مي خوانيد و فرصت اين كارها را نداريد، مي توانيد در كنكورهاي آزمايشي كه خانه فرهنگ فرزانگان برگزار كرده شركت كنيد. اين كنكورها در تمامي رشته ها و براي آشنايي بيشتر جوانان با كنكور و كاهش فشارهاي روحي و هيجان برگزار مي شود. براي اطلاعات بيشتر از اين برنامه مي توانيد به نشاني: نارمك، انتهاي خيابان گلستان، پارك تسليحات، كوچه شهيد گلستاني مراجعه كنيد يا با شماره  تلفن 7834545 تماس بگيريد.

نمايشگاه
آثار خوشنويسي و پوسترهاي چهار گوش
براي برگزاري نمايشگاهي از آثار هنري مسلما بهانه اي لازم نيست، اما اين ماه يعني ماه رمضان هميشه بهانه خوبي براي برگزاري نمايشگاه هاي هنري بوده است. اين بار نگارخانه جوان به مناسبت اين ماه يك نمايشگاه خوشنويسي گروهي را برگزار كرده است. در اين نمايشگاه آثاري از عبدالله زاده، اسفنديار و تن به نمايش گذاشته مي شود. اين نمايشگاه تا 24 آبان ماه ادامه دارد و براي بازديد از آن مي توانيد هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر به نشاني: ميدان خراسان، خيابان خاوران، فرهنگسراي جوان برويد. همچنين نمايشگاه ديگري از پوسترهاي گروهي از هنرمندان در گالري طراحان آزاد برپاست. در اين نمايشگاه كه با عنوان پوسترهاي چهار گوش برگزار شده، در مجموع 20 پوستر در قطع 100 در 75 سانتيمتر از آثار فرهاد فزوني، بهزاد جوانبخت ، ايمان راد و مرتضي آكوچكيان به نمايش در آمده اند. براي ديدن اين پوسترها كه همگي در شاخه گرافيك فرهنگي، هنري قرار دارند تا 14 آبان ماه فرصت داريد از ساعت 3 تا 7 بعد از ظهر به نشاني: ميدان فاطمي، ميدان گلها، ميدان سلماس، پلاك 41 مراجعه كنيد.

كتابخانه
بادبادك باز
در كتابخانه امروز باز هم مي خواهيم يك كتاب جديد را به شما معرفي كنيم. اين كتاب رمان بادبادك باز نوشته خالد حسيني نويسنده افغان است كه قرار شد انتشارات همراه آن را به بازار كتاب عرضه كند. تم اصلي اين رمان عشق و تفاهم است و حسيني در اين كتاب سعي كرده به خواننده بفهماند كه در افغانستان به غير از جنگ و جدال چيزهاي ديگري هم هست. در واقع اين داستان از حدود سال 1979 شروع مي شود و تا سال 2003 ادامه پيدا مي كند. راوي اين رمان فردي است كه در جواني به آمريكا سفر مي كند و در همين زمان در افغانستان جنگ شروع مي شود و ... در حقيقت بادبادك در اين رمان سمبل دوستي و برادري است و رمان با تاكيد بر همين موضوع به پايان مي رسد. سبك اين داستان رئاليسم است و با اينكه هنوز شايد يك سال هم از زمان انتشار اين رمان نگذشته است، اما اين كتاب به چند زبان زنده دنيا ترجمه شده و تا حالا هم 2000 صفحه درباره اين كتاب مطلب در نشريات مختلف دنيا چاپ شده است. اگر كمي منتظر بمانيد اين كتاب 200 صفحه اي به زودي به بازار مي آيد.

هوا
نيمه ابري، نيمه آفتابي !
امروز نو شده ايم. در اين تحول و نو شدن چند ميهمان اضافه شده اند و البته اين ميهمان ها از نوعي هستند كه كنگر خواهند خورد و لنگر خواهند انداخت. پس فكر نكنيد كه قرار است مدت كوتاهي بمانند. در اين تحول بعضي ستون ها هم رفته اند و جايشان را به همان ميهمان ها ي تازه وارد داده اند. اما اتفاقي كه افتاده اين است، برخي ستون ها بدون هيچ تغييري باقي مانده اند. ستون هوا هم جزو همين گروه سوم است.
پس اگر فكر كرديد در اين نو شدن به نحوي مي توانيد از شر ستون هوا خلاص شويد، اشتباه كرده ايد. از اين حرف  هاي مقدماتي كه بگذريم، راجع به هواي امروز تهران بايد بگوييم كه نيمه ابري است. نمي دانيم شايد اين نيمه ابر ها به تمام تبديل شود و باراني به شهر بزند و شايد هم نيمه ها به آسماني كاملا آفتابي تبديل شود.
دماي هواي تهران هم امروز در گرمترين ساعات به 23 درجه بالاي صفر خواهد رسيد. اگر اين درجه حرارت را از عدد 12 كه اختلاف ميان شب و روز است كم كنيد به عدد 11 مي رسيد كه هواي امشب تهران خواهد بود.

صحنه
تعزيه در شب هاي قدر
اگر جزو آن دسته از افراد هستيد كه به سنت ها و آداب و رسوم قديمي علاقه داريد و به آنها پايبند هستيد، احتمالا به نمايش هاي تعزيه و تعزيه خواني هم علاقه داريد. بنابراين به شما خبر مي دهيم كه براي شب هاي قدر برنامه نچينيد، چون واحد نمايش فرهنگسراي جوان به مناسبت فرا رسيدن شب هاي قدر مراسم تعزيه خواني را از 12 تا 16 آبان ماه برگزار كرده است. اين مراسم در حقيقت براي آشنايي و شناخت بيشتر جوانان با شيوه زندگي معصومين و چگونگي به شهادت رسيدن آنها و الگو قرار دادن سنت هايشان برگزار مي شود. ضمنا مجلس  هايي كه در اين پنج روز برگزار مي شوند عنوان هايي مانند: شهادت حضرت علي، مجلس جوانمرد قصاب، شهادت ميثم تمار، مجلس فضل و فتاح و مجلس عمر ابن عبدود را دارند. اين مراسم هر روز از ساعت 7 بعد از ظهر توسط گروه شهيد فلاحي به سرپرستي آقاي معينيان و در سالن شهيد مطهري برگزار مي شود.

سايت
شبكه نمايش خانگي
روابط عمومي موسسه رسانه هاي تصويري اعلام كرد: اين موسسه در ادامه سياست هاي جديد خود مبني بر برقراري ارتباط گسترده با مخاطبان وعلاقه مندان شبكه نمايش خانگي و استفاده از ابزارهاي نوين ارتباط جمعي، اقدام به راه اندازي يك پايگاه اينترنتي كرده است. در پايگاه اينترنتي موسسه رسانه هاي تصويري كه با آدرس www.rasaneha.com تاسيس شده است، بخش هاي متنوعي گنجانده شده كه عبارتند از: اخبار موسسه، ليست فيلم هاي موجود در موسسه به خلاصه داستان، فهرست عوامل،  سال ساخت و تصاويري از فيلم، فرم نظر سنجي اينترنتي، اسامي و آدرس نمايندگان فروش موسسه رسانه هاي تصويري در كشور، معرفي تعدادي از وب سايت هاي فعال در زمينه سينما شامل شركت هاي سينمايي و مراكز توليد فيلم هايي كه در شبكه نمايش خانگي توزيع شده اند و اسامي فيلم هاي توليد شده توسط موسسه رسانه هاي تصويري يا فيلم هايي كه به زودي در شبكه توزيع خواهند شد. يكي از ويژگي هاي مهم و قابل توجه پايگاه اينترنتي موسسه رسانه هاي تصويري، فروش آن لاين محصولات عرضه شده در شبكه نمايش خانگي است كه در آن كاربر مي تواند عناوين مورد علاقه خود را توسط كارت هاي اعتباري از شبكه اينترنت خريداري كند. ضمن اينكه فهرست فيلم هاي ارايه شده توسط ساير موسسات ويدئورسانه ايران هم در بخش ويژه اي براي كاربران گنجانده شده است.

ورود
تحول
۱-زمان تغيير رسيده بود. سعي كرديم همه چيز را متحول كنيم. اول شكل صفحه و بعد اگر توانايي اش را داشتيم، محتواي مطالب.
۲ - گذشته از تغيير كلي صفحه، چند تازه وارد يا دوباره بازگشته هم داريم. نويسنده بيت قول داده به مناسبت تحول صفحه خوش قول باشد و خروج هم كه خروج است، ديگر.
۳ - احتمالا نيازي به توضيح اضافه نبود.

جعبه
شب هاي قدر در سيما
مجموعه باران رحمت در شب هاي قدر به پخش تواشيح مرتبط با اين ايام و نيز تفسير آيات مربوطه به ليله القدر و پخش سوگواري مولاي متقيان، حضرت علي ع اقدام مي ورزد. خبر ديگر اينكه برنامه اي در حال ساخت است كه به مشكلات و مسايل گروه سني نوجوانان اقدام مي كند. تهيه كننده اين برنامه حسن جوهرچي است و قرار است بعد از اتمام ماه رمضان از شبكه تهران پخش  شود. نام اين برنامه رنگ فردا است.
امشب مصادف است با اولين شب از شب هاي ارزشمند قدر و همچنين شب ضربت خوردن مولاي متقيان، امير مومنان، حضرت علي ع است. بنابراين بعد از افطار ويژه برنامه هاي اين شب پخش مي شود.
ساعت 13 مي توانيد تكرار مردان كوچك را از شبكه دوم تماشا كنيد. 45:13 تكرار سريال من يك مستاجرم از شبكه 3 پخش مي شود. دايره بسته را مي توانيد ساعت 15:14 از شبكه دوم ببينيد. خانه بدوش هم ساعت 15 از شبكه سوم پخش خواهد شد.
اذان مغرب امروز و وقت افطار ساعت 27:17 دقيقه به افق تهران خواهد بود. سريال كمكم كن را مي توانيد ساعت 50:17 تماشا كنيد. خانه بدوش هم تا پايان ايام قدر و شهادت حضرت علي ع پخش نمي شود. رسم عاشقي ساعت 10:19 از شبكه تهران پخش خواهد شد. امشب مسابقات فوتبال جام باشگاه هاي اروپا هم به خاطر پخش ويژه  برنامه هاي شب قدر پخش نخواهد شد.
امشب مي توانيد ويژه برنامه هاي شب قدر را به طور زنده از مرقد امام، مهديه تهران و مسجد بلال از شبكه اول، شبكه تهران و شبكه سوم تماشا بفرماييد، البته بهتر است كه خودتان به مساجد يا تكايا برويد. التماس دعا.

ذهن زيبا
انسان هاي شاخص و نامدار، همگي در يك چيز مشتركند؛ حس مسووليت پذيري زياد.
امام هادي ع
انسان مي تواند۲۰ سال پي كاري را بگيرد و به اندازه 20 سال تجربه گرانبها بيندوزد، يا اينكه 20 سال پي كاري را بگيرد و تنها به اندازه يك سال تجربه اندوخته باشد.
گوئن جكسون

خروج
شناسنامه 
ماهيت يك تازه وارد را مي شود از زندگينامه اش تشخيص داد. اينجا زندگينامه تنها يك شناسنامه است؛ نام: خروج، شماره شناسنامه: نامشخص، روز تولد: يك روز پاييزي كه حتي شنبه هم نيست، محل تولد: گوشه پايين صفحه، نزديك به بيرون صفحه.
حرف ديگري نيست، اگر هم هست حوصله اي نيست. منتظر طعم گس حرف هاي خروج باشيد!

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
طهرانشهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |