شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۷۸ - Dec 11, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس ده نفره پاس را برد
008502.jpg
گروه ورزشي: هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال ايران با انجام ۸ ديدار پشت  سر گذاشته شد. در اين هفته، ذوب آهن اصفهان صدرنشين بازي ها با وجود توقف در فولادشهر مقابل فجر سپاسي همچنان در صدر ماند. فولاد خوزستان با كسب پيروزي مقابل صباباتري به يك قدمي صدرنشيني رسيد. فولاد در اين بازي مبعلي را با كارت قرمز داور مواجه ديد. استقلال با تساوي در زمين گل آلود انزلي از جايش در مكان سوم تكان نخورد. در حساس ترين بازي هفته، پرسپوليس با وجود ده نفره  شدن در دقايق پاياني نيمه اول با مقاومت ديدني در نيمه دوم بازي باخته را با برد عوض كرد.
پرسپوليس چند هفته اي است كه به تيم ديگري مبدل شده است.
تيم نگون بخت پيكان باز هم تن به شكست داد. اين بار پيكان در ورزشگاه خانگي خود بازي را به سپاهان قهرمان جام حذفي ايران واگذار كرد.
ليگ برتر فوتبال ايران در هفته دوازدهم ما را اميدوار كرد. حركت صعودي ليگ به سمت تكامل تيم هاي بزرگ و مشخص شدن جايگاه  تيم هاي صاحب برنامه و مديريت صحيح، مطمئنا در روند رو به رشد فوتبال ملي در آستانه بازي هاي مقدماتي جام جهاني نيز تاثير خواهد گذاشت. زماني كه پرسپوليس ده نفره بر لشگر پاس پيروز مي شود، بيشتر به تماشاگر و شخصيت تيمي و تاريخي يك تيم اعتقاد پيدا مي كنيم. پرسپوليس در غياب بهترين بازيكن خود (انصاريان) درحالي كه يك نيمه كاظميان را دراختيار نداشت با ارايه يك بازي پرقدرت و با اعتماد به نفس بي نظير به پيروزي رسيد و سه امتياز مهم را از چنگ پاس بيرون آورد. پاس دچار يك رسوب جسماني شده است، در پانزده دقيقه پاياني بازي، اين پرسپوليس بود كه اشتهاي خود را براي زدن گلهاي بيشتر نشان داد. گل اول را پاس زد. جوان اول پاس ايمان رزاقي راد با اين گل نويد گلهاي بعدي را براي پاس مي داد، اما پرسپوليس با يك برگشت سريع به بازي تهاجمي توانست در همان نيمه اول با گلهاي اولادي و كاظميان پاس را وادار به تسليم كند. پرسپوليس با اين پيروزي و يك بازي كمتر در رده چهارم ايستاد و پاس در همان پله نهم فرو نشست. درمورد پاس در روزهاي آينده بيشتر خواهيم نوشت.
استقلال در زمين گل آلود انزلي و طي يك بازي كسل كننده به نتيجه مساوي بدون گل دست پيدا كرد و رده سوم را براي خود حفظ نمود. استقلال اگر مدعي قهرماني است بايد نيروي خود را در روي نيمكت قويتر كند و نوك پيكان حمله خود را تيزتر. ملوان خوشحال از تساوي يك پله پايين آمد. ملوان تيم يكدست و بي ادعايي است كه فعلا جايگاه خوبي دارد و به نظر مي رسد در همان ميانه هاي جدول باقي بماند.
ذوب آهن براي در صدرماندن تنها به يك امتياز نياز داشت، آنها آمده بودند تا تحت هر شرايطي با پيروزي در مقابل فجر خود را از بقيه حريفان جدا كنند، اما فجر با ارايه يك بازي محكم و دوندگي بيش از حد بازيكنان خود ذوب آهن را به نتيجه مساوي راضي كرد و سرانجام ذوب آهن با ۲۵ امتياز در صدر ايستاد.
در مشهد ابومسلم پرواز كرد، آنها در يك جنگ تمام عيار پگاه گيلان را با سه گل تارومار كردند. جباري، فضلي و تيموريان براي ابومسلم گل زدند درحالي كه اين موقعيت را داشتند كه با گلهاي بيشتر پگاه را در همسايگي پيكان باقي بگذارند.
008493.jpg
عكس:مجتبي جانبخش
در بازي ديدني شموشك و سايپا در نوشهر، شاهد صحنه هاي زيبايي بوديم. تقابل دو تيم جوان، با دو مربي جوان سرانجام به سود شموشك به پايان رسيد. گل دقيقه هشتم مهدي زاده، كافي بود تا شموشك يك پله خود را بالاتر بكشد. سايپا تلاش زيادي كرد تا شايد با يك تساوي از ميدان خارج شود، اما موفق نشد، سايپا جاي خود را در جدول با پرسپوليس عوض كرد. تيره روزي هاي پيكان تمام شدني نيست. اين بار شكست در مقابل سپاهان و در خانه پيكان صورت گرفت و دادرس نيز در آن هرگز دخالتي نداشت. سعيد رمضاني و محمود كريمي گلزن هاي اين بازي مقصران اصلي پيروزي سپاهان و شكست پيكان بودند.
گل امير وزيري در دقيقه دهم بازي در اواخر نيمه اول و اواخر نيمه دوم پاسخ داده شد تا سپاهان از رده دهم به رده هشتم نقل مكان كند.
در شيراز برق دست به كار بزرگي زد و طي يازده دقيقه دو گل به استقلال اهواز زد تا پايه هاي ماندن را محكم تر كند.
مطوري و آقامحمدي براي برق گل زدند و استقلال اهواز بازي پراشتباهي انجام داد.
فولاد در اهواز سه امتياز از صباباتري گرفت تا رده دوم را براي خود حفظ كند. عادل كلاه كج، در دقيقه ۲۵ بازي را به سود تيم خود كرد. گل اول فولاد را به امتياز ۲۴ رساند و صباباتري را به رده چهاردهم فرستاد.
حالا فاصله تيم اول با تيم شانزدهم ۲۰ امتياز است. ذوب آهن در صدر و پيكان در قعر قرار گرفته اند.

برنامه مرحله دوم مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا
ايران با بحرين اولين ديدار در منامه
008496.jpg
گروه ورزشي : تيم ملي فوتبال ايران در نخستين ديدار خود در مرحله دوم مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در قاره آسيا در شهر منامه به مصاف تيم بحرين مي رود.برنامه ديدارهاي اين مرحله به شرح زير است:
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۳
كره جنوبي _ كويت
ازبكستان - عربستان
ژاپن _ كره شمالي
بحرين _ ايران
پنجم فروردين ۱۳۸۴
كويت _ ازبكستان
عربستان _ كره جنوبي
كره شمالي _ بحرين
ايران _ ژاپن
دهم فروردين ۱۳۸۴
كويت _ عربستان
كره جنوبي _ ازبكستان
كره شمالي _ ايران
ژاپن _ بحرين
۱۵ خرداد ۱۳۸۴
عربستان _ كويت
ازبكستان _ كره جنوبي
ايران _ كره شمالي
بحرين _ ژاپن
۱۸ خرداد ۱۳۸۴
كويت _ كره جنوبي
عربستان _ ازبكستان
كره شمالي _ ژاپن
ايران _ بحرين
۲۸ مرداد ۱۳۸۴
كره جنوبي _ عربستان
ازبكستان _ كويت
ژاپن _ ايران
بحرين _ كره شمالي

از طرف مجله ورلدساكر
رونالدينيو بهترين بازيكن جهان شد
008499.jpg
علي راد :بازيكن برزيلي و استثنايي بارسلونا، رونالدينيو با كسب حدود ۲۹ درصد آراء به عنوان بهترين بازيكن بيست و سومين دوره انتخاب برترين بازيكن فوتبال سال جهان از سوي مجله معتبر ورلدساكر برگزيده شد. وي بالاتر از بازيكناني چون تيه ري  هانري، آندري شوچنكو و دكو موفق به كسب اين عنوان شد.
سه بازيكن برتر سال: ۱- رونالدينيو (بارسلونا، برزيل) ۲- تيه ري هانري (آرسنال، فرانسه) ۳- آندري شوچنكو (ميلان، اوكراين) سه مربي برتر سال: ۱) خوزه مورينيو (پورتو، چلسي)۲- اوتوره هاگل (يونان) ۳- آرسن ونگر (آرسنال)
ده تيم برتر جهان :۱- يونان ۲- آرسنال ۳-پورتو۴-بارسلونا ۵ - ميلان ۶- جمهوري چك ۷- تيم فوتبال المپيك آرژانتين۸- والنسيا ۹- برزيل ۱۰-موناكو

ليگ كشتي آزاد
شكست بذري، محمدي و پورعليجان نگران كننده است
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان:كشتي گيري كه همه مي گفتند جانشين شايسته اي براي عليرضا دبير است و حتي گروهي قبل از بازي هاي المپيك آتن اعتقاد بر اين داشتند كه كشتي گرفتن در المپيك حق اوست، اين روزها آنقدر در ليگ كشتي بد مي بازد كه همه را نااميد كرده است.علي اصغر بذري را مي گوييم، همان كشتي گيري كه اميد اول ما در وزن ۶۶ كيلوگرم تيم ملي بعد از عليرضا دبير بود.بذري در مسابقه تيم هاي نفت تهران و سلام جويبار كه با حساب (۱۳-۱۸) به سود نفتي ها به پايان رسيد به حميد محمدنژاد باخت تا به مسئولين كشتي و تمامي آن هايي كه اين روزها در كنار اين ورزش حشرونشر دارند هشدار دهد كه دواي درد كشتي اين دعواهاي ناپخته اي كه در رسانه ها به راه انداخته ايد نيست، به جاي اين همه سخن پراكني و ايجاد هو و جنجال به فكر نجات اين جوانان از گرداب موجود باشيد. تاريخ كشتي ايران در هيچ دوره اي از چنين دسته بندي هايي در امان نبوده و متاسفانه اين بار دوستان هميشگي  كشتي خود آتش بيار معركه شده اند.در هفته سوم دور برگشت ليگ كشتي آزاد، پيروزي بزرگ را پرسپوليسي ها در كرمانشاه به دست آوردند. آنها تيم پالايش و پخش اين شهر را ۸-۲۵ شكست دادند. كرمانشاهي ها زماني كه كشتي گيران ۵۰ و ۵۵ كيلوگرم خود را نتوانستند به سر وزن برسانند، شانس پيروزشدن در اين ميدان را از دست دادند. پيام ارتباطات در ساري با امتياز (۸-۲۳) بر نيروي زميني ارتش فائق شد تا در جمع مدعيان باقي بماند.كورتانيدزه و ميندوراشويلي در اين هفته دو پيروزي براي تيم پيام ارتباطات به دست آوردند. سنگ آهن بافق هم در يزد با امتياز (۱۰-۲۲) بر جوانان سلام چيره شد. پاسي ها هم در نبردي آسان با امتياز (۹-۲۳) از سد آدنيس خراسان گذشتند. علاوه بر ناكامي بذري در اين هفته شكست ديگر كشتي گيران مستعد كشورمان نظير مراد محمدي و هادي پورعليجان هم مي تواند نگران كننده و زنگ خطري براي آينده كشتي باشد.
ميثم فيروزي اولين وزنه بردار طلايي تيم ايران
در نخستين  روز از دومين  دوره  مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  جوانان  باشگاه هاي  آسيا كه  در شهر تيان  جين  چين  برگزار شد، وزنه برداران  تيم هاي  نفت  اهواز و ملي  حفاري  خوزستان  ۳ مدال  طلا، ۵ نقره  و ۴ برنز كسب  كردند.
در پيكارهاي  وزن  ۵۶ كيلوگرم  ميثم  فيروزي  از تيم  صنعت  نفت  اهواز۳ مدال  طلاي  اين  دسته  را به  گردن  آويخت .

آغاز دور برگشت ليگ برتر واليبال
مدعيان قهرماني با پيروزي آغاز كردند
گروه ورزشي _ علي شاكري: دور برگشت ليگ برتر واليبال ايران با پيروزي مربع مدعيان قهرماني اين فصل شروع شد. جالب آنكه پگاه، پيكان، صنام و پاس هر سه، حريف هفته اول دور برگشت خود را با برتري مطلق شكست دادند. اگر چه پيكان و صنام در مصاف با حريفان قعر جدولي خود وحدت ساري و پخش و پالايش كرمانشاه مشكل چنداني حس نكردند، اما پاس و پگاه با در پيش داشتن حريفاني سخت تر، نتيجه كارشان چشمگير تر از دو مدعي ديگر بود.
* وحدت ساري صفر _ پيكان ۳
* صنام ۳ _ پخش و  پالايش صفر
* سايپا ۳- برق تهران يك
* پاس ۳- دانشگاه آزاد تبريز صفر
* پگاه اروميه ۳ _ اتكا قم صفر
* علمي كاربردي صفر - آذر پيام ۳

نايب قهرمان آسيا مغلوب پرسپوليس شد
گروه ورزشي - شاكري:  در هفته هشتم ليگ برتر هندبال همه نگاهها به اصفهان و سالن شهيد سجادي اين شهر بود.
مكاني كه فولاد مباركه قهرمان چندين ساله كشور در فينالي تمام عيار مقابل پرسپوليس شكست خورد. نايب قهرمان باشگاه هاي آسيا در اين پيكار نفسگير كه رحيمي رئيس فدراسيون هم جزو تماشاگران بود با نتيجه ۲۸ بر ۲۰ بازي را به حريف جوانتر از خود واگذار كرد.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* پرسپوليس ۲ _ پاس يك
گل ها: ايمان رزاقي راد (۲) براي پاس و مهرداد اولادي (۳۵) و جواد كاظميان (۴۳) براي پرسپوليس
* ملوان انزلي صفر _ استقلال تهران صفر
* ذوب آهن صفر _ فجرسپاسي صفر
* ابومسلم خراسان ۳- پگاه گيلان صفر
گل ها: مجتبي جباري (۶)، فريدون فضلي (۴۷) و آندرانيك تيموريان (۶۰)
* شموشك نوشهر يك _ سايپا تهران صفر
گل : مصطفي مهدي زاده (۸)
* پيكان يك _ سپاهان ۲
گل ها: امير وزيري (۱۰) براي پيكان و سعيد رمضاني (۴۵) و محمود كريمي (۸۱) براي سپاهان
* برق شيراز ۲- استقلال اهواز صفر
گل ها: محمد مطوري (۷۹) و آقا محمدي (۹۰)
* فولاد خوزستان يك _ صبا باتري صفر
گل : عادل كلاه كج (۲۵)

بهترين هاي فوتبال آسيا در سال ۲۰۰۴
كنفدراسيون فوتبال آسيا برترين هاي اين قاره در سال ۲۰۰۴ را معرفي كرد.
كنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي به انتخاب بهترين هاي اين قاره و انتخاب علي كريمي به عنوان مرد سال فوتبال آسيا اشاره كرده است. همچنين در خبر AFC برترين هاي قاره كهن و چگونگي انتخاب آنها نيز معرفي شده اند.
بازيكن: علي كريمي از ايران
بازي جوانمردانه: تيم ملي چين
تيم ملي: ژاپن
تيم ملي زنان: چين
تيم ملي فوتسال: ايران
تيم باشگاهي: الاتحاد عربستان
مربي: عدنان حمد از عراق
داور: لوجون از چين
بازيكن جوان: پارك جو يونگ از كره  جنوبي

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |