شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۴ - Nov 13, 2004
ضوابط جديد سهامداران بانك هاي خصوصي اعلام شد
006483.jpg
گروه بورس: ضوابط و مقررات جديد مربوط به تركيب سهامداران بانكهاي خصوصي و غيردولتي، مصوب شوراي پول و اعتبار، از سوي بانك مركزي و دبيرخانه شوراي بورس به سازمان بورس اوراق بهادار اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما، براساس مصوبه شوراي پول و اعتبار مقرر شده، اشخاص حقوقي غيربانكي كه بخشي از سرمايه يا سهام آنها متعلق به دولت يا شركت هاي دولتي يا نهادهاي عمومي موضوع قانون محاسبات عمومي بوده يا تحت مديريت بخش دولتي و نهادهاي عمومي قرار دارند نمي توانند در بانكهاي غيردولتي سهامدار باشند.
در ادامه تأكيد شده، انتقال بيش از ۱۰ درصد سهام بانكها، يكباره يا به تدريج به يك شخص حقيقي يا حقوقي ديگر موكول به اطلاع ساير سهامداران و تاييد قبلي بانك مركزي است.
در سقف تعيين شده براي شخص حقيقي، سهام فرد به علاوه سهام متعلق به افراد تحت تكفل و همسر وي نيز منظور مي شود.
اين گزارش حاكي است: در مورد اشخاص حقوقي نيز سهام آنها به علاوه اشخاصي كه بيش از ۱۰ درصد سهام را در اختيار دارند و همچنين اشخاص حقوقي كه بيش از ۱۰ درصد سهام در مالكيتشان است،سقف مزبور منظور مي شود.
در نامه بانك مركزي تأكيد شده،
هيچ يك از بانكها اعم از دولتي و غيردولتي و موسسات اعتباري غيربانكي نمي توانند در هيچ زماني بيش از يك درصد سهام بانك را دارا باشند مگر با مجوز بانك مركزي.
براساس اين گزارش، پيش از اين هيات پذيرش اوراق بهادار، سازمان بورس را موظف كرده بود، كنترل لازم را بر اجراي مصوبات شوراي پول و اعتبار در خصوص بانكهاي غيردولتي اعمال كند و حداقل هر سه ماه يك بار گزارشي از وضعيت تركيب سهامداران به ميزان سهم هر يك از آنها در بانكهاي غيردولتي را براي طرح در هيات پذيرش به دبيرخانه شوراي بورس و هيات پذيرش ارسال كند.

تعداد خريداران سهام ۸درصد كاهش يافت
گروه بورس: طي معاملات هفته گذشته بورس اوراق بهادار تعداد ۲۹۰ ميليون و ۲۶۳ هزار و ۴۷۲ سهم به ارزش ۳ هزار ۲۴۵ ميليارد ريال توسط ۲۷ هزار و ۶۵۴ نفر رد و بدل شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته ارزش و حجم معاملات به ترتيب با ۳۴/۶۱ درصد و ۰۷/۱۰ درصد رشد و تعداد خريداران با ۳/۸ درصد كاهش مواجه بود.
بنابراين گزارش هفته گذشته در تالار اصلي بورس تهران تعداد ۲۲۵ ميليون و ۸۱۵ هزار و ۷۷۱ سهم به ارزش دوهزار ۶۵۰ ميليارد ريال توسط ۲۱ هزار و ۸۳۱ نفر دادوستد شد كه در مقايسه باهفته گذشته به لحاظ تعداد خريدار ۳۱ درصد و از نظر ارزش و حجم معاملات به ترتيب ۲/۶۶ درصد و ۷/۱۲ درصد افزايش داشته است.

۷/۵ درصد سهام كاربراتور ايران امروز عرضه مي شود
گروه بورس: گسترش صنايع ايران خودرو امروز ۷/۵ درصد سهام كاربراتور ايران را در بورس تهران مي فروشد.
به گزارش خبرنگار ما امروز ۵۶۶ هزار سهم كاربراتور ايران توسط كارگزاري ابراز در بازار عرضه مي شود.قيمت پايه هر سهم اين شركت ۷۲۰ تومان تعيين شده و قرار است اين ميزان سهام به صورت نقدي و يكجا در تالار اصلي فروخته شود.
در حال حاضر كل سهام منتشر شده كاربراتور ايران معادل ۱۰ ميليون سهم است.

عرضه سهام نساجي قائم شهر به تعويق افتاد
گروه بورس: عرضه عمده سهام نساجي قائم شهر كه قرار بود امروز صورت پذيرد به تعويق افتاد.
به گزارش خبرنگار ما پيش از اين اعلام شده بود سرمايه گذاري سازمان صنايع ملي در نظر دارد ۹۰ درصد سهام نساجي قائم شهر به طور يك جا از طريق تالار بورس اوراق بهادار بفروشد. دليل به تعويق افتادن عرضه سهام اين شركت اعلام نشده است.

سهام ۱۷ شركت به بخش خصوصي واگذار شد
گروه بورس: در هفته اي كه گذشت از سوي سازمان خصوصي سازي تعداد ۹ ميليون و ۷۸۹ هزار و ۹۹۳ سهم از سهام ۱۷ شركت دولتي از طريق سازمان بورس اوراق بهادار به بخش خصوصي واگذار شد.
به گزارش خبرنگار ما ارزش سهام عرضه شده از سوي اين سازمان ۵۱/۴۰ ميليارد ريال و متعلق به شركت هاي كابل مخابراتي شهيد قندي، پارس خودرو، توسعه صنايع بهشهر، آزمايش، آذرآب، داروسازي زهراوي و نيز شركت هاي هپكو، كمباين سازي، ريخته گري تراكتورسازي، موتورسازان تراكتورسازي و سيمان كارون بود. نام شركت هاي كنتورسازي، پارس دارو، سهامي شهد، سرمايه گذاري رنا، قند مرودشت و لبنيات پاك نيز در فهرست اين شركت ها قرار داشت.
براساس اين گزارش در اين هفته سازمان خصوصي سازي تعداد يك ميليون و ۷۱۶ هزار و ۹۱۲ سهم مخابراتي شهيد قندي به ارزش ۶/۱۴ ميليارد ريال را به نمايندگي از شركت مخابرات و ۶۳ هزار و ۸۰۰ سهم سيمان كارون را به ارزش ۵۲۰ ميليون ريال به نمايندگي از شركت ساتكاب عرضه كرد.
همچنين در اين هفته دو ميليون و ۶۵۲ هزار و ۱۳۷ سهم پارس خودرو به ارزش ۲۲/۵ ميليارد ريال، ۷۰۵ هزار و ۳۴۱ سهم هپكو به ارزش ۷/۲ ميليارد ريال، ۱۰۸ هزار و ۸۶۸ سهم آذرآب به ارزش ۱۸۷ ميليون ريال و نيز ۲۵۲ هزار و ۳۵۰ سهم كمباين سازي، ۵۷ هزار و ۵۲۳ سهم ريخته گري تراكتورسازي و ۷۳ هزار و ۵۷۶ سهم موتورسازان تراكتورسازان توسط سازمان خصوصي سازي به نمايندگي از سازمان گسترش و نوسازي صنايع در بورس اوراق بهادار در آن عرضه شد. اين گزارش حاكي است: طي هفته اي كه گذشت سازمان خصوصي سازي ۷/۵ ميليون سهم در اختيار خود را كه درمجموع ۳۳/۱۶ ميليارد ريال ارزش گذاري شد را در بازار عرضه كرد.

شاخص كل ، ۲۴۴ واحد بالاتر رفت
گروه بورس: هفته گذشته شاخص كل قيمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۲۴۴ واحدي روبه رو شد و به رقم ۱۳ هزار و ۴۱۷ واحد نزديك شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته شاخص كل تالار اصلي ۲۹۳ واحد رشد كرد و رقم ۱۳ هزار و ۶۹۵ واحد را براي خود ثبت كرد، درحالي كه شاخص كل تالار فرعي افت ۴/۱۱ واحدي را تجربه كرد و به رقم ۱۰ هزار و ۷۷۴ واحد بازگشت.
بنابراين گزارش در هفته مورد بحث باتوجه به عملكرد خوب شركت هاي سرمايه  گذاري شاخص مالي ۶۶۱ واحد افزايش يافت و اين رشد شاخص ياشده را به رقم ۴۲ هزار و ۸۶ واحد رساند.
همچنين عملكرد خوب شركت هاي صنعتي حاضر در بورس طي هفته گذشته رشد ۱۹۵ واحدي را از آن شاخص صنعت كرد. بر اين اساس شاخص، يادشده از مرز ۱۰ هزار و ۳۲ واحد گذشت.
اين گزارش حاكي است: در اين هفته شاخص كل بازده نقدي با تنها يك صدم واحد افزايش يافت ولي شاخص كل قيمت و بازده نقدي با ۶۱۵ واحد رشد روي رقم ۳۳ هزار و ۸۴۴ واحد ايستاد.
براساس اين گزارش طي هفته گذشته عملكرد ۵۰ شركت فعال تر بورس رشد ۵/۱۸ درصدي ميانگين موزون و ۶/۶۱۷ درصدي ميانگين ساده را به دنبال داشت.

مجوز ورود بانك ها و بيمه ها را به بورس ۴۵ روزه صادر مي كنيم
006486.jpg
گروه بورس: با تصويب لايحه بازار اوراق بهادار در مجلس شوراي اسلامي، سهام سازمان بورس در تابلوي بورس اوراق بهادار قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر حسين عبده تبريزي دبيركل بورس اوراق بهادار تهران افزود: سازمان بورس پس از تصويب لايحه بازار سرمايه در مجلس و تاييد شوراي نگهبان به شركت سهامي عام تبديل و بخشي از سهام آن به مردم و كارگزاران بورس واگذار مي شود.وي با اشاره به اين كه اين اقدام هيچ مغايرتي با اصل ۴۴ قانون اساسي ندارد و مطابق قانون بازار سرمايه است، تصريح كرد: در اين صورت بورس به سه كانون كارگزاران، نظارت و بورس تبديل و سهام آن مطابق قانون و همچون ساير بورس هاي جهان پس از انجام موارد قانوني مثل ساير شركت ها در فهرست تابلوي بورس براي دادوستد قرار مي گيرد.دبيركل بورس درباره درخواست پذيرش بانك ها و بيمه هاي دولتي در بورس گفت: تا زماني كه مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد اصل ۴۴ قانون اساسي و بحث واگذاري سهام تصميم گيري نكند اين مهم امكان پذير نيست اما بورس اين آمادگي را دارد كه بلافاصله پس از رفع مشكل قانوني و ظرف ۴۵ روز آنها را بپذيرد؛ چرا كه با توجه به سابقه خوب و شفافيت حساب ها و سوددهي آنها هيچ نگراني وجود نداشته البته موضوع مهم تر و مشكل تر بحث قيمت گذاري سهام اين شركت ها است كه بورس هيچ دخالتي در آن نخواهد كرد.

آزمايش ،هيأت مديره جديد را شناخت
گروه بورس: مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده كارخانجات صنعتي آزمايش ۱۹ آبان ماه جاري برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مجمع كه به منظور انتخاب هيأت مديره تشكيل شده بود ۲۶/۸۵ درصد از سهامداران از جمله شركت پيام با ۲۲/۵۱ درصد و صندوق بازنشستگي به عنوان مالك
۴/۳۴ درصد از كل سهام شركت حضور داشتند. بنابراين گزارش در جلسه ياد شده حسين داوديان، شركت كارخانجات صنعتي پيام، سرمايه گذاري بسته بندي پارس، صندوق بازنشستگي كشوري و سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي به عنوان اعضاي هيأت مديره اين شركت انتخاب شدند.

افزايش فروش ، سود دوده صنعتي را بيشتر كرد
گروه بورس: شركت دوده صنعتي پارس پيش بيني درآمد خالص هر سهم خود را از مبلغ دو هزار ريال به دو هزار و ۱۰۰ ريال تغيير داد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت دليل عمده اين تغيير پيش بيني را افزايش مقدار فروش اعلام كرد.
بنابراين گزارش دوده صنعتي پارس در نيمه نخست امسال ۴۳/۶۱ درصد درآمد حاصل از فروش، ۳/۴۰ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۷/۲ ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۵/۱۸ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است. در مدت ياد شده درآمد شركت از محل سرمايه گذاري ۳۳ ميليارد ريال برآورد شده و ميزان سود خالص شركت مبلغ ۵۰ ميليارد ريال بوده است.
اين گزارش حاكي است در ۶ ماه نخستين امسال به هر سهم دوده صنعتي پارس يك هزار و ۶۶۷ ريال سود تعلق گرفت كه بر اين اساس ۷۹ درصد بودجه در اين مدت محقق شد.
ميزان درآمد حاصل از فروش و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته شركت در سال گذشته به ترتيب ۹۲ و ۵۶ ميليارد ريال بود و سود عملياتي و سود خالص شركت نيز در سال گذشته به ترتيب ۳۳ ميليارد ريال و ۳۸ ميليارد ريال برآورد شد. در اين سال دوده صنعتي به ازاي هر سهم يك هزار و ۲۶۰ ريال سود كنار گذاشت.
پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۲۱ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۳۰ درصد افزايش و سود خالص نيز ۶۷ درصد افزايش نشان مي دهد.
براساس اين گزارش دوده صنعتي پارس امسال قصد دارد مطابق رويه سال هاي قبل بين سهامداران خود ۹۰ درصد سود قابل تخصيص را پخش كند.

سهامداران سرمايه گذاري مسكن ۹۵ درصد سود به خانه مي برند
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري مسكن امسال ۹۵ درصد سود خالص را بين سهامداران خود تقسيم مي كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت همچنين تصميم دارد سرمايه خود را به ميزان ۱۵۰ درصد افزايش دهد كه اين مبلغ را از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدي سهامداران خود تأمين مي كند. بنا بر اين گزارش اين شركت در نيمه نخست امسال ۳۴۹ ميليارد ريال درآمد از محل فروش ساختمان كسب كرد و ميزان بهاي تمام شده واحدهاي فروش رفته شركت نيز ۲۵۸ ميليارد ريال بود.
در مدت ياد شده خالص هزينه هاي عملياتي سرمايه گذاري مسكن ۳/۴ ميليارد ريال، ميزان سود عملياتي ۸۷ ميليارد ريال و سود پس از كسر ماليات نيز ۴۳/۹۲ ميليارد ريال بود. اين گزارش حاكي است: به هر سهم اين شركت طي ۶ ماه نخست امسال ۲۳۱ ريال سود خالص تعلق گرفته كه با توجه به پيش بيني سود ۴۳۸ ريالي، اين رقم ۵۳ درصد بودجه را مي پوشاند.
در سال گذشته نيز سرمايه گذاري مسكن ۴۵۶ ميليارد ريال از محل فروش ساختمان درآمد داشت و مبلغ ۱۳۴ ميليارد ريال سود عملياتي و ۱۱۲ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد. در اين سال شركت به ازاي هر سهم خود ۲۷۹ ريال سود كنار گذاشت.
پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۵۶ درصد افزايش، بهاي تمام شده واحدهاي فروش رفته ۶۰ درصد افزايش، سود عملياتي ۳۶ درصد افزايش و سود خالص ۵۷ درصد افزايش داشته است.

الزامات حرفه حسابرسي
ابراهيم نيكوزاد*
رشته حسابرسي بيش از يكصد سال قدمت مدون دارد.
در آغاز فعاليت حسابرسي، چندان توجهي به مسئوليت  هاي شركاء و نوع روابط آنها در يك موسسه حسابرسي نمي  شد، به طوري كه برخي موسسات معتبر حسابرسي در قالب شركت  هاي با مسئوليت محدود و سهامي تشكيل مي  شدند.
با ظهور بحران ۱۹۲۹ وضعيت حسابرسي دگرگون شد و موسسات حسابرسي داراي اهميت و ويژگي خاصي شدند. تا دهه ۱۹۹۰ بيشتر موسسات حسابرسي در رشته  هاي مختلف حسابداري و حسابرسي فعاليت داشتند اما به طور مشخص سه دايره مشخص كاري به نام حسابرسي، سيستم و خدمات مالي و مالياتي جزو اجزاي به هم پيوسته فعاليت حسابرسي محسوب مي  شدند. با برملا شدن اولين تخلفات، حسابرسي نشان داد كه حرفه حسابرسي براي تداوم فعاليت خود بايد راهكارهايي شامل «بايدها و نبايدها» را به عنوان منشور اخلاق تدوين كند. اگر چه بسياري از اين مفاهيم در آيين  رفتار حرفه  اي وجود داشت، اما در واقعه آنرون، ورلدكام و پارمالات مسائلي در مورد حسابرسان مطرح شد كه حيات حرفه حسابرسي را با بحران و خطر مواجه ساخت. اشتغال مديران حسابرسي نزد صاحبكاران چه به صورت نيمه وقت و چه در قالب قراردادهاي مشاوره  اي، تقسيم  بندي مديران ارشد موسسات حسابرسي به گاه وقت، پاره  وقت و تمام وقت و يا در قالب  هاي انتزاعي موظف و غيرموظف كه به نام «شريك خفته» «Silent Partner» ناميده مي  شدند از جمله مواردي بودند كه در بحران آنرون، ورلدكام و پارمالات مطرح و كميسيون اوراق بهادار بورس نيويورك، بورس لندن و بورس  هاي كشورهاي مشترك  المنافع اين پديده  ها را به عنوان اصلي  ترين عارضه  هاي حرفه حسابرسي مطرح كردند و به همين علت اينك موضوع شراكت در موسسات معتبر بين  المللي حسابرسي مورد بازنگري جدي قرار گرفته است.
كميسيون بورس اوراق بهادار آمريكا در مقررات Kitoshi-۳ بند TOKH-۲ مي  گويد: «كليه شركاء و مديران ارشد موسسات حسابرسي كه به عنوان حسابرس منتخب بورس (SEC) انتخاب مي  شوند بايد به صورت تمام وقت در استخدام موسسات حسابرسي بوده و در هيچ موسسه يا بنگاه يا شركت ديگر حضور نداشته باشند. در صورت اثبات هر گونه تخلف از اين بابت علاوه بر تحميل جريمه  اي معادل يك  صد هزار دلار پذيرش موسسه حسابرسي مزبور تا دو سال تعليق مي  شود».
امروزه در شرايط جهاني شدن كسب و كار، حسابرسان مستقل داراي شغل با منزلتي هستند كه شايد صرفاً با وكلاي مبرز و پزشكان متخصص قابل قياس باشند و به همين دليل همانطوري كه وكلا و پزشكان بايد شغل خود را وكالت و پزشكي قرار دهند، حسابرسان مستقل نيز بايد حرفه حسابرسي را به عنوان تنها شغل خود بپذيرند زيرا در غير اين صورت آيين   رفتار حرفه  اي با اشتغال آنان در ساير مشاغل همزمان تعرض و برخورد پيدا خواهد كرد. همين تاكيدات موجب شد كه مقررات بين  المللي در كشورهاي اروپايي و همچنين مقررات سازمان اوراق بهادار آمريكا موضوع حسابرسان شريك را مورد تجديد نظر قرار داده و تاكيد كرده  اند كه شركاي موسسه حسابرسي و مديران ارشد غير شريك در اين گونه موسسات بايد به طور تمام وقت در موسسه به فعاليت اشتغال داشته باشند و موضوع شريك پاره  وقت و يا شريك خفته (Silent Partner) عملاً منتفي شده است.
كميسيون تجارت اتحاديه اروپا (F.u) در جديدترين بيانيه اقتصادي خود سه بند مشخص پيرامون حسابرسي در سال ۲۰۰۵ را مورد تاكيد قرار داده كه عبارتند از:
۱) الزام كليه كشورهاي عضو اتحاديه به كاربرد يكسان استانداردهاي بين  المللي
۲) پافشاري بر مقررات حرفه  اي رشته حسابرسي و فعال شدن موسسات اروپايي
۳) مقررات ناظر بر ممنوعيت فعاليت حسابرسان در ساير مشاغل غيرحرفه  اي و شركاي غيركاري (Silent Partner)
برجسته  ترين نكته تاكيدي بيانيه ۰۱-۹۶ كميته روابط شركاي موسسات حسابرسي در انجمن حسابداران خبره استراليا كه در ژوئيه ۲۰۰۳ انتشار يافته است مقررات انضباطي و تنبيهي در مورد شركاي غير شاغلي است كه خود را شاغل معرفي مي  كنند؛ كه بر اساس اين مقررات در صورت محكوميت در كميته روابط شركاي موسسات، تا ده   سال از هرگونه فعاليت حسابرسي محروم خواهند شد.
بررسي اين موضوع در حال حاضر در بين موسسات حسابرسي ايران بيانگر اين نكته است كه بسياري از شركاي موسسات حسابرسي ايراني (حتي آنان كه به عنوان موسسات حسابرسي معتمد بورس معرفي شده  اند) در موسسات مذكور حضور ندارند و به اصطلاح نان و آب رانت ارتباطات و يا شهرت خود را مي  خورند. اگرچه ادامه اين وضعيت خود به خود موجب بروز مشكلات بين روابط شركاء   خواهد شد، اما جامعه حسابداران رسمي ايران و يا كميته نظارت بر فعاليت موسسات حسابرسي در سازمان بورس بايد در جهت استقلال حسابرسان و پاي  بندي آنان به قيودات حرفه  اي نسبت به تعليق عضويت اين موسسات تا زماني فعال شدن كليه شركاء اقدام كنند، زيرا وجود شركاي غير فعال كه داراي فعاليت  هاي غير حسابرسي و تجاري هستند به حرفه حسابرسي ضربه خواهد زد و احتمالاً گزارشات حسابرسي آنها مخدوش و غير قابل اتكاء مي  شود.
شناسايي اين گونه موسسات چندان مشكل نيست، زيرا بنا به اقوال شايع، تعدادي از شركاي موسسات حسابرسي ايراني رسماً مقيم خارج از ايران و برخي ديگر نيز در تجارت و بازرگاني سرشناس شده  اند و مشهور به تاجر و بازرگان و معمار هستند.
* عضو انجمن حسابداران خبره استراليا

۱۳۶ سهامدار جديد به تالار مشهد پيوستند
گروه بورس: هفته گذشته ۱۳۶ سرمايه گذار جديد از طريق تالار مشهد سهامدار شركت هاي حاضر در بورس شدند.
به گزارش خبرنگار ما در اين مدت ۷/۶ ميليون سهم در مجموع به ارزش ۴/۳۶ ميليارد ريال در تالارخراسان دادوستد شد.ميانگين ارزش معاملات روزانه طي هفته گذشته در تالار مشهد معادل ۲/۷ ميليارد ريال بود.

شيرازي ها چهار ميليون سهم را دست به دست كردند
گروه بورس: سهامداران شيرازي هفته گذشته ۴ ميليون سهم را درمجموع به ارزش ۳/۲۶ ميليارد ريال داد و ستد كردند.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته ۴۹ درصد شيرازي ها خريدار سهام و ۵۱ درصد آنان فروشنده بودند. فعالان بورس در استان فارس هفته قبل سهام ۱۲۳ شركت را مورد مبادله قرار دادند كه در اين بين قيمت سهام ۹۳ شركت افزايش و ۲۹ شركت كاهش داشت در اين بين قيمت سهام يك شركت نيز بدون تغيير باقي ماند.

دادوستد ۹ ميليارد ريالي در تالار تبريز
ايرنا: معاون  تالار منطقه اي  تبريز گفت:  ۹ ميليــارد و ۷۴۱ميليون  و ۶۹ هزار و ۳۷۷ ريال  از سهام  شركت ها در معاملات  روز چهارشــنبه  بورس  تبريز داد و ستد شد.
روح الله  ميرزانژاد، افزود اين  سهـام  متعلق به  ۸۷ شركت  بود كه  از اين  ميزان  سهام  ۴۶ شركت  افزايش  و ۳۸ شركت  كاهش  و سه شركت  نيز ثابت  ماند. ۶۵ درصد اين  سهام  مربوط به  خريد و ۳۵ درصد مربوط به  فــروش  بوده است .

تغييرات قيمت سهام
آمار معاملات سهام تالار فرعي از ۱۶ تا ۲۰ آبان
ميزان تغيير (ريال)
قيمت
تعداد سهام معامله شده
نام شركت
۰
۵۵۰۰
۶۰۵
كشاورزي و دامپروري مگسال
۴۴۸-
۱۰۸۲۷
۱۶۲۶۰
ذغال سنگ نگين طبس
۷-
۱۰۷۵۵
۴۶۶۶۶
سنگ آهن گل گهر
۲۸۰
۲۸۳۱
۱۷۵۳۱۴
معادن بافق
۹
۴۲۹۰
۴۸۵۰۶
معدني دماوند
۰
۳۰۰۰
۲۲۴۳۶
حق تقدم معدني دماوند
۹
۶۷۷۱
۸۶۲۰
باما
۱۹۹
۶۴۰۱
۲۴۹۰۳
تامين ماسه ريخته گري
۰
۳۱۵۱
۳۵۱۵۰
دشت مرغاب
۱۰۸
۱۶۸۶۴
۱۱۰۲
شير پاستوريزه پگاه آذربايجان
۱۶۱-
۸۰۲۹
۱۱۲۰۶
لبنيات كالبر
۱۰۳-
۵۱۳۴
۲۲۰۴
ويتانا
۰
۲۴۵۹
۲۰
شركت سالمين
۲-
۲۶۴۳
۲۱۰
قند بيستون
۱۴۸
۱۵۹۱
۱۲۲۳۱۴
قند شيرين خراسان
۵۲۹-
۵۱۲۸
۱۸۵۲۰
قند نقش جهان
۱۵۰
۱۰۲۲۳
۲۸۹۷
قند لرستان
۱۶۱-
۱۳۷۱
۱۱۱۸۴۱۶
قند پارس
۳۶
۱۶۹۳
۵۹۵۷۳
شركت شكرشاهرود
۰
۱۱۰۰۰
۱۶۸۶۸۹
شهد
۴-
۴۲۳۰
۷۲۰۰۷۲
پارس مينو
۱۰۰-
۱۰۶۰
۱۶۲۱۳۴
شوكو پارس
۰
۹۹۹
۱۳۹۰۵
نساجي بروجرد
۵۳-
۲۱۳۳
۲۶۰۰۸
كارتن پارس
۱-
۲۸۷۶
۲۵۸۸۲
كارتن مشهد
۵۰
۳۷۴۵
۳۱۴۱۰۶
تجهيز نيروي زنگان
۶-
۷۳۷۵
۲۱۱۳۹۷۲
معدني املاح ايران
۱۷-
۳۴۶۷
۵۰۸۰
توليد مواد اوليه و الياف مصنوعي
۷۷۶-
۲۴۶۶
۳۱۸۵۷
صنايع شيميايي فارس
۳۲-
۲۰۸۶
۷۸۴۰۴
نيروكلر
۹۳۹-
۵۶۹۳
۵۲۰۱۰
صنايع رنگ و رزين طيف سايپا
۳
۳۳۸۴
۴۰۴۳
داملران
۱۷-
۸۱۵۵
۱۴۸۸
البرز دارو
۰
۵۰۴۷
۱۱
شركت ايران دارو
۱۳
۱۹۱۳۰
۳۸۵۱
توليد مواد اوليه داروپخش
۵۶۰
۴۰۳۶
۲۵۹۱۹۵
شيمي دارويي داروپخش
۳۵۳
۴۲۹۴
۱۶۹۸۶۷۵
پاكسان
۳۵۲-
۷۵۷۹
۱۳۵۵۵۰
تولي پرس
۳۶
۲۰۳۳
۶۶۹۶۹
گلتاش
۳۳۸-
۲۵۸۰۰
۱۴۸۴۹۷۹
دوده صنعتي پارس
۹-
۸۴۳
۱۹۱۸۷
پارسيلون
۴
۱۸۲۸
۸۹۵۴۶
پلي اكريل
۴۷-
۲۶۶۸
۱۰۳۴۲
توليد الياف پلي پروپيلن
۶
۱۵۰۹
۹۸۳۶۵۱۶
لاستيك البرز
۵-
۳۵۸۱
۵۸۳۷
لاستيك كرمان
۱-
۲۰۱۷
۲۷۴۸
پلاست ايران
۱۸-
۲۲۲۰
۵۴۲۶۴
سايپا شيشه
۱۱-
۳۸۴۰
۲۶۲۳
پارس سرام
۱-
۴۷۶۰
۲۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰
۶۵۳۹
۱۰۰۰
فرآورده هاي نسوز پارس
۲۰-
۱۳۵۰۳
۷۴۷۴۰۹۲
كاشي الوند
۷-
۱۴۷۲
۲۴۰۳۸۴
توليدي گرانيت بهسرام
۲۶۸۷
۵۵۸۰۰
۱۷۵۵۳۲۷
سيمان اروميه
۵۸۰-
۶۴۸۸۳
۲۶۱۷۳۰۷
سيمان قائن
۲-
۲۳۴۶۴
۳۰۶
سيمان اصفهان
۱۲۴۳-
۲۳۶۳۵
۵۶۳۶۰
سيمان اردبيل و آهك آذرشهر
۴۸۳۳-
۸۵۹۳
۷۶۱۸
سيمان ايلام
۷۸۲-
۱۸۳۳۶
۱۰۶۷۲۰
سيمان بجنورد
۰
۲۵۳۷۹
۱۰۴۱۰
سيمان هرمزگان
۱۷-
۲۲۲۷۷
۶۵۲
سيمان فارس
۲۹۶-
۶۹۸۳
۸۳۲۷
آذريت
۱۱۶
۲۳۸۸
۲۱۴۱۸۰۸
كارخانه فارسيت درود
۲۹-
۱۵۹۸
۱۵۵۲۵۵۲
نورد و لوله اهواز
۵۶۰
۷۷۱۳
۲۱۱۶۱۸
فولاد كاويان
۵-
۱۷۹۳۱
۱۰۲۱۳
لوله و تجهيزات سديد
۷۷
۵۳۶۶
۱۳۷۳۰
آلومينيم پارس
۱۷۱
۸۹۰۰
۱۰۸۹۶۶
كالسيمين
۲۸۶-
۶۱۰۸
۴۲۱۹۹
ملي سرب و روي ايران
۶۶۵
۱۰۶۷۰
۷۳۵۹۰
فرآوري مواد معدني ايران
۲۹
۱۰۱۹
۱۵۹۶۰
صنعتي ملاير
۰
۱۱۱۲
۵۸۵
صنايع بسته بندي مشهد
۴۶
۱۶۸۴
۹۶۳۰
توليدي پارس قوطي
۱۹۷
۴۵۰۴
۳۹۲۰۴۷
تكنوتار
۲۰۳
۳۰۷۱
۱۲۲۷۸۶
حق تقدم تكنوتار
۱۶
۱۶۹۵
۶۶۷۰
بولبرينگ ايران
۱۵۹-
۳۰۲۲
۱۰۳۱۱
ليفت تراك سازي سهند
۱۷۹-
۳۹۶۸
۳۵۰۸۷۰
كمباين سازي ايران
۴۳۷-
۲۶۰۷
۲۰۴۵۶۰
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي
۹۳
۳۷۲۱
۲۴۶۶۵۳۴
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۶
۱۳۷۲
۵۷۶۰
ارج
۰
۱۱۰۸
۲۳۵۰
توليدي بهمن
۱۷۷
۱۳۱۳
۶۹۹۷۳۵۰
آزمايش
۹۲۶
۵۵۶۱
۲۲۱۵۲۲
داده پردازي ايران
۱۳۱
۸۲۹۸
۹۳۰۵۹
ايران ترانسفو
۱۸۹
۵۴۱۱
۲۴۰۷۹۷۱
نيروترانس
۸۶
۳۲۵۶
۳۹۴۲
كابلسازي تك
۱۷۵۳
۸۱۵۳
۲۶۴۴۸۵
صنايع جوشكاب يزد
۷۷۵
۸۸۷۶
۳۷۵۸۳۵۳
كابل هاي مخابراتي شهيد قندي
۵-
۱۸۶۵
۴۶۰۰
لامپ پارس شهاب
۲۱۶-
۱۲۵۹۴
۳۶۱۲۷۶
كارخانجات مخابراتي ايران
۱۹۰-
۱۷۵۶
۳۰۵۵۰۱۵
آريا الكترونيك ايران
۹۲
۲۱۵۰
۲۷۹۷۹
آبفر
۹-
۳۸۶۷
۱۴۷۵۸۵۷
ايران خودرو ديزل
۵۶
۱۹۶۸
۳۱۴۳۹۷۳
پارس خودرو
۳۲۶
۳۱۱۳
۱۵۴۱۳۴
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۶۰
۱۰۶۲۲
۱۰۵۰۸۴۶
گروه صنعتي قطعات اتومبيل
۶
۱۴۱۸۹
۶۴۹۱
چرخشگر
۵-
۱۶۹۶
۳۰۱۰
رادياتور ايران
۶۴-
۱۸۲۰
۴۱۸۶۰
فنرسازي خاور
۱۵۲
۱۸۷۱
۶۸۳۷۶۹
رينگ سازي مشهد
۴۷
۴۰۴۳
۳۹۳۳۳
مهركام پارس
۱۰-
۲۹۶۲
۶۹۲
توليدي تيزرو
۲۷۴
۶۷۷۴
۲۰۰۱۴۱
عمران و توسعه فارس
۲۲۵
۴۵۰۱
۱۵۳۷۱
حق تقدم عمران و توسعه فارس
۷۳۲۰-
۳۲۱۵۲
۸۳۶۵
بازرسي فني و كنترل خوردگي تكين
۶۳۲
۷۲۶۱
۵۴۷۶۴
حمل و نقل پتروشيمي
۷۵
۸۵۱۳
۹۱۲۰
حمل و نقل توكا
۱۰۳
۲۶۳۷
۲۳۷۳۹۲
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۱۳۹-
۵۴۹۴
۵۰۸۸۴۸
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر
۵۴۹-
۴۲۰۰
۴۵۲۶۴۶
حق تقدم سرمايه گذاري گروه بهشهر
آمار معاملات سهام تالار اصلي از ۱۶ تا ۲۰ آبان
ميزان تغيير (ريال)
قيمت
تعداد سهام معامله شده
نام شركت
۳۰۳
۸۹۶۸
۷۹۵۰۸۷
معدني و صنعتي چادرملو
۱۲۱
۶۱۹۶
۴۳۲۹۳۷
توسعه معادن روي ايران
۹۱
۴۹۰۵
۱۶۶۵۸
حق تقدم توسعه معادن روي ايران
۲۰۹
۶۹۴۰
۴۷۶۶۶
معادن منگنز ايران
۵۸-
۳۳۲۱
۱۳۱۵۰۴
شهد ايران
۵۲-
۲۹۵۸
۱۹۰۳۰
نوش مازندران
۳۸-
۲۳۸۸
۶۲۶۵۶
روغن نباتي پارس
۱۷-
۵۷۸۸
۲۳۲۶۹
صنعتي بهشهر
۲۳۴
۳۶۱۷
۲۹۲۶۸۲
بهپاك
۶۳۱-
۳۸۰۱
۳۷۰۰
روغن نباتي جهان
۲-
۵۵۰۳
۶۵۹۶۱
لبنيات پاك
۲۰۱
۷۰۰۰
۵۹۱۷۳
شير پاستوريزه پگاه اصفهان
۳۳
۲۰۲۶
۳۹۰۷
بيسكويت گرجي
۱-
۲۰۴۱
۹۸۰۳
قند ثابت خراسان
۱۸
۲۱۱۸
۷۰۹۰
قند مرودشت
۷۹-
۲۴۱۹
۱۴۲۱۶۷
توليدي مهرام
۹
۲۹۷۵
۴۵۶۷۴
ايران مرينوس
۵۸
۱۲۸۸
۲۱۳۰۲
پشم بافي توس
۵۱
۲۱۶۲
۷۳۴۷۲
فيبر ايران
۶۵۳
۷۱۶۳
۳۳۹۲۰۸۱
صنايع كاغذسازي كاوه
۹۸۳
۱۱۲۵۰
۳۸۷۶۷
بسته بندي پارس
۱۴۹۸-
۱۸۹۸۶
۴۲۹۷۷
افست
۴۲۵
۲۱۸۷۲
۷۳۱۲۶
نفت پارس
۳۹۲
۳۰۹۱۸
۱۷۱۶۷۴
نفت بهران
۵۷۵
۱۹۵۳۷
۱۲۱۹۰۸
پتروشيمي فارابي
۱۷۸۱-
۱۰۷۲۱
۱۲۶۴۰۹
صنايع شيميايي ايران
۱۷۶
۲۸۵۲
۴۲۵۸۵
صنايع شيميايي سينا
۱۲۹
۱۵۰۵۷
۳۳۱۲۴۳۲
پتروشيمي خارك
۱۲۷۳
۲۱۲۱۶
۱۶۷۱۳۴۱
پتروشيمي اصفهان
۱۴۳
۱۴۳۳۷
۱۴۵۶۳۱۹
پتروشيمي اراك
۵۵۳
۱۶۰۱۹
۲۰۱۶۸۴
پتروشيمي آبادان
۹۶
۱۴۰۹۵
۸۱۱۶۶
حق تقدم پتروشيمي آبادان
۲۷۹-
۵۳۱۷
۲۰۰
لعابيران
۳۶۳
۹۰۹۲
۷۳۹۸۱
داروسازي جابر ابن حيان
۶۵
۶۰۰۶
۱۶۱۶۶
كيميدارو
۲-
۱۷۱۰۲
۱۴۲۴۳
دارويي رازك
۴۸۲-
۴۴۷۶
۲۶۰۸۲
دارويي لقمان
۷۶
۵۵۴۰
۷۵۶۵۷
داروسازي اسوه
۱۵۷
۴۸۵۴
۳۴۹۳۷
داروسازي كوثر
۵۱
۹۸۹۵
۳۷۰۸۲۹۳
پارس دارو
۷
۹۲۸۷
۹۹۷۶
داروسازي فارابي
۶۹۳-
۴۱۷۶
۴۲۶۵
داروسازي امين
۲۴۵
۲۲۷۳۰
۲۰۴۲۸
داروسازي سينا
۲۰۹۵-
۷۱۸۱
۲۲۳۷۰
لابراتوار داروسازي دكتر عيبدي
۱۹
۷۳۶۶
۴۳۳۹۲۶
داروسازي زهراوي
۱۱
۵۸۲۰
۱۰۷۰۴۱۶
كارخانجات داروپخش
۲۲
۲۸۹۰
۱۱۳۹۹۲
كف
۳۷۲-
۸۴۳۹
۶۴۷۴۶۹
كربن ايران
۲۲۱
۱۵۸۱۳
۶۳۱۷۲۹
صنايع لاستيكي سهند
۰
۱۰۱۰
۵۵۹۹
پلاستيك شاهين
۵۷
۱۲۱۲
۲۵۸۶۲
درخشان تهران
۵۳۳-
۲۹۳۸۸
۱۸۲۹۱۴
گاز لوله
۱۱-
۳۹۶۳
۳۴۲۰
شيشه قزوين
۲۸۷
۲۵۶۹
۳۶۷۰۰۱
شيشه و گاز
۱۵۰
۳۷۴۵
۵۹۸۵۶۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۱۳
۸۱۸۲
۲۹۹۳۱
كاشي اصفهان
۹۲
۳۱۴۲
۹۵۱۷۹
چيني ايران
۴۴-
۱۰۱۶۰
۴۶۷۴۰۲۷
كاشي نيلو
۳-
۱۷۸۲
۱۱۸۰
كاشي سعدي
۱-
۴۴۶۶
۲۱۰
كاشي و سراميك حافظ
۱۵-
۳۲۶۷
۵۰۹۳
صنايع كاشي و سراميك سينا
۱۰۲-
۱۹۹۵
۱۲۹۲۹۶
توليدي كاشي تكسرام
۱۷۶۲
۱۷۹۶۵
۳۱۰۲۲۰۵
سيمان تهران
۱۵۰۵
۳۰۴۵۸
۴۰۷۷۵
سيمان شمال
۹۸۰-
۲۹۹۹۷
۹۰۸۰۹۶
حق تقدم سيمان شمال
۳۷۳۷۷-
۲۳۵۶۷
۱۶۴۱۵۱
سيمان كرمان
۰
۲۱۵۰۱
۲۳۵۲
حق تقدم سيمان كرمان
۳۸۱
۸۰۹۷۵
۳۱۰۹۰۱۶
سيمان صوفيان
۱۴۰۵
۱۷۲۲۳
۷۳۵۷۲۶۰۴
سيمان فارس و خوزستان
۲۲۸
۱۵۰۲۸
۱۱۹۴۱۳۳
حق تقدم سيمان فارس و خوزستان
۲۴۶۰
۳۶۴۶۰
۲۹۹۶۹۵
سيمان شرق
۱۷۴۴
۳۴۲۷۵
۶۷۴۹۷
سيمان غرب
۰
۲۳۸۲۴
۱۴۰۳
سيمان مازندران
۱۱۴۲
۲۰۵۲۶
۲۱۲۱۹۶
سيمان سپاهان
۳۴۱۱
۳۷۶۰۶
۳۱۸۸۵۴۶
سيمان شاهرود
۹-
۴۱۸۷۴
۱۵۹۲۱
سيمان دورود
۲۶۱
۹۸۳۴
۱۰۲۰۷۱
سيمان هگمتان
۲۲۱۳۸-
۲۳۱۰۰
۵۵۰۳۴۷
سيمان بهبهان
۱۳-
۱۸۹۷۱
۱۲۶۷۶
سيمان خاش
۷۵
۷۹۲۴
۱۶۵۱۹۸
سيمان كارون
۵۶۰
۴۸۳۳
۸۷۹۰۴۷
ايرانيت
۳۹
۲۵۸۰
۷۹۷۰
نورد و قطعات فولادي
۳۲-
۳۹۸۶
۱۵۶۷۲۲
لوله و ماشين سازي ايران
۱
۱۵۹۰
۷۷۶۴۷۲
پارس متال
۱۲۷
۵۸۳۰
۱۸۲۶۷
فروسيليس ايران
۵۲
۶۹۵۲
۱۰۰۱۰
گروه صنعتي سپاهان
۳۷
۴۶۷۶
۷۷۹۸۸
نورد آلومينيوم
۹۶-
۴۴۱۳
۳۲۸۷۸۷۰
مس شهيد باهنر
۲۶-
۱۸۳۰
۴۳۶۱۱۶
ماشين سازي اراك
۱۲
۱۷۰۱
۴۶۱۱۱۹
صنايع آذرآب
۲۲-
۱۸۵۰
۱۲۲۶۴
لاميران
۱۷۳
۲۹۴۰
۷۹۸۴۷
صنعتي آما
۱۴۲
۳۲۸۹
۱۵۱۷۷۱
جام دارو
۱۱۴
۲۹۶۸
۹۸۴۵۸
پمپ سازي ايران
۳۰
۲۶۰۴
۴۷۴۲۸
ماشين سازي نيرو محركه
۳-
۲۱۴۷
۱۴۰۰۶۹
آبسال
۴۳
۱۵۷۴
۷۷۱۰۴
سرما آفرين
۲۷۱
۴۲۷۰
۶۷۲۴۷۹
تراكتورسازي ايران
۲۰۶
۲۸۶۲
۴۱۰۶۳۷
حق تقدم تراكتور سازي ايران
۴۲
۲۲۱۷
۴۶۰۱۳
گروه صنعتي بوتان
۱۴-
۳۴۸۵
۸۵۸۰۸
موتوژن
۴۸
۶۳۳۶
۶۲۵۰
پارس سوييچ
۱۱
۱۰۱۱
۱۵۴۸۶۶۰
پارس الكتريك
۲۸۴
۷۵۸۸
۹۸۸۱۹
كنتورسازي ايران
۱۲-
۵۰۳۰
۳۱۷۱۲۹۷
ايران خودرو
۳۵۵
۱۰۵۷۳
۲۷۹۷۵۲
سايپا ديزل
۲
۵۸۴۰
۲۲۹۷۳۴
سايپا
۱۹۲-
۳۶۵۷
۶۵۰
مرتب
۰
۶۲۵۰
۱۴۳۰
لنت ترمز ايران
۱۸۱
۲۳۵۰
۵۳۴۰۱۰۰
نيرو محركه
۸۷
۳۰۰۴
۲۷۲۰۹۵
محورسازان ايران خودرو
۲۰
۷۲۲۲
۱۰۰۰۰
كاربراتور ايران
۳۲-
۵۱۳۵
۹۱۰۷
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱۵۸
۲۱۸۶
۱۹۰۳۶۹
ريخته گري تراكتور سازي ايران
۲۲۳-
۷۷۲۶
۷۹۸۲۹
سايپا آذين
۱۰۸-
۱۵۸۷۴
۴۴۲۴۰۵۹
صنعتي دريايي ايران
۵۴۶
۳۶۵۶
۵۲۷۰۶۱
شركت ساختمان اصفهان
۵۲۵
۵۲۷۰
۹۶۶۰۷۸
سامان گستر اصفهان
۱۶۱
۶۶۷
۱۲۸۸۶۸
حق تقدم شركت سامان گستر اصفهان
۴۱۰
۷۸۷۲
۵۵۴۱۷۰
سرمايه گذاري مسكن
۱۰۰۳
۳۵۷۹۶
۱۰۱۹۳۲
خدمات انفورماتيك
۳۸۰
۱۱۰۷۰
۱۳۶۴۷۵۱
بانك كارآفرين
۲۱۲-
۱۰۱۱۶
۶۱۶۰۰۲
بانك اقتصاد نوين
۷۹-
۵۹۷۱
۱۸۵۲۵۷۲
سرمايه گذاري البرز
۲۵۵
۴۴۰۴
۳۱۳۵۵۹۲
توسعه صنايع بهشهر
۱۲۷
۳۲۰۴
۲۳۰۲۶۷
حق تقدم توسعه صنايع بهشهر
۲۲۹
۷۷۸۸
۱۷۹۳۱۱۴
سرمايه گذاري ملي ايران
۱۷-
۳۱۰۸
۱۷۴۰۳۹۳
سرمايه گذاري سپه
۸۷-
۷۵۲۶
۹۳۴۴۶۳۰
سرمايه گذاري پتروشيمي
۵۶
۳۱۵۴
۳۰۰۵۵۲۶
سرمايه گذاري ملت
۳
۱۸۰۳
۳۲۸۷۷۵۸
حق تقدم سرمايه گذاري ملت
۱۰۱
۸۰۷۶
۴۹۰۸۲۱۲
سرمايه گذاري بانك ملي
۴۳
۳۷۶۸
۷۸۰۴۳۷
سرمايه گذاري رنا
۱۴۲
۲۶۷۷
۱۳۲۶۷۵
حق تقدم سرمايه گذاري رنا
۱۱۳
۵۶۴۷
۱۸۰۹۷۵۰۲
سرمايه گذاري غدير
۶۹-
۳۲۹۰
۱۰۵۴۷۰
سرمايه گذاري پارس توشه
۲۷۲-
۱۵۳۸۴
۱۰۴۸۷۰۷
گروه صنعتي سديد
۱۰۲۸
۱۱۲۷۱
۱۴۰۶۹۵۳
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۳۱۲
۵۲۱۳
۳۷۷۱۶۸۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱۷۰
۴۷۶۹
۵۴۰۳۰۱
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلز
۵۳
۲۷۴۵
۵۷۸۰۳۵۵
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۶
۵۳۴۴
۱۲۶۸۲۷۷
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۲-
۸۲۶۹
۱۴۷۲۸۱۹۴
داروپخش
۱۷۱
۶۰۷۳
۸۴۱۰۶۷
سرمايه گذاري صنعت نفت
۶۰۹
۸۸۶۲
۴۲۷۹۸۴
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱۷۱
۳۵۹۱
۷۰۱۶۱۳۷
سرمايه گذاري بوعلي

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |