چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۸۲ - Dec 15, 2004
از سوي وزارت رفاه:
جزئيات برنامه «ستاد ساماندهي بي خانمان ها» اعلام شد
ايسنا: معاون سياستگذاري و برنامه ريزي وزير رفاه با اشاره به تشكيل ستاد درون سازماني «ساماندهي بي خانمان ها و متكديان» وزارتخانه اعلام كرد: اصول اوليه ساماندهي بي خانمان ها شامل اعلام شماره تلفن براي همكاري مردم، سيستم حمل و نقل و جمع آوري داوطلبانه بي خانمان ها، دريافت مجوزهاي قانوني مراجع قضائي براي بي خانمان هايي كه مايل به جمع آوري نيستند و تعيين اقدامات بهداشتي، مراقبت هاي اوليه و طبقه بندي و تفكيك بي خانمان ها در حال تدوين است.
دكتر محمد واعظ مهدوي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران از تشكيل ستاد همكاري بين بخشي سامان دهي بي خانمان ها طي دو روز آينده خبر داد و گفت: در اين ستاد برون بخشي با حضور نمايندگان و مسئولان نيروي انتظامي، دادگستري، سازمان بهزيستي، وزارت كشور، و وزارت بهداشت تشكيل خواهد شد.
وي گفت: در جلسات اوليه ستاد مركزي هماهنگي ساماندهي متكديان و بي خانمانها، تجارب موجود در ساماندهي اين افراد در نقاط مختلف مانند استان قم ــ كه با برقراري همكاري بين بخشي استانداري، اداره كل بهزيستي، دانشگاه علوم پزشكي، نيروي انتظامي و دادگستري استان منجر به موفقيتهايي شده است ــ نيز بررسي شد.
واعظ مهدوي با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت تنظيم شيوه نامه و روش اجرايي ساماندهي بي خانمان ها به صورت فشرده افزود: امكانات و مكانيزم هاي اورژانس اجتماعي موجود در كشور فعال شده و بزودي شماره تلفني براي همكاري عموم مردم نسبت به اطلاع موارد شناسايي شده بي خانمان ها اعلام خواهد شد.
وي با تأكيد بر لزوم داوطلبانه بودن جمع آوري متكديان افزود: جمع آوري اجباري بي خانمان ها نيازمند دريافت حكم قضائي است كه دريافت اين مجوزها در برنامه هاي اين ستاد قرار دارد.

پژوهشگران برگزيده زن كشور معرفي شدند
گروه اجتماعي: پژوهشگران برگزيده زن كشور در جشنواره سراسري زن و پژوهش معرفي شدند.
به گزارش خبرنگار همشهري در اين مراسم از خانم ها دكتر شمس السادات زاهدي از گروه مديريت دانشگاه علامه طباطبايي، دكتر مريم سيف نراقي از گروه روانشناسي دانشگاه علامه طباطبايي، دكتر سعيده ضيايي از گروه پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر فريده عصاره از گروه كتابداري دانشگاه اهواز، دكتر طاهره كاغذچي دكتراي شيمي تجزيه از دانشگاه صنعتي اميركبير، دكتر شكوه نوايي نژاد از گروه روانشناسي دانشگاه تربيت معلم و دكتر بهجت يزدخواستي از گروه جامعه شناسي دانشگاه يزد به عنوان پيشكسوتان حوزه پژوهش با اهداء لوح و مدال زن پژوهشگر تقدير شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين جشنواره همچنين از دكتر شهپر حقيقت از علوم پزشكي تهران، دكتر فضيله خاني از دانشگاه تهران، دكتر ياسمن خداداده از دانشگاه علوم پزشكي، دكتر مريم رفعت جاه، دكتر گلرخ شلويري از دانشگاه اهواز، دكتر افسانه صفوي، منصوره طاهباز از دانشگاه شهيد بهشتي، بتول عابدي كارشك، عاطفه عجمي از دانشگاه شهيد بهشتي، دكتر فيروزه عزيري از دانشگاه تربيت مدرس، مهندس مهرك فيض ساكت از دانشگاه علوم و صنعت، دكتر پروانه گلرد از دانشگاه آزاد، نادره گلشن ابراهيمي از دانشگاه تربيت مدرس، شادي محجوب از پژوهشكده هوا و فضا، دكتر الهه كولايي از گروه علوم سياسي دانشگاه تهران، دكتر منيژه مختاري از گروه فيزيك پزشكي دانشگاه تربيت مدرس، دكتر مريم نهاوندي از گروه صنايع دانشگاه تربيت مدرس، عاليه اشتري از دانشگاه اصفهان، دكتر فاطمه الحاني از دانشگاه تربيت مدرس، حميده امكچي از دانشگاه تربيت مدرس، مهندس شفيقه باقرين از وزارت دفاع، دكتر مهين پناهي از مركز تحقيقات زبان و ادبيات، دكتر مهيد جعفري جاويد از دانشگاه علوم پزشكي تهران، فريا نصيري مفخم، دكتر شادي نفيسي از دانشگاه علوم و حديث و مريم هويت طلب از دانشگاه صنعتي شريف به عنوان پژوهشگران نمونه تجليل به عمل آمد.
بنا به گزارش ديگري رييس جمهوري در دومين همايش بانوان قرآن پژوه از قاريان و مربيان شاخص قرآن كريم و خبره هاي ممتاز هنرمندان قرآني و مفسران زن قرآن تجليل كرد.

بيش از ۶۰ درصد جوانان ظرفيت رفتارهاي پرخطر را دارند
008865.jpg
گروه اجتماعي: موضوع آسيب هاي اجتماعي جوانان مدتي است كه مورد توجه ويژه مسئولين قرار گرفته و مراكز مختلفي به بررسي اين آسيب ها پرداخته اند، تا شايد با مطالعه بيشتر بر روي اين مشكلات بتوان به نتايج مثمرثمري در ارتباط با اين موضوع دست يافت.
افتتاح مركز مطالعات آسيب هاي اجتماعي جوانان، برگزاري همايش سراسري «بررسي سلامت رواني جوانان» و نشست متوليان پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي از جمله برنامه هايي است كه در اين جهت راه اندازي شده است.
دكتر رحيم عبادي در اين  خصوص گفت: ۳۳ درصد جمعيت كشور را قشر جوان و ۶۸ درصد را نوجوانان و جوانان تشكيل مي دهند و به علت تحولات كيفي در عرصه هاي آموزشي و بهداشتي و امور جوانان شرايطي ايجاد شده كه جامعه جوانان احساس مي كنند علي رغم بلوغ آنها نگاه خانواده و نهاد اجتماعي به آنها نگاهي تحكم آميز، آمرانه و از بالا به پايين است.
وي افزود: مسائل جوانان در حال حركت به سمت امور اجتماعي و عدم درك اين مسائل موجب به حداكثر رسيدن آسيب پذيري است و براساس تحقيقات، بيش از ۶۰ درصد جوانان قدرت خطر پذيري و به عبارتي رفتن به سمت رفتارهاي پرخطر همچون اعتياد، سرقت، فرار از منزل و... را دارند.
وي ميانه سني جواناني را كه به سمت ماجراجويي مي روند ۲۲ سال اعلام كرد و امور جوانان را نيازمند ساماندهي و برنامه ريزي اساسي و موفقيت آن را در گرو شناخت و تعامل بيشتر دانست و گفت: مهمترين دغدغه هاي نهادهاي اجتماعي و سياستگذاري ها اين سؤال است كه چگونه با تحولات جواني سازگاري كنند.
ابهري دبير علمي همايش «آرمانهاي سبز» نيز گفت: وجود آمارهاي آسيبهاي مختلف در جامعه همچون
۳ هزار خودكشي در سال، ورودي ۴۰۰ هزار نفري نوجوانان و جوانان به زندانها، ۸ هزار دانش آموز معتاد، افزايش ۲۰ درصدي دختران فراري، ظهور گسترش اعتياد به مواد شيميايي و روانگردان، رشد مدگرايي و هويت ستيزي در جامعه، توسعه سرطاني اينترنت با تمامي معايب و محاسن آن، رشد ۳۰۰ درصدي مرگ و مير معتادان براثر ناخالصي مواد مخدر، وجود ۵ ميليون جوان افسرده و دهها آسيب اجتماعي ديگر جوانان را گرفتار مشكلات بسياري كرده است.

در چهاردهمين كنگره چشم پزشكي اعلام شد:
عينك هايي كه براي كودكان مناسب نيست
008859.jpg
گروه اجتماعي: «چهاردهمين كنگره سراسري چشم  پزشكي ايران» در مركز همايش هاي رازي تهران گشايش يافت.
در آغاز اين كنگره دكتر اسدي گفت: بيش از ۲۰ درصد عينك هاي تجويز شده براي كودكان از سوي چشم پزشكان، متناسب با مشكل بينايي آنان نيست.
اين فوق تخصص چشم پزشكي اطفال كه در جريان برپايي «چهاردهمين كنگره سراسري چشم پزشكي ايران» سخن مي گفت، با اعلام اين مطلب افزود: اهميت تجويز عينك مناسب براي كودكان تا آنجاست كه با تشخيص صحيح نوع بيماري چشمي كودك و انتخاب عينك مناسب براي وي، نياز به عمل جراحي در موارد متعددي براي فرد منتفي خواهد شد. وي خاطرنشان ساخت: انحراف چشم و تنبلي چشم كودكان را در موارد بسياري مي توان با عينك اصلاح كرد، در حالي كه با به تأخير انداختن اين نوع درمان و از دست رفتن زمان طلايي (پس از ۱۰ سالگي) شانس بهبود كاهش مي يابد. دكتر اسدي گفت: ضروري است معاينه چشم نوزادان در زايشگاه ها براي تمام اطفال صورت پذيرد كه متأسفانه در كشور ما هنوز اين قبيل معاينات مانند بسياري از كشورهاي جهان سوم فراگير نشده است. وي اضافه كرد: مشكلات ايجاد شده بر اثر ضربه چشم در كودكان چند برابر بيش از بزرگسالان است و خطر تنبلي چشم آنان را تهديد مي كند.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران يادآور شد: امروزه با پيشرفت تكنولوژي و قرار دادن لنز داخل چشم، مي توان مشكلات بينايي بسياري از نوزادان مبتلا به آب مرواريد را كه قبلاً نيازمند استفاده طولاني مدت از عينك  بوده اند، مرتفع كرد. وي با اشاره به برپايي «چهاردهمين كنگره سراسري چشم  پزشكي ايران» اظهار داشت: جديدترين دستاوردها در زمينه جراحي چشم كودكان در اين كنگره به متخصصان ارائه خواهد شد.

تجهيز ۸ مركز جست وجو به سگ هاي آموزش ديده
008862.jpg
فارس: معاون سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از ايجاد ۸ مركز جستجو و نجات به وسيله سگهاي تجسس در استانهاي آذربايجان شرقي، مازندران، خراسان رضوي، كرمان، اصفهان، فارس، خوزستان و كرمانشاه طي هفته جاري خبر داد.
فرشيد توفيقي گفت: جمعيت هلال احمر به منظور تسريع در ارائه خدمات جستجو و نجات به آسيب ديدگان سوانح و حوادث اقدام به راه اندازي اين مراكز نمود كه با به كارگيري مشاوران صليب سرخ آلمان راه اندازي مراكز جستجو و نجات سگهاي تجسس در سراسر كشور در برنامه هاي اين سازمان قرار گرفت.
وي در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد سگهاي تجسس در سراسر كشور حدود ۵۰ قلاده است كه طي برنامه منظمي كه با مشاوران آلماني داشته ايم در حال افزايش اين تعداد هستيم. معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر اظهار داشت: در مانور زلزله شهر تهران كه روز چهارشنبه ۲۵ آذرماه در مناطق مختلف شهرداري تهران برگزار مي شود، تيم هاي سگهاي تجسس نيز حضور خواهند داشت.

جشنواره ها و نمايشگاه هاي داراي محتواي الكترونيكي و نرم افزاري، ادغام مي شود
گروه علمي فرهنگي- علي اصغر محمدي: جشنواره ها و نمايشگاه هاي مرتبط با محتواي الكترونيكي و يا نرم افزاري ادغام مي شود.
دبير جشنواره نرم افزارهاي چند رسانه اي و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي از تلاش هاي صورت گرفته از سوي شوراي عالي اطلاع رساني و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، براي متمركز شدن كليه جشنواره ها و نمايشگاه ها اعم از جشنواره نرم افزارهاي آموزشي، كارت اينترنتي و وبلاگ نويس ها خبر داد.
سيد محسن ميرابراهيمي با اعلام اين مطلب گفت: براساس رويه اعلام شده از سوي شوراي عالي اطلاع رساني، طي نشست هايي كه با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اين وزارتخانه نيز تصميم گرفته است همگام با ۱۶ وزارتخانه و سازمان دولتي ديگر با مشاركت مستقيم از برگزاري جشنواره ملي نرم افزارهاي چند رسانه اي حمايت كند.وي افزود: با توجه به هماهنگي انجام شده با وزارت آموزش و پرورش، توليد كنندگان نرم افزارهاي آموزشي رشد مي توانند با ارسال آثار خود، پس از تعيين غرفه، در جشنواره ملي نرم افزارهاي چند رسانه اي شركت كنند.
ميرابراهيمي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي ادغام نمايشگاه ها و جشنواره هاي موازي، از جمله مزاياي اين كار را استفاده از تجربيات، بهره وري از نيروهاي خبره و كارشناسي جشنواره رشد، حمايت منسجم از توليد كنندگان و گسترش و پايداري فعاليت هاي علمي و فرهنگي ذكر كرد.
دبير جشنواره نرم افزارهاي چند رسانه اي، ارتقا، جهت دهي، ارزيابي و تشويق توليد كنندگان نرم افزارهاي چند رسانه اي در كشور، شناسايي توانمندي ها و بسترسازي مناسب جهت فعاليت هاي اقتصادي سودآور در زمينه فناوري اطلاعات در حوزه فرهنگ و هنر را از مهم ترين اهداف برگزاري اين جشنواره اعلام كرد.
همچنين پيش از اين اعلام شده بود كه برگزاري اين جشنواره فرصت يكساني را براي شركت ها نرم افزاري و افراد حقيقي و حقوقي براي عرضه توانمندي و استعدادهاي توليد نرم افزار در ايران فراهم خواهد كرد.
خسرو سلجوقي، معاون فني دبيرخانه شوراي عالي اطلاع رساني پيشتر درخصوص ادغام جشنواره ها و نمايشگاه هاي مرتبط با محتواي الكترونيكي و يا نرم افزاري به صورت يكپارچه و منسجم در جشنواره نرم افزارهاي چند رسانه اي و نمايشگاه هاي رسانه هاي ديجيتالي اعلام كرده بود كه اين جشنواره به بزرگترين رويداد نرم افزاري و محتواي ديجيتالي در ايران تبديل خواهد شد.
دومين جشنواره نرم افزارهاي چند رسانه اي و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي با حمايت شوراي عالي اطلاع رساني و ۱۶ وزارتخانه، نهاد و سازمان دولتي و عمومي برگزار خواهد شد.

مجلس لايحه پرداخت هديه ايثار به جانبازان شاغل و بازنشسته ارتش را تصويب كرد
ايرنا: نمايندگان  مجلس  شوراي  اسلامي  به  كليات  لايحه اي  راي  مثبت  دادند كه  در صورت  تصويب  نهايي  آن  به  كليه  جانبازان  ارتش  جمهوري  اسلامي  اعم  از شاغل  و بازنشسته «هديه  ايثار» (حق  از كارافتادگي ) تعلق  مي گيرد.
به  گزارش  خبرنگار پارلماني  ايرنا ، ميزان  و نحوه  پرداخت  هديه  ايثار به  موجب آيين  نامه اي  است  كه  توسط  وزارت  دفاع  و ستاد كل  نيروهاي  مسلح  و به  تصويب  هيأت  وزيران  خواهد رسيد.
اين  لايحه  با عنوان لايحه  اصلاح  ماده  ( ۱۸۷) قانون  مقررات  استخدامي  سپاه  پاسداران  انقلاب  اسلامي  ، ماده  ۱۶۹ قانون  ارتش  جمهوري  اسلامي  و ماده  ۱۹۵ قانون  نيروي  انتظامي  و الحاق  ماده  ( ۱۶۳) قانون  مذكور به  عنوان  ماده  ( ۱۵۲) مكرر به  قانون  ارتش  جمهوري  اسلامي  در جلسه  علني  روز سه شنبه  مجلس  مطرح  شد و كليات  آن  به  تصويب  رسيد.
در صورت  تصويب  نهايي  اين  لايحه ، به  آن  دسته  از كاركنان  سپاه  پاسداران ، ارتش  و نيروي  انتظامي  كه  خدمت  آنان  پايان  مي پذيرد و به  مستمري  بگيران  كاركناني  كه  شهيد يا فوت  مي شوند، به  ميزان  مدتي  كه  در طول  مدت  خدمت  از مرخصي  استحقاقي  استفاده  نكرده  باشند، معادل  تمام  مدت  مرخصي  استفاده  نشده  بر اساس  آخرين  حقوق  و مزاياي  آنان  از محل  اعتباراتي  كه  بدين  منظور همه  ساله  در بودجه  دستگاههاي  ذيربط  منظور مي شود، پرداخت  خواهد شد.
همچنين  در صورت  تصويب  نهايي ، به  كساني  كه  بازخريد، مستعفي  و يا اخراج  مي  شوند علاوه  بر وجوه  مذكور، كسور بازنشستگي  و پس انداز كه  از حقوق  آنان  كسر شده  است  از محل  صندوق هاي  بازنشستگي  و پس انداز پرداخت  خواهد شد.

در ۷ سال آينده
زنان متقاضي كار ۵/۱ برابر مردان مي شوند
ايسنا: در سال ۱۳۹۰ نيروي متقاضي كار زنان يك و نيم برابر مردان خواهد شد.
زهرا شجاعي، مشاور رييس جمهوري در جشنواره سراسري «زن و پژوهش» پرداختن به موضوع زنان از منظر مسايل انساني را امري مهم دانست و تاكيد كرد: موانع موجود بر سر راه زنان و نگرش هاي غلط در مورد آنها بايد اصلاح شده و خودباوري در ميان آنها افزايش يابد.
مشاور رييس جمهوري در ادامه با بيان اينكه در سال هاي آينده قطعاً شاهد توسعه شاخص انساني بر حسب جنس و حضور بيشتر بانوان در عرصه هاي مديريتي كشور خواهيم بود، به دستاوردهاي دولت اصلاحات در زمينه مسائل زنان اشاره و خاطرنشان كرد: نگرش علمي به موضوع زنان در دهه سوم انقلاب اسلامي ايجاد شد كه اثرات آن در مراكز مطالعاتي تحقيقاتي زنان، تقويت و توسعه مراكز غيردولتي زنان و ايجاد رشته مطالعات زنان در ۵ دانشگاه كشور مشاهده مي شود. رييس مركز امور مشاركت زنان در ادامه با بيان اينكه در شرايط كنوني بحث هاي شعاري حضور زنان در محافل مختلف كم شده و توجه به نيازهاي اساسي زنان افزايش يافته است، تصريح كرد: در حال حاضر ۳ منشور جايگاه زن در جمهوري اسلامي وجود دارد كه تنها يكي از آنها به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده است. مشاور رييس جمهوري در ادامه با تاكيد بر لزوم انجام پژوهش هاي كاربردي در حوزه زنان خاطرنشان كرد: مركز امور مشاركت زنان طي دو سال اخير ۴۰ عنوان پژوهش در حوزه زنان انجام داده كه اين پژوهش ها كاربردي، حلال مشكلات زنان و پيش بيني كننده آينده جامعه زنان است. وي در ادامه با تاكيد بر لزوم تغيير ادبيات قانون نويسي، گفت: محتواي قوانين بايد برحسب نيازها و شرايط جامعه تغيير كند.

بيماران شغلي مورد حمايت سازمان تأمين اجتماعي
قرار مي گيرند
مهر: رئيس گروه تخصصي بهداشت حرفه اي و طب كار سازمان تأمين اجتماعي گفت در صورتي كه تعلل كارفرما باعث آلوده شدن محيط كار شده باشد سازمان تأمين اجتماعي به تشخيص كميسيون پزشكي مستمري كارگر را پرداخت مي كند و يا آن را تحت درمان قرار مي دهد.
مهندس مهران ذوالفقاري با بيان اين مطلب افزود: سازمان تأمين اجتماعي به موجب ماده ۷۵۰ قانون تأمين اجتماعي در صورتي كه فردي از زماني كه تقاضاي كارافتادگي مي كند در مدت ۱۰ سال گذشته خود به مدت يكسال مستمر حق بيمه پرداخت كرده باشد سازمان كارگر را مورد حمايت خود قرار مي دهد و مستمري كارگر را پرداخت مي كند.
وي گفت: در كشور ما كنترل آلودگي ها مشكل است و اقدام در جهت استاندارد سازي كارگاهها تا حدودي ضعيف است و اين امر در دراز مدت باعث بروز بيماري هاي شغلي در بين كارگران مي شود .
مهندس مهران ذوالفقاري افزود: بيماري هاي شغلي در دوره زماني خاصي خود را بروز مي دهد و در اكثر مواقع بعد از گذشت چندين سال باعث از كارافتادگي كارگر مي شود و بيشتر بر سيستم هاي تنفسي و اعصاب و روان كارگران تاثير مي گذارد و در نهايت منجر به از كار افتادگي آنان مي شود.
وي گفت: با وجود اينكه به استناد ضوابط فصل ۴ قانون كار بهسازي و استاندارد سازي محيط كار بر عهده كارفرماست اما در اين امر سازمان تأمين اجتماعي ، وزارت كار و امور اجتماعي و وزارت بهداشت و درمان نيز دخيل هستند.وي گفت: پايش آلودگي در محيط كاري بايد به صورت مستمر توسط كارفرما انجام شود و وزارت كار و وزارت بهداشت بايد با نظارت مستمر پيگير اين امر باشند.
رئيس گروه تخصصي بهداشت حرفه اي و طب كار سازمان تأمين اجتماعي خاطرنشان كرد : بازرسي از محيط كار به استناد ضوابط قانون كار برعهده وزارت بهداشت است تا محيط هاي خطرناك را شناسايي و به كارفرما اعلام آگاهي كند.

اساسنامه بنياد نخبگان تدوين شد
گروه علمي فرهنگي: اساسنامه «بنياد نخبگان» تدوين شده و در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حال نهايي شدن است.
دكتر جعفر توفيقي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران با اعلام اين خبر افزود: حفظ نخبگان كشور از سياست هاي وزارت علوم و كشور است و در سال هاي اخير اقدامات گسترده اي در اين جهت انجام شده است، در اين باره آيين نامه هاي مختلفي جهت تسهيل ادامه تحصيل نخبگان در مقاطع بالاتر و همچنين آئين نامه هاي آموزشي و پژوهشي ويژه اي براي آنها تدوين شده است.
وي گفت: با رهنمود مقام معظم رهبري، بنياد نخبگان زيرنظر رئيس جمهور به سرعت تشكيل شد كه اساسنامه آن در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حال نهايي شدن است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه در حال حاضر تعدادي از نخبگان كشور براي ادامه تحصيل به خارج از كشور مي روند، اما اكثر آنها پس از پايان تحصيلات خود به كشور بازمي گردند،  گفت:  دغدغه هاي اصلي نخبگان ادامه تحصيل است و بيشتر آيين نامه ها امكان ادامه تحصيل بدون كنكور نخبگان را فراهم مي كند.

مكزيك شناسي در آموزش و پرورش
فارس: يك مدرسه در مكزيك به نام «ايران» و يك مدرسه در ايران به نام «مكزيك» نامگذاري مي شود تا انگيزه اي براي ارتباط و پيوند دانش آموزان دو كشور باشد.
اين مطلب در ديدار «آنخل لوئيس اورتس موناسترير» ، سفير جديد مكزيك در ايران با مرتضي حاجي، وزير آموزش و پرورش عنوان شد.
حاجي در اين ديدار با استقبال از پيشنهاد سفير مكزيك در نامگذاري مدارس در ايران و مكزيك به نام دو كشور گفت:  اين حركت خوبي است تا در برابر ذهن فعال دانش آموز اين سوال را به وجود آوريم كه به دنبال ساير اطلاعات از آن كشور باشند.
وي با اشاره به مشتركات دو كشور و ضرورت همكاريهاي فرهنگي و نه فقط اقتصادي گفت: گفت وگوي تمدنها، همان گفت وگوي ملتهاست. زيرا تحكيم صلح پايدار بين ملتها با ايجاد تعلق خاطر و افزايش ارتباط ملتها امكان پذير مي شود. اگر ملتها با هم پيوند نزديك و منسجم داشته باشند، دولتها نيز به ناچار بايد آن را تكميل كنند.

بيماران هموفيلي از مصرف فرآورده هاي
خوني بيمناك هستند
ايسنا: بر اساس اطلاع اين كانون از امروز هيچ نوع فرآورده  خوني به غير از محصول «بي نام و پروانه» توليد مشترك ايران و آلمان در سيستم توزيع وجود ندارد.
احمد قويدل با ابراز نگراني و تاسف اعلام كرد: كانون هموفيلي ايران چاره اي جز هدايت بيماران به مركز توزيع فرآورده هاي خوني واقع در بيمارستان هاشمي نژاد ندارد. وي اظهار اميدواري كرد كه مسؤولان خود بتوانند بيماران را متقاعد به مصرف اين فرآورده بي نام كنند. قويدل مدعي شد كه مسؤولان مركز مديريت و پيوند اعضاي وزارت بهداشت اعلام كردند كه صرفا داروي بي نام توليد مشترك ايران و آلمان در كشور موجود است. قويدل با بيان اين كه  با توجه به ابهامات اساسي كه تاكنون بي پاسخ مانده است بيماران هموفيلي از مصرف فرآورده ها بيمناك هستند،  تصريح كرد: اگر مسئولان وزارت بهداشت بر اين نظرند كه نظرات كانون غير كارشناسي و غير علمي است با توجه به مدت زمان طولاني تر از اظهارنظر رسمي اين مركز گذشته و هيچ كدام از مسئولان پاسخي نداده اند. وي با بيان اين كه وزارت بهداشت در درجه اول بايد نياز بيماران را تامين كند، افزود:  بي ترديد در فرصت مناسب و به موازات تامين داروي استاندارد مي توانند اقدامات قضايي در رابطه با اظهارنظر اين مركز را به انجام برسانند. قويدل با ابراز نگراني از وضعيت سلامت بيماران،  مسئوليت مستقيم اين امر را متوجه وزارت بهداشت دانست و گفت: كانون هموفيلي ايران اميدوار است وزير بهداشت يا معاون مربوطه با حضور در رسانه ملي ابهامات مطرح شده در رابطه با اين فرآورده را كه شامل وجود عنوان شماره پروانه ساخت روي اين جعبه و بي نام اين محصول را پاسخ دهند. وي گفت:  چرا اظهار نظر رسمي نماينده ايراني شركت بيوتست در رابطه با استاندارد نبودن شيوه جمع آوري خون و تهيه پلاسما در ايران از سوي وزارت بهداشت بي پاسخ مانده است.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |