شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۷۴ - Dec 4, 2004
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران
دوگانه هاي ليگ به هدف زدند
ذوب آهن به صدر رسيد، فولاد و سايپا شكست خوردند
استقلال در بازي با پيكان در دقايق پاياني شكست را به حريف انتهاي جدولي خود تحميل كرد. حسين كاظمي زننده گل اول استقلال يكي از بهترين هاي اين ميدان در عكس قصد عبور از بازيكن پيكان را دارد.
008124.jpg
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: ليگ برتر فوتبال ايران را پس از يازده هفته به گونه ديگر بايد ديد. تيمهاي مدعي براي اثبات برتري هاي خود هرگز ريسك نمي كنند و تاكتيك هايي را برمي گزينند كه توأم با احتياط و محافظه كاري باشد. جمع آوري امتياز اين حساسيت را سبب شده است، اما تيمهايي كه قصد دارند، خود را از دامنه پائيني جدول بالا بكشند برخلاف دسته اول هجومي به ميدان مي روند. استقلال اهواز، پاس، سپاهان و فجر سپاسي از آن جمله اند كه نياز به جهش هاي بلندتر دارند. پاس در هفته يازدهم با سه گل سايپا را در هم شكست تا قدرت خود را به بقيه حريفان نشان دهد و امتيازات خود را نيز افزايش دهد. همانگونه كه روز پنج شنبه نوشته بودم، پاس فراتر از نتايج يازده هفته اخير توان دارد. پاس طي ۳۰ دقيقه توفاني به اين مهم رسيد. تير خلاص را خداداد عزيزي در دقيقه ۹۳ زد تا سايپا ديگر حركتي از خود نشان ندهد.
استقلال اهواز نيز در يك فضاي جوي برابر با قدرت بر حريف خانگي خود غلبه كرد و فولاد را از صدر به زير كشيد. استقلال اهواز قبل از آنكه فولاد از خواب خرگوشي بيدار شود، گلهاي خود را زد و زماني كه استقلال به سنگرهاي دفاعي خود بازگشت، فولاد ديگر زماني براي جبران نداشت، آن پنالتي باد آورده را نيز مؤمن زاده گل نكرد تا كمي از زخمهاي فولاد درمان شود.
فولاد با اين شكست يك پله نزول كرد و استقلال اهواز در رده هشتم ايستاد. فجر سپاسي نيز در شيراز به كار بزرگي دست زد تا بتواند از چاله هاي سياه پائين  جدول خود را جدا كند. چهار گل دستاورد شاگردان پيرواني بود، آن هم در مقابل تيمي چون ابومسلم كه سخت گل مي خورد. طالبي، رضايي، محمدي و فرجي با گلهاي خود شيرازيها را به وجد آوردند. فجر حالا در رده يازدهم جدول ايستاده است و ابومسلم تا رده هفتم پائين آمد.
در تهران صبا باتري در حساسترين بازي خود كه مي توانست نوعي ابراز قدرت و موجوديت باشد تسليم ذوب آهن خوش تركيب شد. در همان سي دقيقه اول بازي ذوب آهن بار خود را با گلهاي رجب زاده و شفيعي بست و صباباتري هشتاد دقيقه كوبيد تا علي دايي يكي از گلها را پاسخ گفت، اما سرانجام ذوب آهن سه امتياز لازم را براي صدرنشيني كسب كرد.
ذوب آهن بهترين خط دفاع را دارد و با شكست فولاد و سايپا به تنهايي در صدر نشست. اصفهان براي فوتبال ليگ برتر دو نيروي قوي دارد، اگر سپاهان نباشد، ذوب آ هن قادر است طلايه دار ليگ برتر باشد و صباباتري با اين شكست در رده دوازدهم ايستاد.
در شمال كشور غوغايي بود. شموشك در خانه خود قصد داشت ملوان را شكست دهد و خود را كمي بالاتر بكشد و جدا از آن اين بازي شمالي و همسايگي را نيز ببرد. ملوان با زيركي در زمان يورش هاي شموشك توسط غلامين گل خود را زد، اما يك دقيقه بعد حسين زاده نتيجه را مساوي كرد. در نيمه دوم نيز پيوس با شيوه اي هجومي به دروازه ملوان يورش برد اما اين ملوان بود كه در دقيقه ۸۰ توسط مازيار زارع گل پيروزي را زد. ملوان با كسب اين سه امتياز در رده ششم و در دامنه تيمهاي بزرگ قرار گرفت. مكاني بالاتر از پاس، سپاهان، صباباتري و ابومسلم.
در اصفهان سپاهان آرام آرام پيش مي آيد. پيروزي دو بر صفر در مقابل برق سه امتياز به سپاهان اضافه كرد تا رده دهم را فعلا اشغال كند و عباس آقايي و رسول خطيبي طي نه دقيقه گلهاي سپاهان را به ثمر رساندند. برق با اين شكست در رده سيزدهم ماند.
در تهران استقلال در يك بازي نفس گير توانست ششمين شكست پيكان را رقم بزند. استقلال سريع و تهاجمي بازي را آغاز كرد، اما بر خلاف جريان بازي اين پيكان بود كه در دقيقه نهم گل زد. استقلال پس از دريافت اين گل به خود آ مد و سرانجام در دقيقه ۳۰ بازي حسين كاظمي هافبك دونده اين تيم گل مساوي را با شجاعت خود به ثمر رساند و ۸۸ دقيقه انتظار كشيد تا پيروز قرباني بتواند روي يك ضربه شروع مجدد گل پيروزي را بزند. استقلال سه امتياز گرفت و پس از ذوب آهن و فولاد در رده سوم ايستاد. اين سه امتياز براي استقلال در روزهاي حساس بسيار مفيد خواهد بود.
پرسپوليس در رشت به دليل بارندگي بسيار شديد نتوانست با پگاه روبرو شود.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
استقلال اهواز ۳ _ فولاد خوزستان يك
گلها: عليرضا دغاغله، امير خليفه اصل و يدا... اكبري از روي نقطه پنالتي براي استقلال و لفته حميدي براي فولاد
صباباتري يك _ ذوب آهن اصفهان ۲
گلها: رجب زاده (۹) و شفيعي (۳۰) براي ذوب آهن و علي دايي(۸۰ ) براي صبا باتري
شموشك نوشهر يك _ ملوان انزلي ۲
گلها: غلامين (۴۴) و زارع (۸۰) براي ملوان و كاظم حسين زاده (۴۵) براي شموشك
پاس ۳- سايپا صفر
گلها: عليرضا رجبي (۵۹)، محسن بياتي نيا (۸۶) و خداداد عزيزي (۹۳) براي پاس
فجر سپاسي شيراز ۴ _ ابومسلم خراسان ۱
گلها: فرشيد طالبي (۴۳)، غلامرضا رضايي (۵۶)، محمود محمدي (۵۸) و حسن فرجي (۹۲) براي فجر و محمد صلصالي براي ابومسلم
سپاهان اصفهان ۲ _ برق شيراز صفر
گلها: سعيد رمضاني (۲۰) و محمود كريمي (۲۹) براي سپاهان
استقلال تهران ۲ _ پيكان يك
گلها:كاظمي (۳۰) و قرباني (۸۸) براي استقلال و امير وزيري (۹) براي پيكان

رحيمي نايب رئيس و هندبال ايران بهترين در آسيا
008121.jpg
گروه ورزشي: عليرضا رحيمي  رئيس  فدراسيون  هندبال  ايران  به  مدت  ۴ سال  ديگر به عنوان  نايب  رئيس  كنفدراسيون  هندبال  آسيا انتخاب  شد. به  گزارش  فدراسيون  هندبال ، رحيمي كه  پيش  از اين  نيز اين  مسئوليت  را در اختيار داشت ، روز پنجشنبه  در نشست  سالانه  كنفدراسيون  هندبال  آسيا كه  همزمان  با نشست  فدراسيون  بين المللي  هندبال  در مصر برگزار شد، با كسب ۲۷ رأي به  اين  مسئوليت  برگزيده  شد. بنابر اين  گزارش ، در اين  نشست  همچنين  شيخ  احمد الفهد الصباح  از كويت  و روشن  آناند از هند بار ديگر به  عنوان  رئيس  و دبيركل  كنفدراسيون  هندبال آسيا انتخاب  شدند. آنان  پيش  از اين  نيز اين  مسئوليت  را بر عهده  داشتند. بنابر اعلام  فدراسيون  هندبال  كشورمان ، در اين  نشست  همچنين  به  پاس  پيشرفت قابل  توجه  هندبال  ايران  در آسيا و برگزاري  منظم  مسابقات  و حضور مستمر در مسابقات  قاره اي ، فدراسيون  هندبال  ايران  به  عنوان  بهترين  فدراسيون  هندبال  در قاره  آسيا از سال  ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ انتخاب  شد و طي  نامه اي  رسمي در اين  نشست  از عليرضا رحيمي  تقدير شد. نشست  فدراسيون  بين المللي  هندبال  كه  داود توكلي  از كشورمان  نامزد كسب  پست  دبيركلي  آن است ، عصر امروز برگزار مي شود.

شاهرخ شهنازي ابقا شد
گروه ورزشي: «شاهرخ  شهنازي» رئيس  فدراسيون  پينگ  پنگ  با كسب  ۳۶ رأي براي  بار دوم  به  مدت  ۴ سال  به  سمت  رئيس  اين  فدراسيون  انتخاب  شد.
مجمع  عمومي  فدراسيون  پينگ  پنگ  براي  انتخاب  رئيس  جديد اين  فدراسيون  صبح  پنجشنبه، در محل  دفتر امور مشترك  فدراسيون ها با حضور مهدي  قدمي معاون  سازمان  ملي  ورزش  و رئيس  مركز مديريت  و توسعه  ورزش ، علي  كفاشيان  دبيركل  كميته  ملي  المپيك  و اعضاي  مجمع  برگزار شد و شهنازي  با كسب  بيشترين آرا بار ديگر به  عنوان  رئيس  اين  فدراسيون  برگزيده  شد. در اين  انتخابات  از مجموع  ۴۳ عضو مجمع ، ۳۹ رأي به  صندوق  انداخته  شد كه  شاهرخ  شهنازي  با كسب  ۳۶ راي ، به اتفاق  آرا براي  ۴ سال  ديگر رياست  اين فدراسيون  را بر عهده  گرفت . فرانك  حيدري  و عليرضا ساطعي  دو نامزد ديگر، انصراف  خود را از شركت  در آن  اعلام  كردند.

گئورگي ايوانف رفت
گروه ورزشي: يوردان  گئورگي  ايوانف  سرمربي  سابق  تيم  ملي  وزنه برداري  كه  سوم  آذر به  همراه  علي  مرادي  براي  گفتگو درباره  قبول  پست  مربيگري  تيم  ملي  به  كشورمان  آمده  بود ديروزساعت  ۳۵/ ۱۶ تهران  را به  مقصد بلغارستان  ترك   كرد.
ايوانف  در مدت  ۱۲ روز اقامت  در ايران  با مسئولان  سازمان  تربيت  بدني، كميته  ملي  المپيك  و فدراسيون  وزنه  برداري  گفتگوهايي  انجام  داد و نظرات  و برنامه هاي  وي  نيز مورد ارزيابي  قرارگرفت.  سازمان  تربيت  بدني  پس  از مذاكره  با اين  مربي  بلغاري  از برنامه هاي  كاري  وي  اعلام  حمايت  كرده  است .
يوردان  گئورگي  ايوانف  هم  اكنون  با تيم  ملي  وزنه  برداري  مصر تا ماه  ژانويه  ۲۰۰۵ قرارداد دارد كه  در اين  مدت  با تسويه  با اين  تيم  و انجام  امور شخصي  خود در بلغارستان  حداكثر تا يك  ماه  ديگر براي  عقد قرارداد به  تهران  خواهد آمد.

پارك كي ون:
تيم هاي واليبال قدم در راه حرفه اي گذاشته اند
گروه ورزشي _ علي شاكري: «پارك كي ون» سرمربي تيم ملي واليبال ايران كه در ليگ برتر باشگاه هاي كشور سكاندار تيم پيكان شده است، در برنامه  جهان واليبال شبكه راديويي ورزش گفت: مربيان ايراني به جاي سطح ارتقاي دانش خود به هم حسادت مي ورزند. وي نصب چند دوربين فيلمبرداري در سالن مسابقات و روي آوردن تيم ها به آناليز  را از جمله نشانه هاي گام برداشتن در راه حرفه اي شدن دانست. پارك ضمن تمجيد از امكانات باشگاه پيكان گفت: اين تيم با روند در پيش گرفته به تيمي قدرتمند در آسيا تبديل خواهد شد.

درخشنده به چين نرفت
در حالي كه روز گذشته محمود حداد رئيس  كميته واليبال ساحلي عازم چين شد، دبير فدراسيون واليبال به اين سفر نرفت. نرفتن درخشنده به دليل فوت ناگهاني برادرش بود. وي قرار بود در جلسه كميته مسابقات كنفدراسيون آسيا شركت كند.
همشهري: مصيبت وارده را به دبير فدراسيون واليبال تسليت مي گوييم.

ليگ برتر بسكتبال ايران
همه تيمهاي بزرگ بجز صنام بردند
گروه ورزشي _ شاكري: در هفته پاياني نيم فصل ليگ برتر بسكتبال ايران پس از آنكه صبا باتري چهارشنبه شب در پيكاري نزديك و ديدني ۸۰ بر ۷۷ مقابل صنام نايب قهرمان دوره پيش چيره شد، در ساير بازيها هم پيكان و ذوب آهن در جمع بزرگان موفق به كسب برد شدند. باخت دوم صنام نيز حاكي از مشكلات روحي نماينده فصل پيش ايران در جام باشگاه هاي آسياست. هر چند كه پيكارهاي سرنوشت ساز ليگ برتر بسكتبال ايران همانند واليبال در مرحله دوم بصورت پلي اف خواهد بود.در پايان رقابت هاي اين هفته نتايج زير بدست آمد:
پيكان تهران ۷۷ _ شهرداري گرگان ۶۵ ،ذوب آهن اصفهان ۹۰ _ پتروشيمي ماهشهر ۷۴ ،پگاه فارس ۹۵ _ پيام اصفهان ۸۴ ،دخانيات تهران ۸۶ _ پگاه همدان ۹۳ و گلين ماكارون بابل ۸۲ _ شهيد قندي گنبد ۷۱

ليگ برتر كشتي ايران
سلام جويبار و پيام ساري باختند
گروه ورزشي: در هفته دوم از دور برگشت كشتي آزاد باشگاههاي ايران تيم هاي راه آهن خراسان و نفت تهران فاتحين بزرگ بودند كه به ترتيب سلام جويبار و پيام ارتباطات ساري را شكست دادند.پيام ارتباطات در سالن شهداي هفتم تير ۱۶ بر ۱۱ به نفت باخت و در جويبار سلام اين شهر با وجود پيروزي مهدي حاجي زاده مقابل علي بهابسته تنها در سه وزن صاحب پيروزي شد و پيكارهاي پنج وزن را به تيم ميهمان واگذار كرد. در پيكار رفت دو تيم در مشهد، سلام جويبار به پيروزي رسيده بود.بيژن اصغرزاده، زاهاروك، فدروشين، فريدون قنبري و قاسم زاده نفرات برنده تيم راه آهن خراسان بودند.

سمينار «ورزش و فرهنگ پذيري»
در دانشگاه آزاد اسلامي يزد
گروه ورزشي: سومين سمينار علمي ورزشي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي با عنوان «ورزشي و فرهنگ پذيري» همزمان با روز جهاني مبارزه با ايدز روز چهارشنبه ۱۱ آذرماه به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي يزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در اين سمينار يك روزه از سري سمينارهاي علمي ورزشي پژوهشكده تربيت بدني و علوم ورزشي اين دانشگاه با حضور متخصصين، استادان، دانشجويان و علاقمندان سراسر كشور صورت پذيرفت، ابتدا بانو دخت نجفيان پور از استادان مجرب و دانشجوي مقطع دكترا و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي درخصوص هويت و فرهنگ و نقش آن در ورزش سخناني به ميان آورد.

جام جهاني فوتسال
ايتاليا و اسپانيا در فينالي اروپايي
008127.jpg
گروه ورزشي: برخورد آمريكاي جنوبي (برزيل و آرژانتين) با اروپا (ايتاليا و اسپانيا) در مرحله نيمه پاياني جام جهاني فوتسال فينال تمام اروپايي جام جهاني را به همراه داشت. در مرحله نيمه نهايي ايتاليا در يك بازي پرگل ۷ بر ۴ آرژانتين را مغلوب كرد و اسپانيا و برزيل پس از آنكه ديدارشان در وقت عادي و اضافي ۲ بر ۲ شد، در ضربات پنالتي اين اسپانيا بود كه توانست تيم باتكنيك برزيل را از راهيابي به بازي پاياني محروم سازد. در پنالتي ها اسپانيولي ها هر پنج پنالتي خود را گل كردند و اين در حالي بود كه برزيل يك پنالتي را از دست داد. به اين ترتيب فردا آرژانتين و برزيل بازي رده بندي را انجام مي دهند و در بازي نهايي اسپانيا تيم مدافع عنوان قهرماني با ايتاليا رو به رو مي شود. ايتاليا و برزيل هر كدام يكبار در اين بازي ها اسپانيا و آرژانتين را شكست داده بودند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |