شنبه ۷ آذر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۶۷ - Nov 27, 2004
آخرين گزارش ها از اجلاس شوراي حكام
تغييرات متن پيشنهادي اروپا
رضايت ايران را جلب نكرد
007566.jpg
گروه سياسي: دو روز گذشته گزارشگران حاضر در محل آژانس بين المللي انرژي هسته اي شاهد تلاش پيگير ديپلماتهاي ايران بودند. نمايندگان اروپا كه در ۱۰ روز پيش در تهران براساس توافق پاريس در ازاي تعليق داوطلبانه و موقت غني سازي اورانيوم قول مساعد جهت عادي سازي پرونده ايران داده بودند پس از حضور در وين زياده طلبي خود را در قالب ارائه پيش نويس ابتدايي قطعنامه شوراي حكام طرح و در آن خواستار تعليق پايدار غني سازي و نيز ارائه سريع گزارشي از سوي البرادعي در مورد موارد باقيمانده پرونده ايران شدند.
اين پيش  نويس با ناديده گرفتن داوطلبانه  و موقت بودن تعليق غني سازي و نيز ويژه نگاه داشتن پرونده ايران با توافقنامه پاريس متعارض بود.اما اين پيش نويس با مقاومت جدي طرف ايراني و نمايندگان كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد (NAM) مواجه شد و منجر به سه متن پيشنهادي در طول دو روز گرديد و در همين راستا چهارشنبه شب كشورهاي جنبش عدم تعهد پس از گفتگو با طرفهاي اروپايي متني را آماده كردند تا به عنوان پيش نويس قطعنامه پيشنهادي نم به شوراي حكام ارائه دهند.
در اين متن كه در ۳ صفحه، ۹ پاراگراف مقدماتي و ۷ بند اجرايي تهيه شد، كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با اشاره به گزارش مثبت دبيركل آژانس بين المللي انرِژي اتمي در مورد برنامه هسته اي ايران از تعليق غني سازي به عنوان يك اقدام اعتمادساز توسط ايران استقبال كردند و از تهران خواستند به همكاري خود با آژانس بين المللي تا حل شدن تمام مسائل ادامه دهد.
007563.jpg
همچنين اين كشورها روز پنجشنبه بيانيه اي را منتشر كردند و در آ ن با اشاره به اينكه اسرائيل تاكنون به عهدنامه ان پي تي نپيوسته است و قصد آن را نيز اعلام نكرده است خواستار فشار و تاكيد بر اسرائيل براي پيوستن به ان پي تي جهت رسيدن به خاورميانه عاري از تسليحات هسته اي شدند.
جنبش غيرمتعهدها با اشاره به همكاريهاي ايران با آژانس خواستار بستن پرونده ايران در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي شد.
محمد البرادعي مديركل آژانس هم روز پنجشنبه در بيانيه رسمي خود در مورد فعاليتهاي هسته  ايران به شوراي حكام گزارش داد كه جز در مواردي مثل باقي گذاردن موضوع آلودگي سطح پايين و هر دو نوع سانتريفيوژ نسبتا مثبت ارزيابي شد، وي  ۳ بار تاكيد كرد كه تعليق صورت گرفته از سوي ايران اقدامي داوطلبانه است. او همچنين برخلاف پيش نويس مورد نظر اروپا اظهار داشت كه در هنگام مقتضي به شوراي حكام گزارش خواهد داد.
پس از اتمام طرح موضوع فعاليت هسته اي كره جنوبي در آژانس عصر روز جمعه پرونده هسته اي ايران به صورت مستقيم مورد بحث اعضاي شوراي حكام قرار گرفت هر چند تصميم گيري نهايي به مذاكرات ايران و اروپا وابسته بود. مذاكراتي كه تا پايان شب گذشته شش دور از آن، با حضور حسين موسويان، محمدجواد ظريف، محمدرضا البرزي، پيروز حسيني، اميرحسين زماني نيا و سيروس ناصري از طرف ايران برگزار شد و موجب عقب نشيني اروپا در بعضي از بندهاي پيش نويس گرديد، هر چند از نظر تيم مذاكره كننده ايراني پيش نويس ارائه شده هم با توافقنامه پاريس تفاوت دارد.
البرادعي روز گذشته نسبت به توافق ايران و اروپا ابراز خوشبيني كرد. حسين موسويان سخنگوي هيات ايراني روز گذشته در مصاحبه هاي متعددي كه داشت با تاكيد بر ادامه گفتگوها با اروپا افزود: پيشرفتهايي در مذاكرات صورت گرفته و پايتختهاي ۳ كشور نيز با برقراري تماسهايي با تهران به رايزني ادامه مي دهند.
وي افزود: ما در بحث تعليق بر داوطلبانه  و اعتمادسازبودن و الزام آور  نبودن تاكيد داريم.
007560.jpg
موسويان اظهار داشت: ما بارها به سه كشور گوشزد كرده ايم كه هيچ جمله اي كه احتمال سوءاستفاده از آن به عنوان بند ماشه مخفي باشد را نمي پذيريم.
موسويان تاكيد كرد: موردي كه به عنوان نظر قطعي ايران بيان كرديم اين بود كه در قطعنامه بايد گزارش بعدي دبيركل از وي نه با عبارت هر چه سريعتر بلكه به هنگام مقتضي در خواست شود. موسويان گفت: در اين نشستها توافق پاريس را براي طرف اروپايي يادآوري كرديم و از آنها خواستيم براي ادامه همكاريها پايبندي اروپا به توافقات پاريس و مقررات فني و حقوقي آژانس ضروري است.
وي همچنين در گفتگو با رويتر خاطرنشان كرد: ايران به تعليق غني سازي و فعاليتهاي مرتبط كاملا متعهد است.
بيانيه رسمي پكن مبني بر مخالفت با ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت و لزوم حل و فصل مسالمت آميز پرونده هسته اي ايران و نيز تلاش نمايندگان چين در وين براي تغيير كلي بندهاي ،۲ ۳ و ۸ پيش نويس اوليه اروپا تلاشهاي گروه ۷۷ و گروه غيرمتعهدها را پربارتر كرد.
سرانجام پس از دو روز مذاكره فشرده اي كه سه كشور اروپايي طي ده دور گفت وگو با هيات ايراني و گروه غيرمتعهدها انجام دادند همچنان بر موارد پيشنهادي خود كه بيانگر زياده طلبي آنها بود تأكيد نمودند و بر موارد زير تأكيد مي نمايند.
۱- الزام آور نمودن تعليق و نامعلوم كردن مدت زمان تعليق.
۲- ضرورت اعطاي دسترسي اعلام شده از هر محل كه آژانس لازم تشخيص داد.
۳- باز گذاردن راهي براي استفاده از مكانيزم ماشه كه با گذاشتن كلمه «اقدام اساسي» يا essential در انتهاي اقدام داوطلبانه تعليق غني سازي عملي مي شود و هيأت ايراني خواستار تعليق اين كلمه به اقدام «مهم» يا important يا تكميل كننده facilitate مي باشد.
بنا به گفته سخنگوي آژانس درصورتي كه ايران بر مستثني كردن ۲۰ سانتريفوژ تحقيقاتي و كار پژوهشي بدون گردش مواد بر روي آنها تأكيد داشته باشد اروپايي ها اقدام به ارائه پيش نويس تندتر از پيشنهاد آخر خواهند نمود.
به اين ترتيب مي توان حدس زد كه تأكيد اروپا بر اين پيش نويس درحقيقت پايان اعتبار توافق پاريس از سوي اروپاست.

وزارت رفاه:
سند سنجش فقر در كشور تدوين مي شود
ايسنا: مديركل دفتر كاهش فقر وزارت رفاه از تدوين «سند فرابخشي سنجش فقر در كشور» با مشاركت ۱۵ وزارتخانه و سازمان در ۱۰ فصل خبر داد.
«نجات اميني» همچنين با اعلام تشكيل كميته ملي فقرزدايي به رياست وزير رفاه و تأمين اجتماعي و با عضويت وزراي كشور، اقتصاد و دارايي، صنايع، بهداشت و درمان و رؤساي سازمان بهزيستي و تأمين اجتماعي، كميته امداد امام خميني (ره) و... به منظور تدوين سند فقر در كشور، به نهايي شدن «سند فرابخشي سنجش فقر در كشور» در هفته هاي آينده اشاره و تصريح كرد: پيش نويس سند در فصلهاي مختلف شامل تعريف فقر، روش هاي شناسايي فقر، ويژگي هاي فقر در ايران و غيره تدوين شده است.
وي با بيان اين كه در قالب اين سند، «سند چتر ايمني در كشور» نيز با تأكيد بر «لايه هاي فقر» تدوين مي شود، گفت: حدود يك ميليون نفر از افراد جامعه (۳ تا ۴ درصد از ۱۷ درصد جمعيت زير خط فقر نسبي) خانواده هايي هستند كه تمام درآمد آنها حداقل كالري مورد نيازشان را نيز
تأمين نمي كند كه اين قشر به عنوان آسيب پذيرترين گروه جامعه در اولويت چتر ايمني قرار مي گيرند. مديركل دفتر كاهش فقر وزارت رفاه به ايسنا گفت: همچنين با همكاري دفتر بهبود تغذيه معاونت سلامت وزارت بهداشت، «سند امنيت تغذيه كودكان و مادران در معرض آسيب سوء تغذيه» در حال تدوين است كه به عنوان اولين اقدام اختصاص ۴۰ ميليارد تومان از بودجه سال ۸۴ براي پوشش فقراي گرسنه چهار استان سيستان و بلوچستان، كرمان،  خراسان جنوبي و هرمزگان در سال آينده پيشنهاد شده است. به گفته وي، اجراي اين طرح در كل كشور نيازمند ۴۰۰ ميليارد تومان بودجه است كه البته با هدفمندي يارانه ها، بدون فشار به دولت تأمين مي شود. مديركل دفتر كاهش فقر وزارت رفاه، «فقر تغذيه» را موجب ايجاد فقر پايدار در خانواده ها دانست و افزود: مادران مبتلا به سوء تغذيه با تولد نوزادان ضعيف با ضريب هوشي پايين، شانس برخورداري از آموزش و در نتيجه دسترسي به شغل مناسب را از دست مي دهند. اميني با اشاره به اين كه تمام افراد جامعه با توجه به ميزان نياز و قرار گرفتن در يكي از لايه هاي فقر در زير چتر ايمني قرار مي گيرند، به ايسنا گفت: پس از لايه «فقر تغذيه» افراد به ترتيب بر اساس «فقر ناشي از كفايت و گستردگي پوششهاي بيمه اي» ، «ريسكهاي اقتصادي، طبيعي و حوادث غيرمترقبه» و «فقر حوادث ناشي از كار» تحت پوشش ايمني قرار مي گيرند. اين سند به عنوان پيوست برنامه چهارم توسعه تدوين و تا پايان آذرماه به سازمان مديريت و برنامه ريزي و سپس به دولت ارائه مي شود تا بر اساس آن برنامه هاي مناسب، شناسايي و حمايت از گروه هاي در معرض آسيب تهيه و عملياتي شود.

نگاه
پيش نويس مبهم
مذاكرات هسته اي بين ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي ديروز نيز ادامه يافت و در ساعات پاياني ديشب خبر رسيد كه پيش نويس تازه (پيش نويس سوم) تهيه شده كه هدف آن كم كردن فاصله بين ادعاهاي دو پيش نويس قبلي اروپايي ها و استدلال هاي ايران است. در پيش نويس تازه كه احتمالا متن نهايي قطعنامه اي درباره ايران خواهد بود، پاره اي انعطاف هاي ظاهري ديده مي شود اما روح كلي آن هنوز با آنچه ايران انتظار دارد، متفاوت است.در بندي از اين قطعنامه پس از جمله اي روشن مبني بر اين كه «ايران هيچ عملكردي كه نشانه انحراف به سوي فعاليت هاي هسته اي ممنوعه باشد از خود نشان نداده» بلافاصله شبهه اي افزوده شده است داير بر اين كه «آژانس هنوز در جايگاهي نيست كه اظهار دارد ايران هيچگونه فعاليت اظهار نشده و پنهاني ندارد.»مورد ديگري كه پيش نويس سوم را مبهم و تأويل پذير كرده، تناقض در بند ح مقدمه و بندهاي يك و ۲ متن اصلي است. در مقدمه آمده است «اين تعليق امري داوطلبانه و در جهت اعتمادسازي تلقي مي شود، نه يك اقدام الزام آور حقوقي» حال آن كه در بندهاي يك و ۲ متن اصلي كه خبرگزاري مهر با توضيحي مخابره كرده آمده است:
۱) از تصميم ايران براي ادامه و توسعه تعليق فعاليتهاي مربوط به غني سازي و بازفرآوري به عنوان يك اقدام داوطلبانه اعتمادساز كه بايد از سوي آژانس راستي آزمايي شود استقبال و خاطر نشان مي كند كه شورا اجراي كامل و پايدار اين اقدام اعتمادساز را براي پاسخگويي مسايل به تعويق افتاده به عنوان يك اقدام اطمينان ساز ضروري (essencial) مي داند.
(توضيح مهر: درخواست غير متعهد ها اين است كه كلمه ضروري نيز به عبارت تسهيل كننده facilitative ويا مهم important تغيير يابد.)
۲) از بيانيه  دبيركل... كه تصميم ايران براي ادامه و گسترش تعليق اجرايي شده است، استقبال و از دبيركل مي خواهد بررسي اين را كه تعليق در زمان هاي باقيمانده نيز قطعي وهمچنان اجرا مي شود ادامه دهد و به شورا اطمينان دهد كه مكان كاملا تعليق شده اي باقي نمانده است، وهمچنين درصورتي كه از اقدام آژانس براي تاييد تعليق همه اجزاء (elements) جلوگيري شد به اعضاي شورا اعلام نمايد تا هنگامي كه تعليق تكليفي تلقي مي شود.
(توضيح مهر: اين قسمت اخير كه با عبارت انگليسي for as long as the suspension is in force آمده در حقيقت بخش اضافه شده اخير سه كشور اروپايي است كه به نوعي با عبارات ديگر مبني بر داوطلبانه بودن تعليق از سوي ايران مغايرت دارد و آن را تكليفي از سوي شورا ذكر كرده است.)اين موارد و چند مورد ديگر باعث شده است كه نمايندگان ايران و جنبش عدم تعهد به پيش نويس سوم هم مانند دو پيش نويس قبلي با ديده ترديد بنگرند و مذاكرات براي اصلاح آن ادامه يابد، به همين علت پيش بيني مي شود مذاكرات تا روز دوشنبه ادامه يابد. انتقاد اصلي ايران و غيرمتعهدها به پيش نويس هاي اروپايي ها اين است كه در آن تعهدات سه كشور اروپايي در بيانيه پاريس ناديده گرفته شده است. در بيانيه پاريس، كشورهاي اروپايي پذيرفته بودند كه تعليق غني سازي براي مدتي محدود كه گزارش كميته هاي كارشناسي آماده مي شود ادامه يابد. حتي در جايي از آن بيانيه به دوره سه ماهه اشاره شده بود، حال آن كه مضمون پيش نويس سوم كه ديروز ارائه شد بر «تعليق پايدار و الزام آور» كه همانا تعليق هميشگي است، تأكيد شده است.

جنتي: ما بر تصميم خود براي استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي هستيم
ايسنا: جنتي، خطيب نماز جمعه تهران در خطبه دوم با تأكيد بر اين كه نمي توانيم بسيج را به اعضاي رسمي آن منحصر كنيم، معيارهاي بسيجي بودن را برشمرد و گفت: بسيجي كسي است كه در همه  عرصه ها براي دفاع از اسلام، انقلاب و خدمت رايگان و بدون منت و چشمداشت به مردم آماده باشد، حرص دنيا را نزند، دنبال پول نرود و دينش را به دنيا نفروشد، همچنين اگر او را در صحنه هاي نظامي، علمي، فرهنگي، اقتصادي فراخواندند، حضور به هم رساند.
جنتي در ادامه به مسئله انرژي هسته اي و برنامه هاي شوراي حكام، خاطرنشان كرد: موافقت نامه را شنيديد. عمدتا منظورشان اين بود كه به شوراي امنيت نرويم و پرونده روند عادي خود را طي كند، همچنين اجماع بر مخالفت ما واقع نشود و بتوانيم حق خود را كه امكان برخورداري از فناوري هسته اي است تثبيت كنيم؛ آنها اعتراف كنند كه ما اين حق را داريم.
وي ادامه داد: آنان مي خواهند جلو توسعه را بگيرند و اين در حاليست كه ملت، مسئولان و نهادهاي ما از رهبر عزيزمان، همه مسئولان و مردم بر سر تصميم خود براي رسيدن به فناوري صلح آميز هسته اي محكم و پابرجا ايستاده اند.
وي گفت: آخرين اطلاعات نشان مي دهد كه فضا، فضاي مناسبي است و مسئله ارجاع پرونده به شوراي امنيت، منتفي شده، همچنين حق استفاده از فناوري هسته اي و عضويت در باشگاه كارشناسي انرژي هسته اي دارد براي ما به رسميت شناخته مي شود.

انتخاب نهم
ولايتي: براي حضور در صحنه انتخابات آمادگي دارم
دكتر علي اكبر ولايتي گفت: «عده اي ازدوستان، گروههاي اجتماعي، استادان دانشگاه، پزشكان، سياسيون، روحانيون و غيرروحانيون از من خواسته اند كه در صحنه باشم، لذا براي حضور در صحنه آ مادگي دارم.»
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت: «بايد با خودداري از تشتت، وفاق لازم بين افراد هم جهت ايجاد شود تا بتوانيم شاهد راي بالايي در جامعه و حضور شايسته مردم در پاي صندوق هاي رأي باشيم.»
ولايتي افزود: «موضوع كانديداتوري من كاملا نهايي نشده است و منتظر شرايط هستم، اما آمادگي كامل براي حضور در صحنه انتخابات را دارم.»
اميدواريم جلوي تفرق آراء را در جناح اصولگرايان بگيريم
حجت الاسلام «غلامرضا مصباحي مقدم» ، نماينده تهران در مجلس درباره جلسه چهارشنبه شب جامعه روحانيت مبارز گفت: بحث درباره انتخابات رياست جمهوري نهم در جلسه شوراي مركزي روحانيت مبارز مطرح شد.
عضو جامعه روحانيت مبارز تصريح كرد: مساله ديگر نيز رسيدن به يك كانديداي مشترك و واحد در مجموعه اصولگرايان بود كه اميدواريم با مذاكراتي كه با يك يك كانديداهاي اين دوره مطرح مي شود و اكنون در جريان است به يك نقطه و كانديداهاي واحد برسيم و جلوي تفرق آراء را بگيريم.
مؤتلفه نامزد مستقل معرفي نخواهد كرد
دبيركل حزب مؤتلفه ايران اسلامي گفت كه حزب متبوعش به عنوان نامزد مستقل كسي را معرفي نخواهد كرد.
محمدنبي حبيبي افزود: ما معتقديم مشاركت عامه مردم در انتخابات رياست جمهوري يك اصل كاملا معقول و انقلابي است.
وي ادامه داد: جناح دوم خرداد بعد از انصراف ميرحسين موسوي جهت كانديداتوري رياست جمهوري بجاست كه نامزد ديگري را وارد اين عرصه سازد.
حبيبي در مورد كانديداتوري هاشمي رفسنجاني نيز اظهار داشت: تصميم قطعي جهت شركت در رقابت و به دست آوردن كرسي رياست جمهوري بر عهده خود ايشان است، در شرايط حاضر سياست كلي حزب مؤتلفه اين است كه راجع به هيچ نامزدي ا ظهارنظر مثبت يا منفي نكند.
معين كانديداي خوبي است
ايسنا: محمد رضا خاتمي دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي در تشريع علل اعلام كانديداتوري دكتر معين از سوي حزب متبوعش و ويژگي هاي وي، گفت: «ما بر اين باوريم كه دكتر معين كانديداي بسيار خوبي براي رياست جمهوري است، البته اين بدان معنا نيست كه ايشان اين نظر را قطعاً بپذيرند و آ ماده حضور در عرصه باشند. هم ما و هم دكتر معين معتقديم كه بايد به دنبال يك كانديداي اجماعي بود. پس از اعلام عدم حضور مهندس موسوي هم نااميد از ايجاد اجماع نيستيم و با اقداماتي كه انجام داده ايم، اميدواريم به اجماع برسيم.»
وي اظهار داشت كه حتي اگر اجماع هم حاصل نشود، دكتر معين، از هر لحاظ، كانديدايي برجسته و قابل طرح در راس ديگر كانديداهاست.
از حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات استقبال مي كنيم
محمد سلامتي دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با استقبال از حضور هاشمي رفسنجاني در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: به طور قطع حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات در جلب مشاركت مردم تاثير خواهد داشت.
وي افزود: ما از حضور از همه شخصيت هايي كه بالقوه ظرفيتي دارند كه براي اقشاري از جامعه جاذب است استقبال مي كنيم و حضور آ نها را موثر مي دانيم.
سلامتي ادامه داد: تلاش ما اين است كه با ديگر گروه هاي دوم خردادي هماهنگ عمل كنيم تا يك نامزد مورد اجماع همه گروه ها در نظر گرفته شود و اين مسايل را در شوراي هماهنگي گروههاي دوم خرداد مطرح و در آنجا مورد بحث قرار دهيم.
دوم خردادي ها تهديدي براي محافظه كاران نيستند
زيباكلام گفت: به فرض اينكه دكتر معين و ديگر نامزدهاي اصلاح طلب وارد عرصه انتخابات شوند، براي جناح راست تغييري حاصل نخواهد شد زيرا تجربه انتخابات مجلس هفتم و انتخابات شوراها نشان مي دهد كه اصلاح طلبان و
دوم خردادي ها از بخت و اقبالي كه پيش از اين داشتند ديگر برخوردار نيستند و اعتماد و اطمينان خود را در بين مردم از دست داده اند.

برگزيدگان جشنواره فيلم رشد معرفي شدند
گروه علمي فرهنگي: برگزيدگان سي و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم رشد و دومين جشنواره دانش آموزان فيلم ساز جمعه ۶ آذر طي مراسمي با حضور معاونين وزارت آموزش و پرورش، مسئولين استان يزد و جمعي از مهمانان داخلي و خارجي در شهر يزد معرفي شدند.
در گروه فيلم هاي علمي- آموزشي، تنديس زرين جشنواره به فيلم دنياي
گسترده جوش ساخته نيما امامي و رضا دريانوش (ايران) تعلق گرفت.
در گروه فيلم هاي مستند، تنديس زرين به فيلم دوازده و نيم (آلمان) اهداء شد.
در گروه فيلم هاي انيميشن، تنديس زرين جشنواره فيلم the raft (آلمان) تعلق گرفت.
تنديس زرين جشنواره در گروه فيلم هاي داستاني كوتاه كودك و نوجوان (دانش آموزي) به فيلم اولين عكس آفتاب كار جعفر نورمحمدي (ايران) اهداء شد.
در گروه فيلم هاي كوتاه داستاني خانواده تنديس زرين به فيلم هه ناسه سرد كار اكبر شهبازي (ايران) تعلق گرفت.
جايزه تنديس زرين جشنواره در گروه فيلم هاي بلند داستاني كودك و نوجوان (دانش آموزي) به فيلم حيات به كارگرداني غلامرضا رمضاني (ايران)اهداء شد.
در بخش فيلم هاي بلند داستاني (خانواده)، تنديس زرين به فيلم دوئل ساخته احمدرضا درويش (ايران)، تنديس سيمين به فيلم رسم عاشق كشي ساخته خسرو معصومي و ديپلم افتخار به فيلم به من نگاه كن كار شهرام اسدي تعلق گرفت.
تنديس زرين جشنواره در گروه دانش آموزان فيلمساز به سيده مرضيه طاهريان نويسنده فيلمنامه تيك تاك طريق (ايران)، در بخش بهترين فيلم تنديس زرين به فيلم جنگ دفتر نقاشي كار مشترك آزاده يغمايي پور و مهري هنرور (ايران) در بخش بهترين كارگردان به سه فيلم: ۱- درس، درد، انتظار كار حامد دوستكام ۲- فيلم رنگ پرده كار احسان محمدلو و سجاد عزيزي از ايران ۳- فيلم شكارگاه كار سيد وحيد حسيني نامي از ايران همچنين در بخش انيميشن تنديس زرين جشنواره به فيلم قرار كار يعقوب محمدي از ايران اهداء شد.
جايزه ويژه هيات داوران در بخش بهترين فيلم به اميرحسين شريفي تهيه كننده فيلم اشك سرما و در بخش بهترين كارگردان به عزيزاله حميدنژاد كارگردان فيلم اشك سرما و براي بهترين فيلمنامه به رضا حيدرنژاد نويسنده فيلمنامه فيلم  آلبوم و در گروه بازيگران به غزاله پارسافر بازيگر خردسال فيلم حيات و پوريا دهقاني بازيگر خردسال فيلم آلبوم تعلق گرفت.

كارگران در سوانح طبيعي مقرري بيكاري مي گيرند
مهر: رييس اداره بيمه بيكاري و تعهدات كوتاه مدت سازمان تامين اجتماعي گفت:
بيمه شدگاني كه به دليل سوانح غير مترقبه همچون سيل، آتش سوزي و جنگ بيكار مي شوند مي توانند تا زماني كه كارگاه آنان بازسازي نشده و امكان كار در كارگاه فراهم نيست به صورت موقت از مقرري بيمه بيكاري استفاده كنند. احمد پايور با اشاره به اينكه دو گروه بيمه شده مي توانند بدون اينكه قطع ارتباطي صورت گيرد از بيمه بيكاري استفاده كنند گفت: بيمه شدگاني كه به دليل تغيير ساختار اقتصادي كارگاه آنان براي مدتي كه وزارت كار تعيين مي كند تعطيل مي شود مي توانند به عنوان بيكار موقت از بيمه بيكاري استفاده كنند و پس از اتمام طرح اصلاح ساختار مجددا به كار اوليه بازگردند. وي افزود: همچنين بيمه شدگاني كه به دليل سوانح غير مترقبه همچون سيل، آتش سوزي و جنگ بيكار مي شوند مي توانند تا زماني كه كارگاه آنان بازسازي نشده و امكان كار در كارگاه فراهم نيست به صورت موقت از مقرري بيمه بيكاري استفاده كنند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |