دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۶۲ - Nov 22, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
فولاد به تنهايي در صدر جدول ايستاد
007116.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
استقلال تهران يك - فولاد خوزستان ۲
گل ها: نادر احمدي (۵۲) و احمد مؤمن زاده (۸۴) براي فولاد و رضا عنايتي (۶۴) براي استقلال
گروه ورزشي: سيامك قليچ خاني: استقلال در تهران هم باخت، استقلال دومين شكست خود را در اين فصل در مقابل فولاد پذيرفت! در روزي كه فولاد چندان از نظر توان بدني و آمادگي جسماني شرايط خوبي نداشت استقلال روي اشتباهات خط دفاعي و استقرار غلط در زمان دفاع باخت. روند بازي به گونه اي بود كه احساس مي شد استقلال اين بازي را راحت برنده از زمين بيرون بيايد، اما از دست دادن موقعيت هاي به دست آمده، عدم دقت در زدن ضربه هاي آخر و گاهي هم حضور خوب ميرزاپور دروازه بان فولاد اين امتياز را از استقلال گرفت. اتفاقا تركيب خوبي را قلعه نويي به ميدان فرستاده بود، اما در مقابل فرانچيچ نيز خوب بازي استقلال را خوانده بود و به خوبي در زمان هاي افت استقلال بر دروازه آنها يورش برد و به دو گل عالي دست يافت. نيمه اول با تساوي به پايان رسيد درحالي كه استقلال قادر بود لااقل دو گل بزند. با آغاز نيمه دوم و تعويض اجباري نيمه اول استقلال (آمدن منصوريان به جاي كاظمي آسيب ديده)، فولاد منظم تر و با تيم بهتري بازي را آغاز كرد و در دقيقه ۵۲ روي فرار و ضربه نادر احمدي به گل رسيد. استقلال شوك زده كه در حال هجوم به روي دروازه فولاد بود، با دريافت اين گل فرونشست، اما فولاد اشتهاي لازم را براي زدن گل هاي بعد نشان نداد وگرنه توان آن را داشت. با عقب كشيدن فولاد، استقلال حملات خود را از چپ و راست بيشتر كرد و سرانجام در دقيقه ۶۴ رضا عنايتي با ضربه اي ديدني نتيجه را مساوي كرد. پس از اين گل نيك بخت كاملا به سمت چپ متمايل شد تا با سانترهاي خود، عنايتي و سامره را در موقعيت گل قرار دهد و اميرآبادي نيز از سمت راست تا پشت محوطه جريمه فولاد چندين بار پيش آمد، اما به دليل شتابزدگي مهاجمان استقلال و عصبيت دروني تمام فرصت ها به راحتي از دست رفت. در دقيقه ۸۴ احمد مؤمن زاده يار سابق استقلال و مهاجم فعلي فولاد با ضربه سر آب پاكي را روي دست استقلالي ها ريخت و باعث شد تا فولاد صاحب سه امتياز لازم براي رفتن به صدر شود. فولاد با بيست امتياز حالا به تنهايي تركتازي مي كند. تيمي كه حالا آبروي فوتبال اصيل خوزستان است، معدن قديمي فوتبال دوباره با فولاد كشف شده است و خوزستان در صدر جدول ليگ برتر كشور قرار گرفته است.

حسين رضازاده در ليست ورزشكاران برتر جهان
007110.jpg
ايسنا: انجمن جهاني ورزش نويسان (AIPS) براي نخستين بار نام حسين رضازاده را در ليست پيشنهادي اين انجمن جهت انتخاب ورزشكاران برتر سال ۲۰۰۴گنجاند.
انجمن جهاني ورزشي نويسان با ارسال نمابري به انجمن هاي ملي ورزشي نويسان كشورهاي عضو ايپز از آنان خواسته است كه اسامي ورزشكاران برتر سال ۲۰۰۴ پيشنهادي خود را تا تاريخ  ۱۵ دسامبر به دبيرخانه ايپز ارسال كنند. در اين نمابر همچنين ورزشكاران پيشنهادي ايپز براي انتخاب به عنوان برترين هاي سال ۲۰۰۴ تعيين و اعلام شده است كه نام حسين رضازاده وزنه بردار فوق سنگين كشورمان نيز براي نخستين بار در ليست پيشنهادي انجمن جهاني ورزشي نويسان گنجانده شده است.

خبرهايي از فوتبال جهان
بكن باوئر رياست يوفا را مي خواهد
گروه ورزشي:  فرانتس  بكن  باوئر رئيس  كميته  برگزاري  مسابقات  فوتبال  جام  جهاني ۲۰۰۶ و از صاحب  نظران  بلند مرتبه  فوتبال  آلمان  قصد دارد خود را براي رياست  اتحاديه  فوتبال  اروپا يوفا نامزد كند. به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از برلين ، بكن  باوئر در يك  برنامه  در تلويزيون  آلمان  اين  خبر را داد و متذكر شد كه  فعلا همه  هم  و غمش  گرداندن  امور براي  مسابقات  جام  جهاني  ۲۰۰۶ است  كه  در آلمان  برگزار خواهد شد.
اومشخص  نكرد كه  طرح  نامزدي اش  براي  رياست  يوفا را چه  زماني  به  انجام  خواهدرساند.
مادريدي ها مات شدند
در هفته دوازدهم رقابت هاي ليگ برتر اسپانيا، تيم قدرتمند بارسلونا موفق شد در ورزشگاه نيوكمپ، رقيب ديرينه و پرآوازه خود، رئال مادريد را با سه گل بدرقه كند.
در اين ديدار كه در ورزشگاه لبريز از تماشاگر خانگي بارسا انجام شد، تيم ميزبان در دقايق ۲۹ ، ۴۴ و ۷۶ به ترتيب توسط ساموئل اتوئو، جوواني فان برونكهورست و رونالدينيو (پنالتي) به گل دست يافت و شكستي فراموش نشدني و تحقيرآميز را به تيم ميهمان تحميل كرد.
007113.jpg
او آماده ترين و كاملترين بازيكن حال حاضر جهان است. بازهم يك برزيلي در نقطه اوج فوتبال اروپا. مردي با صورت خندان كه چون گارينشا دريبل مي زند، چون سوكراتس پاس مي دهد و مانند روماريو گل مي زند.
امسال، سال رونالدينيو است و سال بارسلونا.


واليبال جام حذفي تهران
پيكان حريف پاس در فينال شد
گروه ورزشي _ شاكري: جدال دوم تيم هاي برق و پيكان در مرحله نيمه نهايي واليبال جام حذفي تهران با شكست سنگين تر تيم جوانتر برق توأم شد و اين بار «پارك كي ون» در مصاف با سوتكوويچ برتري و توانايي هاي خود را به شكل بارزتري به رخ كشيد. پيكان با نتايج (۲۲-۲۵ ، ۱۹-۲۵ ، ۲۰-۲۵) در طول هر سه گيم برتري محسوسي بر حريف خود داشت و اين در حالي بود كه برق در اين بازي تركيبي متفاوت با بازي قبلي با پيكان را تجربه كرد. پيكان با اين پيروزي حريف پاس در فينال جام حذفي شد. ديدار نهايي جام حذفي روز هشتم آذرماه انجام مي شود.
شكست سايپا در گنبد
از بازيهاي به تعويق افتاده ليگ برتر واليبال تيم سايپا در گنبد مغلوب ميزبان خود نئوپان شد. همه مقاومت سايپا در گيم اول بود كه در بازي نزديك ۲۶ بر ۲۴ بازنده شد. در دو گيم بعدي نئوپان راحت تر با نتايج ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ توانست سايپا را در مجموع سه بر صفر مغلوب كند.

ايران در بازي هاي ورزشي دانشجويان جهان
بيست  وسومين  دوره  بازيهاي  ورزشي  (يونيورسياد) دانشجويان  جهان  در ۱۴رشته  تيمي و انفرادي  تابستان  سال  آينده  در شهر ازمير تركيه  برگزار خواهدشد.
تربيت  بدني  وزارت  علوم ، تحقيقات  و فناوري  ديروز اعلام  كرد: اين مسابقات  از ۱۱ تا ۲۱ آگوست  ۲۰۰۵ (۲۱ تا ۳۱ مردادماه  ۸۴) در ۱۰ رشته  ورزشي ثابت  يونيورسيادها و ۴ رشته  انتخابي  كشور ميزبان  انجام  خواهد شد. ميزبان  اين  دوره  از مسابقات  ۴ رشته  كشتي ، قايقراني ، تكواندو و تيراندازي  با كمان  را به  صورت  اختياري  انتخاب  كرده  كه  اين  رقابتها در كنار ۱۰ رشته  ديگر برگزار مي شود. تيم هاي  فوتبال ، كشتي  آزاد و فرنگي  و تكواندو دانشجويان  كشورمان  در اين  رقابتها شركت  خواهند كرد.

سفر نماينده فيلا به تهران
گروه ورزشي: «اخرولجان رزيف» نماينده فدراسيون بين المللي كشتي فردا به تهران مي آيد. به گزارش فدراسيون كشتي، اين عضو ازبكستاني هيأت رئيسه فدراسيون بين المللي كشتي به منظور بررسي امكانات و ارزيابي چگونگي ميزباني رقابت هاي جام جهاني كشتي فرنگي در سال ۲۰۰۵ به كشورمان سفر مي كند.
سفر رزيف به تهران چهار روزه است قرار است رقابت هاي جام جهاني كشتي فرنگي بهمن ماه سال جاري در تهران برگزار شود.
بوداپست ميزبان كشتي آزاد قهرماني جهان
مسابقات كشتي آزاد قهرماني جهان در سال ۲۰۰۵ در سالن جديد شهر بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد. طبق اعلام كميته اجرايي فدراسيون جهاني (فيلا) ميزباني مسابقات جهاني كشتي آزاد و فرنگي و زنان در سال ۲۰۰۵ به مجارستان سپرده شده است .

تورنمنت بين المللي گلف  زنان - هند
زماني به مدال طلا دست يافت
گروه ورزشي: تيم گلف زنان ايران در سي وهفتمين دوره تورنمنت گلف هند موفق به كسب يك مدال طلا توسط فيروزه محمدزماني شد.
در اين تورنمنت ۱۲۰ گلف باز مطرح جهان از كشورهاي كره جنوبي، پاكستان، هند، سري لانكا، تايوان و ژاپن حضور دارند اين عنوان درحالي براي ورزشكار كشورمان به دست آمد كه او با كمترين امكانات به تمرينات پرداخته بود.
فريده شجاعي سرپرست تيم اعزامي بانوان گلف كشور در اين باره گفت: اين موفقيت بستر مناسبي براي كسب پيروزي هاي آتي را فراهم مي كند. البته بدون امكانات نمي توان به عناوين جهاني دست يافت و بايد در اين زمينه فدراسيون به طور كامل تجهيز شود.

برخورد شديد با خاطيان بسكتبال
ريشه يابي جنجال ها فراموش نشود
گروه ورزشي _ علي شاكري: ديدن چندين و چندباره فيلم بازي جنجالي صباباتري و پيكان جاي هرگونه بهانه جويي واهي ضعف داوري در شكل گيري جنجال پنجشنبه گذشته را از خاطيان ماجراي غم انگيز گرفت.
تاكيد ويژه حاضرين در نشست اضطراري فدراسيون بسكتبال مبني بر بي اشكال بودن كادر داوري باعث شد تا اين فدراسيون با قاطعيت هرچه بيشتري خاطيان را به كميته انضباطي فراخواند.
طبيعي است كه دست اندركاران و بازيكنان پيكان (تيم بازنده و معترض به امر قضاوت) بيشتر از صبا باتري ديگر طرف ماجرا لطمه خواهند ديد. به اين هم كاري نداريم كه درصورت محروميت چند بازيكن پيكان اين تيم چه واكنشي به تصميم كميته انضباطي با توجه به رويارويي مهم اين هفته اش با صنام خواهد گرفت. نكته مهم صحبت هاي از سر درد محمود مشحون رييس صبور و اخلاق مدار فدراسيون بسكتبال با خبرگزاري «ايپنا» بود كه با همه علاقمندي و تعصب به بسكتبال اعلام داشت: اگر لازم باشد حتي راي به انحلال تيم ملي و تعطيلي ليگ برتر خواهم داد. واقعيت اين كه براي خشكاندن ريشه چنين مشكلاتي برخورد جدي با خاطيان تنها بخشي از پروژه سالم سازي در محيط هاي ورزشي خواهد بود و بخش ديگر به اتخاذ قوانين سفت و سخت تر، آگاه سازي مديران باشگاه ها و وسواس آنها در انتخاب سرپرستان كار بلد، كار فرهنگي بيشتر از سوي تيم ها و عمده نكردن بيش از حد برد و باخت ها و ... برمي گردد. مشكلي كه فقط متوجه بسكتبال نيست و خطري كه همه رشته هاي ورزشي با گستردگي فراوان را تهديد مي كند. بايد قبول كنيم كه ورزش ايران براي خدشه دارنشدن روح پاك ورزش به موازات افزايش مسابقات و ايجاد رقابت سالم ميان جوانان و نوجوانان نياز به بسترسازي فرهنگي هم دارد، امري كه در سال هاي اخير كمتر بدان پرداخته شده است.

جام جهاني فوتسال
ايران _ امروز ساعت ۳۰/۱۳ به مصاف پرتغال مي رود
گروه ورزشي:تيم  ملي  فوتسال  مصر در نخستين  ديدار پنجمين  دوره  پيكارهاي  جام  جهاني فوتسال  در تايوان  مقابل  چين  تايپه  به  ميدان  رفت  و بانتيجه  پرگل  ۱۲ بر صفرتيم  ميزبان  را شكست  داد.
نيمه  نخست  اين  ديدار بانتيجه  ۶ بر صفر به  پايان  رسيد.
تيم  ملي  فوتسال  ايران  نيز نخستين  ديدار خود را در گروه  چهارامروز  ساعت  ۱۳‎/۳۰ به  وقت  تهران در ورزشگاه  لين  كو مقابل  تيم  پرتغال  برگزارمي كند.
تيم ملي فوتسال اسپانيا در نخستين روز از پنجمين دوره مسابقه هاي جام جهاني فوتسال ۲۰۰۴ در تايوان مقابل تيم اوكراين با نتيجه ۲ بر صفر به برتري رسيد.نيمه  نخست  اين  ديدار بانتيجه  ۲ بر صفر به  پايان  رسيد و دو تيم  درنيمه  دوم  نتوانستند گلي  را وارد دروازه  يكديگر كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |