شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۴ - Nov 13, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
آبي هاي تهران و اهواز باختند
فولاد خوزستان به صدر جدول رفت
006531.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
گروه ورزشي: هفته هشتم ليگ برتر فوتبال ايران با افتادن سايپا پس از هفت هفته از صدر جدول، صدرنشيني فولاد خوزستان، شكست آبي هاي تهراني و اهوازي دو تيم سفر كرده به دوبي و سپاهان قهرمان جام حذفي و پاس تيم مدافع عنوان قهرماني همراه بود.
پيامدهاي مثبت اين هفته هم براي تيم هايي چون پرسپوليس، صباباتري، ذوب آهن اصفهان رقم خورد كه هركدام آنان گام بلندي به سوي جلو برداشتند.
استقلال كه خاطره خوشي از زمين فولادشهر ندارد، همانند فصل پيش نوار بي شكستي آن در مقابل ذوب آهن پاره شد.
يك گل زودهنگام روي اشتباه تاپالوويچ پاي فراز فاطمي پر انگيزه مهاجم سابق استقلال را پس از هفت هفته به گلزني باز كرد و باعث شد كه استقلال باوجود نمايش خوب هرگز نتواند روي ضعف گلزني مهاجمان خود جواب گيرد. استقلال حتي باوجود ده نفره شدن حريف از دقيقه ۴۱ هم نتوانست به گل دست يابد.درحالي كه به نظر مي رسيد استقلال از نيمه دوم حريف را كاملا در تنگنا قرار دهد، ذوب آهن با دوندگي فراوان و با ضدحمله در دقيقه ۶۱ به گل دوم رسيد.
استقلال كه با گل ديرهنگام علي سامره به تساوي اميدوار شده بود، بازهم روي جاگيري اشتباه «تاپالوويچ» روي ضربه سر سپهر حيدري دروازه خود را گشوده ديد و تن به باختي بحث انگيز در اصفهان داد. سياوش اكبرپور هم در دقايق پاياني با كارت قرمز مسعود مرادي مجبور به ترك ميدان شد.
برعكس استقلال، پرسپوليس بازهم يك گام ديگر به جلو برداشت و در يك بازي عالي توانست همنام آبي تهراني را در ورزشگاه آزادي با دو گل مغلوب سازد. پرسپوليس در بازي با استقلال اهواز بر خلاف بازي هاي قبلي در نيمه دوم هرگز عقب نشيني نكرد و با فشاري كه به حريف وارد ساخت بارها بوي گل را در فضاي ورزشگاه  آزادي پراكند. به نظر مي رسد پرسپوليس خود را به خوبي پيدا كرده است. رضا جباري در دقيقه ۱۰ روي پاس عالي انتظاري دروازه ايليچ را گشود و پس از آنكه چندبار محمد محمدي و مدافعان پرسپوليس حملات استقلال را كه روي حركات «آدريانو آلوز» مهاجم برزيلي شكل مي گرفت خنثي كردند بازهم نوبت پرسپوليس بود تا با جواد كاظميان مهاجم گريزپاي خود به گل دوم دست پيدا كند. كاظميان چند فرصت ديگر را نيز به راحتي از دست داد.
پنجمين باخت پاس
برنده خوشبخت دو تيم بحران زده پاس و صباباتري، ياران علي دايي بودند كه در ميان ناباوري پاسي ها شكست دو بر يك را بدل به پيروزي ۳ بر ۲ كردند. اين نخستين برد صبايي هاي پرسروصدا در بازي هاي اين فصل بود و پاس هم به عنوان تيم مدافع عنوان قهرماني با كسب پنجمين باخت به كما رفت.
در اين بازي بالاخره پس از هفته ها پاي علي دايي كاپيتان تيم ملي به گل باز شد. او زننده گل اول صباباتري بود.
سپاهان در مشهد باخت
سپاهان هم كه به مشهد رفته بود، در مقابل تيم آماده ابومسلم كم آورد و با شكست روانه اصفهان شد. اين ديدار براي هر دو تيم از اهميت خاصي برخوردار بود. شاگردان ميثاقيان همچنان عنوان تيم بدون شكست ليگ برتر را جلوي نام خود دارند.
بازي سايپا و پيكان بدون گل شد. اگر پيكان در هشتمين بازي خود همچنان در حسرت گل باقي ماند، درعوض سايپا صدرنشيني خود را از دست داد.
در شيراز احمدزاده با برق شيراز در مصاف با تيم سابق خود ملوان با يك گل پيروز شد تا در ميانه جدول جا خوش كند.
فولاد در صدر
اگر استقلال اهواز در تهران مغلوب پرسپوليس شد، سرانجام فولاد خوزستان، اين قدرت پنهان فوتبال ايران را به صدر جدول رساند. فولادي ها در يك بازي پرگل شموشك را با پيوس سه بر يك با شكست بدرقه كردند.
در رشت پگاه با دو گل مقابل فجرسپاسي باخت تا شيرازي ها در هر دو جبهه شيراز و رشت فاتح شوند.
نتايج هفته هشتم ليگ برتر فوتبال
* ذوب آهن اصفهان ۳- استقلال تهران يك
گل ها: فراز فاطمي (۵)، محمد منصوري (۶۱) و سپهر حيدري (۸۱) براي ذوب آهن و علي سامره (۸۰) براي استقلال
* پرسپوليس تهران ۲- استقلال اهواز صفر
گل ها: رضا جباري (۱۰) و جواد كاظميان (۵۴)
* پاس تهران ۲- صبا باتري ۳
گل ها: علي دايي، سعيد دقيقي و حميدرضا زوهاني براي صبا و آرش برهاني ۲ گل براي پاس
* پگاه گيلان صفر- فجر سپاسي شيراز ۲
گل  ها: حبيب هوشيار مدافع حريف و مهرزاد معدنچي براي فجر
* ابومسلم مشهد ۲- سپاهان اصفهان يك
گل ها: فريدون فضلي و عبدالله شاه حسيني براي ابومسلم و عباس آقايي براي سپاهان
* سايپا صفر- پيكان صفر
* فولاد خوزستان ۳- شموشك نوشهر يك
گل  ها: پژمان منتظري (۳۷)، احمد مؤمن زاده (۵۸) و سيدمحمد علوي (۸۵) براي فولاد و محسن يوسفي (۹۲) براي شموشك
* برق شيراز يك _ ملوان انزلي صفر
گل : صفر صفرزاده (۲۱)

ليگ برتر انگليس
آرسنال و چلسي؛ دربي  ديدني لندن
006528.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: جدول ليگ برتر انگليس به واسطه نتايج ضعيف آرسنال در هفته هاي اخير دستخوش تغييراتي شده است.
در دربي غرب لندن در حال حاضر چلسي با ۲۹ امتياز در صدر قرار دارد. تيم مورينيو امروز بازي سختي را در زمين فولام برگزار مي كند و در حالي به مصاف حريف مي رود كه كلوديو مكاله له، ديكاردو كارواليو و الكس اسمارتين را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد. دربي بزرگ اين هفته در وايت هارت لين واقع در شمال لندن بين تاتنهام و آرسنال برگزار مي شود. تاتنهام بعد از تغييراتي كه در سطح رهبري اين تيم ايجاد شد حالا با مارتين جول به راه خود در ليگ برتر ادامه مي دهد. اما آرسنال كه از ميانه هاي ماه اكتبر تاكنون به پيروزي نرسيده است در اين بازي قصد دارد تا بار ديگر به روزهاي اوج باز گردد.تيري آنري و دنيس برگ كمپ زوج خط حمله آ رسنال در اين ديدار هستند.
در ساير بازي  هاي امروز بريمنگهام با اورتون، بولتون با آستون ويلا، چارلتون با نوريچ، ليورپول با كريستال پالاس، منچسترسيتي با بلكبرن و ساوتهمپتون با پورتموس ديدار مي كنند.تيم نيوكاسل نيز فردا در حساسترين بازي اين هفته به ديدار منچستر يونايتد مي رود.

ترويج گلف در ميان مردم
006534.jpg
گروه ورزشي: فدراسيون گلف آمادگي دارد بدون دريافت بودجه از سازمان تربيت بدني خودكفا باشد و به كليه امور رسيدگي كند.اسحاقي رئيس فدراسيون گلف با اعلام اين مطلب افزود: يكي از مهمترين اهداف فدراسيون، ترويج اين رشته در بين اقشار مختلف مردم است. در حال حاضر هفت زمين گلف در ايران وجود دارد كه علاوه بر مجموعه انقلاب شهرهاي خوزستان و اصفهان نيز اين مجموعه زمين ها را دراختيار دارند.اسحاقي با بيان اين موضوع كه تغييراتي را در ساختار فدراسيون گلف بوجود آورده گفت: فدراسيون گلف پيش از اين در زمره فدراسيون هاي درجه ۳ بود اما ما با تغيير ساختار و تشكيل كميته اقتصادي و فعال كردن آن سعي در جذب اسپانسرهاي زيادي داريم.
وي در پايان گفت: براي تقويت تيم ملي به دنبال جذب مربي خارجي از انگليس يا پاكستان هستيم. همچنين سرمربي امارات براي آموزش به ايران خواهد آمد.

مسابقه هاي ليگ كشتي آزاد كشور
قهرمان المپيك در مشهد شكست خورد
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: مهم ترين حادثه هفته پنجم ليگ كشتي آزاد ايران شكست قهرمان كشتي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن بود. آلبروس تديف كشتي گير نامدار اوكرايني كه به عضويت تيم پرسپوليس تهران درآمده است در جريان ديدار اين تيم با آدنيس خراسان در مشهد مغلوب جوان دلاور كشتي ما همت مسلمي شد. در اين كشتي پر افت وخيز كه در وزن ۶۶ كيلوگرم برگزار شد هر دو كشتي گير در پايان به امتياز ۷ رسيدند، اما با توجه به مقررات و قوانين جديد مسلمي برنده اين كشتي شناخته شد. پرسپوليس اين مسابقه را در پايان (۱۲ _ ۲۱) برد تا با روحيه اي مناسب روزهاي پنجشنبه و جمعه آينده دو ديدار حساس را با تيم هاي پاس و جوانان سلام برگزار كند.
واسيلي فدروشين هموطن تديف نيز كه عضو تيم راه آهن خراسان است همراه با اين تيم در ديدار با نفت تهران در وزن ۶۰ كيلوگرم به ميدان آمد كه او هم در مقابل بهنام طيبي عضو سابق تيم ملي ايران (۱-۲) شكست خورد. نفتي ها در تهران با نتيجه (۱۳-۱۷) بر راه آهن خراسان غلبه كردند. در همين مسابقه پيكار فردين معصومي و رجب كارا عضو تيم ملي تركيه در وزن ۱۲۰ كيلوگرم با حساب (۱-۴) به سود معصومي به پايان رسيد و در وزن ۹۶ كيلوگرم هم واديم تاسايف با نتيجه (۰-۲) بر شاهرخ صداقتي زاده چيره شد. پيروزي محمدرضايي بر الكساندر زاهاروك اوكرايني نفر سوم جهان كه با حساب (۵-۵) در وزن ۵۵ كيلوگرم به دست آمد از نتايج قابل توجه ديگر در اين ديدار بود.
در ديگر ديدارهاي هفته پنجم تيم كشتي پالايش و پخش كرمانشاه با نتيجه (۱۲-۱۹) مقابل سنگ آهن بافق به برتري رسيد. ديدار يكطرفه سلام جويبار با نيروي زميني (۶-۲۸) به سود نماينده جويبار به پايان رسيد و مسابقه پاس تهران و جوانان سلام نيز با نتيجه (۱۲-۲۰) به سود پاسي ها خاتمه يافت.

ليگ برتر واليبال ايران
پيكان باصلابت در گنبد پيروز شد
گروه ورزشي _ علي شاكري: در هفته هفتم ليگ برتر واليبال ايران با همه حساسيت هايي كه در برخورد چند تيم وجود داشت به جز يك بازي، آب از آب تكان نخورد.صنام در مصاف با دخانيات آنچنان كوبنده ظاهر شد كه حريف چاره اي جز پذيرش شكست يكطرفه پيدا نكرد. پيكان هم كه به گنبد رفته بود، هيچ نشاني از تيم «وارفته» هفته پيش نداشت. اين تيم با خواندن دست حريف پرتماشاگر گنبدي همه روزنه ها را به روي اين تيم بست و باصلابت  تمام نئوپان را سه گيمه كرد. به  نظر مي رسد «پارك كي ون» به تدريج در حال تثبيت كردن خود در پيكان است. او مي خواهد همانند تيم ملي در يك تيم باشگاهي هم موفق باشد.
اتكا قم كه با جوانانش چند هفته اي است خبرساز شده است، سرانجام در مصاف با تيم ته جدولي نئوپان ۲۲ بهمن مازندران به يك پيروزي نوبرانه رسيد. اتكا اگر همچنان روند رو به جلوي خود را حفظ كند در هفته هاي آينده براي همه مدعيان يك حريف جدي خواهد بود. تيم دانشگاه آزاد تبريز با قاسم تاجري به يك برد ديگر رسيد. در جدال دانشگاهي هفته دانشگاه آزاد توانست تيم پيام علمي كاربردي شهركرد را شكست دهد.
پيروزي ذوب آهن نيز در كرمان، مقابل نفت اين شهر قابل توجه بود . بي ترديد زيباترين بازي هفته هفتم در ماهشهر به نمايش درآمد كه در يك نبرد سخت ديدني تيم ميهمان با اقبال بلند از سد تيم جنگنده و جوان پتروشيمي گذشت.پتروشيمي نبود پرستاري بازيكن كليدي خود را كاملا حس كرد .پاس روي كاكل تجربه شريعتي، قاسميان و ظريف پيروز شد.
نتايج هفته هفتم
* دخانيات تهران صفر _ صنام تهران ۳
* علمي كاربردي شهركرد يك _ دانشگاه آزاد اسلامي تبريز ۳
* آذر پيام ارتباطات اروميه ۳ _ پاديسان گنبد يك
* پتروشيمي بندر امام ۲ _ پاس تهران ۳
* اتكا قم ۳ _ نئوپان ۲۲ بهمن ساري صفر
* نئوپان گنبد صفر _ پيكان تهران ۳
* پالايش پخش كرمانشاه يك _ ذوب آهن اصفهان ۳

ليگ برتر بسكتبال
هفته اي آرام براي مدعيان
گروه ورزشي: هفته چهارم ليگ برتر بسكتبال ايران، هفته اي آرام و بي دردسر براي مدعيان اين رشته بود.
تمامي مدعيان بزرگ از صباباتري گرفته تا ذوب آهن و پيكان با اختلافي فاحش حريفان خود را مغلوب كردند.
در اين جمع پيروزي ذوب آهن و پيكان بدليل پيش رو داشتن حريفاني مطرح تر بااهميت تر بود.
نتايج هفته چهارم
پيكان تهران ۸۷ _ پگاه فارس ۶۸
دخانيات تهران ۷۲ _ مهرام تهران ۶۷
ذوب آهن ۷۱ _ شهرداري گرگان ۶۰
نگارسنگ ۹۶ _ گلين ماكارون بابل ۸۵
شهيد قندي گنبد ۵۸ _ فرش مشهد ۶۴
پگاه همدان ۱۰۲ _ راه آهن تهران ۸۰
صباباتري ۱۰۵- پيام اصفهان ۷۱

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |