شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۷۸ - Dec 11, 2004
ايران ادعاي دادستان مصر را تكذيب كرد
گروه سياسي: سخنگوي وزارت امور خارجه ادعاهاي دادستان مصر در مورد يك تبعه ايراني و ارتباط ايران در توطئه عليه مقامات مصر را رد كرد و آن را كذب محض خواند.
حميد رضا آصفي با اعتراض شديد به اين اتهامات گفت: اين سناريو مملو از غرض ورزي و كينه توزي و تحت  تأثير دشمنان ايران طراحي شده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: ايران خود قرباني تروريسم است و موضع ما در قبال تروريسم كاملا صريح و شفاف مي باشد.
آصفي با تأكيد بر سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران مبني بر رعايت اصل احترام متقابل و دخالت نكردن در امور ديگر كشورها، اضافه كرد: اين گونه ادعاهاي واهي در خدمت سياست هاي رژيم صهيونيستي و عليه مصالح عمومي كشورهاي منطقه مي باشد. آصفي خاطرنشان كرد: وزارت امور خارجه موضوع را با جديت پيگيري مي كند.
الشرق الاوسط هم با اشاره به ادعاهاي دادستان مصر در مورد يك تبعه ايراني و ارتباط ايران در توطئه عليه مقامات مصري به نقل از كارشناسان اين كشور نوشت: روابط مصر و ايران بار ديگر به نقطه صفر بازگشت.
اين روزنامه چاپ لندن هم چنين نوشت: به اعتقاد كارشناسان مصري اين امر پيامدهاي منفي اي را بر آينده روابط دو كشور خواهد داشت؛ به گونه اي كه تمام آرزوهايي را كه اخيرا براي ازسرگيري روابط ديپلماتيك بعد از گذشت ربع قرن نشات گرفته بود از هم پاشيد.
الشرق الاوسط در ادامه به نقل از احمد الهمزاوي، رئيس كميته دوستي ايران و مصر نوشت: دست داشتن يك فرد ايراني در اين حادثه به اين معنا نيست كه ايران رسما با فعاليت هاي ضدمنافع مصري موافق است.
روزنامه ياد شده هم چنين نوشت كه رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره با امتناع از هرگونه اظهار نظر در اين باره گفت: آنچه كه مي گويند وجود خارجي ندارد، ما مسايل مهمتر از آن چه كه گفته مي شود داريم كه بايد به آن پرداخته شود.
همچنين عضو هيات رئيسه مجلس گفت: دست هايي در كارند كه از نزديكي رابطه ايران و مصر به عنوان دو كشور مهم و تاثيرگذار در جهان اسلام و منطقه جلوگيري كنند.
حميدرضا حاجي بابايي، با اشاره به اتهام مطرح شده از سوي دادستان مصر عليه يك تبعه ايراني مبني بر همكاري براي عمليات تروريستي گفت: همواره درپي حركت هايي براي نزديكي دو كشور دستهايي از مصر يا بيرون از آن سعي در جلوگيري از اين وضعيت دارند.

انفجار در كويته پاكستان
مقامات پاكستان اعلام كردند شمار كشته شدگان انفجار در يك مركز خريد در شهر كويته كه هدف از آن منفجر كردن يك خودرو نظامي ارتش بود افزايش يافت و به دست كم نه كشته و ۲۱زخمي رسيد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از كويته، دكتر نصيرخان پزشك نظامي در يكي از بيمارستانهاي پاكستان گفت: ۹ جسد به اين بيمارستان منتقل شده اند كه يكي از آنها از سربازان دولتي پاكستان است.

همكاري نظامي جمهوري آذربايجان و آمريكا افزايش مي يابد
باكو -ايرنا: اغلب مطبوعات روز جمعه جمهوري آذربايجان ضمن انعكاس ديدار روز پنجشنبه وزير دفاع اين كشور با معاون مشاور امور امنيت بين المللي وزارت دفاع آمريكا، گسترش همكاري نظامي  بين دو كشور را محور مطالب خود قرار دادند.
روزنامه «آزاد ليق» ديدار دو مقام نظامي آمريكا و جمهوري آذربايجان را بااهميت خواند و نوشت: «صفر ابي اف» و «جيمز ماكدوگال» زمينه هاي همكاري نظامي بين باكو و واشنگتن را بررسي كردند. اين  روزنامه  به  نقل  از واحد مطبوعاتي  وزارت  دفاع  جمهوري  آذربايجان  افزود: مقام  نظامي  آذري  در گفت  و گو با نماينده  پنتاگون ، موضع  دولت  باكو درباره  گسترش  همكاري  نظامي دوجانبه  با آمريكا در چارچوب  ناتو را تشريح  و بر لزوم  تعميق  آن تأكيد كرد.
به  نوشته  منابع  خبري ، معاون  مشاور امور بين المللي  وزارت  دفاع  آمريكا نيز اعلام  كرد: واشنگتن  در صدد تحكيم  همكاري  با جمهوري  آذربايجان  است .
وي  سطح  فعلي  همكاري  نظامي بين  واشنگتن  و باكو را در مقايسه  با سال ۲۰۰۲ ميلادي  قابل  قياس  ندانست  و افزود: هدف  از سفر كنوني  نيز زمينه سازي  براي  گسترش  همكاري  آتي  آمريكا با جمهوري  آذربايجان  است .
به  تازگي  مقامات  نظامي  آمريكا به  همكاري  نظامي  با جمهوري  آذربايجان توجه  بيشتري  نشان  مي دهند كه  رفت  و آمدهاي  مستمر آنان  به  باكو نيز حكايت  از اين  امر دارد.

رئيس شوراي فدراسيون روسيه امروز به تهران مي آيد
ايسنا: سرگئي ميرونوف، رئيس شوراي فدراسيون روسيه در رأس يك هيات بلندپايه سياسي و پارلماني و بنا به دعوت رئيس مجلس شوراي اسلامي  از امروز به مدت دو روز به جمهوري اسلامي ايران سفر مي كند.
ميرونوف، رئيس شوراي فدراسيون روسيه در اين سفر علاوه بر ديدار و مذاكره با دكتر غلامعلي حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي، با حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور، حجت الاسلام والمسلمين هاشمي  رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و آيت ا... جنتي دبير شوراي نگهبان نيز ملاقات هايي خواهد داشت.
سرگئي ميرونوف، رئيس شوراي فدراسيون روسيه فردا يكشنبه ضمن حضور در مجلس، در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي نيز  سخنراني مي كند.

ايران در بيست سال آينده سرآمد كشورهاي منطقه خواهد بود
باهنر نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در جمع فرماندهان، معاونين و مسئولان نيروي دريايي ارتش گفت: با ارائه برنامه ۲۰ ساله به دستگاههاي دولتي و اجراي آن از ابتداي سال ۸۴ توليد سرانه ايران تا سال ۱۴۰۴ سه برابر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي كه به دعوت دفتر سياسي اداره عقيدتي سياسي نيروي دريايي در ستاد اين نيرو حضور يافته بود در ادامه افزود: با اجرايي شدن برنامه هاي چشم انداز ۲۰ساله، ايران به كشوري توسعه يافته در امر اقتصاد و توليد علم بدل خواهد شد و در اين راستا توليد سرانه هر نفر به ۴۵۰۰ دلار خواهد رسيد.
با هنر همچنين تصريح كرد: براي رسيدن به چنين هدف والايي دستيابي به رشد سالانه ۵/۸ درصد الزامي است و پس از آن ايران در بحث فناوريهاي جديد و صنعت به قطبي بلامنازع در منطقه تبديل خواهد گشت.

شهردار تهران: كشور نيازمند مديريت كارآمد و تحول گراست
گروه سياسي:شهردار تهران طي سخناني در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد چمران و دانشگاه آزاد اهواز، مطرح شدن زودهنگام بحث انتخابات رياست جمهوري را براي كشور زيانبار خواند و از مديران و تصميم گيرندگان دستگاه اجرايي درخواست كرد تا آخرين لحظه به وظايف و مسئوليتهاي قانوني خود با جديت عمل كنند.
دكتر احمدي نژاد افزود: به طور متوسط هر پانزده ماه يك بار در كشور انتخابات برگزار مي شود و انتخابات رياست جمهوري چندين ماه قبل از برگزاري انتخابات و چندين ماه پس از آن فضاي سياسي و اجتماعي كشور را تحت تأثير خود قرار مي دهد و روند تصميم گيري و رسيدگي به مسائل جامعه را مختل مي سازد و در نتيجه منابع مردم از دست مي رود.
شهردار تهران روند كنوني ساز و كار اجرايي كشور را موجب حذف شدن بسياري از استعدادها و توزيع نامناسب فرصتها دانست و تأكيد كرد: كشور در مقطع كنوني نيازمند مديريت كارآمد و تحول گراست.
دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش نسل جوان را مظهر كمال جويي و عدم رضايت از وضع موجود دانست و تأكيد كرد: آرمانخواهي و عدالت طلبي دو ويژگي مهم حركت دانشجويي است كه همواره موجب تحول و به ارمغان آوردن نقطه اوج براي ملت ايران بوده است. وي توليد فكر، خودباوري و فتح قله دانش بشري را معجزه بزرگ جوانان ايراني دانست و گفت: آگاهي و مردمسالاري همراه با عدالت است كه معنا پيدا مي كند، بنا براين حركت دانشجويي بايد بيش از هر چيز فريادي بلند عليه بي عدالتي باشد. دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: حركت دانشجويي در نقطه مقابل نظام و ملت نيست و كساني كه عكس اين باور را  به جامعه القا مي كنند در حال مغالطه كردن هستند. حركت دانشجويي به دنبال عدالت و آرمان هاي بزرگ است و اين چيزي جز همسويي و همراهي با خواست ملت نيست.

با حضور رهبر انقلاب؛
آخرين مرحله رزمايش بزرگ پيروان ولايت ارتش برگزار شد
رهبر معظم انقلاب اسلامي از قسمتهاي مختلف سد عظيم كرخه بازديد كردند
008538.jpg
فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامي در سفري سي ساعته به جنوب كشور ضمن حضور در آخرين مرحله رزمايش پيروان ولايت، از قسمتهاي مختلف سد عظيم كرخه بازديد كردند.
آخرين مرحله از رزمايش پيروان ولايت صبح روز چهارشنبه گذشته در حضور حضرت آيت ا... خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا در يكي از مناطق عمومي رزمايش در جنوب كشور برگزار شد. در اين مرحله از رزمايش پس از شناسايي تحركات دشمن فرضي و اقدام آن در هلي برد نيرو، يگان هاي واكنش سريع ارتش جمهوري اسلامي ايران وارد عمل شدند و ضمن انجام عمليات كمين و ضدزره، نيروها و مواضع دشمن فرضي هدف آتش سنگين و پر حجم توپخانه، ادوات و زرهي نيروي زميني ارتش كه در پوشش و استتار كامل بودند قرار گرفت و همزمان جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش نيز اقدام به بمباران مواضع آنان كردند. همچنين موشك هاي دوش پرتاب ارتش مواضع و تجهيزات و بالگرد هاي دشمن فرضي را هدف قرار دادند.
قبل از شروع مرحله پاياني رزمايش حضرت آيت ا... خامنه اي در اتاق توجيه رزمايش حضور يافتند و امير سرلشگر سليمي فرمانده كل ارتش با بيان گزارشي از اهداف برگزاري رزمايش پيروان ولايت گفت:  در اين رزمايش كه بزرگترين رزمايش ارتش جمهوري اسلامي ايران است ضمن طراحي و اجراي عمليات جنگ نامتقارن، تلفيق جنگ هاي منظم و غيرمنظم، انجام جنگ ضد زره و اجراي آموزش هاي نوين بر اساس شيوه جنگي جديد ارتش، ميزان ورزيدگي فرماندهان و كيفيت اجراي آموزش ها از جانب يگان هاي مختلف مورد ارزيابي قرار گرفت.
امير سرتيپ محمدي فر و امير سرتيپ قوامي فرماندهان نيروهاي زميني و هوايي ارتش نيز به هنگام اجراي مرحله پاياني رزمايش چگونگي عمليات يگان هاي مختلف زميني و هوايي را در اين رزمايش بيان كردند.
حضرت آيت ا... خامنه اي پس از پايان مراحل مختلف رزمايش پيروان ولايت در سخنان كوتاهي، ضمن عرض تسليت سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع)، ايشان را محور و كانون دانش و همچنين ايستادگي در راه خدا توصيف و خاطرنشان كردند: اين دو ويژگي در مسائل نظام و چنين رزمايش عظيمي نقش زيادي دارند و بايد همواره مورد اهتمام باشند.
فرمانده كل قوا رزمايش پيروان ولايت را از ابعاد مختلف، در مجموع خوب و قابل تقدير دانستند و افزودند: برگزاري اين گونه رزمايش ها موجب تحرك، نشاط و آمادگي بيش از پيش نيروها و يگان هاي مختلف مي شود و سپاه و ارتش بايد برگزاري چنين رزمايش هايي را در برنامه كاري خود داشته باشند.
ايشان با اشاره به تاكتيك هاي بكارگيري شده در اين رزمايش بر لزوم حفظ ارتباطات يگان ها و سرعت عمل در شيوه نوين جنگي و همچنين استفاده از ابتكارات و روش هاي جديد تاكيد كردند.
حضرت آيت ا... خامنه اي ديروز همچنين در منطقه رزمايش از برخي تجهيزات و ادوات زرهي و رزمي يك بيمارستان صحرايي مجهز به تمام امكانات پزشكي كه به دست متخصصان ارتش جمهوري اسلامي ايران طراحي و ساخته شده بازديد كردند.
حضرت آيت ا... خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي بعدازظهر چهارشنبه نيز از قسمتهاي مختلف سد عظيم كرخه در شمال غربي انديمشك بازديد كردند.
در ابتداي بازديد مقام معظم رهبري از سد كرخه، حبيب ا... بيطرف وزير نيرو گزارشي از اقدامات انجام گرفته براي مديريت آب و ظرفيت سازي و همچنين ميزان سرانه دسترسي به آب شيرين در جهان بيان كرد و گفت: وضعيت كشورهاي مختلف جهان از لحاظ دسترسي به آب شيرين به گونه اي است كه در سالهاي آينده كشورها با مشكلات جدي مواجه خواهند شد لذا مديريت آبهاي زير زميني و مراقبت از آنها بسيار حائز اهميت است.
وزير نيرو با اشاره به توانايي بالاي متخصصان داخلي در طراحي و ساخت سدهاي بزرگ، آماري از روند سدسازي و نيروگاههاي برق آبي در كشور نيز ارائه كرد. همچنين در ادامه تصاويري از روند ساخت سد كارون ۳ به نمايش درآمد.
حضرت آيت ا... خامنه اي در پايان بازديد از سد كرخه و نيروگاه اين سد در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزي خبر، ساخت سد عظيم كرخه به دست متخصصان داخلي را كاري بزرگ و بسيار باارزش برشمردند و تصريح كردند: انجام چنين كار با عظمتي نشانگر همت و كارآمدي جوانان مؤمن، انقلابي و لايق كشور است و بار ديگر ثابت شد كه با خودباوري مي توان كارهاي بزرگ را انجام داد.
ايشان با اشاره به ساخت تنها ۱۳ سد قبل از انقلاب اسلامي و طراحي و ساخت ۷۲ سد بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، اين توانايي داخلي را يك نعمت بزرگ براي كشور و ملت ايران دانستند و افزودند: از جمله اين ۷۲ سد، سد كارون ۳ است كه يك سد بزرگ بتني مي باشد و ظرفيت و ميزان توليد برق آن چند برابر سد دز است كه شركتهاي خارجي آن را قبل از انقلاب ساخته بودند.
حضرت آيت ا... خامنه اي با تاكيد بر اينكه به همت نيروي انساني كارآمد و انقلابي، ايران اكنون يكي از كشورهاي داراي رتبه بالا در سدسازي است خاطر نشان كردند: به رغم كارهاي بزرگ و فراوان انجام گرفته بخشي از عقب ماندگي هاي گذشته هنوز باقي است كه جبران آنها نيازمند كار بيشتر مي باشد.

رئيس جمهور: فساد اگر درمان ريشه اي نشود تمامي دستاوردهاي جامعه را نابود مي كند
ايسنا: سيد محمد خاتمي، طي سخناني در گردهمايي يك روزه «مبارزه با مفاسد اداري» كه به مناسبت روز جهاني مبارزه با مفاسد برگزار شد، با ابراز خرسندي نسبت به فرصت پرداختن علمي به مقوله اجتماعي فساد اداري در روز جهاني مبارزه با فساد اداري، حضور انديشمندان، محققان و مديران ايراني و غير ايراني در اين نشست علمي را مغتنم شمرد و با تشكر صميمانه از ستاد ارتقاي سلامت نظام اداري، دبيرخانه و كميته هاي سه گانه آن كه به اين مهم اهتمام ورزيده اند ابراز اميدواري كرد كه نظام سياستگذاري و برنامه ريزي كشور بتواند از دستاوردهاي ارزنده اين مجموعه و محصول فكري اين نشست به نحو مطلوب بهره ببرد.
وي با بيان اين كه فساد در جوامع انساني، پيشينه اي به قدمت تمدن انساني دارد، خاطرنشان كرد: در عين حال كه مساله اي جديد و جدي در راه توسعه همه جانبه كشورها به حساب مي آيد فساد اگر در مفهوم عميق آن درك نشود و مورد درمان ريشه اي قرار نگيرد، قابليت آن را دارد كه مثابه غده اي سرطاني رشد و تمامي دستاوردهاي مادي و معنوي يك جامعه را نابود كند.وي افزود: براي مبارزه با فساد بايد برنامه داشت، براي اين منظور اعلام مي دارم كه مبارزه با فساد نياز به راهبردي همه جانبه و الگويي جامع دارد كه اساس آن رهيافت هاي علمي، دستاوردهاي تجربي و اطلاعات معتبر و موثق است. در اين راهبرد و الگو لازم است، باورهاي مذهبي و معيارهاي اخلاقي جامعه و ارزش هاي فرهنگي و اجتماعي براي مبارزه با فساد،  مورد بهره گيري قرار گيرند، چنانكه اصلاح نظام ديوان سالاري و كاهش تصلب و انعطاف ناپذيري ساختارهاي اداري و اجرايي و نيز ناكارآمدي و تشتت قوانين و مقررات مختلف بايد مد نظر باشد. خوشبختانه امروز عزم رهبري و مسئولان نظام جمهوري اسلامي براي مبارزه با فساد جدي است و ستاد عالي مبارزه با فساد كه با عضويت سران قوا تشكيل شده است، گام هاي بلندي در اين مسير برداشته است. دولت نيز اقدام هاي اساسي و سودمندي را در چارچوب برنامه هاي توسعه به پيش برده است كه از جمله، اين اقدامات است: اول: كاهش دخالت هاي غير ضروري دولت در اقتصاد از طريق: - واگذاري مشاغل در اختيار دولت به بخش خصوصي _ تعديل هاي مناسب نسبت به پرداخت هاي انتقالي دولت مثل تعديل ماليات، هدفمند كردن يارانه ها و كاهش تعرفه ها براي رقابت بخش خصوصي. دوم: شفاف ساختن بودجه؛ سوم: ايجاد ساختارهاي سازماني مبتني بر عدم تمركز، از جمله اعطاي اختيارات لازم به بخش هاي استاني به نيابت از مركز؛ چهارم: تعديل سيستم حقوق و دستمزد (نظام هماهنگ حقوق و دستمزد)؛ پنجم: توسعه بازار سرمايه و تلاش براي اصلاح قوانين پول و سرمايه؛  ششم: بسترسازي مناسب براي فعاليت بانك هاي خصوصي و خصوصي سازي بانك هاي دولتي؛ هفتم: مبارزه با اقتصاد زيرزميني (فرار مالياتي، پديده زمين خواري و قاچاق كالا و ارز) و تجارت زيرزميني كه عمدتا از سوي كشورهاي پيراموني و سازمان هاي امنيتي آنها و شركت هاي چند مليتي هدايت مي شود؛ نهم: اصلاح قوانين و مقررات مناسب با رشد فناوري (تلاش براي ايجاد دولت الكترونيك)؛ دهم: از همه مهمتر تلاش براي دفاع از حقوق و آزادي هاي مدني و به رسميت شناختن عملي حق سنقد و نظارت شهروندان بر دولت و نظام اداري و سياسي.

پاول:
با خرازي درباره جوانان ايراني و نيازشان به شغل صحبت كردم
مهر: كالين پاول وزير امورخارجه آمريكا اعلام كرد صحبت هاي سر شام در نشست شرم الشيخ در مصر با كمال خرازي وزير امورخارجه آمريكا سودمند و مفيد بود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پاول در اظهاراتي اعلام كرد كه گفت وگوهايش با خرازي در ماه گذشته برسر معضل انفجار جمعيت در ايران و يافتن شغل براي جوانان بيكار ايران بوده است.
پاول كه قبلا اين گفت وگو را اتفاقي و بدون برنامه ريزي شده خوانده بود و گفته بود كه آن صرفا گفت وگوي مودبانه سر شام بود در ديدار خود با عده اي از دانشجويان هلندي اعلام كرد كه «من كمي درباره گفت وگو با همتاي ايراني مطالعه و بررسي كردم و چند هفته پيش با وزير امورخارجه ايران گفت وگو كردم و اين گفت وگوي خوبي بود.»
پاول گفت: «حقيقت اين است كه آنچه كه ما درمورد آن صحبت كرديم اين بود كه ايران داراي جمعيت زياد و جوان است و مردم بسياري در آنجا نياز به شغل دارند و هرساله هم به اين جمعيت آنها اضافه مي شود.»
گفتني است، پيشتر وزارت امورخارجه ديدار خرازي با پاول را يك ديدار پيش بيني نشده و بدون برنامه ريزي خوانده بود و هرگونه گفت وگو بين دو مقام تكذيب شده بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: ۸۰ درصد مسلمانان از آمريكا متنفرند
ايسنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه روز سه شنبه در اولين يادواره سرداران و ۲۷۰ شهيد مهدي  شهر سخن مي گفت، افزود:« خانواده هاي شهيدان، مانند سربازان گمنامي هستند كه در هر جاي كشور كه باشنداز دين و كشور خود محافظت مي كنند. استحكام جامعه هم مديون اين سربازان بي هزينه است.» وي در ادامه سخنانش با اشاره به استعدادهاي طبيعي و صنعتي سمنان، گفت:« سمنان با استفاده صحيح از موقعيت بسيار مناسب صنعتي و كشاورزي خود، در آينده مي تواند بسيار تاثيرگذار باشد.»
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع مسئولان مهدي شهر نيز در خصوص احداث دانشگاه آزاد اسلامي در اين منطقه گفت:«دانشگاه آزاد هيچ كمك دولتي دريافت نمي كند، با اين وجود با افزايش شهريه ها مخالفت مي كنم. البته ۲۰ درصد شهريه ها براي توسعه دانشگاه آزاد صرف مي شود. با اين وجود، احداث دانشگاه آزاد در اين منطقه را پيگيري خواهم كرد.»
براساس اين گزارش هاشمي رفسنجاني مسئوليت رياست هيات امناي دانشگاه آزاد را بر عهده دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سفرخود به استان سمنان در جمع مردم شهميرزاد نيز حاضر شد و در سخناني گفت:« جهاد دوران دفاع مقدس باعث شد كه بزرگترين شر را از كشور و انقلابمان دور كنيم و دنيا فهميد كه با همه قدرتش نمي تواند بر ايران غلبه كند.»
وي با اشاره به خسارات فراوان اشغال عراق براي آمريكا، تصريح كرد:« امروز بيش از ۸۰ درصد مسلمانان از آمريكا متنفرند. »

اخباركوتاه
امامي كاشاني: استكبار به دنبال اسلامي است كه حكومت نداشته باشد
امام جمعه موقت تهران، در خطبه اول نماز جمعه اين هفته، با تسليت سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)، متناسب با روز دانشجو (۱۶ آذر) به تبيين شخصيت آن حضرت، از نظر تأسيس دانشگاه و تربيت دانشجو پرداخت.
امامي كاشاني  در خطبه  دوم  نماز جمعه   گفت : دنياي  استكبار به دنبال  اسلام  سكولار است ، اسلامي  كه  به  مانند كليسا عمل  كند. وي در جمع  نمازگزاران  تهراني ، افزود: اسلام  سكولاريعني  اسلامي تشريفاتي  كه  نه  اقدامي انجام  دهد و نه  حكومتي  داشته  باشد. وي ، يادآور شد: امروزه  واژه هاي  اسلام  بنيادگرا، سنتي ، پويا و مترقي  واسلام  سكولار از غربي ها شنيده  مي شود.
خطيب جمعه  تهران ، در ادامه  سخنان  خود بر ضرورت  توجه  به  استقلال ، آزادي و عزت  اسلامي در كشور تأكيد كرد. امامي كاشاني  همچنين  به  تلاش  ايران  براي  دستيابي  به  برنامه  هسته اي  صلح آميز اشاره  كرد و گفت : غربي ها نمي توانند برنامه  دستيابي  به  علم  و دانش  رااز جمهوري  اسلامي ايران  بگيرند و خود نيز مي دانند كه  ايران  به  فكر دستيابي به  سلاح  هسته اي  نيست . وي ، تصريح  كرد كه  جمهوري  اسلامي ايران  ايستاده  است  و از تلاش  علمي خودعقب  نشيني  نخواهد كرد. امام  جمعه  موقت  تهران ، يادآور شد كه  ملت  ايران ، ملتي  با تقوا، امين  وصادق  است  و اين  از ويژگي هاي  جمهوري  اسلامي است .
 اميني : مسئولان  بايد جلوي مهاجرت  به  شهرها را بگيرند
امام  جمعه  موقت  قم  تأكيد كرد: مسئولان  بايد باايجاد اشتغال  و برطرف  كردن فقر در ميان  روستاييان ، جلوي  مهاجرت  آنان  به ويژه  نسل  جوان  به  شهرها رابگيرند. اميني  در خطبه هاي  نمازجمعه  قم  افزود: در شرايط كنوني مهمترين  عاملي  كه  باعث  بيكاري  در كشور شده  است  مهاجرت  بي رويه  روستاييان به  شهرها مي باشد. وي  يادآور شد: متاسفانه  مهاجرت  روستاييان  به  شهرها هر روز در حال گسترش است  و اين  مسئله  پيامدهاي  نامطلوبي  را براي  كشور به  دنبال  دارد. وي  با اشاره  به  اين  مطلب  كه  جوانان  نبايد كشاورزي  و صنعت  را رها كنند يادآور شد: اگر ما از ظرفيت ها و منابع  خود به  خوبي  استفاده  كنيم  ديگر نيازي  به  خارجيان  نداريم .
سخنگوي  فراكسيون  وفاق :
از ظرفيتهاي  مجلس  استفاده  لازم  نشده  است 

سخنگوي  فراكسيون  وفاق  و كارآمدي  مجلس  شوراي  اسلامي ، گفت : نبودبرنامه هاي  جامع  و ضعف  همفكري  ميان  نمايندگان  باعث  شده  كه  از ظرفيتهاي مجلس ، استفاده  لازم  نشود. رضا طلايي نيك  درخصوص  عملكرد شش ماه  اول  فعاليت  مجلس  هفتم ، افزود: مجلس  هفتم ، با وجود كاركردهاي نظارتي  و تقنيني  براي  پاسخگويي  به  نيازهاي  مقطعي  معيشت  مردم ، در اتخاذبرنامه هاي  جامع  و پايدار، عملكردي  نداشته  است .
سخنگوي وزارت امور خارجه اتهام دخالت ايران در امور عراق را رد كرد
ايسنا: حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اظهارات رئيس جمهور موقت عراق مبني بر اتهام دخالت ايران در امور اين كشور را موجب تاسف دانست و گفت: مقامات عراق به خوبي واقفند كه جمهوري اسلامي ايران همواره بر حق تعيين سرنوشت مردم عراق به دست خودشان تاكيد نموده و آن را گامي موثر براي برقراري ثبات و آ رامش در عراق و منطقه مي داند.حميدرضا آصفي افزود: قطعا راي ملت عراق تعيين كننده سرنوشت مردم اين كشور خواهد بود. متاسفانه جرياناتي در عراق به دنبال خدشه وارد نمودن بر روند انتخابات اين كشور و ايجاد نگراني نزد افكار عمومي مي باشند. ما انتظار داريم كه غازي الياور حساسيت شرايط موجود را مدنظر قرار داده و از تكرار اين قبيل اظهارات اجتناب ورزند.
طرح تحقيق و تفحص از وزارت بهداشت در دستور كار مجلس قرار گرفت
فارس: عضو هيات رئيسه مجلس گفت: طرح تحقيق و تفحص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دستور كار روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي قرار دارد. حميد رضا حاجي بابايي با بيان اين كه طرح تحقيق و تفحص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تقاضاي عده اي از نمايندگان در كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي مطرح و مورد تصويب اين كميسيون قرار گرفت، گفت: مجلس شوراي اسلامي  اين مسئله را مورد رسيدگي قرار خواهد داد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |