شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۴ - Nov 13, 2004
دعاي روز بيست و نهم ماه مبارك رمضان
اَللّهُمَّ غَشِّني فيهِ بِالرَّحمَهِ وَ ارزُقني فيهِ التَّوفيقَ وَ العِصمَهَ
وَ طَهِّر قَلبي مِن غَياهِبِ التُّهمَهِ يا رَحيماً بِعِبادِهِ المُؤمِنينَ.
اي خدا در اين روز مرا سراپا به رحمت خود درپوشان و هم توفيق و حفظ از گناهان روزي فرما و دلم را از تاريكي هاي مشكوك و اوهام پاك دار، اي خداي مهربان بر اهل ايمان.
امروز با حافظ
كه جوش شاهد و ساقي و شمع و مشعله بود
به كوي ميكده يارب سحر چه مشغله بود
بناله دف و ني در خروش و ولوله بود
حديث عشق كه از حرف و صوت مستغني است
احمدرضا درويش:
سينماي ايران علي رغم موفقيت هاي جهاني در زمينه فناوري ناموفق است
ايرنا: احمدرضا درويش  كارگردان  سينما گفت : صنعت  فيلم  ايران  برغم  موفقيت هاي  بين المللي  از فقدان  فناوري  نوين  و نبود سالن  نمايش  رنج  مي برد.
وي  در مراسم  افتتاح  نمايش فيلم  دوئل  افزود: سينماي  ايران  در رديف  ۱۰ كشور صاحب  نام  در حوزه  فيلم سازي  قرار دارد اما اين  پرسش  مطرح  است  كه  سينماي  ما از ميان  ۸۰ هزار سالن موجود در جهان  در چه  رتبه اي  قرار دارد؟.
فيلم  سينمايي  دوئل  آخرين  ساخته ي  درويش  از چهارشنبه  گذشته  در قالب  اكران عيد فطر در سينماهاي  تهران ، شهرستان ها و كشور امارات  روي  پرده  رفت .
مراسم  اكران  اين  فيلم  با حضور مسئولان ، جمعي  از هنرمندان  و اهالي  رسانه ها در سينما صحرا برگزار شد.
درويش با ابراز اميدواري كه  سالن هاي  نمايش  همپاي  سينماي  ملي  رشد كند، تاكيد كرد: با توليد اين  فيلم  ثابت  شد كه  بدنه  سينما از ظرفيت  بالقوه اي  براي  حضور موثر و ارايه توليدات  بين المللي  برخوردار است .
وي ، هنرمندان  را ذخيره هاي  كشور و آيينه  تمام  نماي  جامعه  دانست  و افزود: جامعه  هنري  تنها از مردم  و مسئولان  انتظار احترام  دارد و نبايد به  خاطر يك دستمال  قيصريه  را به  آتش كشيد.
درويش  در عين  حال  توليد فيلم  دوئل  را زمينه اي  براي  جذب  مخاطب  و ثبت شكوه  ايثار رزمندگان  در دوران  دفاع  مقدس  عنوان  كرد.
مرحله  پيش  توليد و فيلمبرداري  دوئل  كه  از طرح هاي  پرهزينه  سينمايي  است در حدود ۹ ماه  در مناطق  جنوبي  كشور طول  كشيد.
دوئل  داستان  مردي  به  نام  زينال  است  كه  پس  از سال ها اسارت  در عراق  به كشور برمي گردد و به  خيانت  و خسارت  وارد كردن  به  زادگاهش  متهم  مي شود.
در اين  فيلم  كه  جوايز اصلي  بيست  و دومين  جشنواره  فجر را دريافت  كرد، پرويز پرستويي ، انوشيروان  ارجمند، پريوش  نظريه ، سعيد راد و پژمان  بازغي  نقش  آفريني  كرده اند.

۶ استان ميزبان جشنواره منطقه اي تئاتر
مهر: جشنواره منطقه اي تئاتر كشور از ۶ تا ۳۰ آذرماه در ۶ استان برگزار مي شود.
محمد حسين عابدي مدير روابط عمومي مركز هنرهاي نمايشي گفته است: همايون غنواتي مدير امور استان هاي مركز هنرهاي نمايشي، استان هاي كهكيلويه و بوير احمد، بوشهر، يزد، گلستان، سمنان و كردستان را به عنوان برگزاركنندگان اين جشنواره اعلام كرده است. وي در ادامه افزود: آخرين استان ۲۷ آذرماه جشنواره خود را آغاز مي كند و همگي تا ۳۰ آذر ماه نتايج بدست آمده را اعلام مي كنند. عابدي همچنين در مورد چگونگي انتخاب اين استان ها به عنوان محل برگزاري جشنواره منطقه اي تئاتر گفت: پيش از اين استان هاي ديگري به عنوان برگزاركننده در نظر گرفته شده بود ولي با توجه به اين كه اغلب آنها اثري براي ارائه آماده نكرده بودند انگيزه اي براي قبول برگزاري نداشتند.

۷۰۰ ناشر بين المللي در دومين نمايشگاه كتب دانشگاهي
دومين نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي، امسال همزمان با هفته پژوهش در تهران برگزار مي شود.
دفتر ارتباطات رسانه اي دومين نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي ضمن اعلام اين خبر افزود: استقبال چشمگير محافل دانشگاهي، دانشجويان، محققان و پژوهشگران از اولين نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي (كه بهمن ماه سال گذشته برگزار شده بود) انجمن فرهنگي ناشرين بين المللي را بر آن داشت تا نمايشگاه امسال را به شكلي گسترده تر برگزار نمايد. از اينرو دومين نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي، همزمان با هفته پژوهش (۲۲-۲۶ آذرماه) و با هماهنگي ۳ وزارتخانه علوم و تحقيقات و فن آوري، بهداشت و درمان و آموزش پزشكي و فرهنگ و ارشاد اسلامي در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.
بنابراين گزارش در نمايشگاه امسال ۷۰۰ ناشر بزرگ و معتبر بين المللي،  بيش از سي هزار عنوان از كتابهاي خود را در موضوعات: مهندسي، علوم انساني، علوم پزشكي، هنر، كشاورزي و ساير رشته هاي مرتبط عرضه خواهند كرد. كتابهاي مذكور جديدترين كتب منتشر شده در سال ۲۰۰۴ ميلادي و قبل از آن است كه توسط اين گروه از ناشرين به چاپ رسيده است.اضافه مي شود: تمامي كتب شركت كننده در دومين نمايشگاه با تخفيف ويژه و به شكل آزاد بدون محدوديت به متقاضيان عرضه خواهد شد.

دايره با حضور پناهي نقد و بررسي شد
ايسنا: فيلم «دايره» ساخته به نمايش در نيامده جعفر پناهي، روز گذشته به همت كانون سينماگران جوان به نمايش درآمد.
بعد از نمايش فيلم، احمد طالبي نژاد منتقد در مقدمه اي پناهي را يكي از بزرگترين فيلمسازان ايراني كه توانسته است با ساخت ۴ فيلم به شهرت برسد معرفي كرد و گفت: اما اين فيلمها به جز اولين فيلم «بادكنك سفيد» با مشكل نمايش در ايران مواجه بودند و هستند. بر اساس همين گزارش جعفر پناهي ضمن اظهار تعجب گفت: معاونت سينمايي هفته گذشته تعداد جوايز بين المللي سينماي ايران را ۱۱۰ جايزه اعلام كردند، اما از نمايش همين فيلمهايي كه به آن افتخار مي كنند، ممانعت بعمل مي آورد. وي تصريح كرد: چگونه مي شود امكان نمايش فيلم «مايكل مور» را در ايران همزمان با آمريكا فراهم كرد.

تازه هاي دنياي رسانه ها
شبكه تلويزيوني آمريكا كلاهبرداري دانشگاه هاي غيابي «آن لاين» را افشاء كرد
چهارشنبه شب گذشته شبكه سي بي اس آمريكا يك گزارش طولاني پخش كرد كه حكايت از فروش هزاران مدرك تحصيلي دانشگاهي به روشي تازه (روش اينترنتي) مي كرد. بانو «مي بري» گزارشگر اين شبكه از چند «ديپلما ميل» (كارخانه سازنده مدرك تحصيلي) و شگرد كار گردانندگان آنها پرده برداشت كه از مدرك غيابي ليسانس تا دكترا صادر مي كردند و به قول مجري برنامه، به همان سرعتي كه اين كاغذها (مدارك تحصيلي) به چاپ مي رسيد، براي اشخاص در اكناف جهان صادر و ارسال مي شد. «مي بري» اتاقي را در كنار ساختمان يك كليسا در يك نقطه دور افتاده در ايالت كوهستاني و كم جمعيت «ويومينگ» آمريكا نشان داد كه نام دانشگاه مكاتبه اي «هميلتون» بر آن نهاده بودند و از طرق مختلف و از جمله اينترنت برايش تبليغ مي كردند. به اظهار گزارشگر و شهود و برخي قربانيان آن، دريافت مدرك ليسانس و دكترا از اين دانشگاه بدون استاد و كلاس و كتابخانه، نياز به خواندن درس و گذراندن امتحان نداشت، متقاضي تنها بايد پول حواله مي كرد و يك «تز» مي فرستاد كه اين تز هم به آشغالداني انداخته مي شد و طولي نمي كشيد كه مدرك تحصيلي مورد تقاضا با پست ارسال مي گرديد. تز را به اين سبب مطالبه مي كردند كه متقاضي مدرك، به واقعيت داشتن چنين دانشگاهي ترديد نكند و آن را خيالي نپندارد. گزارشگر گفت كه برخي از مدارك ظرف يك هفته پس از وصول حواله پول صادر مي شد. اين دانشگاه مكاتبه اي مدعي شده بود كه از انجمن مدارس عالي غرب آمريكا اعتبارنامه دارد. بيشتر مشتريان اين بنگاه ساخت مدرك، اتباع كشورهاي ديگر به خصوص ممالكي بودند كه مدرك تحصيلي در آنها شرط ارتقاء رتبه و گروه است. اين كار ادامه داشت تا اين كه بانويي از كارمندان وزارت دفاع آمريكا كه داراي مدرك فوق ليسانس(واقعي) بود از طريق مكاتبه براي دوره دكتراي اين دانشگاه مكاتبه اي ثبت نام كرد و يك تز واقعي هم فرستاد و ظرف مدتي كوتاه مدرك دكترا دريافت كرد و از اين سرعت، متعجب و دچار ترديد شد و درصدد تحقيق برآمد كه معلوم شد دانشگاه صرفاً مكاتبه اي در آمريكا وجود نمي تواند داشته باشد و به دست آوردن مدرك دكترا حتي در دانشگاه هايي كه هنوز براي آن دوره اكرديته نيستند مستلزم حضور دست كم دو سمستر (يك سال تحصيلي) در كلاس درس و دفاع از تز در برابر جمع استادان و دانشجويان و داشتن استاد مشاور است. به اين ترتيب اف بي آي (پليس فدرال آمريكا) وارد عمل شد و قلابي بودن دانشگاه را كشف كرد و معلوم شد كه به وسيله شخصي كه در فلوريدا (نزديك به پنج هزار كيلومتر دورتر از ويومينگ) زندگي مي كند به وجود آمده و تا آن زمان از اين راه ميليون ها دلار به جيب زده است.
زيان آور بودن مصرف ويتامين «اي» اضافي
پنجشنبه گذشته اعلاميه چند مر كز تحقيقات پزشكي از جمله انجمن بيماري هاي قلب آمريكا و نشست پزشكي نيوارلئان خبر اول رسانه هاي آمريكا و حتي مقدم بر اخبار مربوط به جنگ فلوجه بود. طبق اين اعلاميه ها، مصرف روزانه بيش از چهارصد واحد بين المللي ويتامين «اي» شيميايي براي سالخوردگان و افرادي كه بنيه ضعيف دارند خطرناك است. قبلاً اعلام شده بود كه مصرف روزانه اين ويتامين به درمان بيماري هاي قلبي كمك و از سرطان جلوگيري مي كند و باعث طول عمر مي شود كه با تحقيقات تازه معلوم شده است مصرف بيش از دويست واحد آن در هر روز نتيجه عكس مي دهد و تاكنون باعث مرگ بسياري از بيماران قلبي شده است. ويتامين «اي» يك آنتي اكسيدانت شناخته شده است. در اين اعلاميه ها توصيه شده است كه ويتامين «اي» شيميايي (قرص) بايد زير نظر و طبق تجويز و توصيه دكتر مصرف شود ولي مقدار آن درقرص هاي مولتي ويتامين زيان آور نيست زيرا كه در اين قرص ها بيش از بيست واحد بين المللي ويتامين «اي» وجود ندارد. ويتامين «اي» موجود در مواد غذايي از جمله دانه ها، مغر بادام، فندق و سبزي ها زيان آور نيست. سال گذشته (۲۰۰۳ ميلادي) در سراسر جهان معادل سه ميليارد دلار قرص ويتامين «اي» به فروش رفته بود كه از اين لحاظ پس از ويتامين «ث» قرار داشت.

نگارستان
فرانسيس بيكن
006525.jpg
«سه درس از ايزابل راستورن» - ۱۹۶۷ / رنگ روغن روي بوم - ۵/۱۵۲در ۱۱۹ سانتي متر
موزه برلين
فرانسيس بيكن از رهبران جنبش پيكرنمايي جديد با خصلت اگزيستانسياليستي شناخته شده است. بيكن اغلب فكر اوليه نقاشي هايش را از عكس هاي راديوگرافي، تصاوير سلسله وار، فيلم هاي سينمايي و غيره مي گرفت. اين نقاش انگليسي به سبب شيوه مستقل و شخصي اش در تجسم وضعيت فاجعه آميز انسان مدرن، يكي از شاخص ترين اكسپرسيونيست هاي معاصر به شمار مي رود. صحنه هايي كه او با پيكرهاي كژنما و جنبده در پرده هاي سه لته مي نماياند، اغلب تكان دهنده و اضطراب آور به نظر مي آيند. به كار گرفتن قاب بندي چند لته اي توسط وي براي نقاشي نوين مناسب بود. در پرده هاي سه لته اي او ارتباط ميان لته ها نه چندان براساس روايت بلكه عمدتاً صوري است. بدين سان فضاها از يكديگر متمايز و در عين حال با هم عجين مي شوند.

پاسخ به پرسش پزشكي
علل ضعف و تنگي نفس در دوران حاملگي
بانويي حامله به دكتر روزنفلد گفته است كه اخيراً دچار ضعف شديد و تنگي نفس مي شود و سئوال كرده است علت آن چيست. اين است پاسخ او: فقر غذايي و كمبود مصرف مواد غذايي پروتئين دار، كليسم دار، و داراي آهن و ويتامين هاي لازم، اين وضعيت را در يك بانوي حامله كه جنين او در حال رشد است ايجاد مي كند. براي رفع آن، با نظر دكتر بايد مواد غذايي پروتئين دار بيشتري خورد، هر روز دست كم ۱۶ اونس (دو ليوان) شير مصرف كرد. دكتر به چنين بانويي ويتامين ويژه دوران آبستني و قرص آهن تجويز خواهد كرد. قرص آهن بايد به تجويز و زير نظر دكتر مصرف شود و از ميزان معين تجاوز نكند.

بهارستان
شب نفس تنگي
بانگ مي زنم
در رويا مي بينم كه مي نويسم
ميان هياهوي دوردست
و كشمكش نزديك
آلن لانس _ ترجمه محمد علي سپانلو

برگي از تاريخ
نخستين نشست محدود ساختن تسليحات در سده ۲۰
سيزدهم نوامبر در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۴۶۰ ميلادي هانري، اميرزاده پرتغالي معروف به «هانري دريا نورد» كه از او به عنوان مبتكر يافتن راه هاي دريايي و استعمار سرزمين هاي ديگر توسط اروپايي ها نام برده مي شود در ۶۶ سالگي درگذشت. در سال ۱۹۴۶ نخستين عمل آبستن كردن مصنوعي ابرهاي طبيعي برفراز كوه هاي «گري لاك» ماساچوست آزمايش شد و برف سنگيني بر زمين نشست. در سال ۱۹۴۱ ناو هواپيمابر ۲۲ هزار تني انگليسي «آرك رويال» كه در غرب مديترانه بر ضد آلمان و ايتاليا مأموريت جنگي داشت بر اثر اصابت اژدري كه از زير دريايي شماره ۸۱ آلمان پرتاب شده بود غرق شد. اين نخستين ناو هواپيمابري بود كه بر اثر حمله غرق شد.
اينك برگ امروز: ۱۳ نوامبر سال ۱۹۲۱ نخستين مذاكرات در سده ۲۰ به منظور محدود كردن توليد تسليحات و كاهش اسلحه موجود در جهان با شركت نمايندگان ۹ دولت در واشنگتن آغاز شد كه در هشت دهه گذشته بارها تكرار شده و به نتيجه مورد انتظار نرسيده است. قدرت هاي بزرگ به منظور حفظ برتري و سلطه خود چشم ديدن اسلحه پيشرفته در دست كشورهاي ديگر را ندارند. اين مذاكرات كه ظاهراً پاياني براي آنها متصور نيست تاكنون تنها موفق به محدود كردن آزمايش هاي اتمي شده است. توافق هايي هم بر سر منع توليد سلاح هاي بيولوژيك به عمل آمده ولي به نتيجه نرسيده و زرادخانه هاي دول بزرگ پر از سلاح هاي شيميايي است. همه مي دانند تا زماني كه خطر تجاوز وجود داشته باشد محدود ساختن تسليحات، كاري عملي نخواهد بود، زيرا كه تكليف هر دولت دفاع از تماميت و حاكميت خود و محافظت از منافع اتباع است و تا توليد و تكميل سلاح هاي تعرضي پيشرفته وجود داشته باشد نمي توان انتظار محدود شدن ساخت سلاح هاي دفاعي را داشت. سازمان ملل در ۱۴ نوامبر سال ۱۹۴۶ قطعنامه خلع سلاح و ممنوع شدن توليد سلاح هسته اي را تصويب كرد كه تا كنون توجه چنداني به آن نشده است.
www.iranianshistoryonthisday.com

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
وداع
با خود حرف مي زد و اشك مي ريخت. آخر يكسال لحظه شماري كرده بود تا وقت موعود فرا برسد و كارت دعوت او را بفرستند و اكنون باور نمي كرد كه وقت ملاقات تمام شده و زمان وداع فرا رسيده است. اشك مي ريخت كه جاي سفره افطاري در خانه او خالي مي شود و دوباره بايد به انتظار بنشيند تا رمضاني ديگر از راه برسد. رمضاني كه فقط خدا مي داند آيا او جزو دعوت شدگانش خواهد بود يا نه ...
شهپر حيدري

گشتي در دنياي خبرها
تعقيب و گريز با اتوبوس
كوالالامپور: راننده يك اتوبوس در مالزي در جريان يك تعقيب و گريز با پليس، مسافران خود را شوكه كرد. با توجه به اينكه راننده اتوبوس با سرعت غيرمجاز در بزرگراه حركت مي كرد، ماموران پليس به راننده دستور توقف دادند اما وي از دستور ماموران سرپيچي كرد و با سرعت هرچه تمام تر از چنگ پليس گريخت.به هر حال وي به مدت نيم ساعت مسافران داخل اتوبوس را عذاب داد تا اينكه وسيله نقليه عمومي پس از برخورد با دو خودروي پليس متوقف شد. پس از انجام آزمايشات پزشكي مشخص شد كه راننده تحت تاثير مواد مخدر بوده است.
كلاهبرداري اينترنتي
مسكو: يك مرد روس كه بيش از ۳۰۰ هزار دلار از مردان نيوزلندي، استراليايي، كانادايي و آمريكايي كلاهبرداري كرده بود، تنها به يك سال حبس تعليقي محكوم شد.
اين مرد تصوير دختران كشور روسيه را كه قصد ازدواج داشتند، روي سايت خود قرار مي داد كه در پي نمايش تصوير آنان بيش از ۳ هزار مرد از كشورهاي يادشده براي ازدواج با آنها اعلام آمادگي كردند.اما به محض اينكه اين مردان تمايل خود را براي ازدواج اعلام مي كردند، مرد كلاهبردار از آنان مي خواست مبلغي بين ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار جهت اخذ ويزا براي سفر به روسيه به حساب بانكي صاحب سايت اينترنتي واريز نمايند.
به هر حال مرد كلاهبردار با اين حربه موفق شد ۳۰۰ هزار دلار كسب درآمد نمايد.
سهل انگاري پيرزن
توكيو: يك پيرزن ۷۷ ساله در ژاپن كه قصد داشت از سرقت ۱۹ هزار دلار پول نقد خود جلوگيري كند، اين مبلغ را دو دستي داخل سطل زباله انداخت.
در ماه هاي اخير چندين بار سارقان به منازل همسايه هاي اين خانم دستبرد زده بودند به همين دليل وي ۱۹ هزار دلار پول نقد خود را داخل يك لباس پنهان كرد تا سارقان به آن دست پيدا نكنند،اما وي كه ماجرا را فراموش كرده بود چند روز پيش اين لباس فرسوده را داخل سطل زباله انداخت. اين لباس به يك شركت بازيافت زباله رسيد و مسئولان شركت پس از مشاهده پول داخل آن در روزنامه آگهي دادند، شايد صاحب آن را پيدا كنند.
در پي انتشار اين آگهي ۱۷ نفر خود را به عنوان صاحب پول معرفي كردند اما تنها نشاني هايي كه پيرزن داد منطبق با واقعيت بود و به اين ترتيب پول از دست رفته را مجدد به دست آورد.
تشويق مردم به استفاده از آب لوله كشي
پاريس: اخيرا در كشور فرانسه پوسترهاي تبليغاتي در خيابانها نصب شده كه مردم را تشويق به استفاده از آب لوله كشي مي كند.طي ده سال اخير مصرف آب معدني بطري شده در فرانسه دو برابر شده و هر شهروند به طور متوسط در سال ۱۳۰ ليتر آب بطري شده استفاده مي كند.همچنين قيمت آب بطري شده ۱۰۰ برابر گرانتر از آب لوله كشي است و هزينه هنگفتي صرف جمع آوري بطري هاي مصرف شده مي شود.به همين دليل دولت براي كاهش هزينه ها مردم را به مصرف آب لوله كشي تشويق مي كند.
تبهكاران پيرمرد
وين: پليس اتريش موفق به انهدام يك باند تبهكار شد كه اعضاي آن را پيرمردها تشكيل مي دادند. اعضاي اين باند كه ۵۵ تا ۷۰ سال داشتند به تهيه و توزيع كوكايين مي پرداختند كه ارزش كوكايين هاي كشف شده از آنان ۲۶۰ هزار دلار است. تبهكاران پيرمرد، مواد مخدر را از بلژيك و هلند وارد مي كردند و در قالب پاكت هاي نامه توزيع مي نمودند.
تولد دوقلو از مادر ۵۶ ساله
نيويورك: يك خانم ۵۶ ساله در آمريكا صاحب دوقلو شد تا عنوان يكي از مسن ترين مادران كشور آمريكا را به خود اختصاص دهد.نكته جالب اينكه، اين خانم روز گذشته (جمعه)، پنجاه و هفتمين سالگرد تولدش را در كنار دوقلوها جشن گرفت.در ماه دسامبر سال ۱۹۸۸ نيز يك خانم ۵۷ ساله صاحب فرزند شد و مردم آمريكا را متعجب كرد.
جريمه غذادادن به كبوتران
ژنو: يك پيرزن ۷۷ ساله در نروژ به اتهام غذادادن به كبوتران ۵۱۶۰ يورو جريمه شد.اين خانم كه هر روز به كبوتران شهر لوزان غذا مي داد در دادگاه گفت:  خيابان هاي شهر لوزان به حدي تميز است كه حتي يك تكه نان خشك براي پرندگان در آن به چشم نمي خورد. به همين دليل تصميم گرفتم به كبوتران گرسنه غذا بدهم. اين جريمه معادل يك و نيم برابر درآمد ماهيانه اين خانم است كه قاضي پرونده با توجه به ثروتمندبودنش، چنين جريمه اي را براي او در نظر گرفت.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۱ و ۴۹ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۷ و۱۸ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و ۱۲ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۳۹ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* گالري هفت ثمر: نمايشگاه نقاشي گروه چارسوي هنر/ تا ۲۷ آبان/ خيابان مطهري، كوه نور، كوي پنجم، پلاك ۲۵ / تلفن ۸۷۳۱۴۰۳
* گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي ميترا ابراهيمي/ ۲۹ آبان تا ۵ آذر/ خيابان دروس، خيابان كماسايي، شماره ۴۹/ تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
* گالري فاطيما: نمايشگاه نقاشي نگين گنجوي/ تا ۳۰ آبان/ خيابان كريمخان، ايرانشهر، كوي مهاجر، پلاك ۱۳
* نگارخانه ملل: نمايشگاه فرهنگ و هنر چين و مجارستان/ تا چهارم آذر / بزرگراه صدر، ميدان پيروز، خيابان قيطريه، پارك قيطريه، فرهنگسراي ملل/ تلفن: ۲۲۰۳۴۵۳
* نگارخانه شفق: نمايشگاه گروهي خوشنويسي و تذهيب/ ۲۳ تا ۲۸ آبان/ سيد جمال الدين اسدآبادي، خيابان ،۲۱ پارك شفق، فرهنگسراي دانشجو/ تلفن: ۸۵۵۴۰۱۶

گل و گياه
كلومنا
006522.jpg
نام علمي:  Columnea microphulla
خانواده:GESNERIACEAE
گياه هميشه سبز با ساقه هاي ظريف و رونده كه تا ۲ متر رشد مي كنند. برگ ها تخم مرغي شكل و كركدار بوده و گل هاي قرمز آن از بهار تا تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان نيمه سايه و خاك غني  از هوموس نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵ درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق تهيه قلمه ريشه در بهار امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |